Topiklakók, és autóik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Chris0321
addikt
Hello.
Mennyire keveset mentek? Bizonyos km/év alatt nem éri meg dízelt venni.
SPeti1984
senior tag
15 ezer. Tudom a dízel nem ilyen kevés km-re való de olyan árban lenne ez a dízel mint a 218i 1.5 turbó 3 hengeres.
BeZol
őstag
5-6 éves táv
15ezer km/év
az 75-90ezer km összesen.
A BMW-kbe 200ezer km környékétől kell pénzt belelapátolni (ezért is arányaiban nyomottabb az áruk)
2008-ban vettünk új BMW-t:
115ezernél kellett első lengőkarokat cserélni (sportfutómű + magyar utak)
vezérlést cseréltettem 163ezernél (ezt elviekben 200ezer km környékén elég)
lengőkarokat + új akksit 168ezernél (biztonság kedvéért 8 év után)
egyébként olajcsere, fékolajcsere, szűrők cseréje, kerékcserék télen-nyáron, fékbetétcserék (tárcsák 208ezerig bírták, sok autópálya...) és ablaktörlő lapátokat kellett 2 évente cserélni.
És most a 2008as kocsi helyett 7 éves 176ezer km-es BMW-t vettem:
a márkaszervizes előélete alapján
22 vagy 55ezer km-nél Adaptív Led lámpák cseréje, és most vagy klímakompresszor, vagy légrugó kompresszor volt még talán
80-85ezer km-nél akív kormánymű cserélve (a típusra jellemző, h ennyi idő után megadja magát, meglátjuk nálam meddig húzza)
155ezernél bal hátsó légrugó cserélve (kb. ennyi az élettartama)
176ezernél jobb hátsó légrugó cserélve (detto)
Mivel automata, ezért féktárcsa-csere is volt már rajta, ami lassacskán megint cserés lesz.
A 100ezer km alatti dolgokat gariban cserélték, mert első 2-3 évben jöttek elő a problémák.
Nem tudom, milyen garanciafeltételekkel adják a 218d-t, de ha külföldi fórumokon utánajársz a típushibáknak, és ott nem írnak semmi számottevőt 100ezer km-s futásteljesítmény alatt, akkor nem kell parázni, ha teszem azt csak 3 év a gari, és a maradék 2-3 évre gari nélkül maradtok az 50-100ezer km-s futásteljesítményű időszakra.
Én már csak évi 8-12ezer km-t megyek a diesel kocsimmal (békeidőben ), de a covid miatt a havi átlagom 300km alatt marad, mert melóba sem kell bejárni, rokonokat/barátokat sem látogatunk, stb., és kb. város az egész...
Drago1
tag
Motor B47 már jönnek a hírek hogy ez is lánc gyenge 200 ezer km körül,ZF 8hp a legjobb autómata váltó,első olaj csere 120 ezer km körül utána 80 ezrenként ez a ZF ajánlása .
enyém 2015 f31 ZF 8hp .Ez az AISIN honnan jött?Peugeot ,volvo meg a japók használnak aisint .Haználod 200 ezer km ig addig nem lesz probléma utána el kell adni vagy nagyobb összeget költeni rá.2- es sorozat az olyan mint régen a 3.16i compakt ki lóg a sorból csúnya és nők vezetik ,férfi nem ül bele ,aki bmw-.és
FIREBLADE78
addikt
Taták szokták vezetni. Jó az a boltig.
55 ezret bír az adaptív led? Az gáz. Kiég vagy mi?
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
whitezo88
nagyúr
ha azt nézzük, inkább az e46 kompót folytatása az 1er sorozat... abból is 116i meg 118i az utakon lévők jelentős része.
Zolinho1026
tag
Pedig utána olvasva a keresztmotoros UKL platformos BMW-kben 8 fokozatú Aisin váltó van.
Loxone and Loxberry superuser
Anaren91
senior tag
Na felkerültek a téli gumik, és egyidejűleg akkor mondtam, hogy nézzék már át a futóművemet is, nem-e onnan jön az az érdekes hullámzó érzés, ha roszabb úton megyek.
Futómű hibátlan, nem találtak semmit.
De utánna még elmentem a szerelőmhöz, így hogy a futómű kilőve, még a motor és váltó bakokra tudtam gondolni. Váltó bakok rendbe, alsó borítások rendbe.
Meg lett a probléma. Jobb oldali motortartó bak már nem az igazi, eléggé mozog.
Kerestem neten, láttam, hog elvileg a Lemförder is gyárt bakokat, de sehol nem kapni őket....
Tud valaki boltot ahol be lehet szerezni, vagy jó a Febi is? (szerelőm a Febit ajánlotta)
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
szimi57
őstag
Elég gáz, hogy valaki attól férfi, ha nem egy Compactba ül.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
SPeti1984
senior tag
Ebben a BMW 2-es tesztben írták, hogy aisin az automata, ezért gondoltam.
[link]
SPeti1984
senior tag
Sőt 5 év szervíz benne van a vételárban, ami jó lehet.
H.Ezredes
őstag
Közbe alakul a paripa kapott egy kis módosítást,hogy megnézzük,hogy reagál. Egyenlőre kezdésnek jó de még kell finomítani : )
Egy kis érdekesség.Az autóban volt egy EGR hiba és check engine jelzés. Előző szervizben már kicserélték a komplett EGR hűtőt szelepekkel együtt. De a hiba nem szűnt meg. Utolsó mentsvárként lambdaszondát akartak cseréltetni vele mondván akár ez is okozhatja a hibát. Az ügyfél már nem akarta ezt vállalni. A furcsa az volt,hogy szívósor csere után jelentkezett a probléma ami önmagában nem jelent semmit hiszen keletkezhet hiba szereléstől függetlenül is. Szétszedtük a vákuumrendszert és megtaláltuk,hogy a vákuumcsövet odacsípték a szívósorral és gyakorlatilag ketté is szakadt. Hosszú idő után végre működik az EGR rendszer. Az EGR hűtő belsejéből jól látszódott,hogy soha nem volt nyitott állapotban az új hűtő mivel nem volt koromlerakódás benne. Vízpumpa iszonyat csapágyas volt cseréltük azt is illetve a hozzá tartozó dolgokat. Kapott hűtőtakarítást és a futóművet is rendbe raktuk.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
SPeti1984
senior tag
Szerintem egy 2.0 dízel 150le 350nm nem annyira tatáknak való. Az hogy magasabb egyterűs a kialakítás meg van akinek bejön van akinek meg nem. Én pl szeretem mert nagyobb a hely benne nincs az a gokart érzet, hogy bele vagyok passzírozva. Pl most Ford Kuga 1.5 turbo van ami papíron kevésbé gyorsul mint ez a BMW, akkor az méginkább papáknak való?
Amit kinéztünk 218d egy Sport Line kivitel tehát mondhatni közepes motor, közepes felszereltségi szint, ami szerintem az emberek 99%-nak bőven elég.
Ilyen lenne csak a fekete felnikkel:
BeZol
őstag
Adaptív ledek akkoriban jelentek meg, gondolom gyári hibás volt, ezért cserélték.
#57010SPeti1984: én is úgy tudom, hogy Aisin váltósak ezek (kérdés, miben mutatkozik ez meg a gyakorlatban).
5 év garival kapcsolatosan: akkor érdemes lehet 4,5 évesen gari lejárta előtt eladni, és nem 5-6 évig megtartani (vagy ha megtartjátok, akkor már 7+ évig), mert a garancia hiánya miatt biztos árban is jóval lejjebb lesz már.
CharlieDrop
veterán
Hehe
BMW-s körökben ez a tatter lóerő. A 190 Lovas 20d is csak a kezdőknek való, ne szívd mellre.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
windlord
őstag
Ferraris korokben meg az m5 az.
chess001
aktív tag
A V8 turbo azért húzva oda tud pirítani egy kisebb Ferrarinak. 150 le az tényleg tényleg csak a kisautókból nézve lehet komolyabb teljesítmény, de tényleg elég közlekedni...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
SPeti1984
senior tag
Dehogy veszem. Hétköznapi autózáshoz használathoz nekünk elég. Meg ugye embere válogatja, mert van az a típus aki megveszi a régi de erős autót Én meg inkább az a típus vagyok, aki inkább újban gondolkodok még ha kevésbé erős is.
szimi57
őstag
Jó forma, nem az a öreguras megjelenés. Szinte már nem is BMW mondanák sokan.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
chess001
aktív tag
Drago1
tag
Igaz lehet, f30, F10 biztos ZF 8hp. Aisin sem rossz de olajcsere nélkül 200 ezernél tönkre mennek, volt aisin váltós autóm. Kicsit lomha. Ki kell próbálni.
CharlieDrop
veterán
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Drago1
tag
chess001
aktív tag
Na jó, az tényleg kritikán alul csúnya lett-volt aki rárakta az E46 elejét úgy már egész vállalható... Egy előnye, hogy sima motorcserével belemegy az M54B30.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
CharlieDrop
veterán
Mert azok hátsókerekesek
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
szimi57
őstag
Ízlés dolga. Nekem az egybebaszott lámpáktól van hányingerem. Ha nem találok rá a Compactra nem BMW-m lenne.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
chess001
aktív tag
A BMW-nél volt jópár mellényúlás, de azok a lámpák egyszerűen semmire nem rímelnek... Én tuti átalakítanám őket az E46-os elejére.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
negro
őstag
5 eve az akkori exem volt anno rakattanva, hogy neki 46 kompot kell de coupe orral. Az a baj ha nem gyari az bmw-nel nem er semmit. Kidobott penz lett volna. Ha az kell vegyel coupet. Persze en osszetortem az almait... Valo ok volt (ez is)
amugy... az ilyen Hartge, Schnitzer valtozatok baromira bejottek.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
Rendo84
senior tag
520d E60-as 163 Le kivitelű autónál a titkos menüből is elérhető motor hőfok kijelzést, hogyan tudom beállítani a műszerfalra, hogy ha leállítom az autót és kiveszem a kulcsot, utána se tűnjön el? A youtube-on van erről egy hasonló videó, miről is van szó, persze itt nem tér ki külön erre. A menüben a 7-es pontnál található egyébként. [link]
[ Szerkesztve ]
chess001
aktív tag
Még anno a powerfanaticson valaki megcsinálta és be is jegyeztette a forgalmiba. Én anno a súly miatt akartam E36 compactot és szintén egy AC Schnitzer építés maradt a fejemben. A mai eszemmel lehet sedant vennék...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
szimi57
őstag
Úgy tudom ez nem működik. Egyszerűbb, ha veszel egy OBD2 BT-os vagy WIFI-s adaptert és a megfelelő appal a mobilod kijelzőjén tudod követni az élő adatokat. Pár ezres tétel.
[kép]
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Newlachka
őstag
Sziasztok,
A képeken látható élőadataim vannak, hibakód nincs.Inpa azt jelzi,hogy sok üzemanyagot vesz fel az autó.Terhelésen bedadog,rángat.4-es henger felől folyamatos kopogás hallatszik.
Hidrotőkézve meglett az autó, disa új, egr,icv új,gyertyák újjak. olajba 40km van.
Jól gondolom,hogy a 4-es befecskendező halott?
CharlieDrop
veterán
Felcseréled kiderül
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Chrys_
addikt
BMW Fx mekkora akkufeszültség alatt jelzi, hogy alacsony a töltöttség?
Almos
aktív tag
Nekem 2019-es 220i Gran Tourerem van, talán ebben is ugyanaz a váltó van, ami szerintem nagyon jó, és nem csak egy vw up robotizált (hulladék) váltójához képest
tixem
addikt
Halihó
Van nekem egy 2001-es manuál E39 525i M54B25 ótóm és termosztát kéne bele, viszont kétfélét is találok ha leszűröm. Van aminek a nyitási hője 85°C és van aminek 97°C
Annyit tudok, hogy talán a Mahle / Behr a gyári beszállító, néztem még Vernetet is, ezek mindegyike 97°C.
Melyik lesz jó bele végül? Köszi
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
Gézengúz
addikt
tixem
addikt
Én is erre jutottam, legalábbis realoem szerinti cikkszámra szűrve 97-et talál, egy két lowend budget márkától (starline, maxgear stb) eltekintve..
Most már csak az a kérdés melyiket vegyem, behr, mahle, vernet, wahler
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
Gézengúz
addikt
Elektromosan vezérelt.
[link]
Akkor Kennfeld. De legalább nem 105 fokos mint az N46-ban.
[ Szerkesztve ]
MoP_FX 57
őstag
BorgWarner/Wahler a gyári beszállító. FCPEuro-n rákeresel a BMW-cikkszámra, és megtalálod, hogy ki aktuálisan az OE.
BossBoss
őstag
Sziasztok!
Érdeklődnék azon tulajoktól, akik 3-as touring (F31) tulajdonosok, hogy egy babakocsi kényelmesen bepakolható-e? Lassan gyerkőc projekt. Gondolkodok még 3-as GT-n vagy F11 touring-on.
Illetve a 4 hengeres 18/20D-t meg szabad venni(F31)? Bár igazából 6 henger párti vagyok. F11-t 25/30D-el választanám az biztos. 3-ból nem sok 30D van, 18/20D tengernyi...
(Ha nem BMW, akkor még pakliban a Mercedes C 220D, Volvo V60 D5, Audi A4 Avant 2.0TDI).
Sajnos e92 325i-nek mennie kell lassan. Nemrég költöttem rá több mint egy milliót...
SUV-at nem preferálom annyira. Nálam az autó az kombi vagy coupe.
Ti mit választanátok családi autónak?
Rendo84
senior tag
Természetesen valamilyen kombi. Tapasztalatból mondom, számtalan olyan helyzet van egy családnál, ami miatt előnyt élvez egy Sedan vagy Coupe-val szemben. Szerintem 3-4 tagú családnál alap, de kinek mik az igényei, kérdés ki mennyit kirándul, szaladgál szülőkhöz, családi házban élőknél szintén fontos, kerékpár, mosógép, nagy bőröndök, stb.. röhögve beférnek. Pl munkatársamék Bükkben szarvasbőgéskor a kocsiban aludtak kinyújtózva kényelmesen. Sorolhatnám mennyire hálás egy ilyen autó ég és föld akinek családja van és persze mennyi szempontból hasznos. (Nekem most BMW Sedan-om van, illetve egy Fabia kombi, de a Fabia hiába alsó kategória a csomagtere jóval nyitottabb már annak is a limuzin kategóriájú bömössel szemben.)
[ Szerkesztve ]
Rendo84
senior tag
Jah bocs, én E61-re szavaznék ami nem leharcolt persze, ha ez esetleg opció lehet.
Én az F10/F11 szériát kihagynám, nekem több szempontból nem szimpatikus.
[ Szerkesztve ]
cOxeR
Ármester
F31 szerintem, egy 20D-vel. Van belőle 30 meg 35 is amúgy de kevés és drága.
Illetve E91 se rossz választás, de attól függ mit szeretnél.
Jól felszerelt erősebb motoros F31 6-8M.
E91-ben is van pár 35D, de inkább az is 5M felett van, amiből meg veszel egy újabb akár 20D F31-et.
Gt nem igazán jól pakolható, szóval én kombira mennék rá.
FIREBLADE78
addikt
M340 touring
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
CharlieDrop
veterán
Ezt a kérdést nem is értem
E46 szedán volt az utolsó olyan autóm amibe babakocsit pakoltam. Ha abba belefért, akkor az F31-be is be fog
persze én nem számítok, most F20 a családi autó
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Skimaster
senior tag
Szerintem 6 henger kell mindenképp, nekem az F31 lenne a befutó, szerintebb szebb, mint az F11, az e61 biztos nem. Ha nem mész durván sokat, akkor benzinest(ritka tudom) is érdemes. Nekem a másik fő szempont az autómata.
Van itt egypár szép 6 milla körül:
[link]
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia