Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#52001) CharlieDrop válasza KAMELOT (#51996) üzenetére


CharlieDrop
veterán

nálunk mindig szól a zene, de tényleg. Ha nagyon dumálunk akkor max. halkabban.

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#52002) KAMELOT válasza CharlieDrop (#52001) üzenetére


KAMELOT
titán

90% az embereknek a kocsiban szól a zene. Ha nálam szól pár perc és bealszok. Vezetés és zene nem passzol.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#52003) CharlieDrop válasza KAMELOT (#52002) üzenetére


CharlieDrop
veterán

nem vagyunk egyformák :)

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#52004) Chris0321 válasza KAMELOT (#52002) üzenetére


Chris0321
addikt

Én tegnap voltam fenn pesten, ami nekem 180 km-re van. Végig szólt a zene nem hangosan, hogy a waze ami a telefonomon ment érthető legyen mert egyébként nagyon unalmas lett volna még a 4-es főúton is ahol azért szoktak érdekes dolgok történni.

(#52005) tibby74


tibby74
csendes tag

Hello!Rombuszkulcs akkucsrére keresek szakit.

(#52006) Gsx-rr


Gsx-rr
veterán

Ha az I4 tenyleg olyan lessz mint amit irnak rola az kb olyan mintha a Bmw nezte volna mit balfaszkodnak es mondana: fogd meg a sorom.
Csondben vart el leszivatja a konkurenciat

(#52007) CharlieDrop válasza Gsx-rr (#52006) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Kb.
de a Teslát is nézhette volna ennyi erővel

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#52008) emvy válasza Gsx-rr (#52006) üzenetére


emvy
nagyúr

Nyilatkozatokban mindenki jó, aztán közben meg elektronikában 5 évvel mindenki előtt van a Tesla, egyelőre. Dumálni könnyű.

while (!sleep) sheep++;

(#52009) KAMELOT válasza emvy (#52008) üzenetére


KAMELOT
titán

Mi az amiben előrébb vannak?

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#52010) emvy válasza KAMELOT (#52009) üzenetére


emvy
nagyúr

Teljesitmenyelektronika, integraltsagi fok, ill. akkutechnologia.

while (!sleep) sheep++;

(#52011) chess001 válasza KAMELOT (#52009) üzenetére


chess001
aktív tag

A technológiai előnyükről annyit, hogy úgy tudom, hogy mindegyiket megosztja...
Az egyik legnagyobb előnyük, hogy van aksigyáruk. Mindegyik más autóipari szereplő beszállítóra van utalva. Szoftverben magasan ver mindenkit, meg a felhalmozott adatokban. Minőségben, meg gyártástechológiában van hova fejlődnie.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#52012) emvy válasza chess001 (#52011) üzenetére


emvy
nagyúr

A szabadalmait hasznalhatjak azok, akik szinten bedobjak a sajat szabadalmaikat a kozosbe.

while (!sleep) sheep++;

(#52013) Gsx-rr válasza emvy (#52010) üzenetére


Gsx-rr
veterán

Hat a Porsche-hoz nem hasonlitanam.
Amikrol beszelsz egy atlagautost nem erdekelnek
Majd akkor nezzuk meg,ha engedelyezik az onvezetest. Egyelore talan ennyi elonye van a Teslanak, mert az a gagyi tablettes cuccot ertelmes ember torkan nem lehet lenyomni.

Amugy mi a helyzet a minoseggel?
Kb mint egy indiai auto.
Mubor ules, stb...

[ Szerkesztve ]

(#52014) Ck. válasza FIREBLADE78 (#51984) üzenetére


Ck.
addikt

Na ezen meglepődtem, de hogy még a G szériában se... :Y hirdetésekben ezek szerint akkor nem igazán lehet kiszűrni a modellek alapján.
Szifonnal használod az ótót? Nálad is szoktak lenni anomáliák?

(#52015) CharlieDrop válasza Gsx-rr (#52013) üzenetére


CharlieDrop
veterán

És mégis mennyien szeretik. Még a model 3-at is :Y

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#52016) emvy válasza Gsx-rr (#52013) üzenetére


emvy
nagyúr

Azert erdeklik az atlagautost, mert a Tesla konkretan le tud nekik szallitani egy autot, mig pl. az Audi nem. A Porsche teljesitmenyelektronikaja nem fejlettebb.

while (!sleep) sheep++;

(#52017) Gsx-rr válasza emvy (#52016) üzenetére


Gsx-rr
veterán

Mi az a teljesitmenyelektronika? Itt mar nincsenek csodak.
Nincs elorebb a Tesla ,ha akarod belinkelek egy videot ahol vegigmennek ugyanazon az utvonalon Model 3-al meg az uj Leaf-el.
Jobban fogyaszt a Leaf

Ne felejtsd el a nagy gyartok most jonnek majd a piacra. Pl az Id3 biztos odaver eladasban a Modell 3 nak

[ Szerkesztve ]

(#52018) emvy válasza Gsx-rr (#52017) üzenetére


emvy
nagyúr

Biztos odaver, ahogy minden mas is biztos odavert.

> Mi az a teljesitmenyelektronika?

Hat mit mondjak, errol van jopar cikk a neten. Munroe-t peldaul erdemes megnezni.

while (!sleep) sheep++;

(#52019) Gsx-rr válasza emvy (#52018) üzenetére


Gsx-rr
veterán

Nagyon jol tudom mi az. De te ugy irtad le ,hogy abban mennyivel jobb a Tesla. Mar semennyivel. Szepen a nyakara fognak lepni az Europaiak ,Passat E,de az Amerika gyartokat se felejtsuk el. Jon az Elektromos F-150.

[ Szerkesztve ]

(#52020) emvy válasza Gsx-rr (#52019) üzenetére


emvy
nagyúr

Akkor nem értesz egyet az iparági szakértőkkel. Van ilyen, de azt indokolni kellene. :)

while (!sleep) sheep++;

(#52021) szimi57


szimi57
őstag

Az önvezető autó a legnagyobb baromság, amit eddig ember alkotott.

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#52022) FIREBLADE78 válasza Ck. (#52014) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Szifon X. Nem szokott. Csak ha nincs bekapcsolva a kékfog és utólag akarom,ekkor időbe telik csatlakozni.

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#52023) BeZol válasza szimi57 (#52021) üzenetére


BeZol
őstag

Hát pedig én várom h legyen 100%-osan működő verzió (majd egyszer 10-20 év múlva talán), mert tulajdonképpen ha melóbajárásra használod a kocsit a napi rutin részeként és még dugózol is meg ilyenek, akkor ez leveszi a terhet a válladról, és ugyanaz az élmény ér, mint most az utasaidat. Tulajdonképpen olyan mint a tömegközlekedés, csak te válogatod meg kikkel mész, és háztól-házig visz. A vezetéssel töltött időt pedig fordíthatod másra, legyen az filmezés, tanulás, készülés vmire, stb.

Ha ez a funkció üzembiztos lesz, akkor idővel majd arra is rászoknak az emberek, hogy ha mennek vhova kiruccanni, akkor oda is önvezető módban mennek majd. Elég sok béna női vezető van, meg elég sok béna idős vezető, akik ha tudják is magukról h bénák, és majd megfizethető áron lesz ilyen típusú autó, akkor szerintem simán átülnek egy ilyenbe, és ugye ilyenkor nem is fáradsz el annyira, több energiád marad másra.

Innen már csak +1 lépés az, hogy ezek a kocsik kommunikáljanak egymással vmilyen globális szabvány szerint, így pedig csökkenthető lesz a dugók mértéke, mert minden autó optimálisan ki fogja használni a rendelkezésre álló úthálózatot, ill. mennyi olyan autós van, aki lámpától-lámpáig nyomja neki, majd fékezget állandóan, holott ha betartod a sebességet (néhol kicsit többel kell menni, néhol kicsit kevesebbel), akkor csak rágurulsz az előtted álló autókra és mondjuk 2.-3. fokozatból újra gyorsíthatsz a megengedett sebességre. Ezzel a folyamatos megállás-megindulás (mely a kocsit is jobban nyírja és extra üzemanyagfogyasztással jár) ha nem is nullázható, de jelentősen mérsékelhető, ami környezetbarát dolog.

A nagyon utópisztikus verzió az lesz, ha nem kell a lámpáknál soha sem megállni, mert olyan szinten kommunikálnak egymással a kocsik, h egyszerre megy mindenki minden irányba, sosem lesz "üres" szakasz, amikor elmegy 2 autó, de amúgy elmehetett volna 10, de még várni kell h váltson a lámpa, na ez mind-mind megspórolható lehetne.

Azt hiszem vmelyik Tom Cruise filmben (Különvélemény) volt hasonló elképzelés, mert kb. kapszulákkal közlekedtek városban az emberek (olyan manővereket végezve ami emberileg lehetetlen), vidékre rendes autóval ment önvezetve, de be tudta rakni hagyományosba is. (legalábbis ilyesmi rémlik de nem találtam youtube-on, viszont Én a robotból találtam ilyesmit)

Én várom a dolgot, és él a gyanúm, hogy ha ez a technika szépen el fog terjedni, akkor a városokban (mondjuk ott ahol dugódíj van) simán megkövetelhetik majd, hogy X zónán belül csak önvezető módban hajthatsz be, aztán majd sok-sok év után kiterjesztik mindenhova (ez viszont végképp nagyon távoli jövő), a kérdés csak az, hogy meddig marad opció a hagyományos vezetési lehetőség.

Egyébként az elektromos autókkal kapcsolatosan pont hétvégén Forza Horizon 4-eztem kicsit öcsém xbox-án, és hát bakker mit raknak az ilyen játékokba x év múlva? :DDD Nem igazán lesz az elektromos kocsiknak hangja, a benzines sportkocsik pedig számottevően le fognak redukálódni, így pedig eléggé vérszegény lesz ez :))

(#52024) BeZol válasza BeZol (#52023) üzenetére


BeZol
őstag

Még annyit tennék ehhez hozzá, hogy aki ezt nem látja és tagadja, az kb. ugyanaz, mint amikor a Tesla Model S megjelent és mindenki fikázta, vagy mikor első iPhone megjelent és minden konkurens fikázta, vagy BMW-nél mikor megjelent az iDrive, azt is mindenki fikázta.
Változik a világ, változnak a dolog, és idővel majd befogadod a változást, még ha most képtelenségnek is tartod. :U
Ezzel sem kell egyetérteni, de az idő majd ezt fogja igazolni, tetszik vagy sem.

(#52025) FIREBLADE78 válasza BeZol (#52023) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Aztán vezetés közben is csak a faszbukot nyomod és megjobban zombi leszel...

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#52026) BeZol válasza FIREBLADE78 (#52025) üzenetére


BeZol
őstag

Sztem az elvetemültek kómásan felkelnek reggel, majd a kocsiban fognak felöltözni, kajálni, stb., mert privát szférában lesznek (persze ahhoz olyan legyen a kocsi kialakítása).
Figyelj, annyi lehetőség van a világban, én is most programozónak képzem magam, mindenki azt csinál a szabadidejében, amit akar. Ha őt ez teszi boldoggá, akkor ennyi, de én pl. örülnék az extra felszabadult időnek, mert hasznos dologra fordíthatnám. Nem kell élni a lehetőséggel, de ha valaki többre szeretné vinni, annak ez egy nagyon jó extra idő bármire.

(#52027) szimi57 válasza BeZol (#52023) üzenetére


szimi57
őstag

Beülnék én is egy 1000%-osan üzembiztos önvezetőbe, de akkor is teljes egészében a vezetésre koncentrálnék, mert szerintem soha sem lesz ilyen autó. Olyan lesz, amelyik jobb képességekkel fog rendelkezni, mint egyesek, de ez kevés. Engem a vezetés kifejezetten nyugtat. Az, hogy nem kellene tekergetnem a kormányt, nyomogatni a pedálokat, kapcsolgatni ezt-azt nem könnyebbséget jelentene, hanem szorongást, félelmet, ezért teljes egészében a forgalomra figyelnék, hogy közbe tudjak avatkozni. Igy semmi értelme számomra az önvezető autónak.

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#52028) KAMELOT válasza szimi57 (#52021) üzenetére


KAMELOT
titán

Ezzel egyetértek!!! Azért valami progira bízni az életedet. Köszi de kihagyom :) Aki nem akar vezetni menjen busszal, vonattal stb.

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#52029) Gsx-rr válasza BeZol (#52024) üzenetére


Gsx-rr
veterán

Iphone 10 ev alatt komoly ceg lett, Tesla veszteseget termelt. En ertem,hogy fujjatok az elektromos autot temat, megse jartok azzal es a vilagon az autosok 98 szazaleka se.

Hiaba kommunikalnak az autok egymassal. Amig ez nem zart palyan lesz semmit se er. Mit kezd egy kereszben atfuto kutyaval vagy uttestre lepo gyalogosal. Eluti a felelosseget senki se vallalja.

Mondhat barki barmit a mai vilagban a penz ido.
Amig 1 orat kell toltened az utcan addig nem lesz itt attores ahogy eddig se volt.

[ Szerkesztve ]

(#52031) cOxeR


cOxeR
Ármester

FIREBLADE78 Picit visszafogottabban, ezekkel a jelzőkkel.

(#52032) dellfanboy válasza szimi57 (#52021) üzenetére


dellfanboy
senior tag

miert

[ Szerkesztve ]

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#52033) FIREBLADE78 válasza cOxeR (#52031) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Csak oldani akartam az elektromos feszültséget. Sorry boss :D :B

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#52034) szimi57 válasza dellfanboy (#52032) üzenetére


szimi57
őstag

Él bennem az ősi ösztön. Bizonyos helyzetekben óvatos vagyok :DDD

[ Szerkesztve ]

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#52035) Gsx-rr válasza FIREBLADE78 (#52033) üzenetére


Gsx-rr
veterán

Tesla rajongoknak ajanlott az uj auto bemutatoja. Mekkora egy fos es,mekkorat egett a nagykepu gyerek

(#52036) emvy válasza Gsx-rr (#52035) üzenetére


emvy
nagyúr

Szerintem kurvajol nez ki, eszetlen bevallalos :) Az, h betort az uveg, meg kb. senkit nem erdekel, majd megcsinaljak. De a lenyeg, h tokos.

while (!sleep) sheep++;

(#52037) CharlieDrop válasza emvy (#52036) üzenetére


CharlieDrop
veterán

na igen, de szerintem is ocsmányul néz ki, de van egy dolog amit elfelejtünk
Ezeket az egyenes lapos dolgokat a legkönnyebb gyártani, semmi hókusz-pókusz nincs bennük. És ameddig veszik mint a cukrot, addig mindegy nekünk tetszik-e vagy sem.

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#52038) FIREBLADE78 válasza Gsx-rr (#52035) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Kapóra jön a hibrid teszt. Meglátom. Remélem fel lesz töltve. Nekem jó lenne a városba. De a felárat nem hiszem,hogy megéri. X6 -ot sajnos nem lehet vezetni,mert szalonba lesz. X7 van még,de az nem kell. Nagy dög.

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#52039) szimi57 válasza FIREBLADE78 (#52038) üzenetére


szimi57
őstag

Szerintem a hibridet el kell felejteni. Megkapod a villany mellé a belsőégésű összes nyűgjét. Attól még a benzin-diesel is jobb.

[ Szerkesztve ]

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#52040) KAMELOT válasza Gsx-rr (#52035) üzenetére


KAMELOT
titán

Erről a cybertruckról van szó?
Ha igen akkor ez sehogy sem néz ki.
2000€ adok érte :) annyit ér.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#52041) BeZol válasza FIREBLADE78 (#52038) üzenetére


BeZol
őstag

Nem tudom melyik bmw hibridet próbálod majd v. szemelted ki, de itt van egy 530e teszt.
A lényeg igazából a cikk végén van, tekerj kb. egyből a cikk 3/4-éig :D
Olyan 6-7litert eszik főleg városon kívül haladva ha nincs előtte sokra feltöltve az akksi.
A zsír új akksival pedig 100%-os töltöttséggel 27km körül van a teljes hatótáv, viszont ilyenkor nincs meg a dinamika, ahogy az előzéses sztorinál kifejti.
Ha csak benzines motort tolsz és csak városban, akkor 12liter is lehet (de ez elég erőltetett beállítás, direkt csak a teszt miatt csinálta, h 0km-t segítsen az elektromos motor, kb full kreténség). Ebből átmatekozva (h 1km-ről lett 6,3km elektromos hatótávja mindeközben) sztem 8-9liter lehet a városi fogyasztás sima hibridként használva. Persze városi "vegyes" üzemmódot nem teszteltek.

Magyarul ha tudod otthon és/vagy melóban tölteni, akkor van napi 25 v. 25+25km 2,5-3literes fogyasztásnak megfelelő áramköltség.
Országút/autópályán vhol 6-7liter körül ehet.
Városban sima hibridként használva (feltételezve h vki sosem dugja konnektorra) pedig 8-9literre lőném be.

Összehasonlításképp az én 3literes sor6 dieselem kb. 100kg-mal könnyebb + manuális váltós meg nem a legújabb konstrukció már, de a cikkben írt kemény dugókkal találkozom én is, és 9,3-10,9 között alakul a fogyasztás úgy, hogy az én kocsim papíron csak 231 lóerős, nem 252.
Országúton 5,5-6,3 is lehet, autópályán 6,7 alá szerintem még nem igazán mentem, de ez nehéz dolog, mert más tempóval közlekedek, úgy meg 8,3 szokott lenni :U

Tehát benzines létére így a hibridségével képes városon kívül majdnem hasonlóan fogyasztani, városban pedig kevesebbel is elvan. A plug-in-ségével lecsökkentheti teoretikus 2,5-3literre a városi fogyasztást.

Én kicsit sz*rt a pofonnak érzem az egészet továbbra is, mert "gáz", h nem áll rendelkezésre a rendes teljesítmény tisztán villanyosként, ha meg beindul a motor, akkor annak be kéne melegedni, addig nem fogyaszt jól, ergo ezt el kellene kerülni. Ha valaki erre nagyon nem figyel és szépen beindítgatja így a motort minden nap 15-15másodpercekre, hát annak semmilyen motor nem fog örülni.

Felhasználástól függően továbbra is opció egy plug-in diesel e-merci azoknak, akik bazi sokat mennek pl. hétvégén, de hétközben város only, mert az 4-5litert eszik olyankor, a város pedig szokásos 2-3liter közötti áramköltség.

Gondolom ezeknek a felára kb. sosem térül meg, és csak extra hibaforrásokkal lesz teli a kocsi (jó kis prémium árcédulával), szóval részemről felejtős, még ha tökéletesen is passzolna a heti rutinhoz.

Maradnak főleg azok, akik ki tudják használni az ingyen parkolást + tudnak otthon/melóban tölteni. Végülis ez így egy "piaci rés"-nek is tekinthető, még ha nagyon speciális is, meg mert ugye a gyártóknak le kell nyomni a flottaátlagot, a papíron 31-51g co2 (mert ugye 100%os akksival mérik, ami biztos megújuló energiával lett betáplálva, ja valszeg nem :C ) pedig segíti ezt letolni 95g alá (azt hiszem ez lép jövőre életbe), szóval 1 ilyen + 1db 530i/530d = vhol 100g co2-es átlag, és akkor nincs v. csak minimális a bünti. Na hát ezért léteznek ilyen "összvérek".

(#52042) FIREBLADE78


FIREBLADE78
addikt

X5 hibrid lesz holnap. Utána szerintem beülök X7-be. Hibridbe most 6 hengeres van ugye?! Annyira szar nem lehet. Most 25d-van,annál csak nem lassabb,hiába nehezebb is az akksi miatt. Nekünk azért lehetne jó a hibrid mivel céges lízingre megy és akkor adó ugrik,parkolás jelenleg fizetős nálunk. Töltés ingyenes 100 M-re tőlünk. Van itthoni három fázis,de hülyén nézne ki az utcára kivezetett hosszabbító :DD
Legszívesebben 40i-t vennék,de nincs tapasztalatom benzinessel. Amúgy valszeg 30d lesz a befutó.

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#52043) KAMELOT válasza BeZol (#52041) üzenetére


KAMELOT
titán

Akkor itt jövök én városban V8 3.6l..6-7l /100km benzin. :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#52044) FIREBLADE78 válasza KAMELOT (#52043) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Jó mer te gáz vagy ;]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#52045) Gsx-rr válasza FIREBLADE78 (#52042) üzenetére


Gsx-rr
veterán

Nekem volt hybrid. Legszarabb Bmw-m volt.

Hybrid-n zoldrendszam van? Szerintem nem. Akkor nincs ingyen parkolas

Ja most nezem.plug in

[ Szerkesztve ]

(#52046) FIREBLADE78 válasza Gsx-rr (#52045) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Ja,konnektoros.

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#52047) szimi57


szimi57
őstag

Lehet gyűjteni a pénzecskét

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#52048) FIREBLADE78 válasza szimi57 (#52047) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Azt hittem valami normális autót linkelsz be.

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#52049) szimi57 válasza FIREBLADE78 (#52048) üzenetére


szimi57
őstag

Ez?

A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.

(#52050) Gsx-rr válasza szimi57 (#52047) üzenetére


Gsx-rr
veterán

Csinaljanak mar uj I3-at. Azonnal vennek

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.