Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#7601) SpeedR válasza csudri (#7595) üzenetére


SpeedR
őstag

Ahogy a többiek is mondták, vagy nem jó az olajnyomás, vagy elektronikus gubanc van. Érdemes lenne gépre rakni, és utánajárni a problémának, mert ha tényleg nem elég az olajnyomás, akkor nem megfelelő a motor kenése, ami ez az álmoskönyv szerint semmi jót nem jelent.

(#7590) hoby36
2 hétnél sokkal tovább kellene bírnia. Vidd el villamosságishoz kiméretni, hogy mi szívja le az akksit.

(#7589) Gyok2
Nem vagyok benne biztos hogy ha háttal állnál egy E36 és egy E46M3-nak akkor meg tudnád különbözetni a hangjukat..

(#7594) BMW001
Részvétem... Próbálj bontóból szerezni egy makulátlan darabot.
Az M3-ast jól nézd át mielőtt megveszed, mert arra azért elég szép pénzeket lehet elkölteni, ha motort, futóművet, erőátvitelt stb.. javítani kell. Ha viszont találsz egy szépet, akkor biztos hogy sok örömöd lesz benne.

[ Szerkesztve ]

(#7602) Bubu79 válasza gamerkiller (#7600) üzenetére


Bubu79
addikt

Lehet találgatni, de nem visz közelebb a megoldáshoz - bátyám omegája akkor csinálta ezt, amikor kezdték megadni magukat a főtengely csapágyak...

Szerviz, hibakód olvasás, hátha mond valamit a jószág és lehet tovább haladni :P

"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast

(#7603) tibi666 válasza MPowerPH (#7586) üzenetére


tibi666
senior tag

[link]

ehhez mit szólnál?
teljesen korrektek az eladók, a barátom náluk vette az 530ast.

(#7604) csudri válasza Bubu79 (#7602) üzenetére


csudri
őstag

Köszönöm a segítséget mindenkinek, pár nap múlva gépen lesz a kicsike, addig nem megy sehova, nem akarok rontani a helyzeten. Remélem semmi komoly baja nincs!

(#7605) Gyok2


Gyok2
aktív tag

Szerintem azért van különbség a két M3 között. Az E46 sokkal rekedtesebb és magasabbra is forog.

Tiszta Windows rendes ház

(#7606) SpeedR válasza Gyok2 (#7605) üzenetére


SpeedR
őstag

Az E46 szvsz csak a másmilyen kipuff miatt szól rekedtesebben. Egy picit tényleg magasabbra tud pörögni pár 3-400 RPM-mel, de azt már tényleg nem lehet kihallani, hogy most 7600-on pörög vagy 8000-en.

Nekem jöhetne bármelyik, nem dobnám vissza. :D (kivéve 2001 okt. és 2002 febr közöttieket)

[ Szerkesztve ]

(#7607) MPowerPH válasza tibi666 (#7603) üzenetére


MPowerPH
félisten

Tyű, ez nagyon szép. :) Igen, ez se rossz az biztos, bár ugye nem BMW M -es motor. :(

Don't Tread On Me

(#7608) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Németből hozatnám be az E36 M3 -at, talán ott azért jó utak vannak, nem amortizálódik le a futóműve. :U Motorral milyen probléma lehet? Tudtommal ezek a sorhatok és V8 -ak mindent kibírnak, ha az olajcsere rendben megvolt. :U Meg a 3.2 -esben már az új fejlesztésű 6 -os váltót pakolták bele, ami megint egy tökéletes darab. Kuplung ami talán fogyó dolog erős használatkor, bár a nyomaték azért nem olyan nagy, hogy gyorsan elegye, az inkább az erősebb V8 -asok betegsége.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#7609) Eagl3 válasza MPowerPH (#7608) üzenetére


Eagl3
veterán

Mindenképpen a 3.2 -es autó mellett tedd le a voksod, ha e36 M3-at veszel, biztos jóval megbízhatóbbak, és ugye fiatalabbak is valamivel.

(#7610) SpeedR válasza MPowerPH (#7608) üzenetére


SpeedR
őstag

Ne így állj hozzá. 10-15 év alatt bármilyen jól megtervezett autót szét lehet küldeni. Egy sportautóra ez hatványozottan igaz, mert ezeket nyilván nem papás használatra vették.

(#7611) gamerkiller válasza MPowerPH (#7608) üzenetére


gamerkiller
senior tag

Amúgy ha külföldről hozatod be a verdát akkor nem kell semmi plusszt fizetni érte?

On: BMW m5 hurricane @ 730PS

[ Szerkesztve ]

Sony PSP Slim & Lite + 8Gb, Nokia N Series 73 + 2Gb ¤¤ Steam: hayhap4pa ¤¤ Bad Company 2 : Hayh4

(#7612) tibi666 válasza gamerkiller (#7611) üzenetére


tibi666
senior tag

dehogynem, regadót, ami jó kis összeg ám.

(#7613) SpeedR válasza tibi666 (#7612) üzenetére


SpeedR
őstag

Na igen, 7 számjegyű összeg.

(#7614) dragonfx válasza MPowerPH (#7608) üzenetére


dragonfx
veterán

e36 m3 csak kintről szerintme is jó döntés.
én ugy tudom nem az összes 3.2es m3 raktak 6os váltót a kezdetekben 5ös volt benne nem??..vagy az a 3.0 m3mal kivonult ebből a szériából???

Azt tudom a 98as final szériásokban már smg váltó is volt...külföldön lehet látni pár ilyet. :Y

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#7615) _Fonzy_


_Fonzy_
tag

Eladó:

BMW E46 318i 99-es, jobbkormányos, szervízkönyves, szép állapotu. 780.000 Ft

(#7616) MPowerPH válasza dragonfx (#7614) üzenetére


MPowerPH
félisten

Igen, csak a 3.2 -eskebe ment a 6 -os válto. És jól tudod, van némelyikbe smg váltó is. ;]
3.0 -ásokat adták 5 -össel, az szóba se jöhet.
Kell fizetni regadót, amit természtesen meglehet kerülni. ;) Hehe...

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#7617) Bubu79 válasza MPowerPH (#7616) üzenetére


Bubu79
addikt

Holnap kiderül :))

"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast

(#7618) SpeedR válasza MPowerPH (#7616) üzenetére


SpeedR
őstag

adócsaló :DDD ;] ;]

(#7619) MPowerPH válasza SpeedR (#7618) üzenetére


MPowerPH
félisten

Kicsoda? :U Én? ;] A regadó amúgy is szemben áll az EU elveivel és törekvéseivel. Ez olyan mint a luxusadó az autókra, ami alkotmányellenes. ;) Amúgy nem muszáj adót csalni, van szabályos út is, ami ellen nem tudnak mit csinálni. :)

Bubu79: Mi derül ki holnap? :DDD

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#7620) SpeedR válasza MPowerPH (#7619) üzenetére


SpeedR
őstag

A "szabályos úton" gondolom a külföldi rendszámot érted. Hát azt lehet hívni sok mindennek, de szabályosnak éppen nem. Az már egy másik kérdés, hogy soha nem fognak elkapni...

Az autókra kivetett "luxusadó" szerinted az alkotmány melyik pontjával nem fér össze?

[ Szerkesztve ]

(#7621) Bubu79 válasza MPowerPH (#7619) üzenetére


Bubu79
addikt

Hogy lesz-e "új" autóm :))

Délután szerviz, jóóól megnézzük, hogy szabad-é megvenni :DD

Bleh - most néztem csak, hogy Neked volt válasz, nem új hsz - hiába no, az izgalom :D

[ Szerkesztve ]

"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast

(#7622) _Fonzy_ válasza _Fonzy_ (#7615) üzenetére


_Fonzy_
tag

(#7623) Eagl3 válasza _Fonzy_ (#7622) üzenetére


Eagl3
veterán

Egy időben majdnem elcsábultam a jobb kormányos E46 -ok felé, elképesztő áron hozzájuk lehet jutni itthon időnként... de jobban belegondolva, ha sikerülne is megszoknom, akkor is katasztrófa lenne vele például előzni.

(#7624) lorcsi válasza _Fonzy_ (#7622) üzenetére


lorcsi
veterán

Debrecen mióta van Szabolcs megyében :U

(#7625) fekeandras


fekeandras
őstag

Valakinek egy propelleres élményautó? [link]

(#7626) Tomics


Tomics
addikt

Új 3-mas kémfotók

PH! addikt since 2004

(#7627) _Fonzy_ válasza Eagl3 (#7623) üzenetére


_Fonzy_
tag

Előzz jobbról ;) :D

lorcsi: Eddig nyiregyen volt az autó, nemrég hoztuk át debibe, most hajdú-bihar megyét állitottam be és nem engedelmeskedik.. mindig visszaugrik Szabolcsra. ez van...

[ Szerkesztve ]

(#7628) dragonfx válasza Bubu79 (#7621) üzenetére


dragonfx
veterán

na várjuk az infót.

A 3as coupé szinte ugyanaz marad csak ledesedik meg gondolom kicsit izmosítanak pár erőforráson, én nem látok sok különbséget.

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#7629) Eagl3 válasza _Fonzy_ (#7627) üzenetére


Eagl3
veterán

Jogos... :DDD

(#7630) gamerkiller válasza dragonfx (#7628) üzenetére


gamerkiller
senior tag

Szerintem az eleje is nyúlt egy kicsit.. Na! Kíváncsian várom!

Sony PSP Slim & Lite + 8Gb, Nokia N Series 73 + 2Gb ¤¤ Steam: hayhap4pa ¤¤ Bad Company 2 : Hayh4

(#7631) dragonfx


dragonfx
veterán

[link]

ez nekem jöhetne :B

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#7632) Gebriel


Gebriel
veterán

(#7633) SpeedR válasza Gebriel (#7632) üzenetére


SpeedR
őstag

Normálisnak tűnik. Ha mindenképpen dízelt akarsz, akkor szvsz. megér egy próbát.
Máris lecseréled az E36-ot?

(#7634) Gebriel válasza SpeedR (#7633) üzenetére


Gebriel
veterán

Igen tervezem :B

(#7635) tibi666 válasza Gebriel (#7632) üzenetére


tibi666
senior tag

próbáld ki, ha jó, vedd meg.
30d, állat. mondjuk az m-es bőrbelső szebb, mint ez, meg nekem a fekete vesék nem tetszenek, de ez legyen a legkevesebb.

hétvégén el is kérem a barátomét, meg akarom kergetni kicsit a hegyekben.

(#7636) fekeandras


fekeandras
őstag

off

(#7637) MPowerPH válasza Gebriel (#7632) üzenetére


MPowerPH
félisten

Ha a gatyádat is rá akarod költeni, akkor nyugodt szívvel vedd meg. ;]
Régebbi 3000 -es diesel egy rossz konstrukció, és ha valós a km, most jönnek ki a kellemes típushibák. :) Mondjuk fél millából megúszod azokat, csak a motor ne rosszalkodjon. Ennek a dieselnek egy átlagos javítása 150k körül van. :(

De ha mégis megvennél egy ilyen csodát, ne rugdald, azt nem szereti. Utána nem jó az út szélén állni vele.
(nevethettek, nem levegőbe beszélek. 4 ismerősömnek is ilyen régebbi típusú diesele volt, és nem egyszer hagyta őket autópálya/főút mellett, de utána is lehet olvasni...BMW egyik legszarabb motorja ez a csoda diesel. :( )
Ha diesel, akkor már az újabb 193 lovas. Az se a legmegbízhatóbb, de hatványozottan jobb, javított motornak számít. Itt van pl.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#7638) tibi666 válasza MPowerPH (#7637) üzenetére


tibi666
senior tag

havonta előjön ez a 30d téma, és igazából te vagy az egyetlen, aki ellenzi azt a motort.
régebben az volt az érved, hogy a szerelődhöz mikor vitted az autódat, szinte az összes fünfer, ami bent állt, 30d volt. azóta hirtelen négy ismerősöd is vett egy 30d-t, a te ajánlásod ellenére, és mind becumizta vele?

ennek a motornak egy baja van, a turbó szeret hamar meghalni. a hirdetés szövege szerint ez cserélve van. innentől kezdve, ha normálisan tankolod, és 10, max 15 ezrenként olajat cserélsz, valamint nem állítod le nagy terhelés után azonnal, akkor semmi gond nem lesz vele. ezt meg a mi szerelő ismerősünk mondja, aki csak bmw-t, azon belül meg csak fünfert szerel.

(#7639) Eagl3 válasza tibi666 (#7638) üzenetére


Eagl3
veterán

Lehet, hogy BMW001 kicsit eltúlozza a dolgot, de azt azért el kell ismerni, hogy a dieselek azért jóval kényesebbek a benzines testvéreiknél. És az is biztos, hogy a szóban forgó 530D nem volt kímélve, gyanítom a lelkét kitaposták párszor... persze mindemellett szép meg minden, de ha mégiscsak jönnek a hibák akkor mi van? :F
Amúgy amit BMW001 linkelt 530D az szerintem fényévekkel szebb és valószínűleg megkíméltebb is. Persze tény, hogy drágább is...

(#7640) tibi666 válasza Eagl3 (#7639) üzenetére


tibi666
senior tag

melyik bmw-nek nem nyomják ki a szemét néha? :)
BMW001 is szokta küldeni neki becsületesen.

persze, a dieselek mindig is kényesebbek voltak, mint a benzinesek, ez nem vitás.
az újabb 30d meg nyírja a váltót egyébként, ugyanis kisebb nyomatékra van hitelesítve, mint amit a motor tud. a régivel ilyen gond nincs.

(#7641) SpeedR válasza Eagl3 (#7639) üzenetére


SpeedR
őstag

Jah, a facelift sokat dob rajta, de én inkább az állapot alapján döntenék. Képről nem lehet megmondani, hogy melyiknek volt kitaposva a bele. A vezetett szervízkönyv se mindegy...

(#7636) fekeandras
Tyű, ez nem szenved lóerő hiányban. :)
Egyszer talán majd az enyémre is kerül egy szép kis búgócsiga... :DDD

(#7640) tibi666
Ha jól emlékszem valamelyik korai szériánál volt, hogy az automata papíron 10 NM-rel kevesebbet tudott kezelni mint amit a motor leadott. Talán épp a 193 lovas verziónál, de nem vagyok benne 100% biztos.

[ Szerkesztve ]

(#7642) SpeedR válasza MPowerPH (#7637) üzenetére


SpeedR
őstag

Évi 25-30e km-nél már megérheti a kockázat. Azt nem mondanám, hogy rossz konstrukció az a 30d. A korai CR dízelek közül az egyik legjobb. Az már egy más kérdés hogy 10 évesen fél millió km van mindegyikben és bármikor beüthet a krach.

[ Szerkesztve ]

(#7643) tibi666 válasza SpeedR (#7641) üzenetére


tibi666
senior tag

igen, a 193 lovasnál.
ha jól rémlik, ez 420nm-es, a váltó azonban csak 410-re van hitelesítve.

a régebbi 30d viszont "csak" 390 nm-t tud leadni. persze egy jó chippel ez könnyen áthidalható. :DDD

(#7644) MPowerPH válasza tibi666 (#7640) üzenetére


MPowerPH
félisten

Én szoktam küldeni, de ez bírja is. Itt a motorhoz még nem kellett hozzányúlni a 213.000km alatt. :) Gyanítom, nem is lesz rá szükség. És nem kopogom le, nem lesz gond. :)
Természetesen nem most vették, 3-5 évet szenvedtek vele. Vettek újabb E60 530D -t, mindegyik, azokkal nincs annyi gond. A váltónyírásról annyit, hogy az igaz a régebbi modellre is. :) De amit linkeltem, az már a megbízhatóbb fajta, hidd el, kevesebb gond van vele, és ránézésre is megkíméltebb. Ami fentebb linkelve lett, az széthajtott, csak rá kell nézni. :(
De nézzétek meg a totalcaros népítéletet, mindent elmondanak. :) Általában dicsérve vannak, 530D -k nagyon le vannak szólva. :)

1
2
3
4

Többet nem linkelek be, 530D -s ítéletek 80% -a ilyen. Nem értem min van még vita. :)

De az leendő vásárló vegye figyelembe az E39 típushibáit is, van ami úgyis elromlik, mert mindegyikben elromlik. :) Sajnos semmi se tökéletes... Amit linkeltem, kinézetre is rendben van nagyon, szerintem. :)

De a papír egy dolog, bírja az, csak cseréld az olajat, mert arra allergiás. :( Pont a váltóval nem volt gond, elég ritka E39 -nél. :)

Amúgy ha 530D, akkor csak a 2001 utána. Abban talán még nincs annyi visszacsavarva az órán. :DDD Ismerősöd is az újabb motorosat vette, nem? :U

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#7645) Eagl3 válasza SpeedR (#7641) üzenetére


Eagl3
veterán

Persze, nem lehet megmondani 100% -osan, de elég megnézni a két autót, a környezetet ahol fotózták stb. . Biztos vagyok benne, hogy jobb állapotban van amit BMW linkelt, de ugye drágább is (bár nem túl sokkal és annyival fiatalabb is) mint ahogy korábban írtam.

Meg kell nézni mindkettőt, az a biztos. :)
Bár én inkább egy 528i -re szavaznék.

[ Szerkesztve ]

(#7646) tibi666 válasza MPowerPH (#7644) üzenetére


tibi666
senior tag

nemtom, csak szerették akkor, ha szívtak évekig egy e39 530d-vel, aztán utána megint 530d-t vettek. :)

az ismerősömé 99/12-es, még a régebbi van benne. de gyanús nekem, valószínűleg chippelt, túl jól megy. :D

a 28i meg az olajat szereti 200 ezer felett. szóval nagy futásnál mindegyiknek van valami baja. a dízelek fokozottan érzékenyek, de ez ugyanúgy elmondható egy mercedes, vw, renault, peugeot dízelről is, nem csak a 30d-ről. ha sokat megnéz, és vezet vagy 15 autót, akkor tudni fogja, hogy melyiket érdemes megvenni. alapos utánajárás után egy 30d csak picit nagyobb zsákbamacska, mint bármi más.

(#7647) MPowerPH válasza Eagl3 (#7645) üzenetére


MPowerPH
félisten

Én is, de csak dual Vanos -osra, mert a 98 előttiek sajna sokat zabálnak. :)
Ha meg diesel, akkor 520D. Nah, az amúgy egy megbízható konstrukció. Vagy egy 30D akkor, de újabbat, második szériást. Viszont azok még nagyon drágák. :(

"a 28i meg az olajat szereti 200 ezer felett. szóval nagy futásnál mindegyiknek van valami baja"

tibi666:Nem tom. Nekem a nyári szaladgálásom után se fogyott egy ml olajam se. Most 10 liter a fogyim átlagban, ez elmond mindent, hogy milyen használatban van az autó jelenleg. ;] Most is ott van az olaj a pálca szerint, mint 12.000km -el ezelőtt. :)

Amúgy szerették, mert kényelmes volt, ment is. És hozzászoktak a dieselhez, mert persze, vannak előnyei, nem is kevés. Csak nem pénztárcában, hiába fogyaszt 7l -t. :)

Jah, chip után azért szépen mennek, azt nem tudom mennyire van hatással az élettartamra. :DDD Nálam nem bírná...szerintem. :U

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#7648) Eagl3 válasza MPowerPH (#7647) üzenetére


Eagl3
veterán

Arról nem beszélve, hogy elég kiábrándító, ha dől a füst a seggéből. Bár ahhoz azért szénné kell chippelni szerintem.

(#7649) tibi666 válasza MPowerPH (#7647) üzenetére


tibi666
senior tag

mi 3 db 28i-t próbáltunk ki. mindegyik patent állapotban volt kívülről, belülről, óra szerint 200-250 ezer km körül, és mindegyik bevallottan evett 2-3 liter olajat 15 ezer km-en.
a szerelőnk is azt mondta, hogy sajnos ez reális, és sok 28i-nél előjön a gond.

20d-t inkább ne vegyen senki. tetű, és 4 hengeres. valami eszméletlen lomha vele az e39, és nem illik az autóhoz a kerregő, rázó, kiegyensúlyozatlan 4 hengeres feeling sem.

Eagl3: sokszor a gyári elektronikával jobban füstölnek, mint chippelve. de tényleg. a barátomé fix gázon, vagy közepes gyorsításnál abszolút nem kormol, lepadlózva viszont, mikor 4 ezer környékén tartja a fordulatot, akkor füstöl. de megy is. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#7650) MPowerPH válasza Eagl3 (#7648) üzenetére


MPowerPH
félisten

Igen, ezt VR6 tudja a legjobban elmagyarázni. :) Sok embernek az tetszik nagyon, ha "füstölög". :) Én már láttam olyat, E60 535D, csávó lepadlózta, én mögötte voltam. Hát...fékeznem kellett, mert nem láttam semmit. :DDD

tibi666: Persze, 20D az egy másik véglet, mert szörnyű. :DDD De 5l -el is elmegy, és dieseleket meghazudtolóan megbízható.
Tudod, én erre azt mondom, hogy azok erősen elhanyagolt autók, felelőtlen gazdával. Olajcsere periódus nem betartása, hidegen rugdalás. Azt nem szereti, talán ez annak a motornak a két fő ellensége. Egyszer beüt egy ilyen felelőtlen eset, akkor már beáldozott annak is. :)

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.