Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#3951) hoffman_


hoffman_
nagyúr

ófakk, megjött a friss ropogós fizum, volt egy buli a melóhelyen, hazafele brutál fatality defekt. kell egy belső. de a külső is szar. meg egy pótbelső. meg akkor már a felnit is vegyük meg végre. 12k rögtön kuka, és még olcsó voltam...

mod:

mit panaszkodok, egy xt shadow hátsó váltó önmagában is kétszer ennyi... :DDD

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#3952) TripleB válasza Runner_fxr (#3949) üzenetére


TripleB
senior tag

Sosem foglalkoztam azokkal a számokkal. Saját mérést írtam be mindig...

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#3953) sanzi89


sanzi89
addikt

Capriolo Roadster Tour vagy Schwinn Csepel Elite TX51 2011?
Az elsőhöz semmit se kellene venni, a Schwinn-hez még sárhányó meg csomagtartó. A Capriolo bringacsere programban 74k, a Schwinn kiegészítők nélkül 67k. A felszereltsége a két bringának hasonló, talán a Schwinn-nek egy hangyafingnyival jobb. Vélemények?

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#3954) syl5


syl5
őstag

Sziasztok!

Capriolo bringárkról mi a véleményetek?

Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!

(#3955) D.Orion válasza syl5 (#3954) üzenetére


D.Orion
veterán

Olyanok, mint az olasz autók. Nem mind Ferrari v. Lambo, van köztük Alfa Romeo is. Ha az eseti tervezési hülyeségek ki vannak javítva, akkor elvisz bárhova.

Pl.: Kormánycső minőségtelen rögzitőcsavarja. 8/8as csavar 50ft. Gyenge műanyagpedál, 3000ft. Rozsásodó sárvédő, plusz lakkréteg kivűlre és belső oldalra még egy réteg festék, ez is 3-4 ezer. Rozsdásodó gyenge felületkezelésű csavarok, vagy ecsettel néha raksz rájuk egy csepp olajat v. cseréled őket egy csavarboltban. 1500ft az összeset.
Kb. egy ennyi a saját Capriolo Elvis low-end kerékpárom alapján, ja és ez 2 éve 41k volt bringacserében, sztem megérte. A csapágyakkal nincs bajom, azok valami olasz saját gyártásúak.

[ Szerkesztve ]

(#3956) Slownz


Slownz
senior tag

Ezzel a bringával szemezek egy ideje. Vélemény róla?

Köszönöm, aki reagál.

(#3957) D.Orion válasza Slownz (#3956) üzenetére


D.Orion
veterán

Mobilról írok, a képeket csak felületesen látom. A 105ös szettet mindenki dicséri én így vettem észre. A Lugano gumikat már kevésbé szeretik, de ez a legkevesebb. A Mavic felnik is jók általában. Nekem a nagy tányéron lévő fogak alacsonynak, de egy 3.8"-on passzolok. Várjuk meg az outi értőket. ;)

[ Szerkesztve ]

(#3958) syl5 válasza D.Orion (#3955) üzenetére


syl5
őstag

Köszi!

Én is a bringacserét nézegetem most.

De igazából minél többet gondolkodok rajta, annál több költség jön össze. :F

Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!

(#3959) Slownz válasza D.Orion (#3957) üzenetére


Slownz
senior tag

köszi, remélem, aki hozzáértő, ír is. :C

(#3960) -HajTömeg- válasza Runner_fxr (#3949) üzenetére


-HajTömeg-
őstag

Pontosan nem értem mire gondolsz.
Minden óránál be kell írnod a kerék átmérőjét. Ennyi.
Azt meg te méred le.

Alias: Júzer error

(#3961) ADAM1337


ADAM1337
nagyúr

Olyan kérdésem lenne, hogy lájtos dh-zásra keresek első villát ő rá:

Olyan max 40k-ért, illetve hogy ezt rálehet hegeszteni valahogy ?
Vagy esetleg ezt ?
Igen lehetőleg dupla vállas villa érdekelne használt rá, még azt lehagytam.

[ Szerkesztve ]

(#3962) Runner_fxr válasza ADAM1337 (#3961) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem olyan nincs, hogy lájtos DH. :) Ha már DH, akkor az nem lehet lájtos. Én az xc összetólassal is csapatom 45-50-el az erdőben. Amit Downhill kerékpározásnak lehet nevezni, attól ez a bringa 5 perc alatt katasztrófális sérüléseket szerezne. :)

A lényeg, szerintem ilyen szinten erre a bicajra ne költs, mert pénz kidobás. Ez egy túrakerékpár, még a zúzósabb xc-t se bírna, mivel nincsenek rajta csapágyazott forgáspontok és megfelelő merev hátsó rugózás.
Ráadásul v-fék Dh-ra? :) Elöl legalább mindenkpéppen tárcsafékesre kell átalakítani, ami kerékcserét is jelent. Plusz egy normális első fék. Ezenkívül beleraksz egy boxxert 200mm úttal egy olyan bringába ami 100-120 mm rugóúthoz van elvileg tervezve?

Inkább add el, tedd hozzá a pénzt, vagy gyűjtögess kicsit és vegyél használtan egy régi Stinkyt, valami ilyesmit: [link] Szerintem ebből még alkudni is tudsz, láttam már hasonló Stinky-t 150-ért az aprón.

[ Szerkesztve ]

(#3963) Runner_fxr válasza -HajTömeg- (#3960) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én idáig mindig a leírás alapján állítottam be az értékeket, de ezek után inkább mérek. Egyébként úgy tudom a kerék kerülete, nem az átmérője, amit mérni kell.

(#3964) Jorus válasza ADAM1337 (#3961) üzenetére


Jorus
nagyúr

Az első f*s, felejtsd el, és persze a másodikat is, mert neked V-féked van, a Boxxi meg csak tárcsaféket fogad. No, mondjuk DH villán utoljára 2000 környékén volt V-fék tüske. Mi a pontos konfig egyébként? (Bocs, ha már írtad régebben.) Lájtosan DH-zni (jelentsen ez bármit is) nyugodtan elkezdhetsz vele így is, legalább látod, mik a gyenge pontjai. Én agyakat cserélnék, majd tárcsaféket dobnék rá, mondjuk vmi madzagos Avidot, aztán jöhetne egy olyan régi Boxxi, amit mutattál, később esetleg egy jobb rugóstag. Ez utóbbi azonban már csak akkor, ha ragaszkodsz a vázhoz, ugyanis a többi alkatrészt, amivel fejleszted a jelenlegit, át tudod rakni a következő vázra is, csere esetén, a rugóstagot viszont csak akkor, ha az új váz szemtávolsága megegyezik a jelenlegivel, és hasonló a lengőkar áttétele is. Ha meg nincs kedved vele ennyit foglalkozni, akkor add el és vegyél egy másikat (ez a szívtelen verzió :) ).

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#3965) -HajTömeg- válasza Runner_fxr (#3963) üzenetére


-HajTömeg-
őstag

Jaja,bocs,kerület...

Alias: Júzer error

(#3966) Runner_fxr válasza Jorus (#3964) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Én egy ilyen bringára a szükséges kopó alkatrészeken kívül egy fillért nem költenék, a kopó alkatrészekből is csak a legolcsóbbat.

(#3967) Jarod1


Jarod1
addikt

hi, ki milyen hátsó sárvédőt használ?

(#3968) Jorus válasza Runner_fxr (#3966) üzenetére


Jorus
nagyúr

Tekintve, hogy a legtöbb újítandó alkatrész (agyak, fékek, teló) átvihető a következő gépre, én nem tartom teljesen elvetendő megoldásnak. Ha vkinek csak havi 8-10k-ja van bringát fejleszteni, az apránként cserélt motyókkal meg tudja oldani a fejlesztést, és nem kell egyben kiadnia 150-180k-t, miután 1 évig egy rommal járt. Olyan alkatrészt persze nem vennék rá én sem, ami egy vázcsere alkalmával nem lesz majd jó (monoblokk, hajtókar, nyeregcső, rugóstag, stb.), de ilyesmit nem is javasoltam a kollégának.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#3969) ADAM1337 válasza Runner_fxr (#3962) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Okes, koszi akkor ez marad hetkoznapira

(#3970) Runner_fxr válasza Jorus (#3968) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Persze értem, de én másképp gondolom. Hiába vesz rá erősebb agyat, felni stb. Az a kerékpározási élményt nem fogja befolyásolni, erre hiába költesz, akkor is egy gyenge minőségű vázon ülsz, ami nem csillapít csak nyeklik nyaklik össze vissza. Én nem leszólni akarom, csak úgy vagyok vele, hogy mindent arra használjunk amire való. Ha összeszámolod a boxxer árát amit venne rá, a tárcsaféket, kereket, akkor ott vagy, hogy kb egy 100-ast rálocsol erre a bringára, ha inkább eladod, talán adnak érte 30-40 et, akkor már majdnem ott van, hogy van a kezébe annyi amiből egy régi Stinky-t vagy mondjuk Coilert megvehet. A különbség a 2 bicó között pedig kb olyan, mint egy 50-es simson schwalbe meg egy 640-es KTM Duke között.

(#3971) hoffman_


hoffman_
nagyúr

outisokat, fixiseket, ss-eket ha érdekel:

kaptam egy tippet, hogy a Hutchinson gummák jófélék, úgyhogy lepróbálom a legolcsóbbat, veszek egy Hutchinson Nitro-t, kíváncsi vagyok, hogy mit tud majd.

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#3972) #68216320


#68216320
törölt tag

Üdv. Panelház zárható folyosójára szeretnék két aluvázas MTB-t fali konzollal elhelyezni. Tudnátok ajánlani ilyen konzolt? Fontos lenne, hogy ne karcolja, stb a bringákat.

(#3973) gyuszaa válasza #68216320 (#3972) üzenetére


gyuszaa
őstag

Itt nézelődj szerintem.

(#3974) #68216320 válasza gyuszaa (#3973) üzenetére


#68216320
törölt tag

Köszi. Megnézem.
Erről esetleg vélemény? Ugyanis a folyosón azért lezárnám a bringákat.

(#3975) hoffman_ válasza #68216320 (#3974) üzenetére


hoffman_
nagyúr

a sodrony része semmit nem ér, szemét. a riasztó egy társasházban azért nyilván hallatszik, de én már ennyire se bíznék meg a szomszédokba. alapvetően ez egy kukás darab.

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#3976) #68216320 válasza hoffman_ (#3975) üzenetére


#68216320
törölt tag

Miért kukás darab? Ha elvágják riaszt. A szomszédaink pedig egyben barátok is, így nagyobb esélye van annak, hogy reagálnak rá. Nekik is vannak a folyosón cuccaik, így biztosan kijönnek a hangra. Ezekkel a paraméterekkel már lehet életképes megoldás, nem?

(#3977) -HajTömeg- válasza #68216320 (#3976) üzenetére


-HajTömeg-
őstag

Elmondom miért kukás darab.
Ebbe a szirénába kb. egy 20ft nagyságú gyurma kell,hogy többé ne adjon hangot.
Sodrony zárra semmit sem bízunk, ebből is látszik mennyire profi a készülék.
(egyébként üvölt róla,hogy valami kínai fröccsöntött gagyi)
U-lakat vagy komolyabb lánc a megoldás.
Kb ennyiből megkapod ezeket is.

Runner_fxr
Ami késik, nem múlik...

[ Szerkesztve ]

Alias: Júzer error

(#3978) Runner_fxr válasza #68216320 (#3976) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Az ilyen sodronyokat egy bowdenvágó kis kézi metszőollóval úgy elvágod mint a sicc.
Inkább a lakásban akasztanám fel a falra ha ennyire félted. Egyébként nekem is zárható előtérben van a bringám, nincs lezárva, viszont nyugis környék, nincs lopás. Réti négerek sincsenek, talán pont ezért nincs lopás meg betörés.

(#3979) #68216320 válasza -HajTömeg- (#3977) üzenetére


#68216320
törölt tag

Oké,akkor milyen riasztót ajánlanál? Mert a riasztás a lényeg, ugyanis valaki mindig van itthon. Mivel a folyosó zárható így ha oda bejön valaki, akkor semmi nem fogja visszatartani a bringától. Mivel falikonzolon lesznek a bringák, a lezárás sem oldható meg u-lakattal. Ezt még oda tudom szorítani felszereléskor a falikonzol mögé. Másrészt nem hiszem, hogy a tolvaj gyurmával fog érkezni. Nem érzem megbízhatóbnak ebben a helyzetben az u-lakatot.

(#3980) hoffman_ válasza #68216320 (#3979) üzenetére


hoffman_
nagyúr

ha valaki mindig van a közelben, és megbízható, akkor a riasztó működhet, valóban. a sodronyra magára írtam, hogy szemét, jó hogy foggal nem harapom át.

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#3981) -HajTömeg- válasza #68216320 (#3979) üzenetére


-HajTömeg-
őstag

Nézd, 100% os megoldás nem létezik.
Én egy ilyen kínai műanyag vacakra biztos nem bíznám a bringám, de te tudod.
Ha van egy lezárt folyosó, ahol valaki mindig otthon van, akkor miért nem jó egy komolyabb lánc vagy U-lakat?
Ezeket csak hangzavar kíséretében tudják elfűrészelni, elvágni.
Szerintem egyébként gyurma se kell ehhez a kis csodához, elég,ha a markával befogja a 3cm-es hangszórót.
Az alapvető baj nem is a riasztás elmaradásával van,hanem azzal,hogy a sodronyt egy körömvágó ollóval elvágják.

(bár nem szívesen adok tanácsot,mert ha meg mégis ellopják,akkor én leszek a hibás :D )

[ Szerkesztve ]

Alias: Júzer error

(#3982) D.Orion válasza #68216320 (#3979) üzenetére


D.Orion
veterán

Fali konzol esetén már miért ne lehetne megoldani lezárást? A fali konzol mellé rögzítesz a falba egy gyűrűt is. Mondjuk 12-es szárral rendelkezőt, beütős tiplivel. Azt onnan többé senki ki nem szedi, még te se... Ezen a gyűrűn átzárod az U lakatot a két kerékpárral együtt és kész.

(#3983) Muton


Muton
addikt

Az a legdurvább, hogy annak a gyökérnek valószínűleg még szavazójoga is van, aki Szentendre felé a kerékpárútra a kátyúkba homokot rakott. ma két embert is láttam elesni, nekem is megvezette a kereket vagy 10-szer, Isteni gondviselésnek köszönhetem, hogy nem vágódtam el párszor.
kötelezném rá, hogy arra kelljen tekernie naponta többször. :W

Muton#2316 - $z@r a drop >_<

(#3984) #68216320 válasza -HajTömeg- (#3981) üzenetére


#68216320
törölt tag

Úgy gondolom, ha valaki átjön egy lezárt fémajtón a folyosóra, annak a fizikai korlátok sokat nem jelentenek. Ezért gondoltam második védelmi vonalnak a hangriasztást. Riaszt mozgás és sodrony elvágás esetén is. 100dB fölötti hangerővel. Ezt nem fogja le a kezével szerintem. Persze ettől még elképzelhető mellé egy U-lakat, de másodlagos védelemként csak.

(#3985) Syd69 válasza Muton (#3983) üzenetére


Syd69
aktív tag

Szentendre előtt egyébként is rettenetes... :W

Alma

(#3986) sanzi89 válasza #68216320 (#3984) üzenetére


sanzi89
addikt

Vannak sokkal olcsóbb, Kínából rendelhető riasztók, melyek ugyanígy a mozgást figyelik. Lényegében ez se komolyabb, vagy minőségibb annál. Azt kombinálva egy rendes U lakattal, Bordo-val vagy egy nagy láncos zárral szerintem megfelelő lenne. Ha meg nagyon drága a bringa, akkor nem alternatíva a folyosó, mást kell kitalálni.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#3987) evilskati


evilskati
aktív tag

A 15-ös pedálkulcs = 15-ös kónuszkulcs?

(#3988) DJGABI


DJGABI
addikt

Üdv!

Egy országútit újítgatok fel, Torino Superklasse. A gumimérettel meg vagyok lőve. A külsők el vannak öregedve rendesen. 622-es kell nekem, addig oké, most elől 32, hátul 34 széles van fenn, végül is nem volt rossz összeállítás ha jól emlékszek vissza. De kinézetben talán valami kisebb jobban mutatna, 28-ast néztem. Olyat olvasok hogy a felni belső szélessége a döntő, [link] én ilyen 22mm-t mértem... Ezen vajon jó a 28-as? Mondjuk kátyús utak bőven vannak erre, meg én se vagyok pehelysúlyú, ragaszkodjak legalább a 32-eshez?

Előre is kösz.

<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>

(#3989) evilskati válasza evilskati (#3987) üzenetére


evilskati
aktív tag

Illetve tudnátok linkelni, hogy középcsapágy szereléshez milyen szerszámokra lesz szükségem (integrálton kivül) ?

(#3990) M_o_g_y_i válasza evilskati (#3989) üzenetére


M_o_g_y_i
őstag

Most az integrált csapágy spec. kulcsán kívül AVAGY nem integrált csapágyas középrész cseréjéhez kérdezted? :F :U

4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!

(#3991) evilskati válasza M_o_g_y_i (#3990) üzenetére


evilskati
aktív tag

Nem integrált csapágyas középrész cseréjéhez kérdeztem. Többféle biciklink van otthon, az 50 évestől, a pár hónaposig, és szeretném a régebbieket újrazsírozni,de ha már rendelek szerszámot, akkor mindegyik féléhez rendelnék, hogy később ne kelljen külön.

Ezek: [link] [link] szerint próbálok tájékozódni, de kicsit kusza nekem, ezért kérdeztem.

Monoblokkhoz elég egy ilyen: [link] ha jól értem, ugye?

Régebbi típusokhoz kónuszkulcsok, és a hagyományos gólyoscsapágyas típushoz kell ez a körmöskulcs, ugye?

Az ezen az ábrán lévő villaszerű szerszámot nem találom.

(#3992) Muton válasza Syd69 (#3985) üzenetére


Muton
addikt

régebben azért még járható volt aszfalt gumival is a Szentendre előtti rész. remélem idővel megint az lesz :K

Muton#2316 - $z@r a drop >_<

(#3993) Damage401


Damage401
senior tag

Sziasztok

Vettem egy Schwinn-Csepel Ranger nem teleszkópos bicajt. Következő problémába ütköztem, szerintetek mit tegyek? 4 napos a bringa és van most benne 50 km. 1 év garanciális.

Üdv

Siemens MC60>Sony Ericsson K300i>Sony Ericsson K750i> Sony Ericsson C902> HTC Desire > Nokia C7> Sony Ericsson Neo>Sony Xperia P>HTC Desire X> Sony Xperia L>Nexus 4>LG G2>Sony Xperia Z1 Compact> Sony Xperia Z3 Compact> Apple Iphone 6>Sony Xperia Z5 Compact>Samsung S7

(#3994) lsebestyen válasza Damage401 (#3993) üzenetére


lsebestyen
addikt

Vidd vissza ahol vetted.

(#3996) D.Orion válasza lsebestyen (#3994) üzenetére


D.Orion
veterán

Mond meg szépen a boltban, hogy akkor legyenek szívesek kompletten szétszedni és újra összerakni, mert láthatóan a gyárban(távol-kelet?) erre nem voltak képesek. Nem kell semmi plusz hangerőt csak olyan szépen határozottan belépsz az ajtón és előadod, hogy van egy kis probléma, pár menetnyi... :( :((

Az ilyenek miatt nem mer itt senki 80K alatt kerékpárt ajánlani. :(

(#3997) gyuszaa válasza Damage401 (#3993) üzenetére


gyuszaa
őstag

Sajnálatos ide jutott ez a márkanév.

(#3998) Damage401 válasza lsebestyen (#3994) üzenetére


Damage401
senior tag

Köszönöm szépen a válaszokat.

Siemens MC60>Sony Ericsson K300i>Sony Ericsson K750i> Sony Ericsson C902> HTC Desire > Nokia C7> Sony Ericsson Neo>Sony Xperia P>HTC Desire X> Sony Xperia L>Nexus 4>LG G2>Sony Xperia Z1 Compact> Sony Xperia Z3 Compact> Apple Iphone 6>Sony Xperia Z5 Compact>Samsung S7

(#3999) DJGABI válasza DJGABI (#3988) üzenetére


DJGABI
addikt

hátha segít, találtam a felnin egy ilyet: 28x1.75, 622x22, 037

<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>

(#4000) csabi94 válasza Szakbarbár (#3920) üzenetére


csabi94
őstag

Uhh, kívánom, hogy, hogy minél előbb találj munkát! :(

Más: 1 hete ellopták a suliba/kocsmábajárós bringámat, úgyhogy apám 35 éves orosz országútijából csinálok magamnak egy fixit, kis gányolással. Nem fogom festegetni, centrírozgatni meg ilyenek, csak összerakom. Van rá egy ilyen km órám. :DDD

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.