Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#19001) nauro válasza jackbacsi87 (#18995) üzenetére


nauro
aktív tag

Na ezért nem megyek én soha a szigetközi úton. Az első 3 falu miatt lehetetlen normálisan edzeni.

(#19002) #48525824 válasza eddie1978 (#18991) üzenetére


#48525824
törölt tag

lejtőn is elég szépen lehet őket fékezni, csak kell hozzá erő, na meg normális áttétel, amit meg lehet fogni. :))) de féktelen fixisként én se örülök, hogy divatból terjed ez a része.

(#19003) eddie1978 válasza #48525824 (#19002) üzenetére


eddie1978
aktív tag

A féknélküliséget nem értem. A line of sight féle futárállatok azért jobban kezelik a bringát, mint a most divatból útra szabadult, sokszor bizonytalan vagy felelőtlen fiatalok. Gördülve, két kereket fékezve nagyobb fékerő vihető át, mint egy kereket csúsztatva. Ez fizika. Tuti így van. Én biztonságosabbnak gondolom a két fékes megoldást. Ész azért mindegyikhez kell.

(#19004) troland26 válasza Toomy (#18990) üzenetére


troland26
őstag

Hát a cimbi nem könnyű :) 110kg . A bringa meg egy Gepida Alboin 300 . Igazából a kérdésem arra irányúlt , hogy lehet-e egy kicsit "terepesebb" bringát faragni belőle , hogy a földúton /terepen is meglegyen a bringa komfortérzete . Vagy esetleg a kerék cseréje egy járhatóbb út lenne ? ( lehet , hogy hülyeséget kérdezek :) )

(#19005) pomk válasza pomk (#18925) üzenetére


pomk
őstag

Tegnap du. voltam egy kerékpáros boltban, 3 típust ajánlottak arra, amit tőletek kérdeztem:
1. Caprine Wheelmann -> 84.900 felszerelve
2. Caprine Tour -> 84.900 + sárvédő
3. CTM Targa 2014-es modellt > 69.900.

Ismeritek ezeket? Vélemény?

(#19006) #48525824 válasza eddie1978 (#19003) üzenetére


#48525824
törölt tag

én nem azt mondtam h szerintem biztonságosabb a féknélküli fixi, persze, hogy jobb a kétfékes rendszer, fixinél azért városban elég az első fék is, de én azért megyek féknélkül, mert így szeretem, így szoktam meg, tudom is kezelni, ez nem menőség, nekem így jó, tudom a határait a rendszernek, tudom mit tudok kihozni ebből és mit nem és így is közlekedem. Más dolog a fiatal divatfixisek világa.

(#19007) Toomy válasza troland26 (#19004) üzenetére


Toomy
senior tag

Előre nem ártana valami teló a bringára. Ha van akkor nem szóltam. Valamint akkor nem árt a nagyobb méretű, azaz ballonosabb gumi. De a vásárlásnál azért figyeljetek a terhelhetőségre.

(#19008) eddie1978 válasza #48525824 (#19006) üzenetére


eddie1978
aktív tag

Akkor hasonló a véleményünk. Tekerjünk és élvezzük. Bár én fél óra múlva a fogorvos szolgáltatásait fogom élvezni. Majd varratszedés után fogok tekerni megint.
Akkor béke van.

(#19009) sssent válasza troland26 (#19004) üzenetére


sssent
senior tag

Szerintem nem nagyon. Az a gond, hogy sokkal ballonosabb külsőt szerintem már nem tud rátenni. Hacsak nem nagyon nagy nyomáson használja most, akkor azon se sokat tud csökkenteni, mert 110 kilóval az első nagyobb döccenőn fel fogja ütni. Ezen kívül kérdés, hogy mit is értetek rázás alatt. A gyári villa csillapítás nélküli (ahogy a trekkingek jelentős része az, sajnos), ami egy-egy ütést tompít, de mondjuk macskakövön vagy traktornyomban nagyjából semmit se ér, mert a csillapítás hiánya miatt pattog. Esetleg a villa rúgójának előfeszítését lehetne tekergetni, de nem is tudom, hogy 110 kilóval elképzelhető-e, hogy egy ilyen villa túl legyen húzva.

(#19010) Zola007 válasza pomk (#19005) üzenetére


Zola007
veterán

Caprine-okról elég vegyesek az érzelmek a fórumokon máshol is, én nem erőltetném.
Használt nem játszik?
Mert 70-80-ból korrekt gépeket lehet már venni, amire ha költesz még egy 10-15-t, akkor rendben van egy időre

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#19011) zoli03


zoli03
őstag

Ez mire gondolhatott, mikor beárazta?

(#19012) pomk válasza Zola007 (#19010) üzenetére


pomk
őstag

Köszi, és a CTM?
Esetleg használt is szóba jöhet. Csak az utánajárás és a szakmai tapasztalat hiánya miatt ódzkodom tőle.

(#19013) Zola007 válasza pomk (#19012) üzenetére


Zola007
veterán

CTM-et nem ismerem, arról nem alkotok véleményt
nincs az ismerősök vagy ismerősök ismerősei között valaki aki komolyabban bringázik és lehet adni a véleményére?

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#19014) pengemetal válasza zoli03 (#19011) üzenetére


pengemetal
aktív tag

Shimanóóóó :C

sssent: érdekes dolog ez a felütés: nekem még sosem volt, pedig gatyában vagyok 98 kg, ruhában, hátizsákkal simán verem a 110-et. Mostanában outi-val járok a városban/melózni, az elején óvatosan mentem, de rájöttem nem hímes tojás ez sem. Simán megy a padkára le-fel és még 8 sincs a kerekekben!

[ Szerkesztve ]

"Nem a berúgás a cél, de útba esik"

(#19015) sanzi89 válasza Zola007 (#19010) üzenetére


sanzi89
addikt

Nekem az egyik bringám egy Caprine Epik 50, és teljesen rendben van a bringa, csak ajánlani tudom a Caprine márkát!
A bringák közül jó szívvel egyik se tudom ajánlani... A Tour a legjobb közülük, a Wheelman máshol 60k-ért van.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#19016) sssent válasza pengemetal (#19014) üzenetére


sssent
senior tag

Én 70 kilóval is ütöttem már fel. Tény, hogy már előtte is éreztem, hogy nem elég kemény (első hiba), de gondoltam elgurulok még hazáig (második hiba), mert fene se veszi elő a pumpát a táska legaljáról (harmadik hiba). Aztán elbambultam egy kátyú előtt (negyedik hiba). Így éri utol az embert a saját hülyesége - jó volt esőben belsőt cserélni, de az legalább volt nálam.

(#19017) BDave válasza Zola007 (#19010) üzenetére


BDave
őstag

Nekem 5 évig volt Caprine-om (Epik 70) és nem volt vele semmi gond, se terepen se aszfalton.

(#19018) Zola007


Zola007
veterán

BDave és sanzi89: 120 -150 ezres bringáitok voltak, nem abból kellene levonni következtetést a 70 ezres Caprine-re vonatkozóan.
Ez olyan mintha a Shimano Deore alapján mondanám, hogy milyen f*sza minőségű a Tourney

2 szervizessel is beszéltem itt Debrecenben, szerintük a 80-100 alatti Caprine-okkal sok a gond gyári összeszerelés és anyagminőség kapcsán.
Én ennyit tudok hozzátenni, de hármunk közül egyikőnknek se volt egyik olcsó Caprine se

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#19019) pengemetal válasza sssent (#19016) üzenetére


pengemetal
aktív tag

Ja igen, azt elfelejtettem, hogy mindig igyekszem brutál keményre fújt gumival járni (monti 4.5-5, outi 8-9)

"Nem a berúgás a cél, de útba esik"

(#19020) Zola007 válasza pengemetal (#19019) üzenetére


Zola007
veterán

Felütni ekkora nyomásnál nem is egyszerű, padka ésszel nem fog gondot okozni még 100 kiló alatt sem, ha csak nem éppen emelésből teszed rá pont az élére

Én azt bírom mindig a belvárosban, mikor mennek a csajok 20 kilós női trekkinggel és mielőtt padkához érnek, rátekernek, hogy fel tudjon rajta gurulni.
Ez még nem lenne gond, DE még előre is dűl, nehogy elveszítse az egyensúlyát és ránehezedik a kormányra. Na akkor milyen pofont kaphat szegény első kerék a padkától :W
Esélye nincs kirugózni az ütést. Nem baj, szervizeseknek is meg kell élni valamiből

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#19021) BDave válasza Zola007 (#19018) üzenetére


BDave
őstag

Márkáról írtál, én meg leírtam hogy milyen a tapasztalatom a márkáról. De szeritnem alsóbb kategóriában se lehet olyan rossz. A km-ek számítanak és hogy mennyire figyel oda rá a gazdája. Azért 70ért se kapsz olyan rosszat.

[ Szerkesztve ]

(#19022) Zola007 válasza BDave (#19021) üzenetére


Zola007
veterán

Elnézést, ha félreérthető voltam, a kérdező által írt kategóriára gondoltam.
Minden gyártó tud csúcsminőséget manapság ha akar, főleg ha csak összeszerelő, akkor elég egy jó váz alapnak

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#19023) razzorr válasza Zola007 (#19018) üzenetére


razzorr
őstag

Debrecenben melyik bringaboltokat, szervizeseket tudnád ajánlani?

(#19024) sssent válasza pengemetal (#19019) üzenetére


sssent
senior tag

A szokásos 5 baron nekem se volt gondom soha, csak ez pont onnan indult, hogy a kényelem jegyében esetleg csökkentene a nyomáson.

Ami az ügyetlen padkázó technikákat illeti - tavaly nyáron pont előttem történt, hogy egy szegény csajnak sikerült a padkára felhajtáskor kiterülnie az úton, ráadásul így a mögötte kanyarodni szándékozó autó még majdnem el is csapta. Akkor már inkább a gumi, kerék pusztuljon. Azóta a bringások mögött keresztben is óvatosabban közlekedek.

(#19025) sssent válasza Zola007 (#19022) üzenetére


sssent
senior tag

Én nem vagyok se kereskedő, se szervizes, se különösebben tapasztalt, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy egy adott "gyártó" 70 és 170 ezres bringája jellemzően nagyjából ugyanazokra az alapokra és ugyanolyan összeszerelési minőségben készül, "csak" a hajtás/váltás elemei egyenként lesznek jobbak. Az, hogy végül rendesen össze van-e rakva és be van-e állítva az inkább a kereskedő felelőssége, és ebben elég nagy szórás lehet. Pl. ismerősöm Deore agyai egy Specin olyan szinten szarul voltak gyárilag beállítva, hogy ~2000 km-en szétverte őket. Fel sem merült benne, hogy ezekkel már foglalkozni kellett volna :(

(#19026) Zola007 válasza sssent (#19025) üzenetére


Zola007
veterán

Specifikáció és fotó alapján nincs 2 azonos alkatrész a Tour-on és az Epik-en
Ennek kapcsán nem merném kijelenteni, hogy azonos alapokra épül

Összeszerelésben pedig nem csak egy kormány vagy fékbeállításra gondolok, hanem mikor gyárilag 5mm-es ütés van a felniben.
Ezért sem szeretnek olcsó gépeket forgalmazni a boltok, mert annyi munka van velük, hogy nem éri meg.
Mikor tavaly nyáron ott voltam az egyik nagyobb boltban, akkor egy új női cruiser-t készített fel a srác és feszt káromkodott, mert gyakorlatilag alkatrészenként is küldhették volna, annyira sza.rul volt gyárilag összerakva.
Az rendben, hogy csavarokat meg kell nézni nyomatékra, esetleg agyat újrakenni, kormányt, ülés beállítani, kerekeket felfújni, de több mint 1 órát szórakozott vele, mire mindene rendbe lett rakva, át lett kenve.

Ezt azért egy kicsit sokallom én is egy új bringa esetén, nem csodálom, hogy ki volt akadva.
Akkor kapott agyvérzést majdnem, mikor 10 perc múlva hozták vissza, mert a vadi új külső 10 centis hosszan végignyílt a a drótperem mellett, láttam én is, gyári hibás volt. Látszott belülről is hogy rosszul lett öntve az anyag, de ehhez ugye le kellett volna bontani a gumit előre. Viszont a gyárban biztos hogy látták és fel sem szabad lett volna rakni egy bringára, ha van normális minőségellenőrzésük.

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#19027) BDave válasza Zola007 (#19026) üzenetére


BDave
őstag

Attól még hogy az alkatrészek nem ugyan azok, attól még a bringa alapja, a váz még lehet olyan megbízható mint egy drágább bringáé. Szeritnem a minőségellenőrzés ugyanaz.

(#19028) sssent válasza Zola007 (#19026) üzenetére


sssent
senior tag

"Specifikáció és fotó alapján nincs 2 azonos alkatrész a Tour-on és az Epik-en
Ennek kapcsán nem merném kijelenteni, hogy azonos alapokra épül"

Jó, hogy nincsen mert az egyik MTB, a másik meg trekking. Még jó, hogy tudtommal nincs Caprine országúti, amit hozzájuk keverhetnél ;]

Egy trekkinget egy kétszer annyiba kerülő másik trekkinggel hasonlíts össze!

(#19029) ludsimon válasza cobranco (#18988) üzenetére


ludsimon
veterán

Fel vagyok iratkozva és be is van állítva az email értesítés összes feliratkozásaimra.
Más se kapott erről a videóról tegnap email értesítőt?

undefined

(#19030) Jorus válasza sssent (#19028) üzenetére


Jorus
nagyúr

Az SM1000-es outi pl. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#19031) sssent válasza Zola007 (#19026) üzenetére


sssent
senior tag

Egy kis ebédidős gőzkieresztés, nem kell elolvasni, és persze akinek nem inge...

Én megértem, ha egy kereskedő nem szeret egy 70-ezres bringa árrésébe még egy munkaórányi alapos beüzemelést is beleszuszakolni, de én - mint potenciálisan tökéletesen műszaki analfabéta vásárló - tőlük egy szakszerűen beüzemelt kerékpárért (merthogy ők jellemzően ezzel is érvelnek pl. a nagyáruházak ellen) fizetek annyit, amennyit ők az árcédulára írnak. Én nem a gyártótól vásárolok, így nem érdekel, hogy ott mennyire szarul hányták össze a cuccot. Ehhez képest nekem nagyon úgy tűnik, hogy egyáltalán nem egyedi eset szarul beállított gépet kifogni, amit a fenti fényében felháborítónak tartok. Ha a rendes beüzemelés nem fér bele az árba, akkor adják többért, vagy szükség esetén számlázzák külön, de ne adják át szarul, mert az a vásárló megtévesztése. És ez nem a gyártó, hanem a kereskedő hibája.

Valószínűleg az olcsó bringát vásárlók elég jelentős része (akinek a szemében egy 70 ezres bringa már nem is feltétlenül olyan olcsó) nem használja eleget a paripát ahhoz, hogy az az egy éves garanciális időn belül látványosan széthulljon, még akkor sem ha ritka szarul volt beállítva. Hogy rendesen beállítva esetleg 10 évig is eljárt volna vele a teszkóba, az talán sose derül ki.

Jorus: Jé, de ilyet kapni már nem lehet, mármint újonnan, gondolom.

(#19032) Zola007 válasza BDave (#19027) üzenetére


Zola007
veterán

Sajnos ki kell, hogy ábrándítsalak, nagyüzemi szinten a minőség ellenőrzés szintje és a ráfordított idő függ a termék kategóriától.
Sokan azt gondolják, hogy ugyanolyan egy 20.000 ft-os cucc minőség ellenőrzése mint egy 200 ezresé, de sajnos ez nem így működik.
A QC-ben a 90%-os, 99%-os és 99,9%-os hibamentesség között költségben nem 9 és 9,9% százalék van, hanem közelítőleg 1 nagyságrend, tehát a 99%-os QC ~10x annyiba kerül mint a 90%-os.
Többek között a high-end cuccok azért is kerülnek annyiba, amennyi.

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#19033) Zola007 válasza sssent (#19028) üzenetére


Zola007
veterán

Lehet itt kötözködni minden egyes szóban, de azt írtad, hogy ugyanazokra az alapokra épül, viszont ez nem igaz sem alkatrész, sem váz szintjén.
Nem én kezdtem drága XC géppel védeni egy olcsó trekking becsületét, szóval hagyj ki ebből

(#19031) sssent : pont ezért veszik meg sokan a webshopban a bringát, vagy a másik boltban. Mert a júzer csak annyit lát, hogy itt 70, ott meg 65. Azt hiszi mindenhol azonos a szolgáltatás.
Külön számlázni nem igazán illik, mert ez beletartozik a kerékpár árába. Örömteli, hogy te hajlandó lennél ezt + 5.000 ft képében megfizetni, de hidd el, 10-ből 8 vevő nem ezt gondolja.

Egy jó szervizes egy bejáratott boltban 1 munkaóra alatt elvégez akár ~ 10-15 ezer forintnyi munkát is, ez egyszerűen nem fér bele egy 70k-s bringa árába. De erről Lasali és Runner kollégát kellene megkérdezni
Ezt is meg lehet érteni, ha nem tetszik a vevőknek, akkor idővel csak olyan boltok maradnak fenn az árversenyben, ahol összehányják "oszt vigyed".

Az ilyen kategóriában vásárlók nagy része évi 300 - 500 km-t teker, ezt szinte minden kibírja

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#19034) Runner_fxr válasza sssent (#19031) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ott nem szabad kerékpárt vásárolni ahol plusz pénz az új kerékpár beállítása, tökmindegy mennyibe került a bringa. Ezenkívül még egy 100km utáni ingyenes ellenőrzésnek, utána állításnak is bele kell férnie ingyenesen.
Minden további karbantartás, beállítás, értelemszerűen fizetős.

Viszont azért ne legyenek irreális elvárásaink egy 70 ezres, alap bringától. 10 évig eljárni vele, után állítás nélkül, abszurdum. :) Még egy sok száz ezres bringa is igényel időnként ellenőrzést, beállítást. Kopó alkatrészek cseréjéről nem is beszélve. Kb minden szezon után el kell vinni egy szervizbe átnézetni, évente max 2 évente csapágyakat újrakenni. Egy 70 ezres bringa váltója, gagyi v fékjei viszonylag könnyen el tudnak állítódni, a probléma nem csak a kereskedőkkel van, hanem a kerékpárokkal kapcsolatban álomvilágban élő vásárlókkal is. Sokan azt hiszik vesznek 70-80 ért egy bringát és most aztán valami nagyon komoly gépet birtokolnak, mert ez már nem teszkós. Közben ha utána számolunk elosztjuk a 70 ezret az elkatrészei számával, magunk is rájöhetünk, hogy filléres alkatrészekből épült kerékpárról beszélgetünk.

[ Szerkesztve ]

(#19035) Runner_fxr válasza Zola007 (#19033) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Egy új bringa beállítása nem sok idő, 15-20 perc. Ha dobozból kell kicsomagolni és mondjuk valami trekking amire sárvédőt, meg lámpát is fel kell szerelni, akkor max 30 perc.

Az utóbbi időben még a kónuszokat is átnézem, amióta Lasali kolléga javasolta, előtte bevallom őszintén ezzel annyira nem foglalkoztam új bringa beállításánál. :) Ha belefér az időbe, nem baromi nagy a hajtás, akkor mindenképpen.

[ Szerkesztve ]

(#19036) Zola007 válasza Runner_fxr (#19034) üzenetére


Zola007
veterán

A kolléga válaszát megtámogatandó álljon itt lista alap alkatrészekből, árak az ebike-ról, tehát jobbat kevés helyen találni:
Így járunk 78.000 ft-nál alkatrészben. A bringa ára 75.000 a hajtánynál és ebbe szeretnénk ha még beleférne egy 1 órás szerviz + 1 év garancia.
Jobban jár a bolt, ha szétszedi és eladja alkatrésznek, akkor minden egyes alkatrészről le lehet húzni a beépítés díját, nem sz.pni vele még nullszalldósan.
Nem védem a kerékpár boltokat, mert van jó pár szarr.gó tulaj, de azért nem olyan egyszerű képlet mint ahogy itt néhány gondolják

Caprine Tour 2012 trekking specifikáció
Váz az tippre mondjuk 10.000
villa: noname (4000)
kormány: noname (1500)
csapágy: noname (1000)
stucni: noname (1800)
markolat: noname (700)
hajtókar: Shimano FC-M131 (5270)
pedál: noname alu (1500)
középrész (2000)
lánc: mondjuk KMC (1200)
fogaskoszorú Shimano TZ07 (3300)
első váltókar: Shimano Revoshift (1200)
hátsó váltókar: Shimano Revoshift (1550)
Shimano Tourney első váltó (1550)
Shimano Tourney hátsó váltó (2550)
felni: Rigida Zac17, ezt nem találtam, ezért komplett első kerék Trinity
kerék első (4000)
kerék hátsó (4500)
belső (900 * 2)
köpeny: Kenda (1600 *2)
fékkar:
Trinity „V” fék első (1350)
Trinity „V” fék hátsó (1350)
fékpofa: noname (300*4)
sárvédő: noname duplapálcás (3150)
acél csomagtartó: noname (4400)
teljes láncvédő: noname (1200)
kitámasztó: noname (1300)
nyereg: Selle (4000)
nyeregcső: noname (1000)
nyeregcső bilincs: noname (700)
bovden, bovdenház: noname (1200 *2)
fényvisszaverő prizmák (200 *4)
első lámpa, noname: (1100)
hátsó, noname (800)

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#19037) Zola007 válasza Runner_fxr (#19035) üzenetére


Zola007
veterán

igen, ha csak nem annyira gáz például a gyári küllőzés, hogy 2 ujjal megmozgatva 1 centis holtjátéka van a küllőnek. Én sem hittem, ez az egyik kirakott bringán volt (csak amikor elviszik, akkor állítják be)

2 kereket centrírozni plusszba az már megdobja szerintem még neked is vagy 10-15 perccel.

Amit írtam az lehet, hogy kirívó eset, de olyan nagyon ritka csak nem lehet, hogy pont akkor és pont ott fordult elő mikor ott jártam.
Valószínűleg nem mindennapos, mert a srác se káromkodott volna mint egy kocsis, ha naponta 5x futna bele ilyenbe

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#19038) pomk válasza sanzi89 (#19015) üzenetére


pomk
őstag

Sajnos a keret végleges...:/
80-90ig mit ajánlanál, ha ezeket nem?

(#19039) Runner_fxr válasza Zola007 (#19036) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Persze hogy nem egyszerű a képlet, de felesleges azon fennakadni, hogy egy 70 ezres bringán kicsi az árrés, ezért nem állítom be ingyenesen mert nem éri meg, de a másik 200 ezres bringán meg sok az árrés, mert mondjuk konténerrel jött. Meg ott vannak az eladott alkatrészek, ahol szintén van azért árrés, plusz a beszerelés szervizdíja. Ettől függetlenül nem minden esetben aranybánya egy kerékpár üzlet és nem kevés munka van vele, de méltányosnak kell maradni. Mi nem egyszer adtunk úgy kedvezményt, hogy behoztak hozzánk bringát nagyszervízre, átnéztük és annyi sok mindent kellett kicserélni, hogy a tulajnak nem fért bele a keretbe, akkor úgy alakítottuk az árat, hogy beleférjen, nem pedig elhajtottuk. Persze azért nem ráfizetéssel nyilván, volt rajta haszon így is csak nem annyi, összességében kell nézni, utána biztos máskor is visszajön és nálunk vásárol. Másik embernek meg eladod teljes áron, úgy is az a nagyobb része.

Laza küllőkkel nyilván nem szabad kiadni a bringát, valóban előfordul, de szerencsére többnyire jó a gyári fűzés. Olyan is előfordult, hogy a dobozból kivéve, akkora 8-as volt az egyik kerékben, hogy ki se lehetett centírozni, ilyen is lehet, de ez ritka.

[ Szerkesztve ]

(#19040) wxppro válasza zoli03 (#19011) üzenetére


wxppro
aktív tag

[link]

Azért az nem semmi, hogy némelyek mekkora arcok ott a véleményeknél. Vesznek egy komplett bringát 100k-ért, vagy 150-ért, aztán az első dolguk mindent leszedni és kicserélni rajta. Na persze, a hülyék a túloldalon. Egy ilyen fos vázért ki adna ki 100k-t? Mert ha mindent lecserél rajta, akkor konkrétan vett egy vázat.... :W

[ Szerkesztve ]

(#19041) Runner_fxr válasza wxppro (#19040) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Aki egy ilyen bringáz megvesz 150-ért az a saját maga ellensége. :) Nekem 50-ért sem kéne.
Ha valaki mindenképpen össztelós bringát akar, akkor valahol ezen az árszinten érdemes minimum nézelődni: [link]

[ Szerkesztve ]

(#19042) wxppro válasza Runner_fxr (#19041) üzenetére


wxppro
aktív tag

:K :C

(#19043) D.Orion


D.Orion
veterán

Kelly's Wandal ismeretlen évjárat, semmitmondó képekkel 85K-ért? :F

Itt vajon milyen buktatók lehetnek? Teljes hajtás kuka? :F

[ Szerkesztve ]

(#19044) Runner_fxr válasza Runner_fxr (#19041) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Alpinbike-nál még kicsit olcsóbb: [link]

D.Orion: Hát ezt így képek alapján valóban nem lehet megmondani, hogy megéri e, már újkorában sem számított valami túl jó bringának, kétségeim lennének a hátsó rész merevségével, de ki tudja, élőben kell megnézni, ha nem kell a fél bringát kicserélni, mert úgy le van harcolva, akkor akár meg is érheti 85-ért.

[ Szerkesztve ]

(#19045) wxppro válasza D.Orion (#19043) üzenetére


wxppro
aktív tag

Azért a Hayes tárcsák, meg a Deore váltás nem olyan rossz ennyiért. Szerintem megéri, ha a leírásnak megfelel, meg amúgy sem képek, hanem személyes tapasztalat alapján veszünk bringát (is). Aki csak a képek alapján megveszi, az meg is érdemli, ha átverik.

Azért itt is érdemes a "hozzáértő" kommenteket elolvasni, főleg az utolsó "szakértő" dumája tetszik. A Merida = Osanbájk... :Y

[ Szerkesztve ]

(#19046) D.Orion válasza wxppro (#19045) üzenetére


D.Orion
veterán

Épp ez az, hogy szerintem is olcsó. Egyértelmű, hogy át kell nézni rendesen, pláne egy ilyen össztelós gépet. Egyébként ezen Manitou tagok milyen szintnek számítanak? Eme nagy márkában egyáltalán nem vagyok otthon, az RS, Fox, márka telókat is csak látásból ismerem.

(#19047) wxppro válasza D.Orion (#19046) üzenetére


wxppro
aktív tag

Nekem utoljára 10 éve volt telóm, az egy magnézium Mozo volt. Akkor váltottam oútira meg kontrásra. Én sem vágom már a mai telókat, de elég jó név volt akkoriban is.

(#19048) Runner_fxr válasza D.Orion (#19046) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

RS, Fox nyilván sokkal jobb, de annyira nem rossz.

wxppro: A mozo az nem számít teleszkópnak. :) Ipari hulladék kategória. Sokan használták mert olcsó volt, de a gyakorlatban nem sok mindenre lehetett használni, nehéz volt és szinte alig mozgott.

[ Szerkesztve ]

(#19049) ST05 válasza Runner_fxr (#19048) üzenetére


ST05
őstag

"RS, Fox nyilván sokkal jobb" így azért elég meredek kijelentés..
te jössz az RS-el én egy Manitou-val ;)

[ Szerkesztve ]

(#19050) wxppro válasza Runner_fxr (#19048) üzenetére


wxppro
aktív tag

Nekem bőven megfelelt. Akkoriban egy félhavi fizetésembe került majdnem, szóval nem volt olyan rossz, pláne, hogy nem kerestem rosszul.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.