Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#24001) Jester01 válasza ---Lasali--- (#23999) üzenetére


Jester01
veterán

Akkor ma bicajozás helyett fűnyírás lesz, aztán elviszem szakemberhez. Köszi. :R

Jester

(#24002) venember83 válasza Tothgera30 (#23997) üzenetére


venember83
nagyúr

Ha gonosz lennék, azt mondanám, szinte bármi jobb a Juicy7-nél, de persze ez korántsem igaz. Shimano SLX, XT, de barátnőmnek Deore M615 lett, teljesen jónak tűnik ez is. Könnyen légteleníthető, jól fog, megfelelően moduláris a fékérzet, és olcsó is volt, kb. BB7 madzagoshoz mérhető az ára.

Féktárcsa: XT-hez Avid féktárcsám van elöl, teljesen jó, nincs értelme váltani, ha nem kopott. Nekem mondjuk adapterezéssel se voltak gondok, elöl hátul 16 centis tárcsa van.

[ Szerkesztve ]

(#24003) ---Lasali--- válasza Tothgera30 (#24000) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Ha nem kopott, akkor működnie kell vele. Hozzá való méretű shimano kompatibilis adapter kell hozzá, mert az avid adapter nem jó a shimanohoz.

(#24004) Osiris


Osiris
őstag

Mindenkinek köszönöm a 19c felni méretre milyen gumiméret mehet témában a segítséget! :R
Van is egy Kenda Kwick Roller (valójában Schwalbe) szettem ami talán pont 28-as.., ha az akkor azt fogom feltenni. Remélem esztétikailag sem lesz teljesen fail.

(#24005) venember83 válasza Osiris (#24004) üzenetére


venember83
nagyúr

Kizárt, hogy az lenne. Max. nyerget kell majd cserélj valami sportosabbra a kinézet miatt. :)

(#24006) Osiris válasza venember83 (#24005) üzenetére


Osiris
őstag

A nyereg állítólag valami limitált Cannondale-ről való, sajnos az eredeti Hyde Race-hez való nyereg el lett cserélve erre az előző tulaj által. Először engem is zavart, de mostanra nagyon megtettszett ez a bőr nyereg. Először Brooksnak hittem... :))

[ Szerkesztve ]

(#24007) anorche1


anorche1
őstag

[link] :C :Y :DDD

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#24008) gergo5991


gergo5991
őstag

A mondás úgy mondja, hogy a nagyon lusta emebrekből lesznek a feltalálók. Én magam nem mondanám lustának másokkal ellentétben, na mind1 nem kell ide ez.

Az érdekelne, létezik-e már önmeghajtásu bicikli? Gondolok itt arra, hogy forgás közben a kerékagyak(remélem így van magyarul) energiát termelnének forgás közben ( mind 2 kereken), emellé a bicikli váz ha henger alaku lenne és szimmetrikus, a belsejében végig el lennének helyezve forgó testek, amiket az első és hátsó kerék mozgatna meg, végül ez az egész a vázon elhelyezkedő akkumulátort töltené, ami meghajtaná a kerekeket, lehetne ezt nevezni egyfajta ördögi körmozgásnak. ( mióta fizikán szóba került az örökmozgó azóta napi szinten próbálom feltalálni ) :D

Nem tudom melyik híres fizikus vagy elektros ember mondta, hogy kigondolni nehéz, megallkotni már nem.

Szóval érdekelne, nektek mi a véleményetek erről amit fentebb irtam.

[ Szerkesztve ]

(#24009) ígyvanferi válasza anorche1 (#24007) üzenetére


ígyvanferi
addikt

30-cal előtted került linkelésre, címmel együtt.

Egyébként hatalmas királyság ez a videó, ahogy a korábbiak is nagy kedvenceim. Sokszor a levegőt is visszatartom, miközben nézem, mert ezek valami emberfeletti mutatványok.

(#24008) gergo5991: létezik, motorkerékpárnak hívják.

[ Szerkesztve ]

(#24010) gergo5991 válasza ígyvanferi (#24009) üzenetére


gergo5991
őstag

inkább akkor már elektronikus kerékpár, de itt az lenne a lényeg, hogy nem kell semmi üzemanyag, se tölteni ne kelljen meg ilyenek

(#24011) Solad


Solad
őstag

9 hét ágyban fekvés és óvatos mankózás után ma engedélyt kaptam a görgőzésre :C

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#24012) evo87 válasza gergo5991 (#24008) üzenetére


evo87
őstag

Az, hogy nem lehetséges. Persze egy idealizált, súrlódási veszteségek és sok-sok nem 100%-os hatásfok (fogaskerekek kapcsolódása, lánc-lánckerék...stb) létezhet, de a fizika mai álláspontja szerint örökmozgó márpedig nem létezik.

Maga az elmélet, amit írtál, az is hibás.... hiszen ezek szerint a gördülésből megtermelt energiának kell fedeznie a gördülést, amiből ismét energiát akarsz csiholni. Tehát kevesebb energiából akarsz többet előállítani, ami nem valósítható meg.

iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8

(#24013) gergo5991 válasza evo87 (#24012) üzenetére


gergo5991
őstag

mindent lehet, csak rá kell jönni

Ha 40-50 éve eszméletlen dolgokat találtak fel kvázi a semmiből villanykörte meg mindenféle erőművek, a mai generáció miért nem képes erre? A kb semmiből valami NAGYOT allkoni, szóval a mostani technológiával Enstein meg Tesla meg mittudom még kik voltak, biztos többet tudnának felmutatni mint a mostani tudósok vagy akárminek is nevezik magukat

Szerintetek nincs igazam ebben?

(#24014) -=RelakS=- válasza venember83 (#24002) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Én is M615-öt rakattam a gépre. Először néztem, hogy most miért is jó a tárcsafék? Ugye, oda volt egy darabig a bringa, meg az idő is szar volt. Viszont azóta a régi bringán meg néha feláll a szőr a hátamon, mert a felni fékekkel csak nem akar megállni :) Amíg mindkét gépen felnifék volt, nem éreztem ekkora különbséget.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#24015) venember83 válasza Solad (#24011) üzenetére


venember83
nagyúr

Vigyázz magadra, csak óvatosan. ;) Ennyi kényszerpihenés tuti jól fog esni a mozgás.

(#24016) Zola007 válasza gergo5991 (#24013) üzenetére


Zola007
veterán

Lehet benne valami
Ha Edison nem találja fel az izzót, még ma is gyertyánál néznénk a TV-t

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#24017) Tothgera30 válasza venember83 (#24002) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Őszintén szólva, nincs vele bajom, pusztán anyagi megfontolásból cserélném. Mivel légteleníteni kellene a hátulját, erre 5k-s ajánlatot kaptam, és ha már hozzá lesz nyúlva (eddig csak a dugattyúkat járattuk meg szétszedve), akkor két betétet is rendelnék bele, ami 6-8k körül jönne ki, természetesen külföldről. Nekem a Juicy 7 fékhatásával nincs gond, bárhol megáll, nyomáspont nem változik, nem kúszol, nem ér bele a tárcsába, egyedül, most hogy kopott az első talán hosszabb fékezés után felvisít. Ebay-ről nézegettem, az SLX BR-M666 és a Magura Louise pl. nagyon tettszik, a XT kissé átlagos kinézetű, de az gyakoribb. Nekem előle 185-ös, hátul 160-as tárcsa van, tehát ez nagyjából maradna is, elől (nem mindenáron) ragaszkodnék a min. 180mm-eshez. Nem vagyok nehéz, és nagy darab (183/71-73kg), de egy biztonságot nyújt

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#24018) -=RelakS=- válasza Tothgera30 (#24017) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

hehe, a bringaboltban véletlenül nekem is pont 180-160 párost ajánlottak :)
Kicsit fura volt, de basszus, egy autón is elöl nagyobb a féktárcsa.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#24019) belaazallat válasza gergo5991 (#24013) üzenetére


belaazallat
addikt

Szerintem nincs igazad! Honnan tudod eldönteni valamiről, hogy 10-20 év múlva mekkora dolognak fogják tartani az adott dolgot/találmányt? :U

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#24020) Maximum1 válasza ígyvanferi (#24009) üzenetére


Maximum1
őstag

Szépen össze van vágva, emberfeletti az inkább ez, ehhez kell ember

(#24021) Because válasza Tothgera30 (#24017) üzenetére


Because
őstag

na nekem ezért nem kell ilyen technológia, a mechanikus tárcsát bármikor szétkapom, újrabowdenezem.
nálam elől-hátul 180-as tárcsa van, 75kg-t pedig meg kell fognia....

[ Szerkesztve ]

(#24022) HollyBoni válasza Maximum1 (#24020) üzenetére


HollyBoni
veterán

Tök mindegy hogy van vágva, nagyon nagy ügyesség kell hozzá.

Ez a videó meg amit linkeltél... :W Jó nagy kreténség. :DDD

(#24023) Tothgera30 válasza -=RelakS=- (#24018) üzenetére


Tothgera30
Ármester

180-160 pont elég, leejtőnél is simán megfog és hosszabb fékezések után sem "izzad" a tárcsa-nyereg kombó. Én sokszor használom csak az első féket, tehát nekem előny. Bár nem is szoktam olyan igénybevételnek kitenni mint a legtöbb user.

#24021 Because: Akkor elég ha leteszed a lábad, ahhoz sem kell nagy technológia, vagy ha egy fabotot dugsz a küllők közzé, az is elég egyszerű, és nem sok a hibalehetőség. Nem muszáj technikailag fejlődni, nagyapámnak is elég a dörzsfék, bőven megfogja a kerékpárját. Mecha tárcsa nekem eleve kizáró ok, vagy V-fék/Hidrós tárcsa vagy semmi, és mivel előbbi nem igazán van 29er-en, ezért utóbbi lett rajta.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#24024) Because válasza Tothgera30 (#24023) üzenetére


Because
őstag

fel tudsz hozni valami érdemi indokot ami kizárja a mechanikus tárcsát a te felhasználási körödben?

(#24025) evo87 válasza gergo5991 (#24013) üzenetére


evo87
őstag

Mindent lehet???? :D Nem lehet.

A fizikát nem tudod átvágni. A veszteségek csökkentésével és a hatásfokok növelésével el tudod érni, hogy nagyjából annyi energiát vegyél ki egy rendszerből, amennyit belefektettél. De többet nem fogsz tudni kivenni belőle. Gondolj bele, az azt jelentené, hogy van ingyen áramod....stb. Ráadásul egy csomó törvényt megcáfolnál vele.

iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8

(#24026) ludsimon válasza #48525824 (#23995) üzenetére


ludsimon
veterán

most már kíváncsi lettem városban miket mész. dobj egy strava linket.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#24027) lsebestyen válasza ludsimon (#24026) üzenetére


lsebestyen
addikt

+1 :K

(#24028) #48525824 válasza ludsimon (#24026) üzenetére


#48525824
törölt tag

PM-ben elkuldtem, ugyse lesz nektek eleg gyors :DDD

(#24029) ForgacsB


ForgacsB
csendes tag

Srácok,ha tudna valaki egy kis infót csöpögtetni,azt tényleg Megköszönném.Szeretnék valami normális cross trekking bicajt venn kb. 80.000 ft-ért.És tanácstalan vagyok.Egy mongoose crossway 150 (2013) néztem ki,de nem tudom jol döntenék-e.Ha van ötletetek azt megköszönném és értékelném.Nekem nagyon sok pénz a 80.000 Ft.,ezért kellene info.Előre is köszönöm a segítséget.Jók legyetek.

Mondottam, ember küzdj és bízva bízzál!

(#24030) Solad válasza ForgacsB (#24029) üzenetére


Solad
őstag

Légy egy pici türelemmel, biztosan válaszolnak a hozzáértők amint lesz idejük! :)

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#24031) superecneB


superecneB
őstag

Szevasztok,
Szeretnék barátnőmnek venni egy ilyesmi bringát. Egyedül a hollandbringa.hu-t ismertem eddig, de nem reagálnak az e-mailekre, és nem up to date az oldaluk.
Ilyen bringát keresnék. Esetleg tudnátok ajánlani boltokat, akik foglalkoznak még ilyen hollandbringákkal?
Tudnátok segíteni ebben?

(#24032) glacious válasza superecneB (#24031) üzenetére


glacious
addikt

Nem tudom mennyire naprakész a lista, de ... [link]

(#24033) superecneB válasza glacious (#24032) üzenetére


superecneB
őstag

Köszi, megnézem!
Annyi hogy mindenképpen agyváltós bringát keresek 5-7 sebességest.

(#24034) ForgacsB


ForgacsB
csendes tag

Ok türelmesebb leszek ígérem :))

Mondottam, ember küzdj és bízva bízzál!

(#24035) #68216320


#68216320
törölt tag

Van egy régebbi aluvázas MTB kerékpárom, amiben a mostani tengelyt szeretném gyorszáras tengelyre cserélni. Meg is vettem a zárat+fúrt tengelyt. Összeszerelve viszont rövidnek tűnik első látásra. Az érdekelne, hogy a hátsó villába beszerelve a fúrt tengelynek vagy a vékony, rajta átmenő és zárat hordozó tengelynek kell a terhelést tartania? Vagyis a fúrt tengelynek kell a villára feküdnie vagy az a villa között van és a záras tengely kerül a villába?

(#24036) ludsimon válasza #48525824 (#24028) üzenetére


ludsimon
veterán

Megnéztem, és azt gondoltam legalább valami Nagytétény-17.ker, vagy Nagytétény-15.ker távolságok miatt pirosozol, de abszurd ekkora kereszteződésekben átmenni, azt gondoltam legalább picit okosan csinálod és legalább valami kis utakat használsz.
Nem fogom belinkelni az accountod nyugi, de hogy a többiek is lássák a térkép:

Megéri azért a mínusz 5-6 percért ?? :F
Szerinted mennyi bosszúságot okozol azzal, ha elütnek és sávlezárás miatt kilométeres dugó alakul ki, plusz mentők, orvosokat tartasz fel? :F

A saját példámat tudom felhozni. 4-6 perc a lámpánál állás nekem a 16.kerületből Budára az októberhuszonharmadika u-ba. Hazafelé általában zöldhullám van, kevesebb mint 4 perc az állás.

Szóval megéri naponta 10 percért kockáztatni az életed és meghalni, vagy fél évre ágyba kerülni?

undefined

(#24037) Mewryck válasza #68216320 (#24035) üzenetére


Mewryck
tag

mindig a tengelyen kell felfeküdnie a váznak-villának,a gyorszárnak csak a rögzítés a feladata
tengelyből többféle hossz van,mtb-nél 135 mm a váz sarutávolság,erre jön még a tengely kilógó része,amire a váz fekszik,max 5-10 mm,tehát a tengelynek 140-145 mm hosszúnak kéne lennie

...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...

(#24038) csabi94 válasza ludsimon (#23908) üzenetére


csabi94
őstag

Attól, hogy távoli rokonom, nem egyezik sajnos a genetikánk. :)

(#24039) #68216320 válasza Mewryck (#24037) üzenetére


#68216320
törölt tag

Úgy mértem, hogy ~143mm a tengely. Az a problémám, hogy a hozzá adott távtartó gyűrű a racsni felőli oldalon az ellenanya felszerelése után is csak a racsni síkjában van, nem tőle kijjebb. A másik oldalon van egy gumi kúp, ami szintén nagyon kinyúlik és nem is igazán tudom hogyan rakjam át az új tengelyre. Úgy emlékszem eredetileg úgy jött, hogy kónusz-pici távtartó gyűrű-alátét-gumi-alátét-ellenanya. Persze, lehet már nem jól emlékszem. Erre az új tengere átpakolva túl nagynak tűnik elsőre a gumi.

(#24040) #48525824 válasza ludsimon (#24036) üzenetére


#48525824
törölt tag

Szokott lenni nagyteteny 15 is, bar mar regen volt, nem a tavolsag es a plusz negy perc miatt pirosozok, hanem mert dinamikusan akarok menni. Es nem okozok senkinek semmi bosszusagot, mert alt. mostanaban alapbol be van allva az ulloi es a hungaria is, meg nem ugy megyek bele a pirosba h ot meterre a busz elott suhanjak el. Nektek a pirosozas az mindig egyenlo a hungaria kerepesi kereszttel ahol hetkoznap reggel at se lehet ferni, mert az autosok a kovetesi tavolsag felet se tartjak meg.

(#24041) sssent válasza #68216320 (#24035) üzenetére


sssent
senior tag

Ahogy Mewryck írta. Amúgy a régi tengelyedhez képest ennél meghúzás előtt elég, ha épp, hogy csak felfekszik (két oldalon egyformán), hiszen a papucsokat összefeszítve sem érhet ki azok külső széléig. Ha beesik közéjük az baj, akkor rövid a tengely.

(#24042) fpeter07 válasza csabi94 (#24038) üzenetére


fpeter07
veterán

Nyugi, akkor elég ha vb-n hozol egy bronzot.

(#24043) csabi94 válasza fpeter07 (#24042) üzenetére


csabi94
őstag

Arra vannak az országunkban nálam sokkal jobb emberek. :)
Én egy átlagos bringás vagyok, magamhoz képest sokat fejlődök, de annyira soha nem leszek jó, hogy a profik mellett labdába rúgjak. :B

(#24044) #68216320 válasza #68216320 (#24039) üzenetére


#68216320
törölt tag

Megpróbálom képpel illusztrálni a problémámat.

A felső az új, gyorszáras tengely.
Az alsó a régi tengely.

A régi tengelyen a baloldali távgyűrű, ami a racsnihoz megy, az picivel vastagabb, mint az újon. Ezt mondjuk ki tudom cserélni. Viszont az ellenanya is vastagabb, de az már nem megy rá az új tengelyre. Gondolom a menet lehet más.
A jobb oldali részen a régi tengelyen szintén van egy távgyűrű, amit az újhoz nem kaptam.

A tengelyt a hátsó villába próbálva, kb. 4mm-el rövidebbnek tűnik, mint a villa külső szélek közti távolság. Gondolom ez a 2-2mm lehet az, amit a gyorszár összehúz a felszereléskor.

(#24045) Mewryck válasza #68216320 (#24044) üzenetére


Mewryck
tag

jol gondolod,más a menet a tömör tengelynek és más a csőtengelynek
az a baj,ahogy írtad is,más méretűek a távtartók és a kontraanyák
plusz távtartókkal kell játszanod(kontraanyából csőtengelyhez nemigen van szélesebb): eredeti tengelyen lévő távtartó+kontraanya szélességet kell összehozni mindkét oldalon,figyelembevéve a konuszok szélességét is
ahol vetted a tengelyt,ott kéne megpróbálni szerezni plusz távtartókat,kontraanyákat,alátétet,aztán indulhat a móka...

egyébként miért akarod kicserélni gyorszárasra a tengelyt?

...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...

(#24046) grizlisandor válasza grizlisandor (#23913) üzenetére


grizlisandor
addikt

Ma voltam a kerékpárboltban a srácnál, akihez sok kolléga viszi a biciklit.

Mondtam neki, hogy mi kell...
Ajánlott egy Schwin-t amit megfelelt mindennek 102k meg a Traction-t. Mondom ok, de bírni fogja? Azt mondta, hogy garantálja. Holnapra megkérdezi, hogy tud-e szerezni, majd mondom neki, hogy ha ezt ajánlod és nem lesz jó biztos itt leszek minden nap hogy nem faint. :D Kb mondtam neki, hogy milyen méretben meg színben lehet kapni, elkezdi jól tájékozott vagyok... xdddd

(#24047) #68216320 válasza Mewryck (#24045) üzenetére


#68216320
törölt tag

Köszönöm a segítséget, holnap akkor visszamegyek a boltba a két tengellyel és beszerzem ami kell még.

Csere: Ahol lakom minden évben a királydinnye sorozatos defektet okoz. Mivel a bringán 1.5-ös gumi van a városi és országúti tekergés miatt, nagyon könnyen átbökik a gumiköpenyt. A defekt javítást elősegítendő ötlet részemről a tengelycsere.

(#24048) Mewryck válasza #68216320 (#24047) üzenetére


Mewryck
tag

ami előny,az hátrány is: lakatolásnál ne feledkezz meg a gyorszáras hátsó kerékről :R

grizlisandor: végre valaki,aki tudja,hogy mit akar :) sok embernek kb mindegy,csak olcsó legyen,ami jut az jut...

[ Szerkesztve ]

...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...

(#24049) gergo5991


gergo5991
őstag

vélemény
vélemény érdekelne erről a bicajról, 1-2x már kérdeztem de nem jött
az árával kapcsolatban csak nekem gyanus? mert nézegettem ujonnan egy ilyen 2000 euró is

(#24050) zoli03 válasza gergo5991 (#24049) üzenetére


zoli03
őstag

Elég olcsó, 200e körül nemigen szoktak ilyen biciklik lenni. Véleményem: nagyjából minden eléggé felső kategóriás rajta, ennyiért nagyon megérné. Amúgy Testbike-on szinte az összes alkatrészről találsz több véleményt is akár, érdemes olvasgatni.
De fenntartani nem lesz olyan olcsó, főleg, ha nem értesz hozzá.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.