Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#108001) 6030D


6030D
Ármester

I love tubeless. Tüske ki, pörget, 50 km hazáig. Ha belsős, akkor jött volna a telefon, vagy az erdőben ragasztgatás, mert csak egy belsőm volt.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#108002) emre válasza zolnagy (#107990) üzenetére


emre
veterán

Ha jó a használt, és egy régebbi 3x8-as akkor ezt is tudom ajánlani.
Talán még be is ír ide ha meglátja a képet.

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#108003) rushty válasza RaiZka (#107997) üzenetére


rushty
senior tag

Plusz kéne átlátszó/sárga is, nem csak fényes nappal tekerünk. Hiányolom a cserélhető lencséket. Van ilyesmi 3-5 ezerért is.

Revolut meghívó pü-ben

(#108004) jolti válasza IMIIKE1998 (#107967) üzenetére


jolti
senior tag

Esküszöm olyan érzésem van, mintha a Barátok közt-et nézném! :D
Néha már azon gondolkodom, hogy neked adom az enyémet, csak jussunk már ennek a végére... :DDD
De aztán rájövök, hogy az nem jó, ez egy mert nehéz trekking, vastag gumival... :W

(#108005) Zsolt74 válasza 6030D (#108001) üzenetére


Zsolt74
senior tag

Szerintem ennek egy defektvédős gumi sem áll volna ellen.
A Schwalbe Marathon-t is simán átvitte volna.

Zsolt

(#108006) jjeahh


jjeahh
nagyúr

Mostmár ide is rettegve megyek ezután :O (nem saját videó). Gyakorlatilag ez volt az egyetlen hely, ahol nyugodtan tekertem, mert ide nem igazán jártak eddig a medvék, de ennek is vége, már bármerre megyek számítanom kell arra, hogy nem biztos haza is jutok... :(((

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#108007) zolnagy válasza jjeahh (#107993) üzenetére


zolnagy
őstag

Köszi a véleményed. Megnéztem ezt a Kross Hexagont, de mint laikus nem látom, hogy miért jobb pl. a Kellys Phanaticnál. Ok, a váltó deore, de azon kívül? Tényleg nem értek hozzá..
A tempós haladást szeretném persze, de én sose mennék olyan úton, ahol autók is, az életem többet ér.. így az outi kizárva nálam.
szerk: most nézem a medvés videot :Y Hát megértelek, én sem szeretnék belefutni egy anyamaciba a bocsokkal.. Pedig milyen szép képeket teszel fel mindig. Azért nem semmi élmény lehet ott tekerni.

@emre, a tárcsafék a sík úton is előny? Nekem úgy jött le az összefoglaló alapján, hogy az én felhasználási módomra jobb a V-fék, mert egyszerűbb és sík terepen nem feltétel az extrém fékerő.

A 3x8 miért hátrány manapság, ill miért kell egyre több fogaskerék hátulra? Az én régi bringám 3x7 sebességes és általában elől a középső fogaskereken megyek, hátul pedig 5-6-7-t használom. Ha néha nagyon begyorsítok, akkor az első fogaskeréket felteszem a legnagyobbra és nyomom neki. :)
A legkisebb fogaskereket elől nagyon ritkán használom (ha töltésen kell felfelé mennem pl)

Jó lenne amúgy a használt is, ha nem leélt és nem nagyon régi, köszi a hirdetést (melyik oldal ez amúgy?)
Egy helyen már néztem élőben használtakat, ahol rá is tudtam ülni, de ott többnyire 26-os montik voltak. Lett volna egy 10 éves Bulls full Deore XT felszereltséggel és olyan könnyű vázzal, hogy csak lestem 80e-ért.

[ Szerkesztve ]

(#108008) Hasaggymeg válasza 6030D (#108001) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Fotózás helyett szépen megragasztottad volna. :DDD

jjeahh...volt vér a pucájában ezt telefonnal filmezni.<50m lehetett. :Y

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#108009) jjeahh válasza zolnagy (#108007) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ha nem használod ki, akkor fölösleges a nagy áttétel. Hidraulikus tárcsafék meg szerintem nem csak terepen előny, hanem síkon is, igaz a szervízelése macerább.
Amúgy hogy érted, hogy nem mész olyan helyen ahol autók is? Aszfalton nem tekersz? Vagy csak a forgalmas utakat kerülöd?

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#108010) RaiZka válasza rushty (#108003) üzenetére


RaiZka
tag

Elmeletileg van hozza 3 ha jol emlekszem, de most egyik ismerostol kaptam egy ebayes linket, konkretan tenyleg 3.5ert. Raadasul azt meg is tudom nezni holnap :) A feher / atlatszo lencse meg kb muszaj mert sokat jarok sotetben :)

#108000) woodworm válasza jogos, remelem nekem ez is eleg lesz :)

[ Szerkesztve ]

(#108011) zolnagy válasza jjeahh (#108009) üzenetére


zolnagy
őstag

Értem, akkor előnyösebb a tárcsa.
Én csak bicóúton tekerek. Autók mellett sosem mennék, akármennyire forgalmas. Mert ami nem forgalmas, az meg szűk út.

(#108012) emiki6


emiki6
veterán

Tekertem ma egy bő 30 km-t, mostmár készenállok a velencei tó körre. :D
Megfigyeltem, hogyha felmelegszik a tárcsám, akkor nyikorog, de ez mellékes.
A Budaörsi vagy milyen úton a lejtőn lefele, Budapest fele elértem az 51,7 km/h-t. Mikor megláttam az órán hogy 50-nel megyek kicsit beijedtem. :D (látszik is, hogy felment ott a pulzusom :B) Meg gyakorolni kell ezt a nagysebességes haladást, mert nem elég biztos + azthiszem kell egy sisak...

Imike: Ha nincs olyan villa amibe akkora kerék befér ami neked kéne, akkor tök egyszerű a dolog. Vegyélt trekkinget. :)

[ Szerkesztve ]

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.

(#108013) Hasaggymeg válasza woodworm (#108000) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ja értem...azokat nem szeretem. :(

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#108014) woodworm válasza Hasaggymeg (#108013) üzenetére


woodworm
veterán

Nekem sem. Ezért a hétköznapi szemüvegemnél mélyebben ülő dioptriás napszemüveget használok, de ez sem tökéletes megoldás.

(#108011) zolnagy
Tavaly ősszel egy Mali Crossover 350-est vettem (talán érdemes azt is megnézned), azon is hidro van. Nálunk rengetegen mozognak a kerékpárúton és érezhetően jobban tudok reagálni hirtelen eseményekre, mint a nyugdíjba vonuló monti fékjeivel.

[ Szerkesztve ]

(#108015) eddie1978 válasza 6030D (#108001) üzenetére


eddie1978
aktív tag

Tavaly én is fogtam egy-egy ilyet a Velencei-hegység-ben mindkét kerékkel. Volt egy darab belsőm. Egyiket cseréltem, a másikat kétszer pumpáltam. Nem sokáig bírta. Utána tolás, majd kértem egy mentést.

Most csak CX, amiben tubeless van. Eddig volt két tüske. Elsőt megoldotta még terepen. Kihúz-forgat-teker tovább. A másodikat itthon vettem észre. Kihúztam, megforgattam de nem tömített. Folyadék csere. Pedig csak 2-3 hónapos volt. Stan's. Ezek eddig bírják. Most Mitas van benne. A tavalyi óta mindig van nálam két belső is. Most a tubeless rendszernél is. Én nem tolom megint az tuti.

Milyen folyadékot használsz?

Én ki fogom próbálni a Finish Line új tubeless folyadékát. Úgy reklámozzák, hogy nem döglik meg, a gumi teljes élettartama alatt kitart.
Bike24-nél már van a két kisebb kiszerelésben. Megvárom a literest.

Ez most elég drága játék 2-3 havonta csere. Egy liter 6-8k.

(#108016) Hasaggymeg válasza woodworm (#108014) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nekem Uvex variomatic,szemüvegre tehető szemüvegem van.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#108017) Sped


Sped
aktív tag

Sziasztok!

7 éve hajtok egy Merida Matts V10-es MTB-t, elsősorban városi használatban koptattam, ill. rövidebb túrákat nyomtam vele aszfalton kardio edzésjelleggel. Pár éve elkezdtem ezt az utóbbit komolyabban művelni és mivel fizikálisan fejlődök ( :K ) most már nemcsak hogy igényem van, de bírom is a hosszabb, tempósabb "kirándulásokat", jelenleg Óbuda-Visegrád MOL kút távolság jövet-menet (cc. 74 km) a max. és ezalatt a 3 óra alatt rájöttem, hogy ez a keró a 26-os kerékkel ilyesmire már kevés lesz. Ezért eldöntöttem, hogy beruházok, és a cross vs. fitness vonalon témázok magamban és a döntéshez szeretnék néhány tanácsot kérni (mindenképpen Meridát szeretnék).

1. Első félelmem - lehet hogy hülyeség -, hogy a Speedernek nincs teleszkópja, pedig ezzel még a nagyobb padkákat is jól lehetett venni (egy pici előre nyomás/felrántás technikával :DD ). Aki ilyen irányba váltott, annak mi a tapasztalata ezzel? Hiányozni fog vagy pár alkalom után észre se veszem, hogy nincs?

2. Nézegettem a Crossway bringákat is, de ezek kinézetre kényelmes, tipikus városi bicajoknak néznek ki, vhogy hiányolom belőlük a sportos jelleget. Lehet hogy a magasra emelt kormány miatt tűnik így, de ez engem akkor is zavar (persze lehet hogy menettulajdonságait illetően már előrelépés egy montihoz képest, akkor meg lehet addig nézegetem amíg meg nem tetszik :) ).

3. Soha nem hajtottam még karbonvázas bicajt, már csak ezért is szívesen vennék Speedert, biztos érzetre más lesz, gondolom jobb és nyilván gyorsabb is. A technikai dolgokhoz nem értek, azt tudom, hogy a Matts felszereltsége megbízhatóság szempontjából példás, a váltó még mindig pontos, a fékek rendben vannak, soha nem dobott le láncot. Persze a karbantartásra nem sajnáltam a pénzt, évente tavasszal vittem generáloztatni. Ez ezután sem lenne másképp. Szóval a Matts technikai specifikációihoz képest a fentebb linkelt Speeder mennyire van pariban? Jobb/rosszabb/lényegében ugyanolyan? Én szereléshez teljesen hülye vagyok, minden aprósággal szervízbe megyek, csak ezért kérdezem. :).

És ha bármi ezen felül eszébe jut valakinek, ne tartsa magában. Köszi! :R

IndyCar Series - Real Racing, Real Sport

(#108018) Hasaggymeg válasza emiki6 (#108012) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Kereken 1,7km/h-val haladtad meg a sisak nélküli közlekedés sebesség6árát! :DDD

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#108019) DUB Inc. válasza Sped (#108017) üzenetére


DUB Inc.
aktív tag

Én pont a telónélküliség miatt vettem Speedert és tökéletesen elégedett vagyok vele. Amilyen módon leírtad simán lehet védekezni a nagyobb padkákkal szemben, de egyébként is piszok masszív a villa és a fejcső is. Az enyém még alumínium villás, amit te linkeltél karbon, de csak a villa a váz nem.

Jól használható bringa túrázásra és kardióra is.

[ Szerkesztve ]

(#108020) lsebestyen válasza Hasaggymeg (#108018) üzenetére


lsebestyen
addikt

40 felett kötelező a sisak. Bár totál hülyeség szerintem, 15km/h-val is lehet úgy esni, hogy ott maradj. :W

(#108021) Hasaggymeg válasza Sped (#108017) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Sportolásra,aszfalton száguldizásra 1értelműen a Speeder.A Crossway amolyan túrázósabb,öregurasabb,padka miatt meg hülyeség valami alapteleszkópot használni.Szerintem...

lsebestyén...ötvenet tudtam. :B

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#108022) flash- válasza emiki6 (#108012) üzenetére


flash-
veterán

nekem egyszer volt halálfélelmem, Nagybörzsöny várost elhagyva lefelé a határ irányába(Szobi út felé) az aszfaltos úton
, a trekking bringám már rázott 69.5km-/h nál.. (persze nem volt nálam sisak)...
ajánlott lejtő :B :)
(mostani gumimmal menne valszinü több is az smart sam volt...)

[ Szerkesztve ]

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#108023) RaiZka


RaiZka
tag

ehhez nincs mit hozzafuzni, jo vagyok ;]

[ Szerkesztve ]

(#108024) zozyk


zozyk
addikt

Hello

Most ilyen gumi van a bringámon, ezzel kaptam.
A szerelő szerint érdemes lenne lecserélni valami szélesebbre, nála ilyen continental gumikat láttam.
Ezzel már átmerészkedhetek majd 1-2 földút szakaszon, ha épp az esik útba? Eddig mindig áttoltam vagy kerültem... :B

(#108025) emre válasza zolnagy (#108007) üzenetére


emre
veterán

A hirdetést megtalálod facebook-on a Kerékpár (&) Alkatrész /Adok-Veszek/ csoportban.

Nem értek a tárcsához, sosem volt nem is érzem hiányát, de ha már újat vesz az ember közel azonos áron inkább legyen rajta tárcsa.

Én új trekkingen kicsit cikinek érzem a 8-as sort. Ami a legtöbb esetben menetes racsnis, és ha fejleszteni szeretnél 9-10 rendszerre akkor agy / kerék csere is, mert csak kazettás fogaskoszorúból van normális választék normális áron.

Nekem is ilyen Wenson trekkingem van azon már átálltam 9-es Deore rendszerre.

(#108024) zozyk

A Conti is aszfalt gumi. Termékkör: Futóéles (aszfalt+terep) köpeny

[ Szerkesztve ]

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#108026) Hasaggymeg válasza RaiZka (#108023) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ha már egyenesen az Úr fiától kapod a kjúdoszokat,akkor tényleg nagy májer lehetsz. :DDD

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#108027) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Tegnap lecseréltem a láncot a rohangálós acélvázas bringámon mert a láncnyúlásmérőből az 1-es is beleesett. Miután az új lánccal mentem azt vettem észre, hogy a legkisebb fogaskeréken ugrott a lánc, a de a többin nem.

Jól sejtem akkor a fogaskerek hátul is elkoptak és cserére érettek azok is?

Ha minden igaz egy Shimano MF-HG37 van rajta és egy Shimano MF-TZ21 vennék rá.

Esetleg tudtok jobbat javasolni mint a TZ21 ebben az árkategóriában? Mivel súly és tartósság nem számít annyira, így nincs értelme 7 ezres sort venni rá, mert nincs sokat használva. Annyit viszont szeretnék, hogy kiosztásügyileg passzoljon a HG37-hez minél inkább.

Ennek a leszedéséhez elég a 12 körmös Sh racsnileszedő, vagy kell hozzá láncostor is?

[ Szerkesztve ]

(#108028) Sped válasza DUB Inc. (#108019) üzenetére


Sped
aktív tag

DUB Inc., Hasaggymeg

Köszi a válaszokat, akkor ezt a teleszkóp témát elengedem, valójában ez volt a legnagyobb "félelmem", mondjuk azt sejtettem, hogy nem csúcskategóriás cucc mozog a Mattsban, így nyilván egy merev vázhoz képest sincs akkora különbség.

A karbonjelleg pontosítását is köszönöm, így még érdekesebb, hogy így is van 4-5 kg különbség (bár itt olvastam visszább hogy a teleszkóp önmagában kb. 2 kg), egy fullos karbon bicajnál akkor ez még tovább mehet lefelé 2-3 kg-val. Na ilyenre viszont már nincs pénzem, ez a 200 e a maximum, és még így is kell majd vennem hozzá ezt-azt szóval a vége inkább 215 körül lesz.

IndyCar Series - Real Racing, Real Sport

(#108029) zolnagy válasza emre (#108025) üzenetére


zolnagy
őstag

Köszi, csatlakozom a csoporthoz.

(#108030) RaiZka válasza Hasaggymeg (#108026) üzenetére


RaiZka
tag

ugye? Eddig csak jol esett, most mar ezek szerint szuper is voltam :D

(#108031) HEAHEA válasza RaiZka (#108023) üzenetére


HEAHEA
tag

Egy kérdésem lenne. A Jézus utáni csillag az mit jelent? Valami apró betűs részhez tartozik? :D

Szemüveg témához. Fotokromatikus szemüvegben gondolkodom, nem szeretnék lencséket cserélgetni. Kontaktlencsét nem szeretnék, a clip on-os lehetőség azért szimpatikusabb, mert ha később változik a dioptriám, olcsóbb lenne a lencse csere. Fel vagyok iratkozva a Rudy P. hírlevélre, írták máj. 25-27 között akcióik lesznek. Majd kiderül.... Esetleg a Julbo márka érdekel? A Mountex oldalán láttam akciózni és annak is vannak clip on-os szemüvegeik olcsóbban. Nézz utána! :K

(#108032) 6030D válasza eddie1978 (#108015) üzenetére


6030D
Ármester

Mitas van benne, egy hónapja kb.

Hasaggymeg: majd nevemre vestem Raizkát. :D

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#108033) Godimodi


Godimodi
tag

Sziasztok!

A segítségeteket, véleményeteket szeretném kérni.
Adott egy régi Bianchi bicikli (Cr-Mo váz,korabeli Campa váltók és agyak,Mavic MA40 felnik, elöl Conti, hátul michelin régi gumikkal).Olyan problémám van vele,hogy elkezdett kotyogni a kormánycsapágyam, ha behúzom az első féket és előre hátra mozgatom a biciklit, akkor érezhető holtjátéka van a villának. Vigyáztam rá, de a 25-ös gumi és a kecskeméti "bicikliút", ami tele van repedésekkel, csatornafedővel egyébbel,nem tett jót neki, gondolom.
Első kérdésem az volna,hogy ez ilyen finom cucc, hogy egy hónap lájtos használat után reccs,vagy rossz minőségű lehetett benne? A biciklit úgy vettem, hogy át volt nézve, beállítva, stb. Látszódott a fejcső és villa találkozásánál a kék kenőcs,frissnek tűnt.
Nem ugrattam padkára, vigyáztam a kátyúkkal, semmi extrát nem csináltam vele.Megnéztem a neten, ez elvileg egy sima menetes villa, vagyis imbusszal leszedem a stucnit, utána oldom az anyát,szétszedem, elviszem csapágyboltba,hazahozom,összeszerelem és kész. Ezzel az a gondom, hogy a franciakulcsom 1 mm híján nem nyílik ki ekkorára :D Szerintetek vegyek egy másikat és zsírt, egyebeket a cseréhez és csináljam meg itthon, mert egy egyszerű dolog, vagy hagyjam a fenébe és toljam be egy szervízbe? Nagy élményt ad, de mióta ez feltűnt, nem használom és szeretnék visszapattani a nyeregbe :D
A másik kérdés a gumikkal, felnikkel kapcsolatos.Szintén kb 1 hónap alatt az első felni lényegesen jobban megkopott, mint a hátsó, azon nincsen kopásnak nyoma sem. Nem mondanám, hogy nagyokat fékeztem vele, próbálok olyan keveset, amennyire tudok. A fékpofák szemre jónak tűnnek,nem zárnak be szöget egymással. Én csinálok rosszul valamit, vagy ez normális és ne foglalkozzak vele?
Gumi témában pedig a véleményeteket kérném,hogy cseréljek-e , vagy sem.A mintázatuk hibátlan,az oldalukon még megtalálhatóak a szőrök, de repedezettek, nem tudom hány évesek lehetnek, ezzel vettem a bringát.

Cangaa
Első felni, gumi
Hátsó gumi állapota

Bocs, ha hosszúra nyúltam.

[ Szerkesztve ]

############ KIÁRUSÍTÁS ############ BMW - MINI gyári, új alkatrészek kedvezménnyel: http://bit.ly/m/kekfeher ############

(#108034) parkr válasza HEAHEA (#108031) üzenetére


parkr
őstag

szerintem csak a vezetéknév akar lenni, de lehetne kreatívabb is :D

(#108035) eddie1978


eddie1978
aktív tag

Ma feladta a HG601 láncom 2800km után. Pont Tés Királyszállás-nál tekertem állva felfelé mikor az első tányéron elkezdett megugrani a lánc. Az egyik szem majdnem szétnyílt. Láncbontóval még össze tudtam nyomni. Hazáig kibírta óvatos tekerés mellett.

Kicsit furcsállom, mert nem vagyok erős. Nem 1800W-tal nyomon. Ráadásul a kopásmérő szerint még bőven van benne.

Most felrakok egy HG701-est. Van bevált 11-es lánc ami esetleg jobb vétel? Lassan kell rendelnem.

6030D:
Az elsőben már nekem is. Holnap lecserélem a hátsóban is.

[ Szerkesztve ]

(#108036) Runner_fxr


Runner_fxr
Ármester

Na elkészült a remekművem. :D
Nehéz szülés volt, de úgy tűnik, most minden szuperül működik.
Gyakorlatilag 3 napig szereltem folyamatosan.
Így nézett ki amikor megvettem, rengeteg rejtett hibával:
[kép]

Most meg így:
[kép]

Bár lehet nem tűnik túl nagy változásnak, első ránézésre, felsorolni is nehéz lenne, mi mindent cseréltem, javítottam. Most végre minden rendben van vele, az utolsó csavarig. Holnap lesz az első teszt, dobogókőn. :)

[ Szerkesztve ]

(#108037) lsebestyen válasza Runner_fxr (#108036) üzenetére


lsebestyen
addikt

Na, csak elkészült. Mehet a veretés! :C

(#108038) 6030D válasza Runner_fxr (#108036) üzenetére


6030D
Ármester

Irány a patak! :P :D

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#108039) zoli03 válasza Runner_fxr (#108036) üzenetére


zoli03
őstag

Látom fent van már a Zee fék. Én pár héttel elhalasztottam a vásárlást. A váltókarom a fékkaron van I-Spec II rögzítéssel, a Zee fékkarja viszont I-Spec B-s, ami nem kompatibilis az I-Spec II-vel. De lehet hozzá venni I-Spec B-s burkolatot, ami persze nincs egész Európában, így több hét mire megérkezik. Addig meg nem veszem meg a féket, amíg nem lesz nálam minden alkatrész a váltókarhoz.

(#108040) StLui válasza Runner_fxr (#108036) üzenetére


StLui
veterán

Nekem ez ilyen keresd meg az eltérést a két kép között című játék, és nem tudom megfejteném-e :D

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#108041) Hasaggymeg válasza Runner_fxr (#108036) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Milyen Fox az?

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#108042) flash-


flash-
veterán

stravába hol lehet beállitani hogy a fotók amiket az edzésekhez feltöltök csak azok lássák akik az ismerősem-követőim?

privacy-nál bepipáltam a Group Activity Enhanced Privacy, de mégis látszanak a fotók bárki számára

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#108043) Runner_fxr válasza lsebestyen (#108037) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nagy nehezen. Most, hogy megjött minden alkatrész, a barátnőm 3 napig nem látott, már eléggé necces volt a szitu. :D Ráadásul holnap meg megyek bringázni...

6030D: Na azt ne is emlegesd. :)

zoli03: Nálam ez most nem szempont, egy sima 10-es Deore kar és Deore shadow plus hátsó váltó van a bringán. Egyébként ez a két alkatrész kicsit kilóg a sorból. Ha elkopik a hajtás, és még meglesz a bringa, akkor a következő fejlesztésem 11 sebességes rendszer lesz. XT váltó és kar, akkor majd nekem is szükségem lesz arra az I-Spec bilincsre, de egyelőre külön bilincsen van minden.

StLui: Az tény, hogy nem látszik minden, de akkor leírom részletesen. :)

Rengeteg mindent cseréltem, gyakorlatilag vázig lebontottam. Kitakarítottam mindenhol. Cseréltem a teljes hajtást: sor, lánc, első fogaskerék. Cserélve lett a kormánycsapágy, hátsó agy csapágyai, illetve első agy tisztítás, zsírozás. Kapott egy új Shimano Zee 4 dugattyús fékszettet, új SLX tárcsákat. Egy új Maxxis gumiszettet, 27,5" X 2,8, elöl Minion DHF 3C Max Terra 120TPI, hátul Rekon + 60TPI
Tubeless-re lett alakítva. A tagot leszervizeltem, beépítettem egy új villát, Fox 34 Rhytm, 130mm-es úttal. Előzőleg egy 150-es Pike-ot vettem hozzá, de sajnos abban alig fért el a 2,8-as külső. Pedig elvileg támogatja. Így lett a Fox, amiben táncol a 2,8-as külső. :) A gyári nyeregcsövet egy Reverb Sealth-re cseréltem. A gyári, ormótlan Intuvia kijelzőt lecseréltem egy Bosch purion-ra. És kapott a gépezet egy új Ergon GE1 markolatot. Illetve történt egy kis házi tuning, a jeladó átszerelésével, így már nincs 25-ös tuning. :) Persze így nem a pontos sebességet mutatja, de erre a célra felkerült egy Bryton 310-es.
Felkerült még 2db Marsh Guard, és a kényes helyeken Marsh Guard slaper tape-el leragasztottam a vázat. A gyári láncvilla védőt is cseréltem, szintén gyári cannondale láncvilla védőre, kifejezetten a Moterra számára készült, illetve egy új láncterelő is felkerült, az is speciálisan ehhez a bringához. Az akkura is került egy plusz védőburkolat, ez is gyári cannondale kiegészítő.

A legnehezebb művelet a kábelek behúzása volt a vázba. Irdatlan nagy szopás volt. Illetve a láncvilla elején, gyárilag semmi védelem nem volt a kábel dörzsölődés ellen. Gyakorlatilag csupaszon csúszkáltak a vezetékek a vázban, már látszott is egy kis kopás. Erre kellett találnom valami megoldást, és végül arra jutottam, hogy egy méretre csiszolt, műanyag szelepsapka pont bepasszol. Még adtam neki egy kis Loctite menetrögzítőt, remélem a helyén marad.

Hasaggymeg: Fox 34 Rhythm 130, boost, 27,5"+ / 29". Első tapasztalatok nagyon pozitívak, vaj puhán mozog, mintha szebben is indulna meg mint a Pike RCT3, pedig az egy csúcs villája volt az RS-nek.
Bővebben majd holnap tudok nyilatkozni róla.

[ Szerkesztve ]

(#108044) cozmo válasza zoli03 (#108039) üzenetére


cozmo
őstag

Ha 10-es XT-kar kéne az áhított Zee fékkarodhoz keres privátban ;)

Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo

(#108045) IMIIKE1998 válasza Runner_fxr (#108036) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Nagyon jól néz ki. :K

(#108046) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Amúgy egyre inkább a cross trekkingeket nézem, csak vicces, hogy szinte minden gyártónál "becsúszik" egy rugós nyereg meg egy állítható kormányszár... Na meg kevés olyan van, aminek kb. van olyan "agresszív geója", mint egy XC hartailnek... Sok inkább hajaz egy városi, mintsem "sportive" bringára.

(#108047) Runner_fxr


Runner_fxr
Ármester

Lehet most egy amatőr kérdésem lesz, de rohadtul nem értek a brytonhoz. :) Hogy tudok erre útvonalat tölteni? Bryton 310-es.

(#108048) DUB Inc. válasza IMIIKE1998 (#108046) üzenetére


DUB Inc.
aktív tag

Imi, szerintem te szívatod itt a jó népet!

(#108049) emiki6 válasza flash- (#108022) üzenetére


emiki6
veterán

70 kmph... az igen! :D annyihoz már majdnem 2 sisak kellett volna.

Más: Van valami keréknyomás guide? 35-622-es schwalbe racing ralph külső van rajta, a bringa velem együtt 80kg, használat: városi. Egyik ismerős azt mondja 5 bar lenne a kb jó nyomás. (A gumira 3.5 bar - 6 bar van írva)

DUB Inc. Az a helyzet én is így érzem. Szélmalom harc az egész.

[ Szerkesztve ]

Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.

(#108050) bandi94


bandi94
tag

Sziasztok!
Hajtómű vásárlás előtt állok, és kicsit tanácstalan lettem. Van egy városi jellegű bringám, noname 3tányéros hajtás, hátul 7-es koszorú. Az első váltót viszont abszolút nem szoktam használni. Ha a láncvonal passzol, szerzek hozzá jó méretű tengelyt, akkor tehetek fel 1vagy 2tányéros hajtóművet? Ha hátul a középső lánckerékkel van vonalban pl az egytányéros, végig tudom váltani hátul? Ami aggaszt, hogy lehet nagy lenne a tengely kinyúlása a csapágyaktól, bár ha a láncvonal egy 3tányérosnál oké, akkor egytányérosnál sem lehet nagy baj...?

Kicsit frankenbike lenne belőle :DDD

Epiphone Les Paul with Seymour Duncan SH2-SH4 Hot Rodded set

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.