Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#96001) BlacKSouL válasza Chiftain (#95980) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Igen, a féktisztítóval óvatosan, kesztyű ajánlott, valami rongyra fújsz belőle, és óvatosan törlöd csak ott ahol a fékpofa hozzáér. Megpróbálhatod először úgy is, hogy a felnit nem bántod csiszolóval, csak a fékpofát simogatod meg óvatosan, aztán kipróbálod megoldja-e. Ha nem, akkor jöhet finoman a felni. inkább sugárirányú, fel-le mozdulatokkal, és ne nagyon, épphogycsak a túlzott simaságát csökkentse picit. Aztán utána az első fékezéseknél számíts rá, hogy a fékhatás is megváltozik!
Mindazonáltal ez már inkább a régebbi, kopottabb (kifényesedett) felninél, és a kicsit megkeményedett megöregedett guminál jön jól, de ha még új a gép, és minden eleme is, akkor lehet, hogy a kissé ferde befogás is segít elsőre, ahogy írták lejjebb.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#96002) eastsider


eastsider
nagyúr

Sziasztok,

városba melyik respro maszkot ajánljátok?
illetve hol lehet őket kipróbálni bp-n?

(#96003) pc360 válasza eastsider (#96002) üzenetére


pc360
addikt

Szerintem a City verzió jó. Kipróbálni nem hiszem, hogy lehetne, hiszen akkor már felbontásra kerül. Olyan cuccnál, amibe az arcunkat dugjuk, ne is akarj tesztet! :)

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#96004) eastsider válasza pc360 (#96003) üzenetére


eastsider
nagyúr

méret miatt kérdés csak, nem tesztelni szeretném konkrétan :)
bemegyek hozzájuk ma, úgyis arra járok minden nap :)

(#96005) Chiftain válasza BlacKSouL (#96001) üzenetére


Chiftain
aktív tag

(#95987) Hasaggymeg kösz ismét :R

Igen újonnan vettem, a gyári alkatrészek vannak még rajta nagyrészt. Bár ha nem sikerül ebből kihozni a hangtalan működést akkor csere lesz, bár az előbb utóbb így is szükséges lesz a kopás miatt. Köszönöm a leírást!

(#96006) pc360 válasza eastsider (#96004) üzenetére


pc360
addikt

Felpróbálni csomagolásban nehéz lesz. :D Nekem egy kicsit kicsi a nagyobbik méret is, de a legtöbbeknek jó. Nagy pofával para, nekem egyszerűen kicsúszik belőle az állam (mondjuk a sapkák legnagyobb része sem jön fel a fejemre, megszoktam...).

---

Ehhez kapcsolódik is egy saját kérdés: vajon melyik maszk lenne az, ami méretben nagyobb, mint a large Respro?

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#96007) eastsider válasza pc360 (#96006) üzenetére


eastsider
nagyúr

egyébként mi a tapasztalat velük? olvastam minden félét...

(#96008) pc360 válasza eastsider (#96007) üzenetére


pc360
addikt

Eléggé lehet érezni a különbséget, azt mondják a közeli ismerősök. És talán a fővárosba ez a minimum. A szürcsögős beleizzadás viszont játszik, szóval nincs tökéletes megoldás.

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#96009) AtisFace válasza eastsider (#96007) üzenetére


AtisFace
csendes tag

Én rendszeresen szoktam használni, ha fél óránál többet tervezek tekerni BP-en, vagy parlagfű szezon van.
Egy techno maszkot már elhasználtam jó pár év alatt és tavaly egy ultra light-ra ruháztam be.
Utóbbi sokkal jobb! Respro weboldaláról rendeltem, méretezésben segített a support.
A szűrőn szépen látszik mikor cserés, de amúgy érzem is a különbséget!
Ultra lightot akár sport célú tekeréshez is merném ajánlani nyarat leszámítva, abba már nem izzad úgy bele az ember, mint az alap verzióba.
[link]

[ Szerkesztve ]

(#96010) Pttypang válasza PuMbA (#95982) üzenetére


Pttypang
veterán

Nem igazán. Habár ha kilencsre váltotta, akkor feszítette a bovdent, nem tűnt fel neki, hogy egyre nehezebb pöccinteni? :D

Everybody lies.

(#96011) Pttypang válasza makoss (#95994) üzenetére


Pttypang
veterán

Én montival járok, 2-3 hetente rápumpálok itthon a kerekekre, de továbbra is a belső tartja a levegőt, nem a külső.. :N
Az elérés meg tárolás, kezelésfüggő.
Kitolhatod 3 évre, ha szilikonnal kenegeted meg babusgatod, de az mar felesleges... Annyi idő alatt simán elkoptathatod a futófelületet, ha mész évi pár ezer km-t.

Everybody lies.

(#96012) eastsider válasza AtisFace (#96009) üzenetére


eastsider
nagyúr

köszi az infót.
napi 2x 30 percet használnám, elég forgalmas helyeken.
ma elmegyek a boltjukba.

azt nem tudjátok, hogy meg tudom-e venni EP-re? pl bringaboardon.

[ Szerkesztve ]

(#96013) LustaDick123 válasza 6030D (#95897) üzenetére


LustaDick123
tag

Nekem a tesztelt Diamant SG3 típus van, 2 perc felrakni a tartót, kis helyen elfér. Ha be van állítva már a bringára az összes tartó, akkor további pár perc a bringát is felrakni.
10 perc alatt menetkész tudsz ezzel is lenni.

http://bikemag.hu/magazin/hirek/mindent-visz-pro-user-kerekparszallitok-tesztje

(#96014) IMIIKE1998 válasza 6030D (#96000) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Nem értem, mit akarsz ezzel mondani. Kifejtenéd?

(#96015) 6030D válasza LustaDick123 (#96013) üzenetére


6030D
Ármester

Mindenki rá van cuppanva a vonóhorogra. :)) Akkor még 1x: nincs, nem is lesz. Van 6 tetőre rakható bringatartó. Tetőcsomi lesz az újra is, mert a box-hoz is kell. Vonóhorog nem kell. Nincs telek, nincs jacht, nincs crossmotor. Parkoláshoz, ütközéshez se használják. :) Bele kell tenni az autóba a biciklit, ez a cél! Na majd megírom, mi lett. ;)

IMIIKE1998: még nem próbáltam, de nem látom értelmét. Egy hájp, amit most meglovagolnak. Biztos jobb a 2,8-as gumi, mint a 2,2, mert jobban tapad, de ha stabil száguldás kell, akkor legyen fully. De nagyon kis százaléknak kell. A gumit nem tudod csillapítani, mint egy telót, ezért sose lesz olyan. Kb mint az otthon tuningolt PolarX dh gépek, addig magasztalja mindenki, amíg nincs jobbra pénze. Aztán mégis csak a céleszköz a jó.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#96016) trialboj


trialboj
őstag

(#95991) Vasinger! A grafikák úgy lesznek kialakítva hogy egy jobb fel nyomdában, különösebb ciccegés nélkül át tudják majd színezni bármilyenre bármelyik elemet, de ha megkeres valaki privátban annak én is átjavíthatom a színeket.
Összteleszkópos bringán hátra is lehet rakni, még nem kísérleteztem vele, hogy mennyire eltérő a bringák közt a különbség, nekem jól mutat a canyon nerve-en, de haveroknak nincs, hátul semmi, és nem próbáltam rá, hogy nekik is pont ekkora kell-e.

Ass saver nem lesz, én próbáltam 1 megoldást nem sok haszna volt, aztán néztem róla videót, és ott bebizonyították hogy szinte alig segít valamit.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#96017) anorche1 válasza DUB Inc. (#95806) üzenetére


anorche1
őstag

Nagyon jó kérdés, van egy rész, ahol nem látom pontosan, vagy nagyon kevés hely van, vagy nincs. De ha nincs, akkor már kéne tudnom tovább tekernem a csavart, nem? De mindig tudom hova tekerni, legfeljebb csak nagyobb erőkar kell.
Próbáltam azt, hogy a fémszínű fura alakú izé, és a nyeregcső közé beraktam egy-egy koronás alátétet, jó erősen meghúztam, és így sem volt jó. Próbáltam, hgoy smirglit formára vágtam, és azt tettem a közé, de nem, pedig ekkor már a csavarokat is cseréltem hosszabbra. Elképesztően szar ez a nyeregcső, és ebből van egy 2x ennyibe kerülő, karbon verzió is.
Van még valakinek valamilyen ötlete?

Esetleg nem rendel valaki a közeljövőben a rosebikes -tól?

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#96018) anorche1 válasza anorche1 (#96017) üzenetére


anorche1
őstag

Kipróbáltam az ebay -es full carbon nyergemmel, aminek a pálcái magasabbak mint a specialized nyergemé. Ezzel már biztosan nem ér össze a felső és alsó rész, de ezzel sem jó.

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#96019) ZolkoW válasza anorche1 (#96017) üzenetére


ZolkoW
őstag

visszaküldés gondolom már kilőve, így ha tudnád a biztos jó szöget, műgyanta.. (szemforgató szmájli). egyébként az hőre lágyuló szokott lenni, szóval nem szétrobbanthatatlan, ha nagyon muszáj, és még finomítani sueretnéd. értelemszerűen ez a zs-terv.

az enyém Oval márkájú volt (Ricsi koppintás, oldalt két csavarral), azon kicsit javított, hogy polírpapírral úgy csiszoltam fel az egymáson csúszó, és pontatlan felületeket,hogy közéraktam,és ide-oda csúsztattam. így is meg kellett bikázni, egyébként a 12Nm -ha jól emlékszem a feliratodra- elég magas érték, kormányfejeknél 5-öt szoktam látni. amúgy itthon is 5e körül van frankó billentős kétcsavaros, nem kell azt feltétlen külföldiából.

[ Szerkesztve ]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#96020) trialboj


trialboj
őstag

Holnap lesz az évadzáró verseny. Ma voltam egy kört felmérni mekkora a sár, és kb épp elfogadható az én gumimnak, talán nem lesz nagy gond a leejtőkön.

A kérdésem viszont az hogy, miként lehet trükközni a hideggel? Elég rossz idő lesz holnap, ha esik elve nem indulok, de ha száraz idő lesz sem számíthatunk 12-14 foknál melegebbre. Ma 17ben tekertem, és már így is éreztem hogy 1-2 intenzívebb szakasz után csípős a levegő ha nem az orromon veszem.

Ilyenkor eleve óvatosabban kellene csapatni, hogy ne legyen muszáj szájon át lélegezni? A cél hogy teljesíteni tudjam a távot, és ne kapjak tüdőgyulladást. Csak 20km/600m óvatos másfél óra, de ez is elég hogy komolyan meg lehessen fázni nem?

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#96021) IMIIKE1998 válasza 6030D (#96015) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Az az értelme, hogy bírja, ha trialozgatsz, durvulsz vele, de nem olyan babrás, mint a fully. Csak egy teló van rajta, egyszerűbb szervizelni, mégis elviseli a ugratgatást.

(#96022) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Amúgy találtam pár jó ugratót és droppot(30-40 cm magas), amiket ma bejártam ezzel a bringával. Lesz komolyabb baja, ha huzamosabb ideig használom ilyen célokra? Eddig minden oké. Így néz ki, de nincs rajta ennyi kozmetikai cucc.(Dinamó, sarvédő....)

[ Szerkesztve ]

(#96023) LustaDick123 válasza 6030D (#96015) üzenetére


LustaDick123
tag

Értettem! :-)
(Azért bátorkodtam csak ajánlani, mert ezzel is hamar készen lehet lenni, ha már minden rá van állítva a bringákra.)

(#96024) makoss válasza IMIIKE1998 (#96022) üzenetére


makoss
addikt

Hasonlít az enyémre: [link]

Külföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"

(#96025) StLui válasza IMIIKE1998 (#96022) üzenetére


StLui
veterán

Én a testi épséged félteném, mi van ha letörik a stucni pl?

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#96026) IMIIKE1998 válasza makoss (#96024) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

És tényleg. :D

StLui: Pont néhány napja húztam meg. Vagy nem az a baj, hanem hogy nem elég erős?

(#96027) StLui válasza IMIIKE1998 (#96026) üzenetére


StLui
veterán

Ránézésre tényleg az életemet félteném ilyen igénybevételek mellett, persze van aki trekkinggel lemegy egy DH pályán, de én nem mernék ezzel bringaúton kívül közlekedni, de lehet túlparázom

[ Szerkesztve ]

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#96028) zoli03 válasza IMIIKE1998 (#96021) üzenetére


zoli03
őstag

Megnézném, hogy trialozik valaki ilyen biciklivel.

(#96029) 6030D válasza IMIIKE1998 (#96022) üzenetére


6030D
Ármester

Ha egy hi-ten vázas bringával triálozgatsz, akkor miért kell a ht trail? :)
Én törtem már hi-ten-t papucsnál, hátsó tengelyestől. Pedig csak hegyen jártam, nem a főtér mészkövein. Hegeszthető a váz, cserélhető a tengely, minden más csak marketing. ;)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#96030) inifini válasza trialboj (#96020) üzenetére


inifini
tag

Én az elmúlt télen rendszeresen feltekertem a normafára, de olyan csípős hidegben, hogy a kesztyűm elkezdett odafagyni a kormányhoz, ahol hozzáért és a pára kicsapódott. Természetesen több réteg ruha, csősál, de csak az elején tettem a szám elé, elég hamar zavart, hogy nem tudtam rendesen levegőt venni amikor elkezdtem lihegni. De szerencsére egy percre nem fájdult meg a torkom, nem is voltam beteg ezen a télen. Ilyen még nem nagyon fordult elő velem... Persze nem csak a folyamatos szabadtéri mozgás, de a megfelelő vitamin is segített.

(#96031) IMIIKE1998 válasza 6030D (#96029) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Biztos majd a főtérre kimegyek trialozni. :D
Nagyerdőn volt, bár lehet az is közrejátszik, hogy "csak" 55-58 kg-ot kell elbírnia a bicónak.

(#96032) 6030D


6030D
Ármester

Könnyű belső
Tothgera? ;)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#96033) bogabi


bogabi
senior tag

Urak! Adott egy ilyen bicó: [link]

Erre szeretnék sárvédőt applikálni. Olyan lenne jó, ami a hátsó keréknél a középcsapágytól véd, valami ilyesmi: [link]

A probléma az, hogy elől a telón lent nincs gyári csavarhely a rögzítéshez, hátul pedig a féknyereg miatt nem lehet a pálcákat normálisan rögzíteni a fékes oldalon.

Van ötletetek, hogy milyen sárvádő lenne megfelelő? A lényeg, hogy ne csak "dísz" legyen, hanem minél többet védjen. A középcsapágyhoz ne verjen be a dzsuva és az első kerék se nagyon csapkodja fel....

Előre is köszi!

A tévedés joga fenntartva. A meccs áll egyenlőre, egyelőre ez a helyes.

(#96034) planbmokus válasza 6030D (#96029) üzenetére


planbmokus
senior tag

Életem első szárnypróbálgatásai alatt szegény Magellan Hydra-mnak leszakadt a fejcsöve az alsóvázcsővel együtt... :DDD :DDD

"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)

(#96035) rétisün


rétisün
veterán

:Y

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#96036) jjeahh válasza rétisün (#96035) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Durva, hol van ez, Kínában? Van egy hasonló felénk is, a Transalpina, de az ennyire nem kanyargós.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#96037) rétisün válasza jjeahh (#96036) üzenetére


rétisün
veterán

Iwaki San, Japan

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#96038) NeoExDeath


NeoExDeath
aktív tag

Sziasztok!

Őszi-téli ruházat kapcsán szeretnék egy kis útmutatást kérni. Szoktam látni kerékpárosokat hűvös időben úgy tekerni, hogy alig volt rajtuk valami, csak egy testhezálló sötét tapadós nadrág amire mondjuk egy short-ot ráhúznak, és a felsőtesten is valami hasonlót viselnek egy pulcsival vagy vékony kabáttal. Tényleg a legminimálisabb mennyiségű ruhát szeretném hordani az őszi szezonban, és feltételezem hogy létezik valamilyen nagyon melegen tartó bringás sportcucc a célra. A szabad mozgás érdekében szeretnék valami hasonló ruházatot vásárolni, de nem tudom mik ezek, mire kell figyelni, milyen fajták vannak, és mit keressek egyáltalán. Mit javasolnátok? Előre is köszönöm!

(#96039) ZolkoW válasza NeoExDeath (#96038) üzenetére


ZolkoW
őstag

pont eszembe jutott, hogy írjak pár mondatot a témában, na nem mint expert,hanem mint akinek jól jön még némi tapasztalat másoktól is.. szóval a mai napon nem tudom, hány fok volt délelőtt, de 15-20 körül lehetett. szél volt, nap is néha, a hegytetőn fújt a szél mint állat, ott mindig visszavettem a mellényem, amikor felfelé tekertem,akkor pedig vagy levettem, vagy kicipzároztam, mindenesetre jó volt,hogy volt rajtam egy kicsi hátizsák,amibe el tudtam tenni. összesen így 3 réteg volt felül: nagyon vékony aláöltöző rövidujjú kivitelben, egy vékony,de hosszúujjú mez, és rajta ez a szélálló mellény,ami igazából egy levehető ujjú olcsó softshell kabát ujjak nélkül. alul egy hosszú bringás nadrág volt, vastagságban közepesnek mondanám. ezek egyike sem drága cucc volt, alap deca/lidl gúnyák, de nehezen tudnám elképzelni,hogy ártól függetlenül tudnék olyat találni,ami át tudja hidalni a hőmérséklet-különbségeket,amik akár csak egy 2 órás túra alatt érnek. azért még próbálkozom :) de ez nem működött rosszul.

[ Szerkesztve ]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#96040) Pttypang válasza IMIIKE1998 (#96022) üzenetére


Pttypang
veterán

Ja, nyolcasok a kerekekben, aztán eltörő tengelyek, kerékagyak nyekk, kormány lefittyenhet, egyebek.
Nem tudom, hogy milyen módon teszed a leírtakat, de ez rövid úton csúnya véget fog érni, ha ténylegesen 30-40 centikről huppangatsz vele, sebességgel vagy anélkül.

(#96028) zoli03
Egyszer. Végülis Phil-nek is oké volt egyszer lemenni a pályán, ha hozzá vesszük, hogy egy versenyző is úgy ért le vele, hogy na, akkor kíváncsi lennék, én meddig jutnék vele. Harmadik kanyar? Addig se? :D

Nem vicces, ha rájössz, mennyire nem bízhatsz meg a kerékpárban, de már késő.

[ Szerkesztve ]

Everybody lies.

(#96041) zoli03


zoli03
őstag

Szerintem itt kicsi fogalomzavar van néhány embernél. A trail meg a trial nagyon nem ugyanaz, itt páran trialt írnak, közben meg trailre gondolnak.

(#96042) Because válasza bogabi (#96033) üzenetére


Because
őstag

függesztő szalaggal próbálkoznék, alá valamilyen gumi

(#96043) ZolkoW válasza bogabi (#96033) üzenetére


ZolkoW
őstag

ezt nem ismerem, de a leírás és a képek szerint kifejezetten olyan vázakra találták ki, amiken nincs rögzítőszem: [link]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#96044) JackFeryll válasza ZolkoW (#96039) üzenetére


JackFeryll
őstag

Réteges öltözködés. Aláöltözők hasznosak. A lábmelegítő jó amikor egy téliesebb nadrág még meleg lenne, de hideg lenne a térdednek. (pl 1X fokok alja).
Ha van aláöltöződ, vékony hosszú kabátod/mezed, téliesebb igazi kabátod akkor igazából max 3 rétegből mindig jól lehet öltözködni.
Ha tudod hogy 10 fokban kell indulni reggel és 20 lesz napközben akkor jön jól a mellény + karmelegítő amit le lehet venni/letolni később.

(#96045) bogabi válasza ZolkoW (#96043) üzenetére


bogabi
senior tag

Igen, jó lenne, csak ez nem ér le a középcsapágyig, ode veri a dzsuvát. Valami oylan kellene, ami a középcsapágytól indul - nem baj, ha nem ér le a hátsó kerék tengelyvonala alá hátul, csak ne dzsuvázza össze a vázat középen.

@ Because: pontosan mire gondolsz?

A tévedés joga fenntartva. A meccs áll egyenlőre, egyelőre ez a helyes.

(#96046) DUB Inc.


DUB Inc.
aktív tag

Vettem egy ilyen lábmelegítőt. Tudom ajánlani, meleg és nem drága.

[link]

(#96047) eddie1978


eddie1978
aktív tag

Kelan Grant Megavalanche Qualifier 2017 Winning run

Az első fele az érdekesebb. Max pulzus megvan.

(#96048) Keraa


Keraa
aktív tag

Sziasztok! Tudnátok segíteni, van egy 7 sebességes rendszer egy Shimano Altus RD-M310 váltóval, de nem vált olyan pontosan. Ha beállítom akkor lefelé pontosan vált, de lefelé már kattog :-( és sajnos fordítva is így van ha ráfeszítek, akkor felfelé vált rendesen és lefelé kattog és későn ugrik át....
Mi lehet a baj? Egy jorábbi váltót cseréltem le azt gondolva az a baj. Igazából jobb lett, de nem az igazi....
Előre is köszönöm!

(#96049) Runner_fxr válasza eddie1978 (#96047) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Elég durva a tempó.

Meglátogattuk ma a kamaraerdei tesztnapot.
Főként pedelec-et próbálgattunk, de azért a végére egy villany nélküli is jutott. :)

1. Merida eOne Sixty 900, 27,5"+
[kép]
[kép]
2. Specialized Turbo Levo, 27,5"+
[kép]
[kép]
3. Rock Machine Blizzard INT e50-27+
[kép]
4. Haibike NDuro 7.0, 27,5"+
[kép]
[kép]
5. Evil The Wreckoning, 29"+
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]

[ Szerkesztve ]

(#96050) Milán13 válasza Runner_fxr (#96049) üzenetére


Milán13
tag

Kedves Runner_fxr,
Nagyon érdekelnének a Merida és a Haibike tapasztalataid!
Üdv, Milán

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.