Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Victoryus:] Már a Josef Seibel se a régi
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
BlacKSouL
addikt
Igen, a féktisztítóval óvatosan, kesztyű ajánlott, valami rongyra fújsz belőle, és óvatosan törlöd csak ott ahol a fékpofa hozzáér. Megpróbálhatod először úgy is, hogy a felnit nem bántod csiszolóval, csak a fékpofát simogatod meg óvatosan, aztán kipróbálod megoldja-e. Ha nem, akkor jöhet finoman a felni. inkább sugárirányú, fel-le mozdulatokkal, és ne nagyon, épphogycsak a túlzott simaságát csökkentse picit. Aztán utána az első fékezéseknél számíts rá, hogy a fékhatás is megváltozik!
Mindazonáltal ez már inkább a régebbi, kopottabb (kifényesedett) felninél, és a kicsit megkeményedett megöregedett guminál jön jól, de ha még új a gép, és minden eleme is, akkor lehet, hogy a kissé ferde befogás is segít elsőre, ahogy írták lejjebb.
Aláírás (nem kötelező megadni)
eastsider
nagyúr
Sziasztok,
városba melyik respro maszkot ajánljátok?
illetve hol lehet őket kipróbálni bp-n?
pc360
addikt
Szerintem a City verzió jó. Kipróbálni nem hiszem, hogy lehetne, hiszen akkor már felbontásra kerül. Olyan cuccnál, amibe az arcunkat dugjuk, ne is akarj tesztet!
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
eastsider
nagyúr
méret miatt kérdés csak, nem tesztelni szeretném konkrétan
bemegyek hozzájuk ma, úgyis arra járok minden nap
Chiftain
aktív tag
(#95987) Hasaggymeg kösz ismét
Igen újonnan vettem, a gyári alkatrészek vannak még rajta nagyrészt. Bár ha nem sikerül ebből kihozni a hangtalan működést akkor csere lesz, bár az előbb utóbb így is szükséges lesz a kopás miatt. Köszönöm a leírást!
pc360
addikt
Felpróbálni csomagolásban nehéz lesz. Nekem egy kicsit kicsi a nagyobbik méret is, de a legtöbbeknek jó. Nagy pofával para, nekem egyszerűen kicsúszik belőle az állam (mondjuk a sapkák legnagyobb része sem jön fel a fejemre, megszoktam...).
---
Ehhez kapcsolódik is egy saját kérdés: vajon melyik maszk lenne az, ami méretben nagyobb, mint a large Respro?
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
eastsider
nagyúr
egyébként mi a tapasztalat velük? olvastam minden félét...
pc360
addikt
Eléggé lehet érezni a különbséget, azt mondják a közeli ismerősök. És talán a fővárosba ez a minimum. A szürcsögős beleizzadás viszont játszik, szóval nincs tökéletes megoldás.
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
AtisFace
csendes tag
Én rendszeresen szoktam használni, ha fél óránál többet tervezek tekerni BP-en, vagy parlagfű szezon van.
Egy techno maszkot már elhasználtam jó pár év alatt és tavaly egy ultra light-ra ruháztam be.
Utóbbi sokkal jobb! Respro weboldaláról rendeltem, méretezésben segített a support.
A szűrőn szépen látszik mikor cserés, de amúgy érzem is a különbséget!
Ultra lightot akár sport célú tekeréshez is merném ajánlani nyarat leszámítva, abba már nem izzad úgy bele az ember, mint az alap verzióba.
[link]
[ Szerkesztve ]
Nem igazán. Habár ha kilencsre váltotta, akkor feszítette a bovdent, nem tűnt fel neki, hogy egyre nehezebb pöccinteni?
Everybody lies.
Én montival járok, 2-3 hetente rápumpálok itthon a kerekekre, de továbbra is a belső tartja a levegőt, nem a külső..
Az elérés meg tárolás, kezelésfüggő.
Kitolhatod 3 évre, ha szilikonnal kenegeted meg babusgatod, de az mar felesleges... Annyi idő alatt simán elkoptathatod a futófelületet, ha mész évi pár ezer km-t.
Everybody lies.
eastsider
nagyúr
köszi az infót.
napi 2x 30 percet használnám, elég forgalmas helyeken.
ma elmegyek a boltjukba.
azt nem tudjátok, hogy meg tudom-e venni EP-re? pl bringaboardon.
[ Szerkesztve ]
LustaDick123
tag
Nekem a tesztelt Diamant SG3 típus van, 2 perc felrakni a tartót, kis helyen elfér. Ha be van állítva már a bringára az összes tartó, akkor további pár perc a bringát is felrakni.
10 perc alatt menetkész tudsz ezzel is lenni.
http://bikemag.hu/magazin/hirek/mindent-visz-pro-user-kerekparszallitok-tesztje
IMIIKE1998
őstag
Nem értem, mit akarsz ezzel mondani. Kifejtenéd?
6030D
Ármester
Mindenki rá van cuppanva a vonóhorogra. Akkor még 1x: nincs, nem is lesz. Van 6 tetőre rakható bringatartó. Tetőcsomi lesz az újra is, mert a box-hoz is kell. Vonóhorog nem kell. Nincs telek, nincs jacht, nincs crossmotor. Parkoláshoz, ütközéshez se használják. Bele kell tenni az autóba a biciklit, ez a cél! Na majd megírom, mi lett.
IMIIKE1998: még nem próbáltam, de nem látom értelmét. Egy hájp, amit most meglovagolnak. Biztos jobb a 2,8-as gumi, mint a 2,2, mert jobban tapad, de ha stabil száguldás kell, akkor legyen fully. De nagyon kis százaléknak kell. A gumit nem tudod csillapítani, mint egy telót, ezért sose lesz olyan. Kb mint az otthon tuningolt PolarX dh gépek, addig magasztalja mindenki, amíg nincs jobbra pénze. Aztán mégis csak a céleszköz a jó.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
trialboj
őstag
(#95991) Vasinger! A grafikák úgy lesznek kialakítva hogy egy jobb fel nyomdában, különösebb ciccegés nélkül át tudják majd színezni bármilyenre bármelyik elemet, de ha megkeres valaki privátban annak én is átjavíthatom a színeket.
Összteleszkópos bringán hátra is lehet rakni, még nem kísérleteztem vele, hogy mennyire eltérő a bringák közt a különbség, nekem jól mutat a canyon nerve-en, de haveroknak nincs, hátul semmi, és nem próbáltam rá, hogy nekik is pont ekkora kell-e.
Ass saver nem lesz, én próbáltam 1 megoldást nem sok haszna volt, aztán néztem róla videót, és ott bebizonyították hogy szinte alig segít valamit.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
anorche1
őstag
Nagyon jó kérdés, van egy rész, ahol nem látom pontosan, vagy nagyon kevés hely van, vagy nincs. De ha nincs, akkor már kéne tudnom tovább tekernem a csavart, nem? De mindig tudom hova tekerni, legfeljebb csak nagyobb erőkar kell.
Próbáltam azt, hogy a fémszínű fura alakú izé, és a nyeregcső közé beraktam egy-egy koronás alátétet, jó erősen meghúztam, és így sem volt jó. Próbáltam, hgoy smirglit formára vágtam, és azt tettem a közé, de nem, pedig ekkor már a csavarokat is cseréltem hosszabbra. Elképesztően szar ez a nyeregcső, és ebből van egy 2x ennyibe kerülő, karbon verzió is.
Van még valakinek valamilyen ötlete?
Esetleg nem rendel valaki a közeljövőben a rosebikes -tól?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
anorche1
őstag
Kipróbáltam az ebay -es full carbon nyergemmel, aminek a pálcái magasabbak mint a specialized nyergemé. Ezzel már biztosan nem ér össze a felső és alsó rész, de ezzel sem jó.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
ZolkoW
őstag
visszaküldés gondolom már kilőve, így ha tudnád a biztos jó szöget, műgyanta.. (szemforgató szmájli). egyébként az hőre lágyuló szokott lenni, szóval nem szétrobbanthatatlan, ha nagyon muszáj, és még finomítani sueretnéd. értelemszerűen ez a zs-terv.
az enyém Oval márkájú volt (Ricsi koppintás, oldalt két csavarral), azon kicsit javított, hogy polírpapírral úgy csiszoltam fel az egymáson csúszó, és pontatlan felületeket,hogy közéraktam,és ide-oda csúsztattam. így is meg kellett bikázni, egyébként a 12Nm -ha jól emlékszem a feliratodra- elég magas érték, kormányfejeknél 5-öt szoktam látni. amúgy itthon is 5e körül van frankó billentős kétcsavaros, nem kell azt feltétlen külföldiából.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
trialboj
őstag
Holnap lesz az évadzáró verseny. Ma voltam egy kört felmérni mekkora a sár, és kb épp elfogadható az én gumimnak, talán nem lesz nagy gond a leejtőkön.
A kérdésem viszont az hogy, miként lehet trükközni a hideggel? Elég rossz idő lesz holnap, ha esik elve nem indulok, de ha száraz idő lesz sem számíthatunk 12-14 foknál melegebbre. Ma 17ben tekertem, és már így is éreztem hogy 1-2 intenzívebb szakasz után csípős a levegő ha nem az orromon veszem.
Ilyenkor eleve óvatosabban kellene csapatni, hogy ne legyen muszáj szájon át lélegezni? A cél hogy teljesíteni tudjam a távot, és ne kapjak tüdőgyulladást. Csak 20km/600m óvatos másfél óra, de ez is elég hogy komolyan meg lehessen fázni nem?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
IMIIKE1998
őstag
Az az értelme, hogy bírja, ha trialozgatsz, durvulsz vele, de nem olyan babrás, mint a fully. Csak egy teló van rajta, egyszerűbb szervizelni, mégis elviseli a ugratgatást.
IMIIKE1998
őstag
LustaDick123
tag
Értettem! :-)
(Azért bátorkodtam csak ajánlani, mert ezzel is hamar készen lehet lenni, ha már minden rá van állítva a bringákra.)
makoss
addikt
Hasonlít az enyémre: [link]
Külföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"
StLui
veterán
Én a testi épséged félteném, mi van ha letörik a stucni pl?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
IMIIKE1998
őstag
És tényleg.
StLui: Pont néhány napja húztam meg. Vagy nem az a baj, hanem hogy nem elég erős?
StLui
veterán
Ránézésre tényleg az életemet félteném ilyen igénybevételek mellett, persze van aki trekkinggel lemegy egy DH pályán, de én nem mernék ezzel bringaúton kívül közlekedni, de lehet túlparázom
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
zoli03
őstag
Megnézném, hogy trialozik valaki ilyen biciklivel.
6030D
Ármester
Ha egy hi-ten vázas bringával triálozgatsz, akkor miért kell a ht trail?
Én törtem már hi-ten-t papucsnál, hátsó tengelyestől. Pedig csak hegyen jártam, nem a főtér mészkövein. Hegeszthető a váz, cserélhető a tengely, minden más csak marketing.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
inifini
tag
Én az elmúlt télen rendszeresen feltekertem a normafára, de olyan csípős hidegben, hogy a kesztyűm elkezdett odafagyni a kormányhoz, ahol hozzáért és a pára kicsapódott. Természetesen több réteg ruha, csősál, de csak az elején tettem a szám elé, elég hamar zavart, hogy nem tudtam rendesen levegőt venni amikor elkezdtem lihegni. De szerencsére egy percre nem fájdult meg a torkom, nem is voltam beteg ezen a télen. Ilyen még nem nagyon fordult elő velem... Persze nem csak a folyamatos szabadtéri mozgás, de a megfelelő vitamin is segített.
IMIIKE1998
őstag
Biztos majd a főtérre kimegyek trialozni.
Nagyerdőn volt, bár lehet az is közrejátszik, hogy "csak" 55-58 kg-ot kell elbírnia a bicónak.
6030D
Ármester
Könnyű belső
Tothgera?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
bogabi
senior tag
Urak! Adott egy ilyen bicó: [link]
Erre szeretnék sárvédőt applikálni. Olyan lenne jó, ami a hátsó keréknél a középcsapágytól véd, valami ilyesmi: [link]
A probléma az, hogy elől a telón lent nincs gyári csavarhely a rögzítéshez, hátul pedig a féknyereg miatt nem lehet a pálcákat normálisan rögzíteni a fékes oldalon.
Van ötletetek, hogy milyen sárvádő lenne megfelelő? A lényeg, hogy ne csak "dísz" legyen, hanem minél többet védjen. A középcsapágyhoz ne verjen be a dzsuva és az első kerék se nagyon csapkodja fel....
Előre is köszi!
A tévedés joga fenntartva. A meccs áll egyenlőre, egyelőre ez a helyes.
planbmokus
senior tag
Életem első szárnypróbálgatásai alatt szegény Magellan Hydra-mnak leszakadt a fejcsöve az alsóvázcsővel együtt...
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
rétisün
veterán
jjeahh
nagyúr
Durva, hol van ez, Kínában? Van egy hasonló felénk is, a Transalpina, de az ennyire nem kanyargós.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
rétisün
veterán
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
NeoExDeath
aktív tag
Sziasztok!
Őszi-téli ruházat kapcsán szeretnék egy kis útmutatást kérni. Szoktam látni kerékpárosokat hűvös időben úgy tekerni, hogy alig volt rajtuk valami, csak egy testhezálló sötét tapadós nadrág amire mondjuk egy short-ot ráhúznak, és a felsőtesten is valami hasonlót viselnek egy pulcsival vagy vékony kabáttal. Tényleg a legminimálisabb mennyiségű ruhát szeretném hordani az őszi szezonban, és feltételezem hogy létezik valamilyen nagyon melegen tartó bringás sportcucc a célra. A szabad mozgás érdekében szeretnék valami hasonló ruházatot vásárolni, de nem tudom mik ezek, mire kell figyelni, milyen fajták vannak, és mit keressek egyáltalán. Mit javasolnátok? Előre is köszönöm!
ZolkoW
őstag
pont eszembe jutott, hogy írjak pár mondatot a témában, na nem mint expert,hanem mint akinek jól jön még némi tapasztalat másoktól is.. szóval a mai napon nem tudom, hány fok volt délelőtt, de 15-20 körül lehetett. szél volt, nap is néha, a hegytetőn fújt a szél mint állat, ott mindig visszavettem a mellényem, amikor felfelé tekertem,akkor pedig vagy levettem, vagy kicipzároztam, mindenesetre jó volt,hogy volt rajtam egy kicsi hátizsák,amibe el tudtam tenni. összesen így 3 réteg volt felül: nagyon vékony aláöltöző rövidujjú kivitelben, egy vékony,de hosszúujjú mez, és rajta ez a szélálló mellény,ami igazából egy levehető ujjú olcsó softshell kabát ujjak nélkül. alul egy hosszú bringás nadrág volt, vastagságban közepesnek mondanám. ezek egyike sem drága cucc volt, alap deca/lidl gúnyák, de nehezen tudnám elképzelni,hogy ártól függetlenül tudnék olyat találni,ami át tudja hidalni a hőmérséklet-különbségeket,amik akár csak egy 2 órás túra alatt érnek. azért még próbálkozom de ez nem működött rosszul.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Ja, nyolcasok a kerekekben, aztán eltörő tengelyek, kerékagyak nyekk, kormány lefittyenhet, egyebek.
Nem tudom, hogy milyen módon teszed a leírtakat, de ez rövid úton csúnya véget fog érni, ha ténylegesen 30-40 centikről huppangatsz vele, sebességgel vagy anélkül.
(#96028) zoli03
Egyszer. Végülis Phil-nek is oké volt egyszer lemenni a pályán, ha hozzá vesszük, hogy egy versenyző is úgy ért le vele, hogy na, akkor kíváncsi lennék, én meddig jutnék vele. Harmadik kanyar? Addig se?
Nem vicces, ha rájössz, mennyire nem bízhatsz meg a kerékpárban, de már késő.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
zoli03
őstag
Szerintem itt kicsi fogalomzavar van néhány embernél. A trail meg a trial nagyon nem ugyanaz, itt páran trialt írnak, közben meg trailre gondolnak.
Because
őstag
függesztő szalaggal próbálkoznék, alá valamilyen gumi
ZolkoW
őstag
ezt nem ismerem, de a leírás és a képek szerint kifejezetten olyan vázakra találták ki, amiken nincs rögzítőszem: [link]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
JackFeryll
őstag
Réteges öltözködés. Aláöltözők hasznosak. A lábmelegítő jó amikor egy téliesebb nadrág még meleg lenne, de hideg lenne a térdednek. (pl 1X fokok alja).
Ha van aláöltöződ, vékony hosszú kabátod/mezed, téliesebb igazi kabátod akkor igazából max 3 rétegből mindig jól lehet öltözködni.
Ha tudod hogy 10 fokban kell indulni reggel és 20 lesz napközben akkor jön jól a mellény + karmelegítő amit le lehet venni/letolni később.
bogabi
senior tag
Igen, jó lenne, csak ez nem ér le a középcsapágyig, ode veri a dzsuvát. Valami oylan kellene, ami a középcsapágytól indul - nem baj, ha nem ér le a hátsó kerék tengelyvonala alá hátul, csak ne dzsuvázza össze a vázat középen.
@ Because: pontosan mire gondolsz?
A tévedés joga fenntartva. A meccs áll egyenlőre, egyelőre ez a helyes.
DUB Inc.
aktív tag
Vettem egy ilyen lábmelegítőt. Tudom ajánlani, meleg és nem drága.
eddie1978
aktív tag
Kelan Grant Megavalanche Qualifier 2017 Winning run
Az első fele az érdekesebb. Max pulzus megvan.
Keraa
aktív tag
Sziasztok! Tudnátok segíteni, van egy 7 sebességes rendszer egy Shimano Altus RD-M310 váltóval, de nem vált olyan pontosan. Ha beállítom akkor lefelé pontosan vált, de lefelé már kattog :-( és sajnos fordítva is így van ha ráfeszítek, akkor felfelé vált rendesen és lefelé kattog és későn ugrik át....
Mi lehet a baj? Egy jorábbi váltót cseréltem le azt gondolva az a baj. Igazából jobb lett, de nem az igazi....
Előre is köszönöm!
Runner_fxr
Ármester
Elég durva a tempó.
Meglátogattuk ma a kamaraerdei tesztnapot.
Főként pedelec-et próbálgattunk, de azért a végére egy villany nélküli is jutott.
1. Merida eOne Sixty 900, 27,5"+
[kép]
[kép]
2. Specialized Turbo Levo, 27,5"+
[kép]
[kép]
3. Rock Machine Blizzard INT e50-27+
[kép]
4. Haibike NDuro 7.0, 27,5"+
[kép]
[kép]
5. Evil The Wreckoning, 29"+
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[ Szerkesztve ]
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- AirPods Pro, hibátlan
- HP Zbook Firefly 16 G10 (865S8EA) Mobile Workstation - ÚJ - 16" notebook - i7-1360P, 32GB
- Asus TUF FX505GE - 15,6"FHD IPS - i7-8750H - 16GB - 512GB SSD - GTX 1050 Ti - Win11 - Magyar
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia
- VADIÚJ, BONTATLAN! Mac Mini M2 8GB 256GB