Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#73001) StLui válasza bunddog (#72996) üzenetére


StLui
veterán

Néztem árakat, középrész kiszedés 800Ft.....stb, szerintem egy 10-es biztos elmegy rá. De nem a pénz motivál.

Amíg nem volt egy nagyon jó barátom akihez vihettem a kocsit, rettegtem az autószervizektől, mást se hallani csak az átverést, kamu olajcsere stb. Azóta nyugodt vagyok, ráadásul ismerem őt annyira, hogy bárkit nyugodtan küldök hozzá!
Viszont amikor rájöttem itt is mit műveltek a bringával beállítás címén, nyakon öntött, hetekig csöpögő lánc, mégsem pontos váltó, megkértem nézzenek át mindent, húzzák át amit kell, mert több napos túrára megyünk, nem lesz körülöttünk autó, és másnap csavar potyogott ki belőle, meg sem említették a törött első lánckereket, ótvar láncot stb, azóta bringaszervízben sem bízom annyira.
Ettől függetlenül lehet, hogy az lesz, van egy felsőgödi öreg, megkérdezem őt.

Más: Mennyire mások az igények, vagy nem is tudom hogyan fogalmazzak, feleségem nem érti miért 2-300-ért nézek bringát mikor a barátnője nemrég vett fullos trekkinget, újat 120-ért és milyen jó, minimum heti 100-at teker is vele egyébként. Barátom rákapott a bringázásra Velencei tó körül, ha lent van minden nap egy kör, mert vett egy használt 5 sebességes agyváltós 28-as bringát. Mondja, hogy most otthonra is venne egyet, akartam boltot ajánlani neki, de mondja ez is használt lesz mert nem költ bringára 5-60!! eFt-ot, jó lesz majd ez is 20-ért!

[ Szerkesztve ]

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#73002) Cathfaern válasza StLui (#73001) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Más: Mennyire mások az igények, vagy nem is tudom hogyan fogalmazzak, feleségem nem érti miért 2-300-ért nézek bringát mikor a barátnője nemrég vett fullos trekkinget, újat 120-ért és milyen jó, minimum heti 100-at teker is vele egyébként."
Én annó az első "felnőtt" biciklimet 80k-ért vettem, trekking volt az is, 5 éve ha jól számolom (összesen azóta költöttem még rá olyan 20-30k-t). Árban gondolom kitalálható, hogy alap felszereltség, tourney nagyrészt. Beletoltam kb. 3000 km-t edzésként és túrázásként, manapság meg munkábajárós bicikliként szolgál (majdnem minden munkanap napi 12 km, nettóban már 9 hónapja, az akkor nagyjából újabb 700km). Volt egy 300k-s országútim is, és bár nagyon nagy élmény volt menni vele, tulajdonképpen a trekkinget jobban szerettem / szeretem. Cserben sosem hagyott, ha valahova nem tudtam vele feltekerni, az rajtam múlt, nem a biciklin (ahova elsőre nem tudtam felmenni, ott felmentem később mikor már edzettebb voltam), pedig jártam vele bőven osztrák hegyekben meg az Irottkőn is. Műszaki gondja sose volt (első tekerésen leesett a lánc, de az azért mert rosszul szerelték össze a kerékpárboltban... ).
Utólag egyébként meg se vettem volna a 300k-s országútit, de akkor nagyon tetszett a koskormányos érzés :B
Amit ebből ki akarok hozni, hogy igen, adott esetben bőven elég lehet egy 100-150k-s trekking :) Országútra azért nincsenek olyan hatalmas követelmények a kerékpár felé. Ha nem versenyzés a cél, akkor egy jó nyereg, egy kényelmes kormány meg megfelelő külsők többet számítanak, mint hogy hány kg a bicikli (eddzeni még jobb is a minél nehezebb ;] ) meg hogy milyen rajta a váltó, meg hogy karbon villa vagy nem. Ezek meg tipikusan nem drága dolgok. Mert ha edzésnek kell a bicikli, akkor ha nehezebb tekerni az nem akkora baj, meg úgyse az számít, hogy 1 óra vagy 1 óra 5 perc alatt teszed meg a távot. Ha túrázni / nézelődni kell a bicikli, akkor a csomagok súlya úgyis többet fog számítani, mint az a pár gramm könnyítés amit a 2x drágább bicikli ad, illetve nyilván az se lóverseny.
Félreértés ne essék ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem szabad drága biciklit venni, ha engedi az ember pénztárcája, vagy kifejezetten azt élvezi, hogy minél gyorsabban hajt, akkor hajrá. De felhasználástól függően egyáltalán nem biztos, hogy megéri a többletárat.

Persze mindez országútra igaz, terep teljesen más világ.

(#73003) 6030D válasza StLui (#73001) üzenetére


6030D
Ármester

Én ezért írtam azt először, hogy egy sima tisztításos nagyszerviz már lehet, hogy sokat segítene, utána meg ráérsz fejleszteni apránként.
Az a baj, hogy gyakorlatilag még "technológiát" is váltasz, így több szerszám kell, amit utána nem biztos, hogy használsz. Neked milyen bringád van?
A hátsó fogsorhoz kell a láncos meg kell egy kazetta leszedő, amit beledugsz tengely irányban, az fogja meg a záróanyát. A láncos azért kell, mert amerre lazítanád, arra racsnizik, így elforog a fogaskerék az anyával.
Nem hiszem, hogy menetes ami most van rajta, eleve azt mondtad, hogy 8 sebességes, nem? Az nem lehet menetes.
Középrész. Az integrálthoz majd az kell, amit linkeltünk, de lehet, hogy az Alivio-hoz nem passzol, én azzal nem próbáltam. (Bár lehet, hogy egy kis szigszalag a hajtókarra, beteker, szalag le, és kész, karcmentesen.)
A régihez, amiről nem tudjuk milyen (fénykép közelről, felülről) vagy monoblokk kihajtó kell, utána azzal is megy vissza (nem ez, mert cseréled, ugye), vagy körmös kulcs+villás, ha annyira régi típus.

Szervizesek: igen, nekem is van negatív tapasztalatom olyan bolttal, amit mások istenítenek. Ez sajnos ilyen. De van itt szervizes, aki lehet, hogy megcsinálja (Bp-i vagy?), és rendesen.

Árak: amíg valakit nem érdekel fanatikusan a kerékpár, addig nem fogja látni benne, mi kerül ennyibe. Ha valaki beleássa magát, akkor látja, hogy mit miért érdemes fejleszteni, tartósság, súly stb. szempontjából. De a többséget nem érdekli, és tuti, hogy nem is fogja hiányolni a hétvégi tekeréseknél. Ha már autós példát mondtál a szerviznél: nézd meg milyen kocsik futnak az utakon... és ha annak az árát leosztod egy családnál 4 főre, akkor sokszor 100e/fő jön ki... egy eső védett, kényelmes, hosszútávú közlekedési eszközre. Miért költene egy bringára, ha nincs rá igénye? :)

Cathfaern: nekem valamiért az volt meg, hogy te SS/fixi-zel. :F

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73004) Cathfaern válasza 6030D (#73003) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Ha valaki beleássa magát, akkor látja, hogy mit miért érdemes fejleszteni, tartósság, súly stb. szempontjából."
Nekem pont a tartósság a legnagyobb problémám. Egy ~500ezres bicikli tartósságban alig nyújt többet (sőt, kopó alkatrészekben akár még kevesebbet is), mint egy 100ezres (most a tesco gazdaságos kategóriát hagyjuk). Én szívesen áldoznék pénzt azért, hogy tartósabb legyen a kerékpár, de ez a kategória nem létezik, ahogy mész felfele árban csak a súlycsökkentés a lényeg.

"Nekem valamiért az volt meg, hogy te SS/fixi-zel."
Valószínűleg azért, mert kb. 2 éve tervezem egy SS/fixi beszerzését, és emiatt elég sok posztom fűződik ehhez a kategóriához :) De mindig elmaradt, mert egy SS/fixi-re 150-200k-t nem szánnék, alsóbb kategóriánál azért necces dolgokat hallani, használt gépet nem vennék, mert környékemen kevés van (az is inkább a tanyabike átalakítva kategória), ahhoz meg hogy folyamatosan túrjam az aprót és darabonként vadásszam össze nem nagyon érzek energiát. Plusz amíg a trekking gond nélkül kiszolgál, addig minek az újabb. Másik oldalról lényegében SS-ként használom, elől legnagyobb tányér, hátul 3. legkisebb, városban ideális, felesleges váltogatnom :)

(#73005) Hasaggymeg válasza 6030D (#73000) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Rendesen karbantartott bringánál nagyjából 2 dolog miatt maradhatsz úton.Egyik a gumidefekt,másik meg a láncszakadás,mely valóban sokkal ritkább,de ha ne adj isten mégis megtörténik,tolhatod hazáig a kerékpárod.(Van itt is egy pár láncszaggató figura,csak még nem volt szerencséd hozzájuk. ;) )

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#73006) 6030D válasza Hasaggymeg (#73005) üzenetére


6030D
Ármester

Akkor lehet, hogy én vagyok gyenge és nem bírom eltépni a láncom. :))

Cathfaern: pedig itt sok ember azt mondja, hogy XT (most már Deore) alatt mindegyik kaki... akkor hogy van ez? ;) (A 14 éves Altus-om teljesen jól működik, eddig csak görgőt cseréltem benne.)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73007) Pttypang válasza Hasaggymeg (#73005) üzenetére


Pttypang
veterán

Minek tolná, ha rollerozhat is vele.

A szakadt lancot meg össze lehet alkotni, hogy lightosan hazáig kibírja. ;]

(#73006) 6030D
Tourney béla a kerékpáromon más véleménnyel van a történetről, így tizenpárezer km után, még mindig jelen van, köszöni szépen.

[ Szerkesztve ]

Everybody lies.

(#73008) Runner_fxr válasza bunddog (#72996) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Hajtókar csere, váltókar csere, féktárcsa csere, mindezt 1-2 ezer forint munkadíjért? Haverod volt aki szerelte? Mert ez irreálisan olcsónak tűnik.

Cathfaern: Azzal azért vitatkoznék, hogy az 500 ezres bringa nem tartósabb mint a 100 ezres, persze az sem mindegy milyen kategória. Esetleg a lánc hamarabb lenyúlik a több fokozat miatt.

[ Szerkesztve ]

(#73009) Cathfaern válasza 6030D (#73006) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Azért itt a topicban nagyrészt terepesek vannak. Az mint írtam külön műfaj :) (vagy legalábbis abban nincs tapasztalatom)

(#73010) Runner_fxr válasza Cathfaern (#73009) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Érdekes, én meg pont úgy vettem észre, hogy az aszfalt betyárok vannak itt többségben. :)

(#73011) Pttypang válasza Runner_fxr (#73008) üzenetére


Pttypang
veterán

A kerdes, hogy béla az 500 ezressel is csak boltba jár majd? Vagy milyen alapon lesz osszemerve? :N

Everybody lies.

(#73012) 6030D válasza Runner_fxr (#73010) üzenetére


6030D
Ármester

Pontosítanám. A legtöbb embernek mtb-ja van és a legtöbb ember aszfalton megy.
csak hogy mindkettőtöknek igaza legyen. :D

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73013) Cathfaern válasza Runner_fxr (#73008) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Tartósabb, de nem annyival amennyivel drágább. Szóval ha nekem elég egy 100ezer Ft-os bicikli tudása, akkor csak a tartósság miatt nem éri meg jóval drágábbat vennem. Nyilván hasonló felhasználásra gondolok, folyamatosan letöréseken ugratgatás mellett az 100ezres jóval hamarabb tönkre fog menni, mint az 500ezres. De arra alapból a 100ezres nem is volt alkalmas.

Igazából ha XT / Deore, akkor alapból terepről beszélünk :) Én úgy látom, hogy sok országúton tekerő van a topicban, de nekik a nagy részük inkább túrázgatós / nem túl drága biciklit használós. Viszont terepeseknél az "alsó kategória" nem nagyon van jelen a topicban (pár ember), közülök majdnem mindenki drága('bb) biciklivel tolja. De lehet tévedek és totál szubjektív az egész, mert csak azt veszi észre az ember, hogy mit kell átpörgetnie mert nem érdekli / nem ért hozzá :D

(#73014) TomMusic


TomMusic
őstag

Pedál ügyben.. nem túl nagyok ennek a fogai? MTB-ra kéne, és egyelőre nem akarok külön biciklis cipőt venni.
BBB BPD-15 MOUNT & GO
Testbike-on olvastam róla véleményt, de erről nem írtak, csak hogy hosszú távon zsibbad a talpa a srácnak. :D

Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.

(#73015) Strezi válasza 6030D (#73006) üzenetére


Strezi
őstag

A lånc "szakadás" szinte mindíg felhasználói hiba. Mókus tapossa ész nélkül, amikor råjön hogy most domb van és nem bírja már. Lånc meg magy keresztbe ész nélkül...

Inkább kicsit tudatosan kellen előre nézni és időben váltani, vagy kiállni váltås helyett egy fordulattal meglendíteni a gépet és viszaülés közbenn kis terhelésen váltani. Vagy megállni ha nem megy, váltani és kézzel tekerno egyet a hajtôkaron hogy sebességbe ålljon, majd aztån visszaülni...

Lassan 20+év terepezés, maratonozås és versenyzés sorån egyszer sem szakdt még el låncom. Håtsó agyat már roppantottam szét, a Mátraháza-såstói OB-n...

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#73016) Runner_fxr válasza Cathfaern (#73013) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Egy 500 ezres bringában eleve sokkal jobb minőségű a csapágyazás mint egy 100k körüli bicajban, itt a kategória tulajdonképpen mindegy is. 100k körüli gépekben olyan hitvány agyak szoktak lenni, hogy akár 1000-2000km után számolhatsz egy tengelytöréssel, pláne ha nem pehely súlyú vagy.
Akkor ott vannak az olcsó rugós villák, nem kell részleteznem szerintem.
Terephasználat mellett a 100k-s bringa meg összehasonlíthatatlan egy 500k értékűvel, mind tartósságban, mind működésben.
Az egy másik kérdés, hogy kinek mire van szüksége. A kényelmes túrázásokhoz, nem túl durva terepen vagy aszfalton nyilván nem kell 500k magasságában gondolkodni.
Viszont aki kicsit is komolyabban tekint a kerékpározásra, ott kénytelen lesz jobban zsebbe nyúlni. Egy intenzív, rendszeres terephasználatra való bringa legalább 250k-nál kezdődik újonnan. És azt se felejtsük el, hogy az sem feltétlen szempont, hogy valaki keveset megy, az a lényeg, hogy amikor megy mik az elvárásai. Egy 500-600k-s fully-ra felülni alkalomadtán is sokkal nagyobb élmény lesz mint egy olcsó montira.

(#73017) 6030D válasza Strezi (#73015) üzenetére


6030D
Ármester

Akkor ezek szerint ezért nem szakítottam még láncot. Mondom, hogy gyenge vagyok, ezért inkább visszaváltok és felpörgetek vérmókusban. ;]
Hát remélem nekem a hétvégén Sástón nem döglik meg semmi... bár a fék megint szarakszik.

Miért van az, hogy a hátsó fékkar állandóan beesik 1-2 cm-rel lejtőzéskor? Többet fékezek az elsővel, lejtő alján sokkal melegebb az első fék és tárcsa is, mint a hátsó, és mégis? Az elsőnek semmi baja. 180/160-as tárcsa van, cserélném nagyobbra a tárcsát, de nem hiszem, hogy a meleggel lenne baja, mert az első nem csinálja. Utána síkon visszaáll minden a rendes kerékvágásba. Még arra gondoltam, hogy a rázkódással lehet kapcsolatban, mert aszfaltos lejtőzésnél nem csinálja. Légtelenítve van. Ötlet valakinek?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73018) StLui válasza 6030D (#73003) üzenetére


StLui
veterán

Itt linkeltem a képeket
Azok között ott a kép amin látszik, hogy törött már a középső lánckerék, elől, ezt írtam is neked, hogy ezen már nem segít a tisztítás. Igen akkor kazettás lesz.

Engem mindíg elkap a hév ha technikáról van szó, mire megveszek valamit folyamatosan feljebb lépkedek árban, mert, hogy picivel többért ez még megéri. Itt is elindult ez, de most behúztam a féket talán időben :D

Gödi vagyok. Ma szét akartam szedni a feleségem bringáját, hogy rendelés előtti pillanatban hátha kiszúrok még valamit, de fiam lenyúlta mai nappal a montimat, amit ideiglenesen a feleségemnek szántam erre a 2-3 hétre. Ezért most elmentek a bringaszerelőhöz megjavíttatni a láncot, és rendelek "vakon" :)

Tegnap mondtam a 12 éves fiamnak, hogy ha a 24-es bicóját kinövi, tavaszig jó lett volna neki, megkaphatja az én montimat, hát mára úgy döntött kinőtte. Kicsit hosszú neki, de úgy látom nem kapom vissza :D

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#73019) Csokicsibesz


Csokicsibesz
tag

Talán valaki emlékszik még, hogy pár hete kérdeztem mitől lehet az, hogy nem fog a tárcsafékem és arra gyanakodtam, hogy nem cserélték ki a fékbetétet.
Mondtátok, hogy lehet szennyeződés stb.. Most jutottam el addig, hogy érdemben tudjak foglalkozni a dologgal, meg már iszonyatosan idegesített a dolog.
Háát csak igazam lett és baromira nem lett kicserélve a fékbetét... Ilyenekre azért nehéz mit mondani...
Megbeszél valamit az ember a szervizbe, elmondja, hogy nem gond meg stb., erre csak nem az lesz amit megbeszéltünk..
Egy éven belül két különböző helyen 2x vertek át.. Az egyik Bp-en volt a régi bringámmal és mivel barátnőmmel együtt vittük le a két bringát őt is bepalizták. Kb. 70-80 ezret hagytunk ott ketten.
Most a fékes témáért egy pécsi bolt a felelős, ahova direkt azért mentem vissza mert már féltem, hogy itt fent Pesten átvernek megint..

Nem tud valaki ajánlani Bp-en, XIII. kerület környékén egy megbízható kerékpár boltot/szervizet?

(#73020) StLui válasza Strezi (#73015) üzenetére


StLui
veterán

Feleségemnél is ez lehetett, ezért lesz a következő neki agyváltós, még most sem tudja mikre kell figyelni váltáskor, talán a keresztbe váltást már kerüli, de mindig későn vált vissza, már csak a dombon amikor nagyon nyomja.

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#73021) ivana válasza Cathfaern (#73013) üzenetére


ivana
Ármester

Van tartósabb trekking, de az általában agyváltós. :DDD Pl. egy rohloff speedhub (250k) azért elég tartós, vagy direkt trekkinghez gyártott erős crmo vázak (~100k) stb. 100k-s bringán sanszos, hogy valami ősgagyi hajtás van amit pillanatok alatt szét lehet hajtani, illetve az agyak se állnak a helyzet magaslatán (még simán lehet joytech ami úgy való szemétbe ahogy van)

(#73022) Pttypang válasza ivana (#73021) üzenetére


Pttypang
veterán

A szemetbe valo, meg a mentem vele tizenezer km között én némi ellentmondást érzékelek, komolyan. Boltbajárni, 10-el túrázgatni nem hiszem, hogy évi egyszeri nagy túrához random bélának több kéne. :N
Jó, lehetne több, de ha egyszer ezzel is megy neki, akkor minek :P

Everybody lies.

(#73023) 6030D válasza StLui (#73018) üzenetére


6030D
Ármester

Az monoblokk benne, ilyen kell hozzá. Akkor vegyél, ha a mtb-ben is ilyen van, akkor érdemes.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73024) StLui válasza StLui (#73018) üzenetére


StLui
veterán

Na, meg is csinálták a láncot a szervizben, és megkérdezték miért akarom a hajtásrendszert ezen lecserélni. Telefonban értekeztünk:
Én: mert lánccsere kell,
Szervizes: ok, és akkor kell a fogaskoszorút is
Én: görbe a hátsó váltó kanál
Szervizes: még egyenesíthető
Én: és törött elől a kettes tárcsa
Szervizes: hú az hogyan, az nem szokott, és megnézi, az gyári törés a váltáshoz!
Nekem is gyanús volt, pont szembe egymással van a két törés, nem értettem ezt a pontos szimmetriát (1-es karika a képen).
Megbeszéltük, hogy a 2. karikában látható dudor alá is csak azért szorulhatott a lánc mert dombnak felfelé keresztbe váltott teljes testsúllyal beletaposva, szóval az sem alkatrészhiba miatt.

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#73025) r.levente75 válasza 6030D (#73017) üzenetére


r.levente75
addikt

Volr egy sporttársam, ő izombol brigázott nála többször volt láncszakadás, ellentétben a pörgetős tekerőkkel.

(#73026) Cathfaern válasza Runner_fxr (#73016) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Tökéletesen igazad van. Ezért is írtam le már a legelső témához kapcsolódó posztomban, hogy aszfaltos biciklizésről beszélek :)

(#73027) StLui válasza 6030D (#73023) üzenetére


StLui
veterán

Alatta a "hasonló termékek"-nél, csak a kép csal, vagy valóban legalább kétféle méret van ezekből?

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#73028) geotigris9


geotigris9
tag

Érdekes link

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#73029) zoli03 válasza Cathfaern (#73002) üzenetére


zoli03
őstag

"pedig jártam vele bőven osztrák hegyekben meg az Irottkőn is."

Erről tudnál írni kicsit bővebben? Haverom Szombathelyen lakik, az Írott-kőn már voltunk Rohonc felől, de jó lenne megnézni pár közelebbi osztrák hegyet is.

(#73030) Cathfaern válasza geotigris9 (#73028) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Elég problémás, hogy Fixi kategóriába gond nélkül beleraktak egy SS biciklit :U

zoli03:
Ausztriában nagyon nem érdemes túlspilázni a kérdéskört, felcsapod google mapsot, kinézel bármilyen utolsó semmi közepén lévő utat, az gyakorlatilag garantáltan tökéletesen járható lesz biciklivel, gödrök nélkül, és gyér lesz a forgalom. Egyedül arra kell figyelni, hogy a vízcsap nem divat, szóval vagy vinni kell több vizet, vagy bele kell kalkulálni, hogy venni kell valahogy ásványvizet (bár ha van német tudás, akkor esélyesen kisebb falvakban segítőkészek lesznek, de én inkább vittem magammal).

(#73032) imyourfriend válasza Cathfaern (#73030) üzenetére


imyourfriend
őstag

A "Bring mir bitte ein glas wasser" valamint a "Danke schön" és a "Grüss gott" az apró kéziszótár ehhez. :)

(#73033) 6030D válasza StLui (#73024) üzenetére


6030D
Ármester

Mondtam, hogy szervizzel kezdj. :) Megrendelted már a hajtókart a rose-tól?

Cathfaern: a végén még azt hiszik kéregetsz :D

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73034) ivana válasza Pttypang (#73022) üzenetére


ivana
Ármester

Milyen állapotban van jelenleg? Mennyi időnként volt szükséges a kónusz csere? Végig ugyan azzal az aggyal? (A normális shimano agyak futnak kb. 40 ezret max.) Hány tengelyt törtél (gondolom menetes)? Most pl. az első agyam az outin egy régi deore lx, az se egy nagy eresztés, de azt legalább be lehet állítani, hogy jól menjen... (Nem volt pénzem újra fűzni a tricolor 600-ast pedig az sokkal jobb...)

(#73035) StLui válasza 6030D (#73033) üzenetére


StLui
veterán

Nem, még itt figyel a komplett rendelés :U már kezdem szégyellni magam, még a végén sok hűhó lesz semmiért :(

November 1-től, március 1-ig a szerviz, most adott róla szórólapot, 6360FT-ért csinál komplett felújítást, 1 év garival, és kéri, hogy vidd vissza átnézésre 1, és 6 hónap után.

szerk: mondjuk sokat tanultam most a pár nap alatt legalább

[ Szerkesztve ]

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#73036) geotigris9 válasza Strezi (#73015) üzenetére


geotigris9
tag

Ezzel én is így vagyok mindig figyelek váltásnál "nem terhelve váltok" , teljesen rekeszbe váltás is nálam felejtős. (Nálam sem volt szakadás sosem lánc terén ami "extrémebb" volt hátsó tengely törés .)

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#73037) 6030D válasza StLui (#73035) üzenetére


6030D
Ármester

Szerintem kicsit elkapkodtad a dolgokat. Illetve szerencsére nem, de inkább nézz utána mi merre hogyan, mennyi a szerszámok ára, és utána mérlegelj, hogy visszajön-e? Ha már úgyis kell új mtb-t venned :) , akkor azt is nézd, hogy ahhoz mi kell majd.

Rio még egyszer... azért a 600+ watt odab@sz... :Y Aki meg kételkedik az 1x11 vagy 1x12 létjogosultságában, az hallgatózzon, meg figyelje a pedálfordulatot és a sebességet. 3x9-cel érdekes lenne. :D

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73038) ivana válasza geotigris9 (#73036) üzenetére


ivana
Ármester

Menetesen mindennapi jelenség a tengelytörés... Kazettáson elég extrém. :)

(#73039) StLui válasza 6030D (#73037) üzenetére


StLui
veterán

Montit nem kell vennem, nekem marad a trekkingem, ezt még akkor vettük amikor a fiamat elkezdtük hurcibálni gyerekülésben. Néha meg csak kölcsönadja majd :D Mindenesetre most nem kell kapkodnom.

Még egy picit visszatérve magyar és egyéb árakra, összeadtam, itthon 60450Ft lett volna az alkatrészek, egy boltból, nem összevadászva, Rose-tól 52000Ft, kb 320-as euroval, mert a kártyám szarul váltja, de még 310-zel sem ment volna 50 alá, szóval nem tartom azért brutálisnak a különbséget.
középrész, hajtókar, lánc, első-hátsó váltó, fogaskoszorú, és mindkét váltókar

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#73040) geotigris9 válasza 6030D (#73037) üzenetére


geotigris9
tag

Azért nem végig 600 W nyomta. ;]

Konkrétan tudja valaki mivel mérték itt az adatokat? (Kütyüre gondoltam)

((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

(#73041) Jester01


Jester01
veterán

Ha 8-as rendszerről szeretnék majd 9-esre váltani, akkor ahhoz elég a kazettát meg a váltókart cserélni? Alivio hátsó váltó, az maradhat? Egyéb feltételek vannak?

Jester

(#73042) ivana válasza Jester01 (#73041) üzenetére


ivana
Ármester

Váltókar, kazi és lánc csere szükséges.

(#73043) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Mindig meglepődök az ilyesmi beárazásokon, mikor egy kifutott, elavult modell többe kerül mint a modern össztelós Carbon gépem, de hát majd a kereslet, kínálat eldönti.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#73044) 6030D válasza Tothgera30 (#73043) üzenetére


6030D
Ármester

Nem is szép ez a váz, de ugye ízlések... korábban írta itt valaki, hogy inkább egy 26-os csúcsgép, mint egy új, mert az marketing bullshit. Ő inkább megveszi ezt, mint a tiéd.
Viszont bírom az ilyen 40 km-t futott bringákat. Bemegy a boltba, megveszi a legdrágább bicót, mert az kell neki, hogy a kávézó előtt jól nézzen ki. De azért csak használja egy darabig aszfalton, mire rájön, hogy nem ez az ő sportja, vagy nem egy ilyen géppel. Hihetetlen, és egyre több hirdetésben látom. :U

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#73045) Jester01 válasza ivana (#73042) üzenetére


Jester01
veterán

Ja igen, lánc nyilván. Úgy gondoltam, ha elkopik a lánc meg a sor, akkor már csak a váltókar a plusz költség.

Jester

(#73046) korcsillio válasza joysefke (#72989) üzenetére


korcsillio
őstag

👍

(#73047) Runner_fxr válasza Cathfaern (#73026) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ez sem teljesen fedi a valóságot, mert azt Te sem gondolhatod komolyan, hogy 100k-ért vett bringa csapágyazása ugyan annyi ideig fogja bírni mint az 500k-s. :) Vagy akár a felnik. És itt most akár beszélhetünk aszfalt használatról is. De egyébként maga a hajtómű, váltók is tovább fogják bírni, egyedül a lánc lehet kérdéses, de az sem egyértelmű, mivel láttam én már 1500km után megnyúlt 7-es láncot is.

[ Szerkesztve ]

(#73048) StLui válasza Runner_fxr (#73047) üzenetére


StLui
veterán

Hát nekem a 100k-s dechatlonos btwin bringám, trekking, bírja jó 10 éve, karbantartás, nagymosás nélkül, múlt hétig csak a vázat mostam, még semmihez nem nyúltam. (aszfalt, néha lightos földút) Szóval tényleg érdekes ez az ár-érték arány, és hogy mitől drágább a drágább.

[ Szerkesztve ]

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#73049) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Vettem is egy jó kis tépőzáras vázvédőt. :))

(#73050) Runner_fxr válasza StLui (#73048) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ilyen erővel előhozhatnánk nagyapáink csepeljét, hogy bezzeg azok a régi parasztkergetők még mindig gurulnak, hát mi kerül annyiba egy drágább kerékpárban? :)
Nem az a lényeg hány éves, hanem, hogy mennyit mentél vele. Illetve az, hogy éppenséggel gurul egy kerékpár még nem jelenti azt, hogy nincs egy csomó baj vele. Sokan viszik akkor szervizbe a kerékpárjukat amikor már széthullik alattuk, pedig ezt nem kéne megvárni, úgy vannak vele, amíg gurul az teljesen jó.
Ezek az emberek szoktak a legjobban meglepődni amikor behozza egy szervizre és közlöd vele, hogy kb minden cserés és 40-50k a vége a javításnak.

Az, hogy mitől drágább a drágább egy sokszor visszatérő kérdés itt is, most elkezdhetek én itt élményekről, érzésekről, meg technikai dolgokról regélni, amíg valaki ezt nem tapasztalja meg, csak elbeszélünk egymás mellett. Nekem már volt a 60 ezres bringától kezdve 1,5 milliósig, elég sok tesztbicaj is volt a seggem alatt minden kategóriából, így másképp látom ezt a kérdést, mint akinek max egy 100k-s gépe volt eddig.
Ezúton, neked is ajánlom a szeptemberi 24.-én megrendezésre kerülő tesztnapot, gyere el, próbálj ki pár komoly gépet, aztán térjünk vissza a témára, hogy mi miért annyi amennyi. Azon azért ne lepődj meg, ha a teszt végeztével a sírás fog kerülgetni amikor vissza kell ülni a 100k-s decás gépre. :)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.