Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [Victoryus:] Már a Josef Seibel se a régi
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
flash-
veterán
milyen kerékpáros csomagtartót (hátulra szerelhetőt)vegyek cross kerékpárra?
továbbá olyan kerékpáros csomagtartóra rakhatót táskát amibe bele fér 2-3 napi ruházat..
azért örülnék ha ajánlanátok pár konkrét terméket, mert nem tudom imilyen méretű táska kell, stb..
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
ivana
Ármester
Akkor már inkább a dekás, vagy használt, használtan ennyiért már jó gép is van. Ez a csepel nagyon alja:
- hiten váz
- joytech agyak
- kormány tetején lévő filléres váltókar
- A saccon fékkar is elég alja, a fék ok (van mindkettőm)
Ennél egy ősi outi is sokkal jobb 35-40 ezerért.
Because
őstag
ha V-fékes vagy akkor ezt a csomagtartót tudom ajánlani: [link]
szuperül be lehet lőni és elfér a pálcás sárvédőm mellett is
ruha, attól függ mennyire vagy igényes én 3 napot simán eltekerek egy gatyában
razzorr
őstag
+maummamut
Még azt sem tudom, hogy végül akarok e váltót vagy sem, de ez az ss/fixi bot egyszerűsége és a letisztultsága nagyon bejön.
Elvégre 80-90%-ban városban,aszfalton tolom, a maradék meg 1-2 edzőkör a környékbeli településekre, de azt letolom bármivel, még egy gyerek triciklivel is (valahol ki kell ereszteni a fáradt gőzt). Szóval ezért gondolkodom most már nagyon erősen, hogy csak többletsúly a váltó meg macera állandóan állítgatni.
Ami tuti már, hogy CroMo váz kell.
[ Szerkesztve ]
flash-
veterán
tárcsafékes vagyok
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
#48525824
törölt tag
én azért váltottam outira, mert edzeni akarok, kicsit komolyabban is, országúton, oda meg kell a váltó. Sokszor hiányzik a fixi a városban, mert lámpánál nagyon jó trackstandelni, hogy nem kell oldani a lábadat a pedálról. Mondjuk 140km-en a lopro váz, mint a 4* azért kicsit kényelmetlen a végére, de városban tökéletes.
6030D
Ármester
XT még van készleten, vegyél azt, azon többet is lehet spórolni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
razzorr
őstag
Én már komolyabban nem akarok edzeni, marad a városi cirkálás, meg néha kicsit messzebbre is.
Valami jó áttételt kellene majd kigondolnom, látom a 47-17 az olyan átlagos szokott lenni. Nézegetek tovább, de az a fent említett, kicsit túlárazott új fekete 4* azzal az időfutam kormánnyal teljesen megfogott.
Vanir
veterán
Régi oútiknál arra kell figyelni, hogy csúszópapucsos legyen a váz, és ne ejtő, azaz lehessen a láncon húzni nyúlás után (márpedig nem sok olyan egysebességes lánc van emberi áron, amit nem nyújtasz meg a harmadik skid után). Pár bringát már átalakítottam, és szerintem ötször jobban megéri, mint venni egy Csepelt. Persze ki kell fogni a jó találatokat. Legutóbb 17 rongyért vittem egy vázszettet, úgy, hogy volt benne Stronglight közép- és kormánycsapi is, valamint nyeregcső, stucni és kormány, szóval ezekre nem kellett költeni, rengeteget megspóroltam vele.
Ami még fontos, hogy a papucs kovácsolt legyen, mert a lemezpapucsok hamar megrottyannak egy-egy velősebb skidtől.
Amúgy meg ne érdekeljen néhány karc/festékleverődés, ha pénztárcabarát megoldást keresel.
ivana
Ármester
Lemezpapucsos outi váz nincs, az, hogy néhányan ősi alsó kategóriás túravázakat hirdetnek outiként az más kérdés. A másik amit hanyagolnék az a német outik, azoknak elég hülye geója szokott lenni.
#48525824
törölt tag
én először 46-17-et hajtottam, szerintem városban az a legkényelmesebb, ha picivel ütősebb kell, akkor 48-17.
ha tudsz valahol 4*-os vázat szerezni jó áron, arra megéri építeni
ivana
Ármester
Én kontráson a 44-20-at kedvelem
geza844
aktív tag
MTB-n enyhén hajlított kormányom van, de mindkét hüvelykujjam állandóan nekifeszül a kormánynak, vagyis még egy kicsit nagyobb hajlítás lenne nekem az ideális. Nézegettem már kormányokat, de vagy tök egyenes (ami nem értem, hogy hogy lehet kényelmes), vagy pont olyan, mint az enyém. Ez még senkinek se volt probléma? Vagy csak nekem áll hülyén a csuklóm?
Már arra is gondoltam, hogy mivel ez egy gyári gagyi acélkormány, egyszerűen adok neki kalapáccsal, amíg hajlik annyit, hogy jó lesz. A festését már úgy is összecsesztem mikor markolatot cseréltem, és kicsit fel kellett lazítanom a fékváltókart... Szerintetek?
Na, közben találtam egy érdekes képet:
Nekem a Cool kid típus van asszem. És ahogy látom, a Punk, meg a Lowrider markolat szöge (van ilyen, hogy markolat szög? hogy hívják ezt?) lenne nekem a jó, csak az a nagy kanyarintás alul nem kellene rá
[ Szerkesztve ]
ivana
Ármester
Inkább ne hajlítgass kormányt elég gáz ha törik...
Ilyen problémákra, csak a kos, bullhorn vagy tanyabike kormány jó igazán... Az egyenes kormány csukló pozíciója eredendően rossz.
[ Szerkesztve ]
Acef
addikt
A kormány hatrahajlását kell figyelned.
Én egyenesről váltottam 10fok hátrahajlásúra erre
ivana
Ármester
Nekem pl. kifejezetten fáj a kezem mindenféle egyenes kormánytól, csak kost és tanyabike kormányt használok, a bullhorn szerintem hülyeség (nincs drop pedig ott lehet a legjobban menni...), az egyenes kormány meg terepre való ahol nem megyek. Nem véletlen, hogy viszanylag újkori találmány az egyenes kormány bringán. Eredetileg olyasmit használtak mint a tanyabike kormány, aztán a versenyzők megfordították, és abból alakult ki a kos.
Cathfaern
nagyúr
Bullhorn városi forgalomra lett kitalálva, ahol alsó fogásból vagy nem tudsz rendesen figyelni mindenre, vagy a nyakad törik ki az út végére
Plusz szerintem borzasztóan jól néz ki, de ez már szubjektív vonal
[ Szerkesztve ]
Valkűr
őstag
Sieltél már? És ha igen estél már el? Ha jól van beállitva akkor ugyan ugy mint a siléc az SPD is kiold. Egyébként ezért van a beállito csavar, h amig szokod addig kitekered teljesen akkor könnyen old.
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
ivana
Ármester
Viszont koson tudsz menni ugyan ott ahol bullhornon, de bullhornnal kemény szembeszélben, vagy lejtőn nem tudsz lemenni dropba, tehát a bullhorn minimális súlycsökkentéssel, jelentős funkció csökkentést ér el. Illetve az értelmes fékváltók is kosra készülnek.
Amennyit ra szeretnel kolteni elso korben, az pont annyi, amennyiert mar gyarilag megkaptad volna a fejlesztesi celodat.
Felteve, hogy 20-30 az elso koros kazettas nyolcas sorra alakitas.
Nekem is vannak ilyen terveim, de 11 ezer km után még mindig nem történt vele semmi ilyesmi, szóval talán használnod kéne inkább úgy, ahogy van, még nem is tudod, mit bír, ha rendes szervizt kap
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
Integrale
veterán
Esetleg mas szelessegu kormany? Hatha attol, hogy keskenyebben fogod, tehat kozelit a valszelesseghe, ugy mar kevesbe faj.
Crytec210: vagy vesz egy hasznalt hatso kereket kompletten, ra egy fogsor, es kesz, szerintem a valtoja +1 fokozatot meg kibir, vagy ha most nincs ra zseton, akkor a hataroloval meghagyja 7 sebessegesnek, es kesobb cserel karokat.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
Tudom, hogy a hatso valto alkalmas a nyolc sebesseges rendszerhez, de a valtokarja attol meg 7-es marad, azt cserélni kell.
Nem tudom, hogy az ajanlott sunracebol vegulis nyolcasat vagy heteset vett/venne.
Everybody lies.
ivana
Ármester
20-30? Az az egész bringa nem ér 20-30-at. Egy ilyen max. 5k-ból meg lehet oldani, 26"-os kerék filléres cucc.
Ha úgyis kell új váltókar akkor meg inkább több sebesség, 9-10...
[ Szerkesztve ]
Vanir
veterán
Jogos, kedvenceim a Hercules-ek az 54-es nyeregvázcsővel, meg az 57-58-as felsőcsővel...
geza844
aktív tag
A keskeny kormány nem rossz ötlet. Kicsit biztosan csökkentené a hüvelykujjam feszülését. De lehet inkább hagyom a fenébe az egészet, ezt az évet még kibírom ezzel a szutyok MTB-vel, aztán jövőre úgy is egy outit szeretnék.
20-30, igen.
Ha nem hasznaltat vesz, meg viszonylag normalisat es nem egyben veszi, hanem fűzik, akkor 20-30k környéke a történet.
Új agy, új váltókar, új sor, új küllők, új felni.
Nekem 15 környékét mondtak, ahhoz még hozzáveszem a váltókart és 20k-nál járok, pedig ez még csak az alap kerék lenne, semmi extra igénybevételhez.
Ja persze új lánc is illik hozzá, azt meg 2-5 ezerert valaszthat.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
Tigerclaw
nagyúr
Ez szerintem testtartástól is függ. Tavaly elég sokat bicikliztem és nálam is előjött némi ergonómia -beli probléma. Az egyik nálam is az volt ami írtál. Ez gyakorlatilag olyan mint az ülés, vagyis a saját testalkatodhoz, méreteidhez, testtartásodhoz kellene kiválasztani a megfelelő kormányt.
Ha rádőlsz a kormányra máris máshogy áll a kezded és a csuklód is (ami még fontosabb talán). Nyujtottabb kézzel hozzáér, hajlítva meg nem.
A tenyértámaszos markolat is nagyon fontos a csuklótartás miatt, de csak olyat érdemes venni, ami kétcsavaros, mereven rögzíthető, hogy ne forduljon, csavarodjon el folyamatosan. (mármint MTB esetén)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
ivana
Ármester
Ez a beszéd Addig is: a vasfűrész igen hasznos szerszám.
Crytec210: Az is nagyon sok, főleg, hogy 7->8s szerintem hülyeség, akkor már 7s sor és akkor maradhat a kar.
geza844
aktív tag
Ha rádőlsz a kormányra máris máshogy áll a kezded és a csuklód is (ami még fontosabb talán). Nyujtottabb kézzel hozzáér, hajlítva meg nem.
Hát igen, csakhogy ha rádőlök, máris tartanom kell magam. Egyenes kézzel meg sokkal könnyebb.
A tenyértámaszos markolat is nagyon fontos a csuklótartás miatt, de csak olyat érdemes venni, ami kétcsavaros, mereven rögzíthető, hogy ne forduljon, csavarodjon el folyamatosan. (mármint MTB esetén)
Van is ilyen tenyértámasztós markolatom, jó is, mármint kényelmes (először zsibbadt tőle a kezem, de azóta jó), viszont csak 1 csavaros, és így tudom is rendesen "állítgatni" menet közben... erre persze nem gondoltam mikor megrendeltem kínából $3,5-ért, dehát ez van, majd a köv bringám jobb lesz.
Itt nem a 7-8 valtas a lenyeg, hanem a kazettas agy, meg maga a kerek csereje.
Nem az volt a kerdes, hogy miert csereli, hanem az ára. Oké, ha akarja, cserélje nyugodtan, de attól még nem lesz olcsó, ha a listából nem húz ki semmit.
A váltókart szintén cserélni akarja, neki nem jon be a marokvalto. [Habar nem ment vele valoszinuleg tul sokat]
De nekem eddig nem igazan volt bajom a menetessel, talan annyi, hogy picit draga mar a sor ra.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
geza844
aktív tag
Ha már az új bringámnál tartunk (jobban mondva én ott tartok, hogy elkezdtem rajta gondolkozni), olyasmi elképzelésem van, hogy valami gyorsan haladós, túrázós gépet szeretnék, legyen strapabíró, ne legyen vele sok gond, a súlya mindegy, mert úgy is jóval könnyebb lesz nálam (most 111 kg vagyok, mondjuk mióta aktívabban bringázok, ami jelent heti 80km - 100km közötti távot az elmúlt 6 hétben, fogytam 4kg-ot, aminek nagyon örülök, szóval mire meglesz az új bringám fél év múlva, 100kg alatt leszek remélem).
Én egy crmo vázas outi-ra gondoltam, amire tennék sárvédőt, csomagtartót, táskát, szóval szépen elrondítanám, de nekem első a funkció.
Mindenképp használtat szeretnék, inkább valaki hozzáértőnek fizetek, hogy jöjjön el velem megnézni a bringát, de nem szeretek semmiből se újat venni, valamiért ilyen használt mániás vagyok minden téren. Remélem addigra lesz rá 150k, hogy ne nagyon kelljen kompromisszumot kötnön.
Van e valami irány, ami felé érdemes elkezdeni keresgélni ezek alapján, vagy mi még a fontos?
A cél egyébként munkába járás (napi 2 x 11km), néha egy túra, meg Balcsi kerülés. Szinte mindig van nálam valami cucc, és utálom a hátitáskát, mert aláizzadok, úgyhogy a nagy csomagtartós táska valószínű mindig fent lesz, és nem is lesz üres.
Vagy inkább legyen trekking? Hmm.. hát most, hogy ezt így leírtam tényleg lehet, hogy nem is outi kellene nekem...
Integrale
veterán
Ha ugyis valtokart akar cserelni, akkor onnan mar nem nagy kiadas (aranyaiban igen) a tobbit is cserelni.
Nem is ertem, hogy a marokvalto hogy lehet meg piacon.
"Bad reklám is reklám too"
Eagle16
addikt
Felraktam a Sigma BC 8.12-et, nem működik
Akárhogy rakom fel az érzékelőt meg a mágnest, az istenért sem akar sebességet mérni, végig 0-t mutat.
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
lsebestyen
addikt
Érzékelőben, órában az elemnél nincs ilyen műanyag cucc, amit első használat előtt ki kell húzni/ le kell szedni? Hogy ne merüljön álltában az elem.
[ Szerkesztve ]
Eagle16
addikt
Megoldódott Gőzöm sincs hogyan, tekergettem össze-vissza a mágnest és egyszer csak jó volt neki...nem semmi hogy mennyire kényes. Az még hagyján hogy 5mm a max távolság a mágnes meg az érzékelő közt, de az se mindegy hogy milyen szögben állnak egymáshoz képest. De köszi azért. Kicsit megijedtem hogy vihetem vissza...
Viszont így már egészen tetszik, hogy működik is Remélem tartós is lesz...
U.i: Valszeg nem a mágnes volt rossz pozícióban. Az érzékelőt kell úgy beállítani, hogy ne az oldalával "kapja el" a mágnest (ahol a Sigma felirat van), hanem a "tetejével". Szóval befelé kellett fordítani.
[ Szerkesztve ]
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
Hasaggymeg
Topikgazda
Addig is forgat6od egy keveset hátha van kényelmesebb szög a kezednek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Byk01
senior tag
Akkor nem mutatna 0-t sem. Inkább túl messze lehet a mágnes az érzékelőtől.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
geza844
aktív tag
Na, hát valami olyasmit szeretnék jövőre, mint amiről ebben a cikkben szó van.
En nem ertem, mit utalnak rajta annyira az emberek.
Biztos helikopter vagyok, hogy nem volt meg veletlen valtasom vele.
Egyesek veletlen valtasra, masok meg nehez valtasra panaszkodnak, en meg hasznalom es nincs vele semmi bajom.
A triggernel az egyik pocok hosszu utja mondjuk zavart, de mivel ossz 2*1 km-t mentem vele, valoszinuleg megszoktam volna, nem hiszem ,hogy barmelyikkel is nagy gond lenne.
A marokvalto pedig jo.
Everybody lies.
Doki16
addikt
Kellene egy kis segítség/tanács. Vettem egy másik kerékszettet a montimhoz. Ezen minden 0 km-es. A lánc ami fent van a bringán kb. 3000 km lehet benne. Beraktam az új szettet és amikor hajtom eléggé ropog az egész sor. Megnéztem a láncomat és a 0,75-ös oldal egyáltalán nem megy bele, tehát a lánc elvileg még bőven jó. Ennek ellenére használhatom, vagy inkább vegyek egy másik láncot a bringára. Az eredeti kerékszettel együtt kopott minden. Nem lesz gáz az új lánccal a régi szett?
Mit javasoltok?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Nem koszos a lánc?
Everybody lies.
Doki16
addikt
Mondjuk elég dzsuvás a lánc, de annyira nem vészes, hogy emiatt ugráljon a legkisebb lánckeréken. Megolajoztam rendesen használat előtt.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
fpeter07
veterán
Penz? Monti karbantartasra szorul, varosi cirkalo meg hajtas, es valtocsere, telot is kene cserelni mert el van rohadva... csak kerdes, megeri-e felfejleszteni, vagy venni egy hasznalt bringat koskormannyal 50-ert.
Because
őstag
a sort nem raktad át? megtarthattad volna azt is ha a láncot igen
a váltón lehet állítani kell, nézz bele
[ Szerkesztve ]
Eddig azt írtad, hogy ropog. Most akkor ugrik, vagy ropog? o.O
Nyilván ha ugrik, akkor amint lehet, csere, ne használd azzal tovább, inkább tedd vissza a régi sort, ha lehet és használd azzal, ameddig nincs rajta uj lanc az uj sorral.
Everybody lies.
Doki16
addikt
Két kerékszett van most a bringához. Egy terepre, egy meg aszfaltra. Így nem kell a gumit cserélgetnem mindig hanem elég kompletten a kerekeket.
(#65045) Crytec210: Bocsánat, jogos, nem jól fogalmaztam valóban Inkább csak ropog rajta. Még közelében sincs annak, hogy ugorjon egy-egy szemet amikor megtaposom rendesen. Érzem egyébként a hajtókarokon is a lábamon keresztül, hogy ropog az egész.
Ha kell veszek én új láncot, csak holnapig az már nem jön össze és pont holnap lesz egy aszfaltos túra amit meg szeretnék csinálni és az új szettemen van az outi gumi Sor lészedőm meg sajnos nincs, de most már arra is be kell neveznem mindenképpen
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
lsebestyen
addikt
Szerintem egy lánc tisztítás megoldaná a ropogást. Lehet eddig azért nem ropogott, mert a sorod is koszos volt. De ha nem ugrál akkor nincs vele gond, én letisztogatnám és használnám tovább.
6030D
Ármester
Az hagyján, hogy az alsó kategóriában van, mert gondolom már annyira olcsó gyártani, hogy megéri meghagyni. De hogy a full-full Sramhoz is vehetsz... na azt nem értem. Egyetlen előnyét abban látom, hogy esésnél nem tud törni a váltókar, ha elakad. De hogy egy durva lejtő alján a visszafordítónál amikor vissza kell váltani, téped a féket, akkor csuklóból kelljen tekerni, ne ujjal visszanyomni... háát?!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Egy rendes takaritas utan nem hiszem, hogy gond lenne vele.
Jo, hogy eszembe juttattad, hetvegen nekem is le kene szedni a lancot es megmosni rendesen.
Everybody lies.
Doki16
addikt
Se a sorhoz se a lanchoz nincs szerszamom leszedni. Lehet abbol nekem barmi bajom ha holnap igy tekerek vele 35 km-t? Biztos, hogy nem szalajt a lanc, hanem csak ropog ahogy tekerem.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.