Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#129001) eddie1978 válasza sebgutkopf (#128972) üzenetére


eddie1978
aktív tag

Több félét kipróbáltam. Emiatt hosszabb távú, fél év+, tapasztalatom még nincsen. A latex az biztosan rágyógyul a belső felületekre. Azt egy élmény leszedni. Én hagytam rajta amikor a Finish Line vizes cuccát raktam bele. Így az apró pórusok is tömítve maradtak. A következő a muc-off lesz amit kipróbálok, arra fél évet írnak.

(#129002) X2N válasza jjeahh (#128997) üzenetére


X2N
senior tag

Ha nagyon zavarna a felsőcső hossz akkor lehet előrébb tolni a nyerget, stucnit rövidebbre cserélni, kormányt cserélni. Én anno 1 évig használtam egy L-es montit(Haibike Edition), csak annyit változtattam hogy rövidebbre cseréltem a stucnit, mert szeretek felegyenesedve tekerni, nem görnyedve. Nem volt gondom az irányítással, nem volt ideges nagy sebességnél. Egy évvel később építettem egy S-es Dartmoor Hornet vázra új bicót (S-es a méretem), na az durván más világ. 65 fokos fejcső, igazi csapatós enduro geo, máshogy kanyarodott, kis megszokást igényelt, de ezzel soha nem volt kormányon átesős érzésem. Érdemes kipróbálni annyi kerékpárt amennyit tudsz. Nyilván más a felhasználás, és kerékpározási stílus, valaki szereti ha hosszú a kerék bázistávolság és stabil nagy sebességnél a bringa, másnak meg fordulékony kerékpár kell.

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#129003) MittuDomain_ válasza Hasaggymeg (#129000) üzenetére


MittuDomain_
őstag

Jólvanna. :DDD :DDD :DDD

És köszönöm az eddigi ajánlásokat, remélem bölcsen fogok választani közülük.

Ps.: Jöhetnek esetleg merev villás ajánlatok is, ha cserébe jobb a hajtás és valamivel olcsóbb.

Si tacuisses, philosophus mansisses.

(#129004) Hasaggymeg válasza MittuDomain_ (#129003) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Az ajánlatokat azokat te teszed,mi inkább véleményezzük.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#129005) gabro0 válasza jjeahh (#128997) üzenetére


gabro0
őstag

Méretek + oldalnézeti kép alapján gyönyörűen meg lehet szerkeszteni bringákat pl. Geogebrában. Azért merek ilyet mondani, mert infós fórumon vagyunk vagy mi.

(#129006) parandroid


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Ma elmentünk beingázni, második alkalom, minden faszán ment, jó volt. Előtte néztem, hogy a hátsó kerékbe kéne fújni kicsit még. Na, ilyen szelepet én még nem láttam, van egy lidls kézi pumpa, eddig mindenhez jó volt, erre is rá tudtam tenni az egyik lyukkal, de fújni bele nem bírtam, nem tudtam lenyomni a pumpa karját, akkora volt az ellenállása. 300 m egy benzinkút, majd megpróbáljuk kompresszorral. Leengedni sikerült teljesen, fújni bele persze semmit. Van a kúton egy kis műhely, megkérdeztük van-e adapterük hozzá. Persze nem volt, de a szaki valami harang alakú kis fejjel simán fel tudta fújni. Megköszöntük, mondtuk, hogy bocs, de új a bicaj, azt se tudjuk, melyik az eleje. Biztos nem nézett hülyének. :DDD Szóval most vehetek valami pumpát, vagy adaptert.

Sclaverand-szelep, vagy mi ez, nem is hallottam még ilyenről korábban... :U

Na, szóval minden nap egy új kaland újdonsült kerékpártulajként. :D

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#129007) Jester01


Jester01
veterán

rosebikes 20% kedvezmények vannak, többek között GP4000 SII 26EUR akciósan.
Ha valakinek van fölösleges szállítási kuponja én szívesen elhasználom :)

peterkeT: a Sclaverand a presta másik neve. Ha multifunkciós pumpád van, akkor az egyik autószelepes (schader) a másik meg a Sclaverand/Presta kellene legyen. Ugye kitekerted a szelepet mielőtt fújni akartad? Nekem is lidlis crivit állópumpa van az jó kell legyen hozzá.

[ Szerkesztve ]

Jester

(#129008) parandroid válasza Jester01 (#129007) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Lol, erről keresnem kell egy youtube-videót, mert valószínűleg nem. Szándékosan biztosan nem, mert fogalmam nem volt róla. De az autószelepes melletti nyílás passzolt rá a multifunkciós pumpán, szóval nálad lesz a pont.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#129009) Toobee


Toobee
veterán

Mindjárt itt a március, úgy néz ki egész jól sikerült magam szinten tartani (előző szezonhoz képest). Most éreztem a lábaimban annyi erőt, hogy megállás nélkül feltekerjek a HHH-ra, ez eddig nem sok alkalommal fordult elő. Múltkor kinéztem már azt a jó kis köves lefelét, bár az első helyet nem sikerült megcsípni, de lámpával ez se rossz :DDD Nem akartam túlvállalni magam, de az hozzá tartozik a dologhoz, hogy elég jól ismerem már ezt a néhány utat, amit sötétben meg szoktam tekerni, új terepre biztosan nem mennék. A vadisznókat is kicsit megkergettem vagy fordítva, a lényeg az, hogy belehúztam a tekerésbe. Várom már a szezont, bár az idő már megfelelőnek mondható, de el tudnám viselni, ha még világos lenne, mire lejövök a hegyről.

Holnap délután lesz egy kis Yoko gyakorlás, azért nem mentem most nagyobbat, aztán lassan felrakom az új gumikat is, már nagyon kíváncsi vagyok. Remélem, hogy új dimenziót nyitnak tapadásban.

https://barbieripnk.hu/

(#129010) 6030D válasza StLui (#128989) üzenetére


6030D
Ármester

Simán, ártani nem ártasz. Szelepmag ki, lötty be, fújsz, pár perc bringa, pattogtatással. Ha az eredeti töltés, simán kifújhatta a felnibe, bárhova.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#129011) Hasaggymeg válasza parandroid (#129006) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

A kerékpáros élet rejtelmei. :D

(#129009) Toobee...az aszfalton szoktál felmenni,vagy mellette az erdei úton?

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#129012) StLui válasza 6030D (#129010) üzenetére


StLui
veterán

Én mindíg csak a kipattintott külső oldalán öntöttem be, szelepen keresztül nem is próbáltam, ahhoz kéne valami cső, tölcsér féle

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#129013) ZolkoW válasza sebgutkopf (#128972) üzenetére


ZolkoW
őstag

Az adatbázis számára akkor én is: Continental Revo Sealant, és a szalag talán WTB volt. Működött, nem sok gondom volt vele. Csak nem kellett volna hagyni leereszteni és ezáltal beszáradni... :U (ez sok hét nembiciklizést jelent)
A külsőben elég csúnya trutyit hagyott maga után, de gondolom ez ezzel jár, körben odaszáradt, ha nagyon akarnám, le lehet húzni a réteget, de nem vittem túlzásba. Inkább használni kellett volna :) Ezt használtam belsőben is defektmentesítő folyadékként, úgy is működött, persze csak sejteni lehetett néha, hogy volt tüske, mert 1-1 nedves folt elárulta. Az adagolóflakonjával mondjuk nem voltam túl elégedett, ha kicsit összesűrűsödött a lötty, nem lehetett kinyomni a vékony csövön, de a vékony cső meg kellett a prestához. Legközelebb Stanst fogok kipróbálni, de lehetőleg a vékony (40-es) aszfaltos gumiban is, nagyon kíváncsi vagyok rá, abban milyen a tubeless.

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#129014) Runner_fxr válasza jjeahh (#128997) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A geometria adatok sajnos addig nem mondanak sokat amíg nincs tapasztalat, viszonyítási alap. Tudnod kell, hogy neked, a te saját bringázási stílusodhoz, milyen geo a megfelelő, utána már elég jól be lehet lőni akár egy geo táblázat alapján is, hogy neked az kb mennyire lesz jó, de ehhez nagyon sok bringával kell menni.

[ Szerkesztve ]

(#129015) Toobee válasza Hasaggymeg (#129011) üzenetére


Toobee
veterán

Vegyesvágott volt ma, többször kimentem a betonra, mert nagyon mocorogtak a vadak. De igyekszem minél többet terepen mászni.

https://barbieripnk.hu/

(#129016) 6030D válasza StLui (#129012) üzenetére


6030D
Ármester

Csinálhatod úgy is, de belegondolva úgy egy hosszú illeszkedési részt felszakítasz, ami újra kell tömíteni. Ami alapból nem gond, de ha szelelős a kerék, akkor azért számíthat. Valami fecskendő+cső megoldja.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#129017) StLui válasza 6030D (#129016) üzenetére


StLui
veterán

Ez lehetett a gond akkor mindenképpen, na megint okosabb lettem :Y

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#129018) ivana válasza X2N (#129002) üzenetére


ivana
Ármester

Szerintem egy túl nagy váz az nagyon hülye ötlet. Eggyel kisebb vázzal simán lehet menni, de egy nagyobbal borzalmas. A stucni rövidítés és a nyereg előre tolás nem jó. A rövidebb stucni rontja a kormányzást. A nyereg előre tolása, meg szimplán kényelmetlen, és nem tesz jót a térdnek.

Montiból lehet trekkinget építeni csak nem érdemes, egy XC monti az mindenképpen fekvős.

(#129019) rétisün válasza parandroid (#129008) üzenetére


rétisün
veterán

pirossal karikázott 'anyát' kitekerni, nyíllal jelölt pöcköt benyomni. ha szisszen, akkor jó, utána tudsz fújni bele. bár, ha sikerült leereszteni, akkor a dolognak ez a része megvolt......

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#129020) Runner_fxr válasza ivana (#129018) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem is rosszabb verzió az ha nagyobb vázat veszünk, inkább a kisebb és azt finomhangoljuk. Viszont a rövidebb stucni pont, hogy javítja a kormányzást egy monti esetében! Ezt határozottan tudom mondani. Rengeteg montin ültem már, és a hosszú stucni trekkinges karaktert kölcsönöz a bringának. A legdirektebb irányítás rövid stucnival lehetséges, ez monti esetében kb maximum 50-60mm hosszt jelet, ez kb a teteje. De inkább 45-50. Ezért változtak a monti geo-k, mert rájöttek a gyártók, hogy jobban járunk egy hosszabb vázzal és rövidebb kormányszárral, mintha rövidebb lenne a váz és ezt egy hosszabb kormányszárral hangolunk be megfelelő méretre.

(#129021) beleriand72 válasza rétisün (#129019) üzenetére


beleriand72
tag

(az az ábra már egy presta szelep valamilyen adapterrel)
Presta: kb a második legelterjedtebb szelep kerékpáros körökben (profi világban inkább az első). Kisebb átmérőjű, tehát a felnit kevésbé gyengíti. Kialakítása kicsit más, mint a hagyományos autoszelepé.

Pumpálásnál a tetején lévő kis "anyaszerűséget" meglazítod, kivenni nem tudod, lötyögni fog a végén, azt beledugod az erre való pumpa (kisebb átmérős) lyukába, ugyanúgy felfújod, majd visszatekered. Ha nem akarsz ilyen pumpát venni, kapható (kb 200 HUF) mindenféle adapter, ez látható az előző képen is.
Célszerű még használni kis műanyag szelepkupakot, hogy ne menjen bele kosz(a többi szelepnél se hátrány), valamint kis rögzítőgyűrűt a szelep tövében, hogy stabilabban álljon a felnin.

((Ha már ez a téma, ajánljatok (ne csak mondjatok, hanem ami tényleg bevált) olyan minipumpát, amivel úgy fel lehet fújni, hogy nem görbíted el a szelepet és simán rá lehet fogni. Férjen bele egy hátizsákba, tehát nem 15 centis kínai fos kell, hanem valami tényleg komoly, amit még lehet cipelni, de tényleg baromi jó legyen. Az se baj, ha nem 2500 forint. Van kb 5, de egyik rosszabb, mint a másik (van Bl****ckburn is, de az is lóxar). Kényelmesen rá lehessen fogni otthonról 15 kilométerre a puszta közepén, tiszta idegben :W ))

MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero

(#129022) jjeahh válasza Runner_fxr (#129020) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Te mivel trail/endurós vagy, gondolom mindíg azt veszed alapul, egy XC-n viszont annyira nem tűnik gáznak a hasalás mint endurón, ezért ott nem elfogadhatóbb egy picit nagyobb váz? Mármint XC-n sokat hasalsz mert mászás orientáltabb, meg úgy általában síkon is gyorsabb haladásra van kitalálva. Egy rövid XC-vel ezt a testpoziciót nehezebb felvenni, hasalás helyett elkezdesz görnyedni és a könyöked kiáll hátrafelé, ami hosszú távon nem épp kényelmes. Trail/enduro bringások gondolom többet lejtőznek, többször ülnek ki a nyereg mögé is (ezért gyakoribb a dropper is) és ez teljesen más testpoziciót eredményez, egy nagy bringa itt tényleg gáz lehet és technikás lejtőkön a kezelését is megnehezítheti. A stucni hossza is más XC-ken, amíg itt egy 90mm még rendben van, addig egy endurón már nagyon hülyén nézne ki. Bár az biztos, hogy újabban XC-n is egyre rövidebb stucnikat látni, de azért még mindíg gyakori a 90mm és 60mm alá nem igazán mennek, egyedül ennél az XC-nél láttam 55mm stucnit. Trail-enduro stucnik meg pont ott kezdődnek, ahol az XC véget ér és én valahogy úgy érzem ez is a más felhasználás és más testpozició eredménye. Persze ez csak az én elképzelésem, nincs annyi tapasztalatom a témában mint neked, de néha úgy érzem mintha az XC-kre is az endurók tulajdonságait próbálnátok ráerőltetni.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#129023) sebgutkopf válasza Runner_fxr (#128984) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Ez a fél év mint ökölszabály működik a folyadékkal szemben, vagy esetleg lehet valahonnan tudni sejteni, hogy eljött az idő a cserére? Mi van ha "megfeledkezem" róla és túlhordom valamivel, milyen hátránya, veszélye van?

Illetve mi történik, akkor ha mondjuk egyáltalán nincs tej a gumiban? Az autóknál mint tudjuk nincsen és köszönök elvannak.
Először én is felfájtam tej nélkül és nem eresztett, aztán utána tettem bele a tejet, amikor már minden illeszkedett rendesen.

(#129024) ZolkoW válasza sebgutkopf (#129023) üzenetére


ZolkoW
őstag

Ha lötyög a kerékben, akkor még jó :)
Aztán a sűrűbbek lehet, hogy nem lötyögnek..
Neked UST-s felnid és gummád van? mert az én összeállíátsomban fel sem merült a folyadék nélküli használat, orrán-száján eresztett volna :) Sőt, amíg nem forgattam körbe minden irányban párszor, hogy jusson a tejből az illesztésekhez, addig bugyogott is a peremnél.
Mondjuk ez megmagyarázná, hogy miért volt olyan nehéz felraknod. Legalábbis úgy képzelem, az olyanok passzentosabbra vannak készítve, ahogy az autónál is az lehet a titok, hogy az feszül mint a barom.

más:

Szerintetek mi az esélye, hogy két 9 sebességes Shimano váltó között fel tudom cserélni a váltókanalat?
A képen látható el van görbülve, ennek a helyére tenném a másikat, aminek meg a többi része lóg már, de a kettőből össze tudnék legózni egy működőt, ha passzolnak. Tudom, próbáljam ki, csak hátha csinált már valaki ilyet. És kicsit tartok tőle, hogy ha nem működik, akkor a még ~használható másik váltómat nem tudom összerakni az erős rugó miatt. Bár valahogy csak vissza tudom ügyeskedni...

[ Szerkesztve ]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#129025) StLui válasza sebgutkopf (#129023) üzenetére


StLui
veterán

itt a folyadék a defekt eltömítésére van, autókkal menned is kell ha szöget kapsz, mert e nélkül nincs ami tömítsen. Szóval ha elfogy, beszárad akkor semmi nem történik, csak ereszteni fog a gumi ha tüskét kapsz

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#129026) sebgutkopf válasza 6030D (#128988) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Mármint neked alapból defekt nélkül is jön ki a tömítő anyag? Vagy van defekt/lyuk a gumiban és azokon keresztül folyik el a folyadék?

(#129027) sebgutkopf válasza ZolkoW (#129013) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Írom a neveket, meg melyikkel mi a tapasztalat.
Most nekem Stans van benne, ezt adták kitben a bringához. A gumi nem ereszt eláll hét közben csak nem tudom mi a normális, meddig kell tartania a nyomást, mennyit ereszt mondjuk 1 hét alatt, ami még elmegy. Belsővel 1-2 tized bárt esett ahogy elnézem nagyjából hasonló belső nélkül is.

(#129028) sebgutkopf válasza ZolkoW (#129024) üzenetére


sebgutkopf
őstag

A felni (valami brutál erős gumis szalag van benne és nagyon feszül) és gumi is mindkettő tubeless használatra alkalmasan jött a bringával csak azért belsővel szállították, hogy eldönthessem hogyan megyek, de kaptam a szelepeket és a Stans trutyit is.
Ja ja elsőre rádurrantottam trutyi nélkül a külsőt, ami mindenképpen jó ötlet volt, mert trutyival biztosan nem tudtam volna a peremen belülre visszatenni a külsőt és a nagy nyomás volt, ami a felnire feltolta a gumi peremét, azt kézzel nem lehetett volna megcsinálni, hogy a széléig kitolom. Aztán szelepmag ki és beletoltam a folyadékot. Felfújva sehol semmi nem jött ki belőle, néma csend. Ezért is jött a kérdés, hogy vajon kell egyáltalán a tömítő?

(#129029) parandroid válasza rétisün (#129019) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Na ja, a wikis poszt, meg némi egyéb google-találat végiolvasása után már én is jól ki vagyok művelve. Aztán jön majd valami következő trivialitás, s megint totál el leszek veszve.

Rendeltem pl egy fasza gopro-tartót a kormányra, de szembesülnöm Kellett vele, hogy a kormánycső nem kerek, hanem ellapított, elipszis átmérőjű, max úgy tudnám felfogatni, hogy feláll, mint egy antenna, de ahhoz is egy pont akkora csavart kell szereznem valahonnét, ami pontosan passzol, mert a hozzá adott 8 db mind rövid, amit meg otthon találtam, annak a feje nem passzol a vágatba, és amúgy is túl hosszú lenne, úgy meg nem fog semmit, mert úgy csinálták meg a menetet, hogy a csavar vége nem tud túllógni, egy zárt menetvájatba kell beletekerni… Na mindegy, amazonon szerencsére refundolható. Előre látom, hogy az invisible csengővel ugyanez lesz a gond, de azt daraqbját 1,5 eur-ért rendeltem hongkongból, nyilván nem küldöm vissza. :D

A másik, amire rá kellett jönnöm, hogy a futós cuccok nagyon kevesek bringázáshoz, ha úgy öltözök be, mintha 1-2 fokban futnék, az bicajon 10 fok fölött is vacogós dolog, hiába a jó kis technikai aláöltöző, meg a vastag futós felső. Ahogy elmegy a nap, vagy beér az ember az árnyékba, a menetszél pillanatok alatt ráfagyaszt a biciklire. Szóval kell néznem valami bicajos kabátot, mert a futós kabijaim meg túl lazák, lezserek, illetve hosszúak a kényelmes kerékpáros használathoz. Futás közben mindig furán néztem a mellettem elhúzó bringásokra, én ott tolom rövidnaciban, egy vékony hosszú ujjas felsőben, ezek meg nyakig be vannak öltözve, kendő, sál, sapka, kesztyű, uvex síszemüveg, de most már kezdem érteni, miért. :U

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#129030) ZolkoW válasza sebgutkopf (#129027) üzenetére


ZolkoW
őstag

A Conti lötty is latexes (asszem), és alapból elég híg állagú. Nekem is 1-2 hetet simán bírt volna, pedig legalapabb drótos Rapid Robokkal használtam, aminek nem is erre van kitalálva az oldalfala. De nálam néha bejön olyan időszak, hogy egyszerűen nem jutok oda, hogy nyeregbe üljek, akkor is volt egy ilyen hónap körüli idő, és ezalatt leeresztett annyira, hogy levegőt kapott, és beszáradt. Nem emlékszem pontosan, de hetente azért rá kellett fújnom, mielőtt mentem tekerni, de akkor még nem volt lapos. Legközelebb TL-easy Schwalbékat veszek erre a célra, löttyből beváltnak is tekinthetném a Contit, de ki akarok próbálni mást is.

(#129029) peterkeT : ha valahol találsz még a durván leárazott Decás sárga kabátból, abból érdemes venni tényleg... 20-ért is jónak tartom (ok, nem hibátlan), de 15-ért vettem, vágül most 11-re vagy 12-re vitték le :D
Szerintem az lehet egyébként, hogy módosítanak rajta, ezeket nem teszik már el jövő télre. De biztos nincs már minden méret.

[ Szerkesztve ]

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#129031) sebgutkopf válasza StLui (#129025) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Kezd tisztulni a kép.
Ha viszont lenne nálam javító kukac, akkor az se tűnik akkora ügynek, mindaddig amíg a helyén marad a gumi, nem nyomja be valami és zár. Egy sima leeresztés esetén ugyanúgy feszül a széleken a gumi mintha mi sem történt volna.

(#129032) sebgutkopf válasza ZolkoW (#129030) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Ahogy nézem a Sschwalbe lött talán a legdrágább. Elég nagy szórás van árban, ami annak tekintetében nem mindegy, hogy ez csak egy fogyó anyag.

(#129033) StLui válasza sebgutkopf (#129031) üzenetére


StLui
veterán

Kukachoz is kell a folyadék, szerintem anélkül nem tökéletes. Ott ráadásul arra is figyelni kell mit tömítesz vele, ha lyuk akkor oké, de ha szakadás, van eleje, vége, akkor szokták lyukra vágni hogy ne repedjen tovább.

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#129034) Myers válasza StLui (#128993) üzenetére


Myers
senior tag

Én inkább attól félek, hogy túl nagy lesz. Persze ott is lehet, hogy koppra leengedem a nyerget, de akkor meg nem megy rá a lámpa a nyeregcsőre.

De akkor meg jöhet a kérdés, hogy miért nem oldom meg egyszerűen és veszek kisebbet? :) Bizonyos típusok mérethiányosak, amiket néztem.

Sőt olyat is olvastam, hogy ha mérethatáron vagyunk, akkor válasszuk a kisebbet a sportos, nagyobbat a túrázós tekeréshez. Én ezt fordítva gondolnám. Ha kisebb, akkor közelebb van egymáshoz a kormány és a nyereg. Ezáltal egyenesebben ülünk a biciklin, ami túrásabb...

http://www.muszaj.hu/

(#129035) StLui válasza Myers (#129034) üzenetére


StLui
veterán

Olyat vegyél ami a méreted, ha határon vagy mindkettő mérettel elleszel. Mielőtt megvettem az első komolyabb bringám 2016 őszén, mindenki az M-es mértet ajánlotta, ahogy megvettem kaptam a leh..lyézést, hogy miért ilyen kicsit vettem. Tavaly fiamnak adtam az M-est, magamnak vettem egy L-es bringát, ő 170cm én 183cm, mindketten elvagyunk a bringákkal most. (bikeparkozgatni próbálgatunk néha, és itthon terep)

[ Szerkesztve ]

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#129036) Hasaggymeg válasza Myers (#129034) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ha mérethatáron vagy a kerékpározási szokásaid határozzák meg merre billen a mérleg.Gyors,technikás,bringát ide-oda dobálós,ugrálós,egykerekezős a felhasználás vagy inkább óvatos duhajos,mászós,lassabban ereszkedős,kevésbé agresszív felhasználásnak nézel elébe.Előbbi kisebb,utóbbi nagyobb felé billenti a mérleget.

(#129022) jjeahh ...ez is olyan mint a homoszexualitás,vannak hetero emberek,meg melegek,közötte meg amit csak akarsz,nagyobb rugóút,laposabb homlokcsőszög,szélesebb kormány,rövidebb stucni. Amíg a kormányokat többé kevésbé a vállszélességedhez vágtad addig az volt a szabály,hogy minél rövidebb a stucni,annál idegesebb a kormányzás,ami igaz is,csakhogy...mikor felszerelsz a 660-700 mm kormány helyett egy seprűnyelet,akkor változik a helyzet,hisz rövidebb kormány-hosszabb stucni ugyanazon méretű kerékelfordulásnál valahol ugyanazt a méretű mozgást eredményezi a kormányok végein mérve,mit a hosszú kormány rövid stucni kombináció. Vagy nem? :F Lényeg,hogy a kormányok szélességének növelésével rövidültek a kormányszárak is,ami érhető,hisz egy hosszú kormány-hosszú kormányszár páros már akkora ívű forgatást igényel,hogy egy hajtűkanyarban ki kell állj,hogy elérd a kormány távolabbi végét. :DDD

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#129037) truefx válasza beleriand72 (#129021) üzenetére


truefx
aktív tag

Nekem ilyen Lezyne van. Tud Prestát és Schradert is, van egy kis toldócsöve, hogy ne törd ki a szelepet. Könnyű, alumínium. Mez zsebbe elfér, egy kis kilógással.
Mondjuk az országútiba mire belefújtam vele 6 bárt, azért leizzadtam, de legalább haza tudtam vele menni. :)
Hátránya: az ára.

[ Szerkesztve ]

(#129038) Hasaggymeg válasza beleriand72 (#129021) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nekem '15 óta ilyen van,és bár szívtam a fogam mikor kifizettem,jobb pumpám még sosem volt. Nincs is más,otthon is ezt használom 2 kerékpárnak,könnyű,kicsi,meglehetősen nagy térfogatú és megbízható.Tud Schradert és Prestat,de én adaptert használok. Azt viszont tudni kell,hogy max ~5bart tud.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#129039) jjeahh válasza Hasaggymeg (#129036) üzenetére


jjeahh
nagyúr

No, a méretet jól leírtad, így gondolom én is :B

Kormány-stucni: nekem mondod? Gyárilag 660mm kormány + 90mm stucni volt a bringán, nem volt rossz, de úgy éreztem jobban érezném magam szélesebb kormánnyal, ezért addig variáltam, hogy 720mm kormány + 75mm stucni lett a vége :D . Pont azt tapasztaltam amúgy én is amit írsz, rövid kormányhoz hosszú stucni a jó, a rövid kormány + rövid stucni borzasztó. A hosszú stucni + széles kormány ennyire nem tűnt rossznak nekem, bár azért érezhető, hogy rövidebb stucnival jobb. De van egy határ ebben szerintem, van az a széles kormány + rövid stucni kombó, ami még mindíg nem XC-re való és átesik a trail/enduro kategóriába. Vagy csak én gondolom így? Rajtam kívül valaki el tud képzelni egy igazi XC-t 30mm stucnival és 800mm kormánnyal? :DDD

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#129040) ZolkoW válasza jjeahh (#129039) üzenetére


ZolkoW
őstag

ki leszek téve a csomportból, ha megtudjátok, hogy most szombaton vágtam le egy oversized egyenes kormányt 58 centisre :))
Ez van a korábban linkelt trekkingesített 29eren.
Ja, és azt hitem, jobban meg tudom közelíteni az országútik 40-44 centijét, de ennél lejjebb nemigen tudok menni, mert nem fér el a váltókar a kormány görbületétől illetve vastagodásától.
(mondjuk nem is tűnt jó ötletnek tovább keskenyíteni)

Még a geó témához: a láncvillahossz is többször előkerült, nos én nem tudok összehasonlítással szolgálni, csak annyit figyeltem meg, hogy minden biciklinek otthon 44 centi körül mértem. Pedig a 26-osok bőven lehettek volna rövidebbek, de valamiért úgy gondolhatták, hogy ez egy jó középút a fordulékonyság és a bicikli orrának emelgetése között. Azon meglepődtem, hogy az említett Trek ducigumis ennek aláment, de ez összefügghet azzal, hogy ha többet mennek vele lejtőn lefelé, akkor nincs hátrány belőle (meg a hosszabb elejét is talán kompenzálni akarták, hogy ne nőjön óriásira a tengelytáv)

Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

(#129041) jjeahh válasza ZolkoW (#129040) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Outi, trekking, fitness, ezekre nem is szokás tudtommal széles kormányt rakni, a szélesítés-dili valahol a CX-nél kezdődik és a DH-nál tetőzik :D .

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#129042) sebgutkopf válasza ZolkoW (#129040) üzenetére


sebgutkopf
őstag

A múltkor pont volt fent valahol egy yt videó, ahol a geókról és azok hatásairól beszéltek. A láncvilla kapcsán megjegyezték, hogy persze fordulékonyabb, ha rövid, de a túl rövidnek komoly hátrányai vannak, mint kedvezőtlen súlyelosztás, ami miatt a bringa eleje kanyarban már elmehet, ha túl rövid, akkor a nyereg eleve nagyon a hátsó kerék fölé kerül és akkor a bringa tekerhetősége sokat romlik (érzetre nehéz tekerni), ami egy dh gépnél annyira nem téma, de manapság, amikor a progresszív vázgeó megy, akkor a lapos fejcsőszögek mellé mégis xc-s nyeregcsőszöget tesznek, hogy minél jobban középen lehessen ülni és az emelkedőt is jól meg lehessen tekerni szenvedés nélkül.
Kompromisszum mindig van, kérdés mi a cél.

(#129043) 6030D válasza sebgutkopf (#129026) üzenetére


6030D
Ármester

Az elején nyomta mindenhol, peremnél, küllőnél. Aztán amikor megállt, utána csak a defekteknél jött ki.

Folyadék azért kell bele, mert egyrészt ha defektet kapsz, akkor annyi (a kukac sem zár 100 %-ban), illetve kanyarban is elnyomódhat a gumi a felnitől, azt is a lötty fogja meg. Vannak is ilyen fingós videók yt-on.

Illetve nem vagyok benne biztos, de szerintem ha felütöd a felnit, akkor is megváltozhat a belső perem is, és máris elengedheti a levegőt.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#129044) bigboka válasza beleriand72 (#129021) üzenetére


bigboka
csendes tag

pár éve átlagos 5baros minipumpát hordok magammal, decathlonos co2 fej+patronnal kiegészítve. fejet párezerért mérik, a patront meg 490 ért. évente többször 190-290 ft között is szórnak ki patronokat.
8,5 bart (23-622) biztosan tud a patron 2 sec alatt nulla nyomásról. én általában minipumpával fujok előtte 2-3 bart ami még pörgősen megy. előfordult túrán, hogy 2 kereket is felpattintott 8 barra egy patron, persze mindkettőbe ment előtte egy kis "előfújás" (szenvedés nélkül)

(#129045) Hasaggymeg válasza sebgutkopf (#129042) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Túlzásba lehet esni egy jó lapos homlokcső szöggel mely nagy rugóúttal társul,aztán a túl nagy tengelytávot elkerülendő,nagyon rövid láncvilla-hosszal és lesz egy chopper,mellyel biztos faxa csapatni lefele,de rá kell hasalni a kormányára,hogy egy 15% emelkedőn ne ess hanyatt.Felhasználásfüggő,hogy mi az ideális,amúgy én már próbáltam olyan meredeken ereszkedni,hogy végül átestem a kormányon,szaladtam pár lépést lefele,de a bringa utolért és meg még jól hátba is vágott. :DDD Lassan nem kerékpár típust,hanem villahosszakat és homlokcső-szögeket választunk kerékpárvásárláskor. :) Lekattantunk a súlytémáról,most a geometria van terítéken. :DDD

(#129044) bigboka...olyan vagy mint az elektromos bringások,mikor már nem megy erőből,adsz egy kis kakaót palackból.(patronból) :DDD

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#129046) Runner_fxr válasza Myers (#128991) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A rugós jóval igénytelenebb, de azért azt is illik néha szétszedni egy tisztításra és zsírozásra. Mondjuk úgy kb 2-3 ezer km után. Ez a művelet különösebb szaktudást nem igényel, a villa alján van 2db anya vagy imbusz csavar, kitekered és széthúzod a villát, kitakarítod, majd bezsírozod pl Motorex prep M zsírral. A tisztításhoz vagy csak sima rongyot használsz, esetleg isopropyl alkohollal is befújhatod.

A levegős villa már igényel szaktudást, de ezek a levegős trekking villák nem annyira bonyolultak. Viszont itt már kenőolaj, tömítés csere is szükséges lehet. A gyári ajánlás általában elég szigorú, 50 üzemóránként kell a kis szerviz, 200 óránként a nagy.

A rugós bár igénytelenebb, de nem is nyújtja azt mint a levegős, nem tud úgy csillapítani, és hamarabb fog lötyögőssé válni, mert nincsenek benne minőségi perselyek mint egy levegős villába.

A vázméret kiválasztása csak akkor jelenthet némi fejtörést ha mérethatáron vagy, amúgy elég egyértelmű, hogy melyik kell. Hány centi magas vagy?

A leértékelések minden szezon végén szoktak kezdődni, ez nagyjából Augusztusban kezdődik. És ezek a bringák addig maradnak akcióba ameddig el nem fogynak. Viszont az új modellek akciója mindig a bringás szezon végén kezdődik, előbb azért sem lehetne, mert a forgalmazó seggbe rúgja a kiskereket ha önkényes akciókba kezdenek új modellekre, pl szezon elején.

Ha a hosszabbat választod mérethatáron, akkor az azt eredményezheti, hogy lomhábban fogod tudni irányítani. De ez inkább MTB kategóriákban fontos, viszont a hosszabb váz meg stabilabb nagyobb tempónál, a rövidebb játékosabb.

[ Szerkesztve ]

(#129047) Hasaggymeg válasza Runner_fxr (#129046) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

az új modellek akciója mindig a bringás szezon végén kezdődik, előbb azért sem lehetne, mert a forgalmazó seggbe rúgja a kiskereket ha önkényes akciókba kezdenek új modellekre, pl szezon elején...te dolgoztál nyugaton is,ott is ez van?
Szerk:a nagykeres dologra gondolok.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#129048) X Factor


X Factor
addikt

Sziasztok, új Triban RC 500 vs RC 520 témában érdeklődnék, h. megéri e a nagy testvér a felárat?

Külföldi fórumokon eléggé best buynak tartják a nagy testvért, de a kicsinek jobban bejön a szÍne :D

Hátrány h. rc 500-at sehol nem kapni 500km-en belül.

Make things work

(#129049) Napfénysüti válasza X Factor (#129048) üzenetére

Szerintem megéri az 520 a felárat a fél hidrós fék meg a 11 sebességes 105 szett miatt.
Amúgy mintha vasárnap a fehérvári Decában egy 500-ast láttam volna kiállítva.

Més que un club!

(#129050) Hasaggymeg válasza Napfénysüti (#129049) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Igen,eleinte gondolkodtam,de látom,hogy csak a 105-ös hajtómű egyetlen hidrós féktesttel kiteszi azt a különbséget...szerintem meg a színe is jobb az 520-nak.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.