- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Yutani: YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
- Sundesz: 20 éve a PH!-n
- bambano: Bambanő háza tája
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
-
LOGOUT
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
Boldog Karácsonyt!
-
c00per
tag
Boldog karacsonyt mindenkinek!
-
gzbotii
nagyúr
Mindenki készíti már a fát? [link]
Kellemes ünnepeket
-
Dízel Audi-VW-Skoda-Seat füstje borítja a tájat,
Karácsonyi bejgli növeli a hájat.
Pihen a VAG-os, fázik keze-lába,
90 fokra áll be az ő termosztátja.
Mi lesz a fa alatt? Izgul ő most nagyon,
R-Line kormány? Hú, az egész vagyon!!
Csodálja a család: nem olajos a keze?
De jól tudják, hogy most is a gépen jár az esze.
Ha véget ér az ünnep, újra fúr és farag,
Hogy az ünnepek után újra hajthassa a vasat.
Ha elfogyott a tudomány, sebaj ott a Fórum!
Nagyobb okosság az, mint kártyában a lórum.
Segít a társaság bizony fűnek, fának,
Tanárnak, mérnöknek, sofőrnek, diáknak.
Áldott Békés Ünnepeket minden VAG-osnak !! -
dj79
senior tag
válasz
Fail3D! #174885 üzenetére
Szia. Ajánlom figyelmedbe az általam linkelt videót. Az 1.8 tsi későbbi változatai vállalhatóak. Szerintem lépj be a Facebook tfsi club hungary csoportjába.
Ott több információt találsz erről a motorról. -
Olvasok sokmindent az 1.8 tsi motorokrol es ebben kernem a segitsegeteket, hogy ha van tapasztalat osszatok meg (2008-2011 kozotti evjaratrol).
Januar vegeig remelem lezajlik a biztositoval valo harcom es ha maradnek vw konszernel akkor az 1.4 tsi 160 hp rol ez lenne opcio a valtasra.( A hasznalt piacon arulatak kozul amiket latok 1.4 140-160 tul megbizhatatlan eloeletuek, hogy beleugorjak igy tobb lehetoseget kell neznem.)
4 honap alatt ugyan 0 rossz elmenyem volt az mk5 jettaval, de ehez kellet 1 keves km maganszemelytol vasarlas a sokat szidott tsi motorok melett.
Ami erdekelne, hogy 200.000 km alatt mire erdemes figyelni, hogy ne fussak lukra. Van e ertelme ilyen motorral szerelt autot venni hasznaltan vagy inkabb mas marka kozul erdemes benzinest nezni ilyen evjarat, teljesitmeny mutatok mellett?
Koszonom elore is a tanacsotokat.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
fesii #174883 üzenetére
Normálisan kell használni és legalább felezve szervizelni az autót és akkor nem lesz gond.
Ezt az emberek szerintem 10-15%-a teszi meg.
a videóban első és másod gen T(F)SI motorokról volt szó
villanyt kéne venni valóban, ha mondjuk a villany Golf nem 12-13 millió lenne a 6-7 milliós benzines helyett
-
fesii
aktív tag
Kezdem egyre inkább úgy érezni hogy egy régebbi sima szívó benzinest kelett volna vegyek. Első Dieselemet vettem meg itt is vannak hajmeresztő videók +árak. Így laikusként benzin frontról se értem, hogy most ezek még kiforratlan dolgok vagy erre is ezt kell mondjuk hogy ez ilyen.
-
Bence942
tag
lyukas vákum cső miatt sziszeghet a fék?
-
Motion_Blur
félisten
-
dj79
senior tag
Ezt csak úgy itt hagyom megtekintésre a tsi és tfsi tulajoknak érdekességként.
-
c00per
tag
válasz
buci30 #174876 üzenetére
akkor mondok egy peldat(tapasztalat).
1. nem a tulaj csinalta szerintem(ha igen akkor ne is olvass tovabb)
2. foleg ha egy pek volt a kivitelezo, akkor dobott ra egy szijat es mehet tovabb.hosszbordassal nem is szoktak foglalkozni csak ha mar visit vagy elszakad....ez csak tanacs.nem kotelezo megfogadni.
-
buci30
addikt
Ha volt motorfelújítás akkor meddig mehet kb egy Audi A4 B5 1.6 -os még?
Úgy értem ha nincs szétrúgva mennyi az km-er amikor azt mondják, hogy innentől már bontás a kocsi...😊 -
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #174863 üzenetére
Jobban megéri, mint sebességben tartani a tempót, majd motorfékezni - igazából azon múlik, milyen távolság alatt mennyire kell lelassulni... illetve kigurulni több idő, mint a satufék, stb
nameg az egyik über hypermiler módszer egyenletes haladás helyett is a kiguruláson alapul - felgyorsítani, kigurulni, repeat.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
daniel2121 #174801 üzenetére
Nem.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
aero. #174864 üzenetére
Köszönöm szépen a kifejtést, téma lezárva részemről.
Majd figyelek, egyelőre tojással a lábam alatt közlekedek 1-2e kilométerig. Amit észrevettem, hogy indulásnál, ha nem várom meg, hogy elkezdjen kúszni és túl gyorsan adok gázt, akkor eléggé "sportosan" megugrik. Egyelőre más rántást nem éreztem ezidáig.
-
aero.
veterán
válasz
BigBlackDog #174863 üzenetére
Van helyzet, amikor nem. Nagyrészt domborzat, helyzetfüggő. Üresben tovább érsz. Ha helyzetet kell mondjak hirtelen, akkor pl. befordulsz egy utcába, aminek a végén laksz, akkor jobb a coasting, mert tovább tudsz gurulni. Ha 200 méterrel előtted pirosra vált a lámpa, akkor a motorfék jobb. Kevesebbet kell fékezned, és míg a fordulat 1500 felett van, nincs fogyasztás. Túlgondolni nem érdemes, talán 1 deciben mérhető a különbsége 100km-re. Ez a beszédtéma már nagyon a fogyasztás fétis része.
Majd ha egyszer leparkettázod, mondjad már hogy ránt-e a váltó vagy nem.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #174862 üzenetére
Az ok, részemről csinálja, nem zavar.
De N-ben nem fogyaszt többet, mint tolóüzemben (fokozatban motorfékkel)?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #174861 üzenetére
Akkor ennyi, meg kell tanulni kommunikálni vele
automatikusan vitorlázik, nem kell neked kézzel kilökni N-be és vissza, de cserébe matathatsz lábbal/kormány mögött. Egy fokkal kényelmesebb
-
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #174860 üzenetére
De, ahogy valamelyik pedálhoz érek (vagy váltófülekkel kattintok) visszateszi sebességbe.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #174859 üzenetére
Ha fékezni kezdesz, nem teszi vissza sebességbe?
-
BigBlackDog
veterán
DSG-nél mi a fittyfene ez az ECO mód? Elvileg "szabadonfut" az autó ilyenkor, mivel üresben van, ezáltal nincs motorfék és spóról üzemanyagot. Nem pont az lenne a lényeg, hogy üresben, alapjárati fordulatnál kell valami befecskendezés, motorféknél meg tolóüzem miatt nem? Vagy a motorfékkel lassulna annyit, amennyit nyer üresben égetve az üzemanyagot?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
L1ZRRR #174847 üzenetére
Okés csak nem szabad 100+km-en át úgy menni vele (mindegy milyen tempónál) bejáratás alatt, mert a felületi viszonyok ilyenkor még nem alakultak ki teljesen és tartós egyenletes tempónál nem járatódik be rendesen, szélsőséges esetben hordós kopás is felléphet.
Persze mára nem kell annyira komolyan venni, nem lesz baj ha mentél bejáratás alatt 100 km-t tempomattal. Sokat fejlődött a gyártási technológia az utóbbi években és sok motort már a gyárban bejáratnak. -
Reggie0
félisten
válasz
newmoonlight #174826 üzenetére
Na ez az igazi tervezett elavulas
Mondjuk nyilvan nem valt vissza, mert akkor tobbet enne, es akkor tobbet kene irni az adatlapra is.
-
válasz
Motion_Blur #174850 üzenetére
Ezt mondjuk városban elég nehéz kivitelezni dsg-vel
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Star Wars rajongók
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Publikus prezentációban árulkodott az érkező fejlesztésekről az Intel
- Cyberpunk 2077
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Vicces képek
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450M R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX VEGA64 8GB CM 690 III FSP 600W
- Érkezés alatt. ELITRO Részletfizetés , bankmentes , kamatmentes. Lenovo Legion Pro 5 16IRX9
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Plus 256 GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest