Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
válasz monosgeri21 #182244 üzenetére
A közül olaj alapból magasabb árkategória, egy minőségi pollen, olaj és levegőszűrő sem olcsó. Azt kellene tudni, hogy ezekből milyen minőséggel kalkulálta a matekot.
-
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
Nos, a kérdés jó. A mi golfunkba újkorától évente, max 14 ezrenként ment a minőségi olaj, ezért is csak 150-nél lett diózva. Ezért is mertem beleugrani (meg azért, mert a láncot már cserélték benne).
Határozottan úgy gondolom, hogy egy ilyen technikánál a negyedelt olajcserével sokat lehet segíteni a hosszútávú fenntarthatóságon. Anno a céges dci ugyanez volt, hosszabb utak mellett is megvolt a 10 ezrenkénti olajcsere és gázolaj szűrő csere, még mindig megy a gyári üzemanyag-rendszerrel (egyik dolgozó vette meg). -
dj79
senior tag
A 30 ezres olajcsere miatt koksz képződik mindenhol, ráadásul ezek a motorok nagyon lassan melegednek be és ez felgyorsítja a lerakódásokat a szelepeknél, az injektorokon, a gyertyákon. Pont azért, amit Te is írtál, a relatíve rövid utak és lassú bemelegedés kombója miatt ezek a motorok keveset mennek optimális üzemmódban itthon (szeretik a fordulatot, kevesebb koksz). Még a 122 lovas esetében is sok eset volt, hogy a dzsuvás injektor vitte magával a magasnyomású szivattyút, trafót, de nem egyszer előfordult, hogy a befecskendezési térkép eltolódása miatt az injektor belőtte magát a dugattyúba. A másik szép dolog, hogy a kezdeti long-life után hamar elérkezett az a pont, hogy bizony sok júzer 1,5l/1000km vagy magasabb olajfogyasztással küzdött. Szóval lehet itt matekozni meg környezetszennyezésről beszélni, de úgy gondolom, hogy ilyen problémásnak hitt technikát csak akkor vegyen meg hosszú távra, ha optimális körülmények között tudja használni.
Nem véletlenül váltottunk le mi sem a tsi-t (pedig nem megyünk kevesebbet, csak a felhasználás módja változott)[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz SzilagyiTibi #181155 üzenetére
Szia!
A lánc élettartama változó. A miénkben 130 ezernél kellett cserélni (van, akinek 60 ezernél, van akinek 200 ezernél). 150 ezernél meg kellett neki egy diózás+injektorok rendberakása. Egy magasnyomású üzemanyag pumpa is befoshat ennyi idő után. A kokszképződés használatfüggő. Olajcsere javasolt intervalluma 7500km, csak minőségi olajjal. Ha az eddigi futása alatt long-life periódust használtak, akkor szerintem inkább ne, mint igen. -
dj79
senior tag
válasz zeus_2k14 #179705 üzenetére
Caxa kell Neked, az a legkevésbé rumlis. Nekem is volt, joshua7 fogyasztási adatai teljesen megfelelnek a valóságnak. A hatos váltó miatt óra szerinti 130kmh az 2750rpm, 145kmh 3000rpm, 170kmh pedig 3500rpm. Koksz van, az relatíve olcsón orvosolható, a láncszett okoskerékkel együtt pedig horror
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz Doki16 #179090 üzenetére
Jaja. A diózás 7-8 óra, viszont mindent tartalmaz. Én ugye megcsináltattam, befotóztam a szelepekhez etc, végignéztem a folyamatot és láttam az eredményt.
A hho eljárást én nem véleményezném, mert számomra nem értelmezhető azon kívül, hogy a fojtószelepet kicsit megtakarítja. -
dj79
senior tag
válasz TayRol #177826 üzenetére
Két lehetőség szerintem működhet. Normál állapot, nem írsz a sérüléséről viszont az alvázszámot feltünteted, ekkor mindenki utánanézhet, aki akar. A másik opció pedig az, hogy nincs alvázszám, de beleírod, hogy az autón korábban sérülés történt, de márkaszervizben hivatalosan dokumentált javítás történt.
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
válasz TayRol #177194 üzenetére
A legtöbb ilyen lefosott bokazokni anno clubseat tag autója volt (voltam egy találkozón), igényesen összerakva, de ugye azóta eltelt jónéhány év, aztán megfizethető lett ilyen elsőtyúning autóként. Egy 1.8T változatot én is ismertem, de sajna a 310le programot nem bírta a hajtáslánc aztán szétszaladt a ménes.
molnarpeter: ha jól emlékszem, az 1.2htp 4200-4300 körül forgott pályatempónál, mondjuk ezek anno nem is bírták huzamosan az ilyen használatot
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz diablo1984 #176969 üzenetére
Szerintem kevés bele, a golf 5 kombihoz a 122 lovas 1.4tsi épp elég, inkább nagyobb motorral keress octit.
-
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #176804 üzenetére
Mpi. Az fsi és a tsi hasonló gondokkal küzdhet, a különbség az, hogy a tsi jól fogyaszt, de plusz hibaforrás a turbó, az fsi meg zabál
-
dj79
senior tag
válasz Maxell014 #176778 üzenetére
Olajfogyasztás lehet, de inkább akkor jellemző, ha szorgalmasan betartották a long-life olajcsere-intervallumot vagy gyenge olajat tettek bele. Mostanában 8-10 ezret mondanak ideális periódusnak ezeknél a motoroknál.
200 ezer felett lehet bármi is egy használtautónál, bármibe bele lehet szaladni, egy alapos állapotfelmérés és hibakódkiolvasás sokat segíthet. Az 1.4-nél túl sok magasnyomású hibáról nem hallottam, de láttam valamelyik héten egy remek példát az fb tfsi club posztjai között, hogy megolvadt három dugattyú teteje.Ezt már korábban is itt hagytam, ajánlom figyelmedbe
-
dj79
senior tag
A tsi motoroknál vannak úgynevezett "bűnbánó" lánc szettek, skodás cikkszámon kapható vagy kapható volt) . Ez állítólag javított változat.
Atomgeszi: gyanúsan túl jó áron van, viszont száraz dsg-s, legyen tartalékba kokszmentesítésre meg a váltóra párszázezer, láncról nem nyilatkozom, mert nem ismerjük az előéletét. Ha átvizsgálásnál nem derül ki komoly gond, akkor vehető.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz CharlieDrop #176441 üzenetére
Szép történet, de legalább javítható. Aztán mehet bele új kuplung és dmf rögtön.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz diablo1984 #175686 üzenetére
#nemkellazneked #minekagond #egyhatszívótkeress
-
dj79
senior tag
válasz Motion_Blur #175666 üzenetére
Rápróbálsz végülis?
-
dj79
senior tag
válasz focvis #175601 üzenetére
Most a hidegebb időben pár másodpercig kerregni fog, lassabban ér a láncfeszítőhöz az olaj. Ha mondjuk 30-40 másodpercnél hosszabban, akkor van gond.
Nekem sem volt hibakód, csak egy kis durrogás a katalizátor-előmelegítés alatt. Valami fűtött mélygarázsban ott kellene hagyni pár órára
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz daniel2121 #175599 üzenetére
Vezérlésszett volt rajta cserélve korábban?
A miénkben a 10-15 ezres olajcsere mellett is volt bőven koksz.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz daniel2121 #175596 üzenetére
A mi caxa golfunkban 132 ezernél cserélték a láncot, van akinek ennél többet is elmegy, van, akinek kevesebbet. 152nél lett diózva, itt a topikon belül megtalálod az ügymenet leírását. Olajat milyen gyakran cserélték benne?
-
dj79
senior tag
válasz TraktoristaT #174922 üzenetére
Ha jól rémlik, ennél a motornál -0,5 és +0,5 a korrekciós határérték, de majd a dízeltudorok megerősítik vagy cáfolják
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz TraktoristaT #174919 üzenetére
Százalék lesz az a 66. Ha valós érték, nagy baja nincsen így a leírás alapján, ahogy ránéztem a neten, van még a dpf-ben élet/km bőven. Vcds infókkal többre mennénk.
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
válasz Fail3D! #174885 üzenetére
Szia. Ajánlom figyelmedbe az általam linkelt videót. Az 1.8 tsi későbbi változatai vállalhatóak. Szerintem lépj be a Facebook tfsi club hungary csoportjába.
Ott több információt találsz erről a motorról.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Ezt csak úgy itt hagyom megtekintésre a tsi és tfsi tulajoknak érdekességként.
-
dj79
senior tag
válasz CharlieDrop #174708 üzenetére
25-30 éve még nem voltak annyira elkülönítve a kutak, mint mostanság, szóval volt olyan eset, hogy az iveco eurostarba véletlenül belekerült 300 liter benzin.... Az sem volt egy kifizetődő buli, meg elég egyszerű volt lefejteni a cuccot a kúton abban az időben.
-
dj79
senior tag
válasz Reggie0 #174691 üzenetére
Hiteles mérési jegyzőkönyvet nem sokan láttak még. A tfsi csoportban ez popcornos téma. Egyszerűen a mobil HHO generátorok kicsik ahhoz, hogy egy motort ellássanak, ezért nem igazán jók a feladatra, annyit tud, hogy megtakarítja a fojtószelepet. A közvetlen befecskendezésű motoroknál viszont a szívósorra és szívószelepekre rárakódott kokszra pl nincs hatással, hiszen ott nincs égés.
-
dj79
senior tag
válasz Alias LaLee #174682 üzenetére
Sok a HHO kókler. Azt olvastam, hogy nem barátja a részecskeszűrőnek, valamint a katalizátornak. Amúgy átmenetileg jobb lesz, illetve a placebo hatást is az előnyei közé sorolják.
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
válasz ReSeTer #174563 üzenetére
Uppsz, jogos, a tfsi motoroknál fordult elő rumli. Az 1.6 fsivel csak most lesznek gondok az e10 miatt, ahogy olvastam.
Ha már dsg téma: van itt ismerősi körben a 2.0tdi dsg b7 paszuly. Na most a dsg megtérdelt 194 ezernél, pedig normálisan cserélve volt benne az olaj, márkaszervizben. Szeleptömb javítással hová érdemes fordulni?
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
válasz F-ECT$ #174368 üzenetére
Barcsik garage, 2 hónap várakozási idővel.
Motion_Blur: Ilyen a látvány, némi kosszal
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz Motion_Blur #174365 üzenetére
A motult meg lehet találni olcsóbban is
Amúgy az érdem inkább az előző tulajé. Általában a kínálatból mindig igyekszem megtalálni azokat az autókat, amik nem feltétlenül a legolcsóbbak, viszont ellenőrizhető az előéletük és olyan környezetből jönnek, ahol a tisztességes karbantartás nem okoz anyagi megterhelést. Utána mindent is megcsináltatok, amit szükséges, pl ennél a diózás. Persze ezután is igyekszem fenntartani az állapotot, ezért a környezetemben sokan nem tartanak normálisnak (főleg asszony, hogy már megint költöm a pénzt). Persze azt már élvezi, hogy bárhol bármikor el lehet indulni egy megbízható autóval.
Az előző off kocsit úgy vitte el az első érdeklődő, hogy még kép sem volt fent a hahun, elolvasta a hirdetést, felhívott, beszéltünk 20 percet, szerelővel idejött, megnézték-átnézték, mentünk egy 30km próbakört és egy fillér alku nélkül írtuk is az adásvételit, pedig nem kifejezetten az ársáv alján-közepén volt.
-
dj79
senior tag
válasz ReSeTer #174363 üzenetére
A gyári 132 ezret / 8 évet bírt. Most megint gyári, javított van benne, valszeg már nem lesz nálunk az autó, mire megint szükséges lesz a csere.
Egyébként nagy a szórás, van akinek már 60-70e körül becsörgött a gyári első szerelésű cucc, van akinek meg elment kétszázezret. Nyilván ez is használatfüggő. -
dj79
senior tag
válasz Motion_Blur #174361 üzenetére
Az első perctől évente volt eddig a csere, 12-15 ezrenként.
5w30 Castrol volt eddig (két olajcsere közt 6-8dl fogyasztás), de a következőnél Motul 0w30 vagy Motul 5w30 lesz benne a diózós embör tanácsára.Most egyelőre kérdéses, hogy megmarad, vagy eladom, ha marad, átállok a 10 ezres intervallumra.
Általában ÖMV MM95 megy bele, a vegyes fogyasztás 7,1 (van benne város bőven), 2 felnőtt + 2 gyerek a fedélzeti létszám. Horvátországig és vissza nyáron megpakolva, tempomattal kijöttem 6,4 literes átlaggal (140 tempomattal az 2900rpm hatodikban).
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz ReSeTer #174351 üzenetére
A miénkben 132-nél cserélték a komplettet. Az okoskerék az elnyújtott (longlife) olajcsere-periódusok miatt hal meg tudomásom szerint.
A 350 ezret mindennel együtt hallottam, hosszbordásszíj, vízpumpa etc.Ami nem okoz tutira gondot: a kéziváltós G5-ben nincs dmf, illetve ugye értelemszerű dpf sem, a fogyasztás pedig barátinak mondható.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
válasz Alias LaLee #174330 üzenetére
Vcds mutat valamit? Nekem a tsi a koksz miatt csinálta, gyújtás-kimaradással kapcsolatos hibakód nem volt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest