Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
vittgen
aktív tag
Na persze, aki megengedheti magának az vegye is meg a drágább,sokkal jobb minőségű cuccot bele!
De amit előírnak az gyakran az "olcsóbb" kategória!
Nekem az is megfelel!
Ez is csak pénztárca kérdése...
i-sti
senior tag
Amit leírtál és ahogy reagáltál Botinak az írására, szerintem tegyél bele gyári olajat. Nem véletlenül annyi, amennyi.
Nekem 9k/l az eredeti váltó olaj. 5 l kellett. Kifizettem, mert ez ennyi.
Botinak igaza van
Novum Forum Siculorum
vittgen
aktív tag
Bocsi!! Félreérthető volt az írásom!!
Igen! Igaza van!
Van egy gyári előírás! Az a minimum minőség,amit bele kell tenni!!
Én is ezt állítom!
De a gyárilag előírtnál vannak drágább és jobb minőségű olajak is! Én úgy értelmeztem Boti írását,hogy ő megveszi a gyárilag előirtanál a jobb minőségűt és azt használja!
Nekem a gyárira is alig futja,de az a minimum,hogy olyan menjen bele! Nem is tennék,vagy tetetnék bele gagyit!
Szóval ezt akartam közölni!
Bocsi,ha félreérthető volt!!
[ Szerkesztve ]
i-sti
senior tag
Oké, így már átjön
De továbbra is az a kérdésem, hogy nem lehet azért "vacakol" a váltó mert nem gyári olajat kapott?
Nem értek hozzá, de itt azt tanultam meg, hogy a váltó az egyik olyan mágikus dolog ami nagyon érzékeny az ő olajára.
Lást Kiskokó A6. Cserélt olajat a Torsen műben talán és megszűnt a kattogás, ha jól tévedek.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
c00per
tag
Valtoolaj tema nagyon is fontos.Az hogy draga vagy olcso egy dolog.Meg kell nezni milyen szabvanyt ker a valto es az alapjan meg kell venni az olajat.Tiptronicba is 1200ft/l mannol meg van 5-6ezer/l gyari(ha jol tudom).Pl cimbim tavaly cserelt 5.5 passat Tiptronicban olajat.Belement a mannol olaj+vaico szuro.Fogyasztas -0.8l plusz fokozatok kozotti rantas megszunt.Azota is hiba nelkul megy a gep.A gyartoi eloirast kell nezni egy olajnal utana mar a valasztekbol eldontheto olcsobb vagy dragabb.
gzbotii
veterán
Amit én akartam mondani, annak a tanulsága: nem kell föltétlen hallgatni a szerelőkre, és azt rakni bele, amit ők mondanak, mert sokszor hülyeséget beszélnek.
Amúgy, ha budget közlekedés volt a cél, miért lett automata váltó? Sokkal több hibalehetőség, fogyasztás is magasabb sanszosan..
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
A DSG-nél - ami nem igazi automata - üzemmelegen nincs különbség az alapjárati fogyasztásban D és N között.
Az OFF Saabban volt igazi automatám, ott viszont nem volt pillanatnyi, csak átlagfogyasztás a BC-ben. A Saab kezelési utasítása azt írta, hogy ne tegyem N-be a piros lámpánál, mert érzékeli, hogy nyomom a féket, így tehermentesíti a váltót. Aztán, hogy ebből mi az igaz...
molnarpeter
nagyúr
Kézi váltóra érvényes fokozottan a gyári olaj a szinkrongyűrűk miatt, nekem úgy rémlik.
c00per
tag
igen,ott nagyon resen kell lenni a szabvanyoknal
vittgen
aktív tag
+ i-sti
+ c00per
gzbotii
Bocsi,de először nem jött át a mondandód!
Így már átjött, oké!!
Remélem,hogy bele való olajat kapott a váltó!
Hogy miért erre esett a választás!
Azért,mert ez volt kéznél!
Ezt kaptam meg qrva olcsón. Már félre volt állítva 2 hete a műhely fala mellé!
...gondolom a sok apróbb baja miatt! / is,meg a tulaj másik kettő BNV-je miatt!!! A második 2 hete kapott műszakit,akkor került a Polo a fal mellé /
Jövő novemberig van ennek műszakija,nekem meg sürgősen kellett egy verda,aztán így került hozzám!!
norbert1998
veterán
Hali!
Egy gyors kérdés. Nagybátyámmal 2009-es 1.4-es 122 lovas Jetta-jaban vezérlés hibakóddal a szerelő vezérléscserét szeretne elvégeztetni, és adott is rá egy 3-400 ezres árajánlatot, illetve tanácsolta, hogy ha nem akarja, akkor cseréltesse be valami másra a kocsit. Ez így mennyire reális úgy mindenestől?
Mondjuk a 400 ezres ár mindenképp szürreálisnak hat, még akkor is, ha az anyagot 200k-ba tesszük, amit nagyon kétlek.
molnarpeter
nagyúr
Kezdésnek ki kellene deríteni, pontosan milyen olaj az előírás, majd jó lenne megejteni egy minél teljesebb olajcsere (többször leeresztve). Ha van némi tartalék pénzmag, és az autó egyébként rendben van (vezérlés, hosszbordás, fékek, futómű, karosszéria), akkor egy automatás szakemberrel érdemes lenne felvenni a kapcsolatot, hátha van pár olcsóbb ötletük hozzá. Különben pedig néznék bontott váltót garanciával, de ha nem szükséglet az automata, még egy kézire alakítás is olcsóbb lehet, nem nagy tétel már semmi bontva hozzá szvsz (legfeljebb az árához mérten).
(#161413) molnarpeter válasza norbert1998 (#161411) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Volt téma, ebay-ről talán 50-100k között megvan az alkatrész. Érdemes lehet benézni a hengerbe, látszik-e már a szelepek nyoma a dugattyúkon, mert akkor azokat is cserélni kellhet. Szívó oldali tisztítás szintén megfontolandó, ha nem volt még.
vittgen
aktív tag
Igen...
Ezt kellene tennem...
De egyenlőre marad az óvatos kezelés az üzemi hő eléréséig,mert alaposan kiköltekeztem magam...
Az is majd családi nagy tanácskozás lesz,hogy a jövő október végén lejáró műszakival mi legyen...
Ha újra műszakiztatni akarjuk,akkor az nem lesz kis költség!
Az autó kora és állapota most kb 180 ezerre teszi a piaci értékét,szóval nem tudom,hogy érdemes-e rákölteni,vagy kerítsek egy jobb verdát...ez meg hadd menjen a levesbe!
(#161415) norbert1998 válasza molnarpeter (#161413) üzenetére
norbert1998
veterán
Őnála tuti nem, előtte meg jó kérdés. Tekert kilóméterrel vette márkaszervíztől, nemrég járt le az ő garanciájuk. 270k körül van benne sejthetően.
gzbotii
veterán
Ha 180.000 ér most és necces lenne az egy év múlva esedékes műszaki, akkor szerintem jobb lenne addig járni (ha nem lesz baja a váltónak), aztán ócskavas + kis pénz, és egy nem rohado B Corsa, Punto, Polo, Swift pici pénzért, szigorúan kezivel és lehetőleg benzines.
De ha a váltót cserélni kell/felújítani (és nincs más komoly baja) akkor lehet már megéri megtartani.
Azért egy vezérelest nezess meg, ha szakd akkor gazdasági TK.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Ezt a cikkszámot guglizd meg, vélhetően passzolni fog (nem 100%!): 03C198229C, kb. 200 eurót. Kauffernél is kapható jó áron.
JHONNY 79
aktív tag
Néztem ma egy 1.4 TSI Octaviat, elméletileg volt rajta vezérlés cserélve, most 127E Km van benne. Hidegen, indítás után pár másodpercig csörgött a motor. Ez természetes ezeknél a motoroknál? Amíg nincs meg az olajnyomás, csörög picit a motor?Mármint amíg a feszítőhöz nem érkezik meg az olaj, addig természetes, hogy ilyen a hangja?
[ Szerkesztve ]
norbert1998
veterán
És akkor ehhez már csak olaj kell, meg olajszűrő és mehet is be?
Láncos vezérléshez sajnos nem tudok hozzászólni, még nem volt olyan a családban
Mindenképp járj utána, hogy passzol-e bele! (Van egy a Jófogáson, Szombathelyről, hívd fel, és kérdezd meg, hogy miért adja el, mihez vette, és mi nem passzol, stb...)
Nem tudok autót szerelni, max. barkács.
@JHONNY: Nem természetes. Az előbb említett cikkszám Octaviahoz valószínűleg jó. (Gugli!)
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Egy ismerősnek lenne problémája, az alany 2010-es Fabia. Légzsák nyílt, most van soron a cseréjük az övekkel egyetemben. A kérdése: előbb a légzsák vezérlőt kell resetelni, majd utána a cserealkatrészeket beépíteni, vagy fordítva?
JHONNY 79
aktív tag
Akkor mégsem volt cserélve a vezérlés Vagy okozhatta esetleg ha minimum közelében van az olaj?
Mire kell még odafigyelni ilyen motorral szerelt autó vásárlásánál? Ezekben is van kettős tömegű lendkerék?
Morris
veterán
Pedig természetes. Amíg nincs megfelelő olajnyomás addig az összes láncos motor csörög. Ez max 2-3 másodperc. Ha 10 vagy ennél több akkor nincs mese, hamarosan jön a check engine vagy egyéb finomság.
A tünet csak és kizárólag hideg indításnál jelentkezik.
Ha melegen is csinálja indításnál, akkor egyértelműen meg van nyúlva a lánc.
[ Szerkesztve ]
Lehet, hogy csak a láncot cserélték, ott van még a feszítő, az okoskerék. (Én így használtam 2 évig.) VW-ben van DMF, Skodaban úgy tudom, nem mindegyikben; de ez nem elromlós.
Még a koksz lehet probléma.
Morris
veterán
G6 plus 1.4 tsi caxa-ban nincs DMF. Én legalábbis így tudom.
Promi
aktív tag
Golf 6 fűthető ablakmosó fúvóka fűtését hol lehet bekapcsolni?
norbert1998
veterán
Igen, igen, azt olvastam, hogy nem biztos hogy az kell, de ha az kell, akkor csak az meg olaj és szűrő, így akartam kérdezni
Mindenesetre köszönöm
Mágus2
Közösségépítő
Automatikusan kapcsolja ha fűthető...
(#161387) atos19881101 Bal sárvédő dobbetétet ha kiveszed, akkro kiderül. Ha hozzáférhetetlen, a tartály csak akkor jön ki, ha leveszed a lököst és kihúzod az elejét szerviz pozicíóba, leveszed az IC-t meg a dudát. Bízom benne, hogy a dobbetétet levéve eléred a szintjelzőt. CSak be van dugva egy galléros tömítő gyűrűbe.
[ Szerkesztve ]
Lehet hogy természetes, mert szinte mindegyik zörög, de az új nem zörög hidegen sem. Ami zörgött a G6-ban, csak hideginditaskor zörgött - 2 éven át, utána eladtam.
(#161427) norbert1998: Valami tömítés is kell, 1 vagy 2 db.
[ Szerkesztve ]
JHONNY 79
aktív tag
Ha jól emlékszem neked is dízel autód volt? Milyen hozzá képest az 1.4 TSI?
Promi
aktív tag
Ok köszi.
Morris
veterán
Féltem tőle, de nagyon kellemes.
Szerettem nagyon az 1.9PD-t, de annyi kis apró hiba jött ki rajta folyamatosan, hogy beleuntam.
[ Szerkesztve ]
vittgen
aktív tag
Igen... ezt is számításba veszem!
Most decemberben viszonylag sokat / ez relatív / fogom használni,de ha ezt a hónapot kibírja és nem esik szét,akkor tavaszig alig megy majd...
Arra gondoltam,hogy február végén,március elején nagyvizitet rendelek el és ott kiderül,hogy mi lesz a folytatás.....
Addig is vigyázok rá...
VGYke
addikt
Sziasztok! Feszegettem már a kérdésem, de most ismét nekiugrok. Vásároltam egy VW Jetta HigLine 2011.11 havi gyártásból. Kérdéseim a fejegységre (rádió, stb.) vonatkoznak. Ebben könyv szerint RCD 510, Premium 8 egység van. Az biztos, hogy nem Premium 8, mert a telefonkezelés, csatlakoztatás hiányzik belőle.
Kérdésem: ha a fejegység tudná kezelni a telefont (vagy kicseréltetném olyanra), a telefonhoz tartozó mikrofon hol van beépítve a VW Jettába? Van esély hogy benne van a mikrofon, csak nincs bekötve?
Elnézést, sík hülye vagyok ehhez. Tudtok segíteni?
kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
Doki16
addikt
A világítás mellett lenne a mikrofon. Olyan nincs, hogy benne van de nem kötötték be. Rcd510-nel nem csak maga a fejegyseg kell hozzá hanem egy Bluetooth modul a vezetoules alatt. Nem egyszerű történet belerakni utólag a dolgokat.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Keríts egy embert vcds-sel és minden vezérlőt kiolvasva kiderül mi van benne. Plus a PR kód matricádra is szükség van.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
VGYke
addikt
Köszönöm! A navigációs fejegységet még nem is kérdeztem, hol van a GPS antenna :-) Viszont lehetséges rá megoldás? Van valahol korrekt szaki aki ért hozzá és gyári minőségben megoldja?
kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
Doki16
addikt
GPS hátul van ahol a "capauszony".
Bitpork jól mondja vcdsel meg tudod nézni, hogy milyen modulok vannak benne. Fenykepezd a szervizkönyv első oldalán található matricát abból is sok minden kiderul. A tempomatszerel.hu mindent is belerak a kocsiba és gyári alkatrészekkel dolgoznak.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
VGYke
addikt
Köszönöm! PR kód matrica Azt hol találom? Ez lehet az?
kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
Legközelebb Te gépelsz....
PRCode: 0A2 = 4 doors
PRCode: 0N4 = 4-link rear suspension
PRCode: 1AT = Electronic stabilization program (ESP)
PRCode: 1C2 = Antifreeze up to -35 degree celsius tolerance up to -40 degree C
PRCode: 1G2 = Steel spare wheel with original equipment tires
PRCode: 1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic)
PRCode: 1ZE = Disc brakes front (Geomet D)
PRCode: 2JG = Body-colored bumpers
PRCode: 2PP = Leather multi-function steering wheel
PRCode: 2UA = Standard design
PRCode: 3FA = Without roof insert (standard roof)
PRCode: 3L3 = Manual height adjustment for front seats
PRCode: 3T2 = Three rear headrests
PRCode: 3YR = Door pockets with insert mats
PRCode: 4A3 = Seat heater for front seats separately controlled
PRCode: 4K3 = Radio remote controlled central locking operated from inside and safe securing
PRCode: 4R4 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker
PRCode: 4UF = Driver's and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
PRCode: 4X3 = Side air bag front with curtain air bag
PRCode: 5RQ = Right exterior mirror: convex
PRCode: 5SL = Left exterior mirror: aspherical
PRCode: 7K9 = Flat tire indicator
PRCode: 7KK = Vehicle class differentiation -160-
PRCode: 7MG = Emission standard EU5
PRCode: 8AI = Radio RCD510 MP3
PRCode: 8BG = Twin-headlight for driving on the right with integrated high beam
PRCode: 8Y1 = Two-tone horn
PRCode: 8ZH = Antenna for AM/FM reception diversity
PRCode: 9AK = Climatronic with impact pressure control free of cfc
PRCode: C2D = Alloy wheels 6.5J x 16
PRCode: D4X = 4-cyl. gasoline engine 1.4 l/90 kW TSI Base engine is TU0/TL1/TL8/T9B
PRCode: G0K = 6-speed manual transmission
PRCode: G57 = Front shock absorption
PRCode: HH7 = Tires 205/55 R16 91V
PRCode: J1L = Battery 280 A (60 Ah)
PRCode: L06 = Suspension range 06 installation control only no requirement forecast
PRCode: QG1 = Service interval prolongation
PRCode: U5A = Instrument insert km/h speedometer
PRCode: V0A = Tires w/o specification of tire brand
PRCode: X4K = National sales program Hungary
Én nem látok benne kékfogat. Gyárilag RCD510-zel volt szerelve.
MOD
Nálam ez volt a kékfog jelzése igaz Audi
9ZF Telephone / telematics: preperation for mobile phone with hands free teleph.
MOD 2
Most olvasom h a Premium 8 az nem felszereltségi jelzés hanem beállított háttérkép meg ilyen marhaságok. RCD510hez csak külső kékfog létezett és mint ilyen nem a fejben található.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
VGYke
addikt
Jövök x db sörrel! Mikor tudjuk le?
kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
Ezzel jól jártál mert nem iszok alkoholt csak nagyon kivételes alkalmakkor pl grillezés.
De ma vettem mangó-citromos alkoholmentes Gössert. Nagyon bejött! Jobb mint a legtöbb üdítő
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
csababarca
őstag
Skoda Superb 3T (2012es) Bolero fejegységgel van felszerelve.
tolatóradar van belekötve, nem kamera.
ebbe a típusú egységbe úgy tudom kamerát nem lehet kötni.
ezt megerősítitek? (valaki akinek volt ilyene)
melyik az a gyári egység amibe már bele lehet kötni tolatókamera rendszert is?
csak gyári játszana, nézegettem már össze vissza multimédiás fejegységeket, de nem tetszenek :/
nem fő prioritás a tolatókamera, csak kíváncsi vagyok mennyi lenne az annyi új fejegységgel, tolatókam-rendszerrel,stb.
illetve ebbe a Boleroba elől lévő parkoló szenzorokat sem lehet bekötni?
https://www.youtube.com/watch?v=7TYJdVLnlI8
tehát ilyesmire gondolok ha már a kamera nem opció ebbe.
most ilyen képe van:
https://www.youtube.com/watch?v=PYEdFrEy_QA
előre is köszi az információkat.
iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
Ez nem csak fej függő. Van vezérlőmodulja is. Adatbuszon kommunikálva mutatja amit a fej ha jól tudom.
MOD
Most neked egy RCD510 Bolero fejed van. A másik videón meg az RNS510-nek megfelelő Amudsen v Columbus fej van ha jól látom.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
c00per
tag
Magus!
Ma fordultak hozzam hasonloan leirt jelenseggel.Az alany A3 99 1.6 AKL. Szerinted tekno levetel es takaritas segitene az olajfogyasztason?Egyebkent az autonak ezen kivul semmi baja es meg a kek fustot se latni.Bar nekem gyanus,hogy valahol folyhat is az olaj belole.....Jelenleg 5w40 olaj van benne.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
1 próbát megér.
atos19881101
senior tag
Ezt nem tudtam, hogy a DSG ilyen. Tiptronicnál ha állok a féken, akkor kb duplája a pillanatnyi fogyasztás. De még nem is ez a lényeg. Engem inkább az érdekel, hogy ilyenkor jó-e, hogy érezhetően befeszül az egész hajtáslánc (ugye a wandler is folyamatosan kapja nyomást).
Előkeresek egy utasítást a szerkérhez, megnézem mit ír erre.
(#161428) Mágus2
Ahh jól hangzik.
Szerintem akkor ott rohad meg, ha a kocsi fél elejét szét kell hozzá bombázni. Max összekötöm a két szálat és kész.
Tegnap kissé melegebb volt délután, most kuss volt. Nem szólt ... gyanítom tényleg a löttyel lesz valami.
Köszi az infót!
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Audi A6 C5-nél hol keressem a vízelvezető csatornákat? Valószínűleg el van dugulva és utasoldalra folyik be a víz...
https://www.coreinfinity.tech
(#161449) atos19881101 válasza atos19881101 (#161447) üzenetére
atos19881101
senior tag
Ennyi van benne:
Megállás rövid időre
– Átmeneti megálláskor, pl. útkereszteződésnél, nem szükséges az
előválasztó kart az N helyzetbe kapcsolni. Elegendő a járművet csak a
lábfékkel megtartani. A motor azonban csak alapfordulaton járhat.
A rövid idő nincs definiálva. Mondjuk egy 30-60 másodperces piros, nem tudom minek számít.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/