Opel topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [cigam:] Milyen NAS-t vegyek?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Szoszo94:] Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
ArthurShelby
addikt
Anno mi nagyon jó áron vettük. Nagy családban volt céges autó (ismert előélet, olcsóbb ár), és pár karc is olcsóbbított, illetve sok volt a km (majdnem 150ezer) (150ezerig van opel garancia)
Kár, hogy nem lehet kinyitni a panoráma tetőt, viszont így nyugodtabbak is lehetünk a jövőben (nem lesz beázás), nem lesz gond vele. Azért jó, mert a térérezetet, és a fényt növeli a kocsiban, de a 3. üléssorban ülőknek a leghasznosabb. Hátránya hogy erős napon jobban melegszik a kocsi (még ha be is van húzva az árnyékoló).
Viszont a panoráma szélvédő az nagyon jó dolog. Elöl nagyon jó, hogy fölfele is jól ki lehet látni, sokat segít a vezetésben. A lámpa alá is be tudok állni . Hátránya az erős napsütés (akkor le kell húzni), és egy esetleges szélvédőcsere horror összeg lehet. Panoráma szélvédőnél nem világítós a sminktükör (gondolom a drótokat nem tudnák elvezetni)
Mi mondjuk egyelőre örökéletig tervezünk a kocsival (nem 5 évre), és mióta a kiégett hátsó helyzetjelzőt sem tudja cserélni az insignia fórum által istenített opel gyulai, azóta én a márkaszerviznek nem látom értelmét (talán az olajcserénél, ott a gm támogatás miatt olcsóbb).
Egyébként a szívás a kocsival az, hogy még nincs utángyártott alkatrész, csak bontott (az eredeti új ára meg az egekben van).
Szerintem még kicsit tudsz lejjebb menni az árral (elmondod milyen jó autó, és hogy milyen tip-top, viszont van pár felesleges extra ami neked nem kell, és van pár, ami kéne, illetve jön a 150-es nagyszerviz, és még neked van még egyéb költség is mint átírás...). Viszont a fontos dolog, hogy úgy menj oda, hogy fizetőképes legyél (nem tudom, ez a hitel mizéria hogy zajlik), szeretik ha könnyebben egyből jön a pénz (mint hogy még fél évet várjanak, míg elintézed a bankkal...)
Szerintem 3millió 200ezerért biztos el tudod vinni, de esetleg akár 3millió 100ezerért is (ez már neccesebb). De kérdezz meg ebben mást is itt.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
#TOTTI
őstag
Van benne, bocs.
PÉTERelvtárs
kezdő
Budapest autónak (bank) 11-12%-os kamatú finanszírozása van, nézz utána! Hahun a kiválasztott autónál pl. kattints a finanszírozás fülre!
D@ny7
aktív tag
Köszi az infókat.
150 ezer km nem szabad hogy sok legyen egy autóban, bár általánosságban ezután kezdenek előjönni a költségesebb hibák, főleg ha nincs rendszeresen karbantartva.
Egy dolgot még nem kérdeztem, ez a 30.000 k-enkénti olajcsere intervallum amit az opel előír, az csak engem aggaszt? Sajnos más márkájú újabb autóknál is így van 30E/1 év, persze általában az egy év jön el előbb, de mivan ha a régi tulaj csak a km-t nézi.
Persze mindenképpen úgy megyek oda (ha erre az autóra esik a választás), hogy fizetőképes legyek.
Sajna én sem tudom hogy megy a hitelezés, eddig nem volt rá szükségem.
PÉTERelvtárs, a Budapest bankot azt hanyagolnám.
A számlavezető bankom is egyébként 13-14% THM-el kalkulált
PÉTERelvtárs
kezdő
Olajat 10 ezrenként (vagy évente) cserélj és mindig a gyári előírásoknak megfelelőt bele!
Kérdezz rá előző tulajdonostól és/vagy nézd meg szervizkönyvben is!
TayRol
veterán
úgy néz ki, lehet visszatérek az astrások táborába. holnap kiderül, hogy lefoglalózzuk-e, vagy sem...
[ Szerkesztve ]
Petyyyyy
addikt
Ha úgy alakulna, hogy igen - bónusz felni kupakok nélkül el ne gyertek. A G-re is 3200 forint körül van darabja.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
TayRol
veterán
Ja, persze, alap. Megvannak, csak nincsenek fent.
Tikakukac
titán
Gergőke88
addikt
Mit lehet róla tudni?
Innovation 1.4t?
TayRol
veterán
igen. innovation csomag, téli2 csomag, elől két komfortülés, pótkerék. kb. remélem a motor nem fog csörögni...
[ Szerkesztve ]
-=RelakS=-
veterán
Motor melyik? 125, vagy 150le? Start/stop, vagy nélküle? Kézi váltó? Pótkerék amúgy teljes, vagy mankó? Teljeset akartam, de olyan vagy nincs, vagy átsiklott felette a szemem.
Hétvégén láttam egy fehér Astrát, az is úgy megtömve, mint az enyém lesz... hát a hajamat akartam tépni, hogy hunvammá?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
TayRol
veterán
150, start-stop, kézi 6-os, pótkerék 17-es kerékhez csak mankó van.
-=RelakS=-
veterán
Utólag már én is a 150-est választanám, mert ahhoz lehet dinamikus tempomatot kérni ... csesszék meg, hogy ezt nem dörgölte a weboldal az orrom alá.
Tartson ki sokáig!
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Gergőke88
addikt
Nekünk is az erősebb van de a start stop nélkül. Van benne lassan 40e km de semmi baja a motornak. Más apró f.szsagok voltak.
TayRol
veterán
köszönöm.
a kettőstömegű hiánya miatt is örülök a start-stopnak. 6 évig tervezzük kb megtartani.
-=RelakS=-
veterán
én jobban örülnék, ha kihúzna 10 évet, mint a Fábiám
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
bexinho23
őstag
Sziasztok!
C Corsa
Gyújtógyertya cserénél kell valamire figyelni (pl. sarukat lehúzni az akkuról)? Először csinálok ilyet.
Markizmark
addikt
Én azt mondanám, hogy ne ezzel kezd a gyakorlást. Kényes dolog a gyertya, illetve a hengerfej.
Először is legyen hideg a motor, vedd le a gyertyapipákat, levegővel fújd ki a szemetet a gyertya mellől, majd kitekerheted. Ha nincs agyonhúzva, akkor könnyen kijön, ha megtépték előtted akkor kezdődnek a gondok...
Új gyertya beszereléséhez kellene nyomatékkulcs is, persze van aki érzésből meg tudja húzni. Szerintem a Tiédet sem kell jobban meghúzni 25Nm-nél, száraz menetet feltételezve.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
bexinho23
őstag
Köszönöm a gyors és részletes választ. Pont ilyenekre gondoltam.
Kerek egy éve, amikor azok a nagy hidegek voltak (4 hónapja volt nálam az autó), és pár napos udvarban állást követően elindítottam az autót, 1 percen belül fulladozni kezdett a motor és ömlött ki az olaj a levegőszűrőn (kartelcső befagyott).
Ekkor szóltam a szomszédban lakó autószerelő srácnak, aki azonnal jött és gyertyáig megbontotta a motort. Ekkor megkezdhettük az olaj teljes kipucolását. Kb. 1,5-2 óráig tartott -15 fokban.
Amiért ezt elmesélem: hogy akkor a gyertyákkal nem csinált semmi különöset. Letörölte, kicsit megtisztította a helyüket ronggyal, és visszatette.Ezért gondoltam azt, hogy megpróbálom. Nyomatékkulcs (16-os) az nincs, azt megpróbálom egy szerelő ismerősömtől kérni.
Nem szívesen vinném el emiatt szerelőhöz, hogy 1-2 hétig nélkülözzem (munkába járok vele), és horror árat kiszámlázzon.
MunezXBK
nagyúr
Karter.
momo2828
tag
Sziasztok!
Lenne megint egy problémám a Vectrával
Régen csak nagyon néha jött elő egyfajta hang a motortér felől, mintha valami levegősödött volna, és mocorognak a buborékok, vagy mintha valamilyen szíj időnként megcsúszna valamin. Sajnos nem tudom jobban körülírni, nagyon furcsa hang, és nagyon nagyon zavaró. Régen csak hidegen hallatszódott egy egy mp-re, mostanra hidegen és melegen is, hosszú másodpercekig, majdhogynem folyamatosan, de csak 1500-2500-as fordulat közt, és csak akkor ha gyorsítok, vagy motorfékezek.
Próbáltam felvenni a hangot telóval, de semmi nem hallatszott belőle. Ma mentem egy kört autószerelővel, akarom mondani alkatrész cserélő pékkel, csak hebegett habogott mindent, fogalma nem volt mi baja lehet.
Állóhelyzetben, motortér felől nem sikerült még reprodukálni a hangot, csakhogy még nehezebb a dolog.
Tudtok esetleg bármilyen típushibáról, ami egy ilyen szekérnél előjöhet, esetleg pár tipp mit lehetne megnézni? Szerintem valahol valami elöregedhetett már, elvégre már 22 éves.. 1.6 benzin, X16SZ motorkóddal.
Vagy ha esetleg tudtok hozzáértő autószerelőt Bp-en, vagy Komárom-Esztergom megyében, az is nagy segítség lenne, mert távolról nem hiszem, hogy ennyiből ki lehetne deríteni.
Markizmark
addikt
Az általam leírtakon kívül nagyon másra nem kell figyelni. Talán annyi, hogy befelé is ésszel kell tekerni, szépen bekapatni és utána az előírt nyomatékkal meghúzni, kényes játék a hengerfejben a menet...
Retek ne menjen a hengerbe, ez az egyik legfontosabb. Ha egy kis motorolaj becsöppen az nem gond.
Ami szerszám kell:
- gyertyakulcs (műanyag betétes amibe belecuppan a gyertya)
- crova hosszabbító
- nyomatékkulcs
- sűrített levegős spray vagy kompresszor amivel kitakarítod kiszedés előtt
Akksi sarut is leveheted, bajt nem okoz. Csak tudd a rádió kódot (ha kér egyáltalán).
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
(#79674) molnarpeter válasza Markizmark (#79673) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Kieg.:
-gyertya gyártó szokott meghatározni meghúzási fordulatot, először kézzel kell betekerni, amíg megy, utána kulccsal, akkor kíméletesebb a menetnek
-sarut én nem szoktam levenni
bexinho23
őstag
Köszönöm mindenkinek. Nem tudom hány km/mikor volt cserélve legutóbb (tavaly januárban szerelősrác nem tett rá megjegyzést), de úgy gondoltam, az a legtisztább, ha kicserélem. KarteR, igen. Néha "kareL" áll a számra.
ArthurShelby
addikt
Ez a led-es rendszámtábla világítás teljesen szabályos? (a rendőr sem szólhat érte?)
Mondjuk rohadt drága egy 300Ft-os led égőhöz képest.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
ArthurShelby
addikt
Mennyi idő, mitől függ, hogy egy autónál mikor jelennek meg az utángyártott alkatrészek?
J astránál/insigniánál már vannak? (zafira C-nél tudomásaim szerint nincsenek)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
Tikakukac
titán
Nyugodtan szólhat érte.
Plusz 7,5K-ért
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
(#79679) Markizmark válasza ArthurShelby (#79676) üzenetére
Markizmark
addikt
Szólhat érte, és amelyiknek olyan kedve van az szól is.
Legrosszabb esetben a forgalmit is elveszi és elküld hatósági vizsgára.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
(#79680) -=RelakS=- válasza Markizmark (#79679) üzenetére
-=RelakS=-
veterán
Autópályán láttam pár ilyen valószínűleg utángyártott megoldást.
Elég idétlen, amikor a rendszámtábla világosabb, mint a hátsó világítás.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
(#79681) Markizmark válasza -=RelakS=- (#79680) üzenetére
Markizmark
addikt
Ráadásul kinek érdeke, hogy minél jobban látható legyen a rendszámom? Mert nem az enyém...
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Tikakukac
titán
Ezt akartam mondani még én is, hogy ilyenkor épp az a jó a csapott seggű kocsikban, hogy nagyon durván mocskolnak hátul és ezt elég sokan kihasználják
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Markizmark
addikt
Én a rendszámot tisztán tartom a KRESZ-ben előírt szinten, de plusz megvilágítást nem adok neki. A mattra öregedett rendszám világító búrát újra cseréltem, és tettem bele belevaló 10W izzót, olyan mintha új lenne és elég is.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Tikakukac
titán
Kiskapu: menet közben nem tudod tisztítani, ezt a dumát egyik barátom mondta, aki szokott gonoszkodni sebességekkel.
Amúgy ja. Én is políroztam egyet rajta és kicseréltem az izzót 10 év után és hát más dimenzió. Az előző úgy jött ki, hogy a búra külön. Aztán a bele az égőnek és utána fater villanyász csipeszével 2 percig feszegettem egy szétoxidált rézdarabot kb. Én nem tudom hogyan működött még egyáltalán. A gond ugye, hogy oda rengeteg mocsok bemegy felülről is, aztán azért haloványka.
legelek: Xenonhoz ugye kell másik lámpa, szintező és mosó. Meg ugye ezt működtetni is kell. Ami ha nem gyári, kb. no way, ha gyári akkor meg horror.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
(#79685) ArthurShelby válasza Markizmark (#79679) üzenetére
ArthurShelby
addikt
De egy ilyennek nem az a lényege, hogy lámpa testet cserélek, és nem csak égőt? (és emiatt szabályos)
Mert ugye elvileg azért nem lehet normál égő helyére ledet tenni, mert a led nem körbe szórja a fényt, hanem irányba. És ugye a lámpatest, a foncsorozás és miegymás nem ahhoz lett kitalálva/tervezve.
(Félre nem értsen senki, nem akarok ilyet, főleg ilyen áron, viszont az elmélet érdekel)
Ha egy nem xenon-os kocsiba xenon-t akarok tenni, akkor xenon-os (projektoros) lámpatestet kell vennem? (pl zafira A-nál)
Itt csak a lámpatestet plug and play kicserélem és jó vagyok? Vagy ezekhez van motoros szintező, amit szintezni/kalibrálni kell az elején (ez benne van a lámpatestben, vagy ez egy plusz kiegészítő)?
Az ilyen motoros csak föl/le mozog, vagy mind mozog kicsit oldalra is?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
(#79686) -=RelakS=- válasza ArthurShelby (#79685) üzenetére
-=RelakS=-
veterán
Ilyen csere-beréknél nem úgy van, hogy ha nincs gyárilag is Xenonos verzió, akkor legalább egy műbizonylatot kell tudni produkálni az átalakításról?
Automata magasságállítás és fényszórómosó tuti kell hozzá.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Szada85
aktív tag
Csak ez a kiskapu is olyan, hogy vagy müködik vagy nem.
Akárcsak a LED-es izzónál, vagy akár a kiégett izzónál is.
Ha kifogsz egy genyóbb rendört, akkor mondhatsz bármit, a KRESZ-re hivatkozva megbüntet.
Ilyenkor nagyon arcoskodó/akadékoskodó embert pedig még nem láttam.
@legelek:
Ahogy már elhangzott, szintezök elöre-hátra, kábelezés, lámpatest, mosó rendszer, annak kábelezése, nem kis mutatvány.
Ilyenkor szokott elhangozni, hogy lehet érdemesebb egy minöségibb halogén, de projektoros lámpát beépíttetni. Vagy persze, ha maximalista az ember, akkor neki lehet esni, C Vectránál is van srác, aki végigküzdötte.
(#79688) ArthurShelby válasza -=RelakS=- (#79686) üzenetére
ArthurShelby
addikt
Létezett hozzá gyári xenon-os verzió, csak ritka. De ennyi idő elteltével már azért lehet találni.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
ArthurShelby
addikt
Ez a szintező hogy néz ki?
Az első és a hátsó keréknél van, és ott ilyen vízmérték elven működnek összehangoltan?
Tehát, ha xenont szeretnék utólag kell:
-gyári lámpa
-lámpamosó
-szintező előre/hátra (ez a legnagyobb feladat gondolom)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
Tikakukac
titán
Működnie kell, mert ha én otthonról mondjuk lemegyek Debibe 1 seggel, akkor te rendszámot nem látsz, akkor a mocsok elöl-hátul
LED-et kimagyarázni nehéz, hogy út közben beleesett a foglalatba, xenont is, kiégett ha hátul van sima, én kérdeztem ilyet, mikor kontaktos volt, mondtam neki, hogy nem okos autó, mikor elindultam ment, nézze meg, ott van benne. Sima volt. Ha megtalál vele másnap is, akkor büntet. Ez így korrekt.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Sanki
addikt
diegho
nagyúr
GE Megalight jó izzó? Merivába kellene valami jóféle H7 és ez olcsóbb, mint az Osram.
molnarpeter
nagyúr
Jó, van belőle már 130%-os is.
diegho
nagyúr
Jó lesz ez is, az a +8% nem igazán hat meg, viszont az a +120% a mostanihoz képest biztosan jól fog jönni.
-=RelakS=-
veterán
Fábiában ezt használtam, szerintem jó.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Fr0z3n
őstag
Korrekt cucc, nekem fastában van ilyen. Jól bírja. Nem egy hú de erős anyag de ha nagyon gáz a gyári attól jobb.
Sanki
addikt
Nem gáz a gyári (majd lövök róla képet), viszont gondoltam hasznos lehet egy ilyen huzat.
Tikakukac
titán
Attól függ mennyire zavar ha valami eláll vagy pacuha. 40-45k körül van egy rendes varrt szett, ami gyári kárpitsablonra készül és az tényleg olyan, hogy ha felteszed rendesen, akkor az olyan is, hogy a legmarconább huzatgyűlölő sem mondja meg, hogy huzatos ülés. Cserébe lehet autóban kajálni, nem kell zuhanyozni ha épp építkezik a család vagy csak általánosan családi kocsi amikor bármi bármikor leesik, morzsál, ömlik sötöbö. Évente 2-szer mosi, olyan 6-7 évente csere és lám, a kárpit illatos és zéró kopás, teljesen gyári.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Sanki
addikt
Ezt mondjuk így nem tudnám előre megmondani, hogy zavarna e.
Tikakukac
titán
Mikor jött a verda, újonnan volt fent ilyen univerzális. Megunták anyámék meg én is, hogy mindig mindent igazgatni kellett, meg tényleg olyan volt, mint amikor valaki 1 mérettel és 1 kategóriával elnézte a ruháját.
Nyilván 40 rugó huzatért amikor a kocsi árának ez már egy szép része bika összeg. De hát ez is olyan, hogy mérlegeled a dolgokat: ha a kinézet, forma, tartósság és minőség fontos, akkor varratás. Ha nem, akkor univerzál. Ha nincs sokat használva a hátsó sor, akkor első 2 ülést szokta mondani a kárpitos még. Az megvan 20k alatt vastagon és hátulra mehet akármi.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.