Hirdetés

2024. június 27., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-06-25 10:52:48

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#45048) haddent válasza Declare (#45047) üzenetére


haddent
addikt

Nem akarok belepofázni, mert összesen ha van 1000km turbódízeles tapasztalatom, de talán épp emiatt nagyon figyeltem a jelekre, meg mivel én is kezdő vagyok és ő is hátha hasznos amit én írok az is, nem csak a veteránoké: elég jó a hallásom, én mindig hallom a turbót bármilyen autóban amiben eddig ültem vagy vezettem. A különbség annyi, hogy egy szép egészséges szélzörej és erőteljes szívás hang (kb. iszonyat nagy teljesítményű porszívó "vákum hangja" DE a retek sípoló motorhang nélkül!), vagy pedig valóban fütyül, sikít, üvölt. Majd kijavítotok ha hülyeség, mert hogy többféle turbó van, de én ezt a 2 "kategóriát" meg tudtam eddig különböztetni, és látszott is, hogy 5 ezer km -es berlingó az elsőbe tartozik, a 180 ezres szarrátaposott lízinges kis ford meg az utóbbiba stb..

Meg közben nekem is hagy legyen már egy turbós kérdésem: szóval semmilyen autót nem hajtunk szarrá hidegen, ez világos (az meg egyértelmű, hogy alapjáraton nem padlózunk). De ugye egy turbóssal lehet dinamikusan haladni nagyon meghajtás/pörgetés nélkül is, míg a szívóval nem. Tehát pl. anélkül, hogy szét lenne pörgetve, pl ahogy írtad 2000rpm környékén tartva, lehet nagy gyorsításokkal terhelni egyből? Mert így tippre azért az sem egészséges, hiába nem túl magas a fordulat, azért az a terhelés valahol csak jelentkezik, nem?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.