- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gban
veterán
Céges autó téma: kollégám a saját maga által használt céges autót vette meg (benzines Focus), 200e fölött bőven. De tudta, nem városban használta, és a szervizben mindig megkapta mindenből a legjobbat.
i eleje a rrendszám, tehát az enyémnél 2-3 évvel fiatalabb, szerintem 2003-as.
Ha az enyémre azt mondom, hogy 240e van benne, de simán hihető lenne a 150 - 160 is (nem a belsejét nézve, hanem motor - futómű - stb. viszonylatban), akkor erre azt kell hogy mondjam, hogy van benne közel 300e km, de simán elhinném hogy 100e van benne, annyira patika minden szempontból. -
haddent
addikt
válasz
sasa58 #45297 üzenetére
Hasonló kor + 100 ezer akkor ha jól vélem 5 éves vagy fiatalabb autók 150+ ezer km-rel, szerintem az nem nagyon tekert. Az egy hihető adat, jó nagy évi futással, ami még jó is szerintem. Épp azért, mert talán nem tekert, meg mert nem mindegy, hogy 3 év 150 ezer vagy 10 év 150 ezer, ugye előbbit városban lehetetlen lett volna.
Leömlő az mia***sz?
Nem nagyon tudom, hogy azt hogy lehetne hazavágni, gyárihibás volt? A csere (főleg újra) tippre biztos 100 ezer fölött lesz mert ilyen olyan csodaöntvény húdebírja. Én a helyedben elvinném valami jobb kipufogóshoz aztán heggessze meg és jónapot
Hát sajnálatos, hogy így kifogtad. Összességében még talán azért lehet belőle jó autó, de érthető ha Te is inkább szabadulnál tőle
-
sasa58
tag
válasz
haddent #45296 üzenetére
Annyira nem is izgatna a dolog, ha nem aranyárban vettem volna, azaz tökéletes állapotú keveset futott árban. Ebből gyakorlatilag semmi sem igaz. Most már 3-400k-val olcsóbban kínálnak hasonló korú autókat elvileg 100 ezerrel több km-el. Persze lehet, hogy ezekből is visszatekertek 100-at.
Más: erről a váltáskori megtorpanásról (rántásról) olvastam, hogy a lukas/repedt kipufogó(leömlő) is okozhatja, mert a lambda szonda több oxigént érzékel, így hibás jelet küld az ECU-nak és a keveréket rosszul állítja be. Ja azt eddig nem is mondtam, hogy a leömlőm is kifúj valahol, de szerviz szerint még nem kell cserélni.
Lassan az érzésem az én kocsim egy állatorvosi ló.
-
haddent
addikt
válasz
diablo1984 #45291 üzenetére
Hat igen szegeny jol belenyult akkor
nekem szerencsem volt ugyancsak lizingelt ceges autoval 156 exer km rel 4 evesen hiheto es olyan is, sot sokkal jobb mint elvarhato lett volna. Az a 60 tuti nem 60 ezer km
de ahogy elottem is mondtatok nem a futas szamit hanrm a felhasznaloja.
Gergõke88 dehogynem, pont az astra lett kitalalva arra hogy mindent rlviseljen es meg meg is koszonje, nem? De falabu elso tulaj ellen nincs vedelem
-
Gergőke88
addikt
válasz
diablo1984 #45294 üzenetére
2 éve én is céges kocsit hajtok, belement eddig 85e km.
de eddig osszesen 2 olajcsere volt rajta, mert ez az eloiras.
Ha megkoppan akkor vesznek majd egy masikat.
Ha lerohadna akkor berelnek addig egy masikat. -
diablo1984
veterán
válasz
Gergőke88 #45293 üzenetére
nono, azért a cégeknél az is lényeg, -amelyik autókat így használnak- hogy üzembiztos legyen, ha kiesik egy hétre a kocsi, akkor addig sem termel! szóval a kötelező szervíznél a gondos hajtó bemondja, hogy ezt meg ezt hallja és nézzenek utána neki. a rossz gazda leszarja, majd reccsen, koppan, törik és majd akkor megy a szervízbe.....
-
-
AMD Power
titán
válasz
diablo1984 #45291 üzenetére
Ott van haveromé. 2012 J Astra. 4e km vették. 1.3 CDTi. 150e biztos van már benne. Semmi baja. De azt ő egyedül használta.
-
AMD Power
titán
válasz
diablo1984 #45286 üzenetére
Ha valóban 66e lenne benne nem cserélték volna le. De abba valószínűleg 266e volt és szarr* lett hajtva szerencsétlen valami idióta kretén alatt. Én az első hsz után irtam ,hogy itt nem az autó a hibás, szimpla user error.
-
diablo1984
veterán
válasz
sasa58 #45287 üzenetére
igen, tartósbérletnél még inkább szarnak a kocsi állapotára, nem érdekli őket(a használót) ha koppan valami, majd széthullik és hívják az assistance-ot! cégautó is akkor jó, ha egygazdás, ha "közös ló", akkor azt is mindenki csak lelakja, senki sem figyel rá, hogy rendben is legyen!
-
sasa58
tag
válasz
diablo1984 #45286 üzenetére
Persze igazad van, én is sejtem, hogy átvertek, ezért is sirámolok itt. Írtam, hogy motorvezérlőt cseréltek benne, így megállapíthatatlan a valós km. A pedálok, kormánybőr, egyéb apró jelek nem utaltak az agyonhasználtságra. Egyébként egy autókölcsönző cégé volt (ők is szervizelték, saját szervizháttérrel) és állítólag tartósbérletben volt az autó. Gondoltam (én naív), hogy a saját autóikat legalább rendbentartották. Mielőtt megvettem volna a kereskedőtől, felhívtam őket és a tulaj égre-földre megesküdött, hogy az autóval minden rendben van (ez persze nem kerül semmibe). Éppen akkor másik 3 hasonló kor autójuk (az egyik Astra H) is volt eladó.
-
diablo1984
veterán
-
sasa58
tag
válasz
diablo1984 #45280 üzenetére
Van szervizkönyvem, de sz@rt se ér. Futóműves szerint azért még van jó 10 ezer km a féktárcsában. Kb. 1,5-2 mm-es vállai vannak. Hozzáértők szerint jórészt városi használatban el lehet koptatni 80 ezer km-en egy tárcsát.
-
WOT-H-A-C
veterán
válasz
diablo1984 #45282 üzenetére
A műanyag "fülek" meg egy műanyag stift. Ennyi az egész.Sajnos a kárpittól többet nem látok.
-
WOT-H-A-C
veterán
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Ma történt egy kis "baleset" C Corsa 1.2 Twinport. Beültem és beakartam húzni az ajtót. Az mozdulat közben gyakorlatilag a kezemben maradt az az egész műanyag panel. 2-3 műanyag fül törött ahogy látom. Most provizore kapott egy csavart,de sokáig nem fogja tartani. Merre induljak? Mit lehet kezdeni vele?
-
diablo1984
veterán
válasz
sasa58 #45245 üzenetére
szervízkönyve van? 66 ezer alatt nem kopik el a tárcsa, esetleg ha mari néni agyérgörcsöt kapott és a féken pihenteti a nem érző lábfejét. a cicergésre, fordulatfüggő rezonálásra rá se ránts, tipikus opel minőség, egyszerűen ezek ilyenek, valami valahol mindig berezonál, megciccen, nem a teremtés koronái, vectra c-nél is ez volt nálam(na majd hidegben meghallhatod, hogy milyen amikor zörög
), zafira b-nél is, insigniánál is van ilyen, ez opel, így kell megszokni.
amúgy a 3 év/66ezres futás cégautónál ritka, lehet 200ezer benne, sőt még akár több is, a gyors váltásnál a beremegés lehet kuplung hiba is egyszerűen.... -
haddent
addikt
válasz
sasa58 #45273 üzenetére
Az a baj, hogy télen volt Mannol 5W-30 ami azért min. "elfogadható" olaj, és tavasszal lett Mobil1 ESP 0W-40, valamint a motor is jó állapotban van/volt. Na így elég nehéz azt mondani, hogy igen, ez az olaj miatt történt.
De valami miatt igen én úgy érzem/hallom, hogy rövidült a traktor, az alapvető bemelegedés (első néhány másodperc) és egyszerűen jó érzés, mert ezzel az olajjal nem lehet gond tutira
A méricskével fogsz még szívni, ha nem állsz le róla
Én hónapokig kergettem a saját farkamat az olajjal kapcsolatban, arra jutottam, hogy használhatatlan a gyári javaslat az olajmennyiségre, használhatatlan a nívópálva, a nívópálca beosztása nettó faxság stb..
1. Most pl. magyarázza el nekem valaki a következőt: olajcserekor beleöntöttem 4 litert hajszálpontosan (meg maradt benne biztos mittomén, minimális, eldugva), és indítás nélkül úgy csekkolva a nívó pontosan az optimális max. csíkon állt, se alatta se fölötte.
2. Másnap meg egy ideig reggel teljesen hidegen nézve csöpögött az egész nívóról amikor kihúztam olyan volt, mintha lenne benne kb 20 liter
3. Mostanra hidegen reggel ugyanúgy visszaállt az eredeti "1." állapot, illetve picit fogyott, mondjuk 1 deci vagy annyi se mert ráadásul azon a szerencsétlen nívó ferdén van az olajPitu nincs olyan nagyon messze, ha komolyan érdekel és összeállítassz egy listát, hogy mit hol mennyire nézzek (saját ötleteimen felül) akkor lehet, hogy el tudok menni kérdezgetni nézelődni fotózgatni
-
Pitu
aktív tag
Erről mi a véleményetek? Érdemes lenne Bp-re utazni miatta? Esetleg nem esik útba valamelyik bp-i fórumtársnak?
-
-
w333
félisten
válasz
F_Zolee #45269 üzenetére
Az első eset Pusztaszabi (GPS felvitt a pályára mert az szerinte rövidebb és gyorsabb volt) a második eset pedig elnéztem a kijáratot de itt legalább nem mentem fel a pályára mert rögtön vissza is tudtam fordulni, ez az utóbbi pedig a Megyeri híd közelében volt
(#45271) F_Zolee
Jah persze ilyen is volt ... de itt szerencsére nem volt autópálya, ez nem az én hibám volt mivel a HERE maps akkor mondta és mutatta hogy forduljon balra, mikor azt már kb. 100 méterre elhagytam
(#45270) trassher
Igen az, köszi
-
trassher
addikt
válasz
mohabá 007 #45257 üzenetére
-
w333
félisten
Na mit kaptam az egyik régi kedves ügyfelemtől ?
Hát ezt ... most vásárolt egy fullos Antara -t és ezt adják hozzá ajándékba
Imádom a "smiley" -s autós illatosítót, és végre a kulcstartó is "smiley" -s
(#45266) F_Zolee
Itt még nem nagyon jártam, de mázli hogy vissza tudtam fordulni
Az előző eset (Pusztaszabolcs -nál volt) ott már fent voltam az autópályán és kb. 2-3 km -t mentem (jött is a bünti) !
-
trassher
addikt
válasz
mohabá 007 #45257 üzenetére
-
akos86
aktív tag
Urak!
Segítség kellene, kölcsönadtam öcsémnek az autómat (1994 opel astra f x16xel) hív hogy forr a víz mondom fasza, majd úgy kaptam vissza hogy az alapjárat közel 3000 fordulaton megy. Remélem hogy nem lesz zsebbenyúlós a dolog. Nemtán valami tömítés ment szét? Valakinek valami ötlet?
-
TasiA
senior tag
válasz
mohabá 007 #45257 üzenetére
Ha bele szabad szólni, szintén vectra B és nálam a lábtérnél folyt be. Kb 3 napja aláfeküdtem és szomorúan tapasztalta,, mikor visszatették a bölcsőt, odacsípték a tűzfalhoz, ezért nem folyt ki a víz. Az anyós oldalon keresd és a bölcső felett van, alig látszik, kb 2-3 centit áll ki a tűzfalból, rajta egy gumicsővel.
-
stickermajom
addikt
válasz
sasa58 #45260 üzenetére
"Egy nem gyári hegesztést is be lehet kenni, valamivel, hogy gyárinak tűnjön."
De ez is egy olyan dolog, hogy azért nem Maseratit néz az emberek nagy többsége, 90%, hogy lesz legalább egy ugyanolyan autó a kereskedésben, vagy a következőnél 100 méterrel arrébb. Egy autó alapján szerintem nem szabad vásárolni, kb. 4-5 autó után azért szerintem elég jól fel tudod térképezni előzetesen már, aztán utána jöhet a többi.
Szerelőt én sem vittem még magammal, mert nem találtam olyan állapotú autót laikusként, amire érdemes lett volna elrángatni. Nem mondom, biztos engem is simán meg tudnak vezetni, de alapból nagyon kritikusan állok a dologhoz, talán ez majd segít kicsit.Én pl. nem egyedül mentem soha, hanem mindig volt velem valaki, aki ha nem is értett hozzá legalább beszélgetett a tulajjal. Nem szeretem, ha magyaráznak közben, mert nem érdekel
-
sasa58
tag
válasz
stickermajom #45259 üzenetére
Szerintem meg egy laikus a belsejét jobban át tudja nézni. Egy nem gyári hegesztést is be lehet kenni, valamivel, hogy gyárinak tűnjön. Persze egy hozzáértőt nem lehet ilyesmivel megvezetni, de nem mindenki visz magával autószerelőt, ahogy én sem.
-
stickermajom
addikt
válasz
sasa58 #45258 üzenetére
"korábbi, karambolos előéletet elhallgatnak"
Mondjuk azt sose értettem, hogy ezeket hogy nem lehet észrevenni. Ha kalapálva, hegesztve volt a váz, akkor az egyértelmű.
Íveket, illesztéseket át kell nézni, minden apró jel árulkodik valamiről. Ha a lökhárító gyanús, az még a kisebb gond, megesik az olyan, de ha mögötte már cserélve volt alkatrész, vagy kalapálva volt, akkor én kapásból fordulok meg és megyek haza.
Át szoktam nézni mindent, általában már ekkor kiderül, ha valami nem stimmel, de bizonytalan esetben rá is lehet mérni az elemekre. Ehhez azért nem kell még autószerelői végzettség.Mondjuk tény, hogy meg kellett nézni pár autót, mire hozzászokott a szemem.
Amitől jobban parázok, az a belseje, az elég nagy lutri tud lenni. Hogyan hajtották, csereperiódus, stb.Mondjuk ez a használtautó vásárlás ilyen.. Úgyis át fognak verni, csak nem mindegy mennyibe kerül ez neked
-
sasa58
tag
http://www.ma.hu/autohirek.hu/257714/Aki_ma_hasznalt_autot_vesz_azt_szinte_biztos_hogy_becsapjak_ezzel_a_trukkel?place=srss
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
F_Gergely #45243 üzenetére
Részletes beszámoló a klíma kondenzvíz kifolyójának megnem találásáról.
Neten ennyit találtam:
Ha beindítod a klímát és alul nem látsz vizet csöpögni a kocsiból, akkor kondenzvíz kifolyó el van tömödve. (a kondenzvíz csak a párásabb levegőnél csapódik ki, ha nem folyik akkor elég száraz volt a levegő, és a kevés kondenzvíz így a kifolyás előtt elpárolgott.) Megpróbálkozhatsz kitakarítani: A kifolyót egy gumicső formájában a kocsi menetirány szerinti jobb oldalában kell keresni, valahol a tűzfal aljában.vagy a kardán alagút oldalában van. Egy viszonylag merev drótot próbálj meg ezen keresztül feldugni, és huzogatni, hátha megindul a víz. Ha nem megy akkor sajnos szét kellene szedni, mert valami odakötött a kifolyó nyílásába.Ótóval ki,felállóra fel,hogy kényelmesen heverésszek,matassak,tapogathassak alatta.
Időpont,és külső hőmérséklet (gatyarohasztó)a kijelzővel ne idegelj.
Szemben állva,a tűzfalon 5 cső jön le (alulról nézve)
És megy hátra el a végtelenbe
Az egész tűzfalat mm-enként többször áttapogattam,sehol semmilyen csövet,csőkivezetést nem találtam.Középen lévő kardán alagút oldalát megvizslatni nem tudtam,mert végig le van burkolva
A burkolatot tartó csavarokat nem akartam kiszedni,mert esély van vá, hogy beletörik.Mivel nincs gondom,nem bántom.Mérgemben 5 perc alatt lebutítottam az AGR-t. Kíváncsi leszek mit szól hozzá. -
haddent
addikt
Bírom ezeket a srácokat és ez egy valóban jó ötlet
mélynyomó a pótkerékbe
-
haddent
addikt
válasz
sasa58 #45251 üzenetére
Előbb is írtam de megint nehogy magadra vedd: nem rád értettem, ennyi autó és km után biztosan óriási tapasztalatod van, user error alatt inkább lustaságra gondoltam eleve, de nyilván nálad akár valós probléma is rejtőzhet
A VVT szerintem nem szabadna, hogy mutatkozzon, inkább csak annyi, hogy 1.6 16v nem 100 ló hanem 116.
Traktorhang passz, szerintem (is) normális, ha nem akkor egyikőnk közül majd a szerencsétlenebbik megtapasztalja, hogy mi lesz a vége
Sportos terelgetésnél nekem egyébként pont sokkal jobb, akkor nem rángat szépen szereti is. De ehhez hozzátartozik, hogy én pl. lassan képtelen vagyok. Amikor úgy ülök be, hogy na menjünk ki kocsikázni lazulni egy fél órát, akkor is kb azt veszem észre, hogy messze van a lassúzástól, csak olyan normálisMelegen, leállítás után. Na jó, de külső hőmérsékleti tényező? Belső, motor hőmérséklet? mennyire és mennyi ideig volt hajtva előtte? 5 perc nagyon rövidke idő, itt akár fél perc is komoly diffi lehet.. Nem egzakt tudomány sajnos.. De mit vár az ember amikor a gyári 4.5 liter már túl agyon nagyon töltés lenne. 4 liter után full hidegen a nívó tetején túl volt már..
Ja és igen, Mobil1 ESP 0W-40 egész pontosan. Biztos túlzás, és simán elképzelhető, hogy nem "a legjobb", csak az egyik a legjobban közül. De ilyen árcímke mellett cserébe biztosan legalább "nagyon jó"Csak arra vigyázz, hogy én mindig hordom magammal a tartalék fél-1 litert és a múltkor jól kiömlött hogy rohadna meg
-
sasa58
tag
válasz
haddent #45248 üzenetére
A gépkönyv szerint melegen, leállítás után min 5 perccel kell nézni az olajat. Hidegen nálam pl. megállapíthatatlan, mert tökig olajos a pálca, 2-3 letörlés után is. Mondjuk ez az 5 perc is érdekes, mert lehet, ha 15 perc múlva nézed már nem annyit mutat.
Nna Mobil 0W40-et akartam írni az előbb, úgy rémlik Te is azt használsz.
-
sasa58
tag
válasz
haddent #45248 üzenetére
Ez a user error azért kb. 300 k kilométer és 10 saját autó után egy kicsit erős, de lehet van benne valami. Ez az első VVT-kocsim és lehet ezért furi egy kicsit. Azért lehet, hogy van valami rafinált problémája, esetleg a bontott nem teljesen belevaló ECU miatt, vagy kicsit kopott a kuplung a fene tudja, vagy a kopott vezérlésmódosító kerekek miatt. A traktorhang valóban csak 2-3 mp-ig tart és csak a reggeli hidegindításkor, erre azt mondták, amíg nem dob hibakódot ne foglalkozzak vele. Most lehet, hogy megpróbálkozok a Mobil 5W40-es olajjal, mert a GM-et sokan szidják.
Sportos vezetés alatt azt értem, hogy az ember nem finomkodik a kuplunfelengedéssel, meg a sebváltással, hanem pakolgatja sorba, mint szél, jól kihúzatva, a kuplungról meg szinte leugrik. (Ahogy a múltkor belinkelt videódon csinálod.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Cosori Premium Air Fryer / forrólevegős sütő, 5.5L (CP158-AF-RXB)
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Lapierre e-Zesty AM 9.2 Fully carbon Ebike
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" / Intel Core i7-13650HX / 16GB / 1 TB SSD / NVIDIA
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest