Hirdetés
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gerner1
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- bacsis: Gyere el a 10. BRSZK-ra!
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
trassher
addikt
Krovakészletem van de csövem nincs.
Keresztkulcsom is van de csak a másik kocsiban ami nincs itthon. A gumis természetesen zárva. -
Markizmark
addikt
válasz
trassher #45696 üzenetére
Állj rá amíg lent van az autó a földön. 25 centi amúgy tényleg elég, kb 100Nm nyomaték elég a lehúzáshoz, csak ugye menet közben azért rá tud gyógyulni szépen.
Kivéve ha gumis tette föl, akkor az légkulccsal úgy rá tudja tépni, hogy csak csővel megtoldott kulccsal lehet leszedni. -
trassher
addikt
Úgy terveztem hogy ma felnit festek de nem igen fogok. Nem tudom levenni a kerekeket a gyári kulccsal. Ezt is olyan tervezte aki kereket csak akkor látott amikor elvitték előtte. Egy 25 cm-es erőkarral hogy gondolták meglazítani a kerékcsavarokat?
vebbful: Ha én erre a pléhcsőre a 90 kilómmal ráállok elhajlik mint annak a rendje. Mellesleg ez semmire nem elég, éppen akad bennem erő de ez így esélytelen. Mondjuk levegőkulccsal lett ráhúzva mind a 4 kerék, lehet egy 50 cm-es kulccsal is kevés lennék.
-
beg
veterán
válasz
haddent #45693 üzenetére
Mert a cucialista érában aránytalanul nagyobb költséggel járt volna egy zsiga/trabi/waresz/skoda/barkasz/zsuk legyártása. Oszt akkor állhattál volna kétszer annyi ideig a merkúr várólistáján.
A mostani újabb olcsó autók is azért maradnak olcsók, mert hátul dobolnak.
Azért az elöl-hátul doboshoz képest ez is már űrtechnika, na akkor sűrűn imádkoztam pár fékezésnél
-
haddent
addikt
-
F_Gergely
őstag
válasz
_seth_ #45690 üzenetére
Nálam is totál új lett minden, új tárcsa, új fékpofák minden új,fogni fog. csak hol elsőre befog hol még gurul picit. Én ettől kapok hülyét hogy vagy fog vagy nem fog, de mi az hogy fog de előtte még gurul 30-40 centit vagy többet...
Ja a hangjáról már nem is beszélve, behúzott kéziféknél ha meglökdösi az ember a kocsi olyan idióta hangja van... Hülye egy találmány. -
trassher
addikt
válasz
haddent #45686 üzenetére
Ötletem nincs igazából hogy miért ilyen. Vétel után megnézettem a fékeket, szerelőm azt mondta még 1 évet simán mehetek vele, beállította a kézifék bovdenjét is. Hol befog egyből, hol nem. A suzukin kisebb a dob mégis ha behúzom a kézit olyat mintha be lenne betonozva az autó.
-
F_Gergely
őstag
válasz
haddent #45686 üzenetére
Nálunk az utcában így halt meg egy nő...
Állt ki a kocsival ő ment dolgozni a gyereket meg vitte iskolába. Lejtett a beálló, nő kiszállt bezárni a kaput, kocsi meg rágurult a nőre és összenyomta. helyszínen meg is halt.
Én ha nem vagyok biztos a fékben inkább leállítom a motort és berakom sebességbe, tuti ami tuti. -
haddent
addikt
válasz
trassher #45684 üzenetére
Nekunk az F astra kezifeke kriminalis botranyosan szar. Multkor bealltam a kertbe es egy picit lejt de tenyleg csak annyira hogy nem is latni szemmel. Behuztam ugy ahogy a H -t szoktam sot jobban mert a H -t egy kattanasig huzom ha a budai var falan allok meg logva is
na eredmeny az hogy ahogy mentem bezarni a kaput magam mogoyt majdnem jol atmentem sajat magamon
De pl menet kozben tiszta erobol felrantom a kezi-kart es semmi csikorgas semmi blokkolas epp egy kicsit lefekez
Tudom, hogy dobfek es egy szar dolog, meg hogy a Hastran tarcsafek van es nem is kicsik, de azert ott mondom egy kattanas azonnali gyogyir mindenre menet kozben ugy be tudom blokkolni hogy egybol csuszik ..
Van kulonbseg es szerintme nem kene hogy ennyire fos legyen a dobfek :/ -
Markizmark
addikt
Az én kézifékem is érdekesen működik. Ha csak simán rutinból húzom be akkor morogva elindul, de ha még egyet kattintok rajta akkor 5 emberrel is megfogja az autót a 100%-os lejtőn.
-
trassher
addikt
válasz
mohabá 007 #45683 üzenetére
Nagyon innovatív konstrukció.
Aki ezt kitalálta szerintem még rendes féket nem látott.
-
trassher
addikt
válasz
mohabá 007 #45680 üzenetére
Finomnak hangzik.
G-nél szimpla dobfék van de ez sem olyan mint kéne sajnos.
-
mohabá 007
aktív tag
-
Mikuland
tag
válasz
mohabá 007 #45670 üzenetére
Valóban!
Akkor nem ér annyi nyűgöt, majd alkalmanként kitakarítom, ha érezhetően rossz lesz a gép.
Az alapjárati motorra rendesen rá volt kokszolódva, meg a torokban is!
A kézifék nálam se az igazi, még a műszaki után se lett penge, lehet utána kellene állítani...mondjuk a be rohadt bowdeneshez képest.... -
F_Gergely
őstag
válasz
trassher #45673 üzenetére
Fog a kezifek nem arrol van szo. Csak ha behuzom akkor lehet hogy gurul meg egy picit a kocsi. Lehet hogy nem, mert van amikor egybol befog. De van amikor gurul meg 1-2 centit van hogy 20 centit de van hogy gurul meg fel metert mire befog. Total random es nagyon utalom. Semennyire sem bizom benne mindig berakom sebessegbe is. Fonokomnek roverja van o autoszerelo es azt mondja az ove is ilyen de mar megszokta. En is megszokta de nagyon utalom.
-
F_Gergely
őstag
válasz
mohabá 007 #45671 üzenetére
Hat azzal nem vagyok kibekulve, de azt mondjak ezek a hatul dobfekes bovdenes fekek ilyenek.... :/
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Markizmark #45667 üzenetére
Igaz.
(az aláhúzott mondaton látszik,máson agyaltam)
-
F_Gergely
őstag
No megvan a műszakim, mindent rendben találtak, egyedül a rohadás amit orvosolnom kell majd alvázvédelem formájában, mert az viszont problémás...
-
Markizmark
addikt
válasz
mohabá 007 #45651 üzenetére
-
F_Gergely
őstag
-
Declare
őstag
válasz
F_Gergely #45664 üzenetére
en is azt neztem elöször
. Viszont ilyen 300-500k körül van a beepitese, üzemanyagot es az akkut is hasznalja, illetve ökölszabalykent azt irjak, kb 20 perc kell neki, mire eleri ezt a 30-40 fokot es kb ugyanannyi ideig, ami ment, annyit kell az autoval menni is, hogy az akku visszatöltsön. En viszont reggelente sokszor csak 5 percet megyek...igy belekerülne a cucc bö 3-400k hufba+fogyasztana a dizelt+az akkut töltögethetnem....ez igy nem opcio.
A motorfütö meg kb 60-100k huf, felfüti a vizet, konnektorrol, azzaz a motor is melegen indul es a fütes is azonnal indul. Ez igy szamomra erdekesebb
-
-
Declare
őstag
válasz
F_Gergely #45660 üzenetére
Par percert en sem allitom le, viszont, ahogy (#45661) beg is linkelte, ezek a start stop technikak, nem ugy müködnek, mint az enelkül szerelt kocsik.
A melegites viszont jo kerdes. ezt olvasd el. Itt azt irjak a percekig tarto hidegen pöfögtetes total felesleges. En ilyen 0 fok körüli ertektöl azert szoktam 1-2 percet jaratni, de többet nem. Normal, nem hideg idöben csak par masodpercet. Nyilvan a fordulattal vigyazok. 2000 körül tartom, azt olvasni az a helyes.
Amin meg gondolkozom egy motor fütö cucc. Konnektorrol felfüti a vizet 30-40 fokra telen is 15-20 perc alatt. Az azert valszeg eleg komoly segitseg a motornak.
-
beg
veterán
válasz
Declare #45659 üzenetére
A start-stop rendszer tönkreteszi az autót?
"Az indítás nagyon érzékeny pont egy belső égésű motor életében. A forgás hamarabb kezdődik, mint hogy az olajnyomás felépülne, így – bár nem nagy terheléssel –, de egy kicsit olajnyomás nélkül forog a motor. Ez mindent igénybe vesz, legfőképp a csapágyakat, amelyeknek nem a hagyományos csapágyfém a felszínük, hanem – tessék megkapaszkodni – speciális műanyag (polimer). A motor olajrendszere olyan, hogy a nyomást a pumpa nyomóoldaláról egy kicsit tartja a rendszer, így ahogy a olajszivattyú megfordul, szinte azonnal felépül a nyomás."
"Motorfékezésnél a generátor 25V-os üzembe vált, és egy extrém nagy kapacitású kondenzátort kezd el tölteni. Amikor a motor áll, a fogyasztókat ez a kondi táplálja, nem az akkumulátorból szívja le."
A lényeg: mezei autót nem állítgatunk le és indítunk be kvázi start-stop-ként. Az erre szakosodott technikákkal a kenést, akku terhelést stb. megoldják. Ettől függetlenül nekem sem kéne még ha utánam dobnák, akkor se.
-
F_Gergely
őstag
válasz
Declare #45659 üzenetére
Én is így indítok hogy felvillan minden, kialszik, marad fixen a kézifék, az olajlámpa meg a töltés lámpa. Motor indít kialszik az olaj, meg a töltés.
Én is úgy tudom hogy dízelt nem állítunk le ha tudod pár perc múlva indulni kell. 5-10 percért én sem állítom le, mert nem. Sőt ha nagy útra megyek pl 100+ km akkor indulás előtt 5-10 percel már jár a motor főleg télen, hogy melegedjen a motor. Van aki beül kulcs elfordít és nyélgáz, én mindig pöfékeltetem egy kicsit.
Reggel is ha megyek, motor beindít, és csak utána állok neki övet bekötni, lámpát felkapcsolni, zenét kiválasztani, fűtést beállítani stb. szerintem ezek a pár percek kellenek a dízelnek. Ártani legalábbis tuti nem árt.Ezekben a percekben műszakizik az autó, kíváncsi vagyok találnak-e valamit. De remélem semmit. Jó tudom a kasztnit még rendbe kell tegyem, de amúgy már minden csavart kicseréltem...
-
Declare
őstag
válasz
haddent #45636 üzenetére
Nekem is vilagit par masodpercig indulas utan az aladin lampa, de szerintem ezzel nincs baj. En mindig ugy inditok, hogy gyujtas, megvarom kb amig a kis lampak kialszanak, aztan indit es azert ha nem sietek nagyon par masodpercet jaratom, mielött indulok.
Lehet baromsag es nincs ertelme, de hatha jo ez, hogy "felall a rendszer teljesen"
Start-Stop rendszerhez: ez is megszokas kerdese. Utannaolvastam meg regebben a neten, en sem hittem el, hogy tud ez müködni, de müködik. Mashogy van megoldva az egesz inditasi mechanizmus, mint a start stop nelküli autokban....nem tudom, hogy de megoldottak. Amit a csaladban eladtunk fiat puntot 1.4 dizel mocival 3 ev körül, az is a mai napig teszi a dolgat. Az akkuval sem volt semmi baj, pedig 70% varosi par km futkosos auto volt. Müködött hiba nelkül, pedig az aztan low cost kis auto
Nem a fogyi miatt csinaljak, hanem a karosanyag kibocsatas miatt. Itt nemetorszagban pl a vasuti atjarokban is kint van az "allisd le a motort" meg automoso elött, amikor varakoztam, hogy beguruljak, ott pl ram is szoltak, hogy allitsam le, amig varok (kb fel perc volt, a masikkal mar epp vegeztek, en következtem).
En meg ugy tanultam 10 eve kb, hogy a dizelt 2-3 percig, ha indulunk tovabb, nem jo leallitani. Meg emlekszem, amikor egesz kis tökös koromban, az egyik baratunk vett egy uj A8 ast, klimaval
(oriasi szo volt, autoban). Ö ugy jött be beszelgetni is egy fel orara, hogy nem allitotta le a kocsit, mert a klimanak kellett vagy 20 perc, mire elkezdett müködni
. Valtoznak az idök sracok, mindig mondom, valtoznak
(#45657) F_Gergely : jah....en pont tegnap bambultam be majdnem egy biciklist a zebran...faradtan mentem haza este, balra kanyarodva teli zöldnel allok indexelve, szembe jönnek az autok, de volt egy kis dugo es aki jött, villantott, hogy beenged. Hirtelen feleszmeltem, hogy hu köszi, tök o fej vagy, intek is neki, meg figyeltem, hogy ugye tenyleg megall e es közben azt mar elfelejtettem, hogy a zebrara se lenne rossz ranezni. Persze jött a bicos csako, en belelptem a fekbe es megalltam a zebra elött, de ö is befekezett es megallt, mert azt hitte nem allok meg
. aztan feltettem a kezem, hogy bocsika, ö is intett, hogy ok es mindenki ment tovabb....de azert szarul ereztem magam, mert figyelmetlen voltam....tök mind1, h faradt nem faradt, este nem este
-
AMD Power
titán
Ha arról van szó a dátum nincs kőbe vésve. Át lehet tolni októberre is.
F_Gergely A tavalyi után bíztam benne ,hogy oda fogsz találni.
haddent
Érdekes egy story. Ami biztos ,hogy bárki bármikor elnézhet bármit, hibázhat. Nincs ezzel semmi baj. Emberek vagyunk. De egy elnézést vagy egy gesztus, egy jelzés belefér abba ,hogy sorry béna voltam.
-
F_Gergely
őstag
válasz
haddent #45656 üzenetére
az ilyenekbe én szívem szerint belehajtanék hátulról, csak mindig ül mellettem valaki, vagy ott ül gyerek akibe belemennék...
Én tegnap jártam úgy telefonálok, de már máshol kéne lennem, lerakom, újra csörög... már tököm tele mindennel, kitolatok a parkolóból...Mikor rakom 1-esbe akkor látom és tudatosult bennem hogy se index se semmi csak faszparaszt módjára kitolattam, körülnézés minden nélkül...
Szerencsére a srác jófej volt, mert csak integetett hogy helló én is itt vagyok ám, de megköszöntem meg vészvillogó stb.
én is néha hibázok, de ilyenkor villog minden a kocsin hogy bocsiiiiiiii -
haddent
addikt
válasz
AMD Power #45652 üzenetére
én is ott leszek
Más: ma reggel újra tapasztalhattam a jó magyaros budapesti fósvágenes tirpák hozzáállást: 2 sáv, mindkettő halad, csak most épp a bal oldali egy ici-picit jobban, én ebben haladok, tök normális szokásos 50-60 -as tempóval, van előttem kb 40 méter hely. Drága egyetlen fossátaposott gázolajtemető füstölő ócskavasas bunkófa** barátom vár, vár és csak vár, majd amikor 5 méterre vagyok kibas**a az indexet de úgy hogy közen már egyből beletapos abba a retek passatba, az kiköp annyi károsanyagot meg szenet, hogy én egy év alatt nem termelek annyit, és nyilván rántja elém a kormányt.
Az F astrával már nem álltam volna meg, csak benne. Az az egyetlen szerencséje a bunkófasznak hogy a H -ban bitangok a fékek. Semmi köszönöm, semmi kézemelés, semmi villogtatás, de cserébe még nem is gyorsít el előlem a búsba, mert hát nem tud. Villogok dudálok még mindig semmi. Azért elmegy az ilyen a jó büdös édesanyukájába.
Mindenki hibázik, de lehet bocsánotkérni/megköszönni a segítséget, hogy nem toltam meg hátulról. Ha kivágok, akkor alap, hogy úgy vágok ki, hogy ne kelljen fékezni a mögöttem jövőnek. Ha nem tudok mert egy analfabéta fa**nak születtem aki váltani sem tud ráadásul az autóm is egy fos, akkor meg nem vágok ki. Szerintem. De biztos én csak túl jól nevelt vagyok.Na erre mondom azt, hogy ott van rajta neki a "VW" meg a "TDI" és akkor övé az út, akkor biztos gyorsabb és ügyesebb mindenki másnál, biztos megoldja a helyzetet, az csak egy Opel ami ott jön biztos amúgy is ötösben megy 30 -cal, amúgy is ő mijó kis tédéjiben ül tutira legyorsul induláskor. Szánalmas. De nagyobb baj az, hogy kurvára ön és közveszélyes
-
beg
veterán
Remek OBD kódok kora reggelre: P0130 és P0170.
Valószínűleg haldoklik az első lambdaszondám, mert a 130-as hiba azt jelzi, a 170 meg az erre való hasztalan benzin/levegő korrekció. Éreztem is, hogy úgy dúsít, hogy a lehúzott ablaknál szúr a szaga+indításkor pici fekete pamacs.Azon kívül, hogy megnézem a vezetéket, hogy nem oxidos-e, lelkiekben felkészülnék a lambda cserére (240e km, már időszerű, még a gyári van benne
)
A kérdésem: Mostanában cserélte-e valaki (nem a katalizátor utánit, hanem az elsőt), van-e valami ajánlott utángyártott, vagy csak a gyári? kb. 15-17 ezer vs. kb. 35-45 ezer HUF cromax árak alapján keresve.
Z14XE-hez kellene. Ha az utángyártott is elketyeg cirka 100e km-t, akkor nem lennék a pénztárcám ellensége. -
AMD Power
titán
Hála az Égnek lassan vége ennek a nagy melegnek. Így arra gondoltam ,hogy meglehetne ismételni a tavalyi kis Opel topicos találkozónkat.
2015.09.27. vasárnap délelőtthöz mit szólnátok? Ugyan ott mint tavaly a Váci úti Tesco pakolóban. Közel a Zepter épületéhez.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Markizmark #45634 üzenetére
A jó minőségű olajszűrőkben van egy szelep mely megakadályozza a motorolaj visszafolyását a szűrőből, miután leállítottuk a motort.
.."Az olajnyomás gomba pedig a visszatérő ágban van, tehát utoljára az kap olajnyomást..."
Az olajat a fogaskerék-szivattyú nyomja a kenendő helyekhez. Az olajteknőből az olaj szívókosáron keresztül jut a szivattyúba,majd onnan az olajszűrőbe.Az olajszivattyú nyomóoldalán van a túlnyomásszelep (olajnyomásszabályozó szelep) Amikor túl nagy az olajnyomás,akkor nyit a szelep,és így az olaj egy része visszafolyhat az olajteknőbe.Az olajszűrő középső tengelyén át kerül a szűrt olaj a motortömb falába fúrt főcsatornába. Az olaj a főcsatornából elágazó mellékcsatornákon a forgattyústengely főcsapágyaihoz és a hajtórúd csapágyakhoz kerül. A főcsatornából kapják az olajat a vezérműtengely csapágyai,a hidrotőkék,(vagy a szelepemelők és a szelephimbák). A hengerfal és a dugattyú kenését a hajtórúd-csapágyból a hengerfalra szórt olaj végzi.
A visszatérő ágban már nincs nyomás,mivel nem zárt a rendszer. Már ha nagyot nem tévedek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Politika
- Gitáros topic
- NBA és kosárlabda topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Decemberben debütál a Fallout TV sorozat 2. szezonja
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Elemlámpa, zseblámpa
- Automata kávégépek
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Számítógép PC Játékra! Intel I7 6700/ RX 580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Fotó állvány eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest