- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: Samsung Galaxy SmartTag2-esek a tolvajok ellen!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Szólánc.
- Fire/SOUL/CD: INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
- bambano: Bambanő háza tája
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mikuland
tag
Elvégeztem egy saját kezű olajsár tisztítást a torkon és az alapjárati szelepen.
Azt a trutyit!!! Úgy látom meg kell csinálnom a lecsapatót!
Amikor végeztem egyből lett normális klímás alapjárat!
Ecotech! Én így nem szeretlek! -
haddent
addikt
válasz
AMD Power #45645 üzenetére
Nekem hozhatnak bármilyen mérést, ma pl. mentünk 10-20 km -ert, és lefullasztotta meg rottyantotta vagy 10-15-ször. A kopástól eltekintve (bár mégis hogy oldják meg a mérhetetlenül hatványozottan sokszoros alacsony olajnyomással indulást, az indítómotor kopását, az akksi borzalmas terhelését stb..? Sehogy) a fogyasztásra nem hiszem el, hogy jó hatással van. Rendben van, hogy nem hűl ki a motor és ezért talán nem kell dúsított keverék ilyenkor, de... őszintén, egy modern, szép motor mennyit fogyaszt alapjáraton tötyögve? Semmi... nulla... Akinek az a <0.5l/óra nem fér bele, annak bele fog férni majd a szervizelése egy ilyen hótfelesleges és bonyolult szarságnak retek drágán?
Findzs már csak poénból is, mivel közelítek a 200e km-hez, igaz nagyon rendbetartva panaszmentesen, én is átmosnám. Csak attól félek amire Declare hívta fel a figyelmem,hogy ezek a mosófolyadékok mindig bennemaradnak részben utánna, akár több olajcserén keresztül.
Most esetemben én simán el tudom képzelni, hogy csak "mikronvastagságú, kellő" szénréteg, szinte csak "festés" van, semmi lerakódás. Megéri ezt kimosni, 100km után ugyanolyan, cserébe hiába veszem neki a legdrágább olajat ha elcseszem a mosó-maradványokkal
Nagy dilemma ez, azt hiszem, hogy szépen cserélgetem 10e/1évente a legjobb olajra amit találok, amíg nincs semmi panasz, elváltozás addig nem nyúlok hozzá. Soha nem állom ezt meg, de az autó esetében azt hiszem megfogom, talán jobb így. -
Findzs
addikt
válasz
trassher #45610 üzenetére
köszi így már világos
és köszi a klímás szerelő elérhetőségét is, nekem pont jó mert a közelben lakom(#45625) Godlike79
nekem ilyen motorral (z12xe) szerelt g astrám van 2 éve és megvétel óta (105 ezer km) eneos 5w40 van benne többször volt már cserélve mindig ilyenre
mikor megvettem a kocsit nekem is csattogott rendesen a hidrotőke és magnatec 5w40 olaj volt benne akkor és a szervizkönyve szerint előtte is (egyébként láncos kocsiba nem ajánlott 5w -től vastagabb olajat rakni mert a láncfeszítő hidraulikus)
1,5 éve vezérlés cserénél a szerelőm mondta, hogy elég sok az olajsár és azóta már 2 olajcserém volt és mindkettőnél használtunk motortisztító adalékot amit olajcsere előtt kell beönteni és 10 perc járatás után leengedni
egyre halkabb azóta is a gép
a vezérlés cserét azért kellett megejteni mert már nagyon csörgött a lánc (az is elég hülye hangot tud kiadni) -
Markizmark
addikt
válasz
kriszpontaz #45641 üzenetére
Nálam az injektor (mert központis) elég halk és csak akkor hallható ha nyitott motortetőnél odahajolok. Mondtak már nekem mindent. Szerelő lehetségesnek tartja, hogy a dugó kovályog a hengerben mert kopott, de ez szerintem nem igaz mert az olaj nem fogy. Ha pedig akkora lenne a hézag hogy így szóljon akkor már törte volna a gyűrűket. Dugó csapszeg és hajtókar csapágy az ki van zárva mindenki szerint. Mondták az önkéntes szerelők, hogy kilazult a szelepülés, de azt is hülyeségnek tartom. Itt 1-2 hidrotőkéhez menő olajfurattal lehet gond szerintem.
-
kriszpontaz
veterán
válasz
Markizmark #45638 üzenetére
Hasonló hangja van az enyémnek is. :S Nem jöttem még rá miért. Nálam a befecskendező rendszer is erősen kattog. Viszont az olajnyomás szerintem rendben van.
-
haddent
addikt
válasz
Markizmark #45638 üzenetére
Én eddig nem hallottam csendes dízelt csak jó szigetelést
-
Markizmark
addikt
Na, csináltam egy indítós, olaj lámpa kialvós kis körös videót.
Hallható és látható, hogy az indítás után amikor kialszik a lámpa, akkor halkul el a motor. Az enyém sajnos nem halkul el teljesen, marad egy klattyogás benne. Alapjáraton jól hallatszik. Videó kicsit rá erősít a zajra. Induláskor az a csattanás az a leragadt hátsó fék.Amúgy menet közben hidegen hallatszik, hogy dízeles a motor. Egyébként az erejével nincs bajom. Csak ez a hang... De majd nem sokára meghallgatja egy másik doki is és remélem azt mondja, hogy szelep zaj.
-
sasa58
tag
válasz
haddent #45636 üzenetére
Ezzel az olajnyomással én is szívtam egy ideig. Bemásolom egy másik fórumról egy kolléga mit derített ki:
"No! Kíváncsi voltam, beültem, kipróbáltam! :-)
Úgy van ahogy gondoltam. Hogy mikor alszik ki az olajnyomásjelző, azt a szoftver dönti el, és a kétféle indítási módszeren múlik:
1. Ahogy szoktam: kulcsot beteszem, gyújtást ráadom, és mielőtt a hibajelző lámpák nagy része kialudna, már indítózom is. Ekkor a következő a jelenség: szinte minden hibajelző lámpa egyből kialszik, amint forog a motor, kivéve a fordulatszámmérőn a légzsák és az ESP, a kilométerórán pedig az ABS visszajelzője. Ezek 1-2 másodperc múlva alszanak ki, kis időkülönbséggel.
2. módszer: kulcsot beteszem, gyújtást ráadom, és megszemlélem milyen szép lámpák vannak a műszerfalon. :-)
Ezek nagy része pár másodpercen belül kialszik, kivéve a fordulatszámmérőn az olajnyomás és a töltés lámpa, a kilométerórán pedig a motordiagnosztikai lámpa. Amikor indítózom, a töltéslámpa kialszik, amint forog a motor, az olajnyomás és a motordiagnosztikai lámpa pedig kb. 3 másodperc múlva egyszerre alszanak ki."
-
haddent
addikt
válasz
Markizmark #45634 üzenetére
Engem sem érdekel amíg elalszik indítás után hamar. Hamar akár több is lehet mint most és még mindig hibátlan. Épp ezért írtam, hogy nálam is meg másoknál is van ilyesmi és ez még nem feltétlen hibajelenség. Egyébként kössz, hogy leírtad az olaj útját, ez új volt és hasznos
Más: ma mentem egy Mini Cooper -rel, ugye BMW. A tetszik-nem tetszik szubjektív dolgokba nem mennék bele, kinek mi, de egyébként szép belülről. Egy biztos: aki kitalálta a start/stop rendszert az egy idióta volt. Ilyen idegesítő és szar dolgot még soha nem tapasztaltam. Az egy dolog, hogy leáll a motor és egyszerűen rohadt szar érzés, hogy nincs mögöttem a teljesítmény bármikor kelljen is, de az indulás is pocsék nyilván. És az az érzést átélni amikor "lefullad" meg újrapöccen a motor 100x egy út alatt. Pocsék. Undorító.
A motor pontosan nem tudom milyen volt, de benzines. Megy, jól, mint a többi. Kész, no comment, nincs különbség. A váltó valószínűleg valóban egy finomabb szerkezet, de éppen ezért talán kevesebb gonoszságot tűr el? Nem tudom, igazából nekem a Hastra váltóval sincs bajom, tehát nagyon nem tudok mit mondani róla, azt hiszem, hogy talán valóban egy finomabb szerkezet, ennyi.
Minden más, leszámítva a fullextra elektromos ilyen-olyan hűdekütyü stb dolgokat (mivel pont nem érdekel egyik sem), pont olyan mint bármelyik másik autó.Nehogy félreértés történjen, a véleményem az hogy nagyon fasza kis autó. De nekem vannak benne olyan dolgok amik kifejezetten iszonyatosan negatívak (bár gondolom kikapcsolható), és ár/érték arányban sehol nincs valószínűleg.
-
kriszpontaz
veterán
válasz
Markizmark #45634 üzenetére
Nálam is hosszú úton nem annyira zajos mint felmelegedve városban közlekedve. Meleg motornál szinte az injektorok is hangosabbak.
Ami érdekes, fiatalabb korában nem volt ilyen hangos az injektor a kocsiban, most meg kattog mint állat, szinte csak annak van hangja a kocsiban, ami elég idegesítő. Halkulhatnak ezek ha ki lennének pucolva?Mellesleg a reggeli fulladásos motorindítás utalhat arra hogy nem jól zár vissza az injektor és szivárogtatja a benzint, valamint az egyenetlen motorjárás oka lehet piszkos injektor?
-
Markizmark
addikt
válasz
haddent #45633 üzenetére
Szerintem ez nem motorkopásra utal, hanem visszacsapószelep hibájára. Elvileg kéne ilyennek lennie a szűrőben, ami álláskor nem engedi lefolyni az olajat. De nem tudom biztosra, mondjuk olajcserekor pont emiatt maradna bent nem kevés a régi olajból.
Az olajnyomás gomba pedig a visszatérő ágban van, tehát utoljára az kap olajnyomást. Az elsők a csapágyak, hajtókar és főtengely, utána dugók és ugye a hengerfal, aztán a hengerfejben a dolgok és utána jön vissza az olaj a gomba felé. Szóval lehet, hogy később alszik el a lámpa,de annál sokkal korábban megkapja a kenést minden. Én ennek nem tulajdonítok nagy jelentőséget, inkább zavar a hol halkabb hol hangosabb zörgés a motorban. Sok állás után hangosabb, pályázás után mindig halkabb. Lehet, hogy 1-2 tőke olajfurata nem az igazi. Ősszel majd méretek olajnyomást. -
haddent
addikt
válasz
Markizmark #45630 üzenetére
Nekem vadi új Mannfilter szűrővel és 0W-40 olajjal is néha ég kb. 2-3 másodpercig az aladinlámpa, néha fel sem villan annyira gyorsan eltűnik.
-
kriszpontaz
veterán
válasz
kriszpontaz #45631 üzenetére
Jav: 1,7 bar az előírt alapjárati olajnyomás.
Valamint meg kellene nézni a nyomásszabályzó szelepet amit fentebb is linkelt a kolléga. Egy ilyen szelep nem sok pénz, de ha gyenge benne a rugó hamarabb nyit mint kellene és elereszti az olajnyomást, vagy csak simán mocskos. és beragadt.
-
kriszpontaz
veterán
válasz
F_Gergely #45629 üzenetére
Nálam is bedadog a motor hidegen első indításnál, van hogy be sem indul, de második indításra szépen be szokott röffenni, de nálam a légtömegmérő lesz a ludas, csak már annyi lóvém elment hogy nem tudtam még kicseréltetni. Sőt ez az alapjáraton is érezhető hogy nem egyenletes.
Mellesleg ráméretnék az olajnyomásra nálad, egy pillanat az egész, az olajgombánál rá tudnak mérni. 1,7 bar az alapjárati nyomás, a terhelés alatti nincs külön megadva, de 4 bar körül kell lennie.(#45630) vebbful: nem mondtam hogy ronggyá van kopva, elég egy tized mm kopás is és megnő a résveszteség. Az enyém megvolt kopva, de nem volt semmilyen durva hangja. Amúgy ez pont nem nagy tétel, mert valami 3500 Ft a 4 db és az olajteknő levételével simán cserélhető.
Amúgy csak azért írtam mert sok mindenből összejön akkora résveszteség hogy az olajnyomás ne álljon be elég hamar. -
Markizmark
addikt
válasz
kriszpontaz #45628 üzenetére
Ha kopottak a hajtókar csapágyak akkor az nagyon hangos és fordulatszám emelkedésre hangosodik. Az nagyon feltűnő.
Egyébként az enyém is csörög valamennyire, de 10w40 olajjal is csinálta. Minden tőke új pedig.
99% hogy még mindig szelepzaja van a motornak.
Megnézetem majd egy másik szerelővel is.F_Gergely:
Nálam is az első indításnál pár pillanatig ég az olajnyomás lámpa, de ha pár perc állás után indítom akkor rögtön elalszik. Ez azért van mert hosszabb állás után minden olaj visszafolyik a karterba. Ez inkább az olajszűrő hibája szokott lenni. Enyémben mann szűrő van, mégis egy pillanatig ég a lámpa a napi első indításnál. Egyébként Eneos 5w40 olajam van, és X14NZ F astra. -
F_Gergely
őstag
válasz
trassher #45627 üzenetére
az van benne mióta nálam van a kocsi, de eddig ilyet nem csinált csak a legutóbbi olajcsere óta...
(#45628) Godlike79:
Hát nem tudom mi a fenét csináljak, legutóbbi olajcsere óta csinálja. Sok napos állás után meg indítás után pár másodpercig picit bedadog a motor, és érzem a kasztnin hogy üt a motor. De még csak ötletem sincs. Én a vezérlésre gyanakodtam, vagy tippeltem de csörögni meg nem csörög. -
kriszpontaz
veterán
válasz
F_Gergely #45626 üzenetére
Nálam ez volt ez első jele annak hogy az olajszivattyúm szarrá kopott. Nagy a résveszteség, ami nem csak a szivattyú kopásából ered, hanem a hajtókar csapágyak kopása, főtengely nyugvócsapágy kopása, stb. is összeadódik.
Ez leghamarabb egy éjszakai állás után hidegen figyelhető meg. Meleg motornál már nem jellemző. Nekem volt olyan hogy a végén már 30 másodperc is volt mire elhalkult a motor és kialudt a nyomásjelző. -
F_Gergely
őstag
válasz
mohabá 007 #45622 üzenetére
Na akkor arra mondj nekem valamit az mitől lehet hogy motor indítás után pár másodpercig ég az olajnyomás lámpa, de utána meg elalszik, és ha meleg a motor akkor meg indításnál azonnal elalszik tehát normálisan működik. Olajnyomás szenzort cseréltem, gyári opel, de nem segített... Olajszintet néztem az is jó.
-
kriszpontaz
veterán
válasz
mohabá 007 #45622 üzenetére
Úgy tudom 0,5 Bar-nál kapcsol be a visszajelző lámpa.
A történet a következő.
Reggeli indításkor egyre csúnyább hangja volt, mintha fém csattanna fémen, már alapjáraton is csörgött az összes tőke.
Rámértünk az olajnyomásra. Alapjáraton 2 Bar, Terhelve 4,2 Bar. Tehát azzal semmi gond. Megnéztük a híres Eneos Premium Ultra 5W30 full synth olajat, ami bele lett öntve, úgy folyt mint a víz! Ilyen hulladék viszkozitású olajjal én még nem találkoztam, szinte simán lefolyt minden felületről, alig volt tapadása, kenése.
Leengedtük a pics@ba az olajat (12000 Ft kidobott pénz), és hozattunk szépen 10W40-es Castrol Magnatec Diesel (jobb kenőképességű) olajat (amit régen is használtam, és soha nem volt gond vele), és láss csodát, elmúlt a kerregés, elmúlt a vezérműlánc hang, és csendben teszi a dolgát a motor.
Most tesztelem újból és meglátjuk újbóli 2000 km után mit csinál (1800 km-t bírt az 5W30-as olaj).
Aki Eneos olaj vásárlásra adja a fejét, max új autóba öntögesse, Z12XE motorba nagyon nem ajánlott.Villogó olajnyomás lámpát nekem okozott kontakt hiba is az olajgomba csatlakozónál.
-
-
mohabá 007
aktív tag
A rossz főtengely jeladó ezeket a hibákat produkálta?
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
kriszpontaz #45566 üzenetére
-
F_Gergely
őstag
válasz
AMD Power #45620 üzenetére
Én utálom a hideget, meleget simán, balcsit 45 fokban tekertem körbe 3-as riasztásban
Na de, kocsiban kicsit más, mint mondjuk a levegőn. Én is úgy voltam vele minek klíma. Na amikor kint volt 40 fok a kocsiban meg 50+ és úgy szálltam ki belőle mint aki ruhástul ment szaunába, na akkor jött az hogy oké hogy bírom a meleget de ez így nem oké. Városban mondjuk még csak csak, de lenyomtam úgy bp-eger távot pályán hogy nem volt klíma. Na neeeem többet ilyet nem. Pedig nem vagyok nagy klímabuzi, de az annyira gáz hogy kiszállok a kocsiból vizes a hátam meg mindenem mert megizzadtam. Igy beállítom a digitklímán a hőfokot és a többit intézi a kocsi.
Anyuékat vittem le hétvégén siófokra, belőttem a 22 fokot és gyönyörűen tartotta, pedig 19 fok volt mikor indultunk és 36 lett mire leértünk. A kocsiban meg végig 22 fok volt és nem kellett állítgatnom semmit. -
AMD Power
titán
válasz
haddent #45619 üzenetére
Nálunk pedig kell majd a következőben. Már csak a gyerek maitt is. Most nyáron ő is végig szenvedte velünk ezt a dög meleget az autóban.
F_Gergely. Ne is mond.... jó is volt úgy lemenni Balcsira az M7 ,hogy már szinte fáztam.
Nagyon nem bírom meleget, cserébe bírom a hideget.
-
haddent
addikt
válasz
AMD Power #45617 üzenetére
Mert te még megedződtél a kemény időkben a kemény vasakon
Nekem/ünk is a H az első klímás autó, de mondok jobbat, a lakásban is csak 1 mobilklíma van az is csak 2 éveAki nem szokott hozzá a kényeztetéshez az elvan, én is nagyon ritkán kapcsolom be, csak ha a belvárosban kell a betonon állni előre jól láthatóan 30-45 percet, na akkor viszont életmentő szó szerint.
-
F_Gergely
őstag
válasz
AMD Power #45617 üzenetére
az a baj, hogy először azt se tudja mihez kezdjen vele az ember ha hiba van. De ez igaz szerintem bármire az autóval kapcsolatban. Én 3-4 klímáshoz menten, közben folyamatosan olvastam neten, hogyan épül fel a klíma rendszere, milyen összefüggések vannak. Ezek után szépen sorra vettem, milyen hibalehetőségek lehetnek mi-mivel van összefüggésben. Így sikerült le redukálnom a hibát két dologra, ebből az első lett a hiba forrása.
Ha bevittem volna egy műhelybe tuti 20 alatt nem úszom meg, meg kicserélnek feleslegesen minden szart. A szárítószűrőt majd cserélni akarom de azt is otthon ki lehet cserélni, csak az első lökőst kell levenni az meg kb 10 perc. Nem nagy mumus a klíma csak először azt se tudja az ember mi a francot csináljon vele, hol kezdjen neki. De nagy áldás, elmondhatatlan amikor beülök a kocsiba és percek alatt hüvös van, nem izzad be a hátam, nem érzem magam úgy mint egy szaunában. -
F_Gergely
őstag
válasz
Ruszki #45613 üzenetére
Belül is nézted? Kompresszornál szokott még engedni, én pl azt csak úgy vettem észre hogy felemeltük a kocsit és úgy már látszott. Belül szokott még ereszteni ezt szerelni viszont marha macera mert a komplett műszerfalborítást ki kell szedni... Nézz körül UV lámpával belül is meg csekkold le a kompresszornál. Bár ha a nyomásértékek jók, akkor kéne hűtenie. Lehetne írni hogy klímahűtő, meg szárítószűrő, de akkor elötte se kellett volna hűtsön.
-
trassher
addikt
válasz
Findzs #45606 üzenetére
Igen ilyenről van szó a hűtővel együtt. Pluszban még a klímahűtőbe bekötötték azt amivel kijött a gyárból, ami ilyen. Ez alul van gyárilag és ugye a keretben meg van neki a hely csak teljesen felesleges és értelme sincs mint ahogy a példám mutatja. Holnap majd lefotózom ha sikerül rendesen. Mondta a szerelő hogy g astrá-ban a klímahűtő ezüst színű, az enyém fekete.
Rugót még a héten vagy jövőhéten kicseréltetem mert már nagyon nem jó ez így.AMD Power: Sajnos ez már csak ilyen. A szerelő mondta is hogy 1500-ból 1500 ember így jár mint én hogy nem egyből klímáshoz viszi hanem autószerelőhöz aki állítja hogy tud klímát szerelni mert elment egy tanfolyamra. Amúgy le a kalappal előtte. Kérdeztem mivel tartozom, azt mondta semmivel mert hogy nem csináltak érdemben semmit. Akárhogy kértem nem fogadta el a pénzt, azt mondta majd tavasszal ha visszamegyek akkor majd kifizethetem azt a 3000 forintot a hibafeltárásra. Azért ilyen is elég kevés van, nem is kérdés hogy jövő szezon előtt jó előre bejelentkezek és megcsináltatom velük.
-
adorjant
őstag
Hangszóró csere engem is érdekelne,de inkább az,hogy a gyári cd-s cucc mennyire tudja meghajtani ezeket a hangszórókat... Mindig elhatározom,hogy lecserélem egy bluetooth kihangosítós valamire,de amikor megyek vele este,és szép összhangban világít minden,akkor sajnálom
-
#81556480
törölt tag
kihoztam az x16xel vekimből egy 5.5 literes fogyasztást tornyosnémeti bp t.németi távon. ami 480km. bp-től a vadkeleti szlovák határig. a 3-as autópálya végétől még 60 km főút.
-
Findzs
addikt
válasz
trassher #45587 üzenetére
"Erre jött a válasz hogy a klímahűtő lényegében új csak ott a bibi hogy a gyári szárító szűrőt hagyták a helyén és beraktak egy gyári opel klímahűtőt de beépített szűrővel, ergo van benne 2."
most akkor 2 db szárító szűrőt rakott bele valaki?
tehát benne volt egy és beleraktak még egyet? azt hogy? belefér?
erről van szó? [link]igen a hátsó rugókat én már leteszteltem helyetted és 2 éve nincs bajom velük
pár hónapig fent volt egy kicsit a segge a kocsinak, gondolom míg a rugó beállt de mást nem vettem észre(#45591) Calogero
Gratulálok és jó egészséget neki!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Raspberry Pi
- Diablo IV
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Tesla topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 4500 32GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- 16TB 0 nap Seagate Exos X16 Enterprise HDD több db.
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest