Végén majd még nekem kell itt szégyellnem magam, mert én Pécsen tanultam... kb már sértő.
May the Force be with you!
Végén majd még nekem kell itt szégyellnem magam, mert én Pécsen tanultam... kb már sértő.
May the Force be with you!
"elitegyetemen " "mondjuk a BME-n" "ország legjobbjai,"
Te ezt komolyan is gondolod, vagy valami vicces szívásból kihagytál minket? Elitegyetem? Ország legjobbjai? Magyar felsőoktatási képzésről beszélünk? Nem degradálom le a magyar egyetemeket, vagy a képzésüket. Vannak normálisak... de hogy ELIT ... "BME".. pffff.. hagyjuk már... "Ország legjobbjai"....
Ha körbe nézel akkor már itthon is találhatsz tényleg ELIT sulit, csak nem igazán a felvételi kisegítő könyvben (ára se az...) Ha pedig elit és tényleg elit képzésről beszélünk azt itthon nem fogod megkapni.
Persze kinek mi az elit... Ebben a csodálatos véleményem szerint oktatás oldalon vészesen romló országban...
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
Na mondj elit felsooktatasi intezmenyt otthon. Szerintem egy sincs, barmennyit fizetsz is erte.
while (!sleep) sheep++;
Hmmm mit szólsz mondjuk ezekhez?
[Aquincum Institute of Technology] (Igaz ez papíron amerikai egyetemekről jelentkező "cserediák" programot csinál)
[Central European University]
Ezekről eddig csak jót hallottam, kiscsoport, friss technológia és releváns oktatók. Tudomásom szerint egyik sem elérhetetlen a magyar "pórnép" számára sem. (Méretes pénztálcával és megfelelő ajánlással)
Persze kinek mi az "Elit", de nekem az az oktatási intézmény aminek nagyok az elvárásai és kb csak a legjobbakból válogat akiknek majd kiemelkedő oktatást, későbbi kapcsolatrendszert és karrier lehetőséget nyújt.
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
ui.: de szerintem ha nézelődünk akár még találhatunk még olyat is amiről még én sem hallottam és megfelel az általam kialakított elit oktatási intézmény fogalmának.
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
És akkreditált?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
AIT-n BME-s tanárok oktatják 1-1-ben ugyan azt, mint a BME-n. Ott a képzés minősége abban van, hogy a hallgatók jobban motiváltak:
1) kurva drága tandíjat fizettek (vagy fizeti a sulijuk), és ha már ilyen drága, akkor komolyan is veszik ---> napról napra készülnek az előadásokra is
2) kisebb a csoport és ciki ha nem tudsz valamit
Erről az alapító beszélt nekünk, mert BME-sként ingyen részt vehetsz az AIT programjában. + szakmai tudást nem ad, de amerikai kapcsolatokat igen.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
sziasztok!
szerintetek 30 évesen bele merjek vágni egy mérnök infóba és ráadásul levelezőn? lenne értelme 36-37 évesen kikerülni pályakezdőként? (itt beleveszem, hogy semmi előképzettségem sincs és főállás mellett az adott tantervet nem mindig lehet teljesíteni)
jelenleg munkanélküli mechatronikai technikus vagyok (operátori állásokat ajánlanak sajnos csak a környéken, költözni nem éri meg albérlet sokat elvinne)
Azért mondjuk ciki lenne, ha olyanok kerülnének ki a zeneművészetin zongora szakról, akik nem tudnak zongorázni, de zeneelméletből, zenetörténetből pengék. Még ha zongorázni nem is az egyetem tanítja meg őket, ez tény.
Lehet, hogy szar suliba jártam, sőt tény, csak az a probléma, hogy kívülről a munkaerőpiacon jó suliként tekintenek rá, én meg tudom, hogy mi van a máz mögött. Emellett ismerősöktől ugyanazokat a problémákat hallom vissza más intézményekből, ezért gondolom, hogy nem egyedi jelenség, hogy a felsőoktatás köszönő viszonyban sincsen a munkaerő piaci igényekkel, legalábbis informatikai területen. Egyszerűen arra építenek, hogy úgyis olyanok végzik el, akik érdeklődnek, valamint van némi eszük, hogy átvergődjenek a szopatásokon, így aztán végső soron nem kapnak a munkáltatók rémesen rossz munkaerőt, csak éppen ebben semmi érdeme az intézménynek.
Az biztos, hogy rosszul mértem fel a helyzetet. Ha újra kezdhetném, nem azt csinálnám, hogy még jobbnak mondott suliba mennék, hanem a legkönnyebben elvégezhetőt választanám ki, így több időm jutna hobbi fejlesztésre, és már 1. évben keresném a szakmai gyakorlatot.
4.5 év tapasztalattal? Ja úgy a dupláját.
Nem hiszem, mert csak juniorként tudnék elhelyezkedni, mivel több szempontból is sok a hiányosságom.
Az a baj, nem csak a saját mikrokörnyezetemből indulok ki, ráadásul a mikrokörnyezetem is sokkal tágabb, mint gondolnád...
Szerintem itt összekevertek két fogalmat, amelyre mindkettőre szokták használni az elitiskola kifejezést. Az egyik az olyan intézményeket takarja, amelyeknek a képzései a tehetősek privilégiuma. A másik pedig a pórnép számára nyitott, de erősnek számító intézmények. Az megérne még egy misét, hogy utóbbinak Magyarországon egyetlen mércéje, hogy mennyire szórják meg a népet, de ez egy másik kérdés...
1, ATI oldalon, pont hogy nekem diák felől van infóm, és vannak BME-s tanárok, de nagyon nem csak azok és nagyon nem ugyan az a tananyag.(válogatott mind a két téren) Az ingyen résztvevős story-ról pedig egyáltalán nem hallatom semmit, elég érdekes lenne ha neked BME-ről még ha elég jó is a kapcsolat a 2 "szervezet" között, ha tényleg ingyenesen és könnyen részt vehetnél (Nagyon nem az a koncepció és k kevés magyart láttam ott, aki ott volt, k sok pénz után és ajánlás útján.)
2, Kisebb csoportban ahol oda is tud figyelni rád a tanár és sokkal normálisabban oktatja le neked a tananyagot biztos a motiváló, hogy a "kisebb a csoport és ciki ha nem tudsz valamit"...
(#3656) Mercutio_ Mert a magyar Akkreditációnak van fogalma az elitképzésről, vagy csak a "papíron" dolog érdekel. Egyébként nagyon meglepődnék az általam linkelteken, ha nem lenne az. Főleg monjduk a CUE-n.
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
CEU nem rossz, de messze nem elit.
while (!sleep) sheep++;
Igazság szerint a magánintézményekből még a jó középút nem született meg itthon. Létrejött ugye a GDF, amely aztán azok gyűjtőhelye lett, akiket máshová nem vettek fel, és a színvonal a béka segge alatt volt, a Bojár féle magánintézmény meg színvonalas ugyan, de nagyon nem olcsó. Olyan intézmény is kellene, amelyet 100%-ban az IT vállalatok finanszíroznak, nincs tandíj, és csak a (felvételi alapján) legjobbak kerülhetnének be.
Coursera.org
while (!sleep) sheep++;
A CEU tandíjai csak hazai szemmel nézve magasak, azért tűnik elitnek, mert itthon csak a tehetősek engedhetik meg maguknak.
Hát mondjuk igen. Szerintem egy oktatási intézmény nem azért jó mert pl 300 ból végül csak 50 végzi el... Vajon mit keresett ott a másik 250 akkor? Az egyetem miért vette fel? Jaaa, hogy kell a pénz? jaaa Nagyon ELIT.
Szerintem egy ELIT iskola, alapvetően csak olyanokat venne fel akiket képezni is tud és akik el tudják végezni azt. (Persze mindenhonnan buknak ki, csak nem mindegy, hogy a túlnyomórésze a tanulóknak vagy csak elenyésző...)
(#3663) emvy
Itt jön képbe, hogy kinek mi az elit. Magyar szemmel nem lehet az az elvárás szerintem, hogy egy MIT szintet hozzunk... Egyébként egész EU ban nagyon jó helyeken végez a CUE .... Legtöbb szakon top 10-30 ban benne van tudtommal és nagyon jó a megítélése mind az képzése.
Neked mit jelent egy elit Felsőoktatási intézmény?
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
Sajnos ez a hazai felsőoktatás sajátos finanszírozása miatt alakult ki. Ha 50 fővel is ugyanazt a pénzt kapnák meg az államtól, akkor nem lenne ilyen.
A másik pedig nem is a hallgatók minősége, hanem a hozzáadott érték, mert ez lenne a valódi mérce. Ha 300 hallgatóból fokozatosan kiszórnak 250 hülyébbet, akkor persze, hogy a maradék 50 megállja a helyét a munkaerőpiacon, csak ilyenkor kérdés, hogy mit is adott ehhez hozzá az egyetem.
Elit=benne van a top 50 egyetemben a világon. Persze ezek a rangsorok nem mindig megbízhatóak, de saccolni lehet velük. Ma Magyarországról is ki lehet jutni Cambridge - re meg ilyen helyekre, azokra szokás mondani, hogy elitek.
while (!sleep) sheep++;
Ha a nagy neveket nézzük akkor mondjuk lenne 10 a világon (elit). A "TOP"listákról meg az egész egyetemet rangsorolni szerintem baromság... a szakokat még talán van értelme.
Viszont, ahogy említetted is... milyen szempontok alapján rangsorolják és ki?!
"640 kByte memória mindenre elegendő"
Az oktatók tudományos disszertációi alapján nagyrészt. Ami mondjuk IT-ban pont nem annyira szokásos (mint ahogy msc és phd doktorik sem), ott sokkal inkább a privát szféra az erős.
Akkor ne higyjél nekem. Bojár Gábor milliárdosként ezzel akar adni valamit a magyar társadalomnak. Ha egy magyar részt vesz AIT-s képzésben, csak annyit kell cserébe tennie, hogy az amerikai diákoknak segít az ékszakai életben boldogulni, el kell velük menni kocsmázni meg bulizni, mert nem ismerik a jó helyeket.
Én azért nem vettem részt ezen, mert egyrészt nem érdekel az entrepreneurship világ (ebben különbözik csak a BME-s anyagtól) a maradék tárgy ugyan az a matek/grafika lett volna, amit már tanultam, harmadrészt a graphisoft park kurva messze van a BME-től és otthonról is.
Mellesleg egyik ismerősöm aki részt vett, mesélt róla. Szóval nekem az alapítótól (Bojár Gábor), 2 ott oktató tanártól (Recski és Szeszlér) és egy résztevőtől vannak infóim.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
(Recski és Szeszlér)
aajjaj ..
Volt szerencsém mindkettőjüknél szóbelizni
Ja és djgeg, ezeket nem én találtam ki, az alapító mesélt róla, hogy az AIT-n ez a 2 dolog adja a képzés értékét.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
Ezek szerint félreértettük egymást a bekerülő magyarokról. Az egy dolog, hogy páran részt vehetnek, és "társaságként" megéri felvenni a külföldi diákok mellé, de ez nem azt jelenti, hogy beböfented, BME-n hogy szeretnék részt venni és bam átvesznek... Többek között max párat, tekintve az ember mennyiséget ami ott van.
Nem gondolom, hogy kamuznál, csak azok mellet nekem ott tanuló diák aki mesélt róla és az alapján nagyon nem arról van szó, hogy egy az egyben a BME-s képzés és tananyag van átemelve. Vannak tanárok és kutatót teljesen máshonnan, és normálisabb a tananyag azok alapján amit láttam belőle.
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
Aluljelentkezés van a pályázaton, így végülis az megy aki akar (talán 4-es átlag kell hozzá). Persze bukdácsoló, keresztes hadjáraton lévő embereket még egy plusz teher nem érdekel, szóval kevés olyan ember van, akit érdekel, de nem tud bekerülni.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
"keresztes hadjáraton "
Ha tényleg ez a helyzet akkor ez azért érdekes. Papíron azért elég jónak tűnik ha pedig ennyire alacsony a bekerülési limit akkor nem igazán értem.
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
erasmusra aztán tényleg bárki kimehetne, mégis alig jelentkezik valaki.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
Mármint BME-ről?!
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
Ez inkább az a szitu amikor a végzett zenész múlt századi, manapság nem játszott darabokat tud fejből, de a hangszerét kellő szinten használja és egy új darab megtanulasa se annyi idő és olyan színvonalú vissza adást jelent mint egy zenei középiskolásnak.
djgeg:Nem csak a BME-n, a gyerek BGF pénzügy szakos és hiába noszogatjuk magyarázzuk, hogy csak profitálhat belőle nem érdekli az Erasmus
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Itteni diákként azért picit más az Erasmus fekvése. Anyagi oldalról nézve is kell valamennyi tőke, mert az ösztöndíj az főleg a diákszálló díjára elég. A fiatalok indulási hajlandóságát sem segíti, hogy nálunk nem építik az önbizalmukat, hanem ahol érik alázzák őket.
Egy nyugati gyerek, amikor idejön, akkor komplett lakást bérel, felveti a költőpénzt és tele van a nyugaton általános önbizalommal, mert nem az alapvető dolgok eléréséért kell küzdeniük, mint az ittenieknek. Az otthonról hozott mentalitás az, ami visszafogja az itteni fiatalokat. Nem konkrétan rád értem, hanem úgy általában.
Pár év múlva fogja
Nálunk is már a tanárok írtak mailt a levlistákra, hogy gyerekek lécci menjetek ki erasmusszal, mert nincs kihasználva és ez milyen ciki meg mekkora lehetőség ...
Hát jah, csak elfelejtették megemlíteni, hogy kinti tárgyak nem ismertethetők el itthon, szóval kapásból összeszed az ember 1 félév csúszást plusz mivel a legtöbb tárgyból nincs kereszt igazából 1 év lesz az inkább. True story.
Fél-egy év, puff neki. Aki dolgozik, komolyan kutat egyetem mellett, az simán ráhúzhat éveket is.
Befektetésként kell tekinteni rá, multikulti, nyelvtanulás, tapasztalatszerzés, és hogy ontopik legyek -> versenyelőny, magasabb fizetés.
Ha elmész dolgozni multihoz akár gyakorlatra akár teljes munkaidőben, akkor megkapod ugyanúgy a multikultit, kapcsolatokat, nyelvtanulási/használati lehetőséget és külföldi kiküldetést is.
Multija válogatja...
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Meg, hogy azon belül is hova kerülsz. Annyi csapat van egy ilyen cégnél, hogy általánosítani nem lehet.
May the Force be with you!
Vagy nem. Ha elmész Erasmusra, és nem bulizol végig, akkor tutira megszerzed ezeket a tapasztalatokat. Bulizással is részben. Illetve azt nem kell tudnia a munkaadónak, hogy mit is csináltál ott, és olyanról sem hallottam, hogy az Erasmus vagy bármilyen külföldi tapasztalat negatív tényező lett volna a felvételinél.
Ezzel szemben nem egy multihoz került ismerősöm van, akik ott vannak, és évek alatt még csak egy külföldi munkára vagy tréningre sem jutottak el. Na igen, ezt a válságos - cost cutos résznél nem is említettem: bizony a tréningek nagyon sok helyen meg lettek vágva, és maradtak az online oktatások...
Kötelező gyakorlat == Erasmus? Wtf.
Nem voltam Erasmus-on, így hát nem önigazolásból kell védenem, úgyhogy bátran vállalom, hogy ez nettó hülyeség. (Ellenben viszont rendszeresen interjúztatok (és veszünk fel) juniortól-seniorig embereket, úgyhogy a munkáltató oldalát remekül látom.
A kötelező gyakorlat egészen konkrétan semmit nem ér, kb. elolvasásra sem méltó munkatapasztalat szempontjából. Talán fél év környékén kezdődik az, hogy pályakezdő, de már volt valamennyi munkatapasztalata.
És munkatapasztalat alatt azt is értjük, hogy képes bejárni napi 8 órát, nem anyukája keltegeti naponta, hogy mennyire önálló.
(És igen, ez egy Erasmus-nál egészen jól ki tud derülni.)
Nem írtam, hogy a kettő egyenlő lenne, pláne nem kötelező gyakorlatra gondoltam, mert önállóan is lehet jelentkezni suli mellett gyakornoki pozicióra akár fél évre is. Arra próbáltam rávilágítani, hogy nem feltétlen kell külföldre menni csak azért, hogy idegennyelvet használhasson az ember minden nap és kapcsolati hálót építsen. A munkatapasztalathoz meg semmi köze nem volt a hsz-emnek.
En peldaul - mar meg nem mondom milyen neven futott akkor, de nem erasmus - otodevben mentem ki. Mondjuk bonyolult voltam, mert keresztbe kasul pakolgattam, osszevonogattam a feleveimet meg a diplomazasokat ugy alapbol is, de konkretan a progtervmat (volt Jate) otodev masodik felet toltottem kint, az egyetlen megmaradt szakdogairasra megkaptam az alairast (bar hm, nem volt az teljesen jogos mert nem nagyon csinalgattam kint, de ez csak rajtam mulott, na meg hatternek ott volt a fejemben, hogy volt mar masik), es igy nem vesztettem vele felevet, csak annyit hogy - egyebkent temat valtva, a kinti egyik tantargyamra alapozva - melo kozben kov. februar kornyeken diplomaztam le, mert nem fert mar bele a diplomamunka megirasa (januar elejetol majus elejeig voltam kint).
Öcsém volt Erasmuson, de nem itthonról, hanem osztrák egyetemről ment ki egy fél évet Olaszországba. Neki sem számítottak be semmit, de lehetőséget biztosított a küldő egyetem, hogy az összes tárgyból levizsgázzon utólag, a félév végén. Igaz, ezt elég nehéz lenne elképzelni egy komoly képzésnél, ahol mondjuk laborgyakorlatok, sok-sok ZH vagy akár rendszeres számonkérés is van, mert ő gazdasági szakon tanult.
Ez attól függ, ki mit hasznosít belőle. Ha csak végigbulizza az egészet, mint ahogy legtöbben teszik, akkor sok értelme a jövője szempontjából nincs, ezzel együtt mondom, hogy szellemi fejlődés szempontjából még ekkor is lehet értelme. Ha tényleg nyitott szemmel jár, akkor viszont lehet.
Ez inkább az a szitu amikor a végzett zenész múlt századi, manapság nem játszott darabokat tud fejből, de a hangszerét kellő szinten használja és egy új darab megtanulasa se annyi idő és olyan színvonalú vissza adást jelent mint egy zenei középiskolásnak.
A zeneművészetin valóban ez a helyzet, csak oda ugye nem vesznek fel senkit, aki nem tud eleve játszani a hangszerén. Az informatika szakokra viszont felvesznek olyat, aki nem tud programozni, és el is tudja végezni anélkül, hogy megtanulná rendesen.
Az informatika szakokra viszont felvesznek olyat, aki nem tud programozni, és el is tudja végezni anélkül, hogy megtanulná rendesen.
Neked ez a programozás a mániád lehet, már többször is előjött. Segítek: informatikus != programozó
informatikus ≠ programozó
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
Egyrészt a programozás egy példa volt, másrészt nem csak a programozónak kell tudnia programozni.
másrészt nem csak a programozónak kell tudnia programozni.
Ez így sajnos nagyon pontatlan... A tudás szint ami különbséget tesz IT-n belül... Valamekkora átfedés van más területekre... Ennyi erővel lehetne hozni a linux ismereteket, vagy a virtualizációt MS, meg Vmware környezetben... Akik ebben melóznak biztos nem fogják befonni a szemöldöküket, ha egy monitoron látnak néhány sor kódot. Na de nem is ők írják a vállalat irányítási rendszereket...
Csak, hogy elővegyem a klasszikus példát. Minden orvos tudja, hogy működnek a dolgok belül, de végül mégsem a fogorvos fogja kivenni a vakbeled...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Egyetértek, hogy a különböző területeken dolgozó informatikusoknak nem egyformán kell tudnia. A példa viszont rossz, mert épp a fogorvos van külön szakon, még ha nagy az átfedés aközött, amit ők és az általános orvosok tanulnak. Pl. ha azt mondod, hogy nem a nőgyógyász fogja a szívműtétet végrehajtani, akkor az jó példa lett volna. A fogorvosok például anatómiából könnyebbet tanulnak, nagyjából félúton van az orvosi és a gyógyszerész anatómia között a tananyag mennyiségét tekintve.
De nem véletlenül írtam, hogy a programozás példa volt, az üzemeltetési ismeretek is 0-hoz konvergálnak annál, aki csak elvégezte az egyetemet, de pluszban semmivel sem foglalkozott, ami informatika.
A programozás szép és hasznos dolog. Én IT Supportban dolgozom, valószínűleg abban is fogok megöregedni. Programtervező Informatikus diplomát csináltam tavaly 30 évesen, jelesre, és dicséretes szakdogát (programot) írtam.
Ennek ellenére fél évvel ezután most a tudásom arra jó, hogy ügyesebben próbálok bánni az erőforrásokkal a napjaim során.
Summa summárum egy informatikusnak szerintem is érdemes tudnia programozni, de nem OOP (magas) szinten.