Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#7101) fero02 válasza vallas (#7097) üzenetére


fero02
veterán

Nem jut eszembe a város, h hol, de olyan helyet keress, ahol a régi rendőr astrákat bontották szét. ;)

Nekem is olyanon van a nyári gumi egyelőre. :DDD

KrenAtesz: az eredeti reklámot utálom, de ez qrva jó. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#7102) eddie88 válasza KrAt (#7100) üzenetére


eddie88
csendes tag

:C komoly

(#7103) glutamin válasza KrAt (#7100) üzenetére


glutamin
őstag

Ez mekkora volt! :C :R

„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“

(#7104) vallas válasza fero02 (#7101) üzenetére


vallas
senior tag

Hát akkor gyorsan szerezz rendes felnit, és én átveszem tőled jutányos áron... :D

.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!

(#7105) vallas válasza KrAt (#7100) üzenetére


vallas
senior tag

:C :C :C

.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!

(#7106) dokar


dokar
addikt

ide is beírom:

mi a véleményetek a benzinhez keverhető injektor tisztító adalékról?
ha nyomok bele egy kevés bioetanolt, akkor az nem jó/jobb megoldás?

és a motorolajhoz keverhető kopáscsökkentő adalékról?
tehát a 10W-40 castrol magnatec 12-13 kHUF-ba kerül, kiválthatnám ezt 5k HUF GM olaj + 1-2 kHUF adalékkal? eddig csak tisztán GM-et töltöttem bele, de sokan szidják, ezért akarok jobbat.

extra - SEXRay

(#7107) TasiA válasza dokar (#7106) üzenetére


TasiA
senior tag

Mennyibe??? Hol árulják dupla áron?? Én a MAGNATEC-et 6000FT-ért veszem a 4literes falakont, anyám Astrájába. Még az olajshop.hu-n is csak 7300FT a 4 literes. Amúgy én nem használnék ilyen adalékokat, meg GM olajat se. A benzines dolgot meg nem tudom. Én használtam Spurit, de semmit sem vettem észre.

[ Szerkesztve ]

(#7108) dokar válasza TasiA (#7107) üzenetére


dokar
addikt

tescoban láttam 12 ezerért.
szóval te is a magnatec-et javaslod gm olaj helyett?

extra - SEXRay

(#7109) wwhy válasza dokar (#7106) üzenetére


wwhy
veterán

Éveken keresztül használtam egy 10 éves F Astrához (1,4i) Stop injektortisztítót; egy kis hatás (egyenletesebb lapjárat:) ) érezhető volt ;

ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>

(#7110) TasiA válasza dokar (#7108) üzenetére


TasiA
senior tag

Ja, mutterom H Astrájába azt, a sajátomba sárga LIQUI MOLY-t. Igazából bármelyik kicsit nevesebb olaj jó bele. A GM-el csak az a baj, hogy nem tudom mi van benne, meg sok olyat hallani, hogy hamisítják. Visszatérve a benzin lötyikre, szerintem csak hosszútávon lesz hatása. (persze ezt csak gondoom)

(#7111) KrAt


KrAt
veterán

Na lesz szép motorfelújítás, A-Z-ig minden jó lesz rajta :)

(#7112) TasiA válasza KrAt (#7111) üzenetére


TasiA
senior tag

Ennyi pénzből már símán bírtál volna venni egy hibátlan Kadettot, vagy valami Fullos F Astrát, vagy Vectrát.

Ha valaki véletlenül szeretne venni óccsón BI-XENON-t

(#7113) DeadMeat válasza TasiA (#7112) üzenetére


DeadMeat
veterán

De abban nincs annyi élvezet,mintha "te magad" tennéd szépen rendbe a drágádat.Bár sokkal egyszerűbb az tuti.

Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!

(#7114) KrAt válasza DeadMeat (#7113) üzenetére


KrAt
veterán

Bizony :) Így tudom, hogy még soksok százezer km-t elfog menni, ez érzelem alapon működik, nem pénztárca alapon sajna :)

(#7115) lantika válasza KrAt (#7100) üzenetére


lantika
tag

kifelejtetted: büszke vagyok rá,hogy évente kell sárvédő ívet cserélni,mert rohad.....

[lantika]

(#7116) fero02 válasza vallas (#7104) üzenetére


fero02
veterán

Azon vagyok! ;)

Ha lesz vmi úgyis beírom ide, h eladó...

(#7117) TasiA


TasiA
senior tag

(#7118) KrAt válasza TasiA (#7117) üzenetére


KrAt
veterán

Ezt nekem annó már ajánlotta, de ez rengeteg kess :(

(#7119) zfarkas


zfarkas
senior tag

Sziasztok!

Rég írtam már ide. Ezek szerint meg vagyok elégedve a G Astra-val :)

Szóval vennék rá alufelnit, hogy ne kelljen állandóan ide-oda szerelgetni a téli-nyári gumikat a gyári lemezfelnin.
Amit kinéztem, az az Enzo X, ez alapján szerintem jó lesz a kocsihoz.
Csak az ET számmal és a szélességgel van bajon, a gyári Opel felnik ET száma 49, míg a fenti felnit csak 38-asban láttam eddig, illetve az Opel felnik szélessége 6", míg az Enzo-é 6,5". Ezek "kioltják" egymást, vagy probléma lehet?
Köszi,

Zoli

Raw Dark Pure

(#7120) zfarkas válasza zfarkas (#7119) üzenetére


zfarkas
senior tag

Találtam egy ET kalkulátort, ami alapján 6" ET49 megfelel 6,5" ET38-nak.

Raw Dark Pure

(#7121) vallas válasza fero02 (#7116) üzenetére


vallas
senior tag

Rendben....

.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!

(#7122) bambano válasza dokar (#7106) üzenetére


bambano
titán

Rendes motorolajban benne van minden adalék, felesleges pluszban öntözgetni bele. A gm olajjal nincs semmi gond, ha rendes helyről kapod, leginkább megbízható márkaszervizből. Semmivel sem rosszabb vagy veszélyesebb, mint shell helix tobozban tecsós olajat venni a kutakon.

Az én véleményem az, hogy az az olaj van a motorban, amit a márkaszerviz belerak. Ha ez nem felel meg, akkor cserélik gariban, amit szétvert a munkájuk.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#7123) helkis válasza zfarkas (#7119) üzenetére


helkis
addikt

jól néz ki, én is várom már, hogy visszarakhassam az alu-t..:)

a felni Rial LeMans 7JxR16 ET38

ennek az ET-nek mi a szerepe egyébként mert eddig semmilyen káros tényezőt nem vettem észre..

[ Szerkesztve ]

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#7124) dokar válasza bambano (#7122) üzenetére


dokar
addikt

tehát ha a sarki autósboltban veszek GM olajat, akkor nagy a rizikó?
esetleg ha az unix-ban?

(#7123) helkis: rossz ET esetén erősebben amortizálódik a féltengely.

[ Szerkesztve ]

extra - SEXRay

(#7125) helkis válasza dokar (#7124) üzenetére


helkis
addikt

feltenném az ősi kérdést: miért? :B

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#7126) dokar válasza helkis (#7125) üzenetére


dokar
addikt

gondold azt, hogy egy kézzel tartasz egy kétkezes súlyzót vagy egy nehéz rudat, de nem középen fogod meg, hanem vmivel arrébb, na ekkor sokkal jobban terhelődik a csuklód, a féltengely és társai is hasonlóan érezhetik magukat.

extra - SEXRay

(#7127) helkis válasza dokar (#7126) üzenetére


helkis
addikt

értem, van erre valami képleted? :D

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#7128) dokar válasza helkis (#7127) üzenetére


dokar
addikt

középen kell lennie a ... TasiA jobban meg tudja ezt fogalmazni :B

extra - SEXRay

(#7129) helkis válasza dokar (#7128) üzenetére


helkis
addikt

csak azért kérdezem, mert ha meg is egyezik az ET, semmi nem garantálja, hogy a súly is arányosan van elosztva mindkét oldalon, vagy igen? :B

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#7130) dokar válasza helkis (#7129) üzenetére


dokar
addikt

A = ET érték
B = A felni szélessége (1 col = 25.4 mm)
C = A felni középvonala
D = Rögzítési felület

A fenigyártó cégek a felni mélységét ET szám alapján határozzák meg.
Ez az érték általában fel van tűntetve a felnin a gyártó által. Pl. a 911-es Porsche Fuchs felniken a felni belső oldalán található. Az Et szám nagyban függ a felni szélességétől és akár negatív értékű is lehet.

Az ET értéket milliméterben mérjük és a következőképpen határozzuk meg:

(B / 2) + A =
a felni szélessége a rögzítés helyétől, (D) az autó irányában mérve.
(E+A ..lásd az ábrán..)

(B / 2) - A =
a felni szélessége a rögzítés helyétől, (D) a felni külső részének irányában mérve.
(F ..lásd az ábrán..)

Példa:
Felni szélessége = 7" (azaz 7 "col")
ET érték = 43

B = 7 x 25.4 = 177.8 mm
A = 43 mm

(B / 2) + A =
(177.8 / 2) + 43 =
88.9 + 43 = 131.9 mm
(= a D értéke a belső oldalon, vagy E+A az ábrán)

továbbá..

(B / 2) - A =
(177.8 / 2) - 43 =
88.9 - 43 = 45.9 mm
(= a D értéke a külső oldalon, vagy az F érték az ábrán)

Hogy leellenőrizhessük számításunkat:

131.9 + 45.9 = 177.8 mm
177.8 / 25.4 = 7" (azaz 7 "col")

forrás: gumiker.hu

extra - SEXRay

(#7131) helkis válasza dokar (#7130) üzenetére


helkis
addikt

tudom hogy mérik, nem ezt kérdeztem, hanem amit írtál az első kérdésemre.. :D
de akkor konkrétizáljuk : pl 49-es ET helyett 38-as-t rakok fel, akkor mennyivel nagyobb terhelést kap a futmű, vagy a tengely, vagy mennyivel hamarab kell cserélni, megy tönkre stb.. ;) erre kellene képlet ;)

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#7132) fero02 válasza helkis (#7131) üzenetére


fero02
veterán

Ilyen szar utak mellett szvsz nem lehet észrevenni egy felni káros hatását (az esetleges méret eltérések miatt) a futóműre. Vagy csak vmi nagyon extrém esetben.

A lényeg ha beteszed, h végpontokon ne érje a doblemezt és ne verjen bele a kerékjárati ívekbe. Gyakorlatilag a mozgása legyen ugyanolyan, mint a gyárival.

(#7133) TasiA válasza helkis (#7131) üzenetére


TasiA
senior tag

Köszi DOKAR a bizalmat! :R

ET lényeg, hogy ahol a felnidet rögzíted az agyhoz, tehát a csavaros rész, a kerék képezeletbeli közepétől hány miliméterre esik arrébb. Ez a szám minél kisebb, annál kintebb lesz a futófelület a csavaros közép résztől, amivel sokkal jobban terheled a csapágyakat, tengelyeket, gömbfejeket. Közben romlik az egyenes futása is a gyári mérethez képest. Legalább is én ezt tapasztalom. Ugyan olyan gumit használva, egy ET49 és egy ET35 között nagyon érezhető a külömbség mikor pl előzgetsz. Míg a gyárival csak érezed, hogy billeg az autó a sávokban leledző nyomvájúktól, ET35-el a kormányt is rángatja, ki akarja venni a kezedből. Persze ez hatványozódik a a peres gumitól, de maradjunk csak az ET-nél. Remélem érthető voltam! Dokar is jól megfogalmazta, nem mindegy, hogy egy seprűt pl a tövénél fogva emeled ki oldalra , vagy a legvégénél.

(#7134) helkis válasza TasiA (#7133) üzenetére


helkis
addikt

aham, ez már 7,5J-s felni?
lehet én azért nem érzékelem ezt, mert mindenben csak kicsivel mentem a gyári értékek fölé? 6JxR15 185/65 ET49 @ 7JxR16 195/50 ET38
ráadásul a szélesebb kerékkel jobbnak érzem az úttartást :B
kösz a választ! :R

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#7135) TasiA válasza helkis (#7134) üzenetére


TasiA
senior tag

"aham, ez már 7,5J-s felni?"

ŐŐŐ mire gondolsz??

(#7136) gaby666


gaby666
tag

Van arra valakinek ötlete, hogy miért kophat a gumi elég komolyan, és gyorsan? Voltam a futómüvesnél is , be mérték, semmi gond nem volt a kerekekkel,és még ök sem tudtak választ rá! Talán a gumi márkája? DEBICA 185/65 négyévszakos. Opel astra G-m van. :R

Olyan bizonytalan vagyok néha! Vagy mégsem? 06702835396

(#7137) wwhy válasza gaby666 (#7136) üzenetére


wwhy
veterán

szerintem meg is válaszoltad ;) mondjuk azt nem írtad, h mi az h gyorsan :) és ne fékezz satura/ne indul padlógázzal!! :P

ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>

(#7138) KrAt válasza gaby666 (#7136) üzenetére


KrAt
veterán

Mert Debica és 4 évszakos :) Annó nekem volt nyárim, egy hulladék volt, még volt minta rajta, de már sikított a kanyarban.. :U

(#7139) dokar válasza KrAt (#7138) üzenetére


dokar
addikt

legközelebb én is 4évszakosat veszek, mert a téli-nyári cserebere az parasztvakítás.

extra - SEXRay

(#7140) DeadMeat válasza dokar (#7139) üzenetére


DeadMeat
veterán

Meg fogod bánni... Se télen nem jó,se nyáron.Meg qrva gyorsan kopik.

Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!

(#7141) Winner_hun válasza dokar (#7139) üzenetére


Winner_hun
félisten

Szerintem pl a téli úton jobb gyorsítás és ABS későbbi bekapcsolása nem épp parasztvakítás.
Tapasztalat hogy a téli télen jobb a nyárinál, hóban legalábbis biztosan.

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#7142) bambano válasza dokar (#7124) üzenetére


bambano
titán

A sarki autósbolt rizikófaktorát nem tudom. De ha benzinkúton veszel motorolajat, vagy hagyod, hogy a kutas megnézze az olajszintet, akkor szerintem komoly az esélye, hogy átvernek.

A nagy alkatrészkereskedők nem engedhetik meg maguknak, hogy gagyit áruljanak (legalábbis én ebben a hitben élek), úgyhogy a unix szerintem nem rizikós.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#7143) bambano válasza dokar (#7139) üzenetére


bambano
titán

Akkor inkább vegyél olyan nyárit, ami szutyokban is jó, vagy vegyél rendes télit. A 4évszakos szerintem nem felel meg.

Ha már itt tartunk, valószínűleg cserélnem kellene a nyári gumijaimat, valami jó minőségű, forgásirányosra, amit be is lehet szerezni. Ötletek?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#7144) helkis válasza bambano (#7143) üzenetére


helkis
addikt

Konvoly kft. tőlük rendeltem a nyárit, télit, megbizható cég gyorsan, korrenten dolgoznak és nem utolsó sorban az egyik legkisebb haszonkulccsal.. ;)

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#7145) TasiA válasza dokar (#7139) üzenetére


TasiA
senior tag

Pedig ég és föld a külömbség!

(#7146) dokar válasza bambano (#7143) üzenetére


dokar
addikt

inkább olyan nyárit veszek, ami szutyokban is jó. :)

téli szezon előtt, mikor feltettem a télit, 4°C volt, sokkal jobban csúszott a téli, most egy hete felkerült a nyári, 3°C volt a hőmérséklet és szokatlan volt a téli után, hogy a nyári mennyivel jobban tapad. tehát 3-4 °C-nál azt éreztem, hogy a nyári sokkal jobb, mint a téli. talán -5°C küröl billenhet át a mérleg a téli javára, de az se biztos, csak egy becslés, de hogy 7°C alatt már jobb a téligumi hülyeséget etessék meg mással. ha figyelembe vesszük, hogy gumigyártásnál egy adott hőmérséklet intervallumra állítják be a keveréket, hogy ott legyen optimálisan puha. de nincsenek olyan kicsi intervallumok, ahogy azt sokan hiszik, sokkal nagyobb az átfedés + a tűrés és a hibahatár is beleszól. igazából az lenne a legkonkrétabb dolog, ha a gyártó pl így adná meg egy gumi adatait:

hőm tartomány | hatékonyság
37-47 | 45%
32-36 | 63%
24-31 | 80%
14-23 | 100% (ez az optimális)
5-13 | 92%
0-4 | 84%
-1- -12 | 69%
...

aztán ezt össze lehetne vetni, egy másik gumival. mert ahány gyártó annyi intervallum, ha az A gyártó télije inkább enyhébb hőmérsékletre van belőve, míg a B gyártó nyárija pedig a nem legforró nyári napokra, akkor sokkal nagyobb az átfedés. nálam is hasonló lehet a dolog.

extra - SEXRay

(#7147) bambano válasza dokar (#7146) üzenetére


bambano
titán

A fő bajság az, hogy már nem nagyon van tél, a tavasz meg az ősz teljesen eltűnt... Mediterrán ország leszünk nemsokára.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#7148) helkis válasza dokar (#7146) üzenetére


helkis
addikt

és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy milyen úton mész, milyen sebességgel..
ez tényelg szimatikus lenne, nem lehet ennek utánanézni valahol a gyártónál? vagy a gyárikódból kitalálni valamit?

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#7149) dokar válasza bambano (#7147) üzenetére


dokar
addikt

Kicsit utána olvastam ennek az éghajlati dolognak. Van Kanadában egy Winnipeg nevezetű nagyváros. Náluk az áprilisi hőmérséklet -26.3 °C-tól 34.3 °C-ig bármi lehet, az októberi pedig -20.6 °C-tól 30.5 °C-ig. Tehát ott aztán durván léteznek a tág hőmérsékleti határok. Az elmúlt pár évben ott a téli leghidegebb -42°C, míg a nyári legmelegebb 36°C volt. Winnipegben biztos nem akarnék négyévszakos gumit használni, de hazánkban kissé szkeptikus vagyok a téli/nyári cserélgetésben. Egyébként Pécs és a környéke már inkább mediterrán éghajlatú, mint kontinentális.

[ Szerkesztve ]

extra - SEXRay

(#7150) helkis válasza dokar (#7149) üzenetére


helkis
addikt

ott azt tudnám elképzeni, hogy kimegy reggel az ember, ha -20 van akkkor terepjáróval megy, ha meg +30 akkor a cabrióval.. ;) gumicserélgetés ezesetben is nuku.. :DDD

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.