Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- sziku69: Szólánc.
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dokar
addikt
a fórum sem tökéles, mert dupláztál
egyébként:
Mi a véleményetek a vezérműtengely nélküli motorról?
engem nagyon érdekelnek a benne rejlő lehetőség, a vezérlés programozása, hatásfok növelése... stb. állítólag 2009-ben várható az első ilyen közúti forgalomba helyezhető autó a fiattól.
-
TasiA
senior tag
Ne bántsátok már szegényt, senki sem tökéletes!
Én a helyében kipróbálnék valami másik olajat, esetleg gyárit.
-
TasiA
senior tag
Ne bántsátok már szegényt, senki sem tökéletes!
Én a helyében kipróbálnék valami másik olajat, esetleg gyárit.
-
bambano
titán
válasz
pempellini #6690 üzenetére
mindig
himba -
pempellini
senior tag
Hát srácok már ott tartok nem olvasom tovább a forumot mert egyre nagyobb pánikba vagyok.
Én 30 ezres szervíz óta használom a metabond termékeket most 79 van benne ,eddig nem volt vele gond.
Mindíg én csináltam az olajcserét.
A vezármü tengelyen mincs semmi kopás bemaródás szerintem itt is jelentkeznie kellene ha valami gáz lenne.hinbákon vagy mi az. -
bambano
titán
válasz
pempellini #6684 üzenetére
most erősen sarkítani fogok:
a prolongot és a hozzá hasonlókat az amerikai hadsereg arra találta ki, hogy ha tűzharcban találat ér egy járművet és elfolyik a motorolaja, annyit még menjen leolvadás nélkül a motor, amivel ki tud menekülni a frontvonalból.Tehát ha te nem lőtted tropára az autódat, mikor metabondot (nem az olajat, a súrlódáscsökkentőt) öntöttél bele, akkor nem előírás szerint használod
Egyébként én azt mondom: olajcsere márkaszervizben, gyári olajjal, számlával, áfával, ha mellényúltak, akkor gariban motorfelújítás.
Gondolom, a névtelent úgy értette, mint a gyári adidaas meg nikee termékek...
-
Fori23
őstag
válasz
pempellini #6684 üzenetére
Mert a Metabond annak szánít. Olajgyártásban nincs múltja, gyára, ki tudja mit tesznek bele?
Az ilyen MLM-es termékeket a kocsi közelébe sem szabad vinni.
Használj inkább megbízható termékeket: Castrol, Valvoline....
De ez csak jótanács. Te tudod. -
TasiA
senior tag
válasz
pempellini #6679 üzenetére
Ezért mondtam, hogy méress olajnyomást, kiderül rögtön, hogy hidegen elegendő-e. Amúgy látod amikor beleöntik az olajadat, vagy csak odaadod, aztán mikor kész, akkor szólnak? Sokszor elmarad a csere, vagy valami hitványat raknak bele.
-
TasiA
senior tag
Szerintem biztos! Amúgy igazából arra jó ez a mérés, hogy az ember össze tudja hasonlítani a hengrek állpotát. Ezek a kisiprai órák, nem túl megbízhatóak, értem úgy leveszel a Tecsó polcról 3-at, lehet egyikkel 12-őt mérnél, a másikkal csak 10-et. Na meg egyedül nehéz mérni is meg indítózni is. Vannak olyan órák is, amelyikba beteszel egy kis papír lapkát és szépen rajzol rá egy "grafikont" az értékekkel.. Komolyabb szakiknak szokott olyan lenni.
-
Fori23
őstag
válasz
pempellini #6641 üzenetére
Sose használj névtelen olajat [link]
-
glutamin
őstag
válasz
pempellini #6676 üzenetére
Na erről a kelepelésről jutott eszembe. Az én Astárm produkál valami ilyesmit pár hét óta. Egészen pontosan padlógázas gyorsításkor jön ez a kelepelő hang a motortérből. A fordulatszámtól függetlenül, csak ateljesen lenyomott gázpedálnál. Ötlete esetleg valakinek, hogy mi lehet az oka?
-
glutamin
őstag
válasz
pempellini #6652 üzenetére
Na, most már tudom, mi is az a hidrotőke. Hasznos kis írás. Opeleknél mnilyen motorktól jött be a hidrotőke alkalmazása? Nekem 14nz (1.4 8v benya) motor van a vasparipámban. ebben lehet már ilyesmi?
-
bambano
titán
válasz
pempellini #6676 üzenetére
Addig szokott zajongani, amíg rendesen fel nem épül az olajnyomás és be nem állítja a hidrotőkéket. Tehát amikor a hidrotőke elindul az elmúlás felé, akkor szokásos, hogy alacsony fordulaton kelepel, magason nem, vagy hogy induláskor zörög, később megszűnik. Lehet még ok az elkoszolódott olajfurat is, amin csak akkor jut át az olaj, ha már megnőtt az olajnyomás.
-
MrCsiT
addikt
Sziasztok,
sürgősen keresek Vectra A-hoz (C20NE) fordulatszámmérős kilóméterórát, bp-i átvétellel.
A jelenlegi órámra w=1083 van írva, tehát ilyen kellene.Van esetleg valakinek
Kérem, ha igen, akkor csörgessen meg a 0670-3815628-as mobilszámon.
üdv:
Mr.CsiT -
pempellini
senior tag
Egyébként ha valami van a hidrotőkével akkor az melegen is kellene szólnia nem?
Ez meg iszonyatosan kelepel de csak az első 1-2 kilóméteren nagyobb gázadásra,de akkor elég ijesztő hagja van.
utánna teljesen eltűnik a hang illetve utastérben nem hallani üzemi hőfoknak még a közelében sincs,a mutató ki sem mozdult.
Esetleg lehet a hideg miatt?
Ez a jelenség mindig csak hidegindításnál van. -
TasiA
senior tag
Szerintem azt otthon a szerelő nem fogja számolgatni. Kérdezd már meg légyszi, hogyan mérte? Ha bedugta az órát a gyertyanyílásba és úgy, akkor ez nagyon kevés, de még kompresszió viszonynak is. (feltéve, ha jó az óra) Ez megmagyarázza a magas kartelgázodat. Az autóban tuti annyi van, amit az óra mutat?
Fogyasztása, teljesítmény jó? Nem lett esetleg megforrázva egyszer? Akko szoktak kapni a gyűrűk olyat, hogy utánna egy csere nem árt.
(de aztán, mint az új)
-
dokar
addikt
nem voltam ott, a szerelő egyedül mérte.
egyébként itt meg ki lehet számolni: Calculate Engine's Compression Ratio (CR) -
TasiA
senior tag
válasz
pempellini #6666 üzenetére
Milyen vasad van?? A 8 szelepsnél nem érintkezik a tőke a tengellyel, csak a himbával és nem kell kiszedni semmit, csak a himbát aztán a vez.tengely forgatva ki lehet szedni a terheletlen hidrotőkét. Amúgy lehet őket valamennyire ellenőrini nyomkodással, d Opelnél így csak a totálisan kuka tőkét lehet kiszúrni. Szal szelepfedél le, vez.tengelyt úgy fordít, hogy ne emeljen, aztán himba azon része nyomkod, ami a tőkére támaszkodik. Ha benyomható, akkor az kuka. A csak kicsit csattogó tőkéket így kiszúrni nem lehet.
(de VW-nél pl igen, amelyik benyomható az szar)
-
TasiA
senior tag
Na így már értem! Az, hogy BUNKÓ, azt megértem!
A többivel továbbra sem értek egyet!
Az után forfdul a rendőr, aki után csak akar! Jól is néznénk ki, ha szinte már elnézést kéne kérniük a kedves állampolgároktól, hogy egyáltalán ellenőrizni merik őket!
Ha meg azért fordul utánnad mert XENON+FÓLIA van, akkor azért! Az nem bünteni akarás, hanem TE vagy szabálysértő többszörösen is!
HA szembe jösz nem bekötve+telefonálsz és nem vilgít a bal első lámpád akkor is hogy képzli hogy utánnad forduljon, mert csak akkor állítson meg, ha az út szélén dekkolva áll a sárga mellényben?? Azért csak nem?
1 szónak is 100 a vége, ha szabálytalan vagy, akkor viseld a következményeit! HA meg többször is, akkor azt eleve fel kell jelenteni, szal még olcsón megúsztad!
Ha meg prosztó a rendőr, arra nincs mentség!
-
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy zárlatos egy kábelem, valószínűleg, a fényszórókhoz vezető, mert esős időben azt a hibát generálja, hogy nem tudom lekapcsolni a helyzetjelzőt és a belső világítást. Ez két biztosítékot érint, ha azt a kettőt kiveszem, akkor nincs ugye helyzetjelzőm, és belső világításom. Kapcsolót már cseréltettem... most tegnap új jelenség, beteszem a két biztosítékot, és zárlatra utaló hangokat hallok, valakinek volt esetleg ilyen gondja, és ötlet, hogy mennyibe kerülhet egy újrakábelezés? Esetleg lehet más gond is ami ilyen jelenséget okoz?
Köszi:
cOxeR -
pempellini
senior tag
hol lehet látni hogy a hidrotőke rossz?
a vezérmütengelyel érintkező résznél?
vagy csak akkor látni ha ki van szerelve?
mer szelepfedelet lekaptuk faterral és nem látunk a felületén semmit.
hogy lehet ezeket leszerelni,gondolom vezérműtengely ki aztán le kell húzni vagy trükkös dolog? -
_seth_
veterán
Az, hogy bunkó volt de nagyon... röviden...
+ A büntetni akarást nem szeretem, közúti ellenőrzéskor megvág azt mondom oké de, hogy hajnal 2-kor képes a főút melletti útról visszafordulni amikor meglát és zseblámpával az arcomba világít és a kesztyűtartómat is végignézi hát dö... meg... de a legfőbb gondom az az volt, hogy egy utolsó bunkó paraszt banda volt... ugyanazon a napon pár órával korábban berettyóújfalunál közúti ellenőrzésnél szintén megálltam és elbeszélgettünk a rendőrrel, hideg, van ilyenkor vacak dolgozni, fárad a sofőr, vigyázzon magára, további jó utat... lehet így is de ha az is megvág akkor is az marad bennem, hogy normális mert ugy is lehet...
-
fero02
nagyúr
Marsu!
Felhívtad az embert?
-
TasiA
senior tag
Üdv!
Az a 9 az hogy jött ki? Az nagyon alacsony, szerintem biztosan több. 10-12 között kéne lenni símán! 9 az kb egy leharcolt, szétkopott motoré lehet.Nem lehet, hogy az az óra amivel mértétek csal?? Jól be lett tekerve a gyertya helyére?? Meddig indítóztatok? Akksi, önindító rendesen teker? Nekem a az 1.8-asban volt 400 ezer km-nél 10,2-10,8-ig és annak szarabb a kompresszió viszonya. A mostaniban szintén ekörül mozog.
-
KrAt
veterán
válasz
pempellini #6656 üzenetére
Enyimék kopognak, vagy a furat kopott ki a HF-ben (van másik HF-em is) vagy a tőkék.. Tőkéket pucolom, hátha azokat kell cserélni..
Mondjuk nekem 1 tőke 2500 ft, magamnak kicserélem, 25ből megáll mindenestül
Dehát ez nem 3.2-es Veki
-
bambano
titán
válasz
pempellini #6652 üzenetére
infarktus elleni gyógyszer legyen nálad
Nekem negyed miller a teljes hidrotőke csere márkaszervízben, igaz, nem 1.2-es corsa...
-
KrAt
veterán
Ne beszéljünk hidrotőkékről, épp azokat próbálom pucolni, a benzin szétmarta már a sebes kezem, bőr is alig van rajta, hogy próbálom szétszedni, mindezt a tetőn, kb 5 fokban, mert kurva benzinszag van (abban tisztítom) lakásban...
-
dokar
addikt
válasz
pempellini #6650 üzenetére
találtam infókat:
A hengerfejben, az égéstérben vannak a szelepek. A szelepeknek van tányérja és szára. A tányérjukkal zárják a likakat amiken a levegő bejut a hengerbe és amiken az égéstermék (kipufogógáz) kijut a hengerekből. Hogy mikor van nyitva, ill. zárva egy szelep, azt a vezérmű tengely (más néven bütykös tengely) dönti el. Teszi is aképpen, hogy elfordulásakor a rajta levő excentrikus bütykökkel felülről megnyomja a szelep szárát, belenyomja az égéstérbe, a szelep tányérja eltávolodik a szelep-üléktől (kinyit), szabaddá válik az út az áramló gázok számára.
Az vezérmű tengely bütykeinek alakja, mérete (előre eltervezett módon) határozza meg a szelpek nyitási pillanatát (főtengelyre fordulatra vetítve fokban), sebességét, nagyságát (szelep-emelés), zárás szögét. Ezáltal a motor megfelelő működését.
Hogy mindez tényleg a tervezett módon történjen, a bütyköknek pontosan a szelepszárakat kell nyomogatniuk, és ebbe a mechanizmusba bele kell kalkuláni az alkatrészek hőtágulásait! Ebből a legérdekesebb a szelep szára, ami 8-12 cm.Régebben, a motorok fejlesztése során, meghatározták a szelepek üzemi hőmérséklethez tartozó hosszát. Majd megadtak egy ún. szelephézag értéket amit hideg motor esetén a szelepszár és a vezérlés között kell lennie.
Egy valós példa: szívó szelep hézag 0.22mm, kipufogó szelep hézag 0.59mm. Ez esetben az is érzékelhető, hogy a kipufogó szelepen keresztül, egy szakaszon a szelep szára mellett kiáramló forró gáz jobban felmelegíti a szelep szárát, nagyobb a méretváltozása. Jó tervezés és beállítás esetén, üzemmeleg motornál 0.05mm alá menek a hézagok.Elég macerás. Hideg motor esetén zajosabb, meleg motor esetén OK. De az alkatrészek kopása miatt a kb. 10ekm-enkénti szervízek alkalmával ellenőrizni kellett és utánállítani.
Hogyan lehetne ezt megúszni?
A szelepszár és vezérműtengely közé (van ott még egy-két járulékos alkatrész, de ez most nem lényeges) betettek egy változtatható hosszúságú, üreges "rudat". Ez a hirdotőke.
Hogyan változtatják a hosszát? Amikor az adott szelep zárva van, nem nyomja a vezérműtengely, a hidrotőke alaphelyzetben van, egy ún. átömlő furaton keresztül a motor feltölti motorolajjal (olajnyomás 4-6 bar), a megfelelő irányba kitágul, ezáltal szinte nullára csökkenti a hézagokat. Amikor a vezérműtengely bütyök el kezdi nyomni két dolog áll fenn. A folyadékok tulajdonképpen összenyomhatatlanok, valamint a hidrotőke elmozdulásával lezárul az átömlő furat (nem lesz egymással szemben a hidrotőke furata és a hengerfejben levő átömlő furat). A szelepek a bütykök profilját fogják követni.
Ez hideg és meleg, új és kopotabb motornál is jól működik. Egyedül indításkor, az első 2-3 főtengely fordulatnál (amíg nincs olajnyomás) zajos.
Hidrotőke
Kritikus, hogy amikor zárva kell lenniük a szelepeknek, tényleg zárva legyenek. Ha nyitva maradnak, óriási lesz a munkaütem vesztesége, huzamosabb idő alatt beéghet a szeleptányér és a szelepülék. Ez túl szűk szelephézagok esetén állhat elő, hidrotőkék használatával kizárt (((más miatt még előfodulhatt))).
Másik véglet: később nyit és/vagy hamarabb zár a szelep mint kellene. Túl nagy a szelephézag, pl. a hidrotőke nem képes kiegyenlíteni (elereszti az olajat vagy sérült a belső szerkezete). A nem optimális hézagok miatti némi plussz kopást leszámítva, zajosságot és teljesítmény veszteséget okoz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Apple asztali gépek
- Tőzsde és gazdaság
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Samsung Galaxy Tab S8 Ultra - szépséges a szörnyeteg
- Azonnali notebookos kérdések órája
- További aktív témák...
- Apple IPhone 13 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 7400 - i7-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD IPS I CAM I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest