Hirdetés
- Toomy: Majdnem banki adathalász csalás áldozata lettem.
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Amikor a Samsung Galaxy AI írja meg helyettem a blogot...
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
Először definiálni kéne a kimotorozás fogalmát, hogy mindenki ugyanarról beszéljen
Mert jelenleg mindenki egy picit mást ért alatta.
-
Gaboman
nagyúr
válasz
Geresics #97197 üzenetére
WR250-el sem fogsz tudni bohóckodni pályán, oda kevés lesz, futóműve nem fogja sokáig bírni.
Pályára cross gép kell, ami könnyű a futóműve is arra van tervezve, tudom hogy ilyenből nem találni üzemóra nélküli gépet.
Hidd el túl sokat nem fogsz élvezni a crossozásból ha egy WR250-el indulsz neki.
Akkor már egy 2T 250 mondjuk Suzuki RMX250 ami nem egy kihegyezett motor, viszont sokkal közelebb áll súlyban a cross motorokhoz mint a WR. -
Gaboman
nagyúr
válasz
runner 125 #97196 üzenetére
Közúton nem is lehet, eleve azért mert, nem úgy közlekedsz mintha egy lezárt pályán próbálkoznál vele.
Természetesen nem arra gondolok hogy lecsumázza valaki és elfogy az egyenesben, ott eltudod érni a határokat és nem csak egy 250 cm3 gépét.
Figyelsz arra hogy véletlen sem csússz el, nem döntöd úgy, nem veszel olyan féktávokat, itt nincsenek bukóterek, gumifalak, helyette vannak fák, korlátok stb.......Vigyázol arra is hogy sem magadban se másban ne tegyél kárt, egy pályán ezek megszűnnek mivel bátrabb vagy, sokkal jobban megközelíted a saját és motorod határait.
Az hogy hülyeség 250 cm3 gépet venni közútra butaság, egy nagy cm3 gépben van erőtartalék, nem muszáj ezt állandóan használni de, jó tudni hogy ott van alattunk.
Sok szituációban előnyére válik a sofőrnek. -
Geresics
addikt
válasz
runner 125 #97196 üzenetére
Akkor engem szerintem félreértettél: én állítottam, hogy nem tudsz sem Te, sem én kimotorozni egy 250-est, de azt nem állítottam, hogy nincs értelme nagyobbat venni!
Amúgy szerintem ha jövőre eladom a Pegaso-t, akkor két motor lesz utána: egy 250 körüli 4 ütemű enduró, amivel azért el tudok menni akár szegedre is bohóckodni egyet (pl. WR250), meg egy 650-1000 közötti túraenduró, amit külföldi túrákra fogok használni (akár szar utakon, akár autópályán). Pl.: V-Strom
-
runner 125
nagyúr
és persu
Nem akarok lovagolni ezen, de mindketten eltereltétek a témát, én nem a fokozatosság elvet firtattam (ha visszanezitek, írtam h magam is végigjártam) hanem azt a demagóg fassagot h nem lehet kimotorzni 250ccm-nel nagyobb motort és emiatt nincs is értelme megvenni.
Illetve azt, h ha már ilyen kijelentéseket teszünk, legalább konkrétan kategorizáljunk. -
#43680768
törölt tag
válasz
[-HERO-] #96752 üzenetére
Szia, remélem még nem vettél semmit, nagyon úgy látszik jön az új TDM
https://www.yamahamotorsports.com/sport-touring/models/tracer-900-gt
Nekem TDM 900A-m van és egy álom, nem is akarom a következő években lecserélni.
Évi 10-19e megyek vele, de ha ez tényleg az amire gondolok akkor meglesz majd évek múlva, mire. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Micsurin #97192 üzenetére
Akkor lehet hozza rendelni vagy tavtartot, vagy barmilyen bovdenfelfogatot, ami utan meglesz a helyes holtjatek, mert azt is modositani kell ezutan, ha osszevontak a ket modellt. Azt tuti ugy csinaklak meg, hogy jo legyen, olyan nincs, hogy masfel centi csak ugy legyen pluszba. Na mindegy, a lenyeg, hogy jo legyen.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #97191 üzenetére
De ez a gyári bakker, max. gyártatni tudok vagy ezt rövidíttetni mivel valami marha okos koreai manager kitalálta mekkorát spórol a cég ha a GV (csopper) és a GT ugyan azt a bowdent kapja.
Megértettem köszi! Holnap visszateszem oda ahol jónak tűnt egy bő két mm volt utána éreztem, hogy húz. Ott szép csöndes volt, vaj puha végig gangolva.
Service manual jó, hogy van de eddig sok hasznát nem vettem..... most is az zavart meg mert ami nekem jónak tűnne az fele az ott leírtaknak. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Micsurin #97190 üzenetére
Egyaltalan ne feszitse a kuplungkart, ez a lenyeg. Erre valo a holtjatek. Hogy jopar mm ig semmit ne huzz.
Es emeljen ki rendesen, tehat ne csattanjon akkorat, mint a tigris.
De leginkabb vegyel hozza normalis bovdent. En az ilyet be se szerelem, mert bassza az agyam, hogy nem oda valo -
Micsurin
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #97187 üzenetére
Ha jól értem amíg nem annyira feszes, hogy csúszon, és nem annyira laza, hogy ne emeljen ki jó.
Köszi! Amcsik a Korideren tőlem is hülyébbek!A holtjátékot a karon érzet "ellenálláshoz" vagy amíg lent a kart mozdítja?
-
Pocee
senior tag
válasz
runner 125 #97182 üzenetére
szerencsére nem volt időm belefolyni ebbe a háborúba...de nagyon igyekeztek lesarkított lényegtelen dolgokba kapaszkodni,hogy igazatok legyen,kormánycsapkodás,igen kibaszott melegség önti el az ember gyomrát egy ilyen feeling után,de egy rutinos tapasztalt motoros,nem fogja becsukni a szemét,hanem megpróbál gondolkodni,és a lehető legjobban reagálni.de ez is csak egy piszlicsáré példa,egy rohadt példával akar mindenki bizonyítani rohadt összetett dolgokat.egy sornégy 600 ,netán' 750,neagyisten' 1000 ccm így gázreakció terén mennyire toleráns és megbocsájtó?,és belátjátok nem látjátok egy olcsó motort nem fogtok annyira félteni,el kell esni,sokszor,zúzódni törni,ha lehet inkább homokon
de komolyan,nekem az a fura,hogy nulla rutinnal embereknek kiajánlotok nagyköbcentit,úgy,hogy fingotok sincs ki van a vonal másik végén,"tesó vedd nyugodtan a nagyot,de aztán észnél légy",jó sokáig nem fog tudni "normálisan" motorozni.Félre ne értsd,felőlem mindenki olyat vesz elsőnek amit akar,irigy sem vagyok,csak a mai közlekedési morálhoz,úgy gondolom a fokozatosság elve biztosabban életbe tart...mert háborogni viszont sáskaként röppen ide mindenki,videókkal megtámogatva,hogy "MENNYI HÜLYE VAN AZ ÚTON!!!MINDNEK EL KELL VENNI A JOGSIJÁT!!!!"
holnap ha sütni fog a nap csinálok egy szemléltető videót,a fokozatosság előnyeiről... én leszek geresics LVL1000bmeg és írtok 4 hozzászólást mire megírom...megyek is cigizni,pedig ma fogadtam meg,hogy lerakom
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Micsurin #97181 üzenetére
Nem pontosan ertem a problemat, de a lamellahoz a kuplungbovden nem nyul, csak a nyomolaphoz, ami nyomja a lamellat. A nyomolaprol veszed le a nyomast, amikor behuzod a kuplungot, szoval mindegy mit csinalsz, a lenyeg, hogy mindig legyen holtjatekod a kuplungnal, kulonben a nyomolap nem fogja nyomni a lamellat, es csuszni fog a kuplung. Ha nem csuszik, nincs baj.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #97182 üzenetére
Frankon. A sajat tapasztalataimbol indulok ki. Pl egy zxr 250 nel kettot csap. Es tisztaban leszel azzal, hogy szar uton ne nagyon hulyeskedj. igy ugye akar esszel is mehetsz, ahogy a lepcsozetesseg ellenesek teszik ezt nagy motorral, es nem nyelezik le.
Futomunek nem sok koze van hozza, ha a kereken nincs suly.Az teljesen igaz, hogy ha egyszer ebbe belekerultel, azzal semmit nem csinalsz. De miert is kerulnel ilyen helyzetbe egy nagymotorral, amit lepcsozetesseg nelkul veszel, hiszen nem allatkodik az ember, ez fejben eldol...
-
Micsurin
nagyúr
Itt az a bajom... a manual ír 4mm-ert. De abban a rövidebb bowdenhez van a táv gondolom de azt a fajtát már nem kapni, az új meg hosszabb 1,5 centivel de jó.
Holnap ráfeszítek... 2,5mm-vel tökéletesnek tűnt és menet közben enyhén belekapva se emelte azonnal a fordulatot.
Csak nem zabálja fel a lamellákat.Megyek is hülyítem őket jó ,hogy mondtad!
-
emre
veterán
válasz
Topiccsendőr #97180 üzenetére
-
runner 125
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #97077 üzenetére
Most frankón felhozod a kormánycsapkodást? Egy ilyen szitunál tök mind1, h hány motorod volt előtte, vagy éppen milyen nagymotoron ülsz. Ha nincs kormánygátló, ugyanezt csinálja mind és emiatt bármilyen vezetéstechnikai tréningre elmehetsz, bármennyit kakucsozhatsz, az életben nem készít fel rá senki és kormánygátló nélkül szintúgy nem fogja ki senki. Szerencse, futómű. Nagyjából ezeken múlik.
-
Micsurin
nagyúr
Persu ezt a feladványt old meg!
Régi kuplungbowden nyúlós volt és szálasodott.
Az új 1,5 cm-rel hosszabb, de ez az "új" fajta, sebaj bement lent alig maradt benne állítás jó ha egy centi, a fenti tekergetővel van a gondom.Kézikönyv itt 4mm freeplayt ír. Ha ezt meghagyom akkor állva járó motornál nem lehet üresbe tenni (ez ismert betegség van akinek csinálja van akinek nem strange...), és egyesből menetközben kettesbe feltételkor akkorát csattan mint egy Tigris tank és érezhetően darabosabb a váltó ha a 4mm-t még feszítem és 2 - 2,5 hagyok akkor vaj puha mindenhol a váltó, és engedi üresbe tenni.
ű
(Egyik esetben sem csúszik vagy érezném, hogy állva akarna gurulni.)
Márka fórumon riogatnak megeheti a lamellákat ha túlfeszítem, persze mindenki csak úgy hallotta és nem tudja mit takar a túlfeszíteni.Mennyire feszítsem meg?
-
Topiccsendőr
addikt
-
Gaboman
nagyúr
Havert rákapattam az enduróra.
Egy kis dombra kapaszkodás. -
Ferdzsoo
addikt
válasz
-Mosquito- #97162 üzenetére
Nah megrendeltem, a twin sportot. Nagyon kíváncsi leszek.
-
Laca1212
őstag
válasz
Topiccsendőr #97172 üzenetére
Kimarad akkor ez a TL
Bulldog tetszik, de 3 db eladó van HAHu-n...az nem nagy merítés.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Laca1212 #97116 üzenetére
Hat ezt inkabb olyan halado szopoalarc viseloknek ajanlanam, mint pl en.
Kulfoldi, egy idom se gyari, es a legolcsobb. Ez az osveny vezet a faszerdobe.
En mondjuk vennem, de ha egyaltalan hazahoz anelkul, hogy rendet rakna az elulso henger, en darabokra szednem. Majd koltenek ra egy valag penzt, es utana orulnek nekiAjanlanam a yamaha trx et is. Izgalmasabb motor, mint barmely sornegy. Nekem tetszett, jo volt vezetni, es szep a trellis vaz.
Illetve a bt 1100 bulldogot. Ha szabadulni akarsz az unalomtol. -
válasz
dellfanboy #97168 üzenetére
Ha nem gond, akkor személyeskedéssel ne színezzük ezt a hétfői napot
Örülök, hogy örülsz, viszont.
A CBF 500-as alul nyomatékosabb, illetve erősebb rezonancia miatt a tanulók számára zavaróbb, mint egy egyenletesen járó sor 4-es motor, amely finomabban kezelhető ebből a szempontból
Remélem ebben egyet tudunk érteni. És hozzáteszem a rutinpályára ez a két motor a rutinpálya NKH oldalán is megtalálható pályaméretei alapján nem annyira alkalmas , mert túl nagy a fordulóköre.
Ebben is remélem egyetérthetünk, legalábbis a gyakorlati tapasztalatok ezt mutatták.
Emiatt hiába jó mindkét motor, a CBF 500-as 209kg-os termetével nem épp passzol az A2-esnek annyira, erőben főleg nem túl ideális.
A jogszabály íróit ne firtassuk, sose olyan írja aki értene is hozzá.. Mert pl hiába tudja kW értékei alapján a CBF 500 az "A" korlátlan kategóriát, a köbcenti miatt nem alkalmas.
Illetve az új, érkező jogszabály szerint ( 695 köbcenti lesz az előírt érték, természetesen kW mellett), már a 600-as is kiesik, sőt az ER6n-ekből is jelentős mennyiség fog majd piacra kerülni.
Annak is örülök, hogy ehhez jobban értesz, de oktatással ha nem gond én foglalkoznék
. Nem motorversenyző vagyok, hanem oktató. Ezt a kettőt jobb ha elválasztod egymástól.
Ettől függetlenül én a szakmám értek, a családban 35 éves hagyománya van az oktatásnak, tehát ne oda tapossunk már, ahova nem kéne. Én se szapulom más szakmáját
Köszi
-
emre
veterán
válasz
Teasüti #97163 üzenetére
Na most eszembe juttattad egyik kedvenc sorozatomat. (a videóban szereplőknek is van jogosítványuk, és talán a tojásos melegszedvics a legjobb rész belőle)
-
Teasüti
nagyúr
Mert miért? Nem mindenkinek volt előtte jogsija. Neki ez az első.
Autónál emlékszem a 36 óra vezetés után én még közel sem tudtam a valós elvárásoknak megfelelően vezetni.
Apám fél évig mellettem ült, mire olyan jól megtanultam, hogy önállóan kimenjek akár a világból is. Pedig nem voltam balfasz, csont nélkül mentem át mindkét jogsimon minden teszten.
Nem volt egyetlen balesetem sem soha a 12 év és mittomén hasraütök 100.000 km alatt.
Viszont eleinte én is átmentem azon, hogy 6 dologra kell figyelni és jézusom olyan gyorsan történik minden.
30 óra vezetés a rutinhoz édes kevés. A-ból B-be jutni balesetmentesen, ahhoz nagyon nagy jóindulattal talán elégséges. Majd ha több száz órát levezetett egy kezdő, akkor beszélhetünk arról, hogy nem balfaszkodik már.
És amíg vki balfasz, addig van értelme kiadni 20-30 ezreket olyan tréningekre, amik már haladóknak vannak összeállítva? Én nem gondolom. Persze lehet rosszul gondolom. -
-
zgospel
őstag
válasz
McReay #97148 üzenetére
Na akkor itt egy harmadik vélemény is: szerintem pályaoktatásra van a legtöbb értelme elmenni, még akkor is ha eszed ágában sincs később pályázni vagy lapon fordulni minden sarkon. Megtanulsz rendesen fékezni, kanyarodni, nézni, ülni a motoron, mindezt nagy sebességgel, és mivel pályán a saját határaidat folyamatosan feszegeted és tolod kintebb ezért utána visszamenni közútra hirtelen nagyon egyszerűnek fog tűnni a korábbihoz képest.
Egyébként akármilyen tréningre is mész, mindegyik hasznos és van értelme, és nyilván hülyeséget egyiken sem fognak tanítani
Szóval ha teheted menj minél hamarabb és minél többre.
-
HSM
félisten
válasz
Teasüti #97139 üzenetére
Nem tudom, én nem vagyok kaszkadőr, de nem jelentett problémát, többször nyújtózkodtam így az angliai utamon autópályatempónál, máshogy az én méreteimmel nem lehetne megcsinálni az utat, mert össze van hajtogatva a lábam, és néha át kell mozgatni, félóránként meg ha megállok tornázni sose érek a végére.
SV650S, minimálisan emelt csutkakormány.
(Ezresről kép, de ugyanígy van a 650-en is megoldva: [link])
Persze, ha nem érzed biztonságosnak inkább ne csináld, az a tempó már nem játék. Nálam amúgy 80km/h-nál is már óriási a különbség, ha esetleg ott még biztonságosnak érzed.Ezt a 39dB-es fajtát nem ismerem, csak a sima, kúp formájú 1100-asat, de az nekem eddig nagyon bevált. Olcsó, és jól működik.
(#97141) yodamastah: Őszintén szólva nem próbáltam, nekem ez tűnik kicsit természetellenesnek.
Én felfelé sokkal könnyebben kidugom a fejem, mint erősen oldalra, de simán lehet, hogy másnak meg ez az egyszerűbb.
Pont ugyanez nálam is a jelenség az SV650S-en, amit elterel a fejidom szelet, azt telibekapja a sisakom közepe/teteje, és borzalmas hangos lesz. Kidugott fejjel ahhoz képest meg síri kuss.
Találkoztam olyan FZ1 tulajjal is, aki emiatt plexi nélkül használta a gépét, csak a fejidom volt fenn, és rajta semmi.
Én majd egy MRA Vario plexit tervezek kipróbálni, hátha el tudja annyira terelni a fő szélirányt, hogy már elkerülje a sisakom. [link]
Öcsémnek ilyen van a motorján, elég meggyőző minőségű holmi, és nem is csúnya lehajtva. Sajnos mikor kipróbáltam, a sportkipufogója miatt nem tudtam objektíven összehasonlítani az én gyárimmal a zajszintet.
Öcsém azt mondta, hogy így már be tud bújni a plexi mögé, hogy csendes legyen kb. akármilyen tempónál, és ehhez a gyári nem volt elég.Szerencsére ilyen téren jól kitalálták az SV-t, kis szelet bevezet a fejidom mögé, így nem rohadsz meg rajta nyáron sem, de a szél sem akar elfújni.
(#97147) Teasüti: Ezért vagyok piszok mérges a bizonyos motoros füldugós tesztekre, ahol agyig hájpolták azt a bizonyos dugót, mert így nem hallgattam a józan eszemre, biztos elég lesz, és nem vittem a jól bevált 1100-as dugaszból az angliai utamra.
Napokig csengett utána a fülem, elég rossz volt, és amit ott buktam a hallásomból, már nem jön vissza. Nem túl szívderítő gondolat.
Visszafelé már csakis a 3M volt benn, nem is volt semmi gond.
(#97148) McReay: Én a Safety-Hungary képzésén voltam, akkor még két szint volt, 2 napos képzések, mindkettőt megcsináltam, és nagyon nagyon sokat tanultam ott.
Merem ajánlani, mert sokrétű és "utca központú" tudást adnak át. Fékezés, elkerülés, szemléletmód. Minden forintot megért.
Jó eséllyel párszor fejreálltam volna enélkül a motorral.
Plusz ami szerintem még jó lehet kezdőknek, az valami dirttrack tréning, az is van náluk, de azon nem voltam még, ott azt tanítják, hogyan viselkedik a megcsúszó motor. Én azt kerékpáron tanultam meg, de a motornál is jól jött.
A Safety-n az ő motorjaik közül tudsz választani (van többféle kategória), azok fel vannak készítve (bukócső), és így semmi baj nem történik, ha véletlen elfekteted. -
Teasüti
nagyúr
Haverom decemberben jogsizott. Elég félelmetes mutatványai voltak, de végül meglett.
Másnap megkötöttük a biztosítást és ő azonnal be is fogta a gépet munkába járni.
Eltelt kb két hónap, mire azt mondta most már nyugodtan tud vezetni, nem kell kapkodni az ingereket, le tudja olvasni a táblákat, nem megy el mellette úgy, hogy észre se vette. Nem balfaszkodik már a kuplunggal, váltóval.
Végre kezd egy kis önbizalmat magára szedni, sőt kezd bátorodni a gyerek.
Na itt van az a pont szvsz, amikor érdemes elmenni tréningre. Mielőtt még túl bátor lesz, de már van annyi rutinja, hogy érdemben oda tudjon figyelni a feladatokra.
Elvégre hogy küldjünk el vkit level 1/2 tréningre, amikor még a váltóval balfaszkodik és egy normális U kanyart nem tud megcsinálni?
Szerintem nem elvetélt ötlet előtte kicsit motorozgatni, megismerni a saját gépét, stb. -
Geresics
addikt
válasz
McReay #97148 üzenetére
Mindenképp javasolt a vezetéstechnikai tréning - amint tudsz menj el!
Az eddigi tapasztalataim:
1. helyi egyesület által szervezett tréninget csináltak a rendőrségi tréning alapján - ez kifejezetten lassú bójakerülgetés volt. Elsőnek tökéletes!
2. BMW alapszintű tréning - ez valamivel gyorsabb, és kevesebb dolora koncentrál (gyakorlatilag megalapoz a későbbi BMW tréningeknek) - ez már fizetős, és nem olcsó (34eFt), de olcsóbb, mint a motorkalapálás
3. Dirt képzés - ez egy terepes képzés, ahol megtanulod, hogy milyen amikor csúszik a motor! Ára 16eFt, és 4 órás az oktatás! Csak akkor javaslom, ha már mentél párszor a motorral, mert az emelkedőkön, lejtőkön meg kell tudni kapaszkodni a gépen! Ők adják a motort, és szerintem minden forintot megér! Van 8 órás változata dupla ennyiért, azt nem javaslom, mert csak elnyújtják, mint a rétest...Biztos jó a többi is, de azokról személyes tapasztalatom nincs még sajnos...
(#97147) Teasüti
Nyert!(#97151) Teasüti
Rossz gondolat! Meg kell mondani az oktatónak, hogy friss hús vagy, és külön oda fog figyelni rád! Nem szabad halogatni! -
Teasüti
nagyúr
Ezt nekem a pécsi Kék T iskola (nem tudom hogy szólítsam: igazgatója, CEO-ja, tulajdonosa) oktatója mondta, mikor levizsgáztam és kérdeztem tartanak-e tréningeket.
Ezzel így utólag én is egyetértek. Elvégre mit erőlködjön szerencsétlen vezetéstechnikai tréninggel, mikor még a táblákat se tudja leolvasni olyan gyorsan történik minden, meg a motor irányításával küszködik és mellette 6 dologra próbál figyelni egyszerre? Nem tréningen kell rutint szerezni. Oda azért megy az ember, hogy a meglévő tudását csiszolja.
Szerintem.Amúgy ha már ilyen szépen kiforgattad, akkor ehhez annyit fűznék hozzá, hogy ha vki képtelen levezetni önállóan pár ezer km-ert anélkül, hogy 2-3x elfektesse a vasat és tele legyen baklövésekkel, az adja le a jogsiját!! Mindenkinek jobb lesz úgy.
Balfaszokra nincs szükség az úton, van már elég... -
Teasüti
nagyúr
válasz
McReay #97148 üzenetére
Van aki szerint érdemes először lemotorozni pár ezret és majd mondjuk fél év múlva elmenni tréningre.
Addigra lesz egy kis rálátásod mit miért tanítanak. Persze van logika abban is amit mondasz, de jobb úgy odamenni, hogy van már egy kis rutinod. Mondjuk amikor már nem kell koncentrálnod a vezetésre. -
emre
veterán
válasz
McReay #97148 üzenetére
Például ez:
BMW Motorrad Vezetéstechnikai Tréning Alapszint
vagy ez:
Safety-Hungary - Motorkerékpár vezetéstechnika
De lehet hogy környékbeli motoros egyesületek is szerveznek ingyenes tréningeket, erről a környezetedben kellene érdeklődni.
-
McReay
aktív tag
Jogosítvány megszerzése után mindenképpen el szeretnék menni egy ilyen tréningre, amíg nem rögzül be hibás vagy rossz vezetési technika.
Egyébként az ilyen tréningek közül melyik az ajánlott? (kérdezem azoktól, akik már voltak ilyenen, hogy hová érdemes menni illetve 1 vagy 2 naposra?)
Szerk.
Egy másik dolog, ami hirtelen eszembe jutott....
Tervezek majd venni egy Honda CB 600 Hornet-et, de előtte a fokozatosság elvét követve 1 vagy 2 szezont egy Honda CBF 125F-fel szeretnék lehúzni. Érdemes ezzel elmenni a vezetéstechnikai tréningre? -
Teasüti
nagyúr
válasz
z123456789 #97145 üzenetére
Ez a zajt mértékétől függ. 85 dB az a határ, ami felett halláskárosodás alakulhat ki már akár rövid idő alatt is. Ez alá kell csillapítani a zajt minden tartományban.
Ipari területen 80-85 dB beavatkozási határértékek vannak, utóbbinál már kötelező a hallásvédelem.
Ez nem azt jelenti, hogy mondjuk a 78 dB már szupi, hosszabb idejű zajexpozíciónál már kockázati tényező lehet: mind a komfortérzetet, mind a koncentrációs képességet lerontja.Egészségügyi szempontból viszont passz. Érdemes lehet megkérdezni egy orvost.
Az viszont tuti, hogy ha zúg tőle a füled/fejed, akkor túllépted a határértéket és adtál egy körbepörgő rúgást a hallásodnak.(#97146) geresics
Űrgolyhók. LOL -
z123456789
addikt
-
Teasüti
nagyúr
Vki linkelt nem is annyira régen egy 3 részes 80 literes hengeres táskát, amit fel lehet szíjazni sportmotorra.
Ennyire emlékszem belőle, meg a szép 6 számjegyű árára.
Nem tudja vki véletlen mi volt ez? -
Ferdzsoo
addikt
válasz
-Mosquito- #96989 üzenetére
Nah folytassuk. F5Mc
Tényleg kb. ilyen a hangminőség?
Mert ez botrányos, szinte semmit nem értek belőle. -
yodamastah
őstag
Nem kell kiállni, elég ha oldalra kirakod a fejed
Xmaxra nekem is kellett egy plusz légterelő a plexire, mert pont úgy kavarta a gyári plexi a levegőt, hogy 3x hangosabb volt a sisak, mint amikor tisztán éri a fejemet a levegő. A légterelővel nagyon jó lett, csendes mintha egy óriás túra pelxim lenne
Nyáron ráadásul lehet játszani a légterelővel hogy rád menjen a levegő egy része. Mert ugye egy ilyen nagyobb plexis robogón meg lehet rohadni kánikulában, olyan szélvédelme van.
-
Geresics
addikt
válasz
Teasüti #97135 üzenetére
A szélzaj hosszú távon mindig ott van, csak épp nem mindegy, hogy milyen.
Nekem is Shark sisakom van, de igazából nem csak azon múlik, hanem a plexin is! Ha kiállni nem is tudsz a motorodon, vedd le a plexit egy körre! Észre fogod venni, hogy ha nem tereli a levedőt előtted semmi úgy, hogy pont a fejednél legyen turbulencia (vagymiatököm), akkor minden sokkal csendesebb! Cserébe sokkal hamarabb fáradsz, mert teljes tested egy vitorla, amibe belekap a (menet)szél...Most autópályán haveromnak nem kellett egyáltalán kiabálnia, simán értettem amit mond. Ő nem használta a MotoSafe dugókat (meg semmi mást), és ezért nekem kiabálnom kellett, hogy értsen. Azért ez szerintem szemléletes példa...
u.i.: "nem fékezünk senki kedvéért" (miből idéztem?)
-
Teasüti
nagyúr
130-nál kiállni sportmotoron csutka kormánnyal? Kicsit természetellenesnek tűnik nekem, majd megkérem a kaszkadőrömet próbálja ki!
Most nézem ezt az 1100-as 3M dugót amit írtál. Egész ígéretesnek tűnik. Van mellette egy másik is, SNR 39 dB. 4 decibellel jobb minden tartományban, mint amit jelenleg használok. Ez már érezhető különbség kell legyen. Mindjárt rendelek is belőle.
-
HSM
félisten
válasz
Teasüti #97135 üzenetére
Próbáltál 130-nál kiállni kicsit a nyeregben, hogy kikerüljön a fejed a plexi hatásai alól? Nálam az sv-n brutális a különbség zajban. Nagyságrendekkel halkabb a Shoei sisakom ha tisztán kapja a szelet, mintha a plexi által megkevert légáramba lenne nagyobb sebességnél.
Mondjuk a 3M 1100 füldugóval már így is viselhető volt, de még szeretnék rajta javítani.
-
HSM
félisten
válasz
McReay #97133 üzenetére
Ez nem is volt vita tárgya. Minden normális helyen először kismotort tesz alád az oktató.
Viszont mire meglesz a nagymotoros jogsi, már minimum 27 órányi rutinod lesz, ami azért már nem olyan kevés. Úgyértem, 27 óra után már azért reflexből tudni fogod, melyik a gáz vagy a kuplung. A rossz hír, hogy ettől még óriási lyukak szoktak maradni tudás terén, szóval erősen ajánlott egy komolyabb vezetéstechnikai képzés elvégzése. Ezeket a lyukakat ugyanis nem pótolja a fokozatosság.
-
Mentolka
senior tag
Én a hétvégén szereltem rá egy kis széltolót a gyári plexi tetejére, és azt kell mondjam, ha nem a sisakra fúj a szél, akkor egész nagy a csend!
Szóval, füldugó helyett ajánlom a nagyobb plexit! -
Teasüti
nagyúr
válasz
Geresics #96978 üzenetére
Hosszú távon nem volt gond a szélzaj úgy általában?
Én még a viszonylag jó szigetelésű Shark sisakomban is megvadulok a szélzajtól már 130 km/h-nál.
Haver naked motorral jön, neki már a 130 is kényelmetlen több okból is.
Füldugóból én Flare Audio Isolate-et használok - SNR = 35dB (ennél nem tudok jobb füldugóról, csak olcsóbbról) -, de még ebben is 80 decibel körüli/feletti zajt hallok felegyenesedett üléspozícióban - szubjektív megfigyelés alapján, a saját hangomhoz szoktam viszonyítani a környezeti zajt. Ha nem hallom a normál beszéd hangerőmet a belső füleimben, akkor az már káros mértékű zajt jelent.
Olvastam itt már mástól is, hogy egy egész napos túránál ahol nagy távokat kell lemotorozni gyorsan, ott előjön ez a probléma hamar. Eddig én csak 4-5 órákat motoroztam naponta max, egyhuzamban 2 órát amíg teljesen elzsibbadok. De szeretnénk menni Európa túrára a nyáron.A másik kérdésem pedig a headset kapcsán:
Autópálya tempónál füldugóval használva lehet még vmi értelmes kommunikációt folytatni?
Gondolok itt nem csak a hangszóró hangerejére, hanem az orbitális szélzajra amit a mikrofonok kétséget kizáróan felvesznek.
Vagy értelmes beszélgetéshez le kell lassítani?
Köszi! -
-
McReay
aktív tag
válasz
Ferdzsoo #96955 üzenetére
Hello!
Én is most csinálom az "A" kategóriát. 3 órát vezettem eddig rutinpályán egy Yamaha YBR125-tel.
Az oktató azt mondta, hogy következő alkalommal kihozza a Honda CBF500-at és azzal fogok menni minimum 2 órát és csak utána hozza ki a "végleges" motort egy Honda CBF600-at, amivel vizsgázni fogok.Én igenis érzem, hogy kell a fokozatosság 0 tudással. Főleg a rutinpályán.
-
HSM
félisten
-
z123456789
addikt
válasz
vendingo #97007 üzenetére
Valamelyik nap az egyik motoros bolt fb postjában azt láttam, hogy a Büse olyan márka még ami elég széles skálán mozgatja az különböző alkatokara való ruháit. Más kérdés, hogy ékezetes márkából max az éS-t veszem meg.
De ez most nem ide.
Esetleg ennek is utána járhatsz. -
canniball
nagyúr
Én ezt a Bannert vettem, ez sem drágább és szintén zselés (már ha a gondozásmentesre gondolsz).
-
dellfanboy
őstag
válasz
vendingo #97076 üzenetére
Gondolom ők meg arra gondolhattak, hogy de jó neki azon a kényelmes motoron, biztos nem kell olyan sűrűn tankolnia se, jó a szélvédelme, tudja nyújtóztatni a végtagjait...
erdemes volt mar ma is felkelni,
mutass mar nekem egy speed motorost aki egy xrv750-re vagyiknemhiszemel
-
válasz
Geresics #97124 üzenetére
Értem én a viccet, nincs azzal gond, de szerintem túl sok feleslegeset nem kérdeztem.
Ha mégis, elnézést.
Givi dobozt néztem, és ehhez tartót, habár itt kicsit elbizonytalanodtam, hogy nekem melyik tartó lenne hozzá passzoló.
-
Geresics
addikt
válasz
Graphics #97120 üzenetére
Nem kell besértődni. Írtál egy csomó felesleges dolgot, és nekünk ebből ki kellene hámoznunk azt az egy kérdést. Hát válaszképp írtam egy csomó felesleges dolgot, amiből Neked ki kell hámoznod azt a kevés valódi választ. De mivel úgy látom nem vetted a lapot, hát tessék, itt a normális válaszom:
Javaslom a henger-, és oldalzsákokat, azokat roncsolás és esztétikai veszteségek nélkül tudod használni bármilyen motoron. Ahogy más is írta, ehhez is célszerű oldal-keretet használni, de az sem kötelező: vann fóliák, amiket alá tudsz rakni, és akkor nem dörzsöli ki a festést!
Nem tudom hol laksz, de biztos vannak helyi motorosboltok, érdemes lehet felkeresni azokat. Ami náluk nem kapható, azt tudják ki csinálja meg (pl. ismerik a helyi lakatosokat, akik frankó bukókeretet csinálnak Neked)!
Ha használtan szeretnéd megvenni, mert úgy mindig olcsóbb, akkor vannak weblapok, és facebook csoportok, keress rájuk!Remélem most már nem csak olvasni jársz ide!
.
-
emre
veterán
válasz
Laca1212 #97117 üzenetére
Ja, még annyit akartam, hogy az első motoromat vettem 100 kilométernél közelebbről, lábon jött haza, de nem volt épp szerencsés megoldás.
Utána már inkább béreltem utánfutót. A Belmoto-nál is van (dombóvári út), de ilyenkor előre egyeztetni kell velük, mert hétvégén krosszozni járnak, és hét közben is eléggé ki van használva. De van a Somogyutánfutónál is a nyár utcában. -
-
emre
veterán
válasz
Graphics #97118 üzenetére
Az első (időrendben mielőtt valaki beleköt) doboztartóm nem a motoromra való volt jófogásról vettem, átalakítottam, dobozokat is onnét vettem.
Aztán találtam egy eredeti hepco konzolt a gépemre ebay-ről, most az van.Arra számíts, hogy ha vászon táskád lesz annak is kell valami tartó, mert nem tudod úgy rögzíteni hogy ne dörzsölje ki a műanyagot. Ebay Hepco & Becker Kofferträger Seitenkofferträger Lock-it Honda CBF 500. Vagy ezek a CBF doboztartók a Sportmotorról , de megnézheted a jófogáson is.
(#97117) Laca1212
És úgy akarod hazatolni, hogy nem nézel távolabbi gépeket?
MÁS
Ezekkel a zselés akkukkal van valakinek tapasztalata?
MotoBatt IGEL zselés akkumulátor -
-
-
Laca1212
őstag
válasz
Topiccsendőr #97105 üzenetére
Jól hangzik a TL. Ez még tetszik is. Viszonylag nincs messze... De sajna jó szerelőt nem tudok itt a környéken.
A hirdetéseket várom, előre is köszi! 🙂
-
Geresics
addikt
válasz
Graphics #97087 üzenetére
Mentél 100km-t, és lassan kell rá költeni? Jól hangzik...
A bejáratós szakaszban tanulók nyírták, aztán svájci orvos használta második motorként, fűtött garázsban, és nem dohányzott rajta?
Tavaly volt olajcsere, akkor idén már nem kell?
Balatontúrára pedig vegyél utánfutót, mert az alföldről az már messze van. Ha nem akarsz utánfutót, akkor javaslom a henger-, és oldalzsákokat, azokat roncsolás és esztétikai veszteségek nélkül tudod használni.
Beszerzési helynek a helyi motorosboltot érdemes lehet felkeresni, ők biztos ismernek valakit, aki árul újat. Használtra pedig vannak weblapok, és facebook csoportok.Most jobb? Há kellett ez Neked?
-
tboldi
nagyúr
válasz
CyberPunk666 #97108 üzenetére
Logikus.
Én úgy gondoltam, hogy a hitel “része” a részlet (és szinonímája a törlesztőnek), esetemben a 31k forintok lennének ezek.
-
Geresics
addikt
válasz
CyberPunk666 #97108 üzenetére
Kollégám fia már nem akar motorozni, ezért eladta az 1200S Banditot. A vicc az, hogy az ő kollégája meg akarta venni, de nem volt rá pénze, mert folyton elb@ssza (kaszinózik). A srác, nem akart vele foglalkozni. Bement a Red Baromhoz, hogy 1,2-ért el akarja adni. Adtak neki kevesebb, mint 1,1-et. Pár napra rá bement emberünk, és megvette a motort hitelre. Mire mindent visszafizet, több, mint 1,7MFt-jába fog fájni.
Állítólag a többi tartozását sem tudja visszafizetni - de ő motorozni akar. Kíváncsi leszek, hogy egyáltalán ezt a szezont kihúzza-e nála a motor... -
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Laca1212 #97104 üzenetére
Tl 1000 s-t mernem meg ajanlani, mivel problemas, ezert elegge lent van az ara.
A "problemas" azt jelenti, hogy ha megveszed, azonnal le kene venni a szelepfedelet, es megnezni a szeleptokeket, van-e repedes rajtuk. Egyuttal szelephezag ellenorzes is megvan.
A hatso rugostag, ha nyikorog, az valoban a hatso rugostag kromszara, ehhez be kellene szerezni egy akar hazilag is esztergalhato felujitokittet, bronzpersellyel.
Ha a motor pocc-roff, akkor a benzinpumpaval sincs baj, ami egyebkent kb 20 ezres tetel, tehat az sem egy ervagas, mint a mai motorokon.Meg meg kell nezni a rotacios lengescsillapito csavarjait. Ha azok kilazupnak, eltorik a konzol ontvenyet. Javithato termeszetesen, es be kell ragasztani a csavart.
Epp ezert egy kis foglalkozassal olcson van egy jo motorod. Felforditott villas, nem ugy, mint a vtr f, es jobb feke is van, erosebb is. Kevesebbet eszik, befecses.
Nem erzekeny a vezermulanca, feszitoje sem. Ilyen szempontbol jo japan. sem a generator fesszab annyira.
Kellene hozza lonod egy megbizhato szerelot. Megfontolando ez a modell is.R1 et nem ajanlom, mar bele kivan ennyiert.
R6 bol a felforditott villast kene venni, szerintem lesz belole normalis. Mivel be van allitva figyeloben egy millio dolog, ha latok valamit, elkuldom. -
Laca1212
őstag
válasz
Topiccsendőr #97095 üzenetére
SV 650 vagy 1000 s ami még eszembe jutott. Mi van még ami megáll 800-900 körül és mondjuk nem öregebb 2000-esnél? Bár tetszenek az R1-R6-ok is... Amúgy meg fogalmam nincs mi lenne jó.
-
emre
veterán
válasz
Topiccsendőr #97089 üzenetére
ezt tedd el, jó lesz később
Ugyanitt motor eladó, de csak olyanoknak akiknek írásos igazolást tudnak felmutatni, hogy abs nélkül is meg tudnak állni vele. Nem tudom mennyit megy nyélgázon, mennyit eszik, hol a nyomatékcsúcs és még a könyököm sem ér le a kanyarban (na jó egyszer leért, de arra nem vagyok büszke) szóval nem tudom miafasznak tartsam mikor még biciklivel is agresszívabban közlekedek.
ja meg akkor már füldugót sem kell vennem, mert anélkül nincs élet a halál előtt
-
tboldi
nagyúr
válasz
CyberPunk666 #97101 üzenetére
Tudom, tudom, én vagyok a hülye, de nem értek nagyon a pénzügyi dolgokhoz. Mi a különbség?
1620000 volt a motor ára akkor, én pontosan a felét fizettem be kezdésként, és 3 évig kellett fizetni valamivel kevesebb, mint 31k forintot, így a végére kb. 1,9 millióra jött ki. Az már más kérdés, hogy 15 hónap után egy figyelmetlen autós miatt gtk lett...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif Ip kamera
- Használt Heinner szabadonálló, kombinált hűtő eladó (hibátlan)
- Bebetto Luca 2in1 babakocsi - mózeskosár és sport résszel
- Hatalmas szerszámcsomag Új!!!!!!!! Továbbértékesítésre is!+néhány ajándék CSERE IS!
- Stadler Form Oscar Little Titanium hideg párásító
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest