Hirdetés

2024. június 20., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#91101) V.Stryker válasza Xaels (#91099) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Hát ezt őszintén sajnálom. :((

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#91102) Laraxior válasza V.Stryker (#91101) üzenetére


Laraxior
titán

Neked szuperál még a GSX-F?

"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

(#91103) Xaels válasza V.Stryker (#91101) üzenetére


Xaels
félisten

Tavaly áprilisban vagy, hogy voltam vele utoljára hosszabb úton. Most fél éve telephelyet is váltottam így még munkába menni sem érte meg beindítani és meló is annyi van, hogy nem győzi az ember. A Kawasakival is jól megszívtam, már ott voltam kiviszem az erdő szélére és felgyújtom.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#91104) V.Stryker válasza Laraxior (#91102) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Szia,

Ja ja. Már túl a 40ezer km-en. :) Mindjárt kapom magamra a gatyát és röffentem be.

Xaels: És néhány lopott nyári délutánra nem tartod meg, ha már megvan? Sok idő és energia benne van már. :) Én közben szintén költöztem, így nekem meg pont jó munkába járni.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#91105) Xaels válasza V.Stryker (#91104) üzenetére


Xaels
félisten

Már elment, nem tudtam volna kiélvezni. Párom vissza megy dolgozni és én fogok a gyerekekért rohangálni. Hétvége nálunk nincs, ünnep sincs. Azért sajnálom, hogy 350 napot magában álljon. Nehezen adtam, de ha muszáj akkor muszáj.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#91106) Khaosz55


Khaosz55
addikt

LS2 Arrow sisakot valaki próbálta már ?

(#91107) Laca1212


Laca1212
őstag

Itt ilyet írnak:
"tankold majdnem tele az üzemanyagtartályt benzinnel, majd keverj hozzá adalékot, mely hazáig alaposan összekeveredik a naftával és meggátolja, hogy tavaszig alkotóelemeire “essen szét” az etanolból, benzinből és egyéb hozzáadott vegyületekből álló 95-ös. Ez főként a több hónapra letett, karburátoros motorok esetén fontos."

Kérdés, hogy mi az az adalék konkrétan? Van erre szükség? Vagy elég ha 100+ os ÖMV-benyával telelököm és kész?

(#91108) Geresics válasza Laca1212 (#91107) üzenetére


Geresics
addikt

Prémium üzemanyag nekem eddig bejött, tavasszal hibátlanul indult! :K

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#91109) Bogyó bá' válasza Geresics (#91108) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Én is csak OMV 100-ast szoktam tölteni bele télire - de még 2 hónapnál tovább eghyik vas sem volt üzemen kívül helyezve. Akku frissen feltölt, benzincsap PRI-be, és legfeljebb a második köszörülésre csont nélkül indul akár a GS500, akár előtte a kis Csótány (sőt azt még PRI-be sem kellett tenni, nem is volt olyan állása)

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#91110) baboss


baboss
őstag

Sziasztok. :R
Szeretném lecserélni a Kawasaki Zephyr 400 - as kedvencem.

Keret:1-1,5 milla névre írva.
Átlag 58-61 kg -174cm vagyok, (ahogy szokták mondani "szikár parasztgyerek")
Elsősorban munkába járás BP városi forgalom.
Mindenképp fontos, hogy 2 oldalsó és hátsó doboz felszerelhető legyen rá, dobozonként kb 10-15-20kg ig megszoktam pakolni.
Utassal ritkán megyek.
Sokat túrázok hétvégente, vagy akár hét közben is.
Ha megoldható akkor jó legyen a szélvédelme, vagy ha nincs hozzá fejidom akkor utólag feltudjak rá barkácsolni valamit.
A leges legfontosabb, hogy nagyjából egyenes derékkal tudjak vele menni, mivel 3 gerincsérvem is van. Tankra rádőlős, derékból megtartom magam sportmotorok kizárva.
Tudom, hogy a majmot etetni kell, de ha lehet akkor olcsó és beszerezhető legyen hozzá az alkatrész.
A klasszikus régi gépeket kedvelem, de nem akadály ha nem az lesz az új kiszemelt.
Autópályán ha előzni kell 120-130-nál ne keljen kettőt visszaváltanom mint a 400-as Zephyr-en.
Összeszedtem pár típust amik tetszenek, de szívesen fogadok minden javaslatot.
Kawasaki ZRX1100

Suzuki GSF1200 Bandit

HONDA CB1300SF

Honda CB 750 Night Hawk

Ha érdemes behozni kintről a motort, akkor honnan és milyen weboldalakon keresgéljek ?
Saját lábon, vagy utánfutón érdemes elhozni ha megvan a kiszemelt.

[ Szerkesztve ]

(#91111) Horvi válasza baboss (#91110) üzenetére


Horvi
őstag

Esetleg V-Strom? Igaz nem sor4 de túrázni állítólag elég jól lehet vele. Van belőle 650-s meg 1000-s is.

Hello darkness, my old friend...

(#91112) demars válasza Laca1212 (#91107) üzenetére


demars
addikt

Én ezt használom:
Liqui Moly
Semmi gondom nem volt tavasszal.

Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

(#91113) vendingo válasza Horvi (#91111) üzenetére


vendingo
veterán

Szerintem is DL650, transalp.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#91114) emre válasza baboss (#91110) üzenetére


emre
veterán

XJR-1300

Vagy FJR-1300, de szerintem ez már neked túl modern. :)

[ Szerkesztve ]

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#91115) fattyu válasza baboss (#91110) üzenetére


fattyu
veterán

zrx 1100 felejtős. nem gerincsérvesek motorja. nem bántás

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#91116) Ferdzsoo válasza baboss (#91110) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

CB1300S? Még hasonlít is a mostanidra...

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#91117) baboss válasza Horvi (#91111) üzenetére


baboss
őstag

Nem is rossz, de nekem furcsa, hogy a kormány a fejidomon belül mozog és a lápa kanyarban egyenesen előre világit.
Suzuki DL 650 V-Strom ha jól néztem akkor 70 lovas, a mostani 50 után nem egy nagy előre lépés lenne. Nem akarok még egyszer majd évek múlva váltani. polimorf Honda 650 Deauville ha jól emlékszem az volt neki, volt szerencsém kipróbálni, egy kicsit magas volt.
Akkor inkább Suzuki DL1000 V-Strom az már 98 lovas, a kép alapján egész jól lehet dobozolni, van elég szélvédelem is, van hozzá plexi magasító is ha nem lenne elég a gyári, meg egész egyenesen lehet rajta ülni.
Valahol ki kell majd próbálnom, hogy mennyire ér le a lábam.

(#91118) tboldi válasza baboss (#91117) üzenetére


tboldi
nagyúr

nekem furcsa, hogy a kormány a fejidomon belül mozog és a lápa kanyarban egyenesen előre világit

ETZ után nekem is furcsa volt a CB500X emiatt, de hamar megszoktam, és most már az a furcsa, ha a kormányra/teleszkópra van szerelve minden. :D

(#91119) Bogyó bá' válasza baboss (#91117) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Az ezres V-Strommal vigyázz, közel sem olyan bevált konstrukció, mint a kis tesója. Használtan meg pláne...

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#91120) Gaboman válasza baboss (#91110) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Nekem is dupla gerincsérvem van. 1 és 3 csigolyánál.
Amit én ezek közül ajánlanék az a Bandit 1200N és ami nincs közöttük az a FZS 1000 Fazer.
Fazer tényleg igazi mindenes (túra, kanyarvadász, komoly tempó), komoly fékek, futóműve van a Bandithoz képest is.
Szélvédelemre a Banditból akkor az S-et választanám nem az N ami a képen van.

"Autópályán ha előzni kell 120-130-nál ne keljen kettőt visszaváltanom mint a 400-as Zephyr-en."

Az FZS-nél nem fog előfordulni, ha akarod akkor 6.ban poroszkálhatsz vele 60-al.
Tudom nem ez a helyes használat de simán volt hogy begurultam vele a városba és olyan simán egyenletesen ment hogy elfelejtettem hogy 6.ban van. :B
100-ról meg akkora erő és nyomaték jön meg hogy a váltót el is felejtheted.

Oncsik Zolinak az egyik kedvenc motorja volt, írt is róla egy jó tesztet, ha érdekel megkeresem az újságot róla.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#91121) baboss


baboss
őstag

emre
XJR-1300 egész jó, 2 oldalon rövid kipuf, sor 4, 106LE, dobozolható, max egy magas fejidom kell hozzá. A leírás alapján gondos gazdától.
fattyu
Pedig az a kedvencem az összes közül. Magasabb kormánnyal nem orvosolható a dolog ? Amikor megvettem a Zephyrt, rá pár hétre elestem, a gyári kormány elgörbült és az eredeti igencsak húzós lett volna , ezért egy Simson kormányt raktam vissza ami 2900ft volt, így magasabb, kényelmesebb lett mint az eredeti. :U
Nincs sok tapasztalatom a motorok terén. A legelső motorom egy 350 es Jawa volt, majd 15 év kihagyás után jött a Zephir 400.
Bogyó bá'
Köszi a hasznos infót. :R
Gaboman
A Bandit 1200 a másik kedvencem, biztos, hogy az 1200S et, választom, nem fogok a simához fejidomot barkácsolni. :K
Yamaha FZS 1000 Fazer az már 143 LE majdnem a háromszorosa a mostaninak, nem lenne egy kicsit nagy ?
"Oncsik Zolinak az egyik kedvenc motorja volt, írt is róla egy jó tesztet, ha érdekel megkeresem az újságot róla." Érdekel

[ Szerkesztve ]

(#91122) fattyu válasza baboss (#91121) üzenetére


fattyu
veterán

a zrx egy elég kemény ideges harapós motor. dolgozós küzdős. a 1200 finomabb lett kicsivel de egyik sem a nyugis túramotor.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#91123) baboss válasza emre (#91114) üzenetére


baboss
őstag

FJR-1300, ha eldőlök, vagy csúszok vele akkor törik az oldalán minden burkolat, nem olcsó a javítása ahogy visszaolvastam itt a fórumon.
Akkor idáig maradt az XJR-1300, a Bandit 1200S, Yamaha FZS 1000 Fazer, ami szóba jöhet.

[ Szerkesztve ]

(#91124) Ferdzsoo válasza baboss (#91123) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Az fjr 1300 szerintem egy kimondottan rossz motor...
Semmivel nem győzött meg amikor teszteltem...

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#91125) baboss válasza baboss (#91121) üzenetére


baboss
őstag

Törölve

[ Szerkesztve ]

(#91126) Gaboman válasza baboss (#91121) üzenetére


Gaboman
nagyúr

"Yamaha FZS 1000 Fazer az már 143 LE majdnem a háromszorosa a mostaninak, nem lenne egy kicsit nagy ?"

Nem, szépen egyenletesen jön meg az erő, nyomaték az meg már alapjárattól van!
Az enyém azért volt sokkal állatabb és vadabb mert amit a tesztben írnak megvolt rajta csinálva.

Fazer teszt, ez nem az Oncsiké, azt csak lefényképezni tudom majd.

[ Szerkesztve ]

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#91127) LustaDick123 válasza baboss (#91110) üzenetére


LustaDick123
tag

GSX1400, főleg két kipufogóval, fehér kerékkel.[link]

(#91128) veze


veze
őstag

(#91129) Geresics válasza baboss (#91110) üzenetére


Geresics
addikt

Ajánlom még figyelmedbe (ABC sorrendben):
- Aprilia ETV 1000 Caponord (egy-két típushibája van, de ha mindbe belenyúlsz is belefér az árba)
- BMW R1150GS (mondjuk ha ehhez hozzá kell nyúlni...)
- Honda XL 1000 Varadero (eléggé jókat mondanak róla a márkabuzik - eddig csak olyannal beszéltem erről a motorról)
- Yamaha TDM 900 (nem tudok róla sokat, de egy ismerősöm imádja az övét)

u.i.: bármivel, ha esel, nem lesz olcsó. Ne ess! Vagy ha igen, akkor jó előtte körbecsövezni a motort!

A pillanat, amikor megtérül a drága bukókeret

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#91130) Laca1212 válasza Geresics (#91108) üzenetére


Laca1212
őstag

Kösz. Akkor nem pancsolok, marad az OMV 100+.

(#91131) Anubis_9


Anubis_9
őstag

Sziasztok! Tud valaki esetleg egy Suzuki DR-Z400S magyar nyelvű kézikönyvet linkelni részemre? Neten csak angol nyelvűeket találtam. 2002-es a motor. Előre is köszönöm!

"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"

(#91132) Gaboman válasza Geresics (#91129) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Az 1000 V2 motorokat azért nem ajánlottam neki mert hosszabb távon mint amiket ő is szokott menni nem a legjobb választás a rezonancia végett.
Egy sor4 sokkal lágyabban, kiegyensúlyozottabban működik.
A V2 nem szereti ha poroszkálnak vele, rezeg, csapkod alacsony fordulaton, egy idő után a rezonancia fárasztó a sor4 elrendezéshez képest.

LustaDick123: Nem rossz motor csak hatalmas és nehéz, még az 1200 Bandithoz képest is böszme nagy, Babos pedig nem az a hatalmas emberke.

[ Szerkesztve ]

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#91133) Geresics válasza Gaboman (#91132) üzenetére


Geresics
addikt

Ezt mondják az egy hengerre is, mégis most jártam be vele Bulgária minden hegységét, és most jöttem vele haza Isztambulból.
De tovább megyek: nyáron 3 nap alatt mentünk 2000 km-t (Pécs-Montenegro-Albánia-Pécs) útvonalon. Szar volt a végén már, de mindenkinek ugyan annyira volt szar... :P

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#91134) Gaboman válasza Geresics (#91133) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Jó de neki sérve van mint nekem is, tudom, érzem a különbséget nagyon is, a hátam sokkal többet bír egy sima járású gépen mint egy jobban rezonálón.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#91135) Mentolka válasza Gaboman (#91132) üzenetére


Mentolka
senior tag

A TDM sor2. Nem V motor, nem is ráz annyira.

(#91136) Gaboman válasza Mentolka (#91135) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Ezt én is tudom, viszont ahogy látom inkább a 1000 és 1000+ kategória érdekli.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#91137) Geresics válasza Gaboman (#91134) üzenetére


Geresics
addikt

Sérvvel kapcsolatban szerencsére nem tudok nyilatkozni, így maximálisan tiszteletben tudom csak tartani a véleményetek! :R

"Keret:1-1,5 milla névre írva."

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#91138) baboss válasza Geresics (#91129) üzenetére


baboss
őstag

Köszi a tippeket, de maradnék a megszokott sor 4 mellett, "Egy sor 4 sokkal lágyabban, kiegyensúlyozottabban működik." ahogy Gaboman írta a a rezonancia a legnagyobb ellensége a gerincsérvnek. A orvosom is azt mondta, hogy a motorozás nem tesz jót neki. Ezt a fontos tényezőt el is felejtettem. Mint említettem volt szerencsém kipróbálni polimorf régi motorját, és azon éreztem a rezonancia különbséget amit egyből észre is vettem, az enyémhez képest.
Gaboman
Igen, a mostani 50 LE ha váltok akkor 100 LE körüli érdekel, hogy hány cm3 tudja hozni ezt a teljesítményt az mellékes, illetve én úgy gondolom, hogy egy 750 cm3 100 LE motor jobban kivan hegyezve mint egy 1000 cm3 -es. Ezért az alkatrészek nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, így hamarabb tönkre is mehetnek, ha jól gondolom.

[ Szerkesztve ]

(#91139) Gaboman válasza baboss (#91138) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Csak egy pár amit hirtelen én megnéznék:
FZS 1000
FZS 1000
FZS 1000
GFS 1200S
GFS 1200S
GSF 1200S
GSF 1200S
GSX 1400 de ez naked, meg szerintem neked méretben túl nagy, de egy próbát megér.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#91140) baboss


baboss
őstag

Még egy pár gondolat.
Szerintem egy sor 4 lég olajos motor megbízhatóbb, strapabíróbb, kevesebb alkatrész, elektronika hibásodhat meg rajta, mint egy vízhűtéses, injektoros, csupa elektronikás motoron. Azért egy ABS -es motort még bevállalnék, de van olyan ami sor 4, lég olajos, és ABS-es ?

(#91141) Imy válasza baboss (#91140) üzenetére


Imy
veterán

Persze, ABS-es 1200-as bandit.

(#91142) demars válasza baboss (#91140) üzenetére


demars
addikt

A Bandit egy jó motor, megy mint egy vadállat. Hatalmas előre lépés lenne számodra és nagy élmény is. :K

Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

(#91143) Imy válasza Gaboman (#91139) üzenetére


Imy
veterán

HONDA CB 1300 nem érdekelhet?

(#91144) Ferdzsoo válasza demars (#91142) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Plusz egy szavazat a banditra, a GSF1200S egy nagyon jó gép. Nem mellesleg meg megy mint az ökör.
Futóműve simán szerethető, bár annyira nem stabil mint a nagyobb túragépeké, Az üléspozíció pedig kotta egyenes, a szélvédelme szinte teljes, többet kifog mint a vfr-em.

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#91145) HSM válasza baboss (#91140) üzenetére


HSM
félisten

Az injektor és a vízhűtés nem feltétlen jár együtt. A vízhűtés szerintem jó dolog, és nem kell hozzá elektronika sem, és ha cserélik pár évente benne a vizet (az előírt hűtőfolyadékkal) elég megbízható is. Az injektoros-elektronikás érveléseddel viszont egyet kell értsek. :K

[ Szerkesztve ]

(#91146) baboss válasza Gaboman (#91139) üzenetére


baboss
őstag

Köszönöm. :R
Idáig úgy néz ki, hogy a megadott feltételeimnek a Suzuki GFS 1200S Bandit tesz eleget. 2004-2006-os évjáratúakat kell keresnem.
Még a ruhámhoz is illene, nem kellene másikat venni. :DDD

Modelltörténet
1995: bemutatják a GSF1200-at, de még csak japánban kapható, 180 km/h-s végsebesség-korlátozással
1996: megjelenik az európai modell, a motorja a GSX-R1100-on alapul. A S a félidomos sporttúra, az N a naked
1997: megjelenik az ABS-es változat
2001: megjelenik az új modell, új váz, digitális műszerfal, új karburátor, új Tokico hatdugattyús első fék, komolyabb elektromos rendszer, 20 literes tank (a régi 19 literes volt), új kormánygeometria, új üléspozíció. A Bandit S dupla fényszórót és idomokat kap, alap lesz az ABS
2002: módosítják a gyújtást
2003: új kormánycsapágy
2004: katalizátort kap a sorozat
2006: átmeneti modell, aminél a technika még a régi, de a külső már az új 2007-esé. Keményebb futómű, digitális üzemanyagszint- és fordulatszámmérő, még karburátoros, de a benzincsapot már lehagyták róla.
2007: a korábbi modell már nem teljesíti az környezetvédelmi normákat, ezért egy teljesen új, 1250 köbcentis vízhűtéses modellt mutatnak be, befecskendezéssel, hatsebességes váltóval

[ Szerkesztve ]

(#91147) zgospel válasza HSM (#91145) üzenetére


zgospel
őstag

"Az injektoros-elektronikás érveléseddel viszont egyet kell értsek."
Én mint hozzá nem értő laikus azt gondolom hogyha az injektor olyan nagy és gyakori hibafaktor lenne, akkor arról már én is tudnék. Mint autóknál a részecskeszűrő, kettőstömegű, turbó, porlasztócsúcsok, meg sorolhatnám, egyikhez sem értek de mindről hallottam már.
Motoroknál nem igazán szoktam azt hallani/olvasni hogy az injektor megadta magát.

Plusz elektronikából sincsenek a 10-12 évvel ezelőtti motorok felvértezve olyan nagyon, pláne nem a japánok.

A vízhűtéstől sem igazán értem hogy miért kéne félni, azt sem tegnap találták fel, eléggé kiforrott és megbízható technológia. Meg hát nem is túl bonyolult.

Persze ez csak az én véleményem, totál laikusként.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#91148) baboss


baboss
őstag

Érdemes kintről behozni, vagy itthon is ki lehet fogni megkímélt, rendszeresen szervizelt példányt ?
[link]

(#91149) demars válasza Ferdzsoo (#91144) üzenetére


demars
addikt

Egy cimborám újonnan hozott ki egyet, 10 évvel ezelőtt. MZ -ről ült át. :DDD Volt élményfaktor :K
Piszok jó vas, 50 k km -nél kapott új kuplung szettet. A találkozókon a gumiégetés nem tett jót neki.

Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

(#91150) baboss válasza zgospel (#91147) üzenetére


baboss
őstag

Plusz meghibásodási lehetőségek, plusz költségek javítás esetén.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.