Hirdetés
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Moltiszanti #74523 üzenetére
8. generacios lesz az, 140 lovas. Igen jo vetelnek tunik.
-
Moltiszanti
újonc
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni tőletek.
A fodrászomnak akit egy évtizede ismerek, eladóvá vált a honda civic 1,8 sedan autója. 10 éves és 63000 km van benne. Azt mondta, hogy 6,5 körül fogyaszt és loerőre ugy emlékszem 150-t mondott. 5 milliót kér érte. Próbáltam keresgélni infót. Ha ez 10 éves akkor valószínűleg a 9. generáció lesz. Érdekes, hogy használtan még a német használtautó oldalakon is alig pár találatot adott. Mindig tetszett a civic de ami nagyon sokat nyom a latba, hogy elég jól sikerült kiismernem a tulaj precizitását és igényességét.
Az autót még nem néztem meg, az infó ma este jott hajnyírás közben.
Mit gondoltok, szerintetek is jó vétel lehet, bármilyen infónak örülnék! -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
andrás47 #74521 üzenetére
Kb. 15. éve azért fogyasztom a 3. Jazzemet, mert nem találok nála jobbat (nem nagyobbat, erősebbet, vagy drágábbat
), amibe ennyire megbíznék. "Nyilván" mindig újakat vettem és 7 évnél tovább egyiket sem hasznááltam, de azt kell mondjam, egy korábbi autómmal sem volt annyira kevés gond/probléma, mint a Jazzel. Ha váltok, akkor is szeretnék Honda vonalon maradni... de ez csak egy vélemény, ugye.
Még a Kia Ceed valamelyik permutációja is képbe van nálam, de az túl hosszú lenne pl. neked.
-
andrás47
senior tag
válasz
dgyuri0123 #74520 üzenetére
Köszönöm a hozzászólásokat . Most az a helyzet állt elő máshová költöztünk, és a garázshoz kell autót venni, visszont az autók újabban egyre nagyobbak, ezért lett kinézve a Swift, vagy a Jazz, amit a keret fut minél fiatalabbat max 4M körül. Persze kisebb összeg sem lenne baj, de a méret max.négy méter lehet a Jazz is már súrolja a mximumot , a Swift kb 15 cm kisebb,árban elég közel vannak egymáshoz, csak tisztán benzines, négyhengeres szívómotor kivitelben 9o Le-től gondolkodom mivel msx. 5-6 ezer km az éves használat, és legyen a fenntartása minél kedvezőbb. Nem tudom esetleg mi lehetne még a befutó. Ha esetleg van valakinek még ötlete köszönettel fogadom.
-
gerner1
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #74518 üzenetére
Görgess lejjebb ...
-
gerner1
nagyúr
válasz
andrás47 #74514 üzenetére
" .. mert már ezek az ujabbak is 10 évesek, jelent már meg facefit kiadás, ha igen mikor?"
- Itt (Eu -ban) 2018 -tól volt/van a GK facelift.
Más az első & hátső lökhárító. A hátsónál változott a két alsó-sarok formai kialakítása. Eltérő a hátsó ajtónál (a rakodó perem) lökhárító túlnyúlása . Lett pár + elektronika, és LED -es fényszórók , + néhány másik szín, stb ..
Nálunk is szolgál, egy ilyen 2018 év végi CVT, LED -es. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
andrás47 #74514 üzenetére
Szerintem azért van kevés belőle, mert sokkal magasabb árfekvésű, mint az előd modellek. Az újkori ára is jóval magasabbb volt, mint azt Jazznél "megszoktuk". Facelift nem volt. Nála újabb Jazz az eHEV, ami 2020-tól létezik és az már full hibrid. Abból még kevesebb van az utakon, mert még drágább. Trendben pici a kijelző és pár apróság hiányzik a felszereltségéből, de már nem emlékszem pontosan mik azok. Engem mondjuk nagyon zavart a Trend fejegységének egyszerűsége, azért választottam Comfortot, no meg azért is, mert nem volt elég pénzem Elegance-ra.
Elegance-ban digit klíma van, ez a legnagyobb eltérés a Comforthoz képest+ ködlámpa, meg még pár apróság.
Jazznek (kisautóhoz mérten) nagyon nagy az utastere. Hátul is bőséges hely van (lábnak is), szemben a Swifttel, ami elöl még csak csak, de hátul szűk. Jazz csomagtere parádésan jól variálható, de alapból sem kicsi (350l).#74515Headless "2020-tól és szerintem facelift is van a 2020 utánira. Habár arra azt mondják sokkal kissebb lett, rengeteget elvesztett a praktikusságból.... "
Némiképp ellent kell mondjak...A csomagtér valóban kisebb lett picivel, de a variálhatósága pontosan olyan jó, mint az elődöké. Azt már csak halkan mondom, hogy a menettulajdonságai, a dinamikája és a komfortja fényévekkel lett jobb az eHEV- nek.
-
Headless
őstag
válasz
andrás47 #74514 üzenetére
van teljesen új model is. 2020-tól és szerintem facelift is van a 2020 utánira. Habár arra azt mondják sokkal kissebb lett, rengeteget elvesztett a praktikusságból, de nekem nagyon tetszik ez 2020-as forma és ott szinte csak hybrid van. Budapesten nagyon sokat látni ebből az új verzióból is.
https://www.cargurus.co.uk/Cars/articles/honda-jazz-models
De szerintem már az a 4-4.5 millió is kicsit sok egy jazzért. nagyon durva árak vannak, de szerintem egy sokkal használhatóbb autót is kaphatsz ennyiért. Nyilván kinek mi, de én pl egy kicsit lehet rátennék egy Corolla TS hybrid felé nézelődnék (vagy bármelyik toyota hybrid). Persze más kategória teljesen. Vagy ha Honda akkor még a Civic is szóba jöhet, nagyon hasonló időből és áron.
Mondom ezt jazz tulajdonsoként, mi tavaly januárban vettünk 2 millióért 2009-es Jazz GE-t. az egy év alatt sokat költöttem rá extrázások miatt, felni/gumi szett, android rádió. szervizileg sok nem történt egy fékbetét/tárcsa csere volt, meg olaj/szűrő cserék 22'000 km alatt.
-
andrás47
senior tag
válasz
dgyuri0123 #74513 üzenetére
Köszönöm szépen válaszod. Még aránylag az újabb 2015-től gyártott változatot nem sokat látni, gondoltam hátha az az oka hogy nem annyira bevalt, mint az előző modell Jazz mert már ezek az ujabbak is 10 évesek, jelent már meg facefit kiadás, ha igen mikor? A Trend és a Comfort között mi a lényeges különbség? Hogy értelmezzem hogy a Swifthez képest a Jazz egy limuzin?
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
andrás47 #74512 üzenetére
Swifthez képest a Jazz GK limuzin belül is meg csomagtérre is. Amúgy semmi baja, semmi gyári hibája, semmi olyan gond nincs vele, ami miatt remegni kéne.
A felszereltségek itthon így jöttek sorban: Trend, Comfort, Elegance. "Máshol" voltak más elnevezésű típusok is. Dióhéjban...
-
andrás47
senior tag
Üdv ! Érdeklődnék a Suzuki Swift, mellett még a Honda Jazz 1,3 75kW-s változatában gondolkodom, amelyet 2015-től gyártanak. Van-e esetleg itt fórumtársnak ilyen autója mennyire elégedett vele, ha ez lesz a kiszemelt mire kell odafigyelni, kézi váltóval szeretném :4-4,5 M között, 3 féle fantázia néven ,felszereléssel kapható ha jól tudom ebből melyik az alap, illetve melyiket érdemes használtan választani ?
Köszönöm előre is a segítő válaszokat. -
Piftuka
veterán
válasz
Piftuka #74499 üzenetére
Köszönöm még egyszer a tippet!
Bele is került az autómba az új "MOTUL 8100 Eco-Clean 0W-30" motorolaj, és a gyári Honda olajszűrő.(Lecseréltettem a levegőszűrőt és a pollenszűrőt is.)
Egyelőre csak a szerviztől-hazáig teszteltem, és lehet, hogy csak "placebo", ám úgy érzem, hogy indítás után, a kicsit intenzívebb gázadásaimnál könnyedebben jár a motor. Jobban megjött "alul" is némi plusz nyomaték. Valahogyan, mintha a belső alkatrészei jobban siklanának egymáson.(Ami persze logikus, hiszen hidegen "vékonyabb" olajat kapott.)
Bízom benne, hogy megfelelő párja lesz a motoromnak ez a típusú olaj hosszú távon is!
Annak pedig külön örültem, hogy a leengedett 5W-30-as Motul Eco-Nrgy olaj is remek állapotban volt.
A szervizesem mondta, hogy nagyon jó ez a motor; nem kokszol.
Bízom abban is (KOPP! KOPP! KOPP!), hogy ez is így marad! -
Qru
MODERÁTOR
válasz
rustysaw #74505 üzenetére
Sajnos gyakorlati tapasztalom nincs. Csak elméleti de abból vaskos.
Szvsz el kell férnie de megméred egy centivel teljesen kitekert kormánynál mennyi hely van és kiderül. A fékbe biztos nem ér bele mert ugye kintebb jön a felni (bár ez függ a feni küllő ívelésétől is nem csak az ET számtól). Kérdés, hogy berugózáskor sem ér-e bele.
-
rustysaw
csendes tag
7gen Accordon cserélnék 15-ös alufelnit 16-osra. A 15-ös ET55. A kérdésem az, hogy egy ET45 mennyire lehet problémás, beleérhet a sárvédőbe a gumi? A mostani gyári elég idétlenül "beesik", gondoltam a kisebb ET számmal kicsit lehetne javítani a "látványon".
-
Sziasztok!
Budaörs-Érd vonzáskörzetébe keresek megbízható márkaszervizt, vagy szakosodott szervizt, kik javíthatnak garanciális autót.THX!!
-
Piftuka
veterán
válasz
Kicsipampam #74496 üzenetére
Köszönöm a tippet! Ez alapvetően teljesen logikus.
Viszont itt egy olyan motorról beszélünk, amit 366.000 km-en keresztül 5W-30-cal használtak; ahhoz "kopott" be a motor minden alkatrésze.
Vajon jó ötlet egy (hidegben) "vékonyabb" olajra váltani mindezek után?
BTW... Fontos megjegyeznem, hogy - a motort kímélendő - én városban is az ideálisnak mondott ~2.000-3.000 körüli fordulatszámon használom az autót, tehát főleg kettesben, vagy hármasban haladok vele.
Számomra a fogyasztásnál fontosabb szempont a megbízhatóság.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
shokobanana #74489 üzenetére
5W40, nekunk a Jazz-be is vegig azt raktak. Nem is mertem utana masra valtani.
-
Piftuka
veterán
válasz
Kicsipampam #74492 üzenetére
"Városi használatra inkább használnám a 5w30 helyett a 0w30-at."
Hogy hideg motor esetében is azonnal jó legyen a kenése, de megmaradjon az olaj korábban már megszokott meleg üzemű "vastagsága" is? -
Piftuka
veterán
válasz
Gömbike #74490 üzenetére
"A pályahasználatra véleményem szerint és a szervíz szerint is, a mi éghajlatunkon jobb az 5-w30."
Általánosságban így van. Valószínűleg az én autómba is azért rakott a kezdetektől 5W-30-as olajat a Honda Márkaszerviz. (Mivel céges autó volt; az egyik főnök járogatott vele szinte kizárólag autópályán.)
Én éppen a döntően városi használat miatt gondolkodtam a 0W-20-as olajon, de az autó előéletét ismerve talán túl "vékony" lenne összességében, hosszú távon. -
szabonagyur
félisten
válasz
szabonagyur #74482 üzenetére
Elt 18 evet
-
Gömbike
senior tag
válasz
shokobanana #74489 üzenetére
Igen, jogos, a városi használatra én is újragondolnám az olaj minőségét.
Az autóm mindig 5-w30-at kapott. Kinti szerviz számlák alapján is, a vejemtől vettem át a kocsit, neki a váci úton a Honda szervizben is 5-w30-at raktak bele.Én is csak hosszabb utakon, de 90%-ban, de inkább többet, pályán használom a kocsit, kisvárosban lakom, itt e-bike a tökéletes közlekedési célszerszám.
Dolgozni járok a kocsival, oda is és vissza is 110 km. A pályahasználatra véleményem szerint és a szervíz szerint is, a mi éghajlatunkon jobb az 5-w30. -
shokobanana
csendes tag
válasz
Gömbike #74488 üzenetére
Az R20A2 a CR-V-ben, amibe nem tudom, mit rakott a márkaszerviz 8 évig (illetve legalább egyszer biztosan 5W-40-et), a mostani 0W-20-ból zömmel városban ha nagyon szőrszálhasogató vagyok, talán 1-1,5 decit megeszik két csere közt (8-9e km, ahogy kijön épp). Mikor átvettem az autót, az értékesítő mondta, hogy ezek szokták enni az olajat, nála mindig van egy flakon a csomagtartóban. Én ettől pánikszerűen nézegettem az első 10000km alatt, de semmi nem fogyott... Mikor először belettem a gyári 0W-20-at: na most mi lesz? Semmi.
-
Piftuka
veterán
Köszi a válaszokat!
Én zömmel városban használom (bár tavaly ősztől-mostanáig több, valamelyest hosszabb vidéki útra is elvittem), és így nem tapasztaltam még olajfogyást.
Mióta megvan, még csak pár ezer km-t tettem az autóba. Nyilván folyamatos autópályázásnál hamar észrevehető volna, hogy ilyen téren mi a helyzet.
Mivel ez korábban éppen autópályán használt autó volt, és mivel kereskedésben vásároltam, ezért csak a szerviztörténetre hagyatkozhatom, amiben van pár bejegyzés "olaj utántöltésről" nagyszerviz után... Viszont mennyiségre és gyakoriságra nem tűnik vészesnek közel 10 év, valamint évente megtett 40.000 km viszonylatában.
A FB-os Honda Accord csoportban az olajcsere, és az olaj típusa örök beszédtéma... és több olyan tulaj esküdött a vékonyabb olaj jótékony hatására, akinek korábban 5W30-at (vagy 40-et) használtak az autójában.
Olyan sztorikat olvastam, hogy "csendesebb lett a motor", "egyenletesebben jár", stb.Viszont nekem eleve ilyen.
Az alapjárat teljesen folyamatos, a motorból nem jönnek oda nem illő zajok, ráadásul annyira halk alapjáraton, hogy lecsukott motorháztetőnél az autó hátsó sarkánál állva már nem hallom, hogy jár a motor.
Szóval fentiek tükrében hajlok arra, hogy mégis maradjak az 5W30-nál. Csak azt nem tudtam még eldönteni, hogy Motul Eco-Energy maradjon, vagy áttérjek az Eco-Lite, esetleg Eco-Clean termékekre...!?Azt tudom, hogy utóbbiakat a gyártó kifejezetten ajánlja Honda motorokhoz.
Ti ismeritek mindegyiket, kérlek? Milyen gyakorlati különbség várható közüttük? -
Biqci
aktív tag
válasz
Piftuka #74484 üzenetére
Még anno, amikor a Jazzt megvettük, az előző tulaj 13 évig 5W40-et rakott bele. Kíváncsiságból az első alkalommal 0W20 került bele. Persze, hogy ette. Olyan majd 2 litert 10k alatt. Visszakerült az 5W40, rögtön visszament 3-4 decire. Próbáld meg, bajt nem okoz, legfeljebb sűrűn ellenőrzöd és ha vészes, visszaállsz a mostanira
-
Piftuka
veterán
Sziasztok!
Jövő héten kicseréltetem a motorolajat a 2013-as, VIII. generációs, 2.0 benzines Accord-omban.
Legutóbb "MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30" olajat kapott. Beszéltük itt korábban, hogy az autót végig 5W-30 olajjal szervizelték mielőtt hozzám került...
Azon tanakodom, hogy az "ami működik, azon ne változtass" elvét követve maradjak ennél, vagy áttérjek 0W-20 olajra...!?
Mi a véleményetek? -
szabonagyur
félisten
Na a Citynél kipufogót kell cserélni, kb. lyukas
Kíváncsi leszek, már csak áttételesen érint úgyis.
-
hramon94
tag
Mennyi az élettartama a CVT-nek ha rendesen cserélve van az olaj ? Ha valami gond van vele javítható, van aki ezekkel foglalkozik?
-
Gömbike
senior tag
válasz
szabonagyur #74474 üzenetére
Ismerteim szerint igen, [link] , meg a kormányról is tudok tetszés szerint váltani fel-le. Persze csak amit az elektronika enged.
Ez akkor hasznos, mikor a pályán a szőrös talpú a seggemnél 2 méterre tol, akkor visszakapcsolok kettőt és gyí.
-
Gömbike
senior tag
válasz
szabonagyur #74471 üzenetére
[kép] Ma reggel készült.
A váltóban 60 ezrenként folyadék csere ( hivatalos Honda szervizben).
6. éve van a családban, 83.600 km-rel került hozzánk, soha nem volt gond a váltóval. Mondjuk a 6 év alatt egy új generátort kért.
-
Lorant88
csendes tag
Sziasztok, Budapesten vagy környékén tudtok ajánlott polírozót ? Vannak mélyebb karcok a 2009-es Jazzemen, azt szeretném poliroztatni.
Valakinek van már tapasztalata? -
szabonagyur
félisten
válasz
dgyuri0123 #74470 üzenetére
Akkor ugy mondom 150-200 kornyeken lehet vele szamolni, nalan is 150 utan picivel jelent meg, hogy igen keszulni kell ra, lampanal allva ha nagyon figyeled akkor mar picit beremeg a valto is benyomott fekkel.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
szabonagyur #74468 üzenetére
Az "előbb-utóbb" sem túl precíz megfogalmazás... Mer' ugye nem mindegy, hogy 150e után, vagy 350e km után kell félni ettől a "dologtól".
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #74468 üzenetére
Bocs, két külön mondatba kellett volna, így megtévesztő. Javítom is.
-
hramon94
tag
Sziasztok. Honda HR-V benzines 2015 évjárat 130.000km, kinéztünk egy ilyen autót. CVT váltóval van szerelve. Mennyire kell félni ettől a váltótól? Nem volt még automata váltós autónk. Szokott ezekkel probléma lenni? Köszönöm!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
slett27 #74458 üzenetére
Kompresszió végnyomás a pontos neve. Ha vhol tömítetlenség van (rgo kopott a motor, a lehúzógyűrű rossz) és elengedi a nyomást (és akkor eszi az olajat is mert a lehúzógyűrű nem húzza le az olajat a hengerfalról ami ott marad az meg ugye elég (aka eszi az olajat), akkor az kibukik.
Minden gyártó megadja a megfelelő értéket az adott motorhoz és ezen belül a hengerek közötti eltérést is vizsgálni kell (nem jó ha 1 bar-nál nagyobb különbség van köztük).
-
slett27
addikt
válasz
szabonagyur #74457 üzenetére
Kompresszió méréssel még nem igazán jön ki egy motorhiba, vagy igen (azért gondolom mert nincs terhelés alatt) ? 13-14 bar ami elfogadható igaz egy ilyen autónál.
Amúgy azt hittem mindenki dolgozik.
-
slett27
addikt
Látjátok felteszek egy kérdést és máris azt hiszitek hogy egy VII Gen 1.6 VTEC (fekete) SPORT-ra vágyok.
-
Micsurin
nagyúr
Ha valaki akkor én teljes nyugalommal és meggyőződéssel írhatom be...
Gondolom most a milyen autótban kiszaladtra gondolsz, ~1 oldalon keresztül adták neki a tanácsokat de csak azért is A4-ezik.Nem akartam neki beírni, hogy valóban vannak jó állapotú A4-ek abból a generációból... csak a haját letenné az áraiktól.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
szabonagyur #74448 üzenetére
.... [link] (YT), vadász vadász!
-
slett27
addikt
válasz
goodboy007 #74449 üzenetére
Akkor 600k-ban benne van. Ájjjj....de durva. De ezeket még legalább lehet "marni". Olvastam van olyan autó ahol olyan vékony a hengerfal hogy még azt sem lehet.
szabonagyur : csak kérdeztem.
-
goodboy007
senior tag
válasz
slett27 #74447 üzenetére
Nem tudom ez mennyire támpont, de nekem tavaly nyáron kb. 600€ volt az alkatrész és 350k a műhelyköltség K20A/FN2 motorra. Ezek az alkatrészek kellettek hozá:
Feltételezem az alkatrész lehet olcsóbb, de a műhelymunka az maximum minimálisan, mivel az időt ugyanúgy rá kell szánni.
Meg persze ha gatya a főtengely, akkor annak az ára durván megdobja, nekem azt nem kellett cserélni. -
slett27
addikt
Sziasztok !
Egy sima szívó 1.4 / 1.6 Civic (vagy bármelyik) motorfelújítás mennyibe fáj manapság ? Azért eléggé sokan mennek 20+ ilyen autókkal és ahogy mondtátok / olvasom benne van a pakliban bőven egy ilyen. Értem ez alatt főtengely szimmering csere, dugattyú gyűrűk cseréje, hónolás, nyugvó csapágy csere, síkolás, szeleptányérok marása, hengerfej tisztítás ? Lehet kihagytam valamit.
-
Piftuka
veterán
Ha számít valamit, a Te aksid csomagolása még így is korrektebb, mint ahogyan a ZSU becsomagolta a legutóbb náluk vásárolt akkumulátorunkat.
Azon ugyanis mindössze egy sima, konyhai celofán fólia volt az oldalán szorosan körbetekerve néhányszor. Ennyi.
Épségben megérkezett, de elméletben (és gyakorlatban) egy esetleges ütődés ellen még annyira sem védené meg az akkut, mint a fotóidon látható összegyűrt nylon fólia.
Egyébként én is azt gondolom, hogy egy "pufi" anyagokkal kibélelt kartondobozban illene szállítani az ilyen árucikkeket. -
Rp526
aktív tag
Azt a "csomagolást" figyeljétek:
Tőlük jött... -
Biqci
aktív tag
válasz
lorcsi #74438 üzenetére
A második illetve a negyedik lehet akár jó, a km futás lehet reális, de... A Nr2 nem Executive, amiket felsorolt benne vannak az összes Civicben, viszont ami az Exeket jellemzi egy sem. A Nr4 első rács nem passzol az évjárathoz, ezeket csak 2010-től gyártották, esetleg a tulajdonos önszorgalomból kicserélte. A 99500 km... szerintem a hét vicce
Az 1,4-es, nos az is érdekes, 68k km
de egy ekkora kocsiban kell azért az 1,8...
-
lorcsi
veterán
Talaltam 3 civicet
ugyanaz az ar: 2,8M
1.4 2010 68e km
1.8 2009 214e km exe
1.8 2011 99e km sport ( kulfoldrol jott)durva .. mekkora a szoras
allapotra a fotok szerint az elso ketto a jobb -
Gömbike
senior tag
Lehet, hogy butaságot írok, de 60 ezrenkénti váltóolajcsre nem az ördögtől való.
Amiben biztos vagyok, a. Honda kocsitól függetlenül, akármilyem kocsi, váltónál a 60 ezernél a csere jót tesz neki.
Szemét vagyok, de a akinél a váltóolaj csere nem fér bele a gondos gazda elméletbe……
-
Rp526
aktív tag
Debrecen környékén tudnátok megbízható gumist ajánlani, akik figyelnek a felnire és nem ütik le? Köszi!
-
Headless
őstag
Mai nap cseréltünk váltóolajat a 2009-es jazzünkbe, szervízkönyvébe nem volt nyoma cserének a 208 ezer km alatt, és ez jött ki belőle, nem túl szép. Apróbb szemcsék voltak, de nem volt tele vele. Változást nem érzek igazából. Előtte se volt probléma a váltó járásával. Kb, 1.8l mehetett bele míg folyni kezdett a szintező csavarnál.
-
Aladdin
aktív tag
válasz
dgyuri0123 #74410 üzenetére
Most volt meg az elso tankolasom, 10.3 lett. Varos, rovid tavok.
-
Aladdin
aktív tag
Engedjétek meg, mint régi hondás, és mint aki még mindig a mai napig rendszeres olvasója, ha kell hozzászólója is vagyok ennek a topiknak, hogy picit offoljak. Az Accord óta eltelt 6 év. Igazából elrepült. Annó az Accord igen magasra tette a lécet (8. gen FL 2.0 automata Lifestyle), már-már súrolgatva a prémiumos anyaghasználatot, összeszerelési minőséget. Az egy bitang jó autó volt, na
. Átültem akkor egy Lexus IS300h-ba. Féltem nem Japán autóba átülni, följebb is akartam lépni, ezért lett a Lexus. Egy kicsit az is a szándékom, ha innen valaki ugyanúgy lépni szeretne, annak adjak egy kis támpontot. Anyaghasználat, minőség, megbízhatóság full rendben volt. Szűkebb volt, mint az Accord, de pont az a passzentosan szűk. Vezetési pozicióban az Accord verte, nem vitás. Hosszabb út után az Accordból sokkal fittebben szálltam ki, mint a Lexusból. Menetdinamika az nem kérdéses, mert egy hibrid 223Le nem összemérhető egy szívó 150Le-vel, de még az automata Type-S-t is nyilván otthagyja. Valószínű
. Motorhang az Accordban sokkal szebb volt. Fogyasztás mindkét autónál a kezdetektől fogva Accord 9.2, Lexus 6.3. Ugyanazok az utak, ugyanazok a távok. De pl autópályán meg merem kockáztatni, hogy 130-140 (o.sz.) az Accord egy picivel jobban fogyasztott. Ja, lóerők. Namost a Lexus 223 lóereje, az valahol azért nagyon nem érződik. Állóból kilő, mert hátsókerekes, meg a villanymotor besegít, de guruló 30-40-50 környékén nyom az ember egy padlót, hát ott minden van, csak nem gyorsulás. Ott kivárás van, míg a rendszer összeszedi magát, ez pár mp. aztán megindul. De ez az autó nem erről szól. Ez a gondtalan, csendes, stresszmentes furikázásról szól A-ból Be. Ennyi, nem több. Egy szó, mint száz, teszett, jó autó volt, de nem volt szerelem, mint az Accord. Ezért sem írtam a mai napig népitéletet róla, mert valahogy nem tudtam rászánni magam.
És gondolom észrevettétek a múlt időt. Elhagytam a Japán vonalat is. Nagy levegőt vettem, 56 évesen belevágtam egy bakancslistás autóba, abból is mondjuk úgy a kemény magba. Egy M240iX lett az utód. Még ismerkedünk, 500 km van benne. 374Le, sor6, nem viccel. Elindul azonnal bárhol, bármikor. Erre vágytam. Nyilván kaptam a kollégáktól, ismerősöktől az indexes és tréleres vicceket, majd abbahagyják. A fogyasztása így első körben Accordos, szóval kibírható. Ha nem gond maradok tisztelettel békebeli hondás, lámpaügyben meg keressetek nyugodtan.
-
Biqci
aktív tag
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Dan-szan #74404 üzenetére
Azt gondolom, mivel széria végi darab, ezért is lehet, hogy alig van gondod vele. Na meg amúgy, aki használtan veszi, annak kimarad a garanciális ügyintézések garmadája és ettől sokkal jobban fogja érezni magát, mint az, aki újonnan vette, aztán 3 évig rendszeres látogatója volt valamelyik Honda márkaszerviznek.
-
Dan-szan
senior tag
válasz
dgyuri0123 #74403 üzenetére
Nekem 8gen Civic van, széria legvége ráadásul a sokat ócsárolt 1.4 . Egy rossz szavam sincs rá,városi használatban van rövid távokon, igaz kb 5000 km után olajcsere mindig, de egy-két apróságtól eltekintve hibátlanul működik.
-
dgyuri0123
nagyúr
Én is kiváncsi vagyok, mert ha full japán minden alkatrész, akkor felesleges riogatni a usereket. Sajátom is japán
Barátom 9 genje hibátlan amúgy, de ő már akkor vette, mikorra teljesen kifutott a széria és ilyenkor szinte nincs kockázat, mivel a gyártásuk sokadik évére kiforr annyira egy tipus (és persze a munkafolyamatok), hogy akár angolt is ajánlott venni. Angolnál nagyon sokmindentől függ, hogy éppen hol járt adott széria a sorozatgyártásban, mert ha az elején, akkkor Isten ments tőle. 10 gen is hasonló cipőben járt. Ott is volt a hétfői gyártás, meg volt a szerdai gyártás, ami sokszor okozott igen jelentős szerelésminőségi eltéréseket. A beépített alkatrészek is egyszer ilyen, egyszer olyan gyártótól származtak. Ez is okozta a rengeteg problémát. Sok szar olasz/francia/angol beszállítótól az alja lett beépítve.
Pl. a Toyotánál nem japán volt a kuplung sem. Estek is szét idő előtt. Aztán, mikor cserélték gariban, akkor már eredeti japánt kapott, amivel kiment a világból. Dacia jut eszembe azokból az időkből, amikor a merkurból egynsen kellett vinni szervizbe és újra összerakni... csakhát egy Hondánál ez nem annyira elegáns... -
Biqci
aktív tag
válasz
dgyuri0123 #74401 üzenetére
Akkor ha lesz időm, majd megnézem, a lányomnak 8gen van, a fiamnak 10gen, kíváncsi vagyok. Nálam tiszta sor, színtiszta japán gyártású
-
dgyuri0123
nagyúr
Marelli generátor, Marelli műszeregység, egyéb Marelli elektronikák, Valeo világítótestek, Valeo ablaktörlő motor, ismeretlen gyártótól valami német gyártású ajtóteleszkóp, stb stb. Ha ilyenek kerülnek egy Hondába, Toyotába, onnan kezdve annak nem sok köze lesz egy Japán szerelőszalagról lejött autóhoz. Igaz, Hondát még nem vizslattam át perifériás szempontból. Még az is lehet, hogy csak a Toyota volt ennyire legalja...
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 1TB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest