Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Victoryus:] Már a Josef Seibel se a régi
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [Sirus86:] Renault Modus 2005 - Az ezer Euros auto tortente.
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
b_g_v2
csendes tag
vettem köszi, ha nagyon nem akarja az igazságot, akkor marad a varió csere...
setup
junior tag
sziasztok, visszatenném inkább a karbiba a légterelő tányért, mert a főfúvóka cseréje nélkül nem sikerült jóra beállítani, azt meg nem akarom, hogy többet igyon meg emiatt. A gyári kipufogóval nincs értelme növelni a fogyasztást egyelőre.
viszont nem fotóztam le, hogyan álltak a furatok, mielőtt kipattintottam. Tudja valaki hogy a helyes? Ezen a képen jól van benne?
[ Szerkesztve ]
Gabis
őstag
Ha ilyen karburátorod van, akkor a bevágásnak alul kell lennie, ahol a furat is van. Legalábbis szerintem ezeknek találkoznia kell.
[ Szerkesztve ]
#TOTTI
őstag
Nem a meredekségére gondolt, hanem a mobil tárcsa pálya aljáról levenni, így jobban kifut ugyan a szíj, de a variátor karaktere jobb nem lesz, illetve a görgők pályáját is kötelezően marni kell, ezt nehéz jól megcsinálni, inkább egy használt sportvario. De nekem mindig a varió az utolsó, igaz egyben a legfontosabb.
Azt a mindenit. Hát ezt tényleg meg kell menteni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
b_g_v2
csendes tag
értem, akkor ez most off egyelőre, köszönöm
mumtaz
senior tag
Te hol voltál eddig?
Csak tényleg kérdezem. Én.
Mindig csak csendesen figyelsz?
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Tamás9x
őstag
Igen bárhogy csiszolhatod csak számolni kell hozzá. Lehet rajta javítani,de sokat rontani is tudsz Mind a pályán, mint a görgő pályáján
https://www.youtube.com/@kisstontour
A munkám és egyéb tényezők miatt nyáron kb három hónapig nem tudtam ránézni a fórumra, legutoljára kb 3 hete néztem be. De becsülettel végigolvastam az összes kommentet akkor is és most is.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
b_g_v2
csendes tag
nekem a "... lehet rajta rontani..." opció, ami jobban megy a tapasztalatok alapján szóval egyelőre kihagyom
max. ha lesz valami akció, akkor veszek másik variót, bár lassan a ráköltéssel is meg kell állni, mert nem megérős a B125 árát rákölteni, akkor inkább upgradelni kellene a járgányt.
Ameddig tanulok addig jó, amikor már szívás akkor már nem annyira jó
Tamás9x
őstag
Akkor inkább már a jogsi mint csiszolgatni. De ha nem sok pénzed van akkor majd a B125 után jól nézd meg mit veszel, én pont belerohantam, az XT660Z-vel,nem kapható a himbarendszer, és lengőkar csapágy felujítókészlet így le kell gyártatni pedig 2011-es a modell, jól meg kell nézni, hogymire fogsz váltani
https://www.youtube.com/@kisstontour
mumtaz
senior tag
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
setup
junior tag
túlaggódtam, mert nem lehet rosszul beletenni, csak egyféleképpen.
közben megjött az új karbitető a pipával meg a tömítéssel. Holnap kicserélem a beletört pipával együtt aztán jó lenne végre beállítani a karbit, de nem nagyon ismerem ki egyelőre ennek a Dellortonak a lelkivilágát, vagy még mindig falsot szív, de alapjáraton betekertem az alapjárati levegő csavarját koppig és nem állt le Elvileg le kéne állnia ilyenkor nem?
Elvileg le kéne állnia ilyenkor nem?
Igen, le kéne állnia.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
setup
junior tag
tehát ha nem áll le akkor 2T esetén vagy a súber nem zár, vagy falsot szív a hengerfejtömítésnél vagy szívócsonknál, más opció nincs ugye?
Az a szar ebben a sportcityben , hogy az egész hátulját le kell szerelnem lámpástul, hogy hozzáférjek normálisan, de úgy meg nem lehet elmenni próbakörre, ment nem lehet visszatenni az ülést, vagy ha mégis, akkor sem lenne semmi lámpa hátul a rendőrök meg állandóan itt kolbászolnak... szóval nem egyszerű a karbit beállítani
#TOTTI
őstag
Lehet azért mert az subert emelő alapjárati csavar is be van tekerve? Ezekkel szinte csak az alapjáratot állítod, szóval ha megvan, akkor kész vagy. Ha karbirálni akarod akkor fúvóka és tű csere.
[ Szerkesztve ]
Gabis
őstag
Az is lehet, hogy az új karbitetővel megoldódik a probléma egy része. A képed alapján nekem úgy jön le mintha egy pár mm-ert rátenne a normál állapothoz képest, így a tolattyú/súber is már magasabban van a kelleténél.
A hengerfejtömítés az másban is mutatkozna, pluszban hallanád is. Amúgy igen, karbi, szívócsonk környéke de simán főtengely szimering is lehet.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
b_g_v2
csendes tag
wow, szép műszer és ahogy nézem hobby is ha kész lesz eladod?
b_g_v2
csendes tag
a fals keresésére lehet karbi tisztítót vagy féktisztítót is használni (esetleg gázt kis palackból, vagy gázos forrasztóból), főleg ha már lebontottad a burkolatot.
ahol gyanakszol hogy falsot szívhat, oda spriccelsz egy kicsit és ha lyuk van akkor a fordulatnak változnia kell
pl.: [link]
Tamás9x
őstag
Hát, egyszer biztosan De akkor már a következő gazdájának megcsinálom rendesen
https://www.youtube.com/@kisstontour
dinnye2023
újonc
Egy 1997-es karbis, olajszivattyús liberty 50 2t-nél szeretném kiiktatni a szivattyút. Ezzel nincs is gondom, hanem a kettéágazó gázbowden helyett, egy darabból álló bowdent szeretnék berakni. Arra jutottam, hogy valószínűleg egy Piaggio 50 /125/ 4t, karbis bowdwnje jó lehetne mert az 1 darabból van, remélhetőleg a bowden eleje - vége jó lenne.
Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata?
setup
junior tag
Zsolti tudott küldeni anyagot a gyári szabásminta alapján. El sem kellett postáznom az ülést hozzá, ami nem rossz dolog, mert GLS-el is 6 rongy lett volta oda-vissza a 70cm-es hossza miatt. Én itthon feltűztem rá egy ilyen mechanikus takkerrel. A végeredmény így is teljesen vállalható lett. Mattabb egy picit a gyárinál, de az engem nem zavar.
Sajnos teljesen kitekert alapjárati és koppra betekert levegő csavarral is vígan elpöfög. Egyelőre nincs meg hol szívja. Az a része teljesen érintetlennek látszik csavarfejek alapján a motornak, szóval kezdek a gyújtás oldali főtengely szimeringre gyanakodni.
Ez jó ötlet, köszönöm szépen
#TOTTI
őstag
Nagyon szép az ülés, a héten nekem is meglesz, meg pár elem szinterezése is. Illetve 3 elemet újra fényezek ha már úgy is darabokban van. Sisaktartót belső részét csinosítottam ki, csavarok cseréje újra, új kédert is sikerült, illetve pár szolid matriva is kész lesz hétfő délre. Aztán kb. kész. Kormányon csinosítgattam, fékeket újítottam fel. [kép] [kép]
Subered biztosan teljesen leesik? Nem marad rés alatta? Lehet ezeken már túl vagy. Illetve a gázbowdent is lazítsd le teljesen.
[ Szerkesztve ]
b_g_v2
csendes tag
nm!
Amit TOTTI javasol mindenképpen próbáld ki, én is szívtam a gázbowdennel és nagyon egyszerű teszt kilazítani mindkét oldalon. Fogalmam sincs mitől állítótodott el, vagy mit csináltam rosszúl, de a folyamatosan húzta a gázt míg be nem állítottam újra.
Honda567
junior tag
Scarabeo 50. 12v 35w izzó van az első lámpába benne éjszaka alig látni vele. Kocka led munkalámpán gondolkozok be faragok egyet. Milyen megoldást tudnátok ajánlani hogy erősebb legyen a világítása.
Zoli bácsi
őstag
Farigcsálni semmiképpen ne állj neki, neked sem jó, meg a szembejövőnek sem.
Nézz körül az Ali-n, a foglalatba biztos lehet oda gyártott LED égőt venni. Ezt sem lehetne hivatalosan, de szerintem fényévekkel jobb megoldás, mint a farigcsálás.
Van kereső, keress vissza itt a fórumon, volt téma már az utólagos ledesítés, emlékeim szerint képeket is tettek fel, milyen lett a vetítési kép.
Tamás9x
őstag
Ha teheted az alis vackokat is hagyd, csak pénz égetés, van otthon 2-3 marikkal belőle, mind kuka... Osramnak és Philipsnek van drága, de aránylag jó vetítési képpel rendelkező helyettesítője, én most ezt rendelem: H7 Csak 5! év garancia! Csak..
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
Honda567
junior tag
Látom ez H7 foglalatot hol vettél hozzá?
Honda567
junior tag
A fejidom törött ennek mindegy, egy próbát megér bele faragom.
Tamás9x
őstag
Milyen foglalatod van ? Mert gyárt az Osram mást is. Nekem gyárilag a kicsi motor H4-es a nagy H7-es.
https://www.youtube.com/@kisstontour
Honda567
junior tag
BA20D
[link]
Tamás9x
őstag
BA20D azaz H6
[link]
Eddig ő volt a legjobb vetítési képem eddig.
Vagy esetleg ez: [link]
A többi össze vissza világított, visszavette a fényt szétrázódott, gagyi volt.
Érdemes nagyobb márkától venni, faragni semmiféleképpen nem, mert ha vakítja a szembejövőt, a többit már te is tudod
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
macilaci78
nagyúr
Burgmannál mire kell odafigyelni?
Lehet, hogy nem jön össze a lóvé a V-Stromra tavaszra, de valamit venni kell a kávédaráló helyett. Hahu tele van sokkal, vannak köztük jó kiállásúak is.
300+ ccm-vel gondolkodok, de nem tudom, melyik évjárat, milyen futásteljesítmény a kerülendő, vagy hol vannak várhatóan nagy költségek.
Nem akarok például olyan meglepit, hogy teszem azt, 40k km-nél kell rákölteni egy vágáttételre, mert ott kopik el és én 38k km-rel veszem meg...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Madball
csendes tag
Nagyrobogós topikban nemrég (1-2 hónapja talán) pont a Burgikról foglalta valaki össze, hogy melyik évjárat/köbcenti esetén mik lehetnek a gyenge pontok, utána többen véleményezték is a listát
b_g_v2
csendes tag
P26S -ra mit ajánlanál?
köszi
Tamás9x
őstag
Sajnos nem tudom, hála vagy nem hála az égnek nincs vele tapasztalatom.
Ami teljesen biztos, hogy ezek az összeforrasztott panelosok szana szét rázódnak egy idő után, ha játszani akarsz vele akkor valami alu vázasat néznék. Nincs belőle H4 átalakító? vagy bele lógatni egy H4-es izzót, hogy jó e a vetítési képe, ha igen akkor rácsapni egy Osramra?
https://www.youtube.com/@kisstontour
b_g_v2
csendes tag
köszi, akkor egy újabb teszt lesz ez is
dond
csendes tag
A szép új fedél rögzítő csavarokat méret alapján vetted vagy lehet valahol rendelni típushoz? Köszi!
#TOTTI
őstag
A fék fedél csavar? csavarboltban szinte bármelyikben 20Ft/db. Az egész motorra megvettem szinte minden csavart, ami kicsit is sérült, vagy rozsdás volt és nem speciális, párezer Forint körül.
dond
csendes tag
Igen köszi a fékre gondoltam. Elég meggyötörtek szoktak lenni, aztán megy a szívás a kibányászásukkal, uh én is le fogom cserélni legközelebb..
macilaci78
nagyúr
Ha viszel egy csavart mintának, egész jó eséllyel lehet válogatni többféle közül. Például érdemes belső kulcsnyílásút venni, imbusz, vagy torx. Azokat nehezebb legyalázni.
Ha hosszabb, mint a gyári, az nem akkora gond, rövidebbre lehet vágni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
teleahocipöm
senior tag
Sziasztok! Furcsa problémával küzdök. 50 2T reggeli első indításkor simán indul, alapjárat környékén pörög, az automata szivató mintha csak később lépne működésbe, akkor felpörög egy darabig, majd kis idő múlva lassul és leáll Újraindításakor azonnal beindul, de elég hamar leáll, ez így többször, amíg stabil nem marad az alapjárat. Viszont, ha a a motort jobb oldalra megdöntöm, akkor az épp leállni akaró motor újra pörögni kezd, kellő ideig így tartva egy idő után már nem áll le középállványon. kb. két hete kezdet szórakozni, a végsebesség is csökken, hog a kettő összefügg-e nem tudom.
BLUE TORNADO
senior tag
Ha döntöd és változik az alapjárat, akkor az valószínűleg szimmeringes lesz. De előtte stabil alapjáratnál fújd körbe a karbi és membrán környékét féktisztítóval. Ha lehörög fújáskor, akkor falsot kap. De inkább szimmering
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
(#90095) teleahocipöm válasza BLUE TORNADO (#90094) üzenetére
teleahocipöm
senior tag
Köszi, ez kimaradt , de körbe fújkáltam a karbi és a membrán, környékét úgy tűnik ott nem kap falost.
(#90096) sityupityu válasza teleahocipöm (#90095) üzenetére
Azt azért megnézted, hogy tényleg falsot szív-e valahol? Mármint értem ez alatt, hogy a levegőcsavart teljesen betekerve nem áll le a motor?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
#TOTTI
őstag
De ez milyen végáttétel? Csak simán hosszabb valami más típusból? Csak azért kérdezem, mert látom, hogy hagyományos ferde fogazású. A módosított/erősített végáttételek meg nagyrészt egyenesek. Hátrányuk a hagyományoshoz képest ugye az, hogy hangosabbak a ferdéhez képest.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
#TOTTI
őstag
Ez egy 15/50-es alfaerre, ezzel megegyező.
Nem törvényszerű hogy egyenesnek kell lennie, ott kevesebb a veszteség, de ilyen ~9-10 lóerőnél nem mérvadó, nem szerettem volna túlzásba esni és egy örökösebbet szerettem volna ez 16,6%-os kb. mint a 15%-os 13/44-es malossi, de nem hangos és selymesebb is.