Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
teleahocipöm
senior tag
Újonnan jók ezek az elektromos motorok, ha nem akarsz messzire menni, bennem is felmerült, hogy venni kéne egyet, a napi igényekhez elég lenne, de borzasztóan drágák és nem nyújtanak annyit, mint egy benzines. Arról már ne is beszéljünk, hogy pl. ABS sincs az elektromos motorokon. A másik, hogy mi lesz velük mondjuk 5, 10 év múlva? El tudom-e adni használtan? Lesz hozzá új akkumulátor?
#TOTTI
őstag
Igen, a lehető legkisebbet akartam, a kihajtásban csapágyat is cseréltem, sokkal halkabb lett! Eddig a vége sík úton 86-89 volt, lejtőn 95, most szerintem meglesz a bűvös 100, lehtőn 110, de utazó kb 85-90 lesz, városban bőven elég.
KTMHobby3
tag
Igazat adok Neked több mindenben. Az első hogy nagyon drágák. Az igaz hogy nincs bennük ABS, de az elektromos motorok alapból úgy működnek hogy a gáz elvételekor elektromágnesesen fékezik a meghajtott kereket, kerekeket. Ez hatásosabb, mint az ABS. A többi ugyanúgy kérdéses hogy mi lesz velük, pl. milyen kategóriába sorolják be, valóban mennyit érnek majd. Akku biztosan lesz hozzájuk, de vajon mennyiért?
teleahocipöm
senior tag
Az első kerék megcsúszását veszélyesebbnek tartom. 1 milla környékén már vannak benzines motorok, amin van, 1,5 - 2 millás villanyos motoron meg marad a remény, hogy a begyakorolt vészfékezést egy valós vészhelyzetben is sikerül kivitelezni, ami korántsem biztos. Annyi pénzért már telhetne ABS-re.
teleahocipöm
senior tag
Nemrég szó volt a Keeway garanciáról, most ezt találtam a Carimpexmotor oldalán :
"Átvizsgálási periódusok Szemleperiódusok Négyütemű robogók és motorok esetében
(400 cc-ig) ATV esetében 400 cc fölötti nagymotorok esetében 1. 500 km 6 hónap 6 hónap 1.000 km 12 hónap 2. 3.000 km 6 hónap 6 hónap 6.000 km 12 hónap 3. 6.000 km 6 hónap 6 hónap 12.000 km 12 hónap 4. 9.000 km 6 hónap 6 hónap 18.000 km 12 hónap
Ezt követően minden 3.000 kilométerenként, de minimum fél évente fél évente 6.000 kilométerenként, de minimum évente A táblázatban feltüntetett távolságok (összes futásteljesítmény) és a megelőző átvizsgálást követő időintervallumok közül mindig az az irányadó, amelyik hamarabb következik be."
KTMHobby3
tag
Te az ABS-ben bízol? Sajnállak.
teleahocipöm
senior tag
Köszi. Jó pár motoros életéét megmentette már. Az egyik legfontosabb ketyere a motoron, a új motort vennék ez az egyik fontos szempont.
#TOTTI
őstag
Hiába fékezik a kereket lassításkor, annak semmi köze az ABS-hez! Mi az hogy hatásosabb nála? Az ABS blokkolásgátló, nem fékrásegítő.
Debilon
addikt
Igaz nem csodaszer, de segít sokat, hogy nem esel pofára és van esélyed manőverezni a motorral
Gondolom tapasztalati úton nyilvanitasz véleményt erről
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
KTMHobby3
tag
Igen, úgy van, ahogy írod.
Se motoromon, se autómon nem volt eddig ABS és már nem is lesz. Oktatóm, akinek örök hálás vagyok, megtanított a defenzív vezetésre. Mindig előre kell gondolkodni hogy mi fog majd történni és soha nem szabad belemenni olyan helyzetbe, amit nem kontrollálsz. Hajtós vagyok, gyorsan közlekedek, de eddig még nem karamboloztam. Pedig már 54 éve járom az utakat. Érezni kell a technikát!
teleahocipöm
senior tag
Ez tökéletes technika lenne, ha egyedül lennél az utakon, de nem így van. Vannak olyan helyzetek, amikbe más hülyesége miatt kerül az ember és akkor jól jöhet a modern technika és vezetéstechnikai tudás, de van amikor már csak a csoda marad.
Debilon
addikt
úgy van ahogy írom, hogy tapasztalati úton nyilvánítasz véleményt, aztán írod, hogy sosem használtál ABS-es technikát... azért érzed hogy ez nincs rendben? (ha erre vonatkozott a dolog)
elhiszed, hogy nem csak Te vezetsz defenzíven és "hajtósan"? én is defenzíven vezetek, csak amikor a vakok és gyengénlátók kikeverednek az útra és alkotnak, akkor azért jó ha van segítség
aztán amikor más miatt beüt a sz*r ahogy teleahocipom fórum társ írja, akkor igenis jól jön a technika és kb ha olyan a szituáció akkor csak az segít ami ő is ír, a technika meg a vezetéstechnika, mert ha gond van semmire nem mész a defenzív stílussal
szerintem, de nem kell egyet értenünk
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
KTMHobby3
tag
Pontosan értem, amiről írsz. Igazad van, mások hülyeségét nekünk kell orvosolni. Erről szól a defenzív vezetés. Én nem hiszek a csodákban. Szerencse kell hogy elkerüljük a tragédiát. Ez kétszer fordult elő velem, mindkétszer két kamion jött velem szemben, kétsávos úton. Szerencsére volt hely lemenekülni a füves padkára. Ha ott akkor zárókorlát lett volna, akkor én most nem lennék itt.
KTMHobby3
tag
Kedves Fórumtársam!
Elhiszem Neked hogy a technikai segítség nagyon jó dolog. Nekem ez nem adatott meg. Ezért, mivel tudom hogy nekem nincs ilyenem, számolok a hiányával. Biztos vagyok benne hogy nyálkás, jeges úton életet menthet. Ezért olyankor inkább nem motorozok.
Én azért úgy gondolom hogy sok mindenben egyetértünk.
(#90165) macilaci78 válasza teleahocipöm (#90157) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Rutinpályán rendre sikerült blokkolnom az ABS-es motor hátsó fékjét. Az oktató sem akarta elhinni, hogy szerintem csúszott a hátsó. Kértem, hogy nézze meg oldalról is. Megtette, jé, csúszik...
Ezzel együtt szerintem is fontos felszereltség.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
teleahocipöm
senior tag
Szerencse vagy csoda, hívjuk aminek akarjuk csak ússza meg az ember a lehetetlent.
macilaci78
Hát nem szabadna csúsznia, de ebből látszik, hogy ügyes vagy
[ Szerkesztve ]
KTMHobby3
tag
Úgy van, ahogy írod!
Meg kell úszni, ez a legfontosabb. De azért Te is sokat tehetsz.
Ha előre átgondolod hogy mi lehet, felkészülthetsz rá.
Debilon
addikt
így van, alapjaiban egyet értünk ebben a dologban, és jó dolog ha a technika segít ha beüt a gond
jeges úton kb. semmi haszna az ABS-nek, ott csak a szöges gumi segít, a nyálkás, nedves aszfalton viszont jó ha van, alapból amúgy sem rövidíti feltétlenül a fékutat, csak kormányozható/manőverezhető marad a jármű
motoron, amúgy is az első fék az elsődleges fék, ami nem jó h blokkol
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
FeniX-
aktív tag
Erről beugrik a régi anekdota, amit a önvédelmi órán mondott az oktató:
"Hogy úszhatsz meg egy utcai verekedést a legkönnyebben?!
- ha ott sem vagy!"
:-D
Honda567
junior tag
Sziasztok!
Ez a henger Fekvő mina blokkra passzol?
[link]
#TOTTI
őstag
Méretei alapján igen.
#TOTTI
őstag
Bocs típusa alapján kínai minarelli klónra való, de nem zárja ki hogy jó rá!
Honda567
junior tag
Kinai minarelli másolat motor típusa: 1PE40QMB.
80cm3 hengert is hirdetnek.
tothferenc
senior tag
Egyebkent a felesegem meg nyuz, hogy miert nem veszek egy elektromos robogot, mert a melohelyen amugy ingyen toltenem. De nem erti meg, hogy amit erdemesebb lenne megvenni a NIU robogobol is, 100km/h vegsebsseg, es kb 80 km hatotav, az is 2 guriga vagy felette van. A pcx-es uj arahoz kepest is inkabb elszervizelem meg tankolom a 800e kulonbseget.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
FeniX-
aktív tag
Jaja, ha alkalmasak lennének a kisebb forgalmú utak a 40km/h útszélén való haladásra, én is megvettem volna a keeway-nek ezt az e-zi city nevü (vagy mi a szösz) kis akciós elektromos robiját 5 kilóért.
KTMHobby3
tag
Tetszik nekem is ez az E motor. A kerekei is elég nagyok. Városi szaladgálásra szerintem pont jó.
Topiccsendőr
addikt
Sziasztok, van valakinek tapasztalata piaggio ape TL5T 50-el esetleg?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
FeniX-
aktív tag
Igen, városi de nem nagyvárosi. Itt pl. Csudapesten ahol lakom, a külvárosból az összes (3db) bevezető út, 5-6 km hosszan 1-1 sávos. Az átlagtempó 60-70. Ezek meg 45-nél leszabályoznak, így tényleg maximum az út szélén bénázva lehetne, úgy hogy közben a reggeli forgalomban a kamion/busz kerülget, meg a járdaszigethez érve reménykedsz, hogy nem gangolnak beléd hátulról.
Bicajjal picit könnyebb a helyzet, mert azzal még vékonyabb vagyok, és egy csomó helyen tényleg teljesen le tudok menni az út szélére.
Szóval, ide sajnos nem. Valami kisebb városban simán venném.
[ Szerkesztve ]
KTMHobby3
tag
Szia!
Elhiszem Neked hogy piszokul rossz érzés ha egy kamion kerekei közel vannak hozzád. Én is átéltem ezt a halálközeli élményt. Ráadásul az út széli buckák fokozták ezt.
Esetedben én is olyan járművet választanék, amelyiket nem tudnak megelőzni. Pontosan ezért tuningoltam az 50-es kismotoromat. Kisvárosban élek, de itt is nyomulnak a kamionok.
FeniX-
aktív tag
Egyelőre parkolópályán van most - amint írtam is - ez az egész motor projekt.
Majd talán tavasszal újra kedvet kapok hozzá, hogy nézegessek hirdetéseket. :-D
Igazából inkább szerelgetnék.. csak hol? na és mit?
setup
junior tag
Sziasztok a gyári katalizátoros robogó kipufogóért hol adnak a legtöbbet? Először ki kell vágni és külön a katalizátort leadni és külön a vasat különben csak kilóra megy? Egy átlag telepen egyáltalán kb. mennyi a reális ára? Adott már le valaki ilyet? Vagy még mindig jobban megéri használt alkatrészként meghirdetni, ha amúgy hibátlan?
macilaci78
nagyúr
Mióta a MOL monopol helyzetben van, a hulladékgazdálkodás egy kész misztérium.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
#TOTTI
őstag
Csak egy észrevétel hátha másnak is segít, ha a varió, kontraszt kuplung is végletekig be van hangolva, nagyon nagyon fontos a varió hézagolása, tized mm pontossággal. Most volt időm kikisérlezetezni mert számít, két jónak tűnő beállítás között 1mm is lehet. Kuplungom is magasan nyit, nem szerencsés ha nincs ott az összes erő induláskor, ne is csússzon és lehetőleg a csapszegtöl alig mérhető távolságra legyen a szíj induláskor.
Tamás9x
őstag
Ha azt a csúnya hanrangot lecseréled egy motforce luggatott ventisre, az aztán sokat beleszól a váltásba
https://www.youtube.com/@kisstontour
#TOTTI
őstag
Tökéletesen üzemel ezzel is, nem olyan a felhasználási körülmény, hogy számítana. Ha futárkodnék városban, napi ~200 km talán, de igy hobbinál nem igazán.
Tamás9x
őstag
Dehogynem a melegedéssel a rugóellenállás változik Én se futárkodram, csak munkába jártam vele, meg néha túrázgattam, csavarogtam, késlelteti az elmelegedést, és tovább nyomatékosabb marad.
https://www.youtube.com/@kisstontour
#TOTTI
őstag
Ezzel akkor még nem mentem annyit, de amint tapasztalom azonnal veszek egyet rá, ez hónolva lett a jobb tapadás miatt, de nem fogyasztja a kuplungot sokkal jobban. Tükörfényes volt már.
[ Szerkesztve ]
b_g_v2
csendes tag
Totti, tervezed, hogy csinálsz a hangoláshoz leírást, vagy egy tippek trükkök listát?
köszi
#TOTTI
őstag
Inkább leírom, hogy én hogy szoktam csinálni, nem azt, hogy hogy kell:
Feltételezzük, hogy a blokk, henger, karburáció rendben van, minden elem tiszta és ami kell le van kezelve kenőzsírral.
Gyári varió és tuning varió is más-más görgő méretekkel üzemel jól.
Először is neten utána járok, hogy az adott henger és az adott kipufogó (rezonátoros) hol üzemel a legnyomatékosabban. Tegyük fel, gyári henger esetén, (polini sport 70, malossi sport 70 is) ez a 8500-9000 közötti tartomány.
Alapvetően az a cél, hogy a legnyomatékosabban induljunk, a legnyomatékosabban fusson ki a varió lehetőleg fix fordulaton, ha megvan az áttétel akkor a henger erejétől függően a fordulat emelkedésével, még nő a végsebességünk.
A görgőket úgy választom meg, hogy lehetőleg, 8750 körüli tartományban pörögjön, ez gyári variónál kb. 5,5 gr., blokkja válogatja. Tegyük fel ha ezzel érezhetően túlpörög és csak hangja van, nem húz akkor nehezebbre cserélem kb. 6 gr. Ha alacsony a fordulat és megint csak nem igazán húz akkor mehet az 5 gr. Majd ezt még lehet finomítani.
Itt jön képbe a kontraszt rugó, ami a legfontosabb szerintem, hogy a lehető legpuhább kontraszt rugóval üzemeljünk ami még feszesen tartja a szíjat, a minél kisebb hajtási veszteség miatt, 22-25 kg. maximum. Ha esetleg puha a rugó és úgy érezzük fenékkel, hogy beejti a szíjat, akkor mehet keményebb rugó. Ha túl kemény akkor az van hogy jól pörög jól fogja a szíjat, de szenved, nem megy be a szíj a hátsó csapszegre, nem lesz meg a maximális áttét. Ugyan majdnem olyan jól fog menni, de szenved a hajtás, kopik a szíj.
A kuplung kisrugóknak pedig az elindulásban és a fordulat felvételében van szerepe. Én úgy szoktam és azt szeretem, ha nyomatékcsúcs alatt 1000 max. 2000-as fordulaton nyit. 8750-es nyomaték csúcsra hangolt variónál olyan 6500-7000, ezt a kuplung pofák súlya és a kuplung kis rugók keménysége adja meg. Polini kis rugókat használok, egy gyári kuplungba a legkeményebb kék 2mm-es vastagságú rugó kell, hogy a kívánt fordulaton induljon, egy könnyitett kuplungba elég a sárga kisrugó, azonos fordulathoz.
Ha a kuplung kisrugó túl puha akkor már 3-4000-es fordulaton elindul a motor, de addig erőtlen lesz amíg el nem éri azt a fordulatot ahol már a maximum közeli nyomatékod adja le a motor, ez különösen kellemetlen pl. dombon felfelé elindulás, hogy ugyan lenne erő a motorban, de már ráengedi a hajtást a hátsó kerékre alacsony fordulaton és csak szenved, míg egy ideális rugóval könnyedén gyorsítana is dombnak felfelé, mert ideális fordulaton lenne.
Hézagolás is nagyon fontos amiatt, hogy a variátor oldalon a lehető legalacsonyabbról induljon a szíj, de még ne csússzon, ezzel együtt jár, hogy kuplung oldalon a lehető legmagasabban van, így lehet a legnagyobb erőt átvinni a hátsó kerékre, ezzel lehet elérni hogy szinte kiszaladjon alólad a robogó induláskor. Ha a hézagolás nincs akkor már szinte lábbal kell belökni a motort, utána erőre kap 20-30 km/h környékén, ha csak kicsit kevés, akkor csak az első 5-10 km/h a gyenge, utána megindul, ebben az esetben egy fordulatra hangol kuplunggal is gond, lehet mert a motor felpörög majd beesik a fordulat és újra össze kell szednie magát. Ilyenkor hő és kopadék is termelődik rendesen. Jól hézagolt varióval majdnem ugyanolyan erővel elindul a motor nagyobb dombnak felfelé is mint sík úton.
Most nem esett szó sport varióról, állítható sport kuplungról, oversize tárcsákról, egyenes marású tárcsáról, mert az elv ott is ugyan ez, kicsit tolódnak az értékek. Ami még fontos, hogy rezós kipufogó, könnyebb görgő, direktebb légszűrő betét (malossi red filter) betétele után mindenképp kell főfúvókát cserélni nagyobbra, esetleg a subert is feljebb emelni. Szolidabb végáttétel alapvetően nem igényel újra hangolást ezt saját példámból tudom, ha nyomatékcsúcson üzemel a varió el fogja vinni.
Tamás9x
őstag
Ez oylan részletes, hogy el is férne a leírásban, Szerintem"
https://www.youtube.com/@kisstontour
b_g_v2
csendes tag
támogatom, köszi Totti
A keresőbe beütve rálelhetsz itt ilyen leírásokra, és nem is kevésre. Az "előttem lévők" és utánuk én is, rengeteget írtunk ezzel kapcsolatban. Egész komoly tuning szinten is belementünk néha néha ebben a témába.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Szépen leírtad. A kontrasztrugó témát csak annyival egészíteném ki, hogy a túlzottan erős kontraszt már csak azért is kerülendő, hogy minél kevesebb hő termelődjön feleslegesen.
Nem ökölszabály, de alapjában véve elfogadott (természetesen nem gyári setup-ról, hanem minimum egy 70-es öntöttvasról, plusz rezo párosításról beszélünk), hogy akkor kell legalább egyel erősebb kontraszt mellett dönteni, hogy ha hangoláskor a görgőkkel már lementünk egészen négy grammig, és még mindig nem a megfelelő fordulatszámon üzemel az adott rezonátorral. Pluszban még mellé társul az a jelenség (vagy csak önmagában ez), hogy egy vagy akár több ponton is ejti valamennyire a fordulatot a teljes kigyorsítás alatt.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
(#90196) macilaci78 válasza sityupityu (#90194) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Egy-egy leírást lehetne linkelni az összefoglalóba is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
FeniX-
aktív tag
Hali, a #móka rovatban hadd osszak meg egy hahus hirdetést.
Van, aki ennyire szereti, hogy nem az asszonnyal, hanem a motorral alszik.
[Link]
macilaci78
nagyúr
Az asszonyon is sok múlik.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Zoli bácsi
őstag
Hát. ha belegondolsz........
Motorodnak hányszor fájt a feje? Hányszor kellett vacsorázni/moziba/táncolni stb. vinni?
Mindig elég volt neki, amit költöttél rá. Szóvá tette valaha, ha más motorokat nézegettél, megkívántál..?
Bármelyik lyukat piszkálhattad...Sőt szűkebbre vehetted.
Ha egyszer a nevedre írattad, no para, könnyen átírják másnak, nem viszi a fele házadat.