Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
teleahocipöm
senior tag
válasz sityupityu #90096 üzenetére
Leállt, ha teljesen betekertem
b_g_v2
Na az kimaradt[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
teleahocipöm
senior tag
válasz sityupityu #90102 üzenetére
Esetleg alacsony kompresszió?
-
Topikgazda
válasz teleahocipöm #90103 üzenetére
Ha az alapproblémára vagy kíváncsi amit leírtál, hogy miért indul nehézkesen a motor reggelente (ejti vissza a fordulatot túl korán a szívató alatt) annak semmiköze nincs a kompresszióhoz. Valami szívató gond lesz ott.
Az erősen oldalra döntés és az ezzel járó valamennyire megemelkedő alapjárat meg egyáltalán nem szokatlan ezeknél a 2T karbis motoroknál. Normál jelenség. Ha jól belegondolsz, akkor nem épp üzemszerű használati pozícióban van a motor, ezáltal a benzin sem úgy helyezkedik el a karburátorban ami pont az ideális lenne.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
teleahocipöm
senior tag
válasz sityupityu #90104 üzenetére
Köszi szépen, a szivatót megnézem, amit javul az idő. Bár attól tartok valami komolyabb baj lehet, mert alig megy 50 fölé a mutató. A szíjban max 1000 km lehet, füstöt sem okádja.
-
#TOTTI
őstag
Sziasztok, el sem hiszem, hogy egy dekni szinterezés, berugó szerkezet felújítás/összerakás, meg 3 elem újra fényezése és kész leszek. Végáttételelre leszek még kíváncsi.
-
tothferenc
senior tag
Sziasztok. Mostanaban nem voltam aktiv, mert a csalad viszi az idot, de jottem kerdezni. Van valami ajanlott paripa 125-os kategoriaban? Kb 1-1,2 millio lenne a penztarca a vetelre. Jellemzoen Budapesten meloba jarasra hasznalnam, ezzel cserelve az 50-es 2T-t. Napi szinten most 10 km, de ez megugorhat 30-ra is. Regota szemezek a PCX-szel, de alternativat nem nagyon latok. Nagymotor nem opcio, mert mar van es nem is nagyon ferek el vele a sorok kozott.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
FeniX-
senior tag
válasz tothferenc #90108 üzenetére
Szia, újat szeretnél?
Használtban a pcx alternatívája lehet ( még mindig ) a keeway cityblade. Városban még pont jó és olcsóbb.
Egy időben én is nézegettem őket. -
teleahocipöm
senior tag
A Keewaynek szörnyen rövid a szervízintervalluma, pl a Cytiblade 3000 km vagy 3 havonta, a Vieste 300 még rosszabb, hacsak el nem néztem. Nekem itt ment el a kedvem a ettől a márkától
-
nyogo83
Topikgazda
válasz teleahocipöm #90111 üzenetére
Ha csak az olajcseret nezem, akkor Cityblade/Vieste-nel is 3000km az ajanlott olajcsere periodus(regen 6000-et mondtak ra szervizben is).
Igazabol barmelyik 125-os robogonak max 6000km-t szoktak megadni cserere, ha rovid tavokon hasznalja az ember akkor ott is tanacsoljak, hogy erdemes hamarabb. Nagyjabol 8-9dl olaj van 125-os blokkokban, a csereje nem tobb mint 10p, ha nem akarsz szervizbe rohangalni. -
FeniX-
senior tag
válasz vendingo #90110 üzenetére
Azért kérdeztem, hogy újban gondolkodik-e. Mert ha nem, akkor jó a cityblade (akár).
1-2 használt mindig feltűnik itt-ott. Múltkor a karasnánál árultak egyet 500.000 környékén, ami egész jól nézett ki. Mégsem 1 millió.@teleahocipöm:
Én úgy emlékszem, hogy általában 2-3000 km-enként cseréltem olajat mindig ezekben a mütyűrökben.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz teleahocipöm #90111 üzenetére
Szerintem egy ilyen kis köbcentis motornak a 6000km ugyanolyan rossz, mint az autóknál a 20-30.000 km-es periódus. (Stellantis -féle)
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz teleahocipöm #90111 üzenetére
Cbf125-nek is 3000-es szervize van.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
macilaci78
nagyúr
válasz teleahocipöm #90111 üzenetére
3k km-t még nem mentem el egy szezonban, igaz, esőt kerülöm. Évente meg úgyis cserélném.
De a 3 hónap valóban nevetséges, mit kell 3 havonta csinálni rajta?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
senior tag
válasz macilaci78 #90116 üzenetére
Van ilyen kitétel, hogy 3 hónap? Gondolom ezt azokra értik, akik 1 évben csak a 3 nyári hónapot veszik igénybe, és így akkor évente 1 csere van.
Mondjuk nálam 1 hónapban - amikor minden nap azzal jártam munkába - 1000 km összejött, akkor 3 hónap az tényleg pont egy csereperiódus volt.[ Szerkesztve ]
-
teleahocipöm
senior tag
Új motorként vásárolva illik szervízbe hordani és 3 havonta elég nagy kiadás lehet szerintem, 1-2 szerviz belefér évente. Használtként jobb a helyzet, aki tudja vagy akarja otthon meg csinálja.
-
Zoli bácsi
őstag
Eszembe jutott, az áprilisban beszámított Piaggio Liberty 125 gyári olajcsere periódusa 1 év, vagy 10.000 km. Nem elírtam, tízezer km. Na, azt sem tartanám be.
Nekem is Keeway termékem van végülis, csak a neve Benelli. Nekem 1 év, vagy 6 ezer kilóméter az olajcsere intervallum, de ebben van 3L olaj.
Meg az egyéb szervizelések is évre vagy a 6 ezres periódusra vannak bontva.
Most kíváncsiságból megkerestem a Vieste 125 használatiját, pdf fájl: [link]
6 havonta írja a szervizelést, ha jól értelmezem az olajcseréket is.
Ezt nemrégiben változtathatták, úgy emlékszem tavasszal még éves szervizintervallumok voltak..... -
teleahocipöm
senior tag
válasz Zoli bácsi #90119 üzenetére
A motorolajcseréhez 1000 km van írva, akkor vajon melyiket veszik figyelembe :/
-
tothferenc
senior tag
-
Zoli bácsi
őstag
válasz tothferenc #90121 üzenetére
A Keeway-t, és a Motowell-t mára már nem szabad egy kalap alá venni.
Nyugodtan meg lehet venni a Keeway termékeit.
Olaszországban leggyakrabban eladott motor a Benelli TRK-502. Keeway tehnika.
Aztán használják elégedetten.
Honda, meg a többi gyártó is Ázsiában gyártat.
A Honda CBF 125-ömnek Thaiföldi, az utána vett Piaggio Liberty 125-nek Fülöp-szigeteki matricát találtam az ülése alatt, de lehet keverem.
Ha valaki motorba gondolkodik, akkor azt is gondolja át, hogy a motor két keréken megy, nem kell hozzá sok, sajnos hamar eldől. Törnek az idomok, tükrök, irányjelzők.
Kollégám 500-as Honda fejidomára 750 ezret mondtak, javítási ajánlatot. Honda szerviz cserélte volna. Inkább meghegesztette, műanyaghegesztővel, szerencséjére meg tudták csinálni.
Egy Keewaynak kevesebb az alkatrészköltsége, ha törik.Jóval kevesebb.
Garancia letelte után meg szerintem egy 125-ös gép szervizelését vagy otthon végzi mindenki, vagy saját szerelőhöz hordja. -
macilaci78
nagyúr
válasz teleahocipöm #90118 üzenetére
Ezen a listán pár dolog, amit elvileg minden napi első indulásnál ellenőrizni kell.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
tothferenc
senior tag
válasz Zoli bácsi #90122 üzenetére
Persze, ertem amit irsz. A PCX formaja jobban is tetszik, mint a Keeway-é. A garancialis szerviz utan ugyis en szervizelem, a Hornetet kizarolag szelephezag allitashoz/ellenorzeshez viszem szakihoz, a tobbit megcsinaltam/om magam is. Az alkatresz arakkal tisztaban vagyok, a 2004-es Hornetre az also/felso hutoviz cso + 4 bilincs 44 ezer volt de ha meg kell venni, meg kell venni. Mindig azt mondom, akinek van majomra, legyen bananra is.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
FeniX-
senior tag
válasz tothferenc #90124 üzenetére
Persze, ez szubjektív műfaj, pláne ha az embernek "becsípődik" valamilyen elképzelés, akkor - én legalábbis - általában a józan ész érvekkel szemben is tántoríthatatlan vagyok.
(Ellenérvnek meg ott van, hogy :
1. ha rajta ülsz, nem látszik, hogy milyen formája van,
2. munkábajárós robogó lenne, nem művészeti tárgy,
3. fele annyiba kerül, mint az ugyanannyit tudó honda.)Évjárattól függően, úgy figyeltem meg - de majd a többiek kijavítanak - hogy minél fiatalabb a PCX, annál jobban megdől ez az "örök élet" mítosz. (A szokásos: az euró normák tartása miatt egyre több a 'homokszem' a gépezetben)
[ Szerkesztve ]
-
teleahocipöm
senior tag
válasz macilaci78 #90123 üzenetére
Nyilván, de ha fontos a gari, akkor lehet vinni szervízbe minden 1000 km-nél olajcserére, ami erős túlzás, már ha a táblázatot komolyan lehet venni. Én az új motort biztos vinném szervízbe, ez miatt talán inkább Voge vagy Zontes, de itt meg a az alkatrészellátottság a lehet kérdéses. A Kínai robogók amiben elmaradnak egy eu-japán márkától és fontos lehet a napi használat során az a tárolóhely és talán a fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz teleahocipöm #90126 üzenetére
Kínai és minőségi motornál az első ami feltűnik, az az anyaghasználat, kidolgozottság.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
tothferenc
senior tag
Ami a keeway/honda kozul nalam meg a hondahoz huz, hogy a pcx tenyleg minosegibb, es vizhuteses.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
suste
veterán
válasz FeniX- #90125 üzenetére
3. fele annyiba kerül, mint az ugyanannyit tudó honda.)
Erre azért kiváncsi lennék mondjuk tavasszal, ha van itt fent Pesten valakinek Keeway.
Nekem 2019-es PCX-em van. Kezelhetőség, fogyasztás, gyorsulás, végsebesség-ben összemérném...
Én normál használat mellett 1,9L/100Km átlaggal elvagyok. Óvatosan akár 1,7 is megy/menne. (Start/Stop nélkül!)
Gyári állapotban olyan 110Km/h a vége, 90-en elég hamar fent van.......[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
Oké, akkor korrigálom arra a kijelentésemet, hogy nagyjából ugyanazt tudó.
Azt írta, hogy városban szeretné használni. Oda a 80-as végsebesség is tökéletesen több, mint elég. A fogyasztás szerintem ilyen 2 liter, 2.3 környékén alakulhat.
Számít az a pár deci? :-D
Ebben a 125-ös, egyszerű robogó kategóriában kb. ez a legolcsóbb használható, ami nem régi.Természetesen nekem is sokkal jobban tetszik a PCX - a múltkorában a szomszédom vadonat új hondáját meg is néztem közelről, nagyon tetszetős - de ha csak egy közlekedő edény kell, amivel elzötyögök a melóba, akkor a keeway is bőven megteszi félmillióért.
-
Topikgazda
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #90132 üzenetére
Szia,
nem, azóta sem. Egy rövidke próbát tettem egy elektromos rollerrel, de azon felül, hogy jó móka, ezt tegyük is gyorsan zárójelbe.
Az autót is elég ritkán használom (még azon is két nagyobb dolgot rendbe kéne tetetni), így most gyűlik a pénz. Mostanában a hirdetéseket sem nagyon néztem. Majd talán tavasszal.
Bringázok helyette. :-D -
Topikgazda
válasz FeniX- #90134 üzenetére
Én kb rühellem az elektromos dolgokat autóban/motorban egyaránt, de az elektromos bicikli téma viszont mindig is izgatott valamiért. Mármint a pedelec, amit mindenképpen hajtani is kell, és ezen belül is a terepezés érdekel. Augusztusban szert is tettem egy igen komoly mountain bike-ra amit használtan féláron vettem. A bicikli mindössze fél éves volt és 300 km volt benne. A horgászat és a motorozás mellett szeretek kirándulni/erdőt járni is, és ez a bicikli új dimenziókat nyititt meg mint mint a hagyományos kerékpárhoz, kint pedig a sima túrázáshoz képest. Viszont iszonyatosan túl vannak árazva ezek az e-bike-ok.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #90135 üzenetére
A GreenGo keretein belül az eUp-ot használtam egy kicsit, szerintem városban, esetleg agglomerációban kiváló választás. 4 fő irodai munkábajárós csomaggal, iskolatáskával elvan benne, gyorsul is a belsőégésű mezőnyhöz képest, télen is megvan a 100 km-es hatótáv, ami ilyen felhasználás mellett kb 3 óra vezetési időt jelent, annyit meg ki akar napi szinten kocsiban tölteni? Sima konnektoros töltőről 8 óra alatt feltölt, egy pihentető alvás ideje bőven elég rá.
Szerintem napi használatú szaladgálósnak kiváló választás, de ha esetenként kell valami, ami nagy, vagy nagy távokat megy, az már nem pénztárcabarát és általában komprommisszumos az elektromos vonalon.Egy hétvégi szálláson volt lehetőségem kipróbálni egy városi pedelec bringát. Nem rossz, de nekem 10 km-re Budapest belterületén így sem opció, mert megizzadnék ezen is. Persze korántsem annyira, mint egy hagyományoson, de az irodai értékesítői munka által megkívánt mértéknél jobban.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
senior tag
válasz sityupityu #90135 üzenetére
Borzasztóan, igen!
-
Topikgazda
-
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #90139 üzenetére
Te komolyan azt hiszed hogy egy elektromos kerékpár annyit ér, amennyit most kérnek érte? Gondolj csak bele hogy mire használják. Semmivel nem ér többet, mint egy sima bicikli. Csak azért mert nem kell tekerni, több száz ezret ér?
Pár éve vettem az autómat 600 ezerért, nem hiszem hogy van olyan E-bicikli, amelyik érne annyit. Az ár pedig már ott van, sőt! -
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #90142 üzenetére
Almát hasonlítasz körtéhez. Egy használt autót (fene tudja, milyen korú, állapotú, kategóriájú) egy biciklihez (ennyiből új is kijön elektromosból)...
Hasonlítsd a biciklit biciklihez! Mondjuk egy Decathlonoshoz, meg egy 3 mFt-os downhill cucchoz, mikor egyik sem elektromos...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #90143 üzenetére
Használhatóság szempontból össze lehet hasonlítani. Az autóm képes 5 személyt esőben, hóban, hidegben, melegben több száz km-re elszállítani. Műszakilag, esztétikailag kifogástalan. Jelenleg kb. 300 ezret ér, ezt hasonlítsd egy 7-800 ezres E kerékpárhoz.
Egyébként van egy 50-es KTM-em, amit rendszeresen használok, de esőben, 10 C° alatt nem ülök fel rá. Az E kerékpár is ebbe a kategóriába tartozik, csak sokkal drágább. -
#TOTTI
őstag
válasz KTMHobby3 #90144 üzenetére
Most nehogy egymás értékrendjéről akarjatok vitatkozni. Hadd legyen mindenkinek saját. Én is bicajozok, már állva tekerek fel a mecsekre, e-bikeos meg elgurul mellettem és élvezi a tájat, ugyan alig kerül többe az e-bike, de olyankor szívesen cserélnék vele.
Más: Betettem a végáttételt a fordulat, ahol 80-al ment eddig az ark, ott most 93-al megy. Hideg van nem akartam kínozni, gyorsulása észrevehetően nem változott, végsebesség körül viszont javult. [kép]
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Csak egy utolsó off ehhez az ebike témához...Kb szerintem mindenkinek igaza van. Egyrészt használhatóság szempontjából sehol sincs egy autóhoz vagy motorhoz, másrészt annak is igaza van aki azt mondja, hogy felesleges az ilyen összehasonlítás.
KTMHobby3 Amúgy elmondom neked, hogy az a durva, hogy millió alatt nem is tudsz jó és minőségi ebike-ot venni. Ha a terepezésről van szó akkor meg pláne, újonnan 1,5 millió alatt nincs olyan mountain bike aminek a teleszkópjai illetve a fékei valóban alkalmasak valódi terepezésre. Tehát ezzel a 6-800 ezres kategóriával abszolút az alját kapargatod a témának, terepbiciklit meg mint mondtam nem is lehet venni... Nagyon-nagyon túl vannak árazva. A profiknál megszokott összerakás dologgal sem igazán lehet spórolni a hagyományos biciklikhez képest, sőt még drágábban jössz ki. Ezt több profi biciklis vlogger is elmondta, hogy ebike-nál jobban jár az ember ha azt veszi meg ami gyárilag olyan cuccokból van összerakva ami megfelel neki, mert alkatrészeire bontva többe jönne ki.
Amúgy most néztem meg, hogy az én biciklimbe egy új gyári akku 500-550 ezer forintba jön kerül. Találtam kínait is, de az is 300 fölött van.
Lehet, hogy tavasszal nálam is inkább az eladás fog játszani, hogy még jól kijöjjek belőle.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
FeniX-
senior tag
válasz KTMHobby3 #90142 üzenetére
Természetesen, egy percig sem hiszem, hogy annyit ér, csak - ahogy a többiek is mondták - túl van árazva és konstatáltam a tényt.
Egy ideje valamiért belémbújt a kisördög és már nem nagyon szeretnék belső égésű járművet magamnak, mert csak a lehetséges hibaforrásokat látom benne. Viszont az elektromos B125 (kaliberű) motorok is örült drágák. Ha nem 2 millió lenne egy új NIU például, akkor szívesebben vennék egy ilyet munkábajáráshoz, mint bármilyen használt benzines robogót.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs