Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Madball
csendes tag
Pont ezért lehet kisebb, általában 100-200ml kiszerelésben is venni. Ráadásul a flakon is olyan alakú szokott lenni, hogy könnyű legyen betölteni. Az első találat:
olajwebshop.hu/motul-scooter-gear-80w-90-hajtomu-olaj-150-ml
teleahocipöm
senior tag
Nem akarok vészmadárkodni, mert lehet kibír 10 évet az aksi, de lehet, hogy nem, mi van ha a második évben kuka lesz, rögtön több százezer forint kiadás. Ha annyira bíznának az aksik minőségében, tartósságában, adhatnának minimum 5 év garit.
A másik, fontos dolog, ahogy merül az aksi, úgy lesz egyre lomhább a motor.
Mivel a gyártók általában nem valós használati körülmények alapján állapítják meg a hatótávot, így a 45 km a valóságban, lehet csak 30 lesz, amit a tél még ronthat, elég csak egyszer elfelejteni rádugnia töltőre. Csik tesztelt elektromos robogókat, érdemes megnézni, igaz nagyobb hatótávra és sebességre volt szüksége, de tanulságos.
-cobra-
aktív tag
Dilemmázunk nagyon, nem egyszű azért a képlet.
Az akksi para bennem is van, mi van ha gari után cserélni kell, gyorsan gazdasági totálkárba fordulhat a történet. (Rá fogok kérdezni az árára.) De az is bennem van, ha 10+ évig bírja egy Hybridben a pack akkor akár itt is bírhatná...
Csík féle tesz végét idézném:
De mikor éri meg a villany?
Már csak végszóként fűzöm a cikkhez, ugyanis elkezdett foglalkoztatni az ellentmondás, hogy feketén-fehéren kijött nekem itt, az elektrobogó nem éri meg – akkor a futárok mi a bréért használnak Niukat?
A kulcs a méretben rejlik. Ha felütöd az új segédmotorokat a használtautón, egymillió forinttól kábé nyolcszázezerig lefelé (a silány aljnövényzetbe hadd ne túrjunk bele, mert négyszázezer forintért is kapni mindkettőből noname-et) egymás kezébe adják a stafétabotot a Piaggio Liberty-k és a kicsi Super Socók. Azon a szinten már hasonló az áruk, mert miközben egy ötvenes segédmotor kvázi ugyanannyi és csak alig kisebb alkatrészekből áll, mint egy 125-ös, viszont a kisebb tempó miatt a 45-re korlátozottakba sokkal kevesebb akku is elég – ami keményen csökkenti az adott villanyrobesz árát. Márpedig a nagyobb, A1-es kategóriában a belső égésű motorral szerelt Honda leginkább azért éri meg jobban hosszú távon, mert sokkal olcsóbb.
Az 50-esek szintjén azonban már kvázi azonos az áruk, ott már csak döntés kérdése az egész. És ha hozzáveszed, hogy a benzines kisrobogó 10 Ft/km körül közlekedik, a villanyos pedig 1,5 Ft/km-rel, ráadásul utóbbinál a fékbetéteken túl nem kell szerkezeti karbantartással számolni, máris megérted a futárokat. Ha pedig van egy jó kis állami támogatási akció, s a villanyos gépeknek az árából még le lehet kaszálni gyorsan pár százezret, akkor szinte feleslegessé válnak a benzinmotorral hajtott 50-es robeszek – már ha az újak piacáról beszélünk. Van az a terület, ahol ma már sokkal jobban megéri a villanyos motor.
[ Szerkesztve ]
zombei
aktív tag
Az a baj, hogy a 45-re korlátozott gépekkel lehetetlen nem életveszélyesen közlekedni, mert mindenki le akar tolni. 55-60 a minimum szerintem, amit tartósan tudjon egy robi, azzal már jelentősen kissebb az esély arra, hogy fellőknek.
macilaci78
nagyúr
Fröccsent egy kis benzin a hátsó sárvédőre és foltot hagyott. Brigeciol segített rajta, de nem lett tökéletes. Most a matt műanyagon a fényes folt inkább mattabb lett a műanyagtól.
Van még izopropil alkohol, féktisztító, hígító és monitortisztító hab, na meg üvegtisztító otthon. Ezek közül érdemes valamivel rámenni?
Szerencsére sima benzin, nem keverék. A szomszéd a 4T fűnyírót töltötte kannával.
Persze a mosást követő napon sikerült lecsepegtetnie.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
zombei
aktív tag
Anyagában szinezett ? Ha igen, akkor hőlégfúvó, vagy gázégő óvatosan, ha fényezett elem, akkor az már olyan marad.
macilaci78
nagyúr
Madball
csendes tag
Nagyon ördögtől való azt mondani, hogy töröld át benzines ronggyal, majd mosd le? Akkor egységes lesz
Vagy lenolajjal átkenni az elemet.
macilaci78
nagyúr
Miközben írtam a hsz-t, bennem is megfordult, hogy leveszem az elemet és áttörlöm.
Sajnos amúgy máshol is szerepel ez a típusú műanyag, elég nagy felületen: térd előtt és a talp alatt. Na meg az ülés alatt a tank fölött.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
NYPD
aktív tag
Műanyagok színvisszaállítására én ezt használom, fél évig legalább megtartja, de lehet van egy év is.
FeniX-
aktív tag
De mondta, hogy amúgy napi 5km-ről lenne szó. Akkor még a 30 is bőven fölé lövés.
macilaci78
nagyúr
B@szok én a színére... Szennyeződés van rajta, nem kiszívta a nap, vagy elöregedett a felület.
Fedél alatt volt tárolva a 10 éves gép, nálam teremgarázsból teremgarázsba jár, nem áll a napon.
Őszintén szólva megmosni is lusta szoktam lenni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Honda567
junior tag
Autó kozmetikás műhelybe kérdezd meg egy szakembert azok tudják tutira a megoldást. Nekem is volt gond autón Fbs-el volt cápa antenna felragasztva az fbs ragasztót nitro hígító, benzin, denszesszel is próbáltam semmi nem hozta le, a kozmetikás kis Gillette penge szerű géppel szedte le utánna még vanília koronggal le kapta a maradékot. Egy autókereskedésbe meg azt ajánlották hajszáritóval
melegitsem le az fbst 😄 hát az se jött be.
teleahocipöm
senior tag
Értem, de ha már megvan előfordulhat, hogy megy messzebbre is. Kezdetben nekem is csak egy adott km megtételére kellett a robesz, de egyre többször fordult elő, hogy nagyobb távokra is azzal mentem, ez benzinesnél nem is gond, ám egy erősen limitált hatótávval rendelkező elektromosnál már igen.
-cobra-
Nagyobb az esély, hogy bírni fogja az aksi, de benne van a pakliban az is hogy idő előtt cserélni kell. Mondjuk szerintem az illúzió, hogy az aksik 10 évet kibírnak, de ha mégis, lesz hozzá egyáltalán új?
Egyébként meg ki kell számolni melyik éri meg jobban.
-cobra-
aktív tag
Tegnap ismét elmentünk megnézni, most már fel is volt töltve. Meg kell hagyni nagyon jól néz ki, szép a kijelző, jó a kezelése, és a LED-es lámpák is iszonyat feldobják. A szívem efelé húz. Viszont most jön a racionális felem: utánanéztek az akksinak, perpill 1000EUR egy akkupakk hozzá, ami azért kicsit sokkoló. (Szerintük nem lesz gond vele, árulnak évek óta elektromos bringákat is a felső szegmensből és soha nem jöttek vissza reklamációk akku gond miatt.) Nézelődünk még, de iszonyat gyenge a használt robogó kínálat. Nem kevés idő, kilóméter/benzin ment már el a keresgélésre, kicsit kezdünk belefáradni.
zombei
aktív tag
Hát én már láttam döglött Bosch akksit bringában. Amibene volt 6-700km. (2-3 éves lehetett talán.) Akkor ha bedöglene az biztos, hogy felújítani kedvezőbb lenne.
Gabis
őstag
Esetleg egy Keeway Zahara? Nem emlékszem, hogy van e rá jogosítványa, most csak gyorsban kerestem rá.
#TOTTI
őstag
Beröffent a Jog R, kicsit nehezen másfél liter keverékre ráöntöttem még 1 dl olajat, de ma már tankoltam frisset.
-cobra-
aktív tag
Van egyébként 125-ösre is jogsija, de alapvetően az 50-eseket nézegettük eddig. Mennyire ajánlottak amúgy a Keeway/Sym/Kymco motorok? Használtba érdemes gondolkozni, vagy ebből inkább újat?
dellfanboy
senior tag
röfögtesd már meg egy kicsit, designet ki találta ki?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
#TOTTI
őstag
Óvatosan járatom, 20 percet ment alapjáraton, közbe néha meg meghúztam. Még rá kell tennem ma a középsztendert, aztán úgy próbálgatni. 6 grammos görgők vannak benne Polini evo varióval (3,2-3,8gr-ost csomagoltak mellé ), de nagyon bátran pörög, járatáshoz még nehezebb kell. Dizájn pedig alapvetően fehér fényezés lesz, 3 elem ilyen sárga alapon karbon forgács merített, lakkozott dekor, túl sárga lett de legalább jó minőségű, random böktem rá.
Honda567
junior tag
Sym Honda másolat jó minőségű azt mondják nekem Kymco volt Agility 50 4t nagyon jó kis gép megbízható, az idomok gyenge minőségűek voltak rajta annyi baja volt. Keeway is ár érték arányban megéri alkatrészek olcsók hozzá.
teleahocipöm
senior tag
Elsőre nagyon jónak tűnnek az elektromos robogók, de igazából csak a használat során derül ki mennyire tartós.
A kínai motoroknak csak a szervízhálózat lehet a probléma, többeknek van vagy volt itt Keeway és ha jól tudom nem volt velük gond.
zombei
aktív tag
Szerintem szervízelésük se gond. (Mármint a kínaiaké) Alkatrészt az oldalukról robbantott ábrákkal feltüntetett felületen lehet rendelni.
KTMHobby3
tag
Nekem nagyon rossz tapasztalatom van a Bosch akkuval. A drága akku a garancia idő lejárta után meghalt. Ki tudja hol gyártották? Vettem egy olcsó Szerb noname akkut, ami már több mint 10 éve teszi a dolgát.
KTMHobby3
tag
1000 Euro az tényleg húzós. Lítium akksi kerül ennyibe? Mint írtad, 800 ciklust bírnak, ami heti feltöltéssel 15 évet jelent. Úgy már nem is annyira húzós.
-cobra-
aktív tag
Igen, ez csak Li-ion akksival kérhető. Itthon csak ennyit írnak hogy 1.4kWh, de külföldi oldalon megtaláltam hogy ez konktrétan egy 48V-os 29Ah-s akkupakk. Btw. közös akkufejlesztésbe fogott 2021-ben a Piaggio, KTM, Yamaha és Honda.
Szintén egy brit oldalon találtam:
"Piaggio 1 is covered by a 24 month warranty and 36 months on motor and battery, this is extendable to 48 months and 60 months respectively."
Itthon elvileg 2 év jótállást adnak, ugyanakkor bíztató hogy a hanyatló nyugaton ez alapból 3 év és 4 ill 5 évre kiterjeszthető.
Kiváncsiságból megnéztem a Ztech oldalán a kínai robogók hasonló teljesítményű Li akku árait:
60V 20Ah 360e
72V 22Ah 460e
60V 26Ah (Panasonic) 600e
teleahocipöm
senior tag
Amíg új, addig márkaszervízbe kell vinni és olyan nagyon sok Keeway szerviz nincs.
KTMHobby3
tag
Sajnos ezek méregdrágák, mint ahogy minden újdonság. Biztos hogy nagyon le fognak zuhanni ezek az árak, mert nem kerülnek ennyibe. Ha azt akarják hogy jobban elterjedjenek, kénytelenek lesznek átgondolni a mostani árakat.
#TOTTI
őstag
Kb ilyen, járatos, max 8000.
(#90981) macilaci78 válasza teleahocipöm (#90978) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Autónál hoztak egy rendeletet tán, hogy nem kell márkaszerviz a kötelezőhöz, elég szakszerviz is. A Kiánk sosem járt márkaszervizben, mégis él rá a gari.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
(#90982) teleahocipöm válasza macilaci78 (#90981) üzenetére
teleahocipöm
senior tag
Nem hiszem más rendelkezés lenne a motorokra, de a kereskedő biztos tudja, csak nem mondja meg
(#90983) macilaci78 válasza teleahocipöm (#90982) üzenetére
macilaci78
nagyúr
ÁSZF, vagy a garanciális feltételek biztosan írja.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
nyogo83
Topikgazda
Bárhova viheted ami hivatalos szerviz, nem kell markaszerviznek lennie.
teleahocipöm
senior tag
Én úgy tudom, hogy Keewayt csak szervizpartnerhez lehet vinni, ellenkező esetben ugrik a gari.
setup
junior tag
Sziasztok, eladom a Jog-ot, most tettem fel, jól lőttem be az árat? 150 az manapság milyen? Inkább a sok vagy a kevés? [link]
macilaci78
nagyúr
50-250k között látok fb csoportokban Jog-ot.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Pistike1985
aktív tag
Sziasztok! Adott egy 4t 50es Piaggio Zip. Ami elsőre indul önindítóval, viszont hidegen nincs alapjárat. A képeken látható hogy a szívató működik, viszont a szívócsonk elég repedezett. Okozhatja ez az említett problémát, vagy máshol keressem a hibát? Mi lehet még a probléma okozója? A karbi szét lett szedve, ki lett át lett fújatva minden járat és fúvóka karburátor tisztítóval. A tömítések, membránok ránézésre hibátlan állapotban vannak. Ezt a hibát leszámitva a gép rendben van, jól gyorsul és a 90+ kilómmal 65km/h a vége.
Samsung Galaxy S23 Ultra, Samsung Galaxy Watch 4 Classic
setup
junior tag
Ott kell csoportot keresni és melyik pörög? Hahun 16:30 óta 0 megtekintés a hirdetésnél, szóval annál bármi jobb, képes motor meg nem írja hányan nézték meg, ill. nem találtam.
#90988Pistike1985
Az a csonk cserés, ne halogasd, mert nem lesz kellemes hazatolni.
dellfanboy
senior tag
kepesmotor is írja.
de am így szombat du 5p alatt akarod eladni, vagymiez a sietség?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
nyogo83
Topikgazda
Anno rakerdeztem, akkor van csak jelentosege ha valami garancialis dolgot kell intezni(tehat valamit cserelni/javitani kell). Amugy meg mindegy milyen szerviz pecsetel be a szervizkonyvbe.
Ketlem, hogy azota valtozott volna, mivel jogszabalyba utkozne.
Az alap kereskedelmi 2 vagy 3 eves kotelezoen vallalt garanciahoz mindegy milyen szerviz vegzi a szerviz manual altal eloirt ellenorzeseket, cserelendo dolgokat.
Ha van ugynevezett kiterjesztett garancia ezen felul, akkor ahhoz eloirhatja a gyarto, hogy hol kell szervizelni.
macilaci78
nagyúr
Április 2.-án tettem fel az enyémet, 0 reakció.
Se hozzászólás, se lájk, se üzi, se telefon, semmi.
3 fb-csoportban és képes motoron hirdetem.
Szerintem jövő hétvégén leszívom, kijárom a keveréket belőle, kiveszem az akkut.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
(#90993) macilaci78 válasza dellfanboy (#90990) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Hol írja?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
(#90994) sityupityu válasza macilaci78 (#90993) üzenetére
Szerintem azért nem kattintanak rá meg egyebek, mert sokért raktad föl. De ez csak az én személyes véleményem. Tudom, hogy mik az árak és te kb aszerint próbáltad belőni, de szerintem egy sima gyári 50-es bws nem ér annyit. Az összes kategóriában (legyen az nagy motor vagy bármi) baromi sok elszállt árakat látok. Több mint féléves vagy még öregebb hirdetések is vannak fenn csak azért, mert nem akarják lejjebb vinni az árat. Ilyenkor jön a jó öreg közhely szöveg, hogy el kell dönteni, hogy árulni akarjuk vagy pedig eladni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
setup
junior tag
Ha senki sem látja, akkor kvázi nem hirdetem. Nem sürgős, de ha nem hirdetem mire várok? Ha ez neten nem megy, akkor csak elgurulok vele valahová bizományos értékesítésre. Nem azért, mert sürgős, hanem azért, mert a nulla kattintásnál még az a 3 nézelődő/nap is jobb, ami egy kavicsos dílernél van.
Így tökmindegy milyen árat írok rá, ha senki sem látja csak önmagammal alkudozom. Amiatt kérdeztem, hogy hová kell feltölteni, mert láttam, hogy nulla megtekintés szombat délután és ha még hétvégén is ez a helyzet, amikor mindenki "ráér" az nem jelent sok jót.
#90992macilaci78
Értem, szóval FB-n se sokkal jobb a helyzet. Pedig most van szezon nem? Mi lehet télen
#90994sityupityu
Mégis mennyi a "villámár" egy már digitális, tárcsafékes Jog-ra, ami az, ami, tehát nem bontott alkatrészekből összelegózott balesetes, hanem egy gyári 2T motor?
Szerinted 50-80 100-120 150-170 200-250?
[ Szerkesztve ]
#TOTTI
őstag
Nekem a beta használtautón 500e-ért volt fenn matketplacen már 400e-ért, szerencsére az előbbiről jött a vevő. Pedig fb-n kb. 3000 megtekintés és 30 mentés volt, de csak tinik írogattak.
(#90997) macilaci78 válasza sityupityu (#90994) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Elfogadom, ha érdemtelenül sokra tartom, viszont fb-on azért gyakori az ilyen visszajelzés: röhögő szmájli, komment...
Képes motoron átpörgettem a hirdetett Yamaha robogókat, van pár BW, BWS, Booster. Van az enyémtől jóval fiatalabb, idősebb is.
Egyet hirdetnek 110k-ért, a többi 250-300k. Ez utóbbi már a legózott kategória: henger, főtengely, kipufogó, stb, ott a felsorolás. Persze írják, hogy fékkar hibás, de javítható, vagy index nincs. Az óracsoportról nincs kép, sokuknál futásteljesítmény sem.
Idén áprilisban került fel az enyém és a 110 ezerért hirdetett. A többi tavaj június-október hónapokban. Lehet, némelyik már gazdára is talált azóta.
Amikor a 99'-es Passatot tettem fel fb-csoportban, telefonon aznap este megvolt a vevő, másnap el is vitte, tavaly augusztusban.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-cobra-
aktív tag
Megnéztük tegnap a szép állapotúnak mondott Jog-ot. Az évjárat stimmelt, valóban 2016-os volt, viszont iszonyat le volt lakva, egy katasztrófa. Törött idomok, az egész összekarcolva, gumik szinte slick-re koptatva, akksi szar volt benne, doboza zárhatatlan, és szerintem évek óta még csak egy rendes mosást se látott. Mindezt 300e-ért.
Most nagyon holtponton vagyok, kezdek kiábrándulni az egészből. Belefutottam két nepperbe is, persze mindkettő saját magának/asszonynak vette a motort, csak mégsem kell, blablabla, közben meg pakolgatja fel a motorokat/alkatrészeket a különböző hirdetési oldalakra. Miért nem lehet azt mondani hogy motorokkal foglalkozok, adom/veszem, rendberakom (=szilikonnal telibefújom) őket? Ilyenkor már nálam elszáll a bizalom és elvből arrébb állok. Annyira gyenge a kínálat, hogy már nincs olyan motor a környéken (Kecskemét) amiért a képek alapján egyáltalán érdemes lenne elindulni.
Bocsánat csak már ki kellett írnom magamból.
Honda567
junior tag
Használtat nem éri meg venni én egy Neos 2t 1999-est vettem 5éve már annyit költöttem rá, + munkadij majdnem egy új robogót tudtam volna venni.
Vétel után vagy 2hónap múlva fúrni kellett a hengert
állandóan van valami javítani való egy ilyen régi
vackon.
Zoli bácsi
őstag
Ez az "asszonynak vettem, de nem tetszik neki, a márkaszervizben csodájára jártak milyen jó állapotú" típusú eladóknál én már elröhögtem magam, és otthagytam.
Beleuntam nagyon, 2018-19-ben kerestem használtat. Megcsömörlöttem, azóta a 2. vadi újan vett motorom van. Igaz, hogy kínai, de új.