Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#90901) #TOTTI válasza Honda567 (#90899) üzenetére


#TOTTI
őstag

Kisebb meret 4x7mm átmérő, minden webshopban van, de úgy kaptam ebből 1-1 métert. A légszűrőház ez. Nekem bevált, jó minőség és 3 csavar fogja. Nyitott a bejövő ág, nem fojtott. Beta elment, úgy vittem el 65 kmerre, álom volt, abból kijön ez, hála pár jó kontaktnak. Ha lesz is nagyobb egy ilyen zümmögő kell.

[ Szerkesztve ]

(#90902) Honda567 válasza #TOTTI (#90901) üzenetére


Honda567
junior tag

[link] Ugyanaz a jászmotor-on majdnem.
A gyári légszürőbe nekem is kicsi csonk volt, azt ki cseréltem a lada fütéscsőre pont passzolt vágtam bele pillanatragasztóval bele ragasztottam a 70-es henger miatt ez kellett [link]

(#90903) Gabis


Gabis
őstag

Sziasztok!
Segítsetek kérlek, mert kifogytam az ötletekből. Kicseréltem a Scarabeo első fékének a munkahenger karmantyúit, kapott új fékfolyadékot, lelégtelenítve. Azóta ha nagyon lassan húzom meg a fékkart, akkor koppig bemegy, és kézzel tudom tolni a motort. Ha azonban gyorsan húzom be, fog ahogyan kell.

(#90904) macilaci78 válasza Gabis (#90903) üzenetére


macilaci78
nagyúr

A fékfolyadék szintje nem változik pár használat után?
Airsoftban akkor van ilyen, amikor a hengerben a dugattyú tömítése nem 100%, hirtelen mozgásra felkeményedik és tömít, de lassú mozgásnál van ideje a tömítés mellett elszökni a levegőnek.

Nem értek hozzá. :B

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90905) Gabis válasza macilaci78 (#90904) üzenetére


Gabis
őstag

Nekem is megfordult a fejemben, hogy esetleg nem tökéletes a karmantyúk mérete amit vettem, de akkor szerintem mindegy lenne a fékkar behúzás sebessége, vagy ha mégsem, amikor gyors behúzásra bekeményedik, akkor úgy tartva a fékkart lassan engednie kellene, de úgy marad, nem enged tovább. Persze lehet szimplán rosszul gondolom.

Basszus. Most visszakerestem egy régebbi fotót, és lehet rosszul raktam össze. Nem szoknyával a rugó felé, hanem fordítva.

[ Szerkesztve ]

(#90906) dond válasza Gabis (#90905) üzenetére


dond
csendes tag

Fordítva nem lesz jó, de a Scara fékek csodákra képesek.. ;)
Idén nekem még nem tapadt a kar, mert nem használtam. :)

(#90907) Gabis válasza dond (#90906) üzenetére


Gabis
őstag

Nagyon úgy tűnik, hogy ez volt a gond. Amatőr hiba :K
Én is a tapadás miatt cseréltem, de ezt neked nem kell ecsetelnem. ;)

(#90908) Pistike1985


Pistike1985
aktív tag

Sziasztok! Remélem ti tudtok segíteni
Adott a képen látható Piaggio Zip 50 4T. Az egyik probléma hogy szeretném kideríteni, hogy mikori, a biztosítás miatt, meg egyébként is szeretném tudni. A másik probléma hogy irányjelzés mellé csipog is, na ezt hogy lehet kiiktatni? Illetve hidegen nem igazán van alapjárat. Jól gondolom hogy az autómata szívató szívat engem? 🤔 😁

Samsung Galaxy S23 Ultra, Samsung Galaxy Watch 4 Classic

(#90909) Árpi001 válasza Pistike1985 (#90908) üzenetére


Árpi001
senior tag

Az egyik probléma hogy szeretném kideríteni, hogy mikori, a biztosítás miatt, meg egyébként is szeretném tudni.
Régi...

A másik probléma hogy irányjelzés mellé csipog is, na ezt hogy lehet kiiktatni?
Örülj neki hogy ez működik.
Legalább tudod hogy irányt jeleztél...

Szivesen! ;]

A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.

(#90910) dellfanboy válasza Árpi001 (#90909) üzenetére


dellfanboy
senior tag

nemcsak, tudni fogja hogy iránytjelzet, de a legjobb az egészbe, hogy nem fogja kinnt hagyni! ;]

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#90911) Zoli bácsi válasza Pistike1985 (#90908) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Valahogy az alvázszámból kideríthető a gyártási év. Google kereső ezt hozta, igaz Liberty, de gyártón belül ugyanaz a szisztéma: [link] Itt azt írja valaki, a 10. karakter jelenti.

Csipogás: Örülj neki, én mindig kint felejtem az indexet. Valószínűleg az előző tulaj szerelte be a csipogót, figyeld honnét jön a hang, melyik burkolat alól. Azt a burkolatot szedd le, és kösd ki a zavarót. Nem hiszem hogy gyári megoldás.

Alapjárat: Ennyi idős motornál sok minden lehet, de valószínű, hogy a karburátor lesz a hunyó. Arra számolj, ha bármit szétszedsz, kieshet a csontváz a szekrényből..képletesen szólva, szóval találsz dolgokat, amire költeni kell. Robogó esetén nem nagy költség, de érdemes lehet egy karburátor felújító készletet beszerezni.
:)

(#90912) Pistike1985


Pistike1985
aktív tag

Köszönöm szépen a hasznos és a kevésbé hasznos hozzászólásokat. 😁

Samsung Galaxy S23 Ultra, Samsung Galaxy Watch 4 Classic

(#90913) NYPD válasza Pistike1985 (#90912) üzenetére


NYPD
aktív tag

Szedd le az egyik idomot, a belsejében benne szokott lenni, mikori gyártás.

(#90914) macilaci78 válasza Pistike1985 (#90908) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Az indexrelé csipog általában.
Nekem a BWS-en inkább kattogó hangja van. A Hondán egyből feltűnt, hogy kb néma. Szóltam is a szerelőnek, hogy ez hiányzik. Kb 7-10 nap használat alatt megszoktam, illetve az elmúlt 20 évben megtanultam visszavenni.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90915) Gabis


Gabis
őstag

Sziasztok!
Régebben ajánlottátok ezt a Landport akkumulátort. Ez még mindig ajánlott?

(#90916) macilaci78 válasza Gabis (#90915) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nekem a Landport w BWS-ben 5 évet bírt, tavaly is azt vettem bele, most meg az Sh-ba is. :K

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90917) Zizmand válasza Gabis (#90915) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Én tavaly októberben vettem LP akksit, idáig nincs vele gond. Télen is napi-heti szinten használtam a robogót, így tölteni sem töltöttem még.

(#90918) Gabis


Gabis
őstag

macilaci78 és Zizmand köszönöm szépen. :R
Akkor nem is keresgélek tovább.

(#90919) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Sturcz Anti promóvideója az elektroridernél megint nagyon jóra sikerült!

(#90920) Zoli bácsi válasza FeniX- (#90919) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Bakker...Reggel, kávé, szemüveg nélkül...Mondom milyen pornó videót ajánlgatsz..? :F
:D :D Hova kerültem? :Y

(#90921) FeniX- válasza Zoli bácsi (#90920) üzenetére


FeniX-
aktív tag

:-D

(#90922) FeniX- válasza FeniX- (#90921) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Hát, látod, ha kávé nélkül is megy a felnőtt tartalomra való asszociáció, akkor nem is kell mással indítani a reggelt. :)

(#90923) Big_Boss


Big_Boss
aktív tag

Sziasztok!
A héten vettem egy 300-as Piaggio Beverlyt. Ez az első robogóm, így minden új nekem.
YT videókon láttam, hogy a kuplung és a variátoron lévő csavaranya levételéhez használnak rögzítő szerszámot. Kérdésem, hogy ezek mennyire szükségesek ahhoz, hogy szétkapjam a hajtást? Hétvégén át szeretném tisztítani és megnézni, hogy mennyire kopottak a görgők, csúszkák, szíj, stb.

(#90924) macilaci78 válasza Big_Boss (#90923) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ütvecsavarozóval, vagy légkulccsal nem szükséges. Én egy egyszerű bőr tenyérrészes munkavédelmi kesztyűvel rá tudok fogni.
A kuplungot összerakni lesz inkább kihívás nulla tapasztalattal. A variátorhoz elég egy kis kézügyesség.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90925) Big_Boss válasza macilaci78 (#90924) üzenetére


Big_Boss
aktív tag

:R
Szeretek legózni. :DDD
Ütvefúróm van csak, úgyhogy beszerzek egy ütvecsavarozót.
Majd fényképezek sokat, hátha segít az összerakásnál, de minden tippen szívesen fogadok!

(#90926) macilaci78 válasza Big_Boss (#90925) üzenetére


macilaci78
nagyúr

A Lidl-ben most lesz prémium akkus ütvecsavarozó. Olyan 200 Nm körüli már elég. (Nyilván nem kell ennyivel lehúzni, de ez csak tájékoztató jellegű szám, ami a gyakorlatban lehet kevesebb is.)
Első alkalommal 3-4 órát baszogtam el vele. Mondjuk, az elején derült ki, hogy a hátsó lábtartó is útban van a dekni levételkor, azt is le kellett operálni, de az egyik csavar be is volt gyógyulva. Na meg persze mindig fotóztam, mielőtt valamit levettem. A papírtörlőkendőre sorban tettel le a csavarokat, stb...

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90927) Big_Boss válasza macilaci78 (#90926) üzenetére


Big_Boss
aktív tag

Köszi!
Van otthon pár 6Ah-s Makita akksim, ahogy nézem Makita ütvecsavarozók is egy árban vannak a Parkside-val.

(#90928) -cobra-


-cobra-
aktív tag

Sziasztok!

Fateromnak keresünk motor napi 5km munkába járásra.
Felmerült az elektromos robogó gondolata is, azon belül pedig a Piaggio One.
Ismeri esetleg valaki?
Itthon ahogy nézem főleg a kínai Ztechnek van tábora, bár azoktól kicsit tartok.

(#90929) FeniX- válasza -cobra- (#90928) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Nem rossz a z-tech, én egy időben szemeztem vele, csak mondjuk 7-800.000 ft napi 5 km-re kicsit overkill.
Elektromos bicaj? :) (3-4kiló kezdőár)

Nagyban függ egyébként a használat helye.
4 ütemű 50-es is jó lehet (elvileg) alacsony forgalmú kisvárosokban.

(#90930) -cobra- válasza FeniX- (#90929) üzenetére


-cobra-
aktív tag

Akkor leírám a teljes sztori-t hátha lenne épkézláb ötletetek.
Faternak (60) kellene valami közlekedési eszköz a munkahelyre járáshoz ami napi 5km-t jelent.
Eddig autóval járt, de már jó ideje győzködjük hogy azért non-szensz erre autót koptatni.

Alternatívák:

Bicikli: nem szeretne, volt neki normális, 2-szer ült rajta, nehezen emeli a lábát stb... kizártuk.

Elektromos roller: én nem engedem neki, szerintem veszélyes, egy pillanatra nem figyel, hatalmas zakó lehet a vége... kizártuk.

Nagytestű 50 robogó: Innen indultunk, mert régebben(20éve) motorozott, szerinte ez lenne a legjobb. Meg is néztünk egy használt Aprilia Sport City-t (300e), egy Piaggio Zip-et (300e), illetve egy Piaggio Liberty-t (400e). A Liberty volt a nyerő, de nagyon meglepődött ezeknek a motoroknak a súlyán, alig tudta felrakni stander-re (sokszor fáj a válla).

Kistestű 50 robogó: Most itt nézelődünk, mert 20-30kg-mal könnyebb mint a nagytestű. Aktuális kiszemelt egy Yamaha Jog (2016. 300e) amit a napokban elvileg meg is tudunk nézni.

Elektromos robogó: Beugrottunk Ztech-et nézni, alapvetően tetszett neki, ami már tud gyárilag 45-tel menni az közel 400eft. És most jön képbe a Piaggio One, lenne akciós bemutató darab 600e-ért. Minőségérzetre más dimenzió, illetve a Piaggio lithium akksis is. Árban már kicsit fájdalmas, ugyanakkor hosszú távon lehet ez lenne a legjobb ha az üzembentartás ktg-eket és a megbízhatóságot is nézzük.

Szerintetek?

(Bár már azon is gondolkoztam, hogy legyen egy nagyobb robogó, és tetetünk rá oldal standert, talán akkor elbír a súlyával.)

[ Szerkesztve ]

(#90931) macilaci78 válasza -cobra- (#90930) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Motoros tréningen mutatták meg a trükkjét a sztenderre állításnak. Az 50-60 kilós csajok is dobálták fel a 200 kilós Banditot. :K
Pro tipp: oldaltámasz. Én a BWS-re is vettem, a feleségemnek is nehezen ment fel sztenderre és nehezen is tudta levenni. Az én termetemmel elég volt rálépni a sztenderre és ugrott fel, akkor még nem ismertem a helyes technikáját. Az SH300-nál már érezni a megoldom erőből és a helyes technika közti különbséget, de az egy mázsával nehezebb is.

A Piaggio régi gyártó, robogókban van tapasztalata. Az elektromos nekik is új, mint bárkinek, de azért ott van fejlesztőmérnök, aki össze tudja legózni a kész agymotorokból, inverterekből. Elektromos oldalon afelé tendálnék. Illetve igen, a minimális karbantartási igény, a bemutatódarabhoz járó garancia is mellette szól.

Ha belsőégésű rogobó, akkor nagy kerekű változat, a Liberty jó irány. Kis testű, kis kerekű robogót nem vennék és ha korábban motorozott, akkor pár hét használat után ő is osztani fogja a véleményem.

Ha már korábban motorozott, akkor ebben az ársávban lehet kapni nagyobb kerekű 110-200 ccm gépeket. Fogyasztásban azok is barátságosak, gondolom, jogsija is van rendszámos kétkerekűre. Nagyobb, stabilabb, erősebb gépek. SH125-150, Address, Scarabeo, amik nagy kerekűek és a lábtartónál elfér a diszperzites vödör. Vagyis nem kell átemelni a vázon a lábát, csak feltenni a lábtartóra.

Még egy szempont lehet a szervizelés. Ugye, a belső égésűeket érinti ez leginkább. Kérdés, mihez van affinitásotok, tudásotok, szerszámotok. Illetve toló távolságon belül mihez van jó hírű szerelő?

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90932) Pistike1985


Pistike1985
aktív tag

Sziasztok! Ilyen 50-es 4 ütemű Zipet alakított már át valaki manuális szivatósra? Hogy oldotta meg? Mivel elég rosszul hozzáférhető a karburátor. Tehát az egyszerű billenős szivatót nehéz lenne szerintem kezelni. Előre is köszönöm szépen a segítséget! További szép napot mindenkinek!

Samsung Galaxy S23 Ultra, Samsung Galaxy Watch 4 Classic

(#90933) zombei válasza -cobra- (#90930) üzenetére


zombei
aktív tag

Hát lehet akkor már tényleg egy 100-150-es belsőégésű jobb lenne, ahogy feljebb említik.
Ha van közelben nézzetek meg pl. egy Lead-et, az 102ccm, és méretben fél úton van. (190cm-vel is elfértem rajta, és olyan 75-80 körül volt a vége.) Elektromosban mindig ott a töltöttség para, meg ha már ott van úgy is lehet előkerülne munkába járáson kívül is. :U

(#90934) macilaci78 válasza zombei (#90933) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Li-Po akkuval napi 5-10 km-re nincs töltöttség para. Az akku elbírja, hogy folyton rátöltenek és 10 km-t röhögve elvisz egy töltéssel.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90935) macilaci78 válasza Pistike1985 (#90932) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Manuális szívatós a BWS-em. A kormányon van bal oldalt a szívatókar. A karburátort kb nem is lehet látni az elemektől, nemhogy hozzáférni.

Ha nem tudod a kormányon elhelyezni, vegyél olyat, aminek a gombját ki kell húzni, be kell tolni. Ezekhez elég egy lyukat fúrni az idomon és be tudod építeni. Ladaában is ilyen volt, Wartburgban is.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90936) dellfanboy válasza -cobra- (#90930) üzenetére


dellfanboy
senior tag

elektromos bicikli?

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#90937) macilaci78 válasza dellfanboy (#90936) üzenetére


macilaci78
nagyúr

[link]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90938) zombei válasza macilaci78 (#90934) üzenetére


zombei
aktív tag

Li-ion lesz az inkább. Jót nem tesz neki, ha folyton teljes töltésen van. (nyilván az, hogy mennyire, az attól függ mekkora "tartalékot" hagy a BMS) De ha ~45km-t írnak normál módban, akkor az jóindulattal talán jó 40-nek valós körülmények közt, az azért elég karcsú. Nem tudom mekkora településen használnák, de azért egy kicsit nagyobb városban 10-15km-t észre se vesz az ember. :U Ha meg már ott van egy két kerekű járgány, és szeretnek vele közlekedni, akkor úgyis előkerül máskor is.

(#90939) macilaci78 válasza zombei (#90938) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Fateromnak keresünk motor napi 5km munkába járásra.
Persze, 20-80% között érdemes tartani. Sógorom programozó, otthon megoldotta, valami kiszuperált iPhone-t használ az elektromos roller töltésvezérlésére. Rajta van a rollerhez tartozó applikáció, 80% töltöttségnél jelez az okos otthonnak, ami nemes egyszerűséggel lekapcsolja az okos konnektort, amibe a töltő van dugva. Mivel a gyerek sulija adott távra van, elég 40%-nál bekapcsolni a töltést.
Ja, és egy mozgásérzékelő éleszti fel a telefont... :D

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90940) -cobra- válasza zombei (#90938) üzenetére


-cobra-
aktív tag

Hatótávval szerintem nem lenne gond. Sport üzemmódban elvileg tud 43 km-t (de legyen csak 30 km), simán ki kellene bírnia 5 munkanapot töltés nélkül (de egyébként se gond a garázsban rádugni este a töltőre). Feltételezem van már annyira okos a BMS hogy optimális tartományban tartja akkut (hasonlóan az autókhoz, a 100% se 100% és a 0% se valós 0%). Egyébként meg marha jól néz ki élőben, csatoltam képet, mellette egy új Liberty.


Vívódunk, mert hát nem kevés pénz ez már.
Nyilván a használt belsőégésű olcsóbb lenne, de igazán jót kifogni szerintem nehéz. Rengeteg a kintről behozott visszatekert, szilikonnal telibefújt sz*r amire aztán adott esetben szaladnak a forintok.

(#90941) KTMHobby3 válasza -cobra- (#90940) üzenetére


KTMHobby3
tag

Én azt javaslom hogy hosszú távra gondolkodjatok. Ahogy írtad, a munkába járásra 5 évre kellene. De van élet azután is. Én már régóta nyugdíjas vagyok, de szeretek motorozni. Nekem egy 50-es KTM-em van, de minden nap öröm, ha vezethetem.
Az elektromos robogók nagyon tetszenek. Kicsit drágák, de talán hosszú távon megéri használni, a mai benzin árakat figyelembe véve.

(#90942) Honda567 válasza -cobra- (#90940) üzenetére


Honda567
junior tag

Kevés a hatótáv ezeknek az elektromos robogóknak én nem le beszélni akarlak, de ha tönkre megy az akksi benne az szerintem nem olcsó lesz.
Új robogóba Keeway 50cm3 jó árba van 500-600 ezer között azok elég jók most már minőségben.

(#90943) Honda567 válasza -cobra- (#90940) üzenetére


Honda567
junior tag

[link] 569ezer.
4 ütemű keveset fogyaszt.

(#90944) zombei válasza Honda567 (#90942) üzenetére


zombei
aktív tag

Én is úgy gondolom, hogy nyugdíjig 5 év távlatában biztos, hogy nem jön ki a matek. Még ha csak 100-150 ezer is az akku pakk, ha lefingik 3-4 év után akkor már bőven nem érte meg egy ilyennel szenvedni, és akkor tényleg ott van az, hogyha csak el kell ugrani a város másik felébe valamiért munka után, akkor itt már nézegetheti a távot az ember, hogy biztos megfordulna e.

(#90945) KTMHobby3 válasza Honda567 (#90942) üzenetére


KTMHobby3
tag

A lítium akksik kibírnak 10 évet. Számold ki hogy átlagos használat mellett mennyibe kerül egy benzines üzemben tartása 10 év alatt. A meghibásodásokat nem számítva, talán közelebb kerülünk a jó választáshoz.

(#90946) macilaci78 válasza KTMHobby3 (#90945) üzenetére


macilaci78
nagyúr

400 ciklust...

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90947) -cobra- válasza KTMHobby3 (#90945) üzenetére


-cobra-
aktív tag

Piaggio szerint 800 ciklus után esik le 70%-ra a kapacitása amikor ajánlott cserélni. Ma megkérdezem mennyi egy ilyen akkupakk ára, illetve visszamegyünk próba körre mert tegnap nullára le voltak merülve. (mondjuk ez biztos nem tesz jót neki)
Amúgy jó volna ha jó volna, de kicsit félek is tőle. Ha neadjisten egyszer cserélni kell benne valamit (akku, inverter, motor) szerintem százezres tétel. De lehet 10 évig hozzá se kell nyúlni. Ilyen használat mellett még a fék se kopik el, mert ha elveszed a gáz a elektromotor fékez és visszatermel.

(#90948) Gabis válasza -cobra- (#90947) üzenetére


Gabis
őstag

Esetleg tapogatózz, gyűjts infót más forrásokból is. Itt is van elektromos autó, motor csatorna.

(#90949) Pistike1985


Pistike1985
aktív tag

Sziasztok! Adott egy 4t 50es Zip. Szeretném lecserélni a hajtóműolajat. A gyári előírás 75w80. Viszont ha nem muszáj akkor 1 deci miatt nem vennék feleslegesen egy litert. A kérdés hogy a kocsiból maradt 75w90 olaj jó lehet e bele? Valószínűleg nem mostanában volt cserélve, ezért én úgy gondolom hogy a réginél bármi jobb. Tévedek? Okozhat bármi problémát a 75w90?

Samsung Galaxy S23 Ultra, Samsung Galaxy Watch 4 Classic

(#90950) FeniX- válasza Pistike1985 (#90949) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Szerintem semmilyen problémát nem okozol vele. Maximum ezt hamarabb lecseréled a megmaradt hajtóműolajból. Mondjuk 2000 km-enként.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.