Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] Helyettesíthetik-e gépek az emberi fordítókat?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
FeniX-
aktív tag
Kis off/on topic:
Zolibácsi, látod, egy ilyet kéne beszerezned.
https://www.facebook.com/watch/?v=2316698565148498
macilaci78
nagyúr
A kistesó (V8, 5,7 literes) eladó is. Több, mint 100 smkp-t adna ki az a blokk.
Kb mint amikor a Totalcar-ban a Hummer-t mutatták be. Motor lökettérfogat 6,3 liter, Suzukira át se váltom.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
KraRe
aktív tag
Én ezt használom levegőshöz.
zombei
aktív tag
Hát én valahogy egyiket se akarnám megfogni egy neccesebb kanyarban.
Itt már akkora a tömeg, hogy hiába másznál akárhova.
Madball
csendes tag
Köszi, jól sejtem, hogy ezt a gyertya alá kell tenni? Burkolat nincs útban? Szimpatikus gondolat, hogy nem kéne menetet fúrni a hengerfejbe
FeniX-
aktív tag
Ezek a mocik azért bár impozáns kinézetűek, de tényleg a túlzás és a vicc kategóriák. Meg hogy kb. mérnökileg oké, hogy 'belefaragták' a motort, de se normális futóműve, meg fékje sincs. :-D
(A magam részéről már sok mai modern motort is túlzásnak érzek. Pl. bmw felsőkategóriás túramotorjai)
[ Szerkesztve ]
FeniX-
aktív tag
Anno volt valamilyen másik leírásban, hogy a szimpla hőgombát valahogy beszerkesztették két - hengeren lévő - hűtőborda közé, fúrás nélkül, talán ragasztással.
Madball
csendes tag
A ragasztás annyiból érdekes ötlet, hogy azzal talán szinte bármilyen hőmérő elhelyezhető és ha nem válik be, leszedhető.
Üzemi hőmérséklet értékekről tud valaki mondani valamit? Keresgélek a neten, de eddig nem jött szembe jó leírás. Esetleg aki használ valamilyen műszert, nála mennyi az üzemi hőmérséklet. És mennyit mutatott, mielőtt besült?
macilaci78
nagyúr
Ezek nem is motorkerékpárok, hanem techdemo, vagy projektgépek. A Boss-Hoss esetében például fogtak egy Dodge Viper V10 motorblokkot és építettek köré egy vázat, futóművet. Elméleti végsebessége 500 km/h felett van, de a gyakorlatban senki és sehol nem hajtotta ki.
A BMW túramotor viszont mocskosult túlárazott. Persze a kategóriatársak fölé emelkedik és ugye a csúcsszegmensben 1% megnevezhető előny akár 100% felárat is jelenthet. Ezt látjuk a szuperautóknál is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
ttvonjuice
csendes tag
Èrtem erre is ránèzek köszi szèpen.
Ès esetleg ha az alapjáraton állítok,az mèg lehet egy megoldás?
Tatya
FeniX-
aktív tag
Gyanítom, hogyha megemeled, akkor talán nem fullad le, viszont minden más esetben nagyon fel fog pörögni.
Szerintem nem fogsz vele végleges megoldasra jutni, csupán egy alapjarat állítással.
FeniX-
aktív tag
Meg egy auto motorblokknal sehol sincs beleszamolva, hogy mondjuk ne legyen ötszáz kiló az egység.
Ezekhez már a legjobb motor futómű elemek is kevesek szerintem. Megnéznék egy hosszú távú váz vizsgálatot is. Hegesztesek mennyire bírják a rezgest plusz a nagy súlyt .
[ Szerkesztve ]
macilaci78
nagyúr
Renault BruThalia gazdaságos blokk. Igaz abból 4 kellene a kívánt lökettérfogathoz.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Honda567
junior tag
Giannelli extra V2 Sportdob tömítés ki rohadt itt ahol be jelöltem zörög is a tompitó rajta, és kifúj a füstöt nyomja mivel lehetne le tömíteni? Tömítést nem lehet kingeritből vágni ide. A bontóba ahol vettem azt mondták popszegecseljem össze az se oldja meg kifúj,a zörgés megszünik annyit érnék el vele.
KraRe
aktív tag
Igen, a gyertya alá kell, le kell venned hozzá a gyertyáról az alátétet, a burkolaton nem feltétlenül szükséges módosítani mert hajlítható a szára, de én inkább nem feszegettem, hanem picit bővítettem a gyertyának kialakított lyukon.
140fok volt a plafon nekem amit mért, 110-120 körül van a normál használat mellett, alapjáraton kb 80.
ttvonjuice
csendes tag
Rendben köszi szèpen a tanácsot!
Akkor kutogatok mèg👌
Tatya
NYPD
aktív tag
Jóreggelit.
Kapott az Agility új kuplungot. Normális, hogy lomhábban de legalább magasasbb fordulaton indul meg vele a motor? Össze kell még kopnia a tárcsáknak a szíjjal?
Zoli bácsi
őstag
Áh, nem vágyom én ekkora dögre, jogsi is lett volna, meg (már) anyagi is hogy beújítsak akár újonnan egy 1000cm3 körüli gépre.
De minek..? Így tekerve a 60 fele, mások a prioritások, mint 20-30 évesen. Minap bepattintottam az aksit a mociba, mentem egyet, az embernek épp elég, hogy maximum 100-al halad. Teljesen meg vagyok elégedve az Imperiale teljesítményével, igazából kellemesen utazik rajt az ember, nem is akar száguldozni.
Mondhatom, egyrészt kiéltem magam 20 évesen, a másik, hogy egy száguldó autóval fejreállás után, mikor az ember mellett meghalnak, (Most volt 15 éve, 2009.02.04. mentőautóval borultunk, nem én vezettem) az ember átértékeli az életét, elgondolkozik.
(#90569) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#90568) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Chopper? Azt mondják, hogy a 6-700 ccm adja azt a menetdinamikát, amit az Imperiale-val leírsz. A dinamikusabb vezetést, vagy pályatempót liter feletti motorok tudják.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
(#90570) Zoli bácsi válasza macilaci78 (#90569) üzenetére
Zoli bácsi
őstag
Régebben vágytam egy Chopperre, most teljesen jó ez, ami az Imperiale. Nem is tudom mi ennek a hivatalos stílus elnevezése, de igazából mind1 is.
SH300 milyen?
zombei
aktív tag
100-al haladást 6-700-as ? Azért a V2 650-750-es chopperek is tudnak tartani egy 140-es tempót pl pályán, de kényelmes nem lesz úgy haladni az biztos. Nekem V2 250-es naked 110-120 körül még kényelmes, a blokknak is, de felette már nem egy nagy élmény, meg a fordulat is eléggé magas. Ahogy én tapasztaltam 40-50 ló felett az átlag autókhoz képest már bőven elég dinamikus lesz bármelyik motor.
(#90572) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#90570) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Még csak annyit mentem vele, amennyi az elhozatalkor volt. Az alapján tetszik.
Gumit, akkut megrendeltem a gyári szerelésű 10 évesek helyett. Az akku ma-holnap jön, a gumi inkább csak 2 hét múlva kerülhet rá. Jóidő esetén tervezem használni, ma azzal megyek haza.
A gyári akkut amúgy 12,3 V-ról kezdtem el tölteni tegnap, 2 nap állás után. Eszerint kb 50%-os. Szóval visszaraktam, míg az új megjön.
Holnap eredetvizsga, utána kormányablak.
Az Alfa már teljes értékű ügyfélként kezel (webes regisztráció, kötvény, ki is fizettem az éves díjat).
Ha megjöttek a gumik, lerakom az SH-t szervizre: folyadékok cseréje, gumicsere, megnézni, hol fér el benne a kaputávirányító kapcoslója, stb.
Fényszóró izzó típusának kiderítése is még feladat.
Hétvégén átolvastam a könyvét, elég élhetetlen, ha mindent betartok betű szerint. 3-5 perc alapjárati járatás indulás előtt, olajszint ellenőrzés minden indításkor, a mosókban lévő lándzsák nagy nyomása nem ajánlott, ha nincs kertes házam, hordjam kézi mosóba, stb.
Van egy hibája: az indítás hektikus, néha nem működik az indítógomb. Az oldaltámasznál van egy biztonsági kapcsoló, illetve a gázkar mellett a leállító kapcsoló. Próbaút előtt volt lemosva, az volt a gondolat, hogy még nedves és ez okozhat galibát, esetleg valamelyik csatlakozó oxidálódott. Ma reggel, mikor visszatettem az akkut, 5 percig tornáztam körülötte, mire sikerült beindítanom. Mérbemben nem csak éppen hogy húztam a hátsó féket (féklámpa világított), hanem méregből erősebben és indult is. Szóval lehet, nem is a két kapcsoló egyike hisztizik, csak erősebben kell húzni a féket. Az elmélet tesztelése folyamatban van. Miközben írtam ezt a hsz-t, eszembe jutott, hogy a BWS indítógombját közvetlenül a Pestre szállítása előtt kellett cserélni, mert besz@rt. Szóval az SH-n ez a kapcsoló is lehet ludas. Mindegy, majd a szerelő ránéz ezekre.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
FeniX-
aktív tag
Klasszikus stílus. Szerintem ez a megnevezése.
FeniX-
aktív tag
Fényszóró: hasraütésszerűen mondom, hogy általában HS1.
[ Szerkesztve ]
(A magam részéről már sok mai modern motort is túlzásnak érzek. Pl. bmw felsőkategóriás túramotorjai)
Pontosan mit értesz túlzásnak azokban a túramotorokban?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
(#90576) sityupityu válasza macilaci78 (#90572) üzenetére
"a mosókban lévő lándzsák nagy nyomása nem ajánlott"
Én azoknak a táborát erősítem akik egyetértenek ezzel. Nagyon sok negatív következménye lehet az ilyen mosásnak. Egy hagyományos felépítésű motornál (nem robogó) meg pláne.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
(#90577) Zoli bácsi válasza sityupityu (#90576) üzenetére
Zoli bácsi
őstag
Nekem a használati utasítás 60cm távolságot ír. (szerk: A Benelli Imperiale, meg az előd Liberty kézikönyve is ezt írta) Szerintem ez így rendben is van, ősszel lecsapattam így a motort. Persze a láncot próbáltam kihagyni.
Pl. a sárvédők belsejéből, eldugott helyekről így lehet a sarat, koszt kiszedni.
Szerintem ésszel használva nincs baj a magasnyomásúval. A benzinkúti még elég gyenge is, az itthoni, olcsó Einhell mosó sokkal erősebb. Persze jobbára a teraszt takarítom vele.
[ Szerkesztve ]
(#90578) macilaci78 válasza sityupityu (#90576) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Amikor még új volt, a BWS első sárvédőjét is levettem, a küllőket fogkefével takarítottam... Az elmúlt 5-6 évben csak lándzsás, mert az van.
Persze igyekszem olyan szögből lőni, ahonnan egyébként is kaphat vizet, illetve jobbára egy méterről is. Mosás előtt várok pár percet, akár egy autót is magam elé engedek, hogy hűlni tudjon a blokk, kipufogó. Utána megdöntöm mindkét oldalra, hogy csurogjon, aminek csurognia kell. Ülést felnyitom, kitörlöm, szárazolok. És utána beindítom, hagyom járni, míg elpakolok, felöltözök.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
FeniX-
aktív tag
Ez természetesen teljesen szubjektív vélemény, de:
- túl nagy teljesítmény,
- túl sok extra (minek egy motoron pl. zenét hallgatni hangszórón)
- túl nagy a súlya (300 kilóhoz közelít annak az R18-nak a súlya, ha jól tudom)
- a túl sok kiegészítő/vezetéstámogató asszisztens miatt az ember úgy gondolja, hogy 2 kaliberrel feljebb motorozik, mint valójában. (ezt anno a Dodor is mondta vmelyik videójában)
Az egész egy irgalmatlan nagy túlzáshalmaz és pozőrség.
(persze ezt is úgy mondom, hogy én sosem voltam igazán nagymotor párti, s bár megvan a korlátlan "A"-m, de nekem ezek mindig túl nagyok, túl erősek voltak, mint ami ésszerűen egy db embernek elég. Nekem senki ne mondja, hogy "de két személlyel már nem gyorsul, veszélyes, stb. egy 100+ lóerős motor!)
Egy ilyen dög BMW-vel napos időben, nyáron egyszer legurul vele az ipse a balatonra, és élvezi, hogy sokan megnézik és begyűjti az elismeréseket, hogy van, aki tudja, hogy 10+ millió egy ilyen motor ára.
(nem tudom, mennyi az ára, saccoltam, nem néztem utána)
FeniX-
aktív tag
Az R18-cal nem lőttem mellé, kb. 10 millió.
macilaci78
nagyúr
Autóból is vannak 250-300Le személyautók, ami bőven nem a kínálat teteje. Én meg a 116->136Le váltásnál is vigyorkok már, de igazából a Lada Samarával is tudtam érvényesülni...
Mororon a hifit tényleg nem tudom megérteni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
zombei
aktív tag
BMW-ből motorba RR, vagy GS. A többi modell nudli...
Zoli bácsi
őstag
Real Motor Fb. oldala dobta fel a hirdetést. kb 15 hónapos motor, 8km-rel. [link]
Sokat nem mentek vele.
Hátha valakit érdekel.
Azért kérdeztem, mert tényleg kíváncsi voltam, hogy mikre gondolsz. Sok mindennel teljesen egyet is értek amiket írtál (zene még egyéb marhaságok). A vezetéstámogató rendszerekről is szintén hasonló véleményen vagyok, már a motorozás élvezetét veszik el. A lóerővel viszont nem. Bár valóban sokan túl erős motort választanak maguknak amire nincs is szükségük, vagy a tudásuk miatt nem is tudják kihasználni. Viszont aki a gyorsulásra gerjed azt csak lóerővel lehet megfizetni. Nekem volt 600-as gsr-em 100 lóerővel, most van gsr750- em ami minimálisan erősebb csak a 600-nal, inkább nyomatekosabb valamivel, de ezeknek a 100-100 plusz pár lóerős neked motoroknak közük nincs a volt k8-as 1000-es hasalós gsxr-hez ami volt nekem. Eladtam mert a tudásom kevés volt hozzá a kanyarokban (mert leginkább szerpentinezni szeretek), de azt a "robbantást" amit az tudott az egyenesekben az megfizethetetlen. Naked-ek közül max egy Bking tud odaszagolni valamit ezekhez az 1300 köbcentis hayabusa blokklával, de még az sem olyanok. Tehát ez a teljesítmény dolog (is) nagyon relatív és egyén függő.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Honda567
junior tag
Scarabeo-n az ülés zárja ki van törve lehet ezt pótolni valahogy házilag?
macilaci78
nagyúr
Megvan az ellendarab? Van pár YT-videó, hogyan dolgozzák vissza pillanatpákával és U-kapoccsal a letört darabot. Mivel ott nem kell szépnek lennie, így errefelé lépnék.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
NYPD
aktív tag
Namégeccer... Plusz még kiegészíteném annyival, hogy jobban is rezonál az egész motor alapjáraton. Szóval.. be kell még kopnia?
nyogo83
Topikgazda
Elofordulhat, hogy nem kerek valami a kuplunggal.
Milyen kuplung kerult bele? Nekem volt egyszer egy eleg hosszadalmas korom egy szettel, aminek komplett csere lett a vege egy Newfren szettre.
FeniX-
aktív tag
Persze, ha "durrantani" kell, akkor csakis a lóerő, ebben egyetértünk.
FeniX-
aktív tag
Legrosszabb esetben egy műanyagos mester megcsinálja.
Nekem anno a yamaha száz darabra tört műszerfalát egy ilyen jófogásos muksó csinálta meg. Tök nem volt benne bizodalmam, de szépen összehozta.
Emlékszem, a kerítésen keresztül adtam neki oda a műszerfalat, mert a két kuvasz kutyája ott csaholt, és ugyanúgy kaptam vissza. A faszi ilyen john mcclane-féle atlétatrikóban, félreállt szemüveggel jött elő a műhelyéből. :-D
NYPD
aktív tag
Szia, gyári ment bele. Ha egyszer megindul, megy, 50-nél ráteszem a tüzet még húz is - a maga kategóriájában 🤣 -, de elindulni nem szeret. Nagy gázra veszi a lapot, kisebbre betorpan, ledadog egy mp-re, aztán indul meg.
nyogo83
Topikgazda
Ra kellene nezni, nem-e veletlenul tul hamar kezd nyitni a kuplung, ha mashoz nem lett nyulva a hajtasban.
En a hozza kapott kisrugokat leszoktam cserelni olyanra, amit nagyjabol ismerek, hogy mennyinel nyit.
Honda567
junior tag
Nincs meg sajnos az ellendarab, elviszem akkor egy müanyag hegesztönek. Bontott ülést egyáltalán nem lehet találni olyat ami nincs ki törve, egy volt most egyik bontóba de 14-ért elég sok érte.
Honda567
junior tag
Elviszem egy müanyagosnak mert más baja nincs az ülésnek. Egy hibátlan bontva 14 lett volna +posta annyit nem szánok rá.
FeniX-
aktív tag
Azt azért nagyjából lődd be, hogy az ellendarabnak milyen mélyre kell benyúlnia, meg kb. hol helyezkedik el. A legegyszerűbb, ha mondjuk papírból skiccelsz egyet, és az alapján csinálja meg a műanyagos a kampós részt.
NYPD
aktív tag
Köszi, adok még neki pár napot, aztán ha nem változik visszamegyek a szerelőhöz és megkérdezem.
Honda567
junior tag
Elviszem a zár részt is a műanyag burkolattal egybe úgy be tudja mérni.
hucsikoi
aktív tag
Sziasztok!
Robogó vásárláson gondolkodom. Elkezdtem olvasgatni a témában, de egyre jobban döntésképtelen vagyok. Egy kisvárosban élek és városi használatra kell, munkába járáshoz. Napi kb 5-6 km. Egyelőre addig jutottam, hogy gyári (nem babrált, tuningolt) 4 ütemű 50 ccm-es gépet szeretnék. Típusban eddig a Yamaha, Suzuki, Honda és Aprilia amivel szimpatizálok. A pénz, amit rászánnék az 200-250 között mozog. Természetesen ez nincs kőbe vésve. Nem vagyok már fiatal, így nem fogom "ütni vágni", hosszú távra kell. Szóval egy megbízható gépet szeretnék vásárolni.
Ebben kérem szépen a segítségeteket.
macilaci78
nagyúr
Az útminőség sokat megmond. A nagyobb kerekű gépek hasznosabbak a kátyús, rossz utakon. A termeted is befolyásol pár dolgot. Én a Yamaha BWS-en úgy nézhetek ki, mint majom a köszörűkövön a 196 centimmel, 160 kilómmal. Kanyarodás csak terpeszben megy, mert a kormányvég beleér a térdembe.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!