Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#90551) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Kis off/on topic:
Zolibácsi, látod, egy ilyet kéne beszerezned. :)
https://www.facebook.com/watch/?v=2316698565148498

(#90552) macilaci78 válasza FeniX- (#90551) üzenetére


macilaci78
nagyúr

A kistesó (V8, 5,7 literes) eladó is. Több, mint 100 smkp-t adna ki az a blokk. :))

Kb mint amikor a Totalcar-ban a Hummer-t mutatták be. Motor lökettérfogat 6,3 liter, Suzukira át se váltom. :DDD

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90553) KraRe válasza Madball (#90527) üzenetére


KraRe
aktív tag

Én ezt használom levegőshöz.

(#90554) zombei válasza macilaci78 (#90552) üzenetére


zombei
aktív tag

Hát én valahogy egyiket se akarnám megfogni egy neccesebb kanyarban.
Itt már akkora a tömeg, hogy hiába másznál akárhova. :DDD

(#90555) Madball válasza KraRe (#90553) üzenetére


Madball
csendes tag

Köszi, jól sejtem, hogy ezt a gyertya alá kell tenni? Burkolat nincs útban? Szimpatikus gondolat, hogy nem kéne menetet fúrni a hengerfejbe :)

(#90556) FeniX- válasza macilaci78 (#90552) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Ezek a mocik azért bár impozáns kinézetűek, de tényleg a túlzás és a vicc kategóriák. Meg hogy kb. mérnökileg oké, hogy 'belefaragták' a motort, de se normális futóműve, meg fékje sincs. :-D
(A magam részéről már sok mai modern motort is túlzásnak érzek. Pl. bmw felsőkategóriás túramotorjai)

[ Szerkesztve ]

(#90557) FeniX- válasza Madball (#90555) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Anno volt valamilyen másik leírásban, hogy a szimpla hőgombát valahogy beszerkesztették két - hengeren lévő - hűtőborda közé, fúrás nélkül, talán ragasztással.

(#90558) Madball válasza FeniX- (#90557) üzenetére


Madball
csendes tag

A ragasztás annyiból érdekes ötlet, hogy azzal talán szinte bármilyen hőmérő elhelyezhető és ha nem válik be, leszedhető.
Üzemi hőmérséklet értékekről tud valaki mondani valamit? Keresgélek a neten, de eddig nem jött szembe jó leírás. Esetleg aki használ valamilyen műszert, nála mennyi az üzemi hőmérséklet. És mennyit mutatott, mielőtt besült? :))

(#90559) macilaci78 válasza FeniX- (#90556) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ezek nem is motorkerékpárok, hanem techdemo, vagy projektgépek. A Boss-Hoss esetében például fogtak egy Dodge Viper V10 motorblokkot és építettek köré egy vázat, futóművet. Elméleti végsebessége 500 km/h felett van, de a gyakorlatban senki és sehol nem hajtotta ki.

A BMW túramotor viszont mocskosult túlárazott. Persze a kategóriatársak fölé emelkedik és ugye a csúcsszegmensben 1% megnevezhető előny akár 100% felárat is jelenthet. Ezt látjuk a szuperautóknál is.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90560) ttvonjuice válasza FeniX- (#90550) üzenetére


ttvonjuice
csendes tag

Èrtem erre is ránèzek köszi szèpen.
Ès esetleg ha az alapjáraton állítok,az mèg lehet egy megoldás?

Tatya

(#90561) FeniX- válasza ttvonjuice (#90560) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Gyanítom, hogyha megemeled, akkor talán nem fullad le, viszont minden más esetben nagyon fel fog pörögni.
Szerintem nem fogsz vele végleges megoldasra jutni, csupán egy alapjarat állítással.

(#90562) FeniX- válasza macilaci78 (#90559) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Meg egy auto motorblokknal sehol sincs beleszamolva, hogy mondjuk ne legyen ötszáz kiló az egység.
Ezekhez már a legjobb motor futómű elemek is kevesek szerintem. Megnéznék egy hosszú távú váz vizsgálatot is. Hegesztesek mennyire bírják a rezgest plusz a nagy súlyt .

[ Szerkesztve ]

(#90563) macilaci78 válasza FeniX- (#90562) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Renault BruThalia gazdaságos blokk. Igaz abból 4 kellene a kívánt lökettérfogathoz. :DDD

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90564) Honda567


Honda567
junior tag

Giannelli extra V2 Sportdob tömítés ki rohadt itt ahol be jelöltem zörög is a tompitó rajta, és kifúj a füstöt nyomja mivel lehetne le tömíteni? Tömítést nem lehet kingeritből vágni ide. A bontóba ahol vettem azt mondták popszegecseljem össze az se oldja meg kifúj,a zörgés megszünik annyit érnék el vele.

(#90565) KraRe válasza Madball (#90555) üzenetére


KraRe
aktív tag

Igen, a gyertya alá kell, le kell venned hozzá a gyertyáról az alátétet, a burkolaton nem feltétlenül szükséges módosítani mert hajlítható a szára, de én inkább nem feszegettem, hanem picit bővítettem a gyertyának kialakított lyukon.
140fok volt a plafon nekem amit mért, 110-120 körül van a normál használat mellett, alapjáraton kb 80.

(#90566) ttvonjuice válasza FeniX- (#90561) üzenetére


ttvonjuice
csendes tag

Rendben köszi szèpen a tanácsot!
Akkor kutogatok mèg👌

Tatya

(#90567) NYPD


NYPD
aktív tag

Jóreggelit.

Kapott az Agility új kuplungot. Normális, hogy lomhábban de legalább magasasbb fordulaton indul meg vele a motor? Össze kell még kopnia a tárcsáknak a szíjjal?

(#90568) Zoli bácsi válasza FeniX- (#90551) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Áh, nem vágyom én ekkora dögre, jogsi is lett volna, meg (már) anyagi is hogy beújítsak akár újonnan egy 1000cm3 körüli gépre.
De minek..? Így tekerve a 60 fele, mások a prioritások, mint 20-30 évesen. Minap bepattintottam az aksit a mociba, mentem egyet, az embernek épp elég, hogy maximum 100-al halad. Teljesen meg vagyok elégedve az Imperiale teljesítményével, igazából kellemesen utazik rajt az ember, nem is akar száguldozni.
Mondhatom, egyrészt kiéltem magam 20 évesen, a másik, hogy egy száguldó autóval fejreállás után, mikor az ember mellett meghalnak, (Most volt 15 éve, 2009.02.04. mentőautóval borultunk, nem én vezettem) az ember átértékeli az életét, elgondolkozik. :)

(#90569) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#90568) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Chopper? Azt mondják, hogy a 6-700 ccm adja azt a menetdinamikát, amit az Imperiale-val leírsz. A dinamikusabb vezetést, vagy pályatempót liter feletti motorok tudják.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90570) Zoli bácsi válasza macilaci78 (#90569) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Régebben vágytam egy Chopperre, most teljesen jó ez, ami az Imperiale. Nem is tudom mi ennek a hivatalos stílus elnevezése, de igazából mind1 is.
SH300 milyen?

(#90571) zombei válasza macilaci78 (#90569) üzenetére


zombei
aktív tag

100-al haladást 6-700-as ? Azért a V2 650-750-es chopperek is tudnak tartani egy 140-es tempót pl pályán, de kényelmes nem lesz úgy haladni az biztos. :DDD Nekem V2 250-es naked 110-120 körül még kényelmes, a blokknak is, de felette már nem egy nagy élmény, meg a fordulat is eléggé magas. Ahogy én tapasztaltam 40-50 ló felett az átlag autókhoz képest már bőven elég dinamikus lesz bármelyik motor.

(#90572) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#90570) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Még csak annyit mentem vele, amennyi az elhozatalkor volt. Az alapján tetszik.
Gumit, akkut megrendeltem a gyári szerelésű 10 évesek helyett. Az akku ma-holnap jön, a gumi inkább csak 2 hét múlva kerülhet rá. Jóidő esetén tervezem használni, ma azzal megyek haza.
A gyári akkut amúgy 12,3 V-ról kezdtem el tölteni tegnap, 2 nap állás után. Eszerint kb 50%-os. Szóval visszaraktam, míg az új megjön.
Holnap eredetvizsga, utána kormányablak.
Az Alfa már teljes értékű ügyfélként kezel (webes regisztráció, kötvény, ki is fizettem az éves díjat).
Ha megjöttek a gumik, lerakom az SH-t szervizre: folyadékok cseréje, gumicsere, megnézni, hol fér el benne a kaputávirányító kapcoslója, stb.
Fényszóró izzó típusának kiderítése is még feladat.
Hétvégén átolvastam a könyvét, elég élhetetlen, ha mindent betartok betű szerint. 3-5 perc alapjárati járatás indulás előtt, olajszint ellenőrzés minden indításkor, a mosókban lévő lándzsák nagy nyomása nem ajánlott, ha nincs kertes házam, hordjam kézi mosóba, stb.

Van egy hibája: az indítás hektikus, néha nem működik az indítógomb. Az oldaltámasznál van egy biztonsági kapcsoló, illetve a gázkar mellett a leállító kapcsoló. Próbaút előtt volt lemosva, az volt a gondolat, hogy még nedves és ez okozhat galibát, esetleg valamelyik csatlakozó oxidálódott. Ma reggel, mikor visszatettem az akkut, 5 percig tornáztam körülötte, mire sikerült beindítanom. Mérbemben nem csak éppen hogy húztam a hátsó féket (féklámpa világított), hanem méregből erősebben és indult is. Szóval lehet, nem is a két kapcsoló egyike hisztizik, csak erősebben kell húzni a féket. Az elmélet tesztelése folyamatban van. Miközben írtam ezt a hsz-t, eszembe jutott, hogy a BWS indítógombját közvetlenül a Pestre szállítása előtt kellett cserélni, mert besz@rt. Szóval az SH-n ez a kapcsoló is lehet ludas. Mindegy, majd a szerelő ránéz ezekre.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90573) FeniX- válasza Zoli bácsi (#90570) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Klasszikus stílus. Szerintem ez a megnevezése.

(#90574) FeniX- válasza macilaci78 (#90572) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Fényszóró: hasraütésszerűen mondom, hogy általában HS1.

[ Szerkesztve ]

(#90575) sityupityu válasza FeniX- (#90556) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

(A magam részéről már sok mai modern motort is túlzásnak érzek. Pl. bmw felsőkategóriás túramotorjai)

Pontosan mit értesz túlzásnak azokban a túramotorokban?

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#90576) sityupityu válasza macilaci78 (#90572) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

"a mosókban lévő lándzsák nagy nyomása nem ajánlott"

Én azoknak a táborát erősítem akik egyetértenek ezzel. Nagyon sok negatív következménye lehet az ilyen mosásnak. Egy hagyományos felépítésű motornál (nem robogó) meg pláne.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#90577) Zoli bácsi válasza sityupityu (#90576) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Nekem a használati utasítás 60cm távolságot ír. (szerk: A Benelli Imperiale, meg az előd Liberty kézikönyve is ezt írta) Szerintem ez így rendben is van, ősszel lecsapattam így a motort. Persze a láncot próbáltam kihagyni.
Pl. a sárvédők belsejéből, eldugott helyekről így lehet a sarat, koszt kiszedni.
Szerintem ésszel használva nincs baj a magasnyomásúval. A benzinkúti még elég gyenge is, az itthoni, olcsó Einhell mosó sokkal erősebb. Persze jobbára a teraszt takarítom vele.

[ Szerkesztve ]

(#90578) macilaci78 válasza sityupityu (#90576) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Amikor még új volt, a BWS első sárvédőjét is levettem, a küllőket fogkefével takarítottam... Az elmúlt 5-6 évben csak lándzsás, mert az van.

Persze igyekszem olyan szögből lőni, ahonnan egyébként is kaphat vizet, illetve jobbára egy méterről is. Mosás előtt várok pár percet, akár egy autót is magam elé engedek, hogy hűlni tudjon a blokk, kipufogó. Utána megdöntöm mindkét oldalra, hogy csurogjon, aminek csurognia kell. Ülést felnyitom, kitörlöm, szárazolok. És utána beindítom, hagyom járni, míg elpakolok, felöltözök.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90579) FeniX- válasza sityupityu (#90575) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Ez természetesen teljesen szubjektív vélemény, de:
- túl nagy teljesítmény,
- túl sok extra (minek egy motoron pl. zenét hallgatni hangszórón)
- túl nagy a súlya (300 kilóhoz közelít annak az R18-nak a súlya, ha jól tudom)
- a túl sok kiegészítő/vezetéstámogató asszisztens miatt az ember úgy gondolja, hogy 2 kaliberrel feljebb motorozik, mint valójában. (ezt anno a Dodor is mondta vmelyik videójában)

Az egész egy irgalmatlan nagy túlzáshalmaz és pozőrség.
(persze ezt is úgy mondom, hogy én sosem voltam igazán nagymotor párti, s bár megvan a korlátlan "A"-m, de nekem ezek mindig túl nagyok, túl erősek voltak, mint ami ésszerűen egy db embernek elég. Nekem senki ne mondja, hogy "de két személlyel már nem gyorsul, veszélyes, stb. egy 100+ lóerős motor!)

Egy ilyen dög BMW-vel napos időben, nyáron egyszer legurul vele az ipse a balatonra, és élvezi, hogy sokan megnézik és begyűjti az elismeréseket, hogy van, aki tudja, hogy 10+ millió egy ilyen motor ára.
(nem tudom, mennyi az ára, saccoltam, nem néztem utána)

(#90580) FeniX- válasza FeniX- (#90579) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Az R18-cal nem lőttem mellé, kb. 10 millió. :)

(#90581) macilaci78 válasza FeniX- (#90579) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Autóból is vannak 250-300Le személyautók, ami bőven nem a kínálat teteje. Én meg a 116->136Le váltásnál is vigyorkok már, de igazából a Lada Samarával is tudtam érvényesülni...
Mororon a hifit tényleg nem tudom megérteni. :DDD

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90582) zombei válasza FeniX- (#90579) üzenetére


zombei
aktív tag

BMW-ből motorba RR, vagy GS. A többi modell nudli... :DDD

(#90583) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Real Motor Fb. oldala dobta fel a hirdetést. kb 15 hónapos motor, 8km-rel. [link]
Sokat nem mentek vele. :U
Hátha valakit érdekel.

(#90584) sityupityu válasza FeniX- (#90579) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Azért kérdeztem, mert tényleg kíváncsi voltam, hogy mikre gondolsz. Sok mindennel teljesen egyet is értek amiket írtál (zene még egyéb marhaságok). A vezetéstámogató rendszerekről is szintén hasonló véleményen vagyok, már a motorozás élvezetét veszik el. A lóerővel viszont nem. Bár valóban sokan túl erős motort választanak maguknak amire nincs is szükségük, vagy a tudásuk miatt nem is tudják kihasználni. Viszont aki a gyorsulásra gerjed azt csak lóerővel lehet megfizetni. Nekem volt 600-as gsr-em 100 lóerővel, most van gsr750- em ami minimálisan erősebb csak a 600-nal, inkább nyomatekosabb valamivel, de ezeknek a 100-100 plusz pár lóerős neked motoroknak közük nincs a volt k8-as 1000-es hasalós gsxr-hez ami volt nekem. :N Eladtam mert a tudásom kevés volt hozzá a kanyarokban (mert leginkább szerpentinezni szeretek), de azt a "robbantást" amit az tudott az egyenesekben az megfizethetetlen. :) Naked-ek közül max egy Bking tud odaszagolni valamit ezekhez az 1300 köbcentis hayabusa blokklával, de még az sem olyanok. Tehát ez a teljesítmény dolog (is) nagyon relatív és egyén függő.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#90585) Honda567


Honda567
junior tag

Scarabeo-n az ülés zárja ki van törve lehet ezt pótolni valahogy házilag?

(#90586) macilaci78 válasza Honda567 (#90585) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Megvan az ellendarab? Van pár YT-videó, hogyan dolgozzák vissza pillanatpákával és U-kapoccsal a letört darabot. Mivel ott nem kell szépnek lennie, így errefelé lépnék.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90587) NYPD válasza NYPD (#90567) üzenetére


NYPD
aktív tag

Namégeccer... :D Plusz még kiegészíteném annyival, hogy jobban is rezonál az egész motor alapjáraton. Szóval.. be kell még kopnia?

(#90588) nyogo83 válasza NYPD (#90587) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Elofordulhat, hogy nem kerek valami a kuplunggal.
Milyen kuplung kerult bele? Nekem volt egyszer egy eleg hosszadalmas korom egy szettel, aminek komplett csere lett a vege egy Newfren szettre.

(#90589) FeniX- válasza sityupityu (#90584) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Persze, ha "durrantani" kell, akkor csakis a lóerő, ebben egyetértünk.

(#90590) FeniX- válasza Honda567 (#90585) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Legrosszabb esetben egy műanyagos mester megcsinálja.
Nekem anno a yamaha száz darabra tört műszerfalát egy ilyen jófogásos muksó csinálta meg. Tök nem volt benne bizodalmam, de szépen összehozta.
Emlékszem, a kerítésen keresztül adtam neki oda a műszerfalat, mert a két kuvasz kutyája ott csaholt, és ugyanúgy kaptam vissza. A faszi ilyen john mcclane-féle atlétatrikóban, félreállt szemüveggel jött elő a műhelyéből. :-D

(#90591) NYPD válasza nyogo83 (#90588) üzenetére


NYPD
aktív tag

Szia, gyári ment bele. Ha egyszer megindul, megy, 50-nél ráteszem a tüzet még húz is - a maga kategóriájában 🤣 -, de elindulni nem szeret. Nagy gázra veszi a lapot, kisebbre betorpan, ledadog egy mp-re, aztán indul meg.

(#90592) nyogo83 válasza NYPD (#90591) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Ra kellene nezni, nem-e veletlenul tul hamar kezd nyitni a kuplung, ha mashoz nem lett nyulva a hajtasban.
En a hozza kapott kisrugokat leszoktam cserelni olyanra, amit nagyjabol ismerek, hogy mennyinel nyit.

(#90593) Honda567 válasza macilaci78 (#90586) üzenetére


Honda567
junior tag

Nincs meg sajnos az ellendarab, elviszem akkor egy müanyag hegesztönek. Bontott ülést egyáltalán nem lehet találni olyat ami nincs ki törve, egy volt most egyik bontóba de 14-ért elég sok érte.

(#90594) Honda567 válasza FeniX- (#90590) üzenetére


Honda567
junior tag

Elviszem egy müanyagosnak mert más baja nincs az ülésnek. Egy hibátlan bontva 14 lett volna +posta annyit nem szánok rá.

(#90595) FeniX- válasza Honda567 (#90594) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Azt azért nagyjából lődd be, hogy az ellendarabnak milyen mélyre kell benyúlnia, meg kb. hol helyezkedik el. A legegyszerűbb, ha mondjuk papírból skiccelsz egyet, és az alapján csinálja meg a műanyagos a kampós részt.

(#90596) NYPD válasza nyogo83 (#90592) üzenetére


NYPD
aktív tag

Köszi, adok még neki pár napot, aztán ha nem változik visszamegyek a szerelőhöz és megkérdezem.

(#90597) Honda567 válasza FeniX- (#90595) üzenetére


Honda567
junior tag

Elviszem a zár részt is a műanyag burkolattal egybe úgy be tudja mérni.

(#90598) hucsikoi


hucsikoi
aktív tag

Sziasztok!
Robogó vásárláson gondolkodom. Elkezdtem olvasgatni a témában, de egyre jobban döntésképtelen vagyok. Egy kisvárosban élek és városi használatra kell, munkába járáshoz. Napi kb 5-6 km. Egyelőre addig jutottam, hogy gyári (nem babrált, tuningolt) 4 ütemű 50 ccm-es gépet szeretnék. Típusban eddig a Yamaha, Suzuki, Honda és Aprilia amivel szimpatizálok. A pénz, amit rászánnék az 200-250 között mozog. Természetesen ez nincs kőbe vésve. Nem vagyok már fiatal, így nem fogom "ütni vágni", hosszú távra kell. Szóval egy megbízható gépet szeretnék vásárolni.
Ebben kérem szépen a segítségeteket.

(#90599) macilaci78 válasza hucsikoi (#90598) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Az útminőség sokat megmond. A nagyobb kerekű gépek hasznosabbak a kátyús, rossz utakon. A termeted is befolyásol pár dolgot. Én a Yamaha BWS-en úgy nézhetek ki, mint majom a köszörűkövön a 196 centimmel, 160 kilómmal. :D Kanyarodás csak terpeszben megy, mert a kormányvég beleér a térdembe.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90600) hucsikoi válasza macilaci78 (#90599) üzenetére


hucsikoi
aktív tag

A városka Fonyód, sajnos az utak minősége sok kivánni valót hagy maga után. A termetem az 164 cm alacsony :D és 80 kg környékén mozgok.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.