Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#90251) sityupityu válasza macilaci78 (#90250) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Több mint két órás útra azért én levetkőznék és fűtenék ( mondjunk még fél órás útnál is megtenném ezt), csak kényelmesebb úgy vezetni mint nagykabátban. Persze nem vagyunk egyformák, pluszban ha több helyen kiszálltatok közben akkor szintén más a helyzet.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#90252) macilaci78 válasza sityupityu (#90251) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Kabátban nem vagyok hajlandó vezetni, sosem tettem, pedig bő 25 éve vezetek. De csak nemrég hoztak róla szabályt. :U
Póló, pulóver is sok szerinted? :D

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90253) sityupityu válasza macilaci78 (#90252) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Milyen szabályról van szó?
Attól függ, hogy hány fok van a kocsiban...Egy vékonyabb pulóver még belefér a komfortos vezetéshez nálam, de több nem. Persze nem rövid 10-15 perces vezetésről beszélek én sem.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#90254) macilaci78 válasza sityupityu (#90253) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Hoztak egy szabályt, hogy olyan öltözékben vezethetsz, ami nem akadályoz a mozgásban. Na, a pufi kabát sállal, kapucnival, két pulóverrel ilyen.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90255) teleahocipöm


teleahocipöm
senior tag

NOX N960 felnyitható sisakról van tapasztalata valakinek vagy egyáltalán a NOX márkáról?

(#90256) FeniX- válasza teleahocipöm (#90255) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Szia, nekem volt anno két db nox sisakom, de túl sokmindent nem tudok róluk mondani.
Elhasználtam őket. Városi igénybevétel volt, és - azthiszem - annyi volt az érdekessége, hogy a második más stílusú volt, mint az első, és a méretezés is más volt ugyanannál a méretnél. (xs-es fejem van és a hagyományos sisak ebben a méretben nagyobb volt, mint a második - krossz - fajta)

(#90257) FeniX- válasza macilaci78 (#90254) üzenetére


FeniX-
aktív tag

De úgy tudom, olyan szabály is van, hogy pl. félmeztelenül sem lehet vezetni. (Borsodi 'barátaink' szeretik, papuccsal kombózni.

(#90258) sityupityu válasza FeniX- (#90257) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Igen, ez biztosan van már évek óta, erről én is tudtam. :K

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#90259) Gabis


Gabis
őstag

Sziasztok!
Érdemes páramentesítő spray-t használni, vagy pénzkidobás, és csakis a pinlock a megoldás a párásodó plexi ellen?

(#90260) FeniX- válasza Gabis (#90259) üzenetére


FeniX-
aktív tag

nekem ezekkel a filléres sisakokkal mindig szerencsém volt, mert ilyen miliméternyire fel lehetett hajtani a plexit és ergó ez ilyen "beépített" pinlock volt. :)
igaz, nekem a símaszk miatt párásodott nagyon.

(#90261) Gabis válasza FeniX- (#90260) üzenetére


Gabis
őstag

Nekem is van egy kis rés, csak ha teljesen lezárom akkor van csukva teljesen, amit egy kis gomb megnyomásával tudok oldani. A kis rés ellenére is párásodik.

(#90262) teleahocipöm válasza FeniX- (#90256) üzenetére


teleahocipöm
senior tag

Szia! Városi használatra kellene egy sisak és ez most pinlockkal 50e Ft, ennyiért nincs más. Nekem "L" méret kell, és a jóárasított sisakoknál ez a méret hiányzik.

(#90263) #TOTTI


#TOTTI
őstag

Csapágy és egy TOP TPR ftg. csere, eltolt ékkel.
[kép] [kép] [kép] [kép]
Biztosra megyek inkább.

(#90264) b_g_v2 válasza #TOTTI (#90263) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

jó a kép az elégséges pasztázásról!
legálisan használhatod a sütőt erre? jó neked :D

(#90265) FeniX- válasza Gabis (#90261) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Akkor esetleg azt kell megvizsgálnod, hogy nem-e a saját lehelleted párásítja-e be. Nálam volt olyan, hogy ez a "nyakonc" (ami megóvja a nyakat a széltől és ilyen zsák-szerű anyag) az nem engedte kipárologni a levegőt, így a kilehelt lélegzetem mind bent ragadt a sisakban és az párásította be.

(#90266) Gabis válasza FeniX- (#90265) üzenetére


Gabis
őstag

Köszi, majd kísérletezem akkor.

(#90267) nyogo83 válasza #TOTTI (#90263) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Gondolod megis ez adta a hangot? Kiszedve nem volt hangja a regi csapagynak? Vagy siman futott?

(#90268) #TOTTI válasza nyogo83 (#90267) üzenetére


#TOTTI
őstag

Ez adta, már mindent lefűztem, gyujtás, vario, hajtókar akkorat kattant ha áthajtottam, meg mindkét csapágy rágódott, hangja volt. De már 70cc elött is csak a varióra fogtam, mert rajta volt a henger cserekor. Gyári tengely volt, külső tácsa ricni is el volt nyalva, inkább cseréltem, kalapács nélkül össze ugrott, feszteleníteni is könnyen sikerült. Az új tengely szettet (TOP9928320), stage6 redukáló tűgörgő 10mm-re, eltolt ék, polini zéger, tavalyi ajándék ár nettóján kaptam egy kontakttól, igy rávettem magam.

https://youtu.be/0sJduFOMXkk?si=Sj3SihZvAWmFOnNk

[ Szerkesztve ]

(#90269) #TOTTI válasza #TOTTI (#90268) üzenetére


#TOTTI
őstag

Be is építettem a vázba, harmadik rúgásra indult, kidolgozta a sok olajat és szépen jár, amint feltelt fagyállóval egy teljesen néma blokk lett, rátett füllel is. :)

https://youtube.com/shorts/CPaon2qDQk4?si=HYmdbk-magj4XlDV

Örülök, hogy rávettem magam, ettől kicsit nyugodtabb az ünnep. :P

(#90270) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Sziasztok, minden kedves fórumtársnak Boldog Karácsonyt kívánok! :)

(#90271) Gabis


Gabis
őstag

Boldog, békés karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek! :K

(#90272) sityupityu


sityupityu
Topikgazda

Kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#90273) Honda567


Honda567
junior tag

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Mindenkinek! ;)
A henger csatlakozót le kellett vágnom a tömitő felülete ki volt kopva, volt egy másik kipufogó arról teszem át, nincs most egy hegesztő senki nem ér rá, ha 2k epoxy fém ragasztóval rá ragasztom az mennyire tartós?

(#90274) Honda567 válasza #TOTTI (#90268) üzenetére


Honda567
junior tag

Jó lett biztos szépen fog menni a gép, főtengő csapágyat milyen márkát tettél bele?
Az SKF-el sok a baj motor szerelő, és csapágy boltos is mondta, nekem Koyo lett be épitve.

(#90275) nyogo83


nyogo83
Topikgazda

Boldog Karacsonyt sracok! :)

(#90276) FeniX- válasza Honda567 (#90273) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Szia, szerintem kipufogónál a ragasztás nem lesz tartós.

(#90277) Tamás9x válasza Honda567 (#90273) üzenetére


Tamás9x
őstag

Kb 15 percig fogja bírni. 300 fokig hőállóak ezek a ragasztók.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#90278) #TOTTI válasza Honda567 (#90274) üzenetére


#TOTTI
őstag

Ami a szettben volt SKF 6204 C3 TN9, ha nem bekalapálva van akkor 20e km és ami fontos kosárral a főtengely felé kell, hogy a kenő csatornák könnyebben kenjék a külsejét. Szinte mindenki fordítva teszi be.

(#90279) #TOTTI válasza #TOTTI (#90278) üzenetére


#TOTTI
őstag

C4 a csapágy, bocs. Ma pedig felkerültek a fényezett elemek is, mikor máskor. :B
[kép] [kép]
További kellemes ünnepeket!

(#90280) Honda567 válasza #TOTTI (#90279) üzenetére


Honda567
junior tag

Nem kevés munka van a motorodba, szép lett.
A hátsó teló látom gázos, gyári rajta?
Milyen amúgy jobb a rugózása, nekem sima rugós van gondolkozom rajta majd akarok gázost.
Kijelző milyen gyártmány a kormányon?

(#90281) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Boldog születésnapot, Jézus Krisztus!

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90282) #TOTTI válasza Honda567 (#90280) üzenetére


#TOTTI
őstag

Xtrobb fordulatszámmérő, alap cucc, a teló gyári, gázos, jól csillapít, de gondolom újan még jobb lehetett, én nem foglalkoztam vele különösebben. Ha csillapít a telód emiatt ne cseréld. Ha venni kellene bele ezt venném: YSS Mono PRO-X 310mm

(#90283) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Én is szeretnék mindenkinek Kellemes Karácsonyt, Békés Ünnepeket kívánni!

(#90284) b_g_v2


b_g_v2
csendes tag

Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

Szeretnék szépen kérni egy gyertyakép elemzést: [link]

Valamint tanácsot szeretnék kérni préshézag beállításához, hogy 1mm legyen a hézag, 0,1mm-es hengerfejtömítést kellett vágjak, ideiglenesen sörös dobozból.
Ti mint javasoltok mi a legegyszerűbb? (a talp tömítésen nem tudok csökkenteni, mert így is még egy kicsit a dugattyú mehetne lejebb a beömlőhőz képest kép: [link] )
- 50 ccm-hez szerezni valahonnan rendes 0,1mm-es tömítést (nem találtam sehol csak 70ccm.hez)
- hengerfejet csiszolni kb. 0.2mm-et kellene levenni (csak kézzel tudom)
- bármi más ötlet?

Nagyon szépen köszönöm

(#90285) #TOTTI válasza b_g_v2 (#90284) üzenetére


#TOTTI
őstag

Gyertyakép oké, max az olaj sok kicsit, bár tudom én is javasoltam az 1mm körüli hézagot, nyugodtan állitsd be úgy hogy a dugó teteje a beömlő aljánál legyen, az fontosabb!

(#90286) b_g_v2 válasza #TOTTI (#90285) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

köszi a választ, TOTTI , hjaj a talptömítés az macerásabb lesz...

(#90287) #TOTTI


#TOTTI
őstag

Annyira sikerült eltolnom az előgyujtást, hogy egyik alkalommal hátrafelé indult el a motor. :D Ilyet még nem láttam.

Ma kicsit jó idő volt, le lett fotózva a szerkezet: [kép]

(#90288) b_g_v2


b_g_v2
csendes tag

Sziasztok!

Valaki próbált már F12 -ön “retro fittelni” kilóméter óra helyére valami összetettebb órát?
A cél az lenne, hogy fordulatszámot és esetleg hengerfej hőmérsékletet is mutasson a szokásos sebesség mellett.

köszi

(#90289) Zoli bácsi válasza #TOTTI (#90287) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Régen a 350-es Jawa hajlamos volt hátra fele elindulni, ha rossz volt a gyújtás. Állítólag nem egy ritka dolog volt. :D

(#90290) #TOTTI válasza Zoli bácsi (#90289) üzenetére


#TOTTI
őstag

Igen, az eltolt ék miatt volt még este vissza vettem. De igen, Simson, Jawa állítolag alapból tudott ilyet, mindenesetre megijedtem, higy mi a ... :)

(#90291) b_g_v2 válasza #TOTTI (#90285) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

TOTTI , illik több talptömítéssel megoldani a helyes dugó magasságot? Illetve ha igen akkor kell pasztázni az egyes tömítések közé?
köszi

(#90292) KTMHobby3 válasza Zoli bácsi (#90289) üzenetére


KTMHobby3
tag

Nemcsak hajlamos volt, hanem ezt használták a Velorexekben hátramenetnek. Az előgyújtás átállításával visszafelé forgott a motor, ezért lehetett tolatni vele.

(#90293) #TOTTI válasza b_g_v2 (#90291) üzenetére


#TOTTI
őstag

Alu tömítésből láttam már, hogy használtak többet, "papírból" inkább csak egy.

(#90294) KTMHobby3 válasza b_g_v2 (#90291) üzenetére


KTMHobby3
tag

Én semmiképp nem használnék több talptömítést, hanem csak egyet, a megfelelő vastagságút. Pasztázni természetesen kell.

(#90295) b_g_v2 válasza #TOTTI (#90293) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

Köszi, és az egyes Alu tömítések közé kell paszta?

(#90296) b_g_v2 válasza KTMHobby3 (#90294) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

Hááát én is nagyon remélem, hogy meglesz egyből, egyelőre csak felkészülök minden eshetőségre :)

(#90297) KTMHobby3 válasza b_g_v2 (#90296) üzenetére


KTMHobby3
tag

Okosan teszed. Remélem sikerülni fog elsőre is. A pontos mérés biztos sikert hoz.

(#90298) #TOTTI válasza b_g_v2 (#90295) üzenetére


#TOTTI
őstag

Nekem egy vékony alu tömítésem van, azt pasztáztam, de úgy, hogy ráteszem egy A4-es lapra megkenem mindkét felét majd becsukom a lapot és elsimítom, így minimális, de egyenleges vastagságban kerül fel. Illetve a hengerfej csavarokat ne húzd meg 12-15 nm-nél erősebbre, mivel a hőváltozás miatt az az indokolt. Én most fuvókát kell vegyek 90-esem volt benn ennél nagyobb nincs. Ezzel most nagyon szegény, nyárra így megérzése 95-97 fog kelleni. [kép] Ráadásul ez már járt 15 fok felett is, de ennyire barnult be. Élőben világosabb.

(#90299) sityupityu válasza b_g_v2 (#90295) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Csak hogy legyen másik válasz is...Én pl nem szoktam pasztázni alu hengertalptömítést sohasem. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#90300) #TOTTI válasza sityupityu (#90299) üzenetére


#TOTTI
őstag

Nagy könyv szerint nem is kellene, de én youtube szerelő vagyok, ott kenegetik. :DDD [kép]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.