Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] Helyettesíthetik-e gépek az emberi fordítókat?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
b_g_v2
csendes tag
Köszi a tippet, a kövi olaj ezekből lesz! Vagy keverek kézzel...
b_g_v2
csendes tag
köszi, erre jutottam én is, hogy nem lehet állítani rajta, lehet a végén kézi keverréssel lesz az igazi
KTMHobby3
tag
Kézi keveréssel pontosan lehet beállítani az 1:50-es keveréket. Egy próbát megér. Vagy pontos méréssel megmérni az olaj fogyást és kiszámítani a valós keverék értéket. Akkor kiderül az igazság.
Debilon
addikt
de akkor ne felejtsd el lekötni az olajozó szivattyút
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
Honda567
junior tag
macilaci78
nagyúr
Nekem az olajozó szivattyú álltában is átengedett, ezért lett kikötve. Viszont kikötéskor a tartály is le lett ürítve. Szóval csak körültekintően...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
macilaci78
nagyúr
Valahol a célok közt az is szerepelt, hogy kinézzen valahogy.
Emiatt vettem lépcsős fúrót, maszkolószalagon jelöltem be a furatok helyét, stb. Az alatta lévő kis tárolóban van a 12V szivargyújtó aljzat, arra van kötve a világítás. A kaputárvirányító 12V elemről megy, a következő lépés egy feszültségszabályzó lesz, mert gondolom, a távirányító nem köszönné meg azt, amit a generátortól direktbe kapna.
Azért ez a távirányítós móka vagy 12k Ft anyagköltségbe került amúgy.
A tükörszáron pedig egy Quadlock és egy Decathlon telefontartó és szerelemgyereke látható. Így nem kellett elpocsékolnom a csereérett céges telefonra az öntapadós Quadlock adaptert. Viszont kell még egy forgatható közdarab, mert így nem rám néz a kijelző, hanem jobbra fel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Debilon
addikt
hát igen, de gondolom ez egyértelmű
más kérdés, hidegen nehezen indul (értsd: 2-3 perc masszív berúgókar és önindítózás)
melegen pöccre, ha állok több mint negyed órát akkor megint csak második-harmadik indításra indul el, benzinszag nincs vagy csak nagyon minimális a művelet vége felé
menet közben nem torpan, teljesen normálisan működik. az alany eghy Kymco people S50 4T
a nehezebben indulást nagy szerviz óta produkálja, amikor a tökig retkes légszűrő is ki lett cserélve
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
KTMHobby3
tag
Az ásványi olajok büdösek. Az az Elf olaj, amit belinkeltél egy keverék olaj. Amit én használok az 100% szintetikus. Kék színű és nem büdös. Alul, azon a csíkon jelölik is ezt.
Honda567
junior tag
KTMHobby3
tag
Korábban én is ezt használtam, ez is keverék. Egy átlagos motornak teljesen jó. Mióta nicasilos henger van a motoromon, áttértem a teljesen szintetikus olajra. Alább már írtam: ELF Moto2 Tech-et használok. Nem akarlak befolyásolni, ha Neked az Ipone bevált, nyugodtan használd azt.
#TOTTI
őstag
Motul 710 2T, egész család szereti. Viccet félre téve, semleges illatú olaj, amíg rajta a szivató van szaga utána semmi.
NYPD
aktív tag
Én pont ilyen jelenséggel szoptam hetekig, mire rájöttünk, hogy a gyorsítópumpánál sehogy sem akart jó lenni a tömítés, és elcsepegett a benzin az úszóházból. Ma kapta meg az új karburátort a motor, eddig hiba nélkül teljesít.
b_g_v2
csendes tag
a pontos mérést nem tudom rendesen garantálni, amiatt is kacsingatok a keverés felé...
b_g_v2
csendes tag
jogos, aztán lesz csak nagy füst, ha bekötve marad!
b_g_v2
csendes tag
jól látom ez az ipone olaj epres? ki kell próbáljam
b_g_v2
csendes tag
TOTTI neked is magától kever, vagy te kevered be?
köszi
[ Szerkesztve ]
Debilon
addikt
de ha elcsepegett annak volt látható nyoma? mert nálam csont száraz minden kívülről
majd ha tudok majd rendesen hajolni, akkor megnézem hozzáférek-e a karbihoz, az úszóház alján a csavart kitekerem, van-e benne benzin
bár a sevice manual szerint lehet fals levegő, nem működő automata szivató meg a szokásos dolgok
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
NYPD
aktív tag
Volt valamennyi, mert nálam elég határozottan engedte a naftát, de ha neked kevésbé ereszt, lehet, hogy nincs olyan egyértelmű nyoma mert hamarabb elpárolog. Érdemes megnézni azért, hogy minden okés e.
KTMHobby3
tag
Értem. Ezért írtam hogy egy próbát megér egy pontos keverés.
#TOTTI
őstag
Én keverem, de nekem se tank, se pumpa nincs fenn. Amúgy úgy néz ki elviszik a Betát egy szabad szemmel jól látható összegért, talán egy új PCX 125 lesz helyette.
Honda567
junior tag
Igen epres már egyszer vettem nem büdös kellemes szaga van enyhén érzik az eper illata. 4ezer körül van egyik weboldalon ingyen postával, itt helybe nincs autósboltba azért is vettem a repsolt, elf-et szerelö ajánlotta de nem jó büdös a füst engedhetem le belöle.
b_g_v2
csendes tag
köszi szépen, rá fogok próbálni!
b_g_v2
csendes tag
kérdés, miben a legjobb keverni? előre kannában, vagy csak simán tele tankolom és rádobom az olajat?
a beta, ne már, azt a szépséget , mondjuk pöpec kis járgány lett, és a pcx-ből mi lesz 250-es vagy 350es?
[ Szerkesztve ]
b_g_v2
csendes tag
egy próbát mindenképpen! köszi
#TOTTI
őstag
Kanna, nekem van egy kanna abba 6 liter megy, van egy pohár úgy van becsikozva, hogy 1:45-ös keverék legyen, össze rázom és mehet bele. Mindig közel tele tankkal indulok, annyit nem.megyek, hogy kifogyjon, bár 5-6 literes fogyi adott.
-
Pcx csak hobbi, feleséggel néha valamelyik kisgyerekkel rövid gurulás. Variátor tuning alap, bár amíg garos vissza kell alakítani évente.
Zoli bácsi
őstag
Hova tűnt FeniX- ?
Ha erre jársz, jelzem, szót fogadtam neked, tavaly többször mondtad, hogy kell valami motoros ruha. Vettem egy kezdő szettet: [link]
Még cipőt veszek, majd....Erre a hónapra ennyi a költekezés, két autó is leszervizelve, klímások is jönnek, 400 lesz kollégai alapon...
setup
junior tag
sziasztok, egy Aprilia Sportcity One 50 2t robesz azt csinálja, hogy több napi állás után hidegen beindítom, pár ütemet megy alapjáraton, aztán nagyon megemeli a fordulatot, majd vissza és mindezt gáz nélkül lejátsza attól jóval gyorsabban, mint ahogy egy automata szívatóban a tű mozogni képes. Arra van ötletetek, hogy ez mitől lehet?
Azt nem értem, hogy amikor felpörgeti magát, akkor honnan van ahhoz elég üzemanyag hogy gyorsan forgassa a kereket gázkar nélkül és ha rossz beállítás miatt van ehhez elég benzin, akkor pár másodperc után miért megy vissza magától alapjáratra (igaz szívató által emelt alapjáratra, de alapjáratra és ahogy melegszik a szívató zár el és szépen megy is vissza lejjebb az alapjárat)
A gondom az ezzel az egésszel, hogy az alapjárat fülre is alacsony, kopog tőle a 2T, mint amikor a csúszkák csörögnek a variátorban, viszont emiatt nem tudom az alapjáratot elég magasra állítani, mert ha az a jelenleginél picit is magasabban van, akkor a hidegindítás után gáz nélkül megpörgeti a kereket vagy 30 másodpercig mire visszamegy alapjáratra, de olyan fordulaton megpörgeti, hogy elindul az egész motor a standeren oldalra a járólapon. Gyári Dellorto 17.5 phva és a súbertűnek a végén vagyok, hogy a legjobban zárjon a súber, nem tudom odébb tenni sem.
Ez egy 2T, nem lehet bonyolult, segítsetek már megérteni, hogy jelenleg mi történhet?
b_g_v2
csendes tag
vettem, köszi!
KTMHobby3
tag
Én ezt egyszerűen oldom meg. Van egy flakonom, amin beosztás van a literenkénti keveréshez. Amikor tankolok a kúton, megnézem hogy mennyi liter ment a tankba és az olajból annyit öntök a benzinbe. 1:50-esre van kalibrálva. Persze tankolás előtt a felét beletöltöm az olajnak és a pontos liter után egészítem ki. Mivel jól keveredik az olaj a benzinben, soha nem volt problémám ebből.
FeniX-
aktív tag
Halihó, utóbb leginkább csak nézelődőként vagyok jelen. :-D :-(
Örülök, hogy "felöltöztél", ez a legfontosabb!
Hidd el, nem fogod megbánni, még az alakodnak is jót tesz a motoros ruha. ;-)
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Az alábbi robogók közül melyiket ajánlanátok városon belüli futkosásra egy 186 magas 110-120kg-os személynek? Lábtér illetve üléspozíció miatt kérdezem hogy melyik mennyire kényelmes.
2011-es Aprilia Sr Street (régebbi hátsó körlámpás)
2009-es Aprilia Sr 50 R újabb fajta
2011-es Aprilia Sportcity levegős
2009-es Gilera Runner (legdrágább)
2007-es Piaggio NRG Power DD
2012-es Malaguti F12R levegős
2013-as Yamaha Aerox
Gabis
őstag
Liberty nem opció?
SPeti1984
senior tag
Külsőre sajnos annyira nem jön be. Apumnak Scarabeo van de sajnos az se jön be külsőre pedig karcmentes tökéletes motor.
macilaci78
nagyúr
Csinos, divatos, vagány cipőt szeretnél, ami itt-ott kicsit szorít, kényelmetlen? Vaaagy egy tatásabb modellt, ami kényelmes?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
SPeti1984
senior tag
A kettő között. Ne legyen tatás, de azért elférjen a lábam, meg elviselhető kényelmes legyen.
suste
veterán
Most, 16K km után szedtem szét először a PCX-em variátor részét, és nagyon meglepődtem, hogy szinte nem kopott semmit.
A szíj 1-2 tizedminiméterrel keskenyebb csak a gyárinál, és a görgőkön szinte nulla lapolás.
A dobon látszik, hogy lehetne kicsit tuningolni, mert van 2-3 mm ahova nem fut ki a szíj, de mivel nagy plexit raktam, így nekem nincsen értelme.
Viszont kicseréltem a görgőket 19g-ról 16,5g-ra. 17g-ot akartam, de csak ez (RMS ) volt polcon a boltban. Sokkal jobban húz. Emelkedőn mindig kicsit úgy éreztem, mintha erőlködne, na ez teljesen eltünt, sőt kicsit most nekem túlpörög. Meg is rendeltem egy márkásabb (Bando) 17g-os szettet, tuti ez lesz a nyerő....
macilaci78
nagyúr
Jó a PCX is, csak nekem kicsi. Szűk fordulónál beleér a kormány a térdembe, bár kevésbé, mint a BWS-en.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
b_g_v2
csendes tag
köszi szépen a tippet!
KTMHobby3
tag
Szívesen!
Annyival egészíteném ki hogy a flakon egy hajfestékes flakon, aminek egy kis lecsavarható kupakja van, így könnyű vele az adagolás. A beosztás az oldalán van, amit 20 ml-enként csináltam, ami literenkénti adagolást jelent. A flakonba 120 ml olajat lehet tölteni, ami 6 l benzinhez elegendő. Hosszabb távú utazáskor könnyebb vinni, mint 6 l keveréket.
Zoli bácsi
őstag
Gazdaboltokban, "100 forintos" boltokban is lehet ilyen skálázott műanyag mérőpoharakat kapni.
Amúgy hosszabb távú utazáshoz nem ajánlom ezeket a műanyag flakonokat. Azért nem, mert ezek nem benzin, és olajállók. Tehát ha tartósan benne van az olaj, oldja a műanyagot. Nem akarok beleokoskodni a nagyok dolgába, de azt gondolom, venni kell ilyen kis flakon 2t olajat, aminek beosztásos az oldala, ez olajálló műanyag. Utána utántölthető. [link]
Én mint egyszerű "mentős" műanyag fecskendőket szoktam használni. Nemrég a fűnyírómból is 50ml-es fecskendővel szívtam ki az olajat. MTD fűnyíró, nincs rajta olajleeresztő, így oldom meg. A lényeg, a fecskendő egyszer használható, a benne maradt olaj tönkreteszi. Olaj, és benzin is. Az olajos flakon más fajta műanyag, ugyanaz az anyag, mint a benzines kannák.
KTMHobby3
tag
Nálam literre van a beosztás hogy ne kelljen számolgatni a kútnál. Megnézem hogy hány litert tankoltam, beöntöm az olajat és kész. Ez a flakon vegyszer tárolására lett készítve, bírja az olajat.
[kép]
Czimby
addikt
Sziasztok!
Lenne egy Yamaha neos 50 2t-m, amin befog az első fék.
A nyeget szétszedték kitakarítottam, de előtte is könnyen jártak a dugók.
Vagy a fekcső vagy a főfék munkahenger a hiba oka.
Valamelyik nem engedi visszaáramolni a folyadékot a tartályba.
A probléma az, hogy nem találok se fékcsövet, se felújító szettet a főfékhez.(brembo de típust nem láttam rajta)
Hol találhatom ezeket meg?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
Gabis
őstag
Szia! Oem-parts-ot nézted esetleg?
macilaci78
nagyúr
Öcsémnél a fékcső tömődött el, Yamaha BWS.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Czimby
addikt
Igen ott néztem és pont a főfék munkahenger azon részei nincsenek amiket cserélne az ember dugattyú, karmantyúk.
macilaci78 köszi én is arra tippelek meg ugye a főfékhengerre,
holnap szétbombázom az egészet.
Amikor meg lett véve rozsdaiszap volt a nyeregben meg a főfékhengerben is, akkor kitakarítás + friss folyadék, majd szezon végén megint friss folyadék, erre most meg befog.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
Gabis
őstag
Én a Scarabeo-n úgy tudtam beozonosítani, hogy a gyártót megtaláltam a fékfolyadék tartály fedelén, az átmérőt stb. pedig lemértem. Így pl. mivel csak a karmantyú kellett pár ezer Ft-ért be tudtam szerezni (ha jól emlékszem az Italmondo-nál), és nem kellett az egész felújító készletet megvenni.
#TOTTI
őstag
Köszi, örlödöm, mentem a PCX-el, gyengének éreztem egy70-es 2T-hez kepest, minden másban előnyösebb! Most épp az MT-03, CB300R között vacilálok, de a napokban vettem új cuccokat, Top TPR 12mm főtengelyt, Athena alu hengerszettet, és Dellorto PHVB 19-et, Alfaerre 15/50-es végattételt, hogy legyen, ha horogra akadna egy jobb árú levegős mina., F12 vagy Jog R. Viszont az otthoni demokrácia ezt leszavazta.
macilaci78
nagyúr
FYI: amióta írom, kb 7,5k km, a BWS átlagfogyasztása 4,96l/100km. (Motorolaj még +0,1l/100km.)
A Honda SH300-ba 20 litert tettem, 4,13l/100km a fogyaszás.
Az első 7 literrel elég binárisan közlekedtem vele. Ma reggel jöttem rá, hogy gyakorlatilag a BWS-t is így használtam, csak az nem ment.
Biztosan lehetne lejjebb faragni a Honda fogyiján, ha nem használom ki a gyorsulását, leadok pár kilót és ugyanúgy csak 50-nel megyek (közegellenállás). De már így is jó. Azért a Hungária gyakran engedi meg a nagyobb tepót, a Rákóczi híd meg főleg.
Az ülés alatti csomagtartó nevetséges, kisebb, mint a BWS-ben. A lábtartó is rövidebb, mert a közepe U-alakban elveszi a cipő orrának a helyét. Amúgy mindene nagyobb a Hondának, esetleg csak a tükrök egyforma méretűek. Ennek ellenére a méretét nem kellett megszoknom, elég nagy darab vagyok. Ugyanott elférek vele, ahol a BWS-sel.
A 170 kilós tömege markáns a BWS 72 kilójához képest. Menet közben annyira nem veszem észre, legfeljebb lassú manővereknél és toláskor. Ezt már/még nem forgatom úgy sztenderre állítva, mint a kicsit, de a megfelelő technikával ez is könnyen ugrik sztenderre.
A világítása már-már személyautós, nem az a pislákoló gyertyaláng. Hasznos, hogy a fejidomon van a lámpa, oda világít, ahova fordítom a kormányt.
Tényleg azt tudom javasolni, hogy ennyi plusz erő, méret, kerékméret csak előny a budapesti városi közlekedésben. 70 fölött már rendesen megjön a menetszél, egy plexi biztosan segítene. Mivel keveset megyek ilyen tempóval, nem tervezek plexit beszerezni, de az üléspozíció alapvetően nem az előre dőlős, rendesen hasból kell tartani magam.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
suste
veterán
A méreteid alapján sokat hozna a fogyasztáson egy plexi.
Nálam (kb 100kg) a PCX-nél a nagyplexi hozott 0,2 litert a 2,1-ből!!!
És hát hidegben és esőben is fullon megvéd.
Cserébe nyáron neki kell vetkőzni