Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#90751) b_g_v2 válasza KTMHobby3 (#90746) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

Köszi a tippet, a kövi olaj ezekből lesz! Vagy keverek kézzel...

(#90752) b_g_v2 válasza Zizmand (#90747) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

köszi, erre jutottam én is, hogy nem lehet állítani rajta, lehet a végén kézi keverréssel lesz az igazi :)

(#90753) KTMHobby3 válasza b_g_v2 (#90751) üzenetére


KTMHobby3
tag

Kézi keveréssel pontosan lehet beállítani az 1:50-es keveréket. Egy próbát megér. Vagy pontos méréssel megmérni az olaj fogyást és kiszámítani a valós keverék értéket. Akkor kiderül az igazság.

(#90754) Debilon válasza b_g_v2 (#90752) üzenetére


Debilon
addikt

de akkor ne felejtsd el lekötni az olajozó szivattyút

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#90755) Honda567 válasza b_g_v2 (#90752) üzenetére


Honda567
junior tag

[link] Nekem ilyen Ipone volt nem volt büdös a füst vele olajtartályba öntöttem magának keverte, [link] most ez az Elf van ez rohadt büdös nem ajánlom.

(#90756) macilaci78 válasza Debilon (#90754) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nekem az olajozó szivattyú álltában is átengedett, ezért lett kikötve. Viszont kikötéskor a tartály is le lett ürítve. Szóval csak körültekintően...

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90757) macilaci78 válasza FeniX- (#90749) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Valahol a célok közt az is szerepelt, hogy kinézzen valahogy.
Emiatt vettem lépcsős fúrót, maszkolószalagon jelöltem be a furatok helyét, stb. Az alatta lévő kis tárolóban van a 12V szivargyújtó aljzat, arra van kötve a világítás. A kaputárvirányító 12V elemről megy, a következő lépés egy feszültségszabályzó lesz, mert gondolom, a távirányító nem köszönné meg azt, amit a generátortól direktbe kapna. :)

Azért ez a távirányítós móka vagy 12k Ft anyagköltségbe került amúgy. :U

A tükörszáron pedig egy Quadlock és egy Decathlon telefontartó és szerelemgyereke látható. Így nem kellett elpocsékolnom a csereérett céges telefonra az öntapadós Quadlock adaptert. :D Viszont kell még egy forgatható közdarab, mert így nem rám néz a kijelző, hanem jobbra fel.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90758) Debilon válasza macilaci78 (#90756) üzenetére


Debilon
addikt

hát igen, de gondolom ez egyértelmű :)

más kérdés, hidegen nehezen indul (értsd: 2-3 perc masszív berúgókar és önindítózás)
melegen pöccre, ha állok több mint negyed órát akkor megint csak második-harmadik indításra indul el, benzinszag nincs vagy csak nagyon minimális a művelet vége felé

menet közben nem torpan, teljesen normálisan működik. az alany eghy Kymco people S50 4T

a nehezebben indulást nagy szerviz óta produkálja, amikor a tökig retkes légszűrő is ki lett cserélve

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#90759) KTMHobby3 válasza Honda567 (#90755) üzenetére


KTMHobby3
tag

Az ásványi olajok büdösek. Az az Elf olaj, amit belinkeltél egy keverék olaj. Amit én használok az 100% szintetikus. Kék színű és nem büdös. Alul, azon a csíkon jelölik is ezt.

(#90760) Honda567 válasza KTMHobby3 (#90759) üzenetére


Honda567
junior tag

[link] Másik robogóba ezt a Repsolt használom egy kis szaga ennek is van nem a legjobb. Milyen márka olajat használsz? Régebben használtam Ipone-t az jó volt [link]

[ Szerkesztve ]

(#90761) KTMHobby3 válasza Honda567 (#90760) üzenetére


KTMHobby3
tag

Korábban én is ezt használtam, ez is keverék. Egy átlagos motornak teljesen jó. Mióta nicasilos henger van a motoromon, áttértem a teljesen szintetikus olajra. Alább már írtam: ELF Moto2 Tech-et használok. Nem akarlak befolyásolni, ha Neked az Ipone bevált, nyugodtan használd azt.

(#90762) #TOTTI válasza Honda567 (#90760) üzenetére


#TOTTI
őstag

Motul 710 2T, egész család szereti. :DDD Viccet félre téve, semleges illatú olaj, amíg rajta a szivató van szaga utána semmi.

(#90763) NYPD válasza Debilon (#90758) üzenetére


NYPD
aktív tag

Én pont ilyen jelenséggel szoptam hetekig, mire rájöttünk, hogy a gyorsítópumpánál sehogy sem akart jó lenni a tömítés, és elcsepegett a benzin az úszóházból. Ma kapta meg az új karburátort a motor, eddig hiba nélkül teljesít.

(#90764) b_g_v2 válasza KTMHobby3 (#90753) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

a pontos mérést nem tudom rendesen garantálni, amiatt is kacsingatok a keverés felé...

(#90765) b_g_v2 válasza Debilon (#90754) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

jogos, aztán lesz csak nagy füst, ha bekötve marad! :D

(#90766) b_g_v2 válasza Honda567 (#90755) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

jól látom ez az ipone olaj epres? :D ki kell próbáljam :D

(#90767) b_g_v2 válasza #TOTTI (#90762) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

TOTTI neked is magától kever, vagy te kevered be?
köszi

[ Szerkesztve ]

(#90768) Debilon válasza NYPD (#90763) üzenetére


Debilon
addikt

de ha elcsepegett annak volt látható nyoma? mert nálam csont száraz minden kívülről

majd ha tudok majd rendesen hajolni, akkor megnézem hozzáférek-e a karbihoz, az úszóház alján a csavart kitekerem, van-e benne benzin

bár a sevice manual szerint lehet fals levegő, nem működő automata szivató meg a szokásos dolgok

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#90769) NYPD válasza Debilon (#90768) üzenetére


NYPD
aktív tag

Volt valamennyi, mert nálam elég határozottan engedte a naftát, de ha neked kevésbé ereszt, lehet, hogy nincs olyan egyértelmű nyoma mert hamarabb elpárolog. Érdemes megnézni azért, hogy minden okés e.

(#90770) KTMHobby3 válasza b_g_v2 (#90764) üzenetére


KTMHobby3
tag

Értem. Ezért írtam hogy egy próbát megér egy pontos keverés.

(#90771) #TOTTI válasza b_g_v2 (#90767) üzenetére


#TOTTI
őstag

Én keverem, de nekem se tank, se pumpa nincs fenn. :) Amúgy úgy néz ki elviszik a Betát egy szabad szemmel jól látható összegért, talán egy új PCX 125 lesz helyette.

(#90772) Honda567 válasza b_g_v2 (#90766) üzenetére


Honda567
junior tag

Igen epres már egyszer vettem nem büdös kellemes szaga van enyhén érzik az eper illata. :D 4ezer körül van egyik weboldalon ingyen postával, itt helybe nincs autósboltba azért is vettem a repsolt, elf-et szerelö ajánlotta de nem jó büdös a füst engedhetem le belöle.

(#90773) b_g_v2 válasza Honda567 (#90772) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

köszi szépen, rá fogok próbálni!

(#90774) b_g_v2 válasza #TOTTI (#90771) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

kérdés, miben a legjobb keverni? előre kannában, vagy csak simán tele tankolom és rádobom az olajat?

a beta, ne már, azt a szépséget :), mondjuk pöpec kis járgány lett, és a pcx-ből mi lesz 250-es vagy 350es? :D

[ Szerkesztve ]

(#90775) b_g_v2 válasza KTMHobby3 (#90770) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

egy próbát mindenképpen! köszi

(#90776) #TOTTI válasza b_g_v2 (#90774) üzenetére


#TOTTI
őstag

Kanna, nekem van egy kanna abba 6 liter megy, van egy pohár úgy van becsikozva, hogy 1:45-ös keverék legyen, össze rázom és mehet bele. Mindig közel tele tankkal indulok, annyit nem.megyek, hogy kifogyjon, bár 5-6 literes fogyi adott. :)

-

Pcx csak hobbi, feleséggel néha valamelyik kisgyerekkel rövid gurulás. Variátor tuning alap, bár amíg garos vissza kell alakítani évente.

(#90777) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Hova tűnt FeniX- ? :F :D
Ha erre jársz, jelzem, szót fogadtam neked, tavaly többször mondtad, hogy kell valami motoros ruha. Vettem egy kezdő szettet: [link]
Még cipőt veszek, majd....Erre a hónapra ennyi a költekezés, két autó is leszervizelve, klímások is jönnek, 400 lesz kollégai alapon... :U

(#90778) setup


setup
junior tag

sziasztok, egy Aprilia Sportcity One 50 2t robesz azt csinálja, hogy több napi állás után hidegen beindítom, pár ütemet megy alapjáraton, aztán nagyon megemeli a fordulatot, majd vissza és mindezt gáz nélkül lejátsza attól jóval gyorsabban, mint ahogy egy automata szívatóban a tű mozogni képes. Arra van ötletetek, hogy ez mitől lehet?

Azt nem értem, hogy amikor felpörgeti magát, akkor honnan van ahhoz elég üzemanyag hogy gyorsan forgassa a kereket gázkar nélkül és ha rossz beállítás miatt van ehhez elég benzin, akkor pár másodperc után miért megy vissza magától alapjáratra (igaz szívató által emelt alapjáratra, de alapjáratra és ahogy melegszik a szívató zár el és szépen megy is vissza lejjebb az alapjárat)

A gondom az ezzel az egésszel, hogy az alapjárat fülre is alacsony, kopog tőle a 2T, mint amikor a csúszkák csörögnek a variátorban, viszont emiatt nem tudom az alapjáratot elég magasra állítani, mert ha az a jelenleginél picit is magasabban van, akkor a hidegindítás után gáz nélkül megpörgeti a kereket vagy 30 másodpercig mire visszamegy alapjáratra, de olyan fordulaton megpörgeti, hogy elindul az egész motor a standeren oldalra a járólapon. Gyári Dellorto 17.5 phva és a súbertűnek a végén vagyok, hogy a legjobban zárjon a súber, nem tudom odébb tenni sem.

Ez egy 2T, nem lehet bonyolult, segítsetek már megérteni, hogy jelenleg mi történhet?

(#90779) b_g_v2 válasza #TOTTI (#90776) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

vettem, köszi!

(#90780) KTMHobby3 válasza b_g_v2 (#90774) üzenetére


KTMHobby3
tag

Én ezt egyszerűen oldom meg. Van egy flakonom, amin beosztás van a literenkénti keveréshez. Amikor tankolok a kúton, megnézem hogy mennyi liter ment a tankba és az olajból annyit öntök a benzinbe. 1:50-esre van kalibrálva. Persze tankolás előtt a felét beletöltöm az olajnak és a pontos liter után egészítem ki. Mivel jól keveredik az olaj a benzinben, soha nem volt problémám ebből.

(#90781) FeniX- válasza Zoli bácsi (#90777) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Halihó, utóbb leginkább csak nézelődőként vagyok jelen. :-D :-(
Örülök, hogy "felöltöztél", ez a legfontosabb!

Hidd el, nem fogod megbánni, még az alakodnak is jót tesz a motoros ruha. ;-)

(#90782) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

Sziasztok!

Az alábbi robogók közül melyiket ajánlanátok városon belüli futkosásra egy 186 magas 110-120kg-os személynek? Lábtér illetve üléspozíció miatt kérdezem hogy melyik mennyire kényelmes.

2011-es Aprilia Sr Street (régebbi hátsó körlámpás)
2009-es Aprilia Sr 50 R újabb fajta
2011-es Aprilia Sportcity levegős
2009-es Gilera Runner (legdrágább)
2007-es Piaggio NRG Power DD
2012-es Malaguti F12R levegős
2013-as Yamaha Aerox

(#90783) Gabis válasza SPeti1984 (#90782) üzenetére


Gabis
őstag

Liberty nem opció?

(#90784) SPeti1984 válasza Gabis (#90783) üzenetére


SPeti1984
senior tag

Külsőre sajnos annyira nem jön be. Apumnak Scarabeo van de sajnos az se jön be külsőre pedig karcmentes tökéletes motor.

(#90785) macilaci78 válasza SPeti1984 (#90784) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Csinos, divatos, vagány cipőt szeretnél, ami itt-ott kicsit szorít, kényelmetlen? Vaaagy egy tatásabb modellt, ami kényelmes?

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90786) SPeti1984 válasza macilaci78 (#90785) üzenetére


SPeti1984
senior tag

A kettő között. Ne legyen tatás, de azért elférjen a lábam, meg elviselhető kényelmes legyen. :)

(#90787) suste válasza #TOTTI (#90776) üzenetére


suste
veterán

Most, 16K km után szedtem szét először a PCX-em variátor részét, és nagyon meglepődtem, hogy szinte nem kopott semmit.
A szíj 1-2 tizedminiméterrel keskenyebb csak a gyárinál, és a görgőkön szinte nulla lapolás.
A dobon látszik, hogy lehetne kicsit tuningolni, mert van 2-3 mm ahova nem fut ki a szíj, de mivel nagy plexit raktam, így nekem nincsen értelme.
Viszont kicseréltem a görgőket 19g-ról 16,5g-ra. 17g-ot akartam, de csak ez (RMS :W ) volt polcon a boltban. Sokkal jobban húz. Emelkedőn mindig kicsit úgy éreztem, mintha erőlködne, na ez teljesen eltünt, sőt kicsit most nekem túlpörög. Meg is rendeltem egy márkásabb (Bando) 17g-os szettet, tuti ez lesz a nyerő....

(#90788) macilaci78 válasza suste (#90787) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Jó a PCX is, csak nekem kicsi. Szűk fordulónál beleér a kormány a térdembe, bár kevésbé, mint a BWS-en.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90789) b_g_v2 válasza KTMHobby3 (#90780) üzenetére


b_g_v2
csendes tag

köszi szépen a tippet!

(#90790) KTMHobby3 válasza b_g_v2 (#90789) üzenetére


KTMHobby3
tag

Szívesen!
Annyival egészíteném ki hogy a flakon egy hajfestékes flakon, aminek egy kis lecsavarható kupakja van, így könnyű vele az adagolás. A beosztás az oldalán van, amit 20 ml-enként csináltam, ami literenkénti adagolást jelent. A flakonba 120 ml olajat lehet tölteni, ami 6 l benzinhez elegendő. Hosszabb távú utazáskor könnyebb vinni, mint 6 l keveréket.

(#90791) Zoli bácsi válasza KTMHobby3 (#90790) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Gazdaboltokban, "100 forintos" boltokban is lehet ilyen skálázott műanyag mérőpoharakat kapni.
Amúgy hosszabb távú utazáshoz nem ajánlom ezeket a műanyag flakonokat. Azért nem, mert ezek nem benzin, és olajállók. Tehát ha tartósan benne van az olaj, oldja a műanyagot. Nem akarok beleokoskodni a nagyok dolgába, de azt gondolom, venni kell ilyen kis flakon 2t olajat, aminek beosztásos az oldala, ez olajálló műanyag. Utána utántölthető. [link]
Én mint egyszerű "mentős" műanyag fecskendőket szoktam használni. Nemrég a fűnyírómból is 50ml-es fecskendővel szívtam ki az olajat. MTD fűnyíró, nincs rajta olajleeresztő, így oldom meg. A lényeg, a fecskendő egyszer használható, a benne maradt olaj tönkreteszi. Olaj, és benzin is. Az olajos flakon más fajta műanyag, ugyanaz az anyag, mint a benzines kannák. :U

(#90792) KTMHobby3 válasza Zoli bácsi (#90791) üzenetére


KTMHobby3
tag

Nálam literre van a beosztás hogy ne kelljen számolgatni a kútnál. Megnézem hogy hány litert tankoltam, beöntöm az olajat és kész. Ez a flakon vegyszer tárolására lett készítve, bírja az olajat.
[kép]

(#90793) Czimby


Czimby
addikt

Sziasztok!

Lenne egy Yamaha neos 50 2t-m, amin befog az első fék.
A nyeget szétszedték kitakarítottam, de előtte is könnyen jártak a dugók.

Vagy a fekcső vagy a főfék munkahenger a hiba oka.
Valamelyik nem engedi visszaáramolni a folyadékot a tartályba.

A probléma az, hogy nem találok se fékcsövet, se felújító szettet a főfékhez.(brembo de típust nem láttam rajta)

Hol találhatom ezeket meg?

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#90794) Gabis válasza Czimby (#90793) üzenetére


Gabis
őstag

Szia! Oem-parts-ot nézted esetleg?

(#90795) macilaci78 válasza Czimby (#90793) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Öcsémnél a fékcső tömődött el, Yamaha BWS.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90796) Czimby válasza Gabis (#90794) üzenetére


Czimby
addikt

Igen ott néztem és pont a főfék munkahenger azon részei nincsenek amiket cserélne az ember dugattyú, karmantyúk.

macilaci78 köszi én is arra tippelek meg ugye a főfékhengerre,
holnap szétbombázom az egészet. :DDD
Amikor meg lett véve rozsdaiszap volt a nyeregben meg a főfékhengerben is, akkor kitakarítás + friss folyadék, majd szezon végén megint friss folyadék, erre most meg befog. :))

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#90797) Gabis válasza Czimby (#90796) üzenetére


Gabis
őstag

Én a Scarabeo-n úgy tudtam beozonosítani, hogy a gyártót megtaláltam a fékfolyadék tartály fedelén, az átmérőt stb. pedig lemértem. Így pl. mivel csak a karmantyú kellett pár ezer Ft-ért be tudtam szerezni (ha jól emlékszem az Italmondo-nál), és nem kellett az egész felújító készletet megvenni.

(#90798) #TOTTI válasza suste (#90787) üzenetére


#TOTTI
őstag

Köszi, örlödöm, mentem a PCX-el, gyengének éreztem egy70-es 2T-hez kepest, minden másban előnyösebb! Most épp az MT-03, CB300R között vacilálok, de a napokban vettem új cuccokat, Top TPR 12mm főtengelyt, Athena alu hengerszettet, és Dellorto PHVB 19-et, Alfaerre 15/50-es végattételt, hogy legyen, ha horogra akadna egy jobb árú levegős mina., F12 vagy Jog R. Viszont az otthoni demokrácia ezt leszavazta. :B

(#90799) macilaci78


macilaci78
nagyúr

FYI: amióta írom, kb 7,5k km, a BWS átlagfogyasztása 4,96l/100km. (Motorolaj még +0,1l/100km.)
A Honda SH300-ba 20 litert tettem, 4,13l/100km a fogyaszás.

Az első 7 literrel elég binárisan közlekedtem vele. Ma reggel jöttem rá, hogy gyakorlatilag a BWS-t is így használtam, csak az nem ment. :D

Biztosan lehetne lejjebb faragni a Honda fogyiján, ha nem használom ki a gyorsulását, leadok pár kilót és ugyanúgy csak 50-nel megyek (közegellenállás). De már így is jó. :K Azért a Hungária gyakran engedi meg a nagyobb tepót, a Rákóczi híd meg főleg.

Az ülés alatti csomagtartó nevetséges, kisebb, mint a BWS-ben. A lábtartó is rövidebb, mert a közepe U-alakban elveszi a cipő orrának a helyét. Amúgy mindene nagyobb a Hondának, esetleg csak a tükrök egyforma méretűek. Ennek ellenére a méretét nem kellett megszoknom, elég nagy darab vagyok. Ugyanott elférek vele, ahol a BWS-sel.
A 170 kilós tömege markáns a BWS 72 kilójához képest. Menet közben annyira nem veszem észre, legfeljebb lassú manővereknél és toláskor. Ezt már/még nem forgatom úgy sztenderre állítva, mint a kicsit, de a megfelelő technikával ez is könnyen ugrik sztenderre.

A világítása már-már személyautós, nem az a pislákoló gyertyaláng. Hasznos, hogy a fejidomon van a lámpa, oda világít, ahova fordítom a kormányt.

Tényleg azt tudom javasolni, hogy ennyi plusz erő, méret, kerékméret csak előny a budapesti városi közlekedésben. 70 fölött már rendesen megjön a menetszél, egy plexi biztosan segítene. Mivel keveset megyek ilyen tempóval, nem tervezek plexit beszerezni, de az üléspozíció alapvetően nem az előre dőlős, rendesen hasból kell tartani magam.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90800) suste válasza macilaci78 (#90799) üzenetére


suste
veterán

A méreteid alapján sokat hozna a fogyasztáson egy plexi.
Nálam (kb 100kg) a PCX-nél a nagyplexi hozott 0,2 litert a 2,1-ből!!!
És hát hidegben és esőben is fullon megvéd.
Cserébe nyáron neki kell vetkőzni :(

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.