Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#90351) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Winkler féle Keeway 125-ös teszt videó: [link]
Keeway RK V125C

(#90352) FeniX- válasza KTMHobby3 (#90350) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Gondolom, mire az én kezem közé került már volt neki ez+az baja. (Szokásosan ezeket az 50-es endúrókat a tizenévesek hajtják szét meg tákolgatják jobbra-balra)

Tök jó ez a kis keeway!

(#90353) KTMHobby3 válasza FeniX- (#90352) üzenetére


KTMHobby3
tag

Elhiszem Neked hogy egy ilyen került hozzád. De azért rendbe lehet szedni minden motort. Persze csak ha van hozzá elég türelmed, meg kedved.

(#90354) FeniX- válasza KTMHobby3 (#90353) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Szerencsére, az csak addig volt nálam, amíg nem lett meg a korlátlan jogsim "A"-ra. :-D

(#90355) #TOTTI válasza KTMHobby3 (#90353) üzenetére


#TOTTI
őstag

Nekem vatta új szinte minden, de ha próbálgatom, csak melegítem amig rajta van a kézi szivató, már befog a "szaga", pedig szigorúan 50-es a keverék, Motul 710, de mondjuk én szeretem. ;] Igaz én csak tekergek vele hobbiból!

(#90356) KTMHobby3 válasza #TOTTI (#90355) üzenetére


KTMHobby3
tag

Az természetes hogy füstöl minden motor, főleg hidegindításkor. Én nem szoktam melegíteni, hanem egyből elindulok. 500 m után már nem látni hogy füstöl. Én is szintetikus olajat használok, szigorúan betartva az 1:50-es keverési arányt.

(#90357) Repsol600 válasza nyogo83 (#90344) üzenetére


Repsol600
addikt

Én sem nagyon hiszek benne, azért kérdeztem nincs e valakinek tapasztalata vele. :DDD

(#90358) FeniX- válasza KTMHobby3 (#90356) üzenetére


FeniX-
aktív tag

emlékszem, nekem az a pár kétütemű, amihez volt szerencsém mindig úgy működött, hogy a kipufogó összeillesztéseinél/végénél mindig volt olajcsöpögés, vagy "bajusz"-aminek talán hívják. Szóval, ilyen olajcsepp, mivel valószínűleg túl sűrű volt a keverék.
De az tuti, hogy az összes kabátom, ruhám átvette ezt a kétütemű szagot.

(#90359) KTMHobby3 válasza FeniX- (#90358) üzenetére


KTMHobby3
tag

Elárulom Neked hogy annak ellenére hogy 50-es keverékkel járok, a kipufogó végénél mindig van olaj. A motor max fordulaton kifogástalanul működik, mégsem ég el a szintetikus olaj. Én nem érzem az olajszagot, talán mert a szintetikusnak nincs szaga, vagy az én orrom már nem az igazi. De én szeretem a kétütemű szagát, meg vagyok fertőzve.

(#90360) FeniX- válasza KTMHobby3 (#90359) üzenetére


FeniX-
aktív tag

A trabi/wartburg szagát nagyon szerettem, akárcsak a régi ikarus-féle dizelt is.
A kétütemű robogóknak valahogy orrfacsaróbb a bűze, az elviselhetetlen. :-)

(#90361) KTMHobby3 válasza FeniX- (#90360) üzenetére


KTMHobby3
tag

Akkor Te egy különleges ember vagy.
Már miét nem hinném el Neked? Volt idő, mikor én is így éreztem. Mostanában a dízel annyira nem jó nekem. A kétüteműt azért még most is szeretem.

(#90362) FeniX- válasza KTMHobby3 (#90361) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Dízelből az újaknak borzalmas szaga van. A régi hajók, buszok azok kellemesek, meg a hagyományos kétütemű. :-D
Micsoda pangás van, hogy ilyen témákról kell beszélgetni, igaz? :)

(#90363) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Na, hogy kicsit ON is legyek, ma felhívtak megint a kedvenc kereskedésemből, hogy a keeway k-light kifutott model és helyette van ez:
https://www.hasznaltauto.hu/motor/keeway/egyeb/keeway_egyeb_x-light_125_rendelheto_auto-motor_beszamitas-19977891
Névre írva kicsit még mindig 1 millió alatt. Egész pofás kis járműnek néz ki.

(#90364) zombei válasza FeniX- (#90363) üzenetére


zombei
aktív tag

Szerintem jobban is néz ki, kicsit scrambler-es dizájn. :)

(#90365) NYPD


NYPD
aktív tag

Halihó, egy ideje csak csendben követem itt a történéseket, de most kérdeznék egyet.

A dekli tömítésem folyamatosan szétszakadozik, mennyire lenne pronyó ha a gumicsík nélkül tenném vissza a fedelet?

(#90366) #TOTTI válasza NYPD (#90365) üzenetére


#TOTTI
őstag

Minarellinél távtartás szerepe is van, meg elvileg nedvességet is szigetel, de volt már nekem is úgy, bár volt, hogy néha kerregett a berúgó.

(#90367) NYPD válasza #TOTTI (#90366) üzenetére


NYPD
aktív tag

Kymco Agility, ebben nem mina van. A berúgót amúgy is szét kéne kapnom és kipucolni, mert olyan, mintha mézes bödönben mozgatnék egy fakanalat. :D

[ Szerkesztve ]

(#90368) Zoli bácsi válasza FeniX- (#90363) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Kevés lesz megint....... ;)
250cm3 alatt szerintem ne nézegess.... Minimum: [link] [link]

(#90369) macilaci78 válasza FeniX- (#90363) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Mennyire lenne ez eladható 1-2 éves korában, 3-5k km futással?

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#90370) nod1 válasza NYPD (#90367) üzenetére


nod1
csendes tag

hello,

vedd le ha úgy van. van szerepe a hézagolásnál, de én használtam tömítés nélkül, nálam nem volt gond. Azt gondolom, hogy inkább a port, vizet, párát tartja kinn, szóval így télen ez lenne az elsődleges funkciója. De ha gyárilag oda tervezték, akkor lehet szerepe abban is, hogy rendesen álljon a dekni, és ezálltal pl. a kuplungtengely csapágy is illeszkedjen oda, ahova kell, de most nincs előttem már, hogy ebben a dekniben pl. van e ilyen.
Berúgó:
Deknid nem tört még szét a berúgó körül? Nekem végül az is megadta magát.
Én is ritkán írok ide, szóval új infó neked, hogy elengedtem az Agility kezét. Finom, fiatal, ropogós új robogóra váltottam, egy igazi japán csodára, ééés injektoros.
És képzeld, ez is egy igazi foshalom. :D
Tisztellek, hogy küldöd még az Agilitynek? Gondolom a csodás gazdasági helyzet miatt nincs még meg a nagy buresz.

(#90371) NYPD válasza nod1 (#90370) üzenetére


NYPD
aktív tag

Pontosan, egyelőre parkolópályára került a motorvásárlás, Burgman értékelhető 1 misi alatt nincs, Kymco Downtownokat nézegettem még, de az is 6-700-tól indul a valamire való. Pedig elengedném már én is nagyon szívesen, de sose úgy jön ki a matek sajnos....

Már azon is gondolkoztam, hogy valami 125-öst átmenetileg, de azok is már vagy 4-5 kiló, és a végén kb dupla annyiból jönnék ki, mire megveszem a nagyobbat is + szervizek, stb.

Dekni nem tört el elméletileg, nem látszik nyoma. Nagyon ritkán van rúgva, úgyhogy valószínűleg csak a retek miatt megy nehezen a szerkezet. A tömítést meg szerintem inkább kicseréltetem majd, az a biztos, plusz megkérem a szerelőt hogy pasztával ragassza már fel, úgy hátha nem ugrik szét olyan gyorsan.

(#90372) FeniX- válasza Zoli bácsi (#90368) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Áh, hagyd el! Egyelőre semmit nem nézek, max 'kóstolgattam'. Miután az autó műszakiztatása és kuplung cseréje egy normális, számlás szervizben elég sok pénzt felemésztett most és továbbra is javarészt otthonról dolgozom, igazából tényleg csak nézelődök.
De még nem érzem egyelőre, hogy nagyon kéne vennem valami újabb pénznyelőt otthonra. :)

[ Szerkesztve ]

(#90373) NYPD válasza FeniX- (#90372) üzenetére


NYPD
aktív tag

Ezek az érzések általában tavasz körül szoktak megváltozni, mikor jönnek a 10-15 fokok.... ;]

(#90374) FeniX- válasza NYPD (#90373) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Amúgy még mindig - valamennyire a környezettudatosság - és az "eltarthatóság" miatt is inkább húzna a szívem valamilyen elektromos járgány felé, de ennek a hátrányait már megbeszéltük. (negatívum: 40km/h, pozitívum: nem csesztethet a közösképv. hogy ne tároljam bent a pincefolyosón; nem kell tartani tőle, hogy megkotlik egyhamar.)

[ Szerkesztve ]

(#90375) yuing


yuing
őstag

Azon lamentálok, hogy értékesítem a három éves Super Soco TC-met, és az árából vennék egy nagyobb robogót.
A 125-ösök mindig is vonzottak a dinamikusabb városi közlekedés miatt.
125-ből mit érdemes venni? Olyan 3 év körüli motorra gondoltam, amivel még remélhetőleg nincsen probléma.

(#90376) FeniX- válasza yuing (#90375) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Inkább azt meséld el légyszi, hogy hogyan használtad és milyen tapasztalataid voltak?

(#90377) yuing válasza FeniX- (#90376) üzenetére


yuing
őstag

Miskolcon használtam/használom városi közlekesédre. Körülbelül 50-55 km-et megy el normális, élhető tempóban. A végsebessége alattam 60-70 km/h közé tehető.
A városi közlekedés többnyire élmény volt vele a rugalmassága miatt. Ugyanakkor esetekben éreztem az erő hiányát, dombos környezetben például. Illetve a hangtalan közlekedés veszélyes tud lenni a figyelmetlen sofőrök miatt, akadtak necces pillanatok sajnos.
Összességében meg vagyok elégedve vele, amit ígért anno a Handrás videót látva, maximálisan teljesítette.
A típushibája engem is utolért, alulméretezték az akksi csatlakozóját és kábelét. Ezt a Super Soco Magyarország orvosolta garancia időn kívül díjmentes kiszállással, szóval velük kapcsolatban is csupán pozitív tapasztalatot szereztem.

Azért gondolkoztam el erősen a cseréjén, mert több erőt szeretnék. Más okom nem lenne a váltásra. Meg kicsit hiányzik a motor hangja. :)

(#90378) FeniX- válasza yuing (#90377) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Szia, köszi!
Ez mit jelent pontosan, hogy alul méretezett a csatlakozó?

(#90379) yuing válasza FeniX- (#90378) üzenetére


yuing
őstag

Nem bírták az áramfelvétel során keletkező hőt, egymásba olvadtak gyakorlatilag.

Amúgy ahogy nézegettem a piacot, elég komoly áruk van a használt motoroknak. Néhány éves példányokat új árában szeretnének eladni az emberek....

(#90380) Zoli bácsi válasza yuing (#90379) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Én kipróbáltam anno a gépet, Érden, a kereskedésben. Van egy kis domb a kereskedés mellett, az akkori 135 kilómmal segíteni kellett a motornak, hogy dombnak felfele elinduljon. Nem is vettem meg, egy Liberty 125-öst vettem inkább.
Azt gondolom, ha van rá jogsid, kicsit nagyobbat is nézhetsz. Amúgy 125-ös kategóriában a PCX a favorit, legtöbbet eladott. Én a Liberty-t is merem ajánlani, postás motornak használják sok országban. Ha nincs előítéleted, egy új Keeway (Vieste) kijön egy pár éves japán gép árán, aztán új, garanciális. A mostani gépeik más kategória, mint a régiek, nem mondom, hogy jobb a minőség mint a Hondának, de teljesen jó, az alkatrész viszont olcsóbb. :)

(#90381) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Félig off: Kár, hogy ezeket nem hozzák be - valószínűleg - az országba.
Ezeket egyszerűen IMÁDOM!

(#90382) yuing válasza Zoli bácsi (#90380) üzenetére


yuing
őstag

A Liberty-nél milyen fenntartási költségekkel lehet számolni?

Amúgy ez a Vieste jól néz ki szerintem, nem vagyok előítéletes a kínai márkák kapcsán.

(#90383) FeniX- válasza yuing (#90382) üzenetére


FeniX-
aktív tag

3000 km-enként olajcsere (1liter) plusz 5 ezer km-nél levegőszűrő és gyertyacsere, meg 10 ezernél szíjcsere. Ilyesmik.
Ezek elég olcsón fenntartató gépek.

[ Szerkesztve ]

(#90384) yuing válasza FeniX- (#90383) üzenetére


yuing
őstag

Első lépésként meghirdetem a Super Socot, aztán meglátjuk sikerül-e eladni. Valamit tudok majd venni helyette, van kínálat a 125-ösökből. Gondolom ez tavasszal élénkül még.

Akkor a Keeway-től nincsen ok tartani? Nem esik szét alattam? :)
Kymcom volt anno, egy People 50-es. Azt imádtam, rendkívül megbízható motor volt.

(#90385) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Helló!

Aprilia Scarabeo-ra gyárilag lehet lábtartót szerelni? Több 50-es 2T-n láttam, hogy van, igaz, ezek későbbi modellek, nem 1997-esek. Vagy csak takoltak rá egyet, de gyárilag nincs a motoron fúrat?

(#90386) Zoli bácsi válasza yuing (#90382) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Nos, sokat nem tudok nyilatkozni, áprilisban 3,5 évesen 1.400km-rel adtam el.....Vagyis számítattam be, 640-ért. (Másnap 840-ért eladta a kereskedés).
Persze utánanéztem sok mindennek vásárlás előtt. A kopó-fogyó alkatrészek jó áron vannak, de az idomok, motorikus alkatrészek horror ár, de ugyanez van pl. a PCX-nél is, meg a többi japán motornál.
Szóval ha nem töröd össze, meg nem kell belenyúlni, akkor olcsón fentartható.
Ezt nézd meg, a sportosabb, erősebb Vieste: [link]
Ha van rá jogsi, meg keret, érdemes megnézni. Mivel friss széria, használt nem nagyon van, de hátha.....

(#90387) IMIIKE1998 válasza FeniX- (#90383) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Ezek alapján szinte ugyanannyiból fent lehet tartani egy 4T 125-öt, mint egy 4T 50-est. Csak akkor nem értem, miért kínálják olyan drágán az 50-eseket. Annyival nem olcsóbb és városban egyre korlátozottabban lehet őket használni, mivel egyre nagyobb a forgalom.

(#90388) yuing válasza Zoli bácsi (#90386) üzenetére


yuing
őstag

Miért adtad el a Liberty-t? S mi lett helyette?

Köszi az infókat, ha értelmes áron el tudom adni a Super Socot, belevágok egy nagyobb robogóba, megszületett az elhatározás.

[ Szerkesztve ]

(#90389) KTMHobby3 válasza FeniX- (#90363) üzenetére


KTMHobby3
tag

Szia!
Én ki vagyok akadva ezektől az áraktól. Egy motor megér annyit? Én 22 éve 25 ezerért vettem a KTM 50-es motoromat, és még ma is járok vele. Igaz költöttem rá, de egy százasnál nem sokkal többet. Persze, akinek van rá pénze, annak nem probléma. Te hogy látod ezt?

(#90390) Zoli bácsi válasza yuing (#90388) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Azért adtam el, mert abszolút kihasználatlan volt, a garázsban állt. Nekem nem munkába járni kellett, egyszerűen megszoktam hogy régen mindig volt motorom. Aztán most megengedhette magának az ember, megvettem hobbinak. De nem az igazi volt nekem a robogó, állítólag a közel 2m-es magasságommal, meg a tél végére rendszeresen összeszedett 135 (+) kilómmal nevetségesen néztem ki rajta. Kisebb túrákra fogtam be, de kevés volt az erő, max. 80-nal hajtottam, és úgy éreztem életveszély, ha az embert mindenki meg akarja előzni. Kisvárosunkban szintén életveszély volt vele a közlekedés, szerintem ránézésre elektromos biciklinek nézték, és sokszor nem kaptam elsőbbséget. Első évben mentem 1100km-t, aztán 2 év alatt 300-at.....Beszámíttattam egy Benelli Imperiale-ba. Ez is kínai, először majdnem elrántott, 205 kg, pedig 20 kiló fogyással is bőven verem a mázsát.....
Először nehéz volt megszokni a dög váltós motort, de mostanra marhára élvezem. Motornak nézik, egy vészfékezésem nem volt, mindig megkapom az elsőbbséget. Ugyan a teljesítménye a köbcentihez képest nevetséges (400ccm3 21LE), de hosszú löketű motor, alacsony fordulaton leadja a nyomatékot. NYOMATÉK. Úgy képzeld el, ha rosszul pakolok vissza rendőrlámpánál, 2. fokozatban ugyanúgy elindul, észre sem veszed hogy kettesbe indultál, csak abból, hogy jó hosszú lett ez a fokozat....Szél, kisebb emelkedő, 120 kilós teher..Észre sem veszi, megy. Jó időben felpattanok rá, aztán lemegyek a Bakonyba. kerülök egyet. Robogónál sokkal kényelmesebb, meg ugye a 80-90 km/h az 3500-4000-es fordulat. Megy 100 fölött is, kényelmesen, utazóba, de ilyenkor már átlagos hangja van. Én nem bántam meg, azóta is azt mondom, akinek van rá jogsija, és kimenne a városból, az ne 125-öst vegyen. Bánom is én, hogy többet fogyaszt (Kb 1literrel) :D
Ha kiértem egy erdősávból a robogóval, és pofába kaptam a szelet, a 80 km/h suhanás azonnal 70 km/h lett, és innen már alig akart gyorsulni, de nem is erőltettem. Most ha szembe kapom a szelet, a motor ugyanúgy megy tovább..És ha gázt húzok, készségesen megindul, neki a szélnek. :)

(#90391) FeniX- válasza IMIIKE1998 (#90387) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Sokan vannak, akiknek drága a B125 jogsi és ennyi plusz pénzt már nem akarnak rááldozni a dologra, plusz még van egy vékonyabb szegmens, akit továbbra is elriaszt a rendszám, mert rendszám nélkül büntetlenül lehet szabálytalankodni.

(#90392) FeniX- válasza KTMHobby3 (#90389) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Maradi vagyok 40 évesen. Irreálisan is.
Nekem egy autó 1,5 millió, motor meg 800.000 lélektani határon van. Már ezek is olyan összegek, amiket nehezen köhögök ki, még azzal együtt is, hogy relatív jónak mondható a fizetésem. Viszont, minden másra (is) egyedül vagyok, így a "családi" kassza minden aspektusát saját magamnak kell kigazdálkodnom.

[ Szerkesztve ]

(#90393) IMIIKE1998 válasza FeniX- (#90391) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Ezt értem, csak nekem nehéz elképzelni, hogy városi forgalomban valaki egy 4T 50-essel érdemben tudjon közlekedni. Nyilván nem kell egy erőgép ilyen felhasználásra, de még a külső sávban is kell szerintem egy gyári 50 2T ereje, hogy ne dudáljanak/centizzenek le állandóan. (És ez nem Budapest.)

[ Szerkesztve ]

(#90394) Árpi001 válasza IMIIKE1998 (#90393) üzenetére


Árpi001
senior tag

Nekem egy Suzuki address 4t 50 Injektoros van, és van abban valami amit mondasz.
Én is tervezem legalább a B 125 ig bővíteni a jogsit, mert egy 125 el már nem tolnak le.
Mindazonáltal még élek, pedig tavaly egy teljes szezont nyomtam le vele Bpen.
Kulső kerben lakom, és egy olyan útszakaszon jártam jórészt be ami egy részén ráadásul 90 kmes.
Pár hónapja volt szerencsém kipróbálni egy 125 pcx - et, elég nagy a különbség!

A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.

(#90395) FeniX- válasza Árpi001 (#90394) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Te pl. hogy abszolválsz egy jászberényi utat? Idősávozol (megvárod, amíg relatív dugó lesz rajta) ?
Más taktikád van?
Szívesen vennék 50-es négyüteműt, mert bírom az ilyen mini-járgányokat, de én is kevésnek gondolom.

(#90396) teleahocipöm válasza Árpi001 (#90394) üzenetére


teleahocipöm
senior tag

Ha 125 el vagy, akkor is lesz aki le akar tolni, a kisteherautósok egy jelentős része a zöld lámpánál akar legyorsulni, ha pirosnál be mész elé akkor megsértődik, dudál majd ott liheg a sarkadban.

(#90397) #TOTTI


#TOTTI
őstag

Végül beruháztam egy új szett kuplung és harang szettre, így már a blokk minden alkatrésze az utolsó szilentig "új", végülis nem hűtött harang mellett döntöttem. Egyik oka, hogy ez halkabb, nem ventillátorként üzemel, nem kell, mert a hajtásház nem szellőztetett, a másik, hogy a kisebb felületű harangok, nem tudják leadni a hőt elég hatékonyan. Maradt ez a szett. Kék 2mm polini rugót kapott, így 7500-nál fog és már ugrik is. :)

[kép]

Amivel még a sport tuningban előre tudnék lépni az egy Yasuni R, de annál rá kéne tegyek egy ezrest a fordulatra, 9500-as kifutáson, viszont lóerőben a TT-vel papíron ugyanott vagyok 8800-nál. Viszont végre nyernék egy 10-est alaphangon.

(#90398) sityupityu válasza #TOTTI (#90397) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Nekem van is egy Yasuni R-em "raktáron" (nem akarom eladni). A meg nem született utolsó saját célra született projektem része lett volna, de egyenlőre várakozó állásban van.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#90399) Árpi001 válasza FeniX- (#90395) üzenetére


Árpi001
senior tag

Az pont kevésbé necces, mert van rajta busz sáv.
Én a legelejéről csatlakozom be, ezért a felüljárón, felfelé 38 kmel nem biztos hogy szeretnek, de dudálni még nem dudáltak. :)
A Kereszturi út felé menni szerintem jóval rövidebb, de az eleje pl 90 es, és nincs rajta buszsáv.
Érthetetlen módon biciklisáv sincsen, pedig a kertészetek, autóbóntok, stb előtt bőven elférne,egész az Egis járdáig.

Teleahocipom: azért a kipróbált pcx lazán csapta alattam(104 kg) a 90 et.
Amelyik kisteherautósnak ez kevés, Bpn belül, és neki áll problémázni, azzal szívesen " elbeszélgetek". ;]

A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.

(#90400) FeniX- válasza Árpi001 (#90399) üzenetére


FeniX-
aktív tag

A sáv közepén mész, vagy lehúzódsz? az akadémia telep részén, ahol van a két járda-sziget nem veszélyes? Bringával én mindig félek, mert hallom, hogy rágyorsítanak mögöttem, és ott elszűkül az út.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.