Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Tamás9x
őstag
Igen, de van rengeteg ventis kivitel, ami megjáratja a levegőt. Olcsóbb drágább verzók.
https://www.youtube.com/@kisstontour
Honda567
junior tag
[link] Green Start használt már valaki motort mosni? 1:10 arányban kell be keverni.
Honda567
junior tag
köszi a segitséget!
Zoli bácsi
őstag
Adtam el én is motort 1500km-rel....De ezt a sokat.. Vahjon hogy hozták össze..?
8km-rel eladó. [link]
Csak érdekességképp, dobálja fel a Győri kereskedés hirdetéseit, amúgy nem keresek motort.
Azon gondolkodom, a meglévővel lerotyogtatok Nick-re, megnézem a Rába mit öntött el....
[ Szerkesztve ]
(#89305) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#89304) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Hm, mifelénk a szójárás szerint csülkös bableves után szokás rotyogtatni...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
vendingo
veterán
Megvolt az első fogyasztásmérésem a cbf-el. 2.27l lett, pedig elég sokat nyeleztem. :)
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Tamás9x
őstag
Mekkora az ajánlott olajcsere periódusod?
https://www.youtube.com/@kisstontour
vendingo
veterán
3000km, és 1 liter olaj kell bele.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
KTMHobby3
tag
Legkedvesebb, egyetlen Bátyám, aki már nincs köztünk, gyakran járt le Nickre pecázni. Szerintem is nézd meg mi történt ott. Remélem minden visszatér a régi megszokott állapotokhoz. Kívánom hogy Te is így érezd.
Zoli bácsi
őstag
macilaci78: Igen, felénk is használatos oda...
De ha mennél vele egy kört, pláne kis fordulaton a gázt elengedve tényleg "rotyog", sőt bele-bele pukkant a kipufogóba......
Ha érdekel benneteket, Nicken ez a helyzet: [link]
Google drive tárhelyemről megosztott videó. Remélem sikerült megosztanom. Háttérben a videó elején ahol elönti az utat a víz, ott a mocim. Megnézegették páran.
Vendingo: Alattam a CBF125 1,9 litert evett. Persze 75-80-al, hosszú úton.
(#89311) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#89310) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Ide nem motorbicikli, hanem vízibicikli kell, csónakmotorral.
Látjuk a videót.
Ha már Google drive, miért nem dobtad fel YouTube-ra? Tárhelyet nem kér, később is elérhető.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Tamás9x
őstag
Az már nagyon is élhető, az én 1000-es periódusomhoz képest.
https://www.youtube.com/@kisstontour
Árpi001
senior tag
100 es?
Mit hajtasz?
Alattam egy Suzuki adress 50 4T, és azt hiszem 2000 enként ajánlott.
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
Tamás9x
őstag
zs190-es blokkot. 4T-50-et tuti nem hajtanek 2000-ig. Inkabb olcso olaj de 1000. 2000 ongyilkossag foleg hogy szuro sincs benne. Onnam tudom, hogy volt egy par.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
Árpi001
senior tag
Nekem meg senki sem módra hogy 1000 enként kéne cserélni...
Azt olvastam 2000 enként javasolt [link]
[ Szerkesztve ]
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
Tamás9x
őstag
Ez olyan mint a kocsiknal. ott se tartjuk be a gyari periodust. Szuro nelkuli motoroknal meg akar :4-el, mert nincs ami megfogja a szemcsekek, csak a nagyobb darabokat.
https://www.youtube.com/@kisstontour
(#89317) Zoli bácsi válasza macilaci78 (#89311) üzenetére
Zoli bácsi
őstag
Még soha nem raktam fel semmit oda, mert nem ismerem. De egyszer megpróbálom.
Olajcseréhez: Nagyon nem mindegy hogyan van használva a jármű. Hosszú utakon kevéssé fárad el az olaj, rövid utakon, sok indítással, szinte be sem melegítve hamar elfárad az olaj.
Magyarán azt gondolom, hogy ha rövid utakra használja valaki, cserélje sűrűn. Ha egy indítással legalább 20km-t megy, akkor kitolhatja.
Tavaly nyáron nem volt autó a cégnél, egyik Merci mentő kb 65 ezret ment egy olajcserével. Ma van benne 544 ezer km, semmi baja, olajat nem eszik, 160-nál lekorlátoz az elektronika, mert még menne. Kórház nincs a kisvárosunkban, szóval egyhuzamban megy legalább 100km-t. 5km-es utakkal szerintem nem bírta volna ki.....
Szóval nem mindegy hogyan használják a gépet, meg persze évekig sem legyen benne az olaj, ha valaki keveset megy akkor is cserélni kell.
Amúgy én a saját gépeimnél a gyári ajánlást nagyjából felezem, tehát a kocsi 15 ezres ajánlása helyett 7, max. 8 ezernél csere, ez úgyis egy év. Motornál is így tennék, de ott előbb eljön az egy év, mint a kilóméter.....
FeniX-
aktív tag
Úgy tudom én is, hogy a kis 50-es négyütemüeknél max 1500 km egy olajcsere periódus.
Más: eladtam ma a keewayt, úgyhogy a 9 éves jogsis történetem során ez volt a legrövidebb ideig birtokolt motor. :-D
Még nem tudom, mi lesz belőle/helyette. Mindig vannak költségvetési lyukak, amiket be lehet tömködni.
Zoli bácsi
őstag
Vegyél egy Imperiale-t.
De inkább minél fiatalabb japán gépet. Ereszd el ezt a Keeway vonalat.
KTMHobby3
tag
A gyári ajánlást illik betartani, a többi a "hiedelem" kategória.
Árpi001
senior tag
Suzuki adrees 50 4 t
Japán belpiacos.
Semmilyen ajánlast nem találtam hozzá.
Más, hasonló típusok ajánlásait tudom alapul venni.
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
Tamás9x
őstag
A gyari ajanlast a szereloim, es sok mas szerelo szerint is illik felezni, mert azok kornyezetvedelmi okobol annyiak amennyiek, nem motorvedelem miatt. a kocsiban sem hagyom 30.000km-t az olajat, 12-15-nel mar ledobom de varosban akar 8000-nel is.
https://www.youtube.com/@kisstontour
FeniX-
aktív tag
Motorikusan egyébként csak ajánlani tudom a keewayt, számomra egy No.1. megbízható márka. (Persze, ahogy Nyogó is írta, olyan 2015-től)
Az az egyéni marhaságom, hogy az EURO5 125 köbcenti már alig tudja teljesíteni a 85km/h-t, meg a periféria alkatrészek nem annyira kifinomultak.
De ezzel az RKS-sel sem volt gondom.
Ha már home office van és megtehetem, hogy nem kell mindennap bejárni, akkor ez marad hobbi, és ennek megfeleően elfogadom, hogy költök rá egy évben x-százezret. /adás-vétel + szerelés, különbségek/
:-D
Így legalább van módom több modelt is kipróbálni. De most megint felfele fog menni a benya ára is, meg az alkatrészek is jócskán...
[ Szerkesztve ]
FeniX-
aktív tag
Holnap megnézünk a szomszédommal /akinek még nincs jogsija/ egy keeway cityblade-t itt a gyulainál. Szép állapotban van a képek alapján. Tök jó, mikor így látom, hogy a környezetemben az én hülyeségem (is) befolyásoló hatással van rá, hogy mások is megkedvelik a motorozást, mint olcsó/praktikus közlekedési formát.
[ Szerkesztve ]
vendingo
veterán
Cityblade-et csak akkor, ha kihagyhatatlan áron van. Nagyon vérszegény, kissé gagyi kidolgozású, gyenge anyaghasználattal. Asszem 85 körül van a vége. Majdnem vettem én is, de gyengének és kissé gagyinak találtam.
Vieste lenne egy jobb alternatíva, de az is elég harmatos teljesítményű.
Városban közlekedni jó mind a kettő, de másra nem igazán ajánlanám.
Méretileg, kényelemben elég jók még magasabb embereknek is.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
FeniX-
aktív tag
jaja, sajnos az EURO5 megfojtotta ezeket, ahogy írtam is: az előző keeway superlight is 85km/h volt a gépkönyv szerint is.
Köszi a tippeket!
#TOTTI
őstag
FeniX-
aktív tag
Nem semmi! Ez később sem jön le, ahogy az ember lába koptatja?
#TOTTI
őstag
Az elem amit próbáltam, mosható, kaparható, semmi nem látszik, majd az idő eldönti. Használtam egy hasonlót az textúrált is volt (pinty plus), de ez tapintásra brutális. Na meg nem akartam eltérni színben és ebben van 4 árnyalat. Élőben nem ilyen kékes.
FeniX-
aktív tag
Zolibácsi, ha esetleg elkerülte a figylelmed:
https://totalbike.hu/tesztek/2023/08/06/benelli-imperiale-400-teszt/
Zoli bácsi
őstag
Nem, nézegetem a Totalbike oldalt. Őszintén megmondom, nem igazán tetszett a teszt..A motoros topikban írtam véleményt (kivételesen, ott keres rá a típusra ha valaki venne):
[link]
Azért kösz hogy szóltál.
vendingo
veterán
Az a cikk messze nem teszt, max élménybeszámoló.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
FeniX-
aktív tag
Hát, mióta lecserélődött a régi TC/TB gárda, nagyon felhígult a cikkek minősége. Én is csak ritkán nézek már oda.
Anno a Zách Dani és a Csikós Zsolti tesztjeit, no meg Zombiét szívesen olvasgattam.
Zoli bácsi
őstag
Igen, nem is cikk, valóban. De engem valahogy zavar, az egész (negatív) hangvétele. Tudjátok nagyon jól, hogy szkeptikusan álltam neki az egész motornak, nagyon nem bíztam a kínaiban, de másrészt kíváncsi voltam.
Ennek a típusnak igenis van létjogosultsága. Pontosan azok, akik szeretik a veteránmotorokat is, ez stimmel.
Nem igazán van ilyen robosztus, hosszúlöketű gép a piacon (esetleg a R:E.). Igen, részben egy őskövület. Másrészt az alacsony fordulaton leadott nyomaték teszi egyedülállóvá.
Ezenkívül azért benne van az anyag rendesen, ami szintén egyedi. Szerintem hosszú élettartamra, igénytelenségre, könnyen szerelhetőségre van az egész típus tervezve.Indiába, igen, oda gyártották.
Úgy gondolom az előnyökről semmi szó nem esett.
Nem akarom ám itt piedesztálra emelni a típust, de elmondom, pár motoros ismerősnek odaadtam, próbálják már ki, tetszett mindenkinek.
Lenne hozzá oldalkocsi, vennék hozzá, elsőrendű horgászjármű lenne. Csak meg kellene tanulni újra vezetni.....
Amúgy ha azt érzitek, hogy kezdem megszeretni, így van.
Kezd bizalom lenni, holnap, vagy valamelyik nap elmegyünk Csobáncra...Meg a környékre.
nyogo83
Topikgazda
Zsenialis. A srac ellopott egy Super Socot, amirol fogalma sem volt micsoda es egy kis nehezsegei voltak az inditassal
[link]
FeniX-
aktív tag
Azért megpróbálta berúgni. :-D
macilaci78
nagyúr
Remélem, megtalálta a benzincsapot.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Honda567
junior tag
Én most az idomokat fogom festeni, te hányas víz papírral szoktad kezdeni a csiszolást?
Műanyag alapozó sprayt vettem Maestro a márkája,
a gittelést nem tudom mivel fogom spraybe is van Szórógitt, vagy a kencés amit össze kell keverni.
#TOTTI
őstag
Ha köröm elakadós a karc akkor 240-es papír vizesen, pinty plus spray szórógitt, ha mélyebb akkor kell a kencés. Fényezés elött 800-as vizesen. A festéket és a felületet is érdemes melegen tartani, hogy terüljön jól, én a két rétegek közt 10-20 percet várok, a lakk elött fél órát kb. Ez ugye amatőr metódus, spray festékkel, de mivel minden elem egyforma lesz nem fog elütni.
-
Az elöbbi műanyag elemek festése pedig aktív habos (spray) mosás, neosil szilikon eltávolító, majd 3-4 rétegben felvittem, fontos, hogy tiszta legyen a műanyag felület. Még ma is nagyin tetszik.
Honda567
junior tag
Műanyag alapozót te szoktál fújni rá festés előtt?
Szép lett a taposó idom olyan lett mint egy új.
FeniX-
aktív tag
Változott a terv. Ma megnézem, de már magamnak. :-D /A srác lemondott róla, miután valami "hardcore motoros" barátja lebeszélte róla. "Ha nem akarsz sz*pni csak japánt veszel!"
Nem agitáltam, hogy nem így van... ;-D
Árpi001
senior tag
Ezt nekem is mondta a közös ismerősünk, illetve azt hogy vagy Japánt vagy Olaszt,.
Aztán meg nagyítóval találtam hozzá olyan szervizt ahol egyáltalán szóba álltak velem...
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
#TOTTI
őstag
Csak akkor, ha nyers műanyagot festesz, ha fényezett, csiszolt, kittelt elemet akkor nem.
Debilon
addikt
Üdv!
adott egy People S50 4T
berúgó racsnit kellett cserélnem, mert a régi elkopott (mindkét oldala cserélve lett), amikor megadta magát nagy nehezen és szerencsémre éppen működött az önindító de már akkor is fura volt, hogy a berúgókar mire hazaértem pár kilométer alatt lefelé elmászott menet közben ahogy járt a motor, nem maradt a helyén. előtte minden rendesen működött
most, hogy minden a helyére került, visszaraktam a deklit a helyére, ugyanaz van a berúgókar nem marad az alap állásában, lábbal sem tudom, vagy csak nagyon nehezen.
ha le van szerelve a dekli és kézzel mozgatom a rugónak van érezhető ereje, visszaállítja alapállásba, a dekliben levő racsnit is csak úgy tudom ugye kivenni, hogy ellen kell tartanom a rugónak és elég feszesen is tart, de amit a helyére kerül mintha ott sem lenne
mit nem veszek észre, mivel lehet gond?
gondoltam veszek egy másik rugót is, hátha
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
Honda567
junior tag
Köszi a segitséget.
#TOTTI
őstag
FeniX-
aktív tag
Ez már lassacskán túlmutat a hobbin.. érdemes lenne komolyan elgondolkozni, hogy valami fényezői/restaurátori mellékmelót vállalj, és akkor pénz is jönne belőle!
/A minőség is nagyon megvan hozzá, azért mondom/
Honda567
junior tag
Jók lettek az idomok. Mikor az első réteg szín rajta van te vissza szoktad csiszolni?
Azt olvastam egy helyen vissza kell csiszolni utánna mehet a következö szín rá.
Ezt találtam most:
A szórógittet 180-as papírral szárazon kell csiszolni, és arra érdemes - előírás szerint legalább is - utána füllert fújni, majd azt vizesen csiszolni és arra mehet a szín meg a lakk.
#TOTTI
őstag
Első réteg szinte nem is fed teljesen, nem szabad sokat fújni, ha nem szemetes és nem folyik meg a réteg nem kell csiszolni. Abban is lehet valami, hogy az alapot csak durván csiszolják és az első réteget csiszolják el, ebben is van valami, de ami bevált azon nem változtatok. Előző F12 például nagyon narancsos lett, ott vissza csiszoltam a lakkot sőt szinte a festéket is, ment rá még két réteg szín, majd megint lakk, de ott már az idom, a környezet és a festék is ideális hőmérsékletű volt.
FeniX- Köszi, a körülmények ha rendben lennének (idő, műhely) és lenne egy kisebb fényező kamra kb. mindent meg tudnék csinálni gyárira. De kétütemű ha lehet, és motorikusan pedig csak robogó. A szerszámok, lendkerék lehúzok, blokk széthúzók is megvannak, van ami már 20 éve megvan. 13-15 éves koromtól szerelgetek.
vendingo
veterán
Elég jól belelendültem a kis cbf-el a kirándulásokba.
Bejön, hogy non stop megyek, de tankolni nem kell.
Tegnap 3.5 órát tekeregtem 70-80-as tempóval, ma meg leugrottam a vidéki házunkhoz (2x100km) 90-es tempóval és még mindig nem kell tankolni, bőven van még benne.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!