Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#89301) Tamás9x válasza Honda567 (#89300) üzenetére


Tamás9x
őstag

Igen, de van rengeteg ventis kivitel, ami megjáratja a levegőt. Olcsóbb drágább verzók.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#89302) Honda567


Honda567
junior tag

[link] Green Start használt már valaki motort mosni? 1:10 arányban kell be keverni.

(#89303) Honda567 válasza Tamás9x (#89301) üzenetére


Honda567
junior tag

köszi a segitséget! :R

(#89304) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Adtam el én is motort 1500km-rel....De ezt a sokat.. ;] Vahjon hogy hozták össze..?
8km-rel eladó. [link]
Csak érdekességképp, dobálja fel a Győri kereskedés hirdetéseit, amúgy nem keresek motort.
Azon gondolkodom, a meglévővel lerotyogtatok Nick-re, megnézem a Rába mit öntött el.... :U

[ Szerkesztve ]

(#89305) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#89304) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Hm, mifelénk a szójárás szerint csülkös bableves után szokás rotyogtatni... :B

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#89306) vendingo


vendingo
veterán

Megvolt az első fogyasztásmérésem a cbf-el. 2.27l lett, pedig elég sokat nyeleztem. :)

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#89307) Tamás9x válasza vendingo (#89306) üzenetére


Tamás9x
őstag

Mekkora az ajánlott olajcsere periódusod? :D

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#89308) vendingo válasza Tamás9x (#89307) üzenetére


vendingo
veterán

3000km, és 1 liter olaj kell bele.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#89309) KTMHobby3 válasza Zoli bácsi (#89304) üzenetére


KTMHobby3
tag

Legkedvesebb, egyetlen Bátyám, aki már nincs köztünk, gyakran járt le Nickre pecázni. Szerintem is nézd meg mi történt ott. Remélem minden visszatér a régi megszokott állapotokhoz. Kívánom hogy Te is így érezd.

(#89310) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

macilaci78: Igen, felénk is használatos oda... :D
De ha mennél vele egy kört, pláne kis fordulaton a gázt elengedve tényleg "rotyog", sőt bele-bele pukkant a kipufogóba...... :D
Ha érdekel benneteket, Nicken ez a helyzet: [link]
Google drive tárhelyemről megosztott videó. Remélem sikerült megosztanom. Háttérben a videó elején ahol elönti az utat a víz, ott a mocim. Megnézegették páran. :)
Vendingo: Alattam a CBF125 1,9 litert evett. Persze 75-80-al, hosszú úton.

(#89311) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#89310) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ide nem motorbicikli, hanem vízibicikli kell, csónakmotorral.

Látjuk a videót.
Ha már Google drive, miért nem dobtad fel YouTube-ra? Tárhelyet nem kér, később is elérhető.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#89312) Tamás9x válasza vendingo (#89308) üzenetére


Tamás9x
őstag

Az már nagyon is élhető, az én 1000-es periódusomhoz képest.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#89313) Árpi001 válasza Tamás9x (#89312) üzenetére


Árpi001
senior tag

100 es?
Mit hajtasz?
Alattam egy Suzuki adress 50 4T, és azt hiszem 2000 enként ajánlott.

A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.

(#89314) Tamás9x válasza Árpi001 (#89313) üzenetére


Tamás9x
őstag

zs190-es blokkot. 4T-50-et tuti nem hajtanek 2000-ig. Inkabb olcso olaj de 1000. 2000 ongyilkossag foleg hogy szuro sincs benne. Onnam tudom, hogy volt egy par.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#89315) Árpi001 válasza Tamás9x (#89314) üzenetére


Árpi001
senior tag

Nekem meg senki sem módra hogy 1000 enként kéne cserélni...
Azt olvastam 2000 enként javasolt [link]

[ Szerkesztve ]

A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.

(#89316) Tamás9x válasza Árpi001 (#89315) üzenetére


Tamás9x
őstag

Ez olyan mint a kocsiknal. ott se tartjuk be a gyari periodust. Szuro nelkuli motoroknal meg akar :4-el, mert nincs ami megfogja a szemcsekek, csak a nagyobb darabokat.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#89317) Zoli bácsi válasza macilaci78 (#89311) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Még soha nem raktam fel semmit oda, mert nem ismerem. De egyszer megpróbálom.
Olajcseréhez: Nagyon nem mindegy hogyan van használva a jármű. Hosszú utakon kevéssé fárad el az olaj, rövid utakon, sok indítással, szinte be sem melegítve hamar elfárad az olaj.
Magyarán azt gondolom, hogy ha rövid utakra használja valaki, cserélje sűrűn. Ha egy indítással legalább 20km-t megy, akkor kitolhatja.

Tavaly nyáron nem volt autó a cégnél, egyik Merci mentő kb 65 ezret ment egy olajcserével. Ma van benne 544 ezer km, semmi baja, olajat nem eszik, 160-nál lekorlátoz az elektronika, mert még menne. Kórház nincs a kisvárosunkban, szóval egyhuzamban megy legalább 100km-t. 5km-es utakkal szerintem nem bírta volna ki.....
Szóval nem mindegy hogyan használják a gépet, meg persze évekig sem legyen benne az olaj, ha valaki keveset megy akkor is cserélni kell.
Amúgy én a saját gépeimnél a gyári ajánlást nagyjából felezem, tehát a kocsi 15 ezres ajánlása helyett 7, max. 8 ezernél csere, ez úgyis egy év. Motornál is így tennék, de ott előbb eljön az egy év, mint a kilóméter..... :D

(#89318) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Úgy tudom én is, hogy a kis 50-es négyütemüeknél max 1500 km egy olajcsere periódus.

Más: eladtam ma a keewayt, úgyhogy a 9 éves jogsis történetem során ez volt a legrövidebb ideig birtokolt motor. :-D

Még nem tudom, mi lesz belőle/helyette. Mindig vannak költségvetési lyukak, amiket be lehet tömködni.

(#89319) Zoli bácsi válasza FeniX- (#89318) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Vegyél egy Imperiale-t. :K :D
De inkább minél fiatalabb japán gépet. Ereszd el ezt a Keeway vonalat.

(#89320) KTMHobby3 válasza Árpi001 (#89315) üzenetére


KTMHobby3
tag

A gyári ajánlást illik betartani, a többi a "hiedelem" kategória.

(#89321) Árpi001 válasza KTMHobby3 (#89320) üzenetére


Árpi001
senior tag

Suzuki adrees 50 4 t
Japán belpiacos.
Semmilyen ajánlast nem találtam hozzá.
Más, hasonló típusok ajánlásait tudom alapul venni.

A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.

(#89322) Tamás9x válasza KTMHobby3 (#89320) üzenetére


Tamás9x
őstag

A gyari ajanlast a szereloim, es sok mas szerelo szerint is illik felezni, mert azok kornyezetvedelmi okobol annyiak amennyiek, nem motorvedelem miatt. a kocsiban sem hagyom 30.000km-t az olajat, 12-15-nel mar ledobom de varosban akar 8000-nel is.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#89323) FeniX- válasza Zoli bácsi (#89319) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Motorikusan egyébként csak ajánlani tudom a keewayt, számomra egy No.1. megbízható márka. (Persze, ahogy Nyogó is írta, olyan 2015-től)

Az az egyéni marhaságom, hogy az EURO5 125 köbcenti már alig tudja teljesíteni a 85km/h-t, meg a periféria alkatrészek nem annyira kifinomultak.
De ezzel az RKS-sel sem volt gondom.

Ha már home office van és megtehetem, hogy nem kell mindennap bejárni, akkor ez marad hobbi, és ennek megfeleően elfogadom, hogy költök rá egy évben x-százezret. /adás-vétel + szerelés, különbségek/
:-D

Így legalább van módom több modelt is kipróbálni. De most megint felfele fog menni a benya ára is, meg az alkatrészek is jócskán...

[ Szerkesztve ]

(#89324) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Holnap megnézünk a szomszédommal /akinek még nincs jogsija/ egy keeway cityblade-t itt a gyulainál. Szép állapotban van a képek alapján. Tök jó, mikor így látom, hogy a környezetemben az én hülyeségem (is) befolyásoló hatással van rá, hogy mások is megkedvelik a motorozást, mint olcsó/praktikus közlekedési formát.

[ Szerkesztve ]

(#89325) vendingo válasza FeniX- (#89324) üzenetére


vendingo
veterán

Cityblade-et csak akkor, ha kihagyhatatlan áron van. Nagyon vérszegény, kissé gagyi kidolgozású, gyenge anyaghasználattal. Asszem 85 körül van a vége. Majdnem vettem én is, de gyengének és kissé gagyinak találtam.
Vieste lenne egy jobb alternatíva, de az is elég harmatos teljesítményű.
Városban közlekedni jó mind a kettő, de másra nem igazán ajánlanám.
Méretileg, kényelemben elég jók még magasabb embereknek is.

[ Szerkesztve ]

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#89326) FeniX- válasza vendingo (#89325) üzenetére


FeniX-
aktív tag

jaja, sajnos az EURO5 megfojtotta ezeket, ahogy írtam is: az előző keeway superlight is 85km/h volt a gépkönyv szerint is.
Köszi a tippeket!

(#89327) #TOTTI


#TOTTI
őstag

Műanyag tisztítás, szilikon lemosó, majd hb body dark gray bumper festékkel festve. Az előkészítés aprólékos meló, de szinte újszerű felületet kapsz.

(#89328) FeniX- válasza #TOTTI (#89327) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Nem semmi! Ez később sem jön le, ahogy az ember lába koptatja?

(#89329) #TOTTI válasza FeniX- (#89328) üzenetére


#TOTTI
őstag

Az elem amit próbáltam, mosható, kaparható, semmi nem látszik, majd az idő eldönti. Használtam egy hasonlót az textúrált is volt (pinty plus), de ez tapintásra brutális. Na meg nem akartam eltérni színben és ebben van 4 árnyalat. Élőben nem ilyen kékes.

(#89330) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Zolibácsi, ha esetleg elkerülte a figylelmed:
https://totalbike.hu/tesztek/2023/08/06/benelli-imperiale-400-teszt/

(#89331) Zoli bácsi válasza FeniX- (#89330) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Nem, nézegetem a Totalbike oldalt. Őszintén megmondom, nem igazán tetszett a teszt..A motoros topikban írtam véleményt (kivételesen, ott keres rá a típusra ha valaki venne):
[link]
Azért kösz hogy szóltál. :R

(#89332) vendingo válasza Zoli bácsi (#89331) üzenetére


vendingo
veterán

Az a cikk messze nem teszt, max élménybeszámoló.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#89333) FeniX- válasza vendingo (#89332) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Hát, mióta lecserélődött a régi TC/TB gárda, nagyon felhígult a cikkek minősége. Én is csak ritkán nézek már oda.

Anno a Zách Dani és a Csikós Zsolti tesztjeit, no meg Zombiét szívesen olvasgattam.

(#89334) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Igen, nem is cikk, valóban. De engem valahogy zavar, az egész (negatív) hangvétele. Tudjátok nagyon jól, hogy szkeptikusan álltam neki az egész motornak, nagyon nem bíztam a kínaiban, de másrészt kíváncsi voltam.
Ennek a típusnak igenis van létjogosultsága. Pontosan azok, akik szeretik a veteránmotorokat is, ez stimmel.
Nem igazán van ilyen robosztus, hosszúlöketű gép a piacon (esetleg a R:E.). Igen, részben egy őskövület. Másrészt az alacsony fordulaton leadott nyomaték teszi egyedülállóvá.
Ezenkívül azért benne van az anyag rendesen, ami szintén egyedi. Szerintem hosszú élettartamra, igénytelenségre, könnyen szerelhetőségre van az egész típus tervezve.Indiába, igen, oda gyártották.
Úgy gondolom az előnyökről semmi szó nem esett.
Nem akarom ám itt piedesztálra emelni a típust, de elmondom, pár motoros ismerősnek odaadtam, próbálják már ki, tetszett mindenkinek.
Lenne hozzá oldalkocsi, vennék hozzá, elsőrendű horgászjármű lenne. Csak meg kellene tanulni újra vezetni..... :D
Amúgy ha azt érzitek, hogy kezdem megszeretni, így van.
Kezd bizalom lenni, holnap, vagy valamelyik nap elmegyünk Csobáncra...Meg a környékre. :)

(#89335) nyogo83


nyogo83
Topikgazda

Zsenialis. A srac ellopott egy Super Socot, amirol fogalma sem volt micsoda es egy kis nehezsegei voltak az inditassal :DDD
[link]

(#89336) FeniX- válasza nyogo83 (#89335) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Azért megpróbálta berúgni. :-D

(#89337) macilaci78 válasza nyogo83 (#89335) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Remélem, megtalálta a benzincsapot. ;]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#89338) Honda567 válasza #TOTTI (#89327) üzenetére


Honda567
junior tag

Én most az idomokat fogom festeni, te hányas víz papírral szoktad kezdeni a csiszolást?
Műanyag alapozó sprayt vettem Maestro a márkája,
a gittelést nem tudom mivel fogom spraybe is van Szórógitt, vagy a kencés amit össze kell keverni.

(#89339) #TOTTI válasza Honda567 (#89338) üzenetére


#TOTTI
őstag

Ha köröm elakadós a karc akkor 240-es papír vizesen, pinty plus spray szórógitt, ha mélyebb akkor kell a kencés. Fényezés elött 800-as vizesen. A festéket és a felületet is érdemes melegen tartani, hogy terüljön jól, én a két rétegek közt 10-20 percet várok, a lakk elött fél órát kb. Ez ugye amatőr metódus, spray festékkel, de mivel minden elem egyforma lesz nem fog elütni.
-
Az elöbbi műanyag elemek festése pedig aktív habos (spray) mosás, neosil szilikon eltávolító, majd 3-4 rétegben felvittem, fontos, hogy tiszta legyen a műanyag felület. Még ma is nagyin tetszik.

(#89340) Honda567 válasza #TOTTI (#89339) üzenetére


Honda567
junior tag

Műanyag alapozót te szoktál fújni rá festés előtt?
Szép lett a taposó idom olyan lett mint egy új.

(#89341) FeniX- válasza FeniX- (#89324) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Változott a terv. Ma megnézem, de már magamnak. :-D /A srác lemondott róla, miután valami "hardcore motoros" barátja lebeszélte róla. "Ha nem akarsz sz*pni csak japánt veszel!"

Nem agitáltam, hogy nem így van... ;-D

(#89342) Árpi001 válasza FeniX- (#89341) üzenetére


Árpi001
senior tag

Ezt nekem is mondta a közös ismerősünk, illetve azt hogy vagy Japánt vagy Olaszt,.
Aztán meg nagyítóval találtam hozzá olyan szervizt ahol egyáltalán szóba álltak velem...

A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.

(#89343) #TOTTI válasza Honda567 (#89340) üzenetére


#TOTTI
őstag

Csak akkor, ha nyers műanyagot festesz, ha fényezett, csiszolt, kittelt elemet akkor nem.

(#89344) Debilon


Debilon
addikt

Üdv!

adott egy People S50 4T

berúgó racsnit kellett cserélnem, mert a régi elkopott (mindkét oldala cserélve lett), amikor megadta magát nagy nehezen és szerencsémre éppen működött az önindító :D de már akkor is fura volt, hogy a berúgókar mire hazaértem pár kilométer alatt lefelé elmászott menet közben ahogy járt a motor, nem maradt a helyén. előtte minden rendesen működött

most, hogy minden a helyére került, visszaraktam a deklit a helyére, ugyanaz van a berúgókar nem marad az alap állásában, lábbal sem tudom, vagy csak nagyon nehezen.

ha le van szerelve a dekli és kézzel mozgatom a rugónak van érezhető ereje, visszaállítja alapállásba, a dekliben levő racsnit is csak úgy tudom ugye kivenni, hogy ellen kell tartanom a rugónak és elég feszesen is tart, de amit a helyére kerül mintha ott sem lenne

mit nem veszek észre, mivel lehet gond?
gondoltam veszek egy másik rugót is, hátha

[ Szerkesztve ]

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#89345) Honda567 válasza #TOTTI (#89343) üzenetére


Honda567
junior tag

Köszi a segitséget.

(#89346) #TOTTI válasza Honda567 (#89345) üzenetére


#TOTTI
őstag

Mai festőmunkák, linkbe teszem, így is spammelem a topicot.
[kép] [kép] [kép]

(#89347) FeniX- válasza #TOTTI (#89346) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Ez már lassacskán túlmutat a hobbin.. érdemes lenne komolyan elgondolkozni, hogy valami fényezői/restaurátori mellékmelót vállalj, és akkor pénz is jönne belőle!
/A minőség is nagyon megvan hozzá, azért mondom/

(#89348) Honda567 válasza #TOTTI (#89346) üzenetére


Honda567
junior tag

Jók lettek az idomok. Mikor az első réteg szín rajta van te vissza szoktad csiszolni?
Azt olvastam egy helyen vissza kell csiszolni utánna mehet a következö szín rá.
Ezt találtam most:
A szórógittet 180-as papírral szárazon kell csiszolni, és arra érdemes - előírás szerint legalább is - utána füllert fújni, majd azt vizesen csiszolni és arra mehet a szín meg a lakk.

(#89349) #TOTTI válasza Honda567 (#89348) üzenetére


#TOTTI
őstag

Első réteg szinte nem is fed teljesen, nem szabad sokat fújni, ha nem szemetes és nem folyik meg a réteg nem kell csiszolni. Abban is lehet valami, hogy az alapot csak durván csiszolják és az első réteget csiszolják el, ebben is van valami, de ami bevált azon nem változtatok. Előző F12 például nagyon narancsos lett, ott vissza csiszoltam a lakkot sőt szinte a festéket is, ment rá még két réteg szín, majd megint lakk, de ott már az idom, a környezet és a festék is ideális hőmérsékletű volt.

FeniX- Köszi, a körülmények ha rendben lennének (idő, műhely) és lenne egy kisebb fényező kamra kb. mindent meg tudnék csinálni gyárira. De kétütemű ha lehet, és motorikusan pedig csak robogó. A szerszámok, lendkerék lehúzok, blokk széthúzók is megvannak, van ami már 20 éve megvan. :) 13-15 éves koromtól szerelgetek.

(#89350) vendingo


vendingo
veterán

Elég jól belelendültem a kis cbf-el a kirándulásokba.
Bejön, hogy non stop megyek, de tankolni nem kell.
Tegnap 3.5 órát tekeregtem 70-80-as tempóval, ma meg leugrottam a vidéki házunkhoz (2x100km) 90-es tempóval és még mindig nem kell tankolni, bőven van még benne.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.