Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Zoli bácsi
őstag
Túlmelegedés, olajhiány, nem megfelelő olaj használata, szerelték már, és rossz alkatrész beépítése. Sok minden lehet, véleményem szerint. Legtöbbször az olajlehúzó gyűrű tapad le (kokszosodik), ezért eszi az olajat, de ezek szerint nálad a kompressziógyűrűvel volt baj.
zombei
aktív tag
Ha korábban nem volt hozzányúlva, akkor kenés hiány. Ha 4T akkor túl ritka olaj csere/rossz olaj, ha 2T akkor szimplán kevés olaj.
NYPD
aktív tag
4T. Hm.. érdekes, pedig kétezer km-ként ledobtam az olajat, belevaló 10w40-est mindig. Mondjuk előfordul, közel nyélen megy 1-2 km-es távokat is, mivel egy 60 cm3-es hengertől ugye sokat nem várhat az ember. Kap majd ezentúl másik gyártótól olajat, meglátjuk mit kezd vele idővel.
zombei
aktív tag
Mennyi volt a hengerben ? Agility jól emlékszem ? Nekem gyári, és én is nyélen megyek szinte mindig.
macilaci78
nagyúr
A belevaló 10w40-est úgy érted, hogy a motor által kívánt specifikációknak is megfelel? Csak mert én is ilyet töltöttem a dízel Passatba.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
NYPD
aktív tag
Igen, megfelel az előírtaknak.
Zombei: ja, Agiliy, de már nem gyári volt a szett, kb 11000 km ment bele. Az nekem kb egy szűk év.
(#90707) alba-regia válasza Zoli bácsi (#90701) üzenetére
alba-regia
aktív tag
A Benellire a hátsó doboztartó konzolt hol vetted, ill. milyen típusú, ha nem indiszkrét a kérdés? Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
#TOTTI
őstag
Sziasztok, segítene valaki, hogy az elektróda végén a fémes szürkés elszineződés mi lehet, 10km van a gyertyában. 14 Fokban próbáltam, lehet szegényes?
(#90709) Zoli bácsi válasza alba-regia (#90707) üzenetére
Zoli bácsi
őstag
Szerintem innen van: [link]
Ennyire demens nem vagyok, hogy nem emlékezem 10 hónapja mit vettem, hanem nálam a kereskedő rendezte, én feldobozolva vettem át a motort. Alku része volt, szóval nem fizettem érte külön. De ez a fajta van fent, hogy a kereskedő honnét rendelte, azt nem tudom. Egy Givi 43 literes doboz van rajta, ahhoz járt gyárilag platni is, ezt tudom, mert ezt már fizettem, és kiválasztottam. [link]
3kg a hivatalos terhelhetőség a dobozon, monolock, ha jól tudom, a rendszer neve. Ezt nyáron hátizsákkal, több ásványvizes flakonnal többszörösen túlterheltem, szerintem volt benne 15 kiló. Mielőtt kérditek, van bennem annyi gerinc, ha törik, nem reklamálok, veszek másik dobozt. De bírta.
Honda567
junior tag
Minarelli blokkos levegős robogón jelent valamit [ez] a légrásegítő?
70-es henger van rajta azért akarnám nyáron a forróságba jobban kapja a hűtést.
(#90711) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#90709) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Ezeket az adatokat kellő körültekintéssel illik kezelni. Nekem 9 kilót ír a dobozra, de a segédvázra, amire tették gyárilag, csak 3 kilót.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
KraRe
aktív tag
1-2 fokot nyersz vele, egy túlméretes hűtőventillátor kb 5 fokot számít, én inkább azt raknám fel.
NYPD
aktív tag
Kínai noname kétsisakos monolock dobozom van, zsugor vizet meg néhány aprót (kiló hús, kenyér, stb) simán elbír. Elvileg ebbe se lehetne 3.5 kilónál többet tenni. Szóval ja, ezek ilyen hülyebiztos számok.
[ Szerkesztve ]
macilaci78
nagyúr
Dinamikus terhelésnél kicsit más a szitu. A BWS-en a segédváz elrepedt az egyik rögzítési pontnál, pedig csak a gyári két tenyérnyi műanyag dekoráció volt rajta.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
NYPD
aktív tag
Nekem ez szegénynek tűnik így első ránézésre.
Genesistibi
tag
Sziasztok!
Van nekem egy kínai csodám - Novara City 4 - ami közel 8 éve nem volt beindítva, de most eljött az idő és szeretnék bele életet lehelni.
Igazából keresek valakit, akinek van szakértelme, kedve, ideje, de főleg elég türelme, hogy kezébe vegye ezt a projektet. Vas megyei vagyok, de természetesen a környező megyék is szóba jöhetnek. Előre is köszi, ha valaki magára ismert vagy tud ilyen emberről.
#TOTTI
őstag
Köszi, igen valszeg szegény, gyujtásom is el van tolva, okozhatja az is az extra hőt, de most megvárom a végső hangolással a nyarat így is 94-es a főfúvókám, fekvő minán.
(#90718) Zoli bácsi válasza Genesistibi (#90716) üzenetére
Zoli bácsi
őstag
Hali! Én Jobaházán (Gy-M-S, Csorna mellett) tudok, aki robogókat szervizelget. Megvan a száma, ha érdekel, írj privit, megadom. Nem hivatalos szerviz, meló mellett szerelget a srác.
Sárváron a Barátságos Motorkereskedés..? [link] Egy testvérpár viszi az üzletet, bár nem írják, szervizelnek-e más típust a forgalmazotton kívül, de egy kérdést megér.
rihi1
tag
Sziasztok.
Csinált már valaki olyat hogy egy meglévő dugattyúban arrébb fúrja a dugattyú elfordulást gátló stifteket? Egy régi minarellibe keresek dugattyút, és csak olyat találtam amin csak a stift nincs jó helyen, minden más méret jó. Jól emlékszem hogy vannak gépműhelyek akik dugattyút gyártanak régebbi motorokhoz?
köszönöm
KTMHobby3
tag
Szia!
A gyűrűk elfordulás elleni stiftekről kérdezel?
Zoli bácsi
őstag
Gondolom az lesz.
rihi1: Igen, öntenek dugattyút, általában ahol hengert fúrnak.
Nekem ezekkel a kisipari dugattyúkkal nincs jó tapasztalatom, ha olyan a masinád, amiből sok fut, valószínű kapsz gyári dugattyút, én inkább azt venném. Ugye nem mindegy a hőtágulás, azért a kisipari, meg a gyári alapanyag, minőség nem ugyanaz.
b_g_v2
csendes tag
Sziasztok!
Nem tudom, hogy a másik olaj fajtától (Castrol racing van most benne), vagy hogy másik kipufogó van a gépen, de most a ruhám fűt szagú lesz motorozás után
Eddig ezt nem tapasztaltam, maga a moci ne füstől menetközben, nem hagyok felhőt magam után, de a cuccomon bakker érzem.
Ez egy picit megnehezíti a bejárást, mivel annyira nem kellemes füstszagúan bemenni az irodába
Van valakinek valami tippje, hogy mit próbáljak, hogy lehet ez elkerülni?
köszi!
NYPD
aktív tag
Mennyire lenne para menni pár km-t benzinszűrő nélkül? Eldurrant az egyik vége, viszont direktbe elér a benzicsapig a cső a karbitól.
Repsol600
addikt
Nagy baja nem lesz, max egy karbi pucolás. Én simán bevállalnám.
Van sok motornál, hogy alapból van a benzintankban is egy kis szűrő.
NYPD
aktív tag
Basszus, és tényleg, el is felejtettem hogy van a csap előtt is egy. Köszi! Karbit úgy is újat kap, most megyek érte Mindenesetre azért vadászok majd rá egyet, jó az ha van.
Zoli bácsi
őstag
"Van valakinek valami tippje, hogy mit próbáljak, hogy lehet ez elkerülni?"
Járj busszal!
Bocs, magas labda volt. Azt gondolom, rövidebb a kipufogó talán, és a menetszél, turbulencia, a ruhádra viszi a kipufogó gázait. Ha ez a helyzet, akkor kipufogó csere, hosszabbítás lehet a megoldás. Mivel olajat is váltottál, próbáld meg másikkal, de szerintem rövidebb (vagy feljebb van a vége, a lényeg, hogy közelebb a ruhádhoz) kipuffot tettél, az lehet a hiba.
Debilon
addikt
te kevered, vagy az automata dolgozik?
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
Zizmand
aktív tag
Milyen robogóról van szó?
Nekem 3KJ Jog gyári kipufogóval sosem hordja rám a füstöt. És nem is látni, hogy füstöl, max. hidegen 1-2 percig. Használtam keverékkel (1:40) és gyári olajpumpával, de sosem vagyok füst szagú. Olajból próbából egy olcsóbb full szintetikus Mannolt használok, közvetlenül a kipufogóhoz szagolva sincsen szúrós füst szaga.
macilaci78
nagyúr
Úgy emlékszem, az enyémben gyárilag sincs benzinszűrő.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
(#90730) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#90726) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Én olyan boldog voltam, hogy nem vagyok füstszagú. Ez egy csapásra elmúlt, mikor feleségem rácáfolt, hogy füstszagú a motoros kabátom. Még a lakásba felvíve sem éreztem.
Tudomásom szerint nem voltam covidos.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
(#90731) Zoli bácsi válasza macilaci78 (#90730) üzenetére
Zoli bácsi
őstag
Nőknek különleges a szaglásuk. Locsolj magadra egy kis női parfümöt, biztosan nem kapsz vacsorát.
Nekem sosem volt kellemetlen a "motorszag". Anno a szoci motoroknál mindig benzinszag volt, a karburátor túlfolyón kicsöpögő benzin miatt, ehhez hozzájött az ásványi 2T olaj szaga, az ember ruhája valamennyire biztos bevette, de számomra sosem volt kellemetlen. Tudjátok, az igazi férfi szőrös és büdös. Reméljük nem járnak itt hölgyek. Ha van itt, aki Trabanttal járt, az emlékezhet rá, az első kipufogódob dupla volt, innen jött a fűtés. Hajlamos volt a belső része elrohadni, kilyukadni. Sokszor majdnem megfulladtam, mire a párát lenyomattam az ablakról, na, volt az embernek szaga gondolom.
Ez a kis szag hozzátartozik a motorozás feelingjéhez. Körbefúj minket a menetszél, nem egy kalitkába ülünk.
KTMHobby3
tag
Szóról szóra igazat adok Neked. Akkoriban észre sem vettük az olajfüst szagát. Megszoktuk. Mikor először mentünk nyaralni Bulgáriába és átléptük a Román határt, azonnal megcsapott az ottani "illat". Ők más olajat használtak, ezért nekünk azonnal feltűnt hogy egy másik országban vagyunk.
A mostani szintetikus olajoknak én nem érzem a szagát, de ha egy régi Trabant, vagy egy olyan autó megy előttem, amelyik eszi az olajat, az nagyon büdös tud lenni, amit a ruha is bevesz.
Lehet hogy fórumtársunknál is ez lehet a probléma?
zombei
aktív tag
Azért az meglehet különböztetni, hogy 4t csipegeti az olajat, vagy valami 2t olaj szaga. Utóbbi nem vészes/van amire én azt mondom még jó is
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy a Malaguti Phantom F12R (2010-es) léghűtéses valamint a Piaggio NRG léghűtéses (2008-2009) motorok mennyire jók? Régebben mintha azt olvastam volna, hogy a Malaguti levegős az kínai motor. Ez igaz? A Piaggio esetében az Piaggio gyártás vagy az is kínai?
(#90735) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#90731) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Ha eladtam a BWS-t, akkor kimosom a kabátot és kiderül, az SH-n is lesz-e füst szaga.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Madball
csendes tag
Az F12R kínai (a Malaguti akkor pár évig kínai tulajdonban volt), CPI-blokkosként is szokták emlegetni, nekem is az van. Mindenféle alkatrész fillérekért van a blokkhoz és kis boltokban is polcról adják általában.
Az enyémet gombokért vettem, motorhibásan. Amíg felújítottam a saját blokkját, egy CPI-ből bontottat raktam bele, hogy addig is lehessen használni, csak a gyújtásalaplapot kellett átcserélnem. Mivel nagy trükk nincsen benne, szerintem olasz Minarelli blokkot is alá lehet rakni, a váz, idomok stb minőségével nekem nincs bajom. Amire figyelni kell, hogy a főtengely átmérője és a csapszeg mérete a dugattyúnál eltér az eredeti Minarellitől, ezért pl. variátorból is másik kell bele! De van gyári olcsón, vagy Malossi Multivar, nekem ez utóbbi bevált.
KTMHobby3
tag
" de ha egy régi Trabant, vagy egy olyan autó megy előttem, amelyik eszi az olajat, az nagyon büdös tud lenni"
Én erre gondoltam.
A mostani kismotoroknál nincs ilyen, nekem egyik sem büdös.
NYPD
aktív tag
Én azért szoktam találkozni itt Pesten olyan kotla roncstelepről megszökött motorokkal a paki futárok alatt, hogy én szégyellem el magam.. Visít mint a barom, okádja a füstöt, egy ép idom nincs rajta, és húzza neki bolondba tökön paszulyon át.
zombei
aktív tag
Van amelyik 2T olaj is büdös, van amelyik meg az igazi régi szoci időszakra emlékeztet mint mikor a 350-es Jawa-m volt, na azt szeretem.
b_g_v2
csendes tag
"...járj busszal..."
megnézem majd az illatosított olajokat
b_g_v2
csendes tag
automata keveri az olajat, és a gyertyakép alapján szerintem sokat is kever, de nem találtam rajta állítási lehetőséget, még a szerelési útmutatót is áttúrtam
b_g_v2
csendes tag
ez malaguti f12, Giannelli sport kipu van rajta, a gyárival kipuval nekem én sem voltam füstös, csak hát egyszerre volt az olaj vátás meg a kipufugó csere és nem tudom, hogy melyik okozza a jelenséget simán lehet a kipu okozza, azzal hogy jóval nyitottabb és kijön a minden is...
b_g_v2
csendes tag
Úgy látom a füst kérdése jóval túlmutat az alap problémán, hallottunk itt házassági tanácsadást, utazási emlékeket, nosztalgiát stb. stb.
mumtaz
senior tag
Pápa választás nem volt?
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
macilaci78
nagyúr
Azért jól sikerült ez a kaputávirányító...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
KTMHobby3
tag
A füst szagáért az olaj a felelős, ne keresd máshol. Csak annak van szaga. Én eddig csak Repsol Scooter 2T-t, újabban ELF Moto2 Tech-et használok, ezeknek normál üzemmódban nincs szaga, 1:50-es keverékkel. Inkább ezekkel próbálkozz.
Zizmand
aktív tag
Minarelli olajpumpáján nem lehet állítani. Üzemanyag fogyasztás alapján kiszámolva egyébként valamiért nekem is sok olajat adagol a szivattyú, simán megvan az 1:30-as keverékarány, de így sem vagyok füstszagú. Így kizárásos alapon neked a kipufogót mondanám a füstszag okának.
KTMHobby3
tag
Nem gondolod hogy ez egy meredek állítás? A kipufogó egy cső, ami kivezeti az elégett üzemanyagot, ráadásul a torlónyomás miatt még korlátozza is azt.
Mégegyszer leírom, az olajnak van füstje, pláne ha túl van adagolva.
FeniX-
aktív tag
Full gyárinak néz ki!