Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  TV & Audió  »  Projektor topic (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:03:45

LOGOUT.hu

Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.

A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#44651) AVhelper válasza Ijk (#44644) üzenetére


AVhelper
senior tag

Gyártanak ilyen DMD-t, amit tipikusan a DCI mozivetítőkbe építenek, mérete 35 mm (1,38 inch) és 4.096 x 2160 pixel felbontású. A nagyobb chip csak drágábban állítható elő és alacsonyabb gyártási kihozatallal.

Ez a nagy DMD csak 3-chipes konstrukcióban használható, ami tovább növeli a költségeket, mert bonyolultabb a projektor felépítése, a DLP technológia rossz fényhatásfoka miatt nagyobb teljesítményű fényforrásra van szükség, és az optikai rendszer minden elemének - és nemcsak a lencséknek - nagyobbnak kell lennie, pláne egy egychipes vetítővel összehasonlítva. Mindezek eléggé megdrágítja az ilyen vetítők előállítását.