Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#2151) venember83 válasza D.Orion (#2148) üzenetére


venember83
nagyúr

Ja, hogy ez arról szólt volna, hogy így ismerjük meg egymást az utcán? Azt hittem, hogy legyen kihez fordulni segítségkérés esetén, ha már a témában nem válaszol senki.

(#2152) Jorus válasza Mr.Csizmás (#2146) üzenetére


Jorus
nagyúr

Mondjuk Mogyi kritikai észrevételét alapul véve a PC konfigokat sem lenne javasolt beírni az adatlapra. :) Bringás fórumokon a PC konfigok helyett a bringák vannak az adatlapokon, az email címekkel egyetemben. Nekem kb. 13-14 éve minden aktuális bringám publikus volt, ahogy az emilem, telszámom, stb., de ezek alapján még sosem gondoltam arra, hogy vki majd jól betör (hova?). Persze jobb félni, mint megijedni, értem én azt az érvelést is.

Nálam pl most így néz ki a vas (sorry, hogy nem magyar, amcsi Yeti fórumos adatlapomról másoltam)...

Frame: Yeti AS-X, 180 mm travel
Rear shock: Fox DHX 5.0, 216 mm
Front fork: Fox VAN RC2, 180 mm travel, W/O CC
Handlebar: Azonic Double Wall, 762 mm
Stem: Spank 1-Timer
Headset: Syncros FBI 1.5" Reducer
Grips: ODI Lock-on
Front shifter: Shimano XTR
Rear shifter: Shimano XTR
Front der.: Shimano XTR
Rear der.: Shimano Saint
Brakes: Hayes Mag HD
Discs: Shimano Saint 203 mm
Crankset: Shimano Saint, 22-32-44
Chain: Sram PC-991H
Casette: Sram PG-990
Front hub: Shimano Saint, 32 holes, 20 mm bolt-on
Rear hub: Shimano Saint, 32 holes, 14 mm, 135 mm
Rims: Mavic EX729
Tires: Syncros BHT Stick It! 2.5
Seatpost: Thomson Elite
Saddle: Specialized Phenom SL, 143
Pedals: Shimano PD-M545
Comp.: Polar RS800CX Bike + Cadence + G5 GPS
Front light: Sigma Siled Extreme + Li-Ion Pack
Rear light: Cateye 5 LED
Bell: Cateye

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#2153) TripleB válasza venember83 (#2141) üzenetére


TripleB
senior tag

Nekem a 775-ös XT van, gondolom a nem hűtött pofák jók lehetnek akkor.

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#2154) TayRol válasza lsebestyen (#2138) üzenetére


TayRol
veterán

látod addig nem jutottam el.:)

(#2155) hoffman_ válasza Jorus (#2152) üzenetére


hoffman_
nagyúr

Uram, ez a gép még mindig... :R

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#2156) Ati3120 válasza belaazallat (#2072) üzenetére


Ati3120
tag

Nálam hozott izomtömeget nagyon hamar ,de vigyáz vele mert megemeli a vérnyomást ez nálam ugy jöt ki hogy már bemelegítésnél szédültem émelyegtem és amikkor kicsit ráhúztam már alig láttam ki a fejemből tipikus az az érzés mikkor forró kádból kipatansz és hirtelen elsőtétedik a kép :/

(#2157) Jorus válasza hoffman_ (#2155) üzenetére


Jorus
nagyúr

Köszi! :) A váznak ez az ucsó szezonja. Jövőre újítok vmit, addigra csak sikerül kiválasztani. Ami most vonz, azok ezek (csak vázszett terén): ugyanaz a 180/180-as FR, ami eddig is, csak újabb teknyikával

- Specialized Enduro Expert Evo

- Mondraker Prayer

- Intense Uzzi

- Transition TR250

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#2158) venember83 válasza TripleB (#2153) üzenetére


venember83
nagyúr

Persze, kell a fenének a hűtött pofa, amilyen áron vannak, olcsóbb nagyobb tárcsára váltani. :DDD

Jorus: Micsoda ízlés. Intense és Speci felettébb tetszetős. :) Tipp alapján mennyiért fogod tudni eladni a Yetit?

(#2159) Jorus válasza venember83 (#2158) üzenetére


Jorus
nagyúr

Nálam Transition, Intense, Speci, Mondraker lenne a sorrend. :) A Yetit nemtom, mennyiért lehetne eladni. Pinkbike-on olyan 500-700 USD körül adják nyeregcsővel, Fox taggal. Mondjuk a tagot magában 350 USD körül hirdetik Ebay-en, de a 216 mm-es szemtávolság nem túl elterjedt, szal nem lesz érdemes bontani. Itthon tuti nem lehetne eladni 120-140k-ért a vázszettet nyeregcsővel, rugóstaggal, fejcsapival pedig csak a tag és a fejcsapágy 140k volt anno. Majd meglátom, mi lesz vele, lehet megy a falra. :)

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#2160) venember83 válasza Jorus (#2159) üzenetére


venember83
nagyúr

Nem jó ötlet falra tenni, mert a végén ismét bringa lesz belőle. :DDD

Amúgy én csak kinézet alapján ítéltem, nem vagyok tisztában azzal, mik az egyes modellek pozitív és negatív tulajdonságai, én beérem ennek a rugóútnak a kétharmadával is, így nem igazán tájékozódtam ebben a kategóriában.

[ Szerkesztve ]

(#2161) Doki-HUN1978


Doki-HUN1978
senior tag

Na hála Istennek...hogy legyen miért megemelni az árát.

"A szórakozottság a zsenik erénye"

(#2162) Jorus válasza venember83 (#2160) üzenetére


Jorus
nagyúr

Taggal együtt ezek mind olyan 2.000 - 2.500 USD körülre jönnek ki kb., ez a max, amit vázszettre kiadok (4-5 éves használattal számolva), ha minden jól alakul. A tömegük nagyrészt szintén egyezik, ahogy a gyártási technológiájuk is. A rugózási karakterisztikájuk mondjuk nagyban eltér az AS-X-étől, ami sokkal inkább progresszív, endurós, és nagy negatívuma az egy forgáspontos rendszerből fakadó változó relatív láncvillahossz, de majd még tanulmányozom a teszteket róluk, van bőven idő olvasgatni, tervezgetni, spórolni. :)

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#2163) fi:zi'k válasza venember83 (#2149) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Biztos sokat tud mutatni Buzsó, de ez elég drága. :U

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#2164) venember83 válasza fi:zi'k (#2163) üzenetére


venember83
nagyúr

Tíz óra, amikor kérdezhetsz, szemléltetnek dolgokat, tanácsokat adnak, óránként ötszáz forintért, klubtagként olcsóbban. Én nem érzem drágának, de előfordulhat, hogy ez azért van, mert csapnivaló lejtőző vagyok, valamint mert nagyon szeretném, ha a közelemben ilyesmi oktatás lenne, hogy végre ne csak magamtól kelljen rendkívül lassan ráérezzek dolgokra.

(#2165) Solad válasza fi:zi'k (#2163) üzenetére


Solad
őstag

700/1000 HUF 2 óráért? Nem igazán sok az sztem.
Ugyanennyiért oktatok korit, de borsodban, nem Pesten.

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#2166) fi:zi'k válasza venember83 (#2164) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Sorry, elnéztem az időpontot (18-20 helyett 19-20). Így már tényleg nem vészes.

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#2167) Zebu válasza Jorus (#2144) üzenetére


Zebu
addikt

Kevlárral találkoztál már?

(#2168) Jorus válasza Zebu (#2167) üzenetére


Jorus
nagyúr

Személyesen nem, de tulajdonságaiban fél úton van kb. a gyantás (organic) és a fémes (sintered) pofák között.

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#2169) Jorus


Jorus
nagyúr

Miskolctól a világhírig – kilenc kerékpárral

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#2170) hoffman_ válasza Jorus (#2157) üzenetére


hoffman_
nagyúr

mh, fincsi banda! sajna a teknikai szempontból lövésem nincs a vázakról, hát még ilyen kaliberű gépek esetén, de már látványra is nagyon tasty. talán az Intense-t favorizálnám, tetszik a geo-ja, de az szerintem nem passzol hozzád :D a Speci inkább, csak ijesztően hosszú az alsócsöve. (más kérdés, hogy lövésem nincs hogy hat ez a kezelhetőségre :D ) de ez a kettő a top nekem, laikus szemmel(meg specit ugye ismerem, "rossz" híre van)

olcsó móka lesz ez a váltás, nem irigyellek :N

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#2171) ---Lasali--- válasza Jorus (#2157) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Ezek közül csak a specialized "több forgáspontos" felfüggesztésű, tehát ha tekerni is akarsz, akkor szerintem ezek közül csak az a befutó.
Aztán végül is franc tudja hogy a többi mennyire hajtható, de hát azok le egyszerűsítve a támvillánál fogva forognak csak 1 helyen.

(#2172) planbmokus


planbmokus
senior tag

Erről a fékről van valakinek tapasztalata?

Mindig is szerettem a Hayes-eket, volt már MX2-m, majd HFX9, később Carbon fékkarral, eddigiek alapján ezt választottam, mert az ellenfél egy Magura MT4 lett volna.

Illetve ilyen tárcsát választottam hozzá:[link]

"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)

(#2173) B4l!nt


B4l!nt
aktív tag

Valaki ránézne erre a Merida Matts TFS 100D-ra? Műszakilag rendben van? Illetve ez itteni méretezés szerint mekkorának felel meg? Elnézést a tudatlanságomért, még elég kezdő vagyok a témában. :B

Köszönöm.

(#2174) Mr.Csizmás válasza B4l!nt (#2173) üzenetére


Mr.Csizmás
félisten

Rahmengröße: 45 cm) gondolom ez a centis adat kell. ( = keret, vazmeret)

[ Szerkesztve ]

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#2175) B4l!nt válasza Mr.Csizmás (#2174) üzenetére


B4l!nt
aktív tag

18"-nak felel meg ha jól számolom? Az akkor kevés a 190-es magasságomhoz. :((

(#2176) Jorus válasza ---Lasali--- (#2171) üzenetére


Jorus
nagyúr

Nézd meg őket jobban. ;)

A Transition TR250-é a leginkább egy forgáspontos rendszer, de ott is egy himbán keresztül tolja a tagot a lengőkar, ami által a hátsó tengely nem körív mentén mozdul el, így ellensúlyozva valamelyest a relatív láncvillahossz változását berugózáskor.

Az Intense nagyon nem egy forgáspontos, mivel VPP (Virtual Pivot Point - virtuális forgópont) rendszerre épül a felfüggesztése, így itt nincs hatása a rugózásra a tekerésnek és fékezésnek. Mondjuk a linkelt képen nem látszik a rendszer, de tessék, itt van csak a váz:

A Mondraker a klasszikus négy forgáspontos Horst-Link-es felfüggesztéssel rendelkezik.

A Speci meg a saját négy forgáspontos FSR rendszerét használja nem meglepő módon.

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#2177) ---Lasali--- válasza B4l!nt (#2175) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

45 centisnek írja, az 17.71 col, tehát igen elvileg 18 as, de szerintem annál nagyobbnak néz ki a váz. Simán kinéz 21 esnek.. Pl itt egy 18 as merida tfs: [link]
Nézd meg mennyivel rövidebb ennek a támvillája, nyeregvázcső, teljesen máshogy lejt a felső cső, rövidebbnek is néz ki.. rá kéne kérdezni a hirdetőnél, hogy mérje már meg colstokkal normálisan.
Egyébként tök újra szerűnek látszik, kopás mentes, de hogy műszakilag milyen, azt képek alapján nem lehet megállapítani. Egy teljesen új dobozból kivett kerékpárral is van sok baj, mert gyárilag csak összedobják.

[ Szerkesztve ]

(#2178) B4l!nt válasza ---Lasali--- (#2177) üzenetére


B4l!nt
aktív tag

Köszönöm, nekem is úgy tűnt, hogy nagyobb, rákérdezek. Amúgy kezdőnek hobbi célra megfelel egy ilyen? Később meg ha úgy alakulna lehet cserélgetni rajta dolgokat komolyabbra.

(#2179) ---Lasali--- válasza Jorus (#2176) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Instense vel kapcsolatban tényleg tévedtem, nem emlékeztem rá hogy ez ilyen. :R

Transition TR250 nem értem, az egész hátsó rész egy darabban van, és egy forgáspont függeszti fel, akkor hogy nem egy körív mentén mozdul el a hátsó agy? Himba meg annak a forgáspontjai szerintem csak áttételt jelent a tagra nézve.

Mondrake-et meg hogy el néztem te jóisten.. tiszta hülye vagyok ma.. ez szinte ugyan az mint az FSR, támvillában van a tengely, és utána egy forgásponttal kapcsolódik a láncvillához.

Egyébként itthon ülök már hét vége óta ezzel a kombóval:
torok gyulladás, légcső hurut, orr melléküreg gyulladás, enyhe homloküreg gyulladás, nyirokcsomó duzzanat

B4l!nt
Egyébként ez az eladó nem küldi el Magyarországra a bringát, gondoltam szólok ha esetleg nem láttad volna.
Kezdő bringának jó ez a bicikli ha nem akarsz rá többet szánni, fejleszthető.

venember83
:C Milyen profi az ember hogy 20 colt beírta 45 centinek.

[ Szerkesztve ]

(#2180) venember83 válasza B4l!nt (#2178) üzenetére


venember83
nagyúr

Húsz colos, nyeregvázcső alsó részén látszik a címke.

(#2181) B4l!nt válasza ---Lasali--- (#2179) üzenetére


B4l!nt
aktív tag

Igen azt láttam. Rokon segítségével menne a dolog :) Itt nálunk pedig hasonló bringákat 120ért találtam...

venember83: :R

[ Szerkesztve ]

(#2182) Jorus válasza ---Lasali--- (#2179) üzenetére


Jorus
nagyúr

Eeegen-egen, ezért írtam a Transition esetében, hogy "valamelyest", ami a marketing-szagtól megtisztítva nem sokat jelent. :) Egyébként nem klasszikus single-pivot, hanem ún. linkage-driven single-pivot (faux-bar) rendszer, amit magyarul meg sem kísérlek leírni, de kétségtelen, hogy lényegében egy egy forgáspontos rendszerről beszélünk, aminek sok negatív tulajdonsága van, de ettől függetlenül nagyon tetszik a TR250-es.

Ojj, se az otthon ülés, se az említett tünetek nem hangzanak túl jól... Mielőbbi gyógyulást!

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#2183) venember83 válasza ---Lasali--- (#2179) üzenetére


venember83
nagyúr

Ki tudja, mit és hogy mért... :U

(#2184) Zebu válasza Jorus (#2168) üzenetére


Zebu
addikt

Nincs neki olyan tulajdonsága, hogy csak megfelelően felmelegítve fog?

(#2185) venember83 válasza Zebu (#2184) üzenetére


venember83
nagyúr

Minden bizonnyal nincs, nem kerámia féktárcsáról és fékbetétről van szó. :)

(#2186) amargo


amargo
addikt

Hátsó XT agy, mitől kotyogosodhat?
Ma tisztítást tartottam kicseréltem pár dolgot, de észrevettem, hogy össze-vissza jár a sor, így jutottam el oda, hogy maga az aggyal van valami gubanc.

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#2187) honyike válasza Jorus (#2137) üzenetére


honyike
aktív tag

Köszönöm a tartalmas választ. A legnagyobb baj, h ebből a méretből szinte nem is láttam eladót, nemhogy olyat, ami tetszett volna! :)

(#2188) sanzi89 válasza amargo (#2186) üzenetére


sanzi89
addikt

Nem is biztos, hogy az agy kotyog, lehet csak a szabadonfutó része. Nekem egy alap Shimano agyam van, 2.000 kilométer után imbolyog rajta a fogaskoszorú. De az aggyal, csapágyakkal semmi gond, a szabadonfutó kotyog. Természetesen az alkatrész drágább, mint egy új agy. Azóta már kb 7e kilométernél jár, a kotyogás nem nőtt, semmi hátrányát nem érzem, így nem is érdekel a dolog.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#2189) venember83 válasza amargo (#2186) üzenetére


venember83
nagyúr

Az imbolygó fogaskoszorú szériabetegség a vastagtengelyes Shimano agyaknál, nem érdemes foglalkozni vele.

[ Szerkesztve ]

(#2190) Jorus válasza Zebu (#2184) üzenetére


Jorus
nagyúr

Nem tudom, nem próbáltam, de bringán nem tartanék életszerűnek ilyen tulajdonsággal bíró betétet. Mint mondtam, a helyedben tuti fémeset vennék.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#2191) Zebu válasza Jorus (#2190) üzenetére


Zebu
addikt

De az ledarálja a tárcsát nem?
Igazából az nem csak full extrém körülmények között javasolt?

(#2192) venember83 válasza Zebu (#2191) üzenetére


venember83
nagyúr

Nem, megfelelő minőségű tárcsa esetén nem esik semmi baja a tárcsának. Nem, nem kell extrém körülmény, sima maratonhoz is fémeset használok.

(#2193) rétisün


rétisün
veterán

na, megnéztem végre a life cycles-t...tetszett, pedig nem vagyok mtb-s/dh-s/ilyesmi egy kicsit se :N csak lehetne hosszabb a film.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#2194) Tomi_Sci


Tomi_Sci
őstag

Adott egy mavic agy, a fogsor mögött van egy vékony acél hézagoló. Ez maradjon fent új fogsorral is, vagy magához a koszorúhoz tartozik?

Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html

(#2195) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
félisten

vegyetek csopert :O :DDD

[ Szerkesztve ]

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

(#2196) Zebu válasza venember83 (#2192) üzenetére


Zebu
addikt

Ohhh értem. Valahol csak kellene erről olvasgatnom kicsit :) Ha tudtok valami jó linket akkor azt szivesen venném :)

A tárcsa gyári tárcsa. Hayes stroker trail disc. elől 180, hátul 160.

(#2152) Jorus: Szexi a csengőd! ;] :DDD

[ Szerkesztve ]

(#2197) Solad válasza Mr.Csizmás (#2195) üzenetére


Solad
őstag

A bringa nem érdekel, de ha szeretnéd, nagyon szívesen leírom a hirdetésed szövegét magyarul, hátha kapósabb lesz.

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#2198) TESCO-Zsömle válasza Solad (#2197) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Nem hiszem, hogy övé lenne a hirdetés... :B

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#2199) ---Lasali--- válasza Tomi_Sci (#2194) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Próbáld rá nélküle az új fogsort, hogy hogy illeszkedik, meg lehet-e húzni a záró anyát, ha nem lehet vagy épphogy lóg csak túl a dobon az utolsó lánckerék, akkor kelleni fog az a hézagoló.

(#2200) Solad válasza TESCO-Zsömle (#2198) üzenetére


Solad
őstag

Amikor én néztem, még nem volt mögötte a smiley, csúnyán árnyékra vetődtem :D :W

mod: off

[ Szerkesztve ]

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.