Hirdetés
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Algieba: Algieba mint kreatív tornádó
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
c00per
tag
válasz
bul07 #167766 üzenetére
sajnos lattam mar ilyet
Mas is jart mar ilyen cipoben, hogy nem tudta van pollenszuro.
foleg levegoszuroben siratos ez a latvany.molnarpeterIgen
ha minden igaz a Wix az Mann Hummel leanyvallalat. Purflux az jofele ismet es a Bosch 2.5 Tdi uzemanyagszurom anno azt hiszem made in valamelyik europai orszag. Mann-nal volt rossz elmenyem es azota kerulom
-
c00per
tag
válasz
molnarpeter #167765 üzenetére
A regi MOL Hykomol esete
. En a munkahelyen levo hajtomuvek es szoghajtasok olajzasabol indultam ki anno,amikor elkezdett komolyan erdekelni a tema.Honapokat tanulmanyoztam forumokat,olajok weboldalait.
En is ertem a felelmet a rossz tapasztalatok miatt, de fogadni mernek,hogy 99%-ban hibas olajvalasztas okoz hibat
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
c00per #167762 üzenetére
Bezzeg MTZ váltó vagy 20 éve megy motorolajjal... mondjuk a szinkron ott nem tud tönkemenni, hiszem nem is volt soha
Egy munkagép szöghajtásába egyik oldalra GL4, másik felébe GL5 ment, előírás nem nagyon volt emlékeim szerint, de úgy voltunk vele, legalább leteszteljük, hogy melyik jobb. Szint jó, terheléssel arányosnak tűnik a melegedés, innentől kezdve azt az 5-10 évet csak kibírja az új töltettel is.
Annyiban meg tudom érteni az aftermarket olajak ügyét, hogy márkakerből nem nagyon lehet rendelni, online beszerzés nehézkes, és persze sztereotipikusan a gyári csak túlárazott lehet.
-
c00per
tag
-
bul07
nagyúr
Kérdés
MAHLE vagy HENGST gázolajszűrő?
1-9PDTDI
Olyan 1500Ft különbség van köztük, csak azért mert nem e egyforma mind a kettő csak max névben másAzért kérdezek rá itt is hátha hamarabb jön megerősítés és akkor ma éjszaka vagy holnap meg is rendelem
-
c00per
tag
válasz
molnarpeter #167761 üzenetére
elvileg germany a ravenol is.olcsonak azert nem mondanam, de a minosege jo es eleg nagy reszt lefed a palettaja az autogyarak speckoibol
Megegy es tema lezarva.Gyartoi spec van hidraulika olajnal illetve motorolajnal.Mindenki "csakagyarit" veszi? azert ezt nem hiszem.Fekfolyadek? vannak szabvanyok amiket illo tudnia a folyadeknak es az alapjan vesszuk es nem "csakagyarit". Hajtomu olajnalismet ez jon elo.Igen valoban pl egy gl4+ olajban van ugynevezett extremnyomas allo adalek ami massa teszi a sima gl4-hez kepest igy nem tehetek gl4+ helyett sima gl4-et es meg sorolhatnam.Ha oda van figyelve, gond nem lehet
-
c00per
tag
válasz
Gyula84 #167757 üzenetére
ezt probalom elmagyarazni,hogy nem azt kell nezni,hogy gyari olaj,hanem tudja a gyari specifikaciot(eloirast)
Fentebb leirtam mennyi autoban csereltem mar a valtoban olajat Mannol olajra(a gyar altal megadott specifikaciot mindig betartva) illetve 1x Alco Pontonic FDL olajat hasznaltam sajat valtoban hiba nelkul(termeszetesen gyari specifikacio altal eloirt kovetelmenyeket nezve) es azzal is adtam el 2ev utan.Pl: kulfoldiaban nem nagyon raknak gyari olajat valtokba illetve difikbe,hanem motul,ravenol,royal purple a meno.
-
siti
őstag
válasz
c00per #167755 üzenetére
ott sántíthat az egész és ez természetesen csak összeesküvés elmélet, hogy a gyárban csak olyan alkatrészt, olajat tehetnek bele, amivel nem zaklatják őket gari időn belül. Ha tudja az adott specifikációt (szabványt), azzal még nem lehetünk biztosak, hogy gyári beszállításnál nem követelnek e meg más paramétert is, amit ellenőriznek, ellenben az olajbolt meg a többiek nem. Ha pedig a vevő nem kéri, az olaj cég se fogja úgy készíteni, hiszen ő is profit orientált.
Természetesen ez csak feltételezés és ráhúzható a gyári olajtól elkezdve az ablaktörlő gumin át mindenre. -
c00per
tag
válasz
c00per #167755 üzenetére
Azt leszogeznem,hogy nem akarom Magus szemelyes tapasztalatait felulirni a valtoolaj temaval kapcsolatban, de nalam szamtalanszor bebizonyosodott mar,hogy egy helyesen valasztott nem gyari dobozban levo olaj is ugyanugy fog viselkedni mint a gyari dobozban levo.Ez az en sajat tapasztalatom.Nem vitat akarok szitani, csak tisztazni akarom a sok felreertest,ami pl a kollega vw golf 1.9 valtojanal is tortent.Ismerem a mondast a boltba meg a pekeknel: " hajtomuolaj legyen oszt kesz".Ilyenkor jonnek a gondok
-
c00per
tag
válasz
i-sti #167754 üzenetére
Mondjuk en meg arrol nem hallottam,hogy a VAG csoport rendelkezne olajfinomitoval.Ok is veszik valamelyik gyartotol.Ertem en,hogy gyari, de en meg mindig azt vallom,hogy ha az adott gyartoi specifikaciot teljesiti egy olaj,amit bevizsgaltak, akkor miert ne tolthetnem bele?Ez nem kiserletezes csak egy szakszeruen kivalasztott olaj megvetele es hasznalata a gyarto ajanlasat kovetve.
-
Zizmand
aktív tag
válasz
Mágus2 #167747 üzenetére
Régóta gondolkozok váltóolaj cserén én is, akkor azt mondod ez a Ravenol olaj lehet legközelebb a gyári olajhoz? Mert akkor lehet megpróbálnám ezt bele önteni a váltóba, aztán meglátom mi lesz.
Az autó b5.5 Passat AVF 6-os váltóval. A friss olaj mégiscsak jobb lenne a jelenleg benne lévőnél. Mondjuk a 6. fokozat sajnos már búg benne enyhén évek óta. Így nem hinném, hogy megoldaná ezt a problémát az új olaj.
Ami érdekes, hogy egyszer 2 évnyi búgás után kb. 2 hétig semmi hangja nem volt a váltónak, aztán megint folytatta. Nem tudom mi lehetett ez. -
c00per
tag
válasz
Gabady #167749 üzenetére
Az a baj en azt sem tartom kizartnak pl amit en engedtem le egy passat valtobol es elhoztak nekem a dobozt, hogy az nem "hamis" olaj volt.Mint irtam beleszippantva a flakonba koze nem volt a szintetikus olajhoz illetve ami lejott a valtobol remalom.Szo szerint budos volt tole az egesz muhely.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Primary92 #167740 üzenetére
BKD elég jó motor, de PD, már öreg, nehéz lesz belől enem kifutottat venni. CFHC sokkal fiatalabb konstrukció, de annak is vannak drága részei, pl EGR, amit nem is szívesen vállalnak cserélni a 4x4 kivitelben, mert vagy alulról kell szétszedni a fél autót, vagy felülről jön le minden. Alulról a kardán, DPF, fél kipufogó, meg a redukciós váltó van útban, felülről turbó és csövezése, akksi, levegőszűrőház.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
c00per #167746 üzenetére
RAVENOL MTF-3 75W
Elvileg ezeket tudja:VW/AUDI G 060 726 A2,
VW G 052 171 A2,
VW G 052 512 A2,
VW G 070 726 A2,
VW G 009 317 A2,Erről hallottam sok jót, de még nem próbáltam VAG autóban. Majd a golfot megkínálom vele.
Faternak a Fiatba ezt raktam, ami jó, de ugye ott hiányzott 1 liter olaj, mert folyt a féltengely szimering. Lecseréltem az egész töltetet erre és nagyon dícséri, bár ugye kevés olajjal az biztosan akadt. Valahogy a VAG-nál az az adalékolás mégis csak a gyáriban van..na de majd a golf megmondja. Abba valaki Castrol syntrans-t öntött, amivel akadt melegen rettentően. Kuplung cserénél ment bele a gyári, azzal sokat javult, de nem lett tökéletes, most a gyári átmosta már, azt le akarom még cserélni, hátha. Kap egy esélyt ez a Ravenol, aztán majd megírom milyen.
-
c00per
tag
válasz
csabi324 #167744 üzenetére
Sajnos pont ez az ami nalunk is galibat okozott,pedig a passatnal raadasul 75w-90 gl4+ az eloiras,tehat jonak kellett volna lennie.Ha megszimatolod elegge asvanyi olaj szaga van nem pedig szintetikus(edeskes,semleges).Szoval szamomra kerulendo azota a total es elf mindenfele olaja
Viszont ahogy magus is irja vagy gyari vagy ami jo arra a cikkszamra amit irtam
-
Primary92
senior tag
Szeretnék venni egy 4x4 vagy Scout Octavia II-t 2M körül. BKD, esetleg BMM motorral. Ha becsúszna egy faceliftes, akkor úgy nézem, hogy a CFHC motor jön szóba, ha CR-ről van szó. Ez milyen konstrukció? A faceliftesből max. a korai darabok felelnek a pénztárcánknak.
Egy korai jól felszerelt faceliftes és egy szintén jól felszerelt 2008 körüli facelift előtti közül melyiket választanátok?Ha esetleg idővel nagyon megszoknám, és kiaknáznám jobban a benne rejlő lehetőségeket, akkor szóba jöhet egy szolid chiptuning? Ezeknél mennyire kockázatos? A BKD lehet DPF nélküli is, de erről azt olvastam, hogy hajlamos hengerfej repedésre. A BMM és a CFHC csak DPF-esben létezik, ha jól van megírva ez okoz gondot?
-
c00per
tag
válasz
csabi324 #167735 üzenetére
pont ugyanez az olaj ment a haver valtojaba.meg vissza is ment a boltba reklamalni,mert a boltos tanacsara vette bele.passat b5.5 2001 2.0 alt 5os manual.Raktam neki bele mannol basic plus 75w90-et es azota jo.Amikor leengedtem a totalt rendesen egett szaga volt.
Egyebkent neked ez kell bele: G 052726A2 ha jol latom 75W GL4
-
csabi324
tag
Sziasztok.
VW Golf 3 1.9 TD 1992 évjárat. AAZ motorkód.
A hibát tapasztalat alapján tudom leírni.
Olyat produkál az autó hogy reggeli indítás után akadás nélkül vesz minden sebességet ahogy kell de ahogy beérek a munka helyre(kB 20 km) a rükverc reccsen és a többi sebességet is nehezen veszi,akad.Olyan mint ha nem oldana a kuplung.
Mindegy hogy mennyit használom a kocsit és hova megyek vele mint ha be melegedés után kezdené csinálni.Cserélve lett nem rég a kinyomó csapágy,kuplung tárcsa, váltó olaj.
(A kuplung szerkezet hibátlan volt és csere előtt is ez a hiba volt)A kuplung bowdent cseréltem manuálisra automatáról mert arra gyanakodtunk de nem szűnt meg a hiba.
Mi lehet a baj?
-
enddav
aktív tag
válasz
Motion_Blur #167727 üzenetére
A hátsók azok úgy néznek ki mint a te képeden, csak így meg pont nem értem az elsőket, mert ha lejjebb lenne oké, na de hogy feljebb. Elviszem átvizsgálásra, hátha ott okosabbak leszünk. Köszönöm nektek az észrevételt.
-
diablo1984
veterán
válasz
enddav #167725 üzenetére
Motor benne van az orrában? Vagy cementtel rakták meg a seggét? Viccet félre téve lehet az első rugókat cserélték és hosszabb ment bele, vagy csak még új és nincs megülve mint a segge, vagy a hátsók vannak eltörve és azért ül jobban. vagy a hátuljána vettek ültetőrugót, mert olcsóbb mint a gyári, csak furcsán hat.....
-
enddav
aktív tag
Kipróbáltam ma ez a jettát(2014 2.0 CR TDI 157k km): [link]
Tetszik is, viszont észre vettem, hogy ha oldalról nézem, akkor az első kerék felett nagyobb a hely, tehát magasabban van mint a hátsó, viszont menet közben ebből nem érzékeltem semmit.
Szerintetek ez miért lehet, foglalkozzak vele? -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
tibi.234 #167720 üzenetére
Ez még az 1.6 CR octavia amiben a nem belevaló DPF van?
Ha az, biztosan azonnal vészmód, amint nem tartja a vákuumot a turbó labdája, ert van pozíció szenzor a tetejében. Nem csak cső, kábel is megy rá.
Ha azt valaki piszkálta és nem megfelelően állította be, akkor lehet gond....
Hangot vedd fel. Amúgy mérőórás vákuum pumpával lehet tesztelni bármilyen vákummal működő szerkezetet.
-
tibi.234
tag
sziasztok még mindig fennáll a csorgo hang 4.-5. fokozatban 1800-2300 fordulatos terhelésnél
valaki találkozott már ilyennel ? tenyleg az injektor kezd baszkodni valamelyik, vagy tobb? inkább előtte rákérdezek találkozott e már ilyennel valaki mint h felujjtisam és még akkor is produkálja ezt a jelenséget. továbbá már most mintha azt vettem volna észre, hogy a kocsi nem huz annyira mint eddig... gondolok arra is h a turbo vákumdobja vakuumlabda vagy nem tudom hogy hivják hogy az nem tartja meg a nyomást hanem elengedi ezt hogy tudom tesztelni ? tudna valaki segítséget adni ebben a 2 jelenségben ? fustolni nem fustol inditásnál alapjárat nem ugrál annyit vettem észre, hogy a km/h mutato kicsit mintha fel le libegne ha lassan adom a gázt vezetés közben, -
Gyula84
veterán
xenonhoz kell mosó is nem?
-
prannk
őstag
Hátul meg ledes?
Bontott xenon fenyszorót mennyiert dobálnak?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
-=Vacsek=- #167694 üzenetére
Kell oda némi szenzorzselé, egy tisztes szélvédős műhelynek meg kéne tudnia csinálnia rendesen. Azért nagyobb helyen jobb esélyed van, pl. Pilkingtonnál biztosan van mindenféle kalibrációs eszköz is, ha szükség van rá.
-
L1ZRRR
senior tag
válasz
Mágus2 #167696 üzenetére
Öntöttem rá vízet ahogy vidibe csináltad, az első kör hipp-hopp eltűnt a második menet meg v 15 perc után tünt el.. a bal első kerék-sárhányónál elkezdett ugyan csepegni, de elég lassan.
Előző tulaj, elég gyök2 volt, mert a tetőmozgás mechanikaijat 1cm vastagon valami ezüst színű gépzsírral kente át, gondlom h ne nyöszörögjön.
Sztem 2 teás kanálnyi retket vettem ennek ellenére ki, ami a lefolyó körül volt.
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok,
tegnap szélvédőt cseréltek a Passat B8-on. Ma észre vettem hogy alsó kb 2cm sáv torzít. A záró vonalak és minden behajlanak a vezető felé. Elég érdekes sosem láttam még ilyet egyik autóban sem.Nektek volt már ilyen. Megreklamáltam, mert eléggé zavar vezetés közben, hogy a szaggatott vonal és minden behajlik. Olyan mintha felnagyítaná 2 cm sávban mindent és ezért torzul.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! ASUS MAXIMUS VIII HERO Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA MSI 650W
- Motorola G34 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Épített KomPhone R5 4500 16GB RAM 240GB SSD RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest