Hirdetés
- gerner1
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
qfm
őstag
Ha valaki próbált A16XER motorral prémium benzineket, megosztaná neki melyik vált be? Gondolkozok, hogy OMV maxxmotion 100plus-t, MOL evo 100 benzin plus-t vagy SHELL v-power-t tankoljak majd bele. Melyik tenne neki a legjobbat. 3-at nem próbálnék végig, ha van már akinek tapasztalata is van vele. Esetleg Z16XER tapasztalat is jó lehet, nem tudom van-e lényegi eltérés az EURO 4-5 különbségen kívül.
-
manokaki
addikt
Sziasztok
Hozzáértő forumtársaktol kérdezném Opel Astra G 1.2 16V , Z12XE motorszámu opelen kell e vezérmüláncot cserélni , ha igen hány km-ként ..mert 124.000Km van az autoban , eszi a hütővizet rendesen , de kiderült ,hogy nem hengerfejes , de tömitést kell cserélni benne ami a motor teljes szédszedésével jár , a szerelő momdja ,hogy akkor már cseréljünk vezérmüláncot is csak ugye az nem 2Ft-os dolog !!
Erre szerernék választ kapni, hogy szükséges e ez ??
Köszönöm a segitséget !
-
athomi
veterán
válasz
adorjant #91232 üzenetére
Megérkezett a csomag, az alkatrészekkel minden rendben. A csomagkövetés jól működött, így reggel már tudtam hogy ma lesz a kézbesítés. A csomagolást tudnám kicsit kritizálni, mert a dobozt nem tömték ki rendesen és egy kis ragasztószalagot is elbírt volna még a doboz a lezáráshoz, valamint a feladó nem adta meg a DHL-nek a telefonszámom, így a posta sem tudott kézbesítéskor hívni. Erre ráéreztem, így reggel kiírtam a kaputelefonra a mobilszámom.
-
-
becsitibi
senior tag
válasz
Luck Dragon #91311 üzenetére
Nagyon köszi a gyors választ!
Természetessen oda figyelek a részletekre.Az első ajtókkal végeztem már,a hangszórók ki lettek cserélve,kaptak kiemelő keretet,és le lett szigetelve az ajtó ctk bitumen lappal ahol szükséges volt.
-
haxiboy
veterán
válasz
OPiiPO #91308 üzenetére
Most épp nézelődök nyárigumihoz felni után, csak előbb legyen meg a vásárlás utáni karbantartás.
Kuplungot elég nehéz benyomni, de nincs viszonyítási alapom, ez volt az első Insignia amibe beültem...a régi Suzuki Swiftünkben jelentősen könnyebb kinyomni...Szerelőmhöz meg még 1 hónap mire lesz időpont. -
-
becsitibi
senior tag
Sziasztok
H astra kombi hátsó ajtóba milyen mélységű hangszoró fér el?
-
Magnum_
nagyúr
válasz
Luck Dragon #91300 üzenetére
Nem lesz fenyezve sehogy utolag, gyari lesz
-
-
-
Magnum_
nagyúr
válasz
Luck Dragon #91298 üzenetére
Kockas racsos hutoracsot fog kapni a 2 csikos helyett (alul is kockas ugye a racs).
Opc line vagy mi -
-
Magnum_
nagyúr
válasz
ricsi8800gt #91296 üzenetére
Ha nem kellene a kuszobbel foglalkozni, akkor mar holnapra kesz lenne, de azt most helyrehozza, aztan gurul vissza fenyezohoz.
Szerintem jovo het vege. Ami picit korai.is, mert koltozes alatt vagyunk, a teremgarazs meg nem hasznalhato, utcan meg nem akarok parkolni vele. + A biztositot is megsurgettem mar, hogy hama-hama fizessenCazolee79:
-
Magnum_
nagyúr
-
Nemt0m12
tag
Sziasztok.
Nem szoktam kommentelgetni inkább csak követem a fórumot.
Viszont mivel kipufogó javításra került sor és régen volt téma ,hogy is néz ki pár év után az utángyártott dob, gondoltam megosztom veletek miként néz ki egy gyári 16 éves 301000km futott dob. Még nem fújt ki, viszont ha már javítás, ki lett cserélve ez is egy füst alatt.(Nem sokat jósoltam volna már neki) -
haxiboy
veterán
Sziasztok. Kedd óta boldog tulajdonosa lettem egy 2009-es Insignia 2.0 CDTI (160LE) autónak.
CD-300 rádió van benne, ezen keresztül tudom állítani a különféle komfort beállításokat stb.
A használati útmutató szerint létezik, de a menüben én nem találtam meg egy csomó beállítást (pl. Elindulás után automatikus ajtó bezárás), illetve a könyv szerint a behelyezett kulcshoz automatikusan beállítja az ülést/tükröket. Amikor kiszállok hátrahúzódik, viszont gyújtás ráadásakor nem áll vissza a beállított helyzetbe, minden alkalommal nyomva kell tartani az ülésen a kívánt beállítás gombját.Létezik a CD-300-hoz olyan szoftver amiben a nálam hiányzó menüpontok előhozhatók?
-
Magnum_
nagyúr
válasz
ricsi8800gt #91285 üzenetére
Koszonjuk a megosztast
-
ricsi8800gt
addikt
[link] Opelom motor hangja
-
válasz
Luck Dragon #91283 üzenetére
Közben látom hogy sima XE motorkódról van szó, nem XEP. Akkor pont fordítva , XE volt előbb majd XE1.
-
válasz
MasterDeeJay #91281 üzenetére
Elvileg ugyan az a történet mint a Z16XE1 és a Z16XEP esetében.
XEP volt az XE1 utódja lényegében ugyan az de XE1-et keveset gyártottak mert anyag hibásak voltak a hengerfejesedés és porladtak. Ezért hamar le is állították, majd jött a közismert XEP amiben mindent orvosoltak.
Ebből az XE1 motorból legtöbbet Angliában és környékén adtak el. De kis hazánkban is található .
De majd DR. Mohabá kijavítt ha nincs igazam.
-
adorjant
őstag
válasz
MasterDeeJay #91281 üzenetére
Tudomásom szerint szoftveres a különbség, Vectrában fordul elő a 122 lóerős változat.
Egyébként itt szoktam olvasgatni, sok mindent meg lehet tudni az autóinkról
[link] -
-
cszolee79
csendes tag
válasz
Csabex #91279 üzenetére
A kábelköteg szar, persze, porlik nekem is. Sajnos. Anyáztam is már nagyon sokat, hogy lehet egy autógyártó ilyen tróger, hogy sima, nem-hőálló kábeleket használ a motortérben. De nem lehet kapni, még bontottat sem (ebből ugye olyan kéne ami digit klímás, automata váltós, megfelelő motorhoz való, és abból is úgy tudom több féle volt mikor hogy sikerült GM-éknek), ahhoz valami profi autóvillamosságis kéne aki kiméri és cseréli... és arra a gatyám is rámenne
Plusz ugye gáz is van benne, ezért azt anno szépen vagy kevésbé szépen belekötözgették valahogy, az még egy plusz szopószorzó mert nem "szabványos". Úgyhogy látatlanban feltételezem hogy a kábelek többé-kevésbé rendben vannak és inkább pár ezerért cserélek szenzorokat, így olcsóbb
Vettem hőálló öntapadós szövet szalagot, ilyet, ezzel betekertem amihez hozzáfértem, meg amiről már lemállott ez a fajta borítás. Nagyon príma cucc.
[link]Jahm ebben a Z16XE-ben a trafósor a motor tetején van, nincsenek kábelek, ráül a gyertyákra. És új. És a gyertyák is. Valami ilyesmi, ebből is a drágább, 40e körüli német.
[link]
Szóval most sorban
- megkeresem az EVAP csövet és rádugom a szelepre
- holtponti és főtengely jeladó csere (szerintem jobban járok bontott gyárival mint valami ilyen-olyan utángyártottal), kábelek, csatik ellenőrzése amennyire látjuk
- MAP szenzor csere
- aktív szenes elpárologtató tartály megnézése
- ha ez nem, akkor kábelek ellenőrzése villamossági szakival
- ha ez sem akkor majd addigra úgyis találok valami más lehetőséget.Most már nem akarom feladni, annyira elmerültem benne.
-
válasz
cszolee79 #91273 üzenetére
Lehet sokan betámadnak amiatt amit most írok, de én csatlakozók tisztításához nem használok WD40-et, hanem kontakt sprayt amit pl. érzékeny nyákoknál is használok és nem bántja a vezetősávokat sem.
A hibád elég érdekes, hasonló az enyémhez ami még a régi kábelköteggel és motorral volt. Pontosan nem emlékszem, de valamelyik jeladómmal volt gond, viszont a csere sem oldotta meg a hibajelenséget. Ugye nem sejtettem, hogy kábelköteg gond lenne, ezért csak a csere után csekkoltam. Szó szerint lemeredtem amikor láttam, hogy milyen állapotban van, mert kézzel morzsolva a vezetéket simán porrá vált a szigetelése. Tehát csekkold le, mert lehet nálad is hasonló a helyzet. Másik dolog ami még előfordult nálam az, hogy a 3-as henger gyertyájának a vezetéke ami a trafóból jön, az szét volt égve a tövénél olyan szinten, hogy talán 4 v. 5 kis rézszál maradtECU reset szerintem nem működik evvel a metódussal, hogy akksi lehúz egy órára, mert az adatokat epromban tárolja és az nem felejt csak ha törlöd a tartalmát. A szerelőd gondolom kiolvasta szoftveresen ugye? Nem volt beszédes az eltárolt hibakód esetleg?
UI: Valahol volt fotóm a kötegről, de nem találtam meg sajnos... Szép kis fotó volt
-
adorjant
őstag
válasz
Luck Dragon #91276 üzenetére
Jogos, bár konkrétan a kollega XE motorcsaládjára gondoltam, és igen, 1.8ban ott sincs hálistennek
-
cszolee79
csendes tag
Olvasgatom közben hogy mit vettem. Delphi 1997280 cikkszámú valami.
Rájöttem alapos guglizás után hogy ez nem vákumszabályzó, hanem az üzemanyag szellőztető (EVAP) rendszer szelepe, gyakorlatilag ez szívja el az aktívszenes szellőztető tartályból az üzemanyagpárát a fojtószelepen keresztül.
[link]
No, hát nekem ez valószínűleg nem ment (a cseredarab érezhetően és hallhatóan dolgozik, nyitogat, "pöfög" és a fojtószelep vákuma szívja is rajta a levegőt), de ha ment is, a "másik" vége, ahová az üzemanyag szellőző cső menne, nem volt csatlakoztatva semmihez. Létezik ilyen?! Milyen elb.szott banda nyúlt ehhez az autóhoz korábban? 15 évig autószerelő családnál volt, az isten szerelmére!
Megkeresem a motortérben, elvileg akkor ott lesz egy szabadon fityegő cső, amin keresztül valószínűleg évek óta nem lett elszívva a benzingőz.
:doublefacepalm:What happens when a purge valve goes bad?
Engine Problems. If your canister purge valve is stuck open, however, it creates a vacuum leak that can affect your engine adversely. ... This will change the car's air to fuel ratio, and can cause rough idling (car feels rough and bouncy when the engine is running), as well as difficulty starting.
...
In addition, the buildup of fumes inside of the canister can cause your vehicle to stall or misfire. The canister purge solenoid works by absorbing the fuel vapors with activated charcoal. ... Stalling vehicle due to a leak in the EVAP system. The engine chokes because of fuel entering the EVAP canister.Mik nem vannak...
-
-
Motaba78
addikt
válasz
koxkids #91246 üzenetére
Szia, az 1.4T/140le kell ekkora súlyú autóhoz, igen mondhatom hogy elég dinamikusan lehet vele csapatni. Hibàk lehetnek gyújtótrafó+gyertyàk, szelepfedèlmembrán, kiegyenlítő tartàly csepegès, m32 vàltócsapágy(olajcsere 60e km-kènt 2.5-2.7L kell bele!!). A forma nekem is tetszik, de nekem sedanba a legszebb.
-
cszolee79
csendes tag
Aszongya hogy (kivonatolva)
Holtpont jeladó (crankshaft sensor) hibák, ez pont mind illik az enyémre.
Rough Idling, stalling, difficult starting or no startingFőtengely jeladó (camshaft sensor), ez is kb pont stimmel.
Vehicle does not drive like it used to. If your vehicle idles roughly, stalls frequently...MAP szenzor (szívócső nyomásérzékelő)
Rough Idle, Hard Starting, Hesitation or Stalling -
cszolee79
csendes tag
válasz
Petyyyyy #91272 üzenetére
Ó, elfelejtettem, az EGR-t előző tulaj évekkel ezelőtt ledugózta. Az elvileg nem lehet.
Fojtószelepet ma-tegnap kitakarítottam - nem volt koszos csak a karterből beszívott olaj volt a belső felületén.
Tegnap vettem egy bontott vákumszelepet - ez a fojtószelepre csatlakozik egy kis gumicsővel, elvileg a vákuum értéket szabályozza. Nem tudom az előző jó volt-e, ez folyamatosan dolgozik, pöfög. Ha lehúzom az elektromos csatiját vagy befogom a beszívó csövét, nincs változás, és a motor továbbra is ingadozik.
ECU-t is reseteltem, a héten már többedszer (akksi lehúz 1 órára), aztán betanulás módban csak benzinnel mentem 70km-t M0-n. A benzinbe tettem injektor tisztítót, hátha az vagy szelepek koszosak, természetesen nincs változás.
Szinte biztos hogy valami szenzor vagy annak a kábele lesz rossz (18 éves kábelek), de ilyen furcsát, hogy üzemmelegen (viszonylag) jó, hidegen meg nem...
Mondjuk abból ítélve hogy ma lefulladás után még csak nem is indítózott, biztos valamelyik jeladó.
Emlékeim szerint akkor kezdte ezt a nagyon bizonytalan üzemet amikor széthúzgáltam minden csatit a motortérben hogy befújjam WD40-nel, és van egy olyan érzésem hogy a holtpont jeladó csinálhatja mert annak a basztatása után lett ilyen... Sajna ahhoz szét kell szedni eléggé a motorteret, és nincs hozzá szerszámom. Na mindegy, amíg megy megy, aztán fizetés után szerelőmmel kicseréltetem, hátha.
Ja, próbáltam hogy lambdaszondát lehúzom (az is új, gyertyák is, trafósor is), de a hiba marad.
Lassan végigérek mindenen... -
cszolee79
csendes tag
Valakinek van ötlete, mi okozhatja, hogy még hűvös motornál / motortérnél (víz 30-70 fokos, már nem szívatóval megy) nagyon ingadozik az alapjárat, fékezésnél, üresbe rakva le is áll?
Nehezen indult az autó reggel. Amint bemelegszik, és a víz beáll 90 fokra nincs gond, bár néha érezni 1-1 rángást alapjáraton.
Olyanokat olvastam hogy főtengely jeladó vagy felső holtpont jeladó esetleg MAP szenzor okozhat ilyet.
Ilyen rángatásokkor a fojtószelep összevissza jár (levettem a szívócsövet), próbálja életben tartani a motort.Fojtószelep (elektromos) elvileg jó, az nem ilyen hibákat okoz. Alapjárati motor nincs is benne. Injektorok, üzemanyagszivattyú, egyebek jók. LPG-re váltva is csinálja, akkor pedig nem kap benzint, a gázt a rendszer közvetlenül a szívócsonkba engedi tehát a benzin / injektor rendszert kb kizárhatjuk, meg nyilván a gázt is.
Tehát reggel beindítom (sokáig köszörül), beröffen, szívatóval hibátlanul tartja a fordulatot, aztán ahogy kezd melegedni és kikapcsol a szívató elkezd ingani a fordulatszám. Lámpánál-zebránál megállva sokkal erősebben ingadozik, ma és tegnap többször is lefulladt.
Pont ma még olyat is csinált hogy lefulladás után nem indult be - nem is indítózott, teljesen kuka volt. Hibakódot nem írt. Aztán 5 perc után (épp kezdtem keresni valami trélert) elindult, kicsit ingadozott tovább az alapjárat aztán ahogy bemelegedett nem volt gond. Benzinnel is, gázzal is.Szóval, valakinek tapasztalat? Z16XE motor. Felső holtpont jeladó? Főtengely jeladó? MAP érzékelő?
Cseréljem mindet aztán majd hátha jó lesz?ECU hiba lehet? Elvileg javítva lett már, és ahogy olvasom ECU hiba esetén mindenféle hibakódokat dobálna, amit nem tesz. Csak addig ilyen bizonytalan amíg el nem éri a normál hőfokot (90). Teljesítménye jó, talpalva megy, nem fulladozik se hidegen se melegen.
-
Clain
tag
Sziasztok,
Tudnátok abban segíteni/van ötletetek,hogy a "position lamp" melyik lámpát jelentheti?
Opel Astra J 2011
köszönöm
-
Honnan tudnék rendelni (használt is jó, vectra b) fényszóró belső részére gumi kupakot (ami védi az esőtől) és egy ablakmosó tartály kupakot? Vmi kupak manó járhatott erre
Egy helyről kellene, h egy postával eljöjjön -
-
Magnum_
nagyúr
Most kaptam kepeket, verda szetszedvey elemek fenyezonel vannak mar.
Ha az gyorsan dolgozna... Akkor meg auto is lenne hamahama. -
Richard!
addikt
Üdv!
3 hete vagyok tulaja ennek a szépséges kis méregzsáknak. Szeretnék vele bekerülni a topik összefoglalóba.
Előre is köszönöm!
Opel Corsa D OPC Line, 2011/05, 1.4 benzin (A14XER), 101 LE, 74500 km
-
F_Gergely
őstag
válasz
realpopek #91253 üzenetére
Szia,
negyedik fokozatban 1500-as fordulattól hülye süvítő hangot hallani, mintha egy elektromotor menne.
Illetve álló helyzetben sebességbe téve kerregő hangja van (erre az előző szerelő azt mondta lendkerék) de menet közben ha kirakom üresbe és csak gurul az autó akkor is hallani.
De leginkább a hangján hallani 1500-as fordulattól negyedikben baromi idegesítő, és utas által is hallható. -
F_Gergely
őstag
válasz
Petyyyyy #91250 üzenetére
Jó lenne, ha németben lennék
De nekem olyan hely kell, hogy betolom az autót és 1 hét múlva szólnak, hogy kész van és minden patika.
Engem csak az zavart meg picit, hogy mondja a szerelő, hogy felújítás után 2-3 év múlva ugyan így széthullik majd, mert ez gyárilag ilyen tré... Mondom ne már...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kés topik
- Vicces videók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen videókártyát?
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P73 - i7-9750H I 32GB I 256SSD I 4K I Nvidia 4GB I W11 I Cam I Garancia!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 7 - 14.5" 3K OLED Érintő 90Hz - Snapdragon X Elite - 32GB - 1TB - 2,5+év gari
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest