- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen mosógépet vegyek?
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- R.I.P. Aláírások
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
Most jövök a kereskedésből, aszongyák, 22-e óta Győrben parkol a szekér.
Ilyenkor mi van? Bevárnak egy kamionnyi egy irányba tartó autót, aztán ha megvan, akkor szállítják tovább? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
MikeWazowski #80096 üzenetére
Milyen gyakran használod, utcán parkol? Valószínű az említett rozsda, esetleg kézifék szorul.
-
beg
veterán
válasz
MikeWazowski #80096 üzenetére
Fizika és kémia. Mindannyiunknak ilyen, felületi rozsda ami pár fékezés után lekopik.
-
MikeWazowski
veterán
Üdv!
Van egy 2007 decemberi opel astra G-m. A gondom az, hogy mostanában amikor elindulok az autóval az első 2-3 fékezésnél sokkal érzékenyebb a fék. Előbb fog, és keményebben mint általában, és ráadásul még erőteljes fémes hangot is hallat. Viszont pár fékezés után az előbbi hibákból semmi nem tapasztalható. Mi lehet szerintetek a probléma?
-
Sukta 95
aktív tag
válasz
molnarpeter #80089 üzenetére
Az Armstert, mindenki dícséri, aki beszerelte, ezért bátorkodtam megvenni 15 ezerért.
-
zso79
őstag
Jól tudom, hogy opcom-mal okosítható a kis középső kijelző J Astrában? Nálam csak az egy oldalas megoldás van, nem pedig amikor felül fülek vannak és több info is látható egyszerre. Ezen kívül grafikus kijelzés sincs a tolatóradarhoz. Láttam erről orosz nyelvű videot de remélem itt több infóhoz jutok!
-
Sukta 95
aktív tag
Nagyon amatőr kérdés: egy műszaki analfabétának gondot okozhat egy Armster II. kartámasz beszerelése egy opel astra j-be? Csak, hogy teljes analfabétaként álljak majd neki ( ha megérkezik) beszerelni, vagy guruljak át a szomszédos autószerelőhöz.
-
Tikakukac
titán
válasz
MunezXBK #80080 üzenetére
Semmit nem jelent, hogy neked 1 adott termékkel milyen tapasztalataid voltak. Én is láttam már nem egy darab nem GPU hibás T61-et. Ettől még az egész széria hibás, csak van, ahol Isten keze tartja bent még a lelket és a forrasztást.
Minél komplexebb és minél összetettebb valami annál inkább hajlamos lesz a hibára. Ha beraksz egy nagynyomásút egy turbót meg 50 méter csövet egy rendszerbe akkor annak lesz egy meghibásodási aránya. Amiben nincs, abban ez 0. Ez egy terezhető és mérhető paraméter, nem befolyásolja, hogy neked 1 vagy akár 3 autón milyen tapasztalatod volt -
Markizmark
addikt
válasz
MunezXBK #80080 üzenetére
1000-ből 1.
Apámnak közel 30 éve csak dízel kisbuszai vannak, most egyszerre 3 is (ebből egy éppen szétkapott motorral áll).
Szívó, elektronikus adagolós TD (VP30), közös nyomócsöves TD (TDCi) is van.
Mindnek volt valami nyűgje, a szívó is porlasztós lett többször is, az elektronikus adagolós TD adagolós lett kétszer is, illetve 1 porlasztó is sz@rni ment, a TDCi tele van szenzorral és szabályzóval, jelenleg is világít a sárga fogaskerék ikon...Legjobb cimborámék B vekije (2.0 DTI) most nem rég nyelt le kb. 500ezer Ft-ot. Először turbó felújítás, majd pár hétre rá adagoló felújítás (VP44).
Ugyanez a srác ebben a pillanatban is Bácsbokodon van 6 db porlasztóval 530d E60 bömbiből kiszedve, 1 hete elkezdett csattogni, 4. porlasztó folyik, de a többi 5 sem hozza az értékeket. Van az autóban 240e km.
6 új porlasztó 1.2 millió Ft, a felújítás "csak" 300ezer.Ezekben a mai dízelekben (de már a 15 évesben is) 500-tól 1600-2000 bar-ig ugrál az üzemanyag nyomás terheléstől függően, mértem is. Ekkora nyomáson dolgozó alkatrészeknek nagyon precíznek kell lenniük, emiatt sérülékenyek és jobban amortizálódnak, mint egy minden tekintetben alacsonyabb nyomásokkal dolgozó benzines, beleértve a kisebb sűrítési végnyomást és a benzin nyomást is.
Legalább annyi benzines van a családban és az ismeretségi körömben, mint dízel és jól látom, hogy azokkal nagyságrendekkel kevesebb gond van.
Van rálátásom a dolgokra, nem vagyok szerelő de a család összes autója és a cimbiké is az én garázsomban javul meg.Pontosan ezért nem éri meg dízelt venni évi 20-25ezer km alatti futásra tervezve, mert egyszerűen nem térül meg, ez így van. Tény.
Neked szerencséd volt.
Szar B corsához nekem is volt szerencsém, de az ecotec volt, x10xe.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz
Petyyyyy #80078 üzenetére
Én vezetek mindent mióta tudom, hogy apám nem. Csak izzókra, csak előre elment durván akciós árban 15k. Ez csak izzó, semmi egyéb. És ezekhez képest sokkal-sokkal-sokkal több dolog van egy benzines autóban is, ami bealudhat. Egy dízelben meg jézusom. Becsülöm aki viszonylag kicsi pénzen be meri őket vállalni, céges flottát a kezelő most váltotta le idő előtt, mert a Rangereket annyit kell még gariban is javítani, hogy konkrétan pufferben álltak tucatjával a kocsik. Olyan hibák jöhetnek elő egy pár éves autóban már, ami garin túl konkrétan érvagdalás.
-
Doggy dog
senior tag
válasz
rolipasztor #80038 üzenetére
Esetleg kábeltörés?
Jobb hátsó ajtónál szokta megadni magát hamarabb. -
Tikakukac
titán
-
PETEE78
senior tag
Sziasztok!
Az mennyire "tesz jót" a kocsinak, ha nincs mindig tele a tank? Okozhat hosszú távon valamilyen problémát?
Tehát teszem azt huzamosabb ideig mondjuk fele benzin tankkal furikázik az ember...
Nyilván nem ez a cél de kíváncsi vagyok na -
KrAt
veterán
Tegnap visszakaptam az Astrát, volt egy közepes javítgatás rajta:
- komplett vezérlés csere vízpumpával
- kuplung csere (hidraulikus kinyomócsapággyal, folyadékkal ofkorsz)
- váltóolaj csere
- első-hátsó szimmering csere
- olajteknő tömítés csere
- szelepfedél tömítés csere
- hosszbordásszíj + feszítő csere
- termosztát csere
- futóműbeállítás
- olajcsereMindenből a legjobbat kapta meg, remélem, meghálálja
Most olyan selymesen jár a motor, hogy boldogság van
Kuplungpedál is kislábujjal nyomható, teljesenjó.
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
diablo1984 #80067 üzenetére
Paragi.
-
senzaj
senior tag
válasz
diablo1984 #80067 üzenetére
-
-
senzaj
senior tag
válasz
diablo1984 #80064 üzenetére
-
senzaj
senior tag
válasz
diablo1984 #80064 üzenetére
A hátsó dob egyszer már leesett, vissza lett hegesztve ( kókányolva) az előtte lévő csővel, de amióta így van valamivel hangosabban klattyog a kátyúba és zavar, nyugodtabb lennék.
[ Szerkesztve ]
-
senzaj
senior tag
Szép estét!
Szeretném kicserélni a részecskeszűrő utáni kipuff részt, csövet, dobot. #Z19DTH #GTC
Nem egy embertől hallottam már paragit pl. Van ezzel valakinek valamiféle tapasztalata, ki mit ajánlana? -
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz
Luck Dragon #80060 üzenetére
Ha ismered a szerelő óradíját, akkor ja
Sztem 2 órát simán felszámolnak.
-
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz
Luck Dragon #80058 üzenetére
A fékfolyadék magában nem drága. Inkább a munkadíj szerintem a nagyobb tétel (leereszt, feltölt, légtelenít).
-
Sziasztok.
Azt szeretném kérdezni hogy egy komplett fék folyadék csere mekkora összegben állhat meg?
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Declare #80053 üzenetére
Ismerem őket, hiszen itt laknak.
De sajnos se nem szőkék, se nem 20 évesek, sőt az egyik férfi
Egyébként nekik nem volt nehéz nekik kiállni, a másik irányba még volt hely (egyik mert utolsó a sorban, a másik mert előtte egy mozgássérült hely van, ami szinte mindig üresen áll, és egyébként is a szabványméret ami egy monstertruck-ra készült).
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz
Dr. Gonzο #80055 üzenetére
Nem is a hiba a gond, hanem, hogy baromira belassul szerencsétlen és mire hibakódot dob már bőven nem király.
Úgyhogy ja, csere. Hibakódnak sem érdemes hinni, nekünk is hátsót írja ki, pedig az elsőn ingadozik a fesz. Majd ma beülök laptoppal is és csinálok egy logot arról, hogy milyen a hibás és milyen a jó működési tartománya. -
Declare
őstag
válasz
ArthurShelby #80033 üzenetére
Meg gondolom remenykedsz, hogy nem egy szöke 20 eves csaj a tulaja az egyik autonak, amelyik elötted, vagy mögötted all
-
Tikakukac
titán
No 1 hete, hogy első lambdaszonda cserélve lett. A kocsiból azóta eltűnt az a plusz "olaj" ami belekerült. 3 rovásig volt töltve olajjal, így általában max felett volt 2mm-el. Érdekes módon azóta eltűnt a többi, ami nyilván benzin volt.
Plusz olyan szinten megy a kocsi, mint amit seggbe rúgtak egy chilivel bekent cipővel. Szóval gr8, örvendezés.
Az kevésbé, hogy 2 ködlámpából egyet darabokra törve küldtek ki, és mindkettő jobbos lett. Plusz ahogy lestem ez nincs bekábelezve csak a tábláig, örvendetes... -
Markizmark
addikt
válasz
atomanti19 #80046 üzenetére
Általában működő trükk a mélyhűtőben pihentetett kulcs. Felmelegített motornál a hideg kulcs miatt összébb ugrik a menetben az izzítógyertya és talán megindul. Előtte nem árt mindenféle lazítóba áztatni.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
molnarpeter #80048 üzenetére
Bosch-ból az oroszországi gyártmány nem ajánlott (csak a német)!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnarpeter #80047 üzenetére
Illetve figyelj, hogy ne lépd túl az Opel, vagy az izzító gyártója által előírt meghúzási nyomatékot (vagy mérd meg a menetet, az alapján meg tudod nézni a videóban)
Belül lehet tisztítani, mutatja a videó is, az új gyertyát viszont ne zsírozd be. Bosch, NGK ajánlott.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
atomanti19 #80046 üzenetére
Azonos típusú izzítók, vagy lehet közte eltérő gyártó? Nyomatékkulccsal kell lazítani, plusz használt fékfolyadékkal csöpögtetni érdemes, aztán meleg motornál lazítani. (Nem mindegyik nyomatékkulcs tud lazításnál is működni, ezt vedd figyelembe.) Itt egy hosszabb videó, de vannak benne nyomaték értékek stb, érdemes megnézni. 1-2 hetet rászánhatsz, ha biztosra akarsz menni
-
atomanti19
aktív tag
válasz
molnarpeter #80044 üzenetére
Vezérlés felől: 1.henger 0.3Ω
2.henger 0.26-0.3Ω
3.henger 0.3Ω
4.henger hát itt aztán mértem mindent 0.4Ω-∞Ω Ez sajnos be van ragadva, beletörni
nem szeretném. Kífúratás? -
trassher
addikt
válasz
Markizmark #80041 üzenetére
Pedig úgy emlékeztem, hogy vin alapján tudja de valóban nem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
atomanti19 #80043 üzenetére
Izzítók belső ellenállását mérd ki külön-külön.
-
atomanti19
aktív tag
Sziasztok!
B Corsa 97' X17D autóról lenne szó. Törve volt pár éve a csomagtér ajtó és a gyári pót féklámpás helyett egy féklámpa nélküli lett beszerezve. Van valami ízléses utólag beszerelhető pót féklámpa, ami nem sokban tér el a gyári megoldástól?
A hátsó ablakfűtés bekötéséhez valaki tud esetleg kapcsolási rajzot? Illetve mit/hol kell megbontanom hogy hozzáférjek a dolgokhoz? Vagy csak viszek a kapcsolótól egy + szálat? Fűtőszál és saruk épek, az egyik kivezetés testelve is van a csomagtér ajtóhoz.
Mostanában ahogy jöttek a mínuszok, az indulások elég nehézkesek. Eddig -20 fokban is pöcröff volt, most viszont nem megy minden henger az induláskor, hallható érezhető és elég füstös is. Ilyet soha nem tapasztaltam 2010 óta van nálam az autó. Nem izzíthat rendesen esetleg az egyik gyertya? Szerelők szerint ne foglalkozzak vele, hajtsam... Engem eléggé zavar a dolog
kb 7-8 másodperc alatt szépen beáll az alapjárat. Gyújtó gyertyák működését tudom ellenőrizni? Ellenállásuk ugyan annyi.
Köszi!
-
PETEE78
senior tag
válasz
ArthurShelby #80033 üzenetére
Fáztam a Zafi A-tól kicsit, mennyire lesz jó vele parkolni és azt kell hogy mondjam hogy nagyon kellemesen csalódtam. Kifejezetten jó a kilátás és a térérzet. 2003-as KIA Picanton tanultam, vizsgáztam. Azzal utáltam parkolni, pedig fele akkora az autó.
-
válasz
rolipasztor #80038 üzenetére
Szia, ha jól tudom a központi zár felelős ugyan úgy a tanksapka zárja miatt is, és ha nincs benne akkor nem tudja lezárni.
-
rolipasztor
újonc
Sziasztok!
Van egy 2006-os 1.6 benzines Opel Astra H kombim,olyan problémám lenne hogy a minap indítás után a központi zár folyamatosan ki be zárta az ajtókat,de viszont az üzemanyagtank ajtaját egyszerűen nem lehetett kinyitni,csak a zár kiszerelése után.De miután kiszereltem a zára azóta egyáltalán nem működik a központi zár biztosítékokat néztem,de nincs velük baj.Egyedül csak a csomagtér ajtót tudom bezárni.
Valakinek valami ötlet? -
ArthurShelby
addikt
válasz
amargo #80036 üzenetére
A 30cm ha jól tudom szabvány, miden kocsinál így van. Én egyébként tapasztalatból tudom, hogy ha még csak most kezdett visítani akkor még mehetek kicsit (illetve hátul a kamerán látom is).
Egyszer én úgy húztam meg a kocsit, hogy kapkodtam, nagy gázzal indultam, és ugye a radar jelzése mindig késik kicsit...bele az oszlopba.Mondjuk volt egy srác az új ford mustang-jával kidöntött egy oszlopot (és ott felejtette a rendszámtábláját
). Konkrétan a feljött az utcakő, meg egy kis föld
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
válasz
ArthurShelby #80035 üzenetére
Azt nem tudod megszokni, hogy még 30 cm van és már konstans visít, pont itt kellene az átmenet, helyette kb 30,40,50,60,70,80 cm szól csak. Ez a probléma.
Ez a magasított szélvédő tök jó csak fentről ritkán jön akadály
[ Szerkesztve ]
-
ArthurShelby
addikt
válasz
amargo #80034 üzenetére
A hátsó kamera talán kicsit torzít, de én már hozzászoktam
Ott jól látni meddig mehetek még, viszont az oldalsó széleken számomra nagyon torzít, középen jó. (mondjuk ilyen időben tisztogatni is kell)
A csipogást meg kell szokni. Az ember ösztönösen is megijed tőle, és ezért az elején utálja. Én már megszoktam, hozzászoktam, tudom mikor kell óvatosnak lenni vele.
A problémám nekem a nagy oszlopok (A, C), amik miatt nagy a holttér, illetve a fordulókör nagy a nagy tengelytávból adódóan (nem annyival kell nagyobb hely egy C zafirának egy A-hoz képest, mint amennyivel hosszabb).Nálam fölfele viszont van kilátás/térérzet
(panoráma tető+szélvédő)
kép (lusta voltam most lemenni és képet lőni, és csak ezt a FL-es képet találtam)[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
válasz
ArthurShelby #80033 üzenetére
A Sports Tourer-ben is olyan a kilátás sokszor, mint egy hajókabinból. Hiába van mindenhol radar, azok vinnyognak amikor még 30 cm legalább van tovább. Csodálom, hogy még nem zúztam meg a kocsit sehol, de tényleg. A G-vel többször koppantam, pedig ehhez képest sokkal könnyebb volt parkolni vele. A kamerából is nehéz látni, hogy mennyi az annyi, nem?
-
ArthurShelby
addikt
Ha már ilyen képhagyó hétfő van, akkor én is beteszem ide az esti eredményem. Sok sípolás és pittyogás közben sikerült.
Egyébként hiába nincs az A zafirán tolató radar és kamera könnyebb vele parkolni, mert kevesebb a holttér és kisebb a tengelytáv (így fordulékonyabb), valamint rövidebb is.[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
Nem szoktam trollkodni, de ezen sírok.
-
7Sony7
addikt
válasz
mohabá 007 #80027 üzenetére
Továbbítom a tulajnak, aztán meglátjuk. Köszi.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
7Sony7 #80024 üzenetére
A tágulási tartályban van elegendő víz? Az is lehet, hogy a rendszer nem légtelenítette le magát rendesen.Le kell venni a tartályról a sapit,és úgy járatni a motort,a csöveket érzéssel nyomogni,hátha csak ez a baja.
Ha meg a tulaj szerint a hideg-meleg kapcsoló "érzésre" ugyanúgy működik mint régen,akkor fűtésnek is lenni kell -
trassher
addikt
válasz
Markizmark #80023 üzenetére
Itt például.
-
Sanki
addikt
válasz
Markizmark #80023 üzenetére
-
adorjant
őstag
válasz
Markizmark #80021 üzenetére
Nekem a Zafirában is hasonló van, minimális idő múlva már meleget fúj, valami kiegészítő fűtés, ami az utastéri levegőt melegíti fel, valamelyik Opeles fészbúk-csoportban olvastam róla, így már értem, hogy lehetséges ez
-
-
Doggy dog
senior tag
Mannol olaj habosodott haveromnak a Z14XEP-ben.
Fuchs,GM nem.
Utóbbit viszont csipegette.
Nálam GM,és minden ok vele.@Luck Dragon fentebb említették,hogy felkerült Playre az Opel Műhely Hibakódok. Letudod most már tölteni.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #80008 üzenetére
Ha kavicsos az üveg, ez benne van a pakliban
-
K Norbi
addikt
válasz
-=RelakS=- #80008 üzenetére
Nem vacak ez, a benzines és diesel autók ideje lejárt.
Hála istennek.Meg be kell tolni egy ilyet mellé [link]
[ Szerkesztve ]
-
Pitterix
őstag
válasz
ArthurShelby #79984 üzenetére
Ha jól néztem az árát, akkor Mannolt sikerült postával együtt pont ennyiért szerezni. Nálunk Zircen 8k volt az első 5l, én hülye nem netről rendeltem, ahogy diegho kolléga ajánlotta. Am mióta ezt töltöm utána, jóval kevesebbet eszik a Meriva. A Rowe-t szinte zabálta.
-
-
HoaryFox
Topikgazda
Én be indítom kapásból az autót, várok 1 percet, majd bekapcsolom a szélvédőfűtést a legalacsonyabb (17 °C) hőmérsékleten és egy pár perc múlva már olvad is a jég.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
laccczka #80007 üzenetére
Akkor vigyorogni fogok, mint aki hatost dobott
Nekem nem a vakarással van ugynais bajom, hanem az előbb említett folytonos visszafagyássalTudom, ez "vacak" Tesla, de azért a lefagyott szélvédő melegítésével csak óvatosan
-
laccczka
tag
válasz
-=RelakS=- #79983 üzenetére
Valamelyik nap a héten havazott mifelénk, majd jól rá is fagyott a hó a szélvédőre (is).
Jégmentesítő persze, hogy nem volt.
Az "Elektromos fűtés-jégmentesítés" opcióval a gomb megnyomásától számított 2,5 percen belül a fagyott hó lecsúszott a szélvédőről.Ami feltűnő volt, hogy az első pillanattól meleg levegőt fújt a szélvédőre.
-
K Norbi
addikt
válasz
ArthurShelby #80000 üzenetére
(#80000 !!!
-
diegho
nagyúr
válasz
ArthurShelby #80000 üzenetére
Opel szervizben, független szakszervizben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- SSD kibeszélő
- Sweet.tv - internetes TV
- Tőzsde és gazdaság
- Videós, mozgóképes topik
- Titán TUF módra: teszten az NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti!
- Óra topik
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...