- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- bambano: Bambanő háza tája
- Gurulunk, WAZE?!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz
athomi #100298 üzenetére
Ha duplakuplungozva váltasz akkor is ilyen? Ha úgy nem produkálja a hibát, akkor a szinkrongyűrűk vannak kikopva.
#100296 Tothgera30 ha pont belenyúlsz egy komplett vezérléscserébe okoskerekekkel, szolenoidokkal akkor az drága tud lenni. Ajánlom ezt a leírást, nekem sokat segített anno.
http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/240/astra_h_vasarlasi_utmutato_es_erdekessegek -
mohabá 007
aktív tag
válasz
athomi #100106 üzenetére
Az egész ezzel a visszacsapószelepes hozzászólásommal kezdődött[link]:
Ha tovább görgeted a hozzászólásokat láthatod, hogy nem én görcsöltem a szárazon futáson, de a topiktársat érvekkel nem tudtam meggyőzni. Amikor ezt írta:"...Valamennyi olajfilmnek mindig kell lennie optimális esetben,hogy ne a fém a fémen súrlódjon..." Ekkor úgy döntöttem, hogy a téma részemről lezárva.
Csináltam egy képet, hogy mennyi olaj marad az okoskerékben, ha a visszacsapószelep nem zár rendesen leállítás után.A piros vonal alatti részből az olaj nem tud elfolyni. Ennyit a szárazonfutásról, olajfilm hiányról.
A VVT rendszer működése az ECU-ba van programozva.[A szabályzókör működésének blokkvázlata.]
Az okoskerék felépítéséről, működéséről összeállítottam egy pár sort magamnak, most megosztom.
Ha figyelmesen megnézed a képet, látni, hogy "fém a fémen" nem is tud súrlódni.
-
-
pvt.peter
őstag
válasz
athomi #100029 üzenetére
A használt számomra eléggé zsákba macskának tűnik :/
Ismerősöm is hasonló cipőben volt még régebben, bontott került bele, ami szintén bedöglött x hónap után, végül új kompresszor lett a vége annak is. Szerelő is járt már úgy, hogy a 3. be-kiszerelés után a bontott helyett új klíma lett a vége :/#100030 toompa: hát az első gondolat nálam is ez volt.
Szakadó esőben párásodó ablak mellett nagyon rossz vezetni... -
mephi666
nagyúr
válasz
athomi #100029 üzenetére
cromaxnál én is annyiért láttam... és ami meglepett: b zafiba nézegettem 1 hónapja kompresszort (amíg nem tudtam, hogy nálunk a lényegesen olcsóbb behúzótekercs a ludas) és az olcsóbb... (ennyit jelent, hogy a vectra 1 polccal magasabban van árfekvésben, mint az astra alapú zafira?) ...ja és totál üres volt a rendszer: nyomáspróba meg teljes feltöltés 12k volt
-
Tikakukac
titán
válasz
athomi #99928 üzenetére
Rangerről tudok beszámolni: úgy néz ki így EURO 6+++ idejére, hogy az autó 1600 felett úgy megindul megrakva is, hogy az valami borzalom.
Viszont ha szeretnél elindulni alapjárat körüli szintről, ami valljuk be, elég mindennapi eset, hát hu. Ha nem lenne benne ez a hülye lefulladásgátlós megoldás nonstop racse-rajtok lennének, akkora szutyok az egész.
Szóval ja. Ez azért elég komplex sztori.
-
FoLey-v
addikt
válasz
athomi #99718 üzenetére
Úgy tudom,hogy igen.
mohabá 007 Hidd el nem én írtam. OAHH opelműhelyből másoltam ezt ki. Igazából a csere miatt néztem meg.
Akkor még XER motorkódú J Astránál is van ilyen probléma?ricsi8800gt És milyen átlagsebességgel volt ez a fogyasztás,klímával?
hogy jó lenne egy 6.mert igen hangos 3500 felett már
Mint mindegyik autóban,de H Astránál az utastéri zaj nem volt kimagasló,ezért szigetelni szokták.
[link] -
FoLey-v
addikt
válasz
athomi #99710 üzenetére
Kimásolom opelműhelyből leírásából.
A Z16XE1, Z16XEP, Z16XER, Z16XNT, A16XER és Z18XER motorral szerelt autók szelepfedélben elhelyeztek egy kartergáz visszavezető membránt. Ez a membránszelep szabályozza és tartja állandó szinten a forgattyús házban a nyomást. Típushiba (főleg a Z16XEP-nél), hogy ez a membrán átszakad.
-
Sanki
addikt
válasz
athomi #96050 üzenetére
G Astra csoportból K. Adriánnal.
Sajnos a világításkapcsolóm selejtes előlapú... Még a sorja benne volt sok helyen a fényáteresztő rétegnél, plusz a 2 ködlámpa kapcsoló gombja nagyon eltérő színhőmérsékletű volt, emiatt azt nem lehetett olyan szép fehérré tenni, de így is sokkal jobb. -
ldn218
tag
válasz
athomi #95868 üzenetére
Igen. Neked meg nekem lehet nem probléma egy szűrő csere,de sokaknak igen. Az egy éves 5700 kilométerrel rendelkező swiftem márka szervizben járt olajcserén stb. Az amúgy talán 4 vagy 5 mozdulatból álló légszűrő csere amit szerintem rutinszerűen csinálnak mindennap , na azt sem sikerült. A légszűrő házra menő gumicső egy bilinccsel van rögzítve. Teljesen kimaradt hogy azt meg kellene húzni vagy ellenőrizni, de a szerviz szóvá tette hogy az 1000 kilométeres szemlére nem vittem az autót. Meg hogy az milyen fontos mert mindent átnéznek rajta....................................ja
-
athomi
veterán
válasz
athomi #84893 üzenetére
Azóta további pár alkalommal előfordult, hogy nem működött a tempomat. A CIM modul szarakodik, nagy ritkán a balra indexelés se megy elsőre. Viszont megtaláltam az átmeneti megoldást a gondra, ha nem megy a tempomat, kell egy balra indexelést csinálni, utána már aktiválható a tempomat.
-
bazsimano
őstag
-
-
Carlytoo
senior tag
válasz
athomi #94551 üzenetére
Ezekből a találgatásokból szokott a leghorribilisebb javítási költség kijönni. Célszerű lenne elvinni valakihez, aki tényleg tudja, hogy mi a hiba. Ha találgatnak menj onnan. Most kicseréltetnek veled egy rakat dolgot drága pénzért és ha még produkálni fogja a hibát ,te ott a helyszínen megszülsz.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
athomi #94537 üzenetére
Vettél egy új termosztátot, mert a réginél, a vízhőfok 95° C nál nem melegedett jobban. Az új beszerelve ugyanúgy működik, mint a régi.
lehetőségek:
- mindkét termosztát rossz,
- mindkét tremosztát jó, a hűtőrendszerben, (rosszabb esetben a vezérlésben) kell keresni a hibát. -
Carlytoo
senior tag
válasz
athomi #94530 üzenetére
A NISZ(Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató) a hivatalok részére biztosított elektronikus aláírást már.Ezt nem opció el nem fogadni Tehát csak a régi rendszer “beragadt fogaskerekei” szórakoznak Veled.
Köszi szépen a segítséget. Majd dobok fel valami képet. Akkor töltök bele, ha mindegy egy liter kólát. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
athomi #94506 üzenetére
Kezdésnek nézd meg, nem az ECU szivat e. Akku - saru le, pihen minimum2 órát, Indításnál újratanul.(ha van egy kis szerencséd, ez segít)
Vannak hibalehetőségek,,de nem akarom az ördögöt a falra festeni.
(hibás vízhőfok jeladók, hibás venti kapcsoló, ECU vezérlés hibás,)
Csak érdekességként pl:
- A ventilátor fokozatkapcsoló hibája esetén is létezik biztonsági funkció, mivel ekkor a termosztát fűtés folyamatossá válik. (hibás a ventilátor kapcsoló, ezért a termosztát fűtés folyamatos, a vízhőfok ezért 95 fok körüli.)
- A termosztátot alapvetően úgy méretezik, hogy 110 °C-on tartsa a hűtőfolyadékot.( hűtővíz 95 fok, mert az ECU működése hibás, mivel a termosztát fűtését bekapcsolva tartja.)A tuti megoldás, ha van hozzáértő személy, akinek van megfelelő műszere az élő adatok ellenőrzéséhez.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
athomi #94452 üzenetére
"...mivel OAHH fb csoport szerint 106 fokig kellene engednie a vizet melegedni..."
Korábban egyik topiktárs viccesen megjegyezte, hogy nekem olyanokról is van feljegyzésem, amiről egyébként nincs.
Igaza van, ha nem találok olyat ami nekem egyértelmű, és világos, csinálok magamnak.
Neked fűtött termosztátod van, ennek működéséről is készítettem magamnak egy "szösszenetet", amit most itt (közkicsé teszek)
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
athomi #94469 üzenetére
Ha a hűtőrendszer normálisan üzemel, max 10km alatt eléri az üzemi hőfokot. Ekkor álló helyzetben, járó motornál a vízhőfok tovább emelkedik, mivel nem hűti a menetszél. Eléri a kritikus hőt, a ventit az ECU bekapcsolja. Megnézed, hogy hány fokon kapcsolt. Ennek ismeretében lehet csak tovább kutakodni.
-
-
ntomka
nagyúr
válasz
athomi #94325 üzenetére
Nyilván nem kék, de hidegebb, mint a többi. Este éjjel gyárilag úgy vagyunk összerakva, hogy a melegebb fények természetesebbek számunkra, nem fárasztja úgy a szemet, stb. Minél emeltebb a fény hőmérséklete, annál rosszabb ebben az időszakban használni. Szerintem.
(#94329): Ennek majdnem harmadáért vettem a silvert. Annyival biztos nem jobb egy halogén izzó sem, hogy megérje a felárat.
-
mrx1212
tag
válasz
athomi #94032 üzenetére
Az jó
Sajnos jelenleg le vagyok égve anyagilag elég durván hiányzott mint sz.. a zsebe
Meddig húzhatom el ezek cseréjét hogy nagyobb kár lenne ebből/lehet valami komoly?/
Mennyibe fáj ez a szervíz kb:?
Ezt a blokban lévő : /mindenképp szükséges kiszedetnem?/:"Visszacsapó szelep:A másik hibája ami nagyobb gondot okoz, az egy apró visszacsapó szelep a blokk oldalában, ha ez tönkremegy akkor idővel tönkreteszi a vezérlés kerekeit is amiből az következett, hogy a vezérlés nem állítódott megfelelően, és idővel a vezérlés kerekek kikoptak."
-
-
diablo1984
veterán
válasz
athomi #93771 üzenetére
Okoskerék vagy szolenoid szelep hiba 116 lovas benzinesnél?
mod: ja látom, hogy igen.
mod2: egy szolenoid szelep szűrőinek a tisztítását megérne a dolog, hátha csak valami elégedetlenkedett időlegesen, de magától nem fog megjavulni, egyszer csak kezdi majd abba sem hagyja..... -
Lajos1966
tag
válasz
athomi #93733 üzenetére
A szolenoidok hibájára is van hibakód,szívó és kipufogó oldalira is!Sajnos el kell,hogy szomorítsalak,de abban az esetben,ha már üzemmeleg motor esetén is traktorhangja van a motornak az nem jelent mást,minthogy az okoskerekek elkoptak!Ott már a szolenoidok cseréje nem fog segíteni.A szolenoidok cseréje a hidegindításkor jelentkező traktorhang esetén segíthet.
-
-
válasz
athomi #93236 üzenetére
- A kombiban a hátsó üléssor lehajtása kicsit körülményes,
Nekem sem a kedvencem , bár talán ez annak is betudható szerintem hogy a súlyához viszonyítva semmi ellenállása sincs vagy segítség és birkózni kell vele.
Az előző gazdija nem használta ezt a funkcióját , már csak onnan is tudni mikor először döntöttük el alatta volt a gyári ülés védő fólia maradványa ami nem hiszem hogy a szakszerű eltávolításának volt köszönhető.FoLey-v fűtőmotor ára megközelítőleg új 30-35E ez Unix & Bardi oldalán néztem.
Igaz ezek egész magas árakkal kompenzálnak , így lehet más boltokban olcsóbban is megveheted . -
Tikakukac
titán
válasz
athomi #93158 üzenetére
Futómű. Kettes fókába átülve volt max 10 ló előnye. De apám, hogy azzal itt a töltésen végig bekanyarogni... nem egy világ. Ezt az Opel akkor tudná, ha ráköltenék a futóműre utólag 400k-t.
Az, hogy egy dízel mikor betölt a turbó megindul, hát induljon. A Ranger is ahhoz képest amekkora szutyok 2300 körül érzésre szétszabdalja az utat. Ettől még venné a tök magánra. -
-
válasz
athomi #92781 üzenetére
Igen a kompresszor csinál ilyent. Sajnos lassan cserés lesz.
Állj az autó elé, majd hajolj le a bal sarkáhóz , majdnem a ködlámpa nagyságába ,.ha ott hallod a búgó hangot bekapcsolt klímával akkor a kompresszor, ha kikapcsolt állapotban van és továbbra is hallod akkor nem az.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tőzsde és gazdaság
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen házat vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Renault, Dacia topik
- BestBuy ruhás topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Elemlámpa, zseblámpa
- Hyundai, Kia topik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Samsung Galaxy A5 32GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- BESZÁMÍTÁS! XFX MERC 310 RX 7900 XTX 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! PC Specialist Recoil VIII 17 notebook - i9 14900HX 16GB RAM 2TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest