- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gondwana
addikt
Sziasztok, G Astràban hogy lehet kikapcsolni a kesztyűtartò vilàgìtàsàt? Amìg ki van zàrva az ajtò, vilàgìt, de nem az izzò kiszedésével oldanàm meg.
-
polk
csendes tag
No, tegnap szerelőhöz került az autó és valóban a fékbetét rögzítő rugó volt elfáradva és úgy belerohadva a nyeregbe, hogy alig lehetett kiszedni onnan. Próbáltam én is kicserélni, de nem tudtam, pedig ha minden jól ment volna kb 2 perc. Mindkettőt kicserélték és azóta síri csend van. Azért írtam le,ha más is ilyet tapasztal, akkor nem kell a legrosszabbra gondolni. 2db rugó ATE márkájú cca 2200ft.
-
Tikakukac
titán
válasz
ntomka #90197 üzenetére
És minél jobban megtömjük ezzel a kocsikat, annál vidámabb lesz majd megkeresni a hibát okozó egységet, meg javítani
Ezt még úgy-ahogy itthon kevesen érzik. De majd ha kezdenek kidőlni az ezredforduló előtti és kicsivel utána készült verdák, na akkor lesz csak értéke egy F Astrának meg II-es Golfnak és társainak. Megint a régi kocsikat kezdik el lopni, az újakra meg fütyülnek. -
Lassan két hete megvan, felraknék én is egy képet róla.
1.8 benzin, 2013-as Zafira B., 86.000 km. Egy benzines 1-es Octaviából ültem át, hosszú keresés után lett meg. Még szokom a kezelőgombok, különösen a rádió, és az üléshajtogatás logikáját, de alapvetően tetszik, meg ami fontos, a család többi tagjának is.
Fura az is, hogy nézegettem hozzá kütyüket, és olyan mintha nem létezne, mert egy csomó helyen a B Zafira csak 2012-ig van írva. Így lett az, hogy a kereskedőtől ajándékba kapott, méretre szabott szövetszőnyeg is egy Toureré mint kiderült, úgyhogy erre is figyelni kell majd úgy tűnik ha rendelek hozzá valamit.
-
ricsi8800gt
addikt
Átt léptem a kicsi H Astrámmal a 240e km,😁 eddig szépen teljesít
-
válasz
mohabá 007 #90187 üzenetére
Akkor a kövi kérdés: Hol az a dobozka?
És van vmi amire figyeljek kiszedésnél?
-
Szada85
aktív tag
válasz
pube111 #90184 üzenetére
@és M3an:
Is-is, elviekben több funkciót is beépítenek oda.
A riasztóval szerelt modellekben oda kerül a visszajelzö LED (erröl írnak is a kezelési könyvben).
A digitklímás autóknál pedig oda kerül a szenzor, ami a napfény beesési szögét érzékeli. Ez alapján (is) állítja a klíma AUTO módban, hogy melyik befúvón nyomja a levegöt. -
tizedes7
csendes tag
Sziasztok!
Nagy dilemma előtt állok ! Remélem ebben tudtok páran segíteni ,Autó vásárlás előtt gondolkodom és találtam is magamnak egy megfelelő Opel Insigniat 2.0 CDTi Sport 2010/7 245.000 Km el
Környezetemben sok mindenki leakar beszélni, pl fapados,probléma van a computerrel, problémás lehet a turbó. Kérdésem lenne nektek mi a tapasztalatok ezekkel kapcsolatban,illetve ilyen kilóméter számnál mi a lehetséges (nagyobb) problémák? Előre is köszönöm a válaszokat!
-
pube111
senior tag
Anyósülés lábterében balra a műanyag alatt van 7 csatlakozó, mindegyikben kb 10-20 vezeték.
Tudtok valami leírást arról, hogy melyik vezeték mihez tartozik?
Service manual, vagy valami ilyesmi. -
pube111
senior tag
válasz
Luck Dragon #90173 üzenetére
Aha!
Köszi. -
-
pube111
senior tag
Ez mi ez a bigyó? J astra.
-
HoaryFox
őstag
válasz
body007 #90168 üzenetére
Meg kéne nézni géppel mi a hibakód, de igen, sanszos, hogy az ABS vezérlő mondta be az unalmast. Forrasztások nem bírják, így elkezd hol működni, hol nem.
Ha tagja vagy az OVBH FB csoportnak, ott van egy debreceni srác, aki megjavítja valami 5.000 + posta költségen, megcsináltattam, azóta csak gyújtás ráadáskor látom az ABS lámpát
-
becsitibi
senior tag
válasz
body007 #90168 üzenetére
ABS kocka lesz a hiba,a pontos számozás miatt ugyan olyat keress facebook opel adok veszek csoportokban,2x nálam is be..art,innét tudom.
ÜDV!
5-10000 forint között vannak eladóak,autó elektronika szerelőt keress a könyékeden.15000 Ft a szerelés.Ha pesti vagy,szentmihályi úton tudok egyet.
-
Az ABS visszajelző lámpa elkezdett világítani valamelyik nap du. Másnap reggel semmi, majd este megint világított. Mit nézzek meg? Vectra b
-
farkas-j
őstag
válasz
#45553408 #90160 üzenetére
Az Opel Meriva A-nkba 4,5 éve be lett rakva egy Windows CE alapú CMP multimédia fejegység, többek között tolatókamerával. Szerintem kitűnő minőségű képet ad a kamera, semmivel sem rosszabb mint az új Meriva B-m gyárija. Ez utóbbi annyival tud többet, hogy a színes távolság jelző sáv a kormány forgatásával görbülve megsaccolja a képen a tolatás útvonalát, míg az A-ban a vonalak statikusak. Az A-nál csak egy probléma van, hogy nem lehetett elég magasra rakni a kamerat, így szűkebb területet lát be és mivel nem látszik a lökhárító széle így egy viszonyítási alappal kevesebb. Ez viszont nem a kamera hibája.
-
Chrys_
addikt
Opelnek miért nem sikerül az auto hold funkciót beépíteni az Insignia-ba?
-
-
becsitibi
senior tag
Sziasztok!
Tolató vagy parkoló radart szereltetett-e valaki utólag H astrájába?
Melyiket érdemes?
Mennyit érdemes rászánni? -
pvt.peter
őstag
válasz
mohabá 007 #90154 üzenetére
Koszi szepen az infot, illetve a linket.
-
pvt.peter
őstag
válasz
mohabá 007 #90150 üzenetére
Köszi a választ.
Viszont az általad linkelt táblázatban az 5*110*65 -ös felniméret mellett jobbra csak a 35, illetve a 41 -es ET szám szerepel, ez nem probléma? -
ntomka
nagyúr
Miért jó ez a lábtér világítás?
-
norrberth
addikt
válasz
pube111 #90145 üzenetére
Én a beltérpilácsról vettem áramot, fentről vittem le 2 szál vezetéket.
Faragtam bele lábtérvilágítást, mert e nélkül este létezni sem lehet! [link]
Vezetéket leszövetszalagozni előtte, a napellenzőt leszedni, nem kell feszgetni a kárpitot.
Alul kábel dzsungel van, frankón összetekerve gyárilag.
Na ahhoz én nem nyúlok.
Felülről legjobb, biztosítékkal is elvan látva.
Alul meg lehet bizti előttit bontom meg, mert ugye elég átlátni ott a dolgokat.
És ha zárlat van baszhatod. -
pube111
senior tag
Üdv! Astra J 2015.
Hol lehet találni valami csatlakozót, amiben a belső világítás áramköre megtalálható? Lehetőleg a műszerfal alatt környékén. Ha rákötök egy ledszalagot, akkor ajtónyitásra bekapcsol. Aztán indításkor meg kikapcsol. -
pvt.peter
őstag
Sziasztok,
2004-es 1,8-as benzines C Vectrara ramegy az alabbi tipusu alufelni?
R16 ET44 -es felni.
Leginkabb az ET szam miatt vagyok kivancsi.
Van esetleg olyan akinek ugyanekkora meretu felnije van? -
Tikakukac
titán
Teszt alatt van a Forexes töltő. A kocsi egy teli akkuval indul el, 75%-osan áll meg este. Na ennyire nem bírja a generátor az iramot ha valaki városi rohangálósnak használja a verdát.
-
AMD Power
titán
Ha jar valaki Budakalasz kornyeken az Auchannal... van ott egy aranylag uj moso. Nagynyomasu kezi. Baromi jo....
-
Ha ki van építve akkor egy kar csere ami átlagban 15,000-Ft plusz a tempomat aktiválásához OP-COM vagy TECH2 diagnosztikai műszer szükséges!
Fontos, hogy az autó Biztonsági kódja (Security Code) is meglegyen, ami CarPass kártyán szerepel. Itt már változó az ár ha van ismerősöd akkor könnyű ha nem akkor sem lehet olyan nagy összeg. -
Gyick
őstag
Hali!
Egy 2008-as H Astra GTC-be sacc/kb mekkora tétel beépíttetni egy tempomatot tudja esetleg vki?Sajnos olyan az autóm felszereltsége amiben nincs pedig nagyon jól jönne sokszor...
-
Petyyyyy
addikt
válasz
MasterDeeJay #90135 üzenetére
Kieg.: a műanyag motorburkolatot két gumicsöcs tartja Ha ezek nincsenek meg, akkor egész úton rázkódik a burkolat és addig mozgatja az olajbetöltő sapkát, hogy az lerepül az esetlegesen kiszáradt tömítés miatt. Filléres tétel, érdemes megvenni.
-
A spritmonitor-on visszamenőleg felvittem a fogyasztásaimat ha esetleg valaki van olyan elvetemült hogy Astra G 1.8-as autómata kombi venne és kíváncsi mire számíthat fogyasztásban. (átlagosan 80% út, 20% város, habár ez év elején kicsit máshogy volt költözés miatt az látszik)
[https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1008058.html]
Nagy átlagban 8L-re jön ki. Lambda szonda kiiktatva, rosszul mér vagy valahonnan fölös levegőt kap, műszakiig majd megcsináltatom, amikor jó akkor sem evett mérhetően kevesebbet. Minden más már működik és hibátlan. A korábbi motorkopogásnak hitt dolog pedig csak annyi volt hogy lötyögött a műanyag borítása a szelepfedélnek egy laza csavar miatt, ugyanígy a légszűrőház sem volt rendesen felrakva. -
Pá
addikt
Sajnos a kopott gombokat nem oldja meg,de valószínűleg ez lesz a vége, ha nincs elegánsabb megoldás értelmes áron.
-
repvez
addikt
elvileg a nyári szettel volt a szalonban , de a télivel hoztam el, igy én mégcsak a télit használtam, de annál mutat értékeket a kijelző, a nyárit most akarom feltenni.
igy gondolom, hogy mingegyikben lehet jeladó, de ezt kivülrol le tudom valahogy ellenörizni vagy hogyan megy ez a felprogramozás ha mégse.
És ezt csak egyszer kell elvégezni vagy minden alkalommal amikor cserélem oket ? -
Pá
addikt
Köszi az infot. Tesla tipusut láttam, de az annyira nem vonz, nem hiányzik a kijelző.
Elég lenne a bluetooth, az sem telefonálás miatt elsősorban, hanem, hogy telóról nyomathatom a zenét + navi hangot.
Meg sajnos a mostanin a gombok eléggé kopottak, gondoltam így egyúttal azt is orvoslom legalább.De €250-et nekem sem ér meg csak ez. Van esetleg alternatív megoldás?
-
Pá
addikt
Sziasztok!
Ma egy Astra J boldog tulajdonosa lettem, juhéjjj, szóval lehet, hogy gyakran fogom látogatni a topicot.
Rögtön lenne kérdésem is. Azt hiszem az én kocsimba az alap CD-s fejegység jutott.
Szeretném ezt lecserélni, az eggyel magasabb kategóriára, főleg a bluetooth és kisrészben az USB miatt.Tudtok Budapesten vagy környékén olyan céget, aki ezt értelmesen és nem lehúzósan meg tudja oldani, akár bontott vagy utángyártott vagy gyári vagy bármilyen alkatrészből?
köszi szépen!
-
M3aN
senior tag
-
repvez
addikt
üdv egy kérdésem lenne, ha van komplett kerék szettem télire és nyárira is, mindegyik gyári opel felni és kerék, akkor ha kicserélem öket a kerékabroncs nyomás jeladóval kell valamit kezdeni, hogy felismerje a fed comp? vagy automatikusan megoldja magának?
2017 insignia -
-
Tikakukac
titán
válasz
Szada85 #90116 üzenetére
Persze, hogy nem, csak nem ment át az irónia akkor
Ahogyan szívó motort sem fogsz húzni csak úgy, főleg nem rendesen érezhető eredménnyel csak programmal. Ez mind álom, cserébe egyes helyek megélnek ebből is. Mondjuk nálunk a helyi gyógyszertár egyik fala csak homeopátiás cuccal van tele... azt sem tudom értelmezni, hogy mégis ezt így hogyan is gondolta ki valaki
-
Szada85
aktív tag
válasz
Tikakukac #90103 üzenetére
Válaszom arra irányult, hogy 140k-ból nem nagyon fogsz tudni egy szívó motort turbósítani.
Egy jó turbó sem olcsó, annak olajozási körét megcsinálni, csövezés esetleg coolerrel, hozzá leömlöt szerezni/ csináltatni, megoldani a kompresszió csökkentését, és persze nem árt egy olyan motorvezérlö sem, ami le tudja kezelni az egészet, meg aki megfirkálja Neked hozzá a programot, hogy a dugattyúk ne mályvacukorként olvadjanak el.
Korábban nem egy utólag turbósított GSi nyekkent így meg, mert csak felcsavarozták a csiguszt, repkedtek a bár-ok, aztán go, jaó lesz. Nem lett.
Én némiképp megmerítkeztem a szívótuning mocsarában, tény, hogy egy feltöltött motort fényévekkel egyszerübb látványos erönövelésen áttolni, ettöl még a szívótuningnak is megvan a maga szépsége, csak ahhoz elég mélyre kell menni.
-
válasz
Markizmark #90000 üzenetére
Szerintem is inkább a kuplunggal kellene játszani (csúsztatni) mint egybe dugdosni
-
Tikakukac
titán
válasz
farkas-j #90113 üzenetére
Téma zárható, amíg objektív mérési jegyzőkönyv nincs, addig ezt nyugodtan rakhatjuk el a spájzba.
Utolsó bekezdéshez: az a cég, ami gyilkolja le a kommenteket, törölget és csak azokat hagyja meg, ami neki tetszik és ezt hangoztatja is... hát az nálam nem a jó hírnév és főleg nem a megbízhatóság jele -
farkas-j
őstag
válasz
hdanesz #90106 üzenetére
A Z14XEP Twinportos Meriva A-nk is simán veszi az akadályt, mármint az ominózus emelkedőt. A B14XER motoros Meriva B-vel voltak gondjaim, és ahogy olvastam a Meriva fórumot nem csak nekem. A régi Merivámhoz képest az új gyengébb, lustább, lomhább volt. Utáltam emiatt. Mára ez az optimalizálással megoldódott, teljesen elégedett vagyok vele! A lányom is szokott időnként menni az újjal, és korábban mindig avval cukkolt, hogy ez egy nyugdíjas nagyapó autó ami csak döcög az úton. Mára már nem ez a véleménye. Én is beszoktam ugrani az övébe (a régibe) ha nincs kedvem kiállni a garázsból, és bizony ég és föld volt a két autó. Mára már nem így van!
athomi Ilyen adatlapot nem tudok mutatni, mert akkor nem készült, ugyanis akkor volt náluk az új műhely kialakítása és még nem volt beszerelve a pad, utána meg már nem mentem vissza hiszen nem lett volna mihez viszonyítani. Most lehet persze hahotázni, de ez van. A tények viszont makacs dolgok, sokkal jobb lett az autó és ezt nem csak én állítom még a lányom is észrevette, pedig ő nem műszaki vénájú. Egyébként aki nem hisz benne, vagy drágállja a chip tuningot annak nem kell megcsináltatni. Én bevállaltam, kerestem egy megbízható jó hírű céget és nagyon jó döntésnek bizonyult. Ha egy kicsit valaki veszi a fáradságot és utánanéz a cégnek, nagyon jó vélemények vannak róluk. Részemről a témát zárom, mert csak gumicsont amit végtelenségig lehet rágni oda-vissza. -
ntomka
nagyúr
Én elhiszem, hogy jobb a kocsi ezzel. Az viszont fura, hogy az oldalukon azt írják, hogy a tervezett max tűréshatáron belül maradnak. Honnan tudják, hogy melyik kocsinál az mekkora? És azt honnan, hogy nem találkoznak egy olyan szériával, ami pont elmegy még a gyári általános beállítással, de egy picit húzva már sok és az általuk tippelt határ már sok? Nyilván minden autóban van tartalék, de ilyen sok alkatrész esetén nem hiszem, hogy ránézésre megmondják mi mennyit bír el. A kopásról nem beszélve, hisz nem mindegy, hogy egy alig futott kocsit viszek be állításra, vagy amiben már 200 ezer megvan.
-
becsitibi
senior tag
Nagyon köszi fiúk!Sokat segítettetek!
Üdv!
-
F_Gergely
őstag
válasz
farkas-j #90104 üzenetére
Én nem vagyok a chiptuning ellen, csak nagyon sok helyen eszetlenül az autó műszaki paramétereit figyelmen kivül hagyva húzzák a motort, illetve nem mérik padon az autót.
Csak egy példa:
Rengeteg 1.9DTH motort húznak túl annyira hogy a nyomaték 400 felett van. Nagyon szép és jó csak a váltó meg 400 nm-t bír el max. A usernek megcsinálják és mutogatják hogy húúúú de király csak pár 10 ezer km múlva széthullik a váltója. Féltengelyről miegymásról nem is beszélve.
Szóval lehet ezt jól és korrektül csinálni, megnézni mekkora terhelést bír el az autón lévő váltó, kuplung, féltengely miegymás, és ezek figyelembevételével lehet mókolni.
És mérjenek padon elötte, utána, és mutassák számok azt amit csináltak nem pedig "érzem a különbséget" hanem legyen leírva, mérve. Akkor oké.
Rengeteg autó hullik szét mert eszetlenül túlhúzzák őket, mert fogalmuk sincs a laptop mögött, hogy az adott autó adott alkatrészei mekkora terhelést bírnak el. Nem véletlenül szokták pl.: keválorztatni a kuplungot, mert amúgy elnyalódna pár 10 ezer km alatt. -
farkas-j
őstag
Látom vannak páran szkeptikusok, az ő dolguk. Én is az voltam, majd egy évig hezitáltam a "chip tuningon". A tények viszont makacs dolgok. Csak példának. Évente 4-5 alkalommal járom meg az M3-as autópályát. A beavatkozás előtt Pest felé az M3-ason a háromsávos nagy emelkedőnek ha nekimentem 130-al, a tetejére jó ha 100-110-el értem fel, de ha nem akartam, hogy letoljanak a sávból, akkor vissza 4-be és padlógáz. Most lazán 5-ben felmegy 130-al. A korábbi átlagfogyasztás 7,8-8,4 körül volt ezen az úton. Most a fogyasztás 6,7-7,3 körül alakul. Pont a múlt hét pénteken jöttünk haza Egerből az M3-on, még egy 5km araszolásunk is volt útépítés miatt, de az átlag fogyasztás 6,8l literre jött ki. Azt hiszem ezek szignifikáns különbségek. Tudom sokan hülyének nézik azt aki vezeti rendszeresen az autó fogyasztását, én speciel jónak tartom és vezetem. Nem igazán a pénz miatt, hanem ez némi visszajelzést ad az autó megfelelő működéséről.
Apámékhoz ha mentem fel a szőlőhegyre az 50-es sebességet betartva, vissza kellett húznom 2-esbe az autót a domb teteje előtt, most lazán felmegy 3-ban. Nem ragozom a kérdést, lehet írogatni minden félét, én és a lányom is érezzük a korábbi és a mostani állapot közötti különbséget. És igen, megérte a 140eFt-ot! Ha jól számolom csak üzemanyagon megtérül a befektetés kb. 50-60 ezer km alatt, a vezetési élmény különbségről meg ne is beszéljünk!
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Nintendo Switch 2
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Amazon Kindle
- EAFC 25
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- ASUS notebook topic
- További aktív témák...
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Bomba ár! Dell Latitude 5310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Újszerű Apple Macbook Air 15,3" M3 8C CPU/10C GPU/16GB/256GB-(MC9E4MG/A) Ezüst -3 év gari