- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petya25
őstag
Furcsa hibát produkál az 1,6-os Astrám pár napja, hidegen indítva alapjáraton ketyegő motorra kicsi gáz és normálisan engedett kuplungra azonnal szinte állóra fullad. A kuplungra gyorsan rárugva a motor feléled. Indulni kb csak viszonylag nagy gázra kuplungot csúsztatva lehet, de az első sarkon megállva már simán megindul a szokásos módon is. Elsőre azt hittem, hogy befogott a kézifék, de próbáltam már csak sebességben parkolni is, akkor is ugyenez a szitu.
Valami ötlet, hogy mi fullasztja a motort az első indulásra? -
gban
veterán
válasz
gzbotii #34097 üzenetére
Igen, mások is szörnyülködtek, és egyetértettünk, nem vennénk ki semmi szín alatt.
De nem is ez a dolog lényege, hanem valóban így lehet csak igazolni, hogy jó volt-e a gyanú.
Vagyis ha kiveszed, csak egy napra, és nem párásodik (illetve nem annyira, nem párásodik újra, stb.), akkor ott van a pára forrása.
Ha nem változik, akkor nem ott. -
Findzs
addikt
ne kezeljetek le minden ablakot a párának le kell valahol csapódni
a 2 hátsót hagyjátok kezeletlenül [link] -
glutamin
őstag
válasz
_seth_ #34058 üzenetére
Nekem ezzel szemben nagyon jók a tapasztalataim a bosch lapátokkal. Még F Astrára vettem annak idején. Drágák nagyon, de csendesek és jól törölnek. Nem tudom H Astrára mennyi, de nekem a Mondeóra sajnos 12e körül volt az első pár, úgy hogy ebayről rendeltem. Itthon meg vagy nincs vagy még drágább.
-
Declare
őstag
Majd varjuk a teszt eredmenyt
Közben egyebkent talaltam egy [ilyet]....nem kelt valami professionalis benyomast ez a pingi markanev
de lehet benne valami. A videot nezzetek meg a nyito oldalon. Akinek nagyon parasodik a kocsi belseje, lehet meger egy probat (11 euro) ....ettöl az ablak paragatlo bevonattol függetlenül...ilyet en is beszerzek, csak basszus, mehettel volna egy nappal elöbb az osanba....es akkor a disel adalakos rendelesemhez hozzacsaphattam volna egy ilyen paragatlos cuccot
-
gban
veterán
válasz
gzbotii #34088 üzenetére
Korábban írtam, amit hallottam, én igaznak is tartom: benedvesedik a pollenszűrő, és ettől eleve nedves levegő jön be.
Declare: pont ezeken gondolkodtam én is - kívülről érdemes vajon befújni?
Valamint, meddig fog tartani? Ha nem sokáig, az csak pluszmunka, ez a fél liter akkor is 2 évre elég ha hetente újrafújom.
Befújtam a bal oldalsót, a szélvédőt meg a hátsót - direkt nem mindet, kontroll céllal.
Meg ha nem jól csinálom, ne kelljen mindenhol duplán csinálni.
Tükröt is kihagytam. Azon látszott azonnal a különbség, párásodott ezerrel, míg az ablakok akkor sem (vagy épphogy és rövid időre (venti nélkül!), amikor direkt rájukleheltem.
Az igazi próba mondjuk esős időben lesz, lehet, akkor nem fog ennyit érni, de a hideg miatti párásodásnál kifejezetten hasznosnak tűnik így elsőre. -
gban
veterán
válasz
AMD Power #34085 üzenetére
Dunakeszi.
Alig találtam meg, és alig volt már. És nem is volt másféle.
De szerintem mindenhol van.
Nézegettem téli ablakmosót is, van még a tavalyiból, de lehet hogy kell majd.
Gondolom mindenki ismeri a jelenséget, az olcsóbb, -19 fokig jók nem is fagynak meg a tartályban, de a -2 fokos szélvédőre 1 mp alatt ráfagynak.
Na megnéztem kíváncsiságból a gagyibbakat, a legolcsóbb, auchanosban van elvileg a legtöbb etanol, bár ez is érdekes, ahogy jelölik: etanol < 35%. Vagyis lehet az 10% is.
A többi, drágább gagyin meg <30% van. -
gban
veterán
Tegnap vettem ilyen páramentesítőt (Auchanban, 699 Ft), a tapasztalatok:
Írják valahol, lehet, a neten, már nem tudom, szobahőmérsékleten javasolt felvinni.
Próbáltam, nem fért be az autó a liftbe, így lent maradt, és 5 fokban vittem fel az anyagot
Előtte megtisztítottam az üveget, de a cucc is hozott le még koszt bőven.
Szóval bespricceltem, aztán ott hagytam.
Pár óra múlva megszáradt, írják, át kell törölni, valaki meg itt írta, tisztára olyan lesz a törléskor mintha vajas lenne az ablak.
Némileg igaz, de letörölhető simán.
De a lényeg, bevált a cucc, az autó eddig párásodott kis túlzással még 40 fokban is, ma reggel viszont nem volt ilyen gondom, pedig 3 fok volt. -
Declare
őstag
válasz
Findzs #34070 üzenetére
Ezt megjegyzem
#34081) gzbotii : Eleg ha csak egy pillanatra vegig fut ez az ember eszen es utana mar nem alszol, amig meg nem nezted
"Bezartam?...be hat persze mindig bezarom....na de mi van ha nem? ......"
Rajöttem egy ujyabb hasznos kellekre telen varosi közlekedesnel.....vastag fekete szigszalag.... a fogyasztasmeröre
9,3 per pill es ez mar nem a tankolas utani 1-2 km.....kb 30km ota
-
AMD Power
titán
válasz
diablo1984 #34080 üzenetére
Talán 2-300kg. Nem több.
-
-
freaghill
őstag
válasz
Blue Eagle #34075 üzenetére
Nem. Ajtók, kárpitok, ülések, MINDEN nélkül, csak a kaszni.
-
freaghill
őstag
Sziasztok!
Azt meg tudná nekem valaki mondani, hogy egy teljesen csupasz Opel Kadett E ferdehátú 1.3 hány kg lehet?
-
Findzs
addikt
válasz
Declare #34068 üzenetére
ha jól emlékszem volt a csomagban valami adapter féle is
meg rá van írva milyen kocsikhoz jó csakúgy mint a nevesebb gyártóknál
mondjuk én bementem itt a helyi autós boltba mondtam mihez kell aztán kezembe nyomtákérdemes kipróbálni nem lehet sokat veszteni a dolgon
na igen én is szívesen élénk olyan országban ahol nem kell ilyesmitől félni mert mindenki aki körülöttem él hasonlóan gondolkodik és van benne empátia és dolgozói hajlam, nem a segílyt várja és azt nézi, hogy éppen mikor mit tud ellopni
nekünk már loptak el kismacskát kiskutyát is a "bennszülöttek""Mod: de van a H astraban is a közepkonzolon ilyen piros kis led, ami vilagit ha az ajtok be vannak zarva.....mondjuk 5-10 perc utan elalszik
"
na igen de azt nem tudom/tudtam meg belőle, hogy valójában le van -e zárva a kocsi csak ha körberángattam az ajtókat
a g astránál, meg még jó pár más kocsinál is van pöcök amit ha fent lát az ember akkor tudja hogy gebasz van nem zárt le az ajtózár
a g astránál ráadásul okosan belül piros színű így ha kiszállok csak bepillantok a másik oldalra és ha úgy maradnak könnyű kiszúrni -
Declare
őstag
válasz
Findzs #34061 üzenetére
Most hülyeskedsz? 800Ft?
hat mindjart eldobom az agyam
baszki nekem valami 7-8000 volt a szamlan az ablaktörlöre
vagy 6000 de hogy 5-10 ezer között az tuti
azert ezt megjegyzem, ha megint cserelni kell akkor lehet kiprobalom, akkor lesz összehasonlitasi alap.
De ezek amugy jok a h astra is? mert nekem nem ilyen, mint ennek a boskonak az ablaktörlö "csatlakozo". Hanem ilyen. Van egy kis lyuk amibe az ablaktörlö karon levö pöcköt bele kell dugni es kesz.
(#34062) GLOCK34: Azert azt tudni kell, hogy ADAC tesztekben (annak ellenere, hogy jok es hasznosak, pl auto, teli gumi stb...) mindig nemet termek fog gyözni messze magasan
es melyik marka gyözne az ablaktörlö teszteken ha nem az emblematikus Bosch
Szoval azert 100%osan nem kell hinni a tesztgyöztes mindentelsöprö fölenyeben.
(#34065) Findzs: Poen, itt eszak nemetorszagban ez az auto lopas (meg amugy ez a lopas kategoria) kb egy ilyen hirböl ismert fogalom. Amikor en valtozarat szereltettem a kocsiba, mindenki nezett nagy szemekkel, hogy az mi es minek? Meg atya eg milyen kocsim van? Valami nagyon durva bmw/merci???
mondom nem...opel astra
erre mindenkinek a szaja sarkaban egy felmosoly villant, hogy jah, azt igazabol be sem kell zarnom....meg ök jartak ugy, hogy hamburg kis utcaban nyitvahagytak a kocsit elmentek nyaralni es semmi nem törtent
Egyszerüen ez mar messze van a lengyel hatartol amin keresztül jobbara viszik ki a nemet lopott kocsikat es egyszerüen nem celpont az autotolvajoknak....akinek meg kocsi kell az meg ilyen ertekben, hogy opel astra vesz maganak egyet aztan kesz. Gazdasagban ilyen, hogy nem kerek szamlat valahol valamiröl meg teljesen elkepzelhetetlen igy az "alkatresznek lopott" auto is felesleges...... ez is egy "atvehetnenk mi is otthon" cimü dolog ....
Mod: de van a H astraban is a közepkonzolon ilyen piros kis led, ami vilagit ha az ajtok be vannak zarva.....mondjuk 5-10 perc utan elalszik
-
gban
veterán
válasz
trassher #34066 üzenetére
Én ezt továbbfejlesztettem, én megkérdem a gyereket / asszonyt, bezártam-e.
Mindezt 10-20 méterre a kocsitól, így ha nem tudják, mehetek vissza
Egyébként a riasztót úgy köttettem be, hogy csak zárjon, ne nyisson, hogy ne tudjam véletlenül kinyitni a
riasztóval a központi zárat.
Mondta a srác, bezár az 40 mp múlva ha nem nyitok ajtót, de úgy voltam vele, jobb a békesség, azalatt is ki tudja nyitni akinek nem kellene. -
Findzs
addikt
biztos, hogy bezártátok a kocsit? [tolvajmódszer]
nekem még a h astránál volt olyan, hogy az egyik hátsó zár az átvezető kábelcsatlakozás miatt nem zárt
szerintem fél évig simán úgy használtam a kocsit hogy nem tudtam hogy nem zárt le
a h astrában nincs az a bigyó az ajtóknál amiből látszik ha lezárt a központi
ez olyan hülyeség volt, hogy kivették belőle mint a vízhőfok jelző kivétele -
#81556480
törölt tag
válasz
GLOCK34 #34062 üzenetére
CSak úgy végig futottam ( majd elolvasom)
De az a bosch lapát kb 8 ezer forint.
Én úgy vettem észre most ezek a szerkezet nélküliek a legjobbak. Családban mindenkinek bevált.
Én csak azért vettem bosch-t mert a szerkezet nélküli nem tetszik.Még arra tudok gondolni hogy a németben és nálunk kapható bosch lapát az lehet hogy nem ugyan abból az anyagból készül.
-
Findzs
addikt
válasz
Ablakos #34059 üzenetére
lehet csak a gumit ha olyan a lapátod amin cserélhető
de az új lapátok olcsók nem érdemes szöszőlni velük [link]nekem bosoko van másfél éves és még mindig hangtalanul és csíkmenetesen töröl
leméred a lapátok hosszát és aszerint veszel
én valeot biztos, hogy nem veszek többet
a h astrán és a mostani g astrán is újkorától rosszak voltak és egy vagyon volt (nem kizárt, hogy belenyúltam mind 2x de inkább még egyszer nem kísérletezgetek) -
diablo1984
veterán
válasz
_seth_ #34058 üzenetére
ja, csak van annyi fos fajta, amiben egyszerűen nincs anyag és csuklik nyeklik! anno a passatomra vettem bosch-t, azonnal csíkozott, de úgy, hogy hóesésben a csíkok odafagytak és ki kellett szállni lekaparni a szélvédőt! egy szezon után reptettem a picsába, asszem 4500ft körül volt az egy pár....
Ablakos: csakis kompletten, a gumifűzögetés amúgy is tákolás, egy a befűzősdiből még jót nem láttam!
-
Ablakos
őstag
Még nem cseréltem törlőt. A gumit kell vagy a komplett lapátokat kell megvenni?
-
GLOCK34
aktív tag
válasz
Declare #34054 üzenetére
Három hónapja volt olajcsere,azóta 1200km mentem vele.A szintet hétvégén néztem,minden ok.
Nem vészes,csak nem akarom elhanyagolni ha ez valami komolyabb hibának az előjele esetleg.Ablaktörlőre pont ezért kérdeztem rá,mert eddig mindenki mást javasolt.
A mostani kb 3 hónapos de már kikeményedett,repedezett.
Párom rakatta fel mikor olajcserén volt a járgány. Meg is nézem mennyit számlázott rá az Opel szerviz. -
Declare
őstag
válasz
adorjant #34046 üzenetére
130-140nél meg lehet nincs akkora fordulat hogy kiégjen a korom. Néha el kell kenni a száját pár kilométeren
Jah erre meg csak gondoltam, nem irtam le. 3000 körüli fordulaton 10 oran keresztül kb, dizelnel, mi az az alkatresz (plane most a kipufogorol beszelünk, ha a reszecskeszüröt nezzük) ami nem forrosodik at?
nemet oldalon a fordulat inkabb 3500. Szerintem se ertelme, se jot nem tesz a dizelnek ha ennel jobban van pörgetve. A benzin az mas persze
-
Declare
őstag
válasz
GLOCK34 #34052 üzenetére
Nekem most csereltek Valeo ra.....szerintem rosszul volt a dobozaban es a gumi elhajlott egy picit, pont elöttem....a guta majdnem megütött, pont nem lattam miutan törölt
aztan lakasba egy estere ugy tettem le az asztalra, hogy a gumi feszüljön az ellentetes iranyba, mint amerre elhajlott....ez kb 1,5-2 hete volt. Azota tökeletes. Neman es tökelesen töröl.
Többen kritizaltak a valeot, hogy nem jobb, mint a noname. Hat en nem tudom mit mondjak
most tökeletes, de nem bizalomgerjesztö a "kapcsolatunk eleje"
kopogasra: olaj rendben? Nem regi vagy ilyesmi?
-
GLOCK34
aktív tag
Sziasztok!
H Astrán kellene ablaktörlő lapátot cserélnem. Milyet érdemes megvenni?Más: Az utóbbi időben (kb 2-3 hete) indításkor hallok némi "kopogó" hangot a motornál,ami 1-2 perc után szinte teljesen elhalkul. Ez most a hidegebb idő miatt lenne vagy a szelepek nyavalyáskodnak?
1.4 benzin,2008 évjárat. -
Declare
őstag
válasz
sitotomi #34050 üzenetére
Borzaszto volt de most bö ket hete amikor jöttem egeszen jo volt...nagy erökkel dolgoznak es sok mindent megcsinaltak a nyaron.
Hat amikor elöször mentem rajta
hat mentem mindenhol....volt ahol a belsö is katasztrofa volt, a külsöbe meg egyszerüen nem lehetett menni olyat ütött kb fel masodpercenkent, hogy az valami döbbenet....
megalltam egy benzinkutnal es amikor kiszalltam a kocsibol es mentem a shop fele, a szokasos fel masodpercenkenti ütemben zuppant a fülem es kb meg a latasom is
leirhatatlan volt
Tul sokat nem megyek azert rajta, majus ota 4x...
-
sitotomi
tag
válasz
Declare #34049 üzenetére
Hogy mekkora egy határ sz.r az a 2-es Csehországban, úgy ráz a külső sáv, hogy az leírhatatlan... csoda hogy nem b.ssza szét a kocsit... Az 1-t meg mindenhol szétbombázták és útépítik (vagy a 2-est is? már nem is emlékszem pontosan)... Nem irigyellek ha sűrűn közlekedsz ezeken az utakon... :/
-
Declare
őstag
válasz
adorjant #34046 üzenetére
Üzemanyagtol nem felek, itt gyakorlatilag nincs is külön premium dizel....talan az Aral kutakon, de nem biztos. Itt mindenki "a dizel"-t tankolja
es ez most nem ilyen "na mert aztan nyugaton kolbaszbol van a kerites" duma, de tenyleg ezt fuvarozok, autoszerelö is mondta, minnel keletebbre megy az ember, annal roszabb az üzemanyag (dizel legalabbis amiröl irok....többet fogyaszt belöle a kocsi es jobban kormol, koszolodik minden).
Ha jol tudom mashonnan kapjak a Nemetek es nincs különbseg a kutakon tankolt üzemanyag minösegben (ezt megint nem akartam sokaig elhinni....de mindenki ezt mondja, egy ellenvelemennyel sem talalkoztam eddig). Annyi, hogy pl a shellnel fuel save adalek van, amitöl allitolag kevesebbet fogyaszt, meg az Aral kutak üzemanyaga talan jobb minösegü adalekot hasznal, de ezeket, -Aral, Shell- kb csak a ceges flottas üzemanyagkartyasok hasznaljak, mert jopar eurocenttel dragabb pont ezert, mint a többi -tankcenter, jet, star....).
Egyebkent amit a hibamrol eszrevettem, hogy ugye tankolok egyet itt ugy indulok, Cseh hataron kell tankolnom megint (cseh oldalon ONO benzinkutnal szoktam), utana otthon hazaerkezve szoktam közel teletankot a Mol nal. Kis jöves menes otthon megint egy tankolas (altalaban mol) es jövök vissza. Szlovakoknal meg soha nem csinalta. Cseheknel Praga elött nem sokkal altalaban egyszer jön a kis sarga szervizkulcs. Utana a szokasos cseh-nemet hatoron az ONO kutnal tnakolok megint, majd utana mar nem kell többet (viszont ezt követöen mig nem erek vissza Hamburgba -600km kb - ez a szervizkulcs random idöközönkent 3-4-5x is jelentkezik).
Itt is volt, hogy 5 orat mentem autopalyan nemeteknel, nem jelentkezett a hiba soha. Hazafele nem jelentkezett a hiba soha. Otthon 1-1,5 ora utopalyazas maximum, nincs hiba. Közuton nincs hiba.
Ez nekem egyelöre nagyon blödsegnek tünik, azert nem is irtam, hogy "bezzeg a nyugati kolbaszbolvanakerites dizellel" semmi baj a cseh/Magyar dizel meg sz@r es jön a hiba, miutan mar csak az van a rendszerbe....
ha igy is lenne, akkor is van valami baja a kocsinak.....de mindenesetre erdekes....teljesen tanacstalan vagyok...
....de valahogy akkor is kideritem es megoldom
Sorry, kicsit regenyes lett
-
Blue Eagle
őstag
válasz
adorjant #34046 üzenetére
Ja, csak mennyibe fáj a prémium üa? Sajnos. Igaz, én meg mindig teszek bele 2T olajat teli tankhoz 1-2 dl-t. Lehetőleg szintetikust.
Ja! Régi Isuzu! De egyszerű kis szerkezet volt az! Azokba semmi nem volt, egyszerű volt mint a szög. Nekem is volt Corsa 1.5 D Isuzu. Jártam vele úgy kettő hónapot, hogy abszolút nem volt benne kábelköteg, de semmi!!!
Ment az még étolajjal is. -
-
Declare
őstag
válasz
diablo1984 #34044 üzenetére
Igen ez vilagos, de olvastam valahol, hogy ez a koszolodas dolog az EGR/DPF/turbo paros összefüggesben szokott lenni. Rosszul irtam, picit.
A lenyeg hogy valami koszolodas gyanu all fenn tovabbra is (EGR pucolva lett, a reszecskeszürö több ilyen egyhuzamban 130-140 km/h es a fölötti 1000+km es autopalyazasok utan szerintem nem lehetne koszos....de megis gyanus....es akkor mint 3. jatekos a turbo lehetne koszos). Sajna egy turbo tisztitas ilyen 50-60 ezer forintos moka a munkadij miatt....na ezt azert ha nem muszaj feleslegesen nem csinaltatnam meg. Plane hogy többen irtak (meg en is ismerek ilyet), hogy mennyi ember hasznalja tenyleg varosban pöförgesre a dizelt, ami szinte soha nem megy meg 90 km/h sem egy huzamban 1 oranal tovabb...es egr meg dpf esetleg elkoszolodik, de a turbo nem
szoval tökre erthetetlen a dolog
Tehat a taktika most az, hogy minden egyeb dolgot megprobalok kizarni, adalekkal "tisztittatni" es ha tovabbra is van ez a hosszu utak alkalmaval (3-400km egyhuzamban autopalya), jelentkezö hiba, csak akkor csinaltatnek ilyen turbo tisztitast.
Sajna most elegge egyedül maradtam itt a benzines közössegben a kis trakimmal
-
diablo1984
veterán
válasz
Declare #34043 üzenetére
Majd meglatom ezek mit tudnak. Gyanus ez a reszecskeszürö vagy turbo koszolodas, hogy azert kapok ilyen szervizkulcsos hibat hosszu uton....bar furcsa az egesz
de egy probat meger nekem ez.....
részecskeszűrős működhet, de a turbóhoz a gázolajba önthető adalék nem jut el, a turbót az olaj keni és levegőt nyom, nem üzemanyagot! az max ha valamit az olajba öntesz, az ér el odaáig.....
-
Declare
őstag
Ezeket az üzemanyaghoz kell tölteni. Az olajhoz en sem rakok semmit. Most az olajcsere elött a meleg regi olajhoz öntöttem ilyen kosz feloldo tisztitot, allitolag az is hatereset, mert ugye maradhat a rendszerben utana valami (bar a szerelöm mondta, hogy emiatt direkt hagytak sokaig folyni az olajat, hogy tenyleg lehetöleg minden csepp menjen ki
)
Egy ilyen üzemanyaghoz tölthetö szeleptisztito löttyöt töltöttem bele az 1000km autopalya elött
, mondom ha valahol akkor ott müködnie kell a dolognak.
Majd meglatom ezek mit tudnak. Gyanus ez a reszecskeszürö vagy turbo koszolodas, hogy azert kapok ilyen szervizkulcsos hibat hosszu uton....bar furcsa az egesz
de egy probat meger nekem ez.....
Ez is a hiszek/nem hiszek kategoria....
van aki esküszik ezekre, mas meg az ellenkezöjere
-
-
gban
veterán
válasz
Declare #34040 üzenetére
Kíváncsian várjuk hogy mit tapasztalsz.
Én is erősen gondolkodtam pl. szeleptisztítón (alapjáraton kopog, minimálisan, de hallhatóan), motortisztítón, meg ilyen prolong - metabond - és társai is képbe jött.
De annyian mondták az olaj arra van kitalálva hogy pont az kell a motorba és semmi más, meg nem jó az ha leold mindent és akkor nagy lesz a rés, az olaj meg nem tölti ki a nagyobb lukat, hogy letettem a projectről.
Dícsérik is mellette ugyanennyien, de most akkor kinek higgyek? -
Declare
őstag
Ugy latom ez a vizhömerseklet is egy ilyen visszaterö megoszto dolog
Szerintem amugy az, hogy most a vizhöfokmerö pont 90 fokon all, vagy egy icipicit alatta vagy fölötte az kb mind1. Ha ilyen 80 fok körül van stabilan az mar nem tünik egeszsegesnek.
Rendeltem amugy most meg 2 ilyen adalekot amit a gazolajhoz kell önteni
Eddig nem nagyon hittem benne, de szerelöm azt mondta el tudja kepzelni, hogy bizonyos alkatreszek amikre raneztek nagyon tisztak voltak es az akar ennek is köszönhetö....
Szoval, mivel megint jött ilyen sarga szervizkulcsos lampacska par hete amikor jöttem vissza ezert meg mielött valami költseges reszecskeszürö vagy turbo tisztitasba kezdek adok egy eselyt ezeknek
dpf tisztito kivancsi leszek....
Ezt a fuvoka tisztitot meg azert rendeltem, mert meglepöen sokan dicsertek
ennyi dicserö hozzaszolas nagyon ritka...barmilyen termeknel is
majd elmondom, hogy mit tapasztalok
-
Declare
őstag
Szinte tuti ekszij. Nagyon onnan jön, nagyon olyan az egesz
(#34003) 7Sony7 : nekem is csak most csinalja amiota hideg van
de en azert ezt szeretnem orvosolni ha lehet.
(#34004) diablo1984 ja ez jo ötlet, ezt a klimas tesztet lefuttatom, köszi!
(#34006) Findzs na ez az csak erre irtak nagyon sokan, hogy ideig oraig müködött a dolog aztan lekopik es ujra nyüsszög. Nekem par napja amikor kezdte akkor nagyon durvan kezdte, hangosan es gyors ritmusban ment a nyikk nyikk....valahogy utana orvosolta magat es most mar sokkal lightosabban megy ez a nyikk nyikk amig be nem melegszik.
Szerelöm is azt mondta, h a feszitöre kell ranezni, mert hogy hidegben amikor indul elkepzelhetö, hogy nagyobb terhelest kap a motor (pl kiegeszitö fütes is elektromos), meg ugye a kenes se jo az elsö percekben....meglatjuk, ha ilyen gyenge nyikk nyikk marad es a szerelö azt mondja, hogy a feszitö rendben, akkor en is beszerzek egy ilyen sprayt!
-
n0rbert0
senior tag
Ezzel a termosztátos dologgal kapcsolatban ma csináltam egy kis "mérést" munkába jövet.
~2000-es fordulaton (5-ben) kb. 4 percig tartott mire megmozdult a hőfok mutatója, ezután 4 percig tartott mire elérte a ~92 fokot és kapcsolt a termosztát, ezért a hőfok vissza eset 90 alá, majd 1 perc alatt vissza 90-re és ezt tartotta végig.
Opel Astra F 1.4 90le
-
Kickass
őstag
A tied teljesen oké, szerintem a legtöbbünknek ugyanígy áll be, főleg városon kívül ha nem kell araszolni és nincs meleg se.
A gyári osztás sose pontos ha vkinek van infrás hőmérője rá tud mérni, nagy valószínűséggel magasabban lesz az adott hő mint amit a műszerfalon látsz vagy hiszel.Konszern autókhoz egyébként se hasonlítsd, elcsalják a hőmérsékletet, mind fixen beáll középre rövid idő alatt, de az se reális, de ezt eddig még csak náluk láttam illetve olvastam róla, hogy ez direkt így van.
Azt egyébként nem láttam milyen motorral szerelt Astra-d van, nyilván egy kis köbcentis szívó, egy 1,8 szívó és pl az én 2literes dízelem nem egyszerre fog bemelegedni.
-
deicide
veterán
válasz
trassher #34033 üzenetére
Elég különbözőek a termosztátok. A gyárim sokáig volt beállva nyitott állásban, még a 80-at is alig érte el télen és már kezdtem megunni, hogy nincs fűtés az autóban, amikor egy este hazaúton bezáródott (mondani sem kell, hogy M7-en hazafelé, hóban, dugóban, 20-al araszolva forrt a víz, vidám volt leállított motorral gurulni az érdin lefelé és taposni az élettelen féket
) és többé ki sem nyitott. Na akkor lett fűtés, meg háromszor kellett megállni hazafelé, hogy ne forrjon fel az összes víz.
Másnap kicseréltettem, azóta jó, 90-95 között ingázik haladás közben, dugóban pedig a mutató szerint 100-ig megy, amikor kapcsol a ventilátor. -
gban
veterán
válasz
AMD Power #34030 üzenetére
Nekem 92 fok, 5-10 perc alatt.
Különösen a 60 LE F Astránál fontos a jó minőségű termosztát, de nem a hőfok miatt, hanem mert a komplett vezérlést le kell bontani, hogy ki lehessen cserélni.
Írtam már, először ilyen 1500-200 Ft-osat hozott ismerős boltos, aztán magától átállt a 4000 Ft-osra, mert a gyengébb hamarabb tönkrement. A csere meg a munkadíj miatt sok.
Nekem egyébként mindkettő úgy ment tönkre (a gyári is meg a gagyi is), hogy forrt a víz, vagyis nem nyitott. -
AMD Power
titán
válasz
mohabá 007 #34029 üzenetére
Ráadásul nekem most új hűtő van benne így még inkább nehezebben melegszik be a gép.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Blue Eagle #34022 üzenetére
Sokat segít,ha a hűtő kb:2/3 részét kartonpapírral befeded.( Már ha nincs útba ott is egy venti)
-
mohabá 007
aktív tag
-
SPF
senior tag
válasz
mohabá 007 #34023 üzenetére
Az időt konkrétan nem figyeltem, de kb. 8-10 perc, de lehet kevesebb.
-
_seth_
veterán
válasz
diablo1984 #34021 üzenetére
Kizárólag gyárit szabad venni
Ideig-óráig az utángyártott is beáll fix X fokra de hamar vége az örömnek.
Behr, Wahler amire emlékszem, nem rosszak de nem is tökéletesek, újonnan 90 körül nyitnak (óra szerint) és ezt tartják is de hamar 85-80 lett belőle. A gyári megvan már jó ideje és fix 89 fok óra szerint a hűtővíz télen, nyáron
-
Blue Eagle
őstag
válasz
DNReNTi #34013 üzenetére
Lengőkar gömbcsukló, vagy hasonló gond lesz ott. Gondolom kifordult és a féltengely kicsusszant a váltóból.
Más: Ebben a 2-3 fokos időben nekem sem megy 80 fölé a víz. Sőt ha nagyon finoman megyek még a 80 sincs meg főleg ha kirakom üresbe 100 métert a fűtés meg megy. A 90 fok nekem jobb időben volt meg, igaz nekem dízelem van...
-
SPF
senior tag
válasz
diablo1984 #34015 üzenetére
2 hónapja cseréltem...
adorjant:
Akkor ne "izguljak"? Ez a 87-88 fok a normális?
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
adorjant #34018 üzenetére
A ventilátor 90 fokot elhagyva kapcsolt.
Pontosítsunk egy kicsit.Azaz: Amikor a rendszerben lévő összes hűtőviz hőfoka eléri a 90 fokot, ezt érzékeli a hűtőventilátor hőérzékelője,és bekapcsolja a hűtőventit,azaz hűti a vizet.Ez a dolga.A thermosztátnak pedig az,hogy egyenletes üzemmeleg állapotot biztosítson a motornak. (Hideg motor,nagyobb fogyi.) -
adorjant
őstag
válasz
mohabá 007 #34017 üzenetére
3db G Astrám volt-van,ebből 1 újonnan vettem. Mindegyik üzemi hőfoka az volt,amit a kollega linkelt. A ventilátor 90 fokot elhagyva kapcsolt. (Z14XE,Z14XEP,Z16XE)
Sőt, a Z18XE Zafiránk is pont ennyin van menet közben,és a venti szintén 90 fokot elhagyva kapcsol
Mármint a mutató szerint,persze.Bár nem Opeles éveim alatt,de volt már alkalmam rossz termosztátos autóhoz,nem volt egy élmény,mivel természetesen télen döglött be
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
adorjant #34016 üzenetére
Én is most cseréltem thermosztátot,mert ugyanilyen probléma volt
Kicseréltem.Az új thermosztát 5 km után a képen látható hőfokot mutatja,a régi ugyanezen a távon még csak meg se nyikkant,alapon állt.A jól működő thermosztát normál üzemi hőfoka: 92 foknál nyit.Ez rá is van írva.
A rossz thermosztát túl korán,akár már 50-60 vízhőfokon nyit nem tud a hűtővíz felmelegedni + hűti a hűtőbe áramló légáramlat.90re városi araszolgatáskor fog felmenni. /akkor már a rendszerbe lévő összes víz annyi fokos/ azaz.akár van thermostát,akár nincs.
-
DNReNTi
őstag
válasz
diablo1984 #34012 üzenetére
Ha igazatok van, akkor viszont elkerülhető a gazdasági totálkár.
Holnap elvontatjuk szerelőhöz és okosabbak leszünk.
Köszi mindent. Jelentkezem.
-
DNReNTi
őstag
Sziasztok
Van baj.
Az alany egy '88-as E Kadett. Ferde, 1.2 benzin.Tegnap menet közben a kocsi elkezdett dübögni és jobbra húzni, szerencsére pont egy parkoló mellett, így félreálltam. Körbenéztem mi a gond. A jobb első kerék a sárvédőív végében van, a közepe helyett, és az autó jobb eleje látványosan lelóg. Tekintettel arra, hogy pont a délutáni csúcs és köd volt, jobbnak láttam otthagyni az autót ahol van. Ma felhívtam a legközelebbi szerelőt - szerencsére vagy 500 méter - gondoltam odáig hátha kibírja, és eldöcögök vagy öttel. Na hát nem bírta.
Kábé 3 métert sikerült megtenni, aztán kiment a sebváltó, vagy a kuplung, mert többé nem mozdult meg. Két srác segített visszatolni a parkolóba, akkor láttam, hogy egy méretes olajtócsa van a kocsi helyén. Kajak ilyen szerencsétlen vagyok, hogy egyszerre két tök független súlyos hiba jön elő, vagy lehet összefüggés? Szakember még nem látta, egyáltalán mi lehet a gond? Amennyire tudtam alánéztem, a rugó egyben van, a kerék fordul, kormányozható. A kuplung úgy működik mint eddig, nem lett keményebb/puhább, és a pedál sem esik be. A váltó a fokozatba bemegy, de ennyi. Olyan mintha üresbe lenne. Félek attól, hogy ennek meszeltek, ez az autó akkor se nagyon ér többet 100e-nél ha működik, így meg totálkáros.
Mik a kilátások így látatlanba? Kezdjem írni a szöveget használtautóhura?
-
7Sony7
addikt
válasz
realmadrid #34005 üzenetére
Passz. ra nem értek hozzá. Nemrég volt cserélve a vezérműszíj, valami görgők, ékszíjak. Szerelő csinálta.
-
Findzs
addikt
válasz
Declare #34000 üzenetére
nekem is nyikkant egyszer egyszer mint neked
még nyáron befújtam eagle ékszíj ápolóval azóta csendben van
hozzáteszem szerintem az enyémen a hosszbordás ékszíj lesz már lassan csere érettegyébként anno még az f asra is nyekergett azt is ilyen cuccal kezeltem le és abba hagyta az is
ha lefújod utána napokig fura hangja lesz nem kell megijedni -
diablo1984
veterán
-
gban
veterán
válasz
Declare #33999 üzenetére
Lehet, nekem írtad, nem tudom igazából eldönteni.
De abban igazad van, mindenki hibázik / hibázhat.
Sőt, túl sokan hibáznak, pusztán felelőtlenségből.
És általában nem ők járnak rosszul, talán mert ők jönnek rá a leghamarabb hogy hibáztak.
Én csak azt mondom, sajnos az sem mindig elég ha te nem hibázol.
És ezért tarom amit mondtam, a környezeted hibáit sokkal többször kell elkerülnöd, mint a magadét, és sajnos erre a legnehezebb felkészülni. De akkor is az az álláspontom, hogy akkor teszel meg mindent a biztonságodért, ha a külső tényezőket is bekalkulálod.
Nem kell messzire menni (bár felétek szerencsére ez nem divat), elég megnézni, hogy közelítik meg az emberek a főutakat, amikor elsőbbséget kell adniuk. 5 méterrel a kereszteződés előtt fékeznek, addig jönnek ezerrel, az orrukat meg úgy teszik ki, hogy gőzük sincs, jön-e valaki. Körbenézni meg csak utána kezdenek el.Ékszíj: az a kérdés, túl feszes lesz-e hidegben, vagy felszerelés óta megnyúlt, és túl bő, így amikor hideg és merevebb, csúszik.
Illetve, a szíj nyekereg (vagyis csúszik), vagy valami csapágy?
Ha túl bő, azt látod ha megnyomod, abból, hogy mekkora a játéka. -
diablo1984
veterán
válasz
Declare #33999 üzenetére
természetesen nem okoskodni akarok, de egy 180-al haladó autó nem rossz döntés, hanem nagyon rossz döntés! mert ha valaki elnéz egy stop táblát, az figyelmetlenség és egyben "rossz döntés", ha valaki 180-al teker egy olyan úton ahol a törvény szerint 90-el mehetsz az vakmerőség, nem csak rossz döntés.....
ezért írtam, hogy ha ilyen "rossz döntés" miatt balesetet szenvednék, mint ártatlan, egy legyintéssel nem tudnám elintézni. és itt nem okoskodni akarok, 90-el is meg lehet halni, de 180 az azért nem csak egy kis figyelmetlenség!
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- ZIDOO médialejátszók
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Nintendo Switch 2
- OLED TV topic
- EAFC 25
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E5450 - i5-5GEN I 8GB I 500GB I 14"FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Sima Vs.Windows Logitech Mx keys s plus és hagyományos Mx keys magyar bemutatása. Új videó linkel
- Újszerű Apple Macbook Air 15,3" M3 8C CPU/10C GPU/16GB/256GB-(MC9E4MG/A) Ezüst -3 év gari
- Windows 10 / 11 Pro Retail aktiváló kulcs Azonnal szállítással, számlával, garanciával!
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!