- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz
mohabá 007 #100097 üzenetére
Kifejtenéd bővebben kérlek?
-
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
zgospel #100089 üzenetére
Meleg időjárásban könnyebben előjön a hang. Ha több napot áll az autó, akkor hidegindításkor nekem is van hangja (és a szelep cserélve van), de ősszel-télen-tavasszal nem volt.
Konkrétan mikor kezdted el hallani, amikor melegre fordult az időjárás?
Tavaly nyáron megvolt már az autó? -
mohabá 007
aktív tag
Az utóbbi hozzászólásokat olvasva úgy látom, az lett a téma, hogy ki tudja a másikat félrevezetni, hamis infókkal ellátni.
-
-
zgospel
őstag
válasz
Gaborrrrr #100086 üzenetére
Ha ki tudod deríteni, hogy mikor volt okoskerék cserélve legutóbb (feltéve ha volt) az segíthet. Esetemben pl 25 ezerrel ezelőtt volt minden kicserélve a vezérlésben, és nálam indításkor pár hónapja megjelent 1-2 mp-ig csattogó hang az okoskerekek által, szóval nálam nagy valószínűséggel a visszacsapó szelep szart be.
De nekem erre nincs semmilyen hibakód és az autó ereje sem megy el, szóval nem valószínű, hogy nálad csak ennyi lenne a gond.Eddig annyit találtam erről a szelepről (itt a topikban is írták illetve linkelték többen) hogy házilag kitördelni szokták, hogyha már nem működik akkor legalább ne lassítsa az olaj feljutását a kerekekhez.
A baj az, hogy hosszútávon ez a szelephiba a sok indításkori 1-2 mp csattogással újból kinyírja az új okoskerekeket is, az meg elég drága. Maga a szelep 4-5 ezer Ft, csak szar helyen van és gyanítom hogy célszerszám kell a cseréjéhez ami csak márkaszervizeknek szokott lenni.Ma felhívtam a Wallist ennek a szelepnek a cseréjével kapcsolatban, de a munkafelvevőnek fogalma sem volt róla hogy mit beszélek, túlságosan udvarias sem volt, vigyem be hibafeltárásra, blablabla. Nem tudom mit kell feltárni, ha kifejezetten ennek a szelepnek a cseréjét kértem és semmi mást, úgyhogy hagytam is
A Csergőnek már levelet írtam, kíváncsi vagyok majd mi lesz a válasz, remélem ott jobban képben vannak a régi modellek kapcsán.Pedig a Wallisos alkatrészbeszerző a telefonban korábban egy nagyon kulturált és jól tájékozott ember volt, kár hogy a szervizben más a helyzet.
-
Gaborrrrr
újonc
válasz
Hachiko95 #98660 üzenetére
Sziasztok! Most bukkantam a fórumra, gondoltam leírom ide a gondomat, tapasztalataimat, hogy másnak is segítségére legyen az írás. Tehát. Most vettem egy z18xer opel astra gtc-t hibásan, jó áron. a hiba: 3000-res fordulatig megy az autó, utána elfogy, nem is hajlandó pörögni 5000 fölé. Hibakódok:
P0011 (Camshaft position timing over advanced -intake)
P2182 (Engine coolant temperature sensor2-circuit malfunction)
P2119 (Throttle actuator control - throttle valve/range/performance problem)
P0100 ( Mass air flow sensor - circuit malfunction )A hiba javítását az okos kerekekkel akartam kezdeni, mivel hallható hangjuk van meleg motornál is alapjáraton, illetve lógnak is, a szívó oldal jobban, a kipufogó kevésbé. Nem kérdés, hogy cserélni kell mind a kettőt, lehet cserélek vele szolenoid szelepeket is.
A dilemma: szelepfedél levétele után a váltó oldali részen vastag KOROM lerakódások voltak, ezért rögtön le is vettem a hengerfejet, hogy szépen kitisztítgatom az olaj járatokat, nehogy ez a dzsuva be kerüljön valahova, és eltömítsen valamit. Így akadtam erre az olajjáratban található visszacsapó szelepre. Ha ez a szelep meghibásodás esetén csak annyit produkálna, hogy indításkor az olajnyomás felépüléséig csattognak a kerekek, akkor nem szívesen ugranék bele a cserébe, nagyon rizikósnak tűnik a dolog. Jól gondolom?Illetve ha bárkinek van valami ötlete/tanácsa a hibával kapcsolatban azt szívesen fogadom
-
Doggy dog
senior tag
Sziasztok!
Mi most az ajánlott lengéscsillapító hátra?
Ár/érték arányban.
Ne kelljen kidobni 1-2 év múlva és ne zörögjön már új korában.
(B Zafira ) -
peet137
tag
Ki próbáltam, úgy se kapcsol ki. Ha bezárom az autót, akkor se... Most nem volt időm várni, lehet, h kikapcsolt egy idő után.
-
peet137
tag
Ezt még nem próbáltam, meg fogom nézni. Ill még azt se néztem, h mi van, ha bezárom az autót.
-
mephi666
nagyúr
válasz
ArthurShelby #100075 üzenetére
nekem csak beltérbe kellene, mert a kinti világítás eléggé feltűnő, ha úgy marad, viszont az eldugott beltéri izzók tudnak nagyon jól megszívatni (F-nél is jártunk úgy, hogy valami szívta folyamatosan az akkut: teljesen szétbontottuk, mire hátul találtunk egy kóbor kábelt, ami azt csinálta hogy letestelve bekapcsolta a csomagtartó világítását lecsukott ajtó mellett... tipikusan olyan, amit nem veszel észre becsukott ajtónál és nem is jelentkezett mindig a hiba)
-
zolikaDB
veterán
válasz
ArthurShelby #100075 üzenetére
Ezt mondom, h nekem ez bevált. Alapból kivül nem is használhatunk led-et, még rsztábla világításban sem. (hacsak nem azzal jött ki az autó)
-
dewill79
tag
válasz
mephi666 #100070 üzenetére
Szia, ajánlom figyelmedbe, hátha segít:
Led belső világítás -
mephi666
nagyúr
válasz
body007 #100069 üzenetére
majd lemérek mindent, hogy melyik izzó mekkora az utastérben: kesztyűtartótól a rendszámtábla világításig és led-esben rendelek tartalékot
átnéztem a kocsi kalendáriumát: minden le van írva, hogy melyiket hogy kell cserélni, de konkrét típust és méreteket nem említenek
-
-
mephi666
nagyúr
válasz
toompa #100066 üzenetére
sógorom azt mondta, hogy ő a honda-jukban minden izzót kicserélt led-esre
ha beszrik egy kapcsoló, nem kezd el feleslegesen világítani az utastérben és annyira minimális a fogyasztása, hogy hosszabb idő alatt se szívja le az akkut... B Zafiban mennyi izző lehet összesen? kesztyűtartó, plafon első+második sor fölött, csomagtér? ...és méretben mindenhova 36mm-est használnak?
-
peet137
tag
Akkor nyaralás után szétszedem és megnézem. Egyszer már szedtem ki, és 3 vezeték van lent, 2 t alakban fix csatiban, egy meg külön. Annak is van helye, azt hittem, az a világítás, de nem világít a cucc.
-
KisTücsök
addikt
Sziasztok!
C vectraban belső ventillátort mennyire nehéz/macerás cserélni olyannak, aki nem szakember?
-
mephi666
nagyúr
válasz
peet137 #100056 üzenetére
zafink is ilyen: mondjuk szerencsére az új kamerát be tudom úgy állítani, hogy tétlenség esetén 20perc után kikapcsoljon (majd szükség esetén rázkódásra vissza)
akkun mennyi idő után lehet nyugalmi áramot mérni? ha frissiben rákötöm a műszert, akkor hirtelen 0.8-1A átfolyik (gyújtás nélkül is világít a műszerfal, valamint áramot ad pár eszköznek): ennek mennyi idő után illene lecsökkennie?
ui: csak azért, mert szombat óta nem merült le és akkor sem lett maxra töltve (ha fix lenne ez a fogyasztás, már rég kuka lenne... lehet megszűnt a szivárgás és csak a kesztyűtartó volt a ludas?) ...valami csipeszt keresek a multiméterre, hogy hosszabb ideig méricskélhessem
-
peet137
tag
Már vezettem jópár H Astrat, és mind elvette a gyújtás levétele után az áramot a szivargyujtóról, csak az enyém nem. Be lehet kötni többféleképpen a szivargyújtót, vagy ez is programozható? Egy Bluetoothos transmittert használok és nem szeretném emiatt az akksit kinyirni, ha elfelejtem kihúzni.
-
Én a PSA rendszámommal a mai napig nem barátkoztam meg.
-
athomi
veterán
válasz
Petyyyyy #100032 üzenetére
Egy bal hátsó lámpát nem találok az Astra H kombira.
Elmentem Nyíradonyban Opel bontóba, mert telefonba azt mondta a "szaki" jó állapotú van neki (nagyon max. egy polír), de egy polír alap lett volna neki és egy hosszú mély karc is volt benne, amiről nem is tett említést. Arra is tojt a bontós, hogy faceliftnél kicsit változtattak a dizájnon.
Most Hódmezővásárhelyről ajánlottak egyet, de kép alapján facelift előttinek tűnik, hiába írtam, hogy 2009-esre keresek.
Ha erre az autóra nem találok, akkor milyen lehet a többi autóra keresni?
-
pvt.peter
őstag
-
Lajos1966
tag
válasz
pvt.peter #100028 üzenetére
Ehhez még egy klímahűtőt és egy szárítószűrőt is lehet kalkulálni,különben nagyon lutri lesz a javítás minősége.Ki tudja,hogy a rossz kompresszor mennyi fémforgácsot vitt be a klímarendszerbe.Továbbá vannak gyártók,akik csak ezen alkatrészek cseréjének esetén adnak garanciát a kompresszorra.
-
mephi666
nagyúr
-
mephi666
nagyúr
válasz
toompa #100034 üzenetére
pár hónapja volt egy akkora eső, amiben a zafi izomból párásodni kezdett: volt vagy 30 fok, erre 1 pillanat alatt akkora eső kezdett szakadni, hogy az ablaktörlő maxon vitte csak le... olyan ütemben hűtötte a szélvédőt kívülről, hogy azonnal vastagon jött a pára az utastérben
letöröltem és másodpercek alatt visszapárásodott (életemben nem láttam ilyet) ...azóta is volt eső, de nem ekkora: pára abszolút nincs
-
pvt.peter
őstag
válasz
athomi #100029 üzenetére
A használt számomra eléggé zsákba macskának tűnik :/
Ismerősöm is hasonló cipőben volt még régebben, bontott került bele, ami szintén bedöglött x hónap után, végül új kompresszor lett a vége annak is. Szerelő is járt már úgy, hogy a 3. be-kiszerelés után a bontott helyett új klíma lett a vége :/#100030 toompa: hát az első gondolat nálam is ez volt.
Szakadó esőben párásodó ablak mellett nagyon rossz vezetni... -
Petyyyyy
addikt
-
mephi666
nagyúr
válasz
athomi #100029 üzenetére
cromaxnál én is annyiért láttam... és ami meglepett: b zafiba nézegettem 1 hónapja kompresszort (amíg nem tudtam, hogy nálunk a lényegesen olcsóbb behúzótekercs a ludas) és az olcsóbb... (ennyit jelent, hogy a vectra 1 polccal magasabban van árfekvésben, mint az astra alapú zafira?) ...ja és totál üres volt a rendszer: nyomáspróba meg teljes feltöltés 12k volt
-
athomi
veterán
-
pvt.peter
őstag
Sziasztok,
Úgy tűnik, hogy bedöglött a klíma kompresszorom, teljesen kuka, tekercsek szétmentek benne, dugattyúknak is annyi.
Kaptam egy 175eFt -os ajánlatot egy klímaszerelőtől, aki nem csak gázt tud tölteni:
- 135eFt az új kompresszor
- 20eFt a töltés és olaj
- 20eFt a munkadíj
Szerintetek mennyire lehet helytálló ez az ár (főleg a kompresszor tekintetében)?Opel Vectra C, 1.8, benzin 2004 -es járgányról lenne szó.
Köszi a választ.
-
zolikaDB
veterán
Koszi!
Siralmas volt a mai kereses:
1, Debrecen Opel bonto: nincs, csak xar
2, masik bonto: nincs
3, nyiradonyi bonto hirdeti racingbazaron, hivom: nincs
4, Nyiregyen talaltam, kuld kepet, 15k/db: szakadt es mar sok roma lany elt meg rajta mennyei elvezeteket ellenszolgaltatas remenyeben
5, "ismert" fb-os siofoki srac: kuldott fotot, ar mint fent, kb szep, de angol
6, debreceni masik nagy bonto: tobbet is bontanak. Ami szepnek tunik, annak hianyzik a vezeto oldali, illetve a nagyja kiegetett/cigiszagu es/vagy angol.
Egy darabot talaltam, ami EU-s, vezeto oldal kartamaszos, derektamaszos, szinbe se rossz, de dizel mivotan a beulo resznel bolyhos, gondolom 4-500e km lehet benne, szinten 15k/db. Ez az egyetlen ertekelheto, itt a hiba: -
Gaga_30
tag
Együttérzek, ugyanez a helyzet nálam is.
-
válasz
zolikaDB #100019 üzenetére
"Lófogáson" nincs hozzá?
Esetleg nem azonos valamelyik Vectra üléssel? Mert akkor akár egy egész jó, deréktámaszosat is tudnál venni. (A Vectra B - Astra G mintha kompatibilisek lennének)
(Racignbaraz, Bontoplaza oldalakat is néztem régebben, ott is volt néhány Vectra B ülés - természetesen a hulladékoktól kezdve...) -
zolikaDB
veterán
-
-
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
G vagy H első ülésszettet vennék, tud valaki valahol eladót?
Nem büdös, nem szakadt, nem törött érdekelne amúgy.
(2004-es G sedanba kellene, mert a vezető oldali széttört, és nem szívesen hegesztgetném) -
HoaryFox
őstag
No, papírok (Deák Ferenc arcképével rendelkező papírok is
) rendezve, holnap átírják a nevemre és szerdán előreláthatólag át is vehetem az "új" autót
Természetesen jövök majd képpel -
peet137
tag
válasz
mohabá 007 #100005 üzenetére
Néztem én is, de a tűzfal oldalán egybe mennek a csövek, mintha fixen össze lenne "hegesztve". Legalábbis úgy tűnik, hogy csak egybe lehet cserélni.
-
peet137
tag
válasz
mohabá 007 #100005 üzenetére
Meg oldottuk, maradt annyi a csőből, h visszavágás után elért a csonkig. Fullra feltöltve, feszülten figyelem a vizet. Az jobban zavar, h tegnap már nem is jelzett, h kevés a víz...
A nyom alapján egy nyest lehetett a tettes, száradjon el az összes... -
peet137
tag
Sziasztok,
Csütörtökön eljöttünk nyaralni a géppel Orfűre, és az autópályán nyafogott a verda, hogy alacsony a hűtővíz szint. Megnézem, kb egy centivel volt a szint alatt, feltöltöttem. Azóta autoztam is itt, eddig minden ok volt. Ma reggel egy kis szerpentinezés után ránéztem, üres volt a tartály. Semmi üzenet nem volt. Most töltöttem megint szintig, kB fél liter ment bele. Álló helyzetben nem csökkent, ránéztem 5-6 órával később. A bal lengőkaron van vmi folyadék, lehet, h fagyálló. Ezen kívül semmi nyom. Az olaj tiszta, úgyhogy valszeg nem hengerfej. Valami ötlet, hol érdemes nézni? H astra, z16xe1.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11