Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#85151) mohabá 007 válasza megyerikrisz (#85147) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

[link]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#85152) Tikakukac válasza megyerikrisz (#85149) üzenetére


Tikakukac
titán

Láncnak ha baja van akkor motornak kakukk. Teljesítményt nálunk első lambdaszonda rontott a végletekig. Egy újjal szinte táltos lett.

Vízpumpa cseréről nem tudok, de ha még nem volt, nem tétel, simán cseréltetném azt is.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#85153) myke01 válasza myke01 (#85103) üzenetére


myke01
senior tag

Megoldódott a probléma :) , végre .Az volt ,amit mondtatok. Az "anyósülés" alatti csatlakozó átmozgatása segített a 'bajon' ,és a kábelköteg is nagyon feszes volt . Köszönöm a segítséget mindenkinek.

(#85154) Findzs válasza Tikakukac (#85134) üzenetére


Findzs
addikt

Köszönöm előre is :R
Ezt a 2 dolgot szeretném majd programolni :)
1
2
És tényleg op-commal kell :K

(#85137) zolikaDB
Nem tűnik túl nagy feladatnak:
[link]

[ Szerkesztve ]

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#85155) Tikakukac válasza Findzs (#85154) üzenetére


Tikakukac
titán

Nem tűnnek progházi leadás szintnek :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#85156) zolikaDB válasza Findzs (#85154) üzenetére


zolikaDB
veterán

:R

(#85157) nyemi válasza Markizmark (#85142) üzenetére


nyemi
csendes tag

Szia vebbful. Elnézést hogy zavarlak de úgy látom régóta F Astra-t hajtasz. Az év elején sikerült vennem egy 97-es 12 havi nautilus blue színű 1,4-es 8 szelepes ferde hátú Opel F Astra-t , 57 ezer kilométerrel. Ha megkérhetnélek adnál egy pár tanácsot. Például ,hogy lehetne megőrizni a rozsda mentességét , ezért milyen kiegészítőket ajánlasz hozzá ? Tapasztalatod szerint milyen olajat és szűrőt használjak? Télen nem nagyon szeretném használni (de azért fogom )ezért téli-nyári gumit nem akarom váltogatni. Szóval szerinted milyen gumiabroncsot vegyek rá (Kumho Power Star van most rajta, jó régiek :) )? Meg még úgy általánosságban mire kell még, hogy figyeljek. Választ előre is köszönöm .

(#85158) molnarpeter válasza nyemi (#85157) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Gumi: négyévszakos lenne jó. Ha olcsóbb kell, Kléber Quadraxer 2 vagy Apollo Alnac 4G All Season ajánlott, de ha belefér, Michelin CrossClimate jobb náluk.

(#85159) Magnum_ válasza nyemi (#85157) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Aposom 16 evig hajtott egy ilyet, nyar elejeig, 18evesen adta el, kukfoldre vittek. Csak Bosch-t vett minden szurobol mindig. Az opel gyari olaj olcso.9

Gumi: en egy sokkal erosebb autora vettem Maxxis Allseasont, eddig okes.

I humbly and respectfully decline™

(#85160) nyemi válasza molnarpeter (#85158) üzenetére


nyemi
csendes tag

Négy évszakost 175/70 R13 82T-ban már nehezen találok. Most dilemmázok, hogy nyárit vagy télit egész évre? Azért Köszönöm.

(#85161) Magnum_ válasza nyemi (#85160) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Tenyleg nehez talalni.
[link]itt sincs eleg, igaz? :-)

I humbly and respectfully decline™

(#85162) hacki87 válasza Magnum_ (#85161) üzenetére


hacki87
senior tag

pont ezt néztem én is :D

(#85163) Magnum_ válasza hacki87 (#85162) üzenetére


Magnum_
nagyúr

En mindig itt veszek gumit, akkor is, ha 1k-val dragabb, mint mashol. Mar sok eve. Meg a csaladnak is innen rendelek. Meg nem volt panasz sosem, kopkop.

I humbly and respectfully decline™

(#85164) hacki87 válasza Magnum_ (#85163) üzenetére


hacki87
senior tag

Én is innen vettem a bravora a multiplara és a bogarra.

(#85165) nyemi válasza Magnum_ (#85161) üzenetére


nyemi
csendes tag

Így már tényleg van pár darab . Maxxis All Season AP2 amit ajánlottál, ahogy kiveszem az árakból, jó erős középkategória (sőt legjobb ár érték arány). Lehet maradok én is ennél.
Nagyon Köszönöm.

(#85166) Magnum_ válasza nyemi (#85165) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Ford gyari beszallito.
(nexen meg manapsag a VW-nek szallit. Nagyon szar nem lehet)

Szurokre visszaterve: en Filtron parti vagyok

I humbly and respectfully decline™

(#85167) nyemi válasza Magnum_ (#85166) üzenetére


nyemi
csendes tag

Most Hengst meg Castrol Magnatech 10w40 van benne. Megvétel után kellet egy olajcsere ezeket ajánlották a boltba. De így télire Eneos Premium Hyper 5w40 -re váltanék(van dexos2 minősítése). Mi a véleményed?

(#85168) Magnum_ válasza nyemi (#85167) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Teljesen jo valasztas volt az is, nincs hiba.

En a GM dexos 2 5w30at kb 1700Ft/liter aron veszem es az gyari.

Eneossal nincs jo tapasztalatom, de ez egyedi lehet. Opelnel maradnek a gyari olajnal, mert jo aron van. (Elotte VW volt, ott meg castrolt vettem, mert az a gyari beszallito)

[ Szerkesztve ]

I humbly and respectfully decline™

(#85169) nyemi válasza Magnum_ (#85168) üzenetére


nyemi
csendes tag

Opel gyáriról annyi rosszat hallottam hogy azt inkább hanyagolnám . A nyári nagy melegek miatt maradnék 40 .es meleg viszkozitásnál a hideg telek miatt meg 5W-nél (vihar sarok ). A meleg viszkozitásnál (100C°) nem akarnék 14mm²/s alá menni és ezért is kecsegtető az Eneos 5w40-es 14,3 értéke. A Mannol-nál (5w40) 13,6-ra adódik amit már hígnak gondolok . Bár autószerelő ismerősöm Mannol 7711-est nagyon dicséri. Milyen rossz tapasztalatod van az Eneos-ról ?

[ Szerkesztve ]

(#85170) Magnum_ válasza nyemi (#85169) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Milyen rosszat es kitol a gyari olajrol? :D
Azert tulzasokba ne essunk. En is beletekertem egy par metert az uj autoba es olajcsere ota semmi hiba, semmi fogyas. Minden sima es feszes.

Mannol olaj teljesen okes. Tenyleg. Egyszer azt tettem elozo automba (spur voltam, castrol helyett, de minden rendben volt)

3 evig volt egy 1.6B A4-em, Eneost megette, Castrolt nem.

I humbly and respectfully decline™

(#85171) Markizmark válasza nyemi (#85157) üzenetére


Markizmark
addikt

Szia!
No vegyük sorban.
A rozsdával szemben nincs bevált tanácsom mivel az enyém sem rozsdamentes, sőt...
De javaslom előre a sárfogó gumikat (már ha nincs gyárilag) mert ez védi a küszöböket és nem lesz ótvar ronda a kocsi egy eső után. Hátsó dobbetét beszerelése sem rossz dolog, bár van aki szerint ezzel pont megragad ott a víz.
Az olaj az kényes téma, most felrobbantom a fórumot, de gyári GM-et nem tennék bele.
Amit én ajánlok az Mannol Extreme 5w40, megvan neki a szükséges GM minősítése és olcsó is.
Egyel drágább kategória a XADO 5W-40 SM/CF, ennek van GM Dexos 2 minősítése is.
10w40-es olajat ne használj, és 5w30-ast se. 5w40 lesz a jó.
Szűrőkből Bosch, Mann filter. Nekem most Mann filter olajszűrőm és Alco benzinszűrőm van.
Ha nem akarsz gumit váltogatni akkor szerezz be még 4 darab kopasz felnit és gumiztasd fel. Így téli-nyári váltáskor 20 perc alatt letudod az egészet. Én sem gumiztatok félévente... nem is egészséges az abroncsoknak szerintem.
Nyári gumim az Hankook Kinergy eco k425, ez nekem rohadtul bevált, fekszik mint a gokart.
A téli gumim az Laufenn, de szerintem kaka, MÉG nem csúsztam meg vele, de könnyen leforgatja a 60 ló vizes aszfalton.

Általánosságban 10e km-enként cserélj olajat, vezérlést kompletten (görgő, pumpa, szíj) 60e km vagy 4 évente,
benzinszűrőt nem kell sűrűn, légszűrőt és pollenszűrőt olajcserénként.
Üvegig ne forgasd, mert attól csak zabál, de nem megy. 2800-on adja le a max nyomatékot ami 103Nm és 5600-on van meg a 60 ló, ennél feljebb forgatni meg aztán tényleg felesleges. Én erős gyorsításkor is max 4000-nél elkapcsolom. 100-110-zel keveset fogyasztva is el lehet vele közlekedni, előzni lendületből kell.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Olyan nagyon ne tedd félre télen sem, mert bele tud rohadni a benzin és annyira lecsorog az olaj a hengerfalról és mindenhonnan, hogy a következő indításkor fém a fémen fog súrlódni.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#85172) nyemi válasza Magnum_ (#85170) üzenetére


nyemi
csendes tag

Itt viharsarokban a nyári akár 37C° (árnyékban!) 40-es viszkozitásból nem engednek az autó szerelők. Inkább 10W40-es preferálják. 5W30-as úgy letud hígulni hogy olyan "lesz mint a víz" mondják ők. Amúgy azt furcsállom hogy az eredeti GM olajnak nem találok adatlapot. Amiben benne kéne lennie a 40C°_100C° viszkozitásnak, HTHS-ről meg ne is beszéljek (bár ezt ritkán adják meg a gyártók). Amúgy e két értékből már kiszámolható(Google:Viscosity Index online calculator) a viszkozitási index ami ha 170 felett van akkor már API:SN a teljesítmény szint. Mert múltkor ajánlottak olyan10W40-es API:SL teljesítményű olajat aminek a 100C° viszkozitása 13,9-as ! (hígabb az Eneos 5w40nél) volt a indexe meg 156-os. Ezek az olajok annyira változtatják a sűrűségüket a hőmérsékletre hogy jobb ezeket már elkerülni. Tudom hogy régen jó volt de manapság bűn a modern szintetikus olajok előnyös tulajdonságainak nem kihasználása. Még egy öreg autóba is. Gondolom én, aztán lehet hogy rosszul :U :B .

(#85173) Skynet258


Skynet258
veterán

Megjött ez a kulcsház+elektronika, gyakorlatilag gyári minőség. A képeket nem úgy tették fel, de Opel logóval van. :K Ha ki akarom maratni a szárat, ahhoz kell valami extra (forgalmi vagy mittomén) vagy csak viszem a minta kulcsot azt kész? Mennyibe fájhat a manőver?

https://geekpulse.hu

(#85174) Magnum_ válasza nyemi (#85172) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Az 5w40 jo bele

I humbly and respectfully decline™

(#85175) molnarpeter válasza Skynet258 (#85173) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

A marás minta alapján meg, feltanítani tudtommal carpass kell majd.

(#85176) diegho válasza nyemi (#85172) üzenetére


diegho
nagyúr

Valvoline All Climate 14.2-es, az Elf Fulltech LSX pedig 13.9-es 100 fokon. 9k körül mennek /5liter.

(#85177) nyemi válasza Markizmark (#85171) üzenetére


nyemi
csendes tag

Nagyon Köszönöm a választ. Lesz kérdésem, csak most leléptem mert holnap korán kezdek.
Másoknak is mindent köszönök.

(#85178) proof88 válasza Markizmark (#85171) üzenetére


proof88
addikt

annyira lecsorog az olaj a hengerfalról és mindenhonnan, hogy a következő indításkor fém a fémen fog súrlódni.

Erről így még nem hallottam, de mégis mennyi az annyi napokban kifejezve? :F

(#85179) zolikaDB válasza nyemi (#85177) üzenetére


zolikaDB
veterán

Itt baromi jo aron vannak gumik, nezz szet, vasaroltam naluk, a 4db ingyen szallitassal jott, tessek, a te mereted, nyari, a Nexen pl. a Skoda gyarija is: [link]
Bar, amilyen telek vannak, F-re: [link]

(#85173) Skynet258: vajon a ketgombos a G-hez is jo? Az enyemnek az elektronikaja doglott, nem javithato. Valami gagyi megoldas lenne 16 ezer, gyarival egyezo valami 30 ezer.
Ebbe belerakom a sajat immo chipemet, szarat megmaratom, es feltanittatom, es kesz is?

[ Szerkesztve ]

(#85180) molnarpeter válasza zolikaDB (#85179) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szár is átrakható, ha ugyanolyat veszel.

(#85181) zolikaDB válasza molnarpeter (#85180) üzenetére


zolikaDB
veterán

Elektronika kellene, meg ha mar lud, lgyen kover: bicskas haz :)

(#85182) Skynet258 válasza zolikaDB (#85179) üzenetére


Skynet258
veterán

Jó lehet mert itt van Astra H/G/J, de a J az enyémnél is ott van... Amúgy igen, vagy átrakod a szárat vagy megmaratod, tanítani kell mindenképp.
De arra figyelj ha most nem bicskád van annak a bele nem jó a bicskába, legalábbis nálam ez volt.

https://geekpulse.hu

(#85183) Sanki válasza Skynet258 (#85173) üzenetére


Sanki
addikt

Debrecen Auchan-ben kulcsmásolónál 6900 Ft volt a marás.
Úgy, hogy vittem a szárat.

[ Szerkesztve ]

(#85184) zolikaDB válasza Sanki (#85183) üzenetére


zolikaDB
veterán

Es a felprogramozas?

(#85182) Skynet258: nem bicskam van, doglott elektronikaval, jo immoval. Ebbol kellene bicskat csinlani.
Amit linkeltel, abban van elekteonika, nemde? Abba bele az immo, masolas, programozas. Nem jol gondolom?

[ Szerkesztve ]

(#85185) ArthurShelby válasza zolikaDB (#85184) üzenetére


ArthurShelby
addikt

Itt már nincs külön immo, gondolom bele van építve az elektronikába.
Szerintem nem lesz jó. (van A zafi, és C zafi kulcsunk is)

A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

(#85186) Petyyyyy válasza zolikaDB (#85179) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Az érdekes, mert sikerült vennem bicska házat elektronikával valami 3 ezerért.
Szárat átraktuk a pótkulcsból, csak fel kellene tanítani.
FB csoportban szerintem még most is kapni.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#85187) szabog74 válasza szabog74 (#85039) üzenetére


szabog74
aktív tag

Meglett az ok: olajteknő tömítés eresztett.

(#85188) Sanki válasza zolikaDB (#85184) üzenetére


Sanki
addikt

Azt magamnak csináltam végülis, kértem egy Op-com-ot arra a 10 percre, illetve vettem egy új immo chipet.

(#85189) megyerikrisz válasza Tikakukac (#85152) üzenetére


megyerikrisz
csendes tag

Köszönöm a segítséget!

Eddig sem voltam teljesen képben, de most alakult még egyet az egyenlet. Történt ugyanis, hogy tegnap reggel óta teljesen megszűnt az "extra" zaj, a motorba visszatért az erő, nincs lefojtott érzés. Mindez úgy, hogy a világon senki sem nyúlt hozzá. Na mindegy, mivel a láncot mindenhol hibázták, azt elviszem egy vezérlés cserére, aztán ha találnak még valamit, akkor javítva lesz az is.

(#85190) Tikakukac válasza megyerikrisz (#85189) üzenetére


Tikakukac
titán

Jó lenne akkor addig megkeresni mi a gáz. Mert magától megjavulni dolgok nem szoktak :B Főleg nem ilyen mértékű hibák nem.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#85191) Markizmark válasza proof88 (#85178) üzenetére


Markizmark
addikt

Fogalmam sincs pontosan, leginkább olaja válogatja, de ebből fakadóan általában rosszabb állapotban van egy 60e km-es motor amit csak heti egyszer indítottak be, mint egy pályázós 500e km-es motor.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#85192) megyerikrisz válasza Tikakukac (#85190) üzenetére


megyerikrisz
csendes tag

Igen, én is erre gondoltam. Ha már nekiállnak, akkor legyen alaposan gatyába rázva, elég gáz lenne, ha egy 100k-s javítás után 2 hét múlva újra előjönne.

(#85193) Sanki


Sanki
addikt

Hátsó sárvédő teljes javítása rozsda miatt: 40 ezer Ft mennyire reális ár?
Ebben benne van a szükséges festék, alapozó, lakk, javítóív és kasztnizás is.

(#85194) nyemi válasza Markizmark (#85191) üzenetére


nyemi
csendes tag

Az a probléma hogy az F astra olajszűrőjében nincs "Visszaáramlás gátló szelep" se "Megkerülő szelep".
Terveim közé tartozik az 5W40-es olaj feltöltéssel egyidejűleg egy olajszűrő adapter [(M18x1,5- 3/4-16 UNF)] és egy [Mann W712/52-es szűrő beszerelése.] Mi a véleményed, megérné?

(#85195) mohabá 007 válasza nyemi (#85194) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

"....Az a probléma hogy az F astra olajszűrőjében nincs "Visszaáramlás gátló szelep" se "Megkerülő szelep"..." :Y

Ezt ki mondta? :F Rosszul tudod,mert mindkettő van. :K

A C14NZ, X14NZ motorokba ilyen olajszűrő kell
Az olajszűrő felépítése,

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#85196) nyemi válasza mohabá 007 (#85195) üzenetére


nyemi
csendes tag

Szia
"Ezt ki mondta? :F"
Hát senki, de a Hengst H90W03-as meg a Alco SP935-ben biztos hogy nincs, csak maga a szűrő. Mert azokat szétszedtem . A Mann W 712/75-ben is semmi szelep nincs mert katalógusában sem jelzi.
Szóval azt mondod, hogy a gyári Opel szűrőben van visszafolyásgátló szelep? Mert akkor az adapter esztergályos munkáját meg spórolhatnám.

[ Szerkesztve ]

(#85197) Tikakukac válasza Sanki (#85193) üzenetére


Tikakukac
titán

Rendben van. Anyagárak is borzalmasok lettek sajna.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#85198) mohabá 007 válasza nyemi (#85196) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Üdv.

Tegyük helyére a dolgokat. Kezdésnek egy kis olvasnivaló:[link]

Ebből kiderül,hogy a MANN gyárt szűrőket a GM-csoportnaknak, VW-csoportnak, stb.

"... A Mann W 712/75-ben is semmi szelep nincs mert katalógusában sem jelzi..."

Jelzi, fel is van téve a szűrő felépítése,de mivel a szűrő felépítése azonos,ezért nincs külön mindegyik tipushoz odabiggyesztve.
Az utolsó olajcserekor, a gyári helyett MANN-t tettem bele.[kép] Természetesen tökéletesen teszi a dolgát. ;)

Ha a MANN katalógusát figyelmesebben megnézed, rádöbbensz,hogy az összes opelba,a W712/75 szűrőt dobja, aminek a menete M18X1.5 mm.Az összes opelnek ilyen a menete,minden benne van a szűrőben aminek benne kell lenni. :K

Te kinéztél egy szűrőt, ami tök ua mint az opelé,csupán annyi a különbség, hogy a szűrőben lévő menet nem M18X1,5mm, hanem 3/4-16UNF.Az ilyen menetű szűrők a VW-k be, Audi-k ba, Seat-ok ba valók.(lásd katalógus)

Neked csak annyi a dolgod,hogy veszel egy MANN W712/75 szűrőt "oszt kész"

Csakhogy ne legyen hiányérzeted,neked csináltam: :B

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#85199) Magnum_


Magnum_
nagyúr

Csak mondom Nektek, hogy tegnap olajat csereltem a gepsasmadarfiokaban!
Minden rendben ment.

I humbly and respectfully decline™

(#85200) Petyyyyy válasza Magnum_ (#85199) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Mennyi km után törpént?

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.