Hirdetés

2024. június 22., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-06-21 14:26:45

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#12651) JanR válasza fero02 (#12647) üzenetére


JanR
addikt

Nem a fejegyseget akarom lecserelni, hanem az ajtokban levo hangfalakat, mert ahogy mondtam a jobb elso mar recseg, ha egy minimalis basszust latolok, anelkul meg nem letezem ;] Szoval en csak hangszorokat szeretnek cserelni, nem komplett hifirendszert!

(#12652) csaresz002 válasza JanR (#12651) üzenetére


csaresz002
aktív tag

lentebb írtam. ha van a kezedben egy csillagcsavarnyúzó akkor kb 45perc alatt ki tudod cserélni :)

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12653) fero02 válasza JanR (#12651) üzenetére


fero02
veterán

No, akkor elmondom még egyszer. ;)

Ha gyári fejegységet használsz, ahhoz több, mint elég és jó a gyári hangszóró készlet. Értelemszerűen a hibás (99%, h elöregedett és elporladt a hangszóró habszéle) hangszórót cseréld ki, de véleményem szerint kár újra áldozni. Minőségben nem fogsz javulást tapasztalni, sőt...

Az olcsó kategóriás hangszóró készletek sajnos nagyon rossz érzékenységgel rendelkeznek, így erősítő nélkül nem az igazi; viszont ami korrekt sugárzó, annak az ára is borsosabb jóval. Elmész és veszel egy 10k-s sal és tsai kínai szutykot (nem ugatok, nekem is az van :DDD ) és nem fog annyival jobban szólni, mint amennyivel többet kiadtál érte egy gyári (bontott) helyett. Ellenben a barkácsolás élménye az megfizethetetlen is tud lenni. :DDD

Viszont a gyári magasat van értelme cserélni. :K

(#12654) csaresz002 válasza fero02 (#12653) üzenetére


csaresz002
aktív tag

nekem egy sony fejegységem van sony hangszórókkal. gyári magasakkal. nagyon szépen szól. van egy magnat mélynyomó még a csomagtartóban és kész :))
kalaptartóban volt 2 ovál sony, az autoval vettem,de kivettem.

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12655) fero02 válasza csaresz002 (#12654) üzenetére


fero02
veterán

Szintén Sony fej (_seth_ kollégától örököltem), de a gyári hangszórókkal sokkal szebben szólt, mint a 10k-s sal szutyokkal. A kombiba persze dukál hátra a sub. :DDD
Amióta erősítő hajtja az első kerregőket is, azóta némileg javult a helyzet, de az 1 pár rca kimenet miatt sajnos fejet kellene cserélnem, mert így nem tudom beállítani az én hangzásvilágomnak megfelelően a zajkeltőket. :(

(#12656) csaresz002 válasza fero02 (#12655) üzenetére


csaresz002
aktív tag

én valami kinai hangszorokkal vettem már meg az autot. mikor vettem a fejegységet,adtak mellé 1párat,meg vettem mellé hátra is 1 párat. :))

gyári hangszórókhoz még nem volt szerencsém egyik (saját) automnál se.
amit vettek faterék Scudo-t meg Citroen-t abba SAL volt a gyári :DDD

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12657) csaresz002 válasza csaresz002 (#12656) üzenetére


csaresz002
aktív tag

na...azt meg elfelejtettem beírni,hogy elég "gyéren" szóltak ;] :DDD

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12658) dave93


dave93
őstag

Hi all!
Csatlakoznék én is a klubhoz egy 94es F Astrával. A jogsim ugyan még pár hét, de ezt az autót meg kellett vegyem. A szomszéd bácsié volt, aki meghalt, ő volt az első tulaj, én a második. 80 évesen vásárolta, így a kocsiban jelenleg kemény 16.000km található, ami teljesen frankó. Makulátlan, szalon állapotban van.
Kép: [link]

:R

(#12659) k. válasza dave93 (#12658) üzenetére


k.
őstag

Gratula!
Nálunk is van ilyen. Mármint, kevés km-es auto. A nagyapám vett 2004ben egy Daewoo Kalost. Na beteg lett, és 2 évig alig vezette. No nem kell félni, most volt vizsgán, 3500km van benne. Na bassza az ideg a fejem, mert el akarja adni a családnak meg se pénze, se semmilye. Jogsim még nincs, jövőre lesz csak de azta plusz 1 évet elállhatná a nagyapám garázsában...
Szabad tudni mennyi volt?

(#12660) dave93 válasza k. (#12659) üzenetére


dave93
őstag

Köszi :)
Azt nehogy hagyj, az ilyen autó ma már nagyon ritka. Orrba szájba tekergetik az órákat, senkiben se lehet megbízni, csak az ilyen emberben aki első tulaj volt és ismerted. A múltkor vittük vezérműszíj cserére, már nem a km miatt, hanem mert elöregedett a szíj, a biztonság kedvéért kicseréltettük, és ott állt bent a szervízben a taxis 3 milliós Mercije 500k-s problémával, még ő is megjegyezte, hogy ezek a nagy dolgok egy ennyi idős ilyen állapotú autó, nem a mai fosok.
Persze, az ára nem titok, nagyon jóban voltunk vele és a fiával is, 500k volt baráti áron :)

[ Szerkesztve ]

(#12661) k. válasza dave93 (#12660) üzenetére


k.
őstag

Annyiért ez több mint baráti.
Az a baj, hogy nekem-18 éves vagyok- ugye nem sok pénzem. Munkát nem akarok vállalni-jön az egyetem ugye- a kocsi viszont minimum 1,2 milliót ér. Namost annyink jelenleg nincs ilyen dologra. Ha a lakás omlana be, persze lenne, de mit mondjak 2 autó mellett a szülőknek, hogy azt gondolják, a fiuknak olyan szüksége van arra a kocsira mint egy falat kenyérre és kifizessék?

A mercik egyébként a németek között a legnagyobb szervíz dijakkal rendelkeznek. Apa mesélte- vizsgahelyeket jár ellenőrizni, de mivel sok márkaszalon is vizsgáztat kocsit ezért ilyen helyekre is- hogy volt olyan, hogy a mercis 2 kezét összetette, hogy csak 1 milla volt a közelető szerviz és milyen rendesek. Szóval az hogy a mercinek annyiba kerül a problémája az nem is annyira meglepő.

(#12662) fero02 válasza dave93 (#12658) üzenetére


fero02
veterán

Üdv márkatárs! :R

Azért mielőtt elkezdenéd nyüstölni, sztem cseréld ki benne a folyadékokat (pláne a motorolajat). Hiába a kevés km, sokat állt az autó. :K

(#12663) Henk válasza dave93 (#12658) üzenetére


Henk
veterán

Ez a szögletes visszapillantótükör nem a 93 elötti Astra-n van csak?

(#12664) cocki


cocki
tag

Üdv mindenkinek!

Jelen állás szerint én is csatlakozom a csapathoz. Történt ugyanis hogy munkahelyet váltok és szükségem lesz kocsira és opelt szeretnék venni mert eddig a családban csak opelek voltak és nem volt velük baj.
Valószínüleg naponta 80-90 km fogok majd lenyomni az autóval és szeretnék tanácsot kérni , hogy erre egy corsa megfelelő-e mert teszik nekem ez a típus, vagy érdemes-e másban is gondolkodni max 1.3 misi van a megmozulásra nagyob összegbe nem verném magam mert nem akarok hitellel a nyakamon fosni, hogy mikor raknak ki (ez persze a legrosszab eset).

Halál a hamis császárra,az épelméjűség a gyengék útja, te is hallod a hangokat, szólítanak

(#12665) deicide válasza cocki (#12664) üzenetére


deicide
veterán

Ha sokat mész, akkor én saját tapasztalatból kifolyólag fastra-t javaslok, 4 éve nyúzom, 120.000km-t tettem bele, most 230.000-nál jár és a 4 év alatt egy gumibakot és gyújtókábel szettet kellett cserélni. Vigyázni kell rá és törődni vele és a világból kivisz, és nem mellékesen az 1.3m Ft feléből kijön.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#12666) cocki válasza deicide (#12665) üzenetére


cocki
tag

Köszi a választ.

Alapvetően corsára gondoltam, de nem zárkózom el más típustól sem, ami persze opel.
Inkább a strapabíró hosszútávon gazdaságosan üzemeltehető autó kell ami elvisz A-ból B-be nem azért kell hogy elmondhassam, hogy van autóm csupán egy szköz amire vigyázni kell és teszi a dolgát.

Halál a hamis császárra,az épelméjűség a gyengék útja, te is hallod a hangokat, szólítanak

(#12667) deicide válasza cocki (#12666) üzenetére


deicide
veterán

Nekem is pont erre kellett, falura költöztünk, ahonnan nincs más lehetőség munkába járni...

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#12668) dave93 válasza fero02 (#12662) üzenetére


dave93
őstag

:R
Persze, ezek megvoltak már, olajcsere, légszűrő, olajszűrő csere, meg ugye a vezérműszíj. Vettem bele még egy belső tükröt, meg négy új dísztárcsát, ezek ilyen filléres dolgok voltak, inkább a centrálzár és a két első elektromos ablak volt, ami többe fájt. :)

Henk: Nem, 94 végén volt a "ráncfelvarrás", ez az utolsó ilyen tükrös, ilyen hűtőrácsos, ilyen indexes szériából való :K

[ Szerkesztve ]

(#12669) k. válasza deicide (#12665) üzenetére


k.
őstag

Én ha már ennyi pénze van, egy G astrát javasolnék. Vesz egy felszereltet-klima 4 légzsák stb stb- 1.4es motorral-vagy 1.6-al és az is kimegy a világból, csak kicsit modernebb, kicsit jobb:)

(#12670) deicide válasza k. (#12669) üzenetére


deicide
veterán

Ha ugyanolyan strapabíró, mint az F, akkor persze, modernebb, van benne fedcomp, nem fejben kell számolni a fogyasztást, ilyesmi... ;]

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#12671) k. válasza deicide (#12670) üzenetére


k.
őstag

Alapvetően, amiért én már a G-t venném az a biztonság. Föleg, hogy van is pénze rá. Egyébként nincs mindegyikben fedélzeti computer :D(a mienkben sincs).
Lehet csak én vagyok "maradi" de ha van pénzem a modernebbre akkor miért ne azt venném?

(#12672) Henk válasza k. (#12671) üzenetére


Henk
veterán

Talán mert kényesebb és sokkal több gond van velük meg drágább hozzá az alkatrész. ;)
Legalábbis a saját tapasztalatom ezt mutatja.

(#12673) k. válasza Henk (#12672) üzenetére


k.
őstag

Hát az a sokkal több gond van velük, az azért relativ. Ismerösömék rendesen költenek az F astrájukra, -98as kemény 130ezerrel- mi is szoktunk a mi G astránkra-03 110ezer- de messze nem annyit mint ők. Pluszban az még rohad is. Az meg hogy az alaktrész drágább, szerintem a kényelem és a biztonság melllett elviselhető.

(#12674) Henk válasza k. (#12673) üzenetére


Henk
veterán

Ha darabszámra vetíted le a G-vel több gond van mint az F-el. Mondjuk Opel-nél kényelem meg biztonság kérdésben nem nagyon tudnék különbséget tenni. G Astrán sem tartom túl kényelmesnek, ha azt nézzük, hogy szervo, klíma meg légzsák van F-ben is. A G jobban néz ki, bár ez meg relatív. Viszont nagyon sok olajfogyasztás, hidrotőke problémával találkoztam náluk. Meg diagnosztikalámpa felgyulladással amit aztán nem tudnak orvosolni. Egyik ismerősöm a mai napig küzd vele nem tudták neki megcsinálni még a márkaszervízben sem, de kismillió helyre elvitte már. Időnként kigyullad a motordiagnosztika lámpa és elmegy az alapjárat. Aztán rájöttünk, hogy azzal lehet rajt javítani ha a a folytószelep környékét kitakarítjuk mert mindig elkormolódik/kokszolódik és így pár hónapig jó. Végülis mióta megvette szív vele folyamatosan de ebből nem akarok általánosítani.

(#12675) fero02


fero02
veterán

Hátha vki tud nekem segíteni. :R

Ha minden igaz a közeljövőben lesz 1.7 TDi (az újabbik Német motor 68 Le) motorom, váltóm (talán önindító és generátorom is) eladó. Jelenleg kipróbálható, még a kocsiban van.

Az aprót egyelőre hanyagolom, első körben itt és ismerősöknél reklámozom.

(#12676) #TOTTI


#TOTTI
őstag

G Astra 2.0 dizelröl tudok nyilatkozni, elnyűhetetlen de nagyon igénytelen autó.. GM-LL olaj amit megkövetel és kész, 98e km két év alatt, hiba nélkül.. Klima elment tény, de ez benne van..

(#12677) Henk


Henk
veterán

Nem tudja valaki, hogy a 3 ajtós B Corsa-ba csak olyan elektromos ablakemelő szerelhető ami kifejezetten ebbe való vagy egyforma az 5 ajtós első, esetleg az F Astra első is?

(#12678) fero02 válasza Henk (#12677) üzenetére


fero02
veterán

Erős a gyanúm, h az ajtók méretei nem egyformák.

(#12679) Henk válasza fero02 (#12678) üzenetére


Henk
veterán

Az ajtók mérete tuti, hogy nem egyforma de gondoltam hátha az ablaksínen úgy van kiképezve az ablakemelő csatlakozási pontja, hogy megegyezik a másikkal is. :U

(#12680) csaresz002 válasza Henk (#12679) üzenetére


csaresz002
aktív tag

elképzelhető hogy a felfogatási pontok megegyeznek. sőt. biztos is. csak nem gyártanak 2 méretet egy ajtó miatt.

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12681) fero02 válasza Henk (#12679) üzenetére


fero02
veterán

Az ablakok sínjei nem kapcsolódnak sehol sem az emelő szerkezethez.

De valóban igaza lehet a kollégának, csak nem csináltak ennyi fajta emelő szerkezetet...

(#12682) csaresz002 válasza fero02 (#12681) üzenetére


csaresz002
aktív tag

igen. nálam speciel az üveg alján van 2 sín amit két lemez vagy mi X elrendezésbe emel vagy enged a motor.

valami ilyesmi

ezt pedig nem hiszem hogy az ajtó méret befolyásolja,mert az üvegen oda teszed a csúszkát,ahova akarod :)

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12683) csaresz002 válasza csaresz002 (#12682) üzenetére


csaresz002
aktív tag

most nézem.... a képen F Astra ablakemelője van :)

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12684) bambano válasza Henk (#12674) üzenetére


bambano
titán

az ismerősödnek időnként alaposan meg kellene kergetnie azt az autót...

nálunk van f meg g astra is, semmi baj nem volt egyikkel sem.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#12685) wwhy


wwhy
veterán

a BC beszerelése C Corsába megoldható:F illetve mennyire pontosak az utólagos BC-hez elvégezhető kalibrációk (sok mindent manuálisan kell beállítani a bcweb szerint)

[ Szerkesztve ]

ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>

(#12686) Henk válasza fero02 (#12681) üzenetére


Henk
veterán

Pedig valahogy csak össze kell, hogy legyen kötve. A Corsa-é nem tudom milyen de az Astra-ból indultam ki amit csaresz002 kolléga is linkelt annál a karok végén szokott görgő lenni és az mozog a sínben jobbra-balra annak függvényében, hogy fel vagy le megy az ablak.

bambano: az, hogy nálad nem csinálja nem azt jelenti, hogy nem létező probléma. Nem állítom, hogy típushiba de nem egy ilyennel találkoztam már. Lehet tényleg kergetnie kéne de így is eszi már az olajat mint a barom nem tudom mennyire használna neki ez a javítási módszer.

[ Szerkesztve ]

(#12687) bambano válasza Henk (#12686) üzenetére


bambano
titán

Időnként nem árt kiégetni a koszt, kormot a kipufogóból meg a többi alkatrészből... ha egy autóval mindig szőrmekalapos tattermammer stílusban közlekednek, az tönkre fog menni záros határidőn belül.

a modernebb autókban sajnos visszavezetik a kipufogógázt a motorba (szerintem egy elmeroggyant idióta barom volt, aki ezt kitalálta). ha ilyenkor visszapumpálod az égésterméket a pillangószelepbe, akkor meg fog pusztulni.

nem állítom, hogy ez a baja a kocsinak. azt viszont állítom, hogyha nem teszi meg, lesz ilyen vagy más baja.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#12688) csaresz002 válasza Henk (#12686) üzenetére


csaresz002
aktív tag

a lényeg hogy szerintem bebirod tenni. :K

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12689) csaresz002 válasza Henk (#12686) üzenetére


csaresz002
aktív tag

még annyi,hogy a karok függőleges írányba mozog ahogy tolja fel vagy épp leengedi ,ezért kell 2 gőrgő vizszintesen az üveg alján,ill egy az ajtón egy szintén állítható sínben hogy tudjon mozogni.

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12690) adorjant válasza Henk (#12674) üzenetére


adorjant
senior tag

G Astránál valamennyire tényleg oda kell figyelni,főleg aki csak városban,vagy rövid távokon használja (mint pl én...), mert akkor kokszolódik valóban,és folytószelep-takarítás szükséges. (Évente egyszer elég)
Ha kap egy-két hosszabb távú etapot,akkor viszont rá sem lehet ismerni :)

Ettől függetlenül én is javaslom a G-t,de alaposan meg kell nézni az eladó példányokat,de alapvetően egy komoly autó, az F sajnos már nagyon öregszik,de persze ki lehet fogni nagyon jó állapotú autót is (mint pl pár posttal feljebb,még én is megkönnyeztem ám :) )

(#12691) lorcsi válasza dave93 (#12658) üzenetére


lorcsi
veterán

fú...mázlista

(#12692) dave93 válasza lorcsi (#12691) üzenetére


dave93
őstag

Az vagyok, az biztos :R Olyan jó, hogy nem egy szakadék autóba kell beülnöm 500k-ért, amiben kitudja hány km van és mennyit megy el.

(#12693) fero02


fero02
veterán

Adjatok nekem tippet olyan hangszigetelő anyagra, ami bírja a hőt is, meg időtálló. :R

Konkrétan egy tűzfalat kellene megtámogatni, h kevesebb motorzaj jusson be az utastérbe.

(#12694) csaresz002 válasza fero02 (#12693) üzenetére


csaresz002
aktív tag

én belülről szigetelném. műszerfal ki, és lehet nyomni. ;]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12695) fero02 válasza csaresz002 (#12694) üzenetére


fero02
veterán

Az felejtős. :N

(#12696) csaresz002 válasza fero02 (#12695) üzenetére


csaresz002
aktív tag

miért? nem belülről szokták szigetelni? :F

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12697) fero02 válasza csaresz002 (#12696) üzenetére


fero02
veterán

Nem, ill. nem csak belülről. Ha felnyitod a motorháztetőt, akkor Neked nincs a motor felőli tűzfalon egy borítás?

(#12698) csaresz002 válasza fero02 (#12697) üzenetére


csaresz002
aktív tag

háááát...asszem nincs :N
a kipuf felett van valami csak, ha jól emlékszek :)
meg a motorháztetőn

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12699) fero02 válasza csaresz002 (#12698) üzenetére


fero02
veterán

Hmm, érdekes.

(#12700) csaresz002 válasza fero02 (#12699) üzenetére


csaresz002
aktív tag

lehet hogy rosszul emlékszek. :)
viszont az tuti biztos hogy belülről végig van szigetelve valami szivacs félével :))

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.