Hirdetés

2024. június 22., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-06-21 14:26:45

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#12551) KrAt válasza eddie17 (#12549) üzenetére


KrAt
veterán

:R :C :R :C

(#12552) x.Koki.x


x.Koki.x
csendes tag

hali opel forumon nézzek szét? :DD hát ez az opel forum nem? :F :DDD

(#12553) ocsi19


ocsi19
senior tag

Halihó

Egy 1.4-es G-s Astra-hoz mennyibe fájhat normál esetben egy vezérműszíj csere?
(Z14XE)

Gondoltam megkérdezem tőletek, mert az első helyen 90e-ért cserélnék, de sokallom kicsit.
:o

(#12554) KrAt válasza ocsi19 (#12553) üzenetére


KrAt
veterán

90k mondjuk nem kevés, de akkor nem csak szíjat cserélnek, hanem vagy 2-3-4 görgőt, vízpumpát, stb, de ettől függetlenül sok, kérdezz tovább, biztos akad olcsóbb :)

Viszont az anyag minőségén ne spórolj, ha szakad a szíj, akkor nagyon nagy gázt tud csinálni.. :(

(#12555) Henk válasza ocsi19 (#12553) üzenetére


Henk
veterán

Utángyártott cuccokkal 50k körül van az anyag ha kell vízpumpa is + munkadíj.

(#12556) ocsi19 válasza Henk (#12555) üzenetére


ocsi19
senior tag

Mit kell hozzá pontosan cserélni? illetve milyen szíjat érdemes venni? gyári GM?

(#12557) csaresz002 válasza KrAt (#12554) üzenetére


csaresz002
aktív tag

ha már erről van szó....

reggel mondta munkatársam hogy vezérműszíj szakadása volt. 180.000 lett a motor generál,elég szépen szét verte a motort.... mondtam is neki,lehet olcsóbban ki jött volna ha vesz egy típus azonos motort....
egy F Astrája van,asszem kb 3hónapja vette.... megvette,elvitte az autószerelőhöz, az meg lebeszélte a vezérműszíj cseréről :C jól járt....

alap autóvásárlás a szíj cseréje. én amikor megvettem olajcsere, vezérműszíj csere...
szíj: 8ezer
feszítő görgő: 4ezer
vízpumpa: 14 ezer

egész olcsón megúsztam :))

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12558) Henk válasza ocsi19 (#12556) üzenetére


Henk
veterán

Hát a szíj alap, de G Astra-nál célszerű az összes görgőt mert a vezetőgörgők műanyagok, sőt az Opel elő is írja, hogy kötelező a görgőket is. A legtöbbször SKF szettet szoktunk bele tenni az jó minőség, nem szokott gond lenni vele, abban talán Gates szíj van de ez nem 100%. QH-ból is rengeteget raktam be azzal sem volt még gond. Gyárit nagyon ritkán kérnek mert általában jóval drágább mint az utángyártott.
Vízpumpát meg akkor szoktuk cserélni ha lóg a csapágya esetleg látszik rajt szivárgás, de ha biztosra akarsz menni akkor az is csere. Meg közbe jöhet még szimering csere, hosszbordás szíj meg feszítőgörgő hozzá. Ezeket nem kötelező de ha sz@r akkor célszerű mert tud kellemetlen meglepetést okozni.

[ Szerkesztve ]

(#12559) ocsi19 válasza Henk (#12558) üzenetére


ocsi19
senior tag

Köszönöm a kimerítő választ!

:R

(#12560) ocsi19 válasza Henk (#12558) üzenetére


ocsi19
senior tag

Arra gondoltam, hogy magam venném meg legalább a vezérműszíjat, nehogy valami "gagyit" tegyenek bele.

ez megfelelő lenne?

Z14XE-vel kezdődik a motorszám.

(#12561) ocsi19


ocsi19
senior tag

vagy ha már itt tartunk még erre gondoltam.

Legalábbis én itt tartok :D

[ Szerkesztve ]

(#12562) Henk válasza ocsi19 (#12560) üzenetére


Henk
veterán

Hát a Bosch az amiből már láttam szíjat elszakadni, ezt egy ideje nem használjuk. Meg amúgy is érdemesebb szettben megvenni, árban jobban jön ki. A másik amit linkeltél az nagyon baráti ha tényleg azt adja az ember ami a képen van. Annyi pénzért sokkal jobban megéri a gyári szett, annál még az utángy. is drágább. Gondolom ilyen talált holmi de ha bontatlan új akkor szerintem nincs vele gond.

[ Szerkesztve ]

(#12563) adorjant válasza ocsi19 (#12553) üzenetére


adorjant
senior tag

Hello!

Én nemrég cseréltem,ugyanilyen G Astrában.
Gyári vezérlés szett (szíj+3 görgő+csavar) plusz utángyártott vízpumpa (típust nem tudom fejből,de azt mondták,ezt érdemes megvenni,a gyári nagyon horror áron van) 36e+8e volt a munkadíj

Érdemes a hosszbordás szíj cuccait is kicserélni,annak pl. a gyári feszítő görgője kisker áron 6e forint körül mozog Pesten (szintén gyári)

[ Szerkesztve ]

(#12564) Mulderpapa


Mulderpapa
aktív tag

B2-es lámpákkal... :C (kicsit koszosan)

[ Szerkesztve ]

"Az élet túl rövid a pendriveok biztonságos eltávolításához"

(#12565) proper


proper
őstag

nem tudja valaki hogy a B omegának hol folyik ki a klima vize?

(#12566) _seth_ válasza Mulderpapa (#12564) üzenetére


_seth_
veterán

Alufelnin az a súly kívül horror :D Amúgy jó lett, gratula

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#12567) csaresz002 válasza proper (#12565) üzenetére


csaresz002
aktív tag

a váltómellet mindkét oldalt lóg 2 gumi cső. az egyik cső bemegy egy terelőlemez alá,hogy ne a kipufra csöpögjön.

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12568) Mulderpapa válasza _seth_ (#12566) üzenetére


Mulderpapa
aktív tag

Igen, azt sajnos elég igénytelenül oldotta meg az előző tulaj... Majd gumicserénél el lesz tüntetve. :)

"Az élet túl rövid a pendriveok biztonságos eltávolításához"

(#12569) _seth_ válasza Mulderpapa (#12568) üzenetére


_seth_
veterán

Amúgy jó felnik :) Nekem is ilyen van rajta sőt, a pótkerekem is egy ilyen felni amin látszik, hogy 0 kilométeres és szőrös szintén 0 kilométeres michlein gumi van rajta. Ha esetleg le is cserélném akkor is megtartom majd a téli garnitúrának :)

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#12570) Henk


Henk
veterán

Nem tudja valaki, hogy B Corsa-n hol van pontosan a klíma radiátor, tehát maga a hőleadó bent a műszerfal mögött? Hogyan/honnan lehet azt megközelíteni?

(#12571) csaresz002 válasza Henk (#12570) üzenetére


csaresz002
aktív tag

kapásból műszerfal ki, fűtésházat szétpattintod :DDD onnan meg már látni fogod,és hozzá férsz. tisztítani akarod?

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12572) Henk válasza csaresz002 (#12571) üzenetére


Henk
veterán

Nem. Ha megy a klíma akkor idő elött lekapcsolgat a kompresszor és nem fúj emiatt elég hideget. Megnéztük a nyomáskapcsolóját de azzal minden rendben úgy néz ki. Aztán azt mondták, hogy a radin is van valami lefagyás érzékelő vagy mit tudom én mi valami kapcsoló/érzékelő és az is okozhatja ezt a jelenséget. Tehát csak ezt akarom megtalálni a radin.

(#12573) csaresz002 válasza Henk (#12572) üzenetére


csaresz002
aktív tag

akkor kapcsol le a kompresszor,ha nincs elég gáz benne. nézetted már? ajánlok egy ellenőrzést/gáztöltést,ha a gombák rendben vannak.
fűtésházba nincs ilyen érzékelő tudomásom szerint,főleg nem a radiátoron

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12574) proper válasza csaresz002 (#12567) üzenetére


proper
őstag

köszi

már nézegettem de nem láttam csövet a váltónál, amugy automata
klimázás után ha inditóm az autót iszonyat meleget meg párásat kezd el fujni
eddig azt hittem hogy csak el van dugulva de szerintem valahova eltüntethették a csöveket az elöző tulajnál

egy csövet találtam csak de az mintha a váltó felsö részébe csatlakozna

(#12575) csaresz002 válasza proper (#12574) üzenetére


csaresz002
aktív tag

én is azt hittem hogy el van dugulva,mert nem láttam egész tavaly nyáron alatta vizet.
aztán megnyugodtam mikor alánéztem,hogy csöpög az,csak az egyik cső a terelőlemez alá, a másik meg asszem pont a váltóra cseppent.

az meg hogy meleg meg párás levegőt fúj ha kikapcsolod a klímát vagy mondjuk leállítod/újra indítod az autot,az természetes....

szerintem valamelyiknap megyek aknára, csinálok neked egy fotót hogy hol keresd. de nem nehéz eltéveszteni...2 fekete gumi cső kijön az utastérből a váltó felett ;)

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12576) Henk válasza csaresz002 (#12573) üzenetére


Henk
veterán

Az volt az első, hogy a gáz mennyiségét meg a nyomást megmérték de minden rendben volt vele. Sőt igazából minden rendben van azzal a kivétellel, hogy sokkal gyakrabban kapcsolgat a kompresszor mint kéne. Egy ilyen nyomáskapcsolót találtunk benne (az egyik csőben) de arra azt mondta az ember, hogy jól működik. Igazából az az érdekes ha a kapcsolóban direktre van kötve a kompresszor meg a venti ( ez a kapcsoló vezérli mindkettőt) még akkor is kikapcsolja a kompresszort. Ezért mondta az ember, hogy talán van mégegy kapcsoló valahol ami okozhatja ezt. Aztán mikor sehol sem találtuk akkor kaptuk ezt a tippet, hogy előfordulhat, hogy bent a radinál is van egy érzékelő. Ezért akartam még azt is megnézni de nem akarom az egész műszerfalat kibontani ha valahogy egyszerűbben is meg lehet közelíteni. Ja a relék is meg lettek nézve.

(#12577) csaresz002 válasza Henk (#12576) üzenetére


csaresz002
aktív tag

mennyiséget csak úgy tudnak mérni,ha kivákumozzák. ha előirt gáz, olaj van benne,és azt mondod hogy jók a relék,gombák,akkor a következőt javaslom:
hűtőrács vagy első lökös le, és megmosni a klímahűtőt. elképzelhető hogy teli van porral,bogárral a lamellák,még ha nem is látod...

ahogy bejött ez a első nagy meleg,jöttem haza melóból klímával,és csak nagy nehezen kezdett el hűteni. haza értem hűtőrács le, slag és adjad neki :D
azóta ismét rendesen hűt... :))

más ötletem nincs :B

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12578) proper válasza csaresz002 (#12575) üzenetére


proper
őstag

akkor megnyugodtam, habár már kis tavacskának kéne lennie az utastérben ha nem jó helyre folyik :DDD
majd rágurulok én is az aknára holnap

(#12579) Henk válasza csaresz002 (#12577) üzenetére


Henk
veterán

Hát ennyire nem értek hozzá de rákötöttek valami műszert amivel méregettek ezt-azt. A hűtő is át lett mosva már. :K

(#12580) ocsi19


ocsi19
senior tag

Végülis egy ilyen gyári GM vezérlés szettet vettem utángyártott vízpumpával + postával együtt 28.000.-ért.
Gondoltam megosztom veletek, hátha valaki hasonló cipőben van, mivel az eladónak úgy néz ki, hogy lesz még ilyen terméke. :)

[ Szerkesztve ]

(#12581) csaresz002 válasza ocsi19 (#12580) üzenetére


csaresz002
aktív tag

hát a 90ezertől még messze vagy ha munkadíjat is számolunk :DDD

korrekt választásnak tűnik,drakulálok ;)

nézegettem a termékeit,
ezzel szemezgetek:

Valvoline motorolaj 10W-40 Durablend 5l 7000ért

eddig Castrol Magnatec-et használtam 10W-40-est.

használ / használt valaki ilyen olajat a 2 közül?

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12582) ocsi19 válasza csaresz002 (#12581) üzenetére


ocsi19
senior tag

:R

Én most rendeltem Castrol Magnatec 10W40-et, remélem oké lesz, bár nem tudom..lenne észrevehető különbség a kettő között?

[ Szerkesztve ]

(#12583) csaresz002 válasza ocsi19 (#12582) üzenetére


csaresz002
aktív tag

jó kérdés :DDD
fogalmam sincs mi lehet a különbség. szerintem csak az ár. vagy passz :P

viszont ha jól emlékszek a Castrol-t 6000ért vettem. (5lityi)

valamelyik nap néztem a tescoban 1liter 3600ér.na mondom innen se kell olajat venni :DDD

valaki megtudja mondani hogy benzines autónál mennyi időnként (km) kell olajat cserélni?
csak mert eddig dieselem volt csak,ahol 20ezrenként cseréltük,viszont nem tudja senki se megmondani ismerőseim közül hogy benzinesnél mi a helyzet:((( ...10-15-20ezer km??

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12584) adorjant válasza csaresz002 (#12581) üzenetére


adorjant
senior tag

Nekem most 10w-40 van benne,korábban 5w-40 magnatec volt,és legközelebb vissza is váltok,jobbnak érzem az utóbbit (finomabb járás,és később érződik elhasználtabbnak)

Csere normál használat esetén 15e,sok város,vagy rövid táv esetén 10e km javasolt.

(#12585) csaresz002 válasza adorjant (#12584) üzenetére


csaresz002
aktív tag

én is erre a 15ezerre tippeltem. napi 25-30 km-t megyek, városon kivül. sőt mondhatnám hogy szinte csak városon kívül megyek

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12586) helkis válasza csaresz002 (#12583) üzenetére


helkis
addikt

gyári érték: 30ekm, de nálam már bevált a 10ekm vagy 1év, ha full szintetikus kell, bármilyen használat mellett..

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#12587) Henk válasza csaresz002 (#12583) üzenetére


Henk
veterán

Hát ez leginkább az olaj minőségétől függ de egy 15W40-re nem szoktunk 10000-nél többet adni, 10W40-el már el lehet menni 15000-et benzines esetén. Ennél komolyabb vagy long life olajjal esetleg többet is de én nem javaslom a 15000-nél hosszabb olajcsere periódust tartani vagy 1 év. Mi Castrol vagy Aral olajat szoktunk használni ami szerintem elég jó minőségű, Valvoline én nem tennék az autómba még ha olcsóbb is valamivel. Nem egyszer találkoztam olyannal, hogy télen kicsapódott valami, talán víz az olajból és a szelepfedélben, kartergázcsőben, olajbetöltő sapkában ilyen fehér trutymó keletkezett aminek a kenőképessége nem valami bajnok. Ezt elkerülendő inkább többet költök az olajra de az meghálálja magát.

(#12588) csaresz002 válasza Henk (#12587) üzenetére


csaresz002
aktív tag

nos. ezt már én is felvetettem régebben. ezt a fehér tejfölszerű kicsapódást...pedig castrol olaj volt benne akkor is benne.

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12589) Henk válasza csaresz002 (#12588) üzenetére


Henk
veterán

Na én annál még nem talákoztam ilyennel azért is használjuk. Vagy ha mindnél van ilyen akkor lehet természetes jelenség. :D

(#12590) csaresz002 válasza Henk (#12589) üzenetére


csaresz002
aktív tag

[link]

egy gyorsszervízes srác szerint egy 20ezer km-t futott autóba is van ilyen trutymó.asszem a páralecsapódástól van.mintha ezt mondta volna :DDD

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12591) Calogero válasza csaresz002 (#12583) üzenetére


Calogero
addikt

Az én Astrámnál az intervallum 30 000km, vagy 1 év (amelyik hamarabb bekövetkezik)
5W-30-as Olajat használok. (Shell Helix Ultra AG GM LL A/B 025 5W-30)

[ Szerkesztve ]

(#12592) #TOTTI


#TOTTI
őstag

Nekem meg jelenleg így néz ki az Astra-m már csak jogerőre kell emelkedni a bírósági papíromnak ami sajnos pont belecsúszott az ítélkezési szünetbe.. 2,4 millió lenne így cakpakk.. Opel szervízben javítva, szerintetek, megéri visszavenni..?

Ilyen volt.:

[ Szerkesztve ]

(#12593) insyde5


insyde5
aktív tag

sziasztok

nemtudjátok , astra f és g rugói különböznek?

(#12594) fero02 válasza #TOTTI (#12592) üzenetére


fero02
veterán

Az alsó kép alapján sztem nem volt akkora nagy a baj. Ha nem kellett padra rakni és a matek is jóra jön ki, akkor sztem megérné.

(#12595) wwhy


wwhy
veterán

ha valakit érdekel egy jóárasított Headline RDV-200 radar- lézerdetektor

ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>

(#12596) Henk


Henk
veterán

Srácok.

Teljesen véletlenül nincs valakinek Corsa (bár szerintem az Astra is ilyen) első fényszóróba való manuális fényszóró állítója (bal-jobb)? Ez olyan ami 3 körömmel megy a fényszóróba és elfordítással lehet kivenni. Vettem új lámpákat amibe át kéne tennem az állítót de a gyári lámpába olyan van ami nem kivehető. Eddig ilyennel még nem is találkoztam, mondanom sem kell, hogy mikor kivettem meglepő volt de nem mulatságos. :D

(#12597) csaresz002 válasza Henk (#12596) üzenetére


csaresz002
aktív tag

nem kivehető? :U
szvsz minden szétszedhető,csak kell hozzá egy jó kis csavarhúzogató :DDD

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#12598) Henk válasza csaresz002 (#12597) üzenetére


Henk
veterán

A gyári lámpában csak akkora furat van amiben az állító szára belemegy, 5 vagy 6-os furat és abban lehet tekergetni. De nincs benne az a foglalatrész amit elfordítva kivehető lenne, illetve ez a rész maga a lámpatest. Én is cseréltem már párat de ilyennel még nem találkoztam, ezért fel sem merült bennem ilyesmi nekiálltam kicserélni és akkor szembesültem vele mikor kivettem a régit és át akartam tenni az állítót. Amúgy Valeo lámpa.
Szét tudom törni a lámpát de teljesen felesleges mert az újba akkor sem tudom beletenni. :))

[ Szerkesztve ]

(#12599) Henk válasza csaresz002 (#12597) üzenetére


Henk
veterán

Na megoldottam. Találtam a műhelyben 2 állítót, kicsit köszörültem a gombjából mert nagy volt aztán már ment is bele. Ezzel már minden hibát áthidaltam így össze tudtam rakni, szerintem nagyon jó lett. :K

(#12600) bambano


bambano
titán

HELP!

Bátyámék 1.8-as benzines C1-es vectrájában megadta magát a hűtőventillátor és a márkaszervizben nincs az egész országban (állítólag). A 38 centis, ami a motor hűtővizét hűtené. Murphy vigyorog, mert csütörtökön mentek volna nyaralni.

Ezért segítsetek bontók, nem márkaszervizek felsorolásával, akiktől ilyet vehetnénk. Én debreceni vagyok, bratyó Miskolc mellett, Felsőzsolcán lakik, tehát ettől a két helytől elfogadható távolságon belüli cím kellene.

Előre is köszi.

b kérdés: valaki meg tudja mondani, hogy végszükség esetén a z32se-s gts vectra ventillátorát át lehet-e szerelni?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.