- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bambano: Bambanő háza tája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Carlytoo: Pánikszindróma #3
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #9198 üzenetére
körültekintő közlekedés százszor többet ér, mint bármelyik protektor
Maximálisan osztom a véleményed! Ellenberger, mikor elszáll az összes fék
(G-Booster), vagy kitörik a kerék (Kugoo S1), esetleg a kormányrúd marad
a kezedben (régi Mantis), akkor igen jó lenne, ha az ember épp nem puszta
kézzel, vagy arccal, esetleg "poló-protektoros" bordákkal hárítaná az esést.Nem beszélve előre nem látható kátyúkról (G2 Pro), bokorból kiugró gyalog
csövesről (utóbbiból nem lett esés!), vagy "simán" egy gázolásról (e-Twow):
van olyan, mikor kvázi nem tudsz mit kezdeni, nem tudtál elég defenzív lenni.(A protektor természetesen passzív biztonsági elem, így sokkal jobb dolog,
ha soha nincs rá szükség, és csak "dísznek" hordod, de nem hinném, hogy
hamis biztonságérzeted adna. Annak, aki amúgy tisztában van a kétkerekű
közlekedés mibenlétével. Oké, sokan vannak full retardáltak két keréken is,
de azok sajnos akkor is azok lennének, ha van rajtuk sapka, ha nincs.)
Szerk: jozsi252 azt mondja, hogy kellene. Szerintem nem tenné kötelezővé,
ahogy a kerékpáros-országokban is az egyén döntési joga ez: valószínűleg
ott rolleren is lehet bukó nélkül közlekedni.Az első esés után majd vesznek.Régebben amúgy SMKP-ra se volt kötelező lakotton belül. Aztán mégis az
lett. Viszont a mai napig látni postásokat bukó nélkül grasszálni. (A szabály
az szabály, viszont ők meg kifejezetten nem száguldoznak = megértem...
A magam részéről motoron bukó és gerincvédő nélkül soha... Kesztyű és a
többiek néha-néha elmaradnak, de nyilván nem akkor fogok köridőt javítani.
Ha mondjuk versenypályára akarsz felmenni motorral, akkor bizony ott meg
fogják követelni a védőfelszerelést is, és nem hagyják rád a döntést...)
-
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9197 üzenetére
Hja kérem, a kolléga csak azt felejtette el, hogy járművekről volt szó.
Teljesen más, ha az ember magától fut 30-cal, mintha áll(!), és egyszer
csak kiesik alóla a száguldó vasdarab (és végigszánkózik az aszfalton).Futás közben is lehet nagyot esni, de akkor kontrolláltabb a történet.
Nem is szokott az ember 30 km/h-val futkározni, rollerrel meg bárki tud.
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy az átlagember erre képes. Főleg
hosszútávon: élsportolókat idekeverni meg külön vicces, de ha már foci:Ui: a kutya majd akkor veszi fel a bukót, ha motorra ül. Tiszta sor.
-
PociAti
őstag
válasz
jozsi252 #9197 üzenetére
Kerékpáros körökben is rendkívül megosztó a két tábor, már ami a bukósisak viselését illeti.
Mert mindenki tud olyan szerencsétlen esetről beszámolni, amikor valaki viszonylag kis sebességnél szenvedett halálos balesetet, de a bukósisak talán megmenthette volna az életét.
Viszont az sem véletlen, hogy azokban az országokban, ahol igazán népszerű a kerékpározás, ott egyáltalán nem kötelező a bukósisak. Sisak megkövetelésének nagyon rossz üzenete lenne, sokak számára szinte teljesen ellehetetlenítené a közlekedést, hamis biztonságérzetet ad, stb. Ez utóbbihoz kapcsolódik, hogy körültekintő közlekedés százszor többet ér, mint bármelyik protektor.
Ez ellen szól, hogy a közlekedésben résztvevőknél a közlekedési kultúra idehaza még mindig elég alacsony szinten van, bár erős javulás tapasztalható (Pest az külön világ, lényegesen rosszabb a helyzet). Korábban kialakított úthálózatunk nem igazán optimális, és sajnos az újak tervezésekor is gyakran tapasztalni, hogy 10km/h sebességgel haladó, jó szlalomozási képességgel rendelkező fatbike-okra tervezik a kerékpárutakat. -
jozsi252
veterán
válasz
eFeMeR74 #9196 üzenetére
Ennyi erővel azt is írhattad volna hogy a kutya is tud futni 30km/h-val mégsincs rajta bukó.
Nem fontos 50-60km/h sebességgel menni hogy valaki nagyot essen. 20-30-cal is lehet szép nagyot bukni rollerral. Persze ez már mindenkinek egyéni döntése hogy mennyire vigyáz magára.
-
jozsi252
veterán
válasz
DigitXT #9190 üzenetére
Nekem ami van Mantis Dual az olyan 60-65km/h sebességgel tud menni, az már azért az a kategória ami alkalmas arra hogy lakott területen belül használjam az úton. Hozzáteszem hogy használom is mivel egy aránylag kis lélekszámú településen lakom, így kerékpárút nincsen, járdát meg inkább nem használnám.
Viszont van nagyon fasza minőségű főút ami nemrég lett megcsinálva és egyetlen egy kátyú sincs rajta. Plusz a mellékutcák is mondhatni jó állapotban vannak.
Sokan kinevetik az embert amiért rolleren bukót használ, de kasztni nélkül esni 40-50-60km/h sebességnél iszonyat durva lehet. Jó pár videót meg képet láttam a neten és remélem hogy soha nem lesz benne részem!!
30-40km/h nekem elegendő, a 2 motor meg azért kell hogy emelkedőn is kényelmesen felmenjen.Nem tudom hogy mikor jön ki végre az új KRESZ amiben már benne lesz az elektromos roller is, de már nagyon ideje lenne!
PC4200
Következő szint a G Booster után a Mantis Dual. A 2021-es verzió azért nem lett rossz az előzőekhez képest. Csak sajnos nem kapható mert úgy viszik mint a cukrot. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9187 üzenetére
Bukósisak: Minden olyan járműre kellene ami önerőből legalább 20-25km/h sebességgel tud menni.
Nekem pont ma este szólt be egy dohányzó délsvéd ribi, hogy "Most komolyan motoros sisakban csinálod az izét?", mondjuk lehet, hogy valami másra gondolt a pici agyával, mindenesetre le se szartam: a fogyasztást dokumentáltam, aztán mentem tovább.Talán két megjegyzésem lett volna (magamban azért röhögtem rajta), hogy egyrészt ez nem motoros sisak, hanem biciklis, másrészt meg igen, bizonyám... ha egy olyan ketyerén gurulok, ami 40 km/h fölött képes menni, és ezt a tempót akár 13 mp alatt el is éri, akkor igen, teljesen komolyan gondolom, hogy van rajtam bukósisak. Aki már esett pofára rollerrel, szintén ugyanígy fogja gondolni, és ehhez nem KRESZ módosítás kell, hanem csak a józan ész.
(Mondjuk nem értem, hogy ha SMKP, akkor miért kéne ez a 25 km/h korlát rá? Nagyon össze vannak keveredve ezek a "döntéshozók" ebben a témában...) Sima kerékpáros is tekerhet 40 km/h-val, és ha onnan elesik, akkor már teljesen tök mindegy, hogy motor gyorsította fel, vagy saját erőből jutott odáig... Szerintem.
Ui: 11.9 km-en 6.419Ah-t evett. (318.2 Wh) 51.12A csúcs áram mellett, jobbára 30-40-es tempóval, néhány* piros lámpát leszámítva... Meg mondjuk akkor is mindig lefékezek, ha szembe jön egy biciklis, és szűk a bicikliút: egyrészt kontrolláltabban tudok a lehető legszélére húzódni, másrészt, ha mégis baj lenne, kisebb a lendület. (Persze volt minden, babakocsival bicikliúton edző anyuka, kutyát alig visszafogni bíró ember, minden.
)
Ha le leszünk terelve az útra idővel, akkor ez persze megoldódik, egyben viszont motorra váltok újra, mert oda nagyon kevés ez a felfüggesztés, kicsi a 8" kerék, és a végsebesség is határeset (42 km/h síkon). Én azt mondanám, hogy rohadtul nem egy kaptafa az összes elektromos roller bármelyik SMKP-val: az enyém is határeset az előbb felsorolt hiányosságai miatt, de szerintem csak azokat szabadna fixen az autók közé terelni, akik erre valóban képesek (Dualtron és társaik ugye). Kerékpározni is lehet a járdán, ha az úttest erre alkalmatlan.
Szerk: további 1.173Ah kellett az utolsó nagy nekifutásra (1.5 km emelkedő).
Mivel most a gyári** vezérlő hajt hátul, ezért most kb. 4 km/h-val lassabb az emelkedő közepén, ott el tudna viselni még egy pár ampert... C'est la vie.
*: átlagsebesség 24 km/h körül.
**: gyári, de 20A korlátos...
-
PC4200
tag
xiaomi m365 után írom ezt
szeretnék venni egy jobbat mert ez kotvány..
kugoo g boosterre gondoltam de ahogy néztem/olvastam elég gyenge a rugózása(többek között) .. gondolok arra hogy 4 Poliuretán rudat toltak bele egy kockába és azt gyömöszöli egy másik kocka egy darabig.. aztán leereszt mint a8-ban a légrugó...
olyat szeretnék ami 50-60 km/h-val tud menni és nem hullik szét..
Van köztetek valaki, aki ilyesmit használ?
4km-re van a munkahelyem szval nem az akku kapacitás a fő szempont.
köszönöm előre is! -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #9178 üzenetére
Hát ige, az eMAG keményen megdolgozik azért, hogy az egyik leggyűlöltebb céggé váljon!
Persze akik csak felületesen szemlélik, azok keveset vesznek észere belőle.
Viszont aki Marketplace-en keresztül jobban belelát a tákolt rendszerükbe, illetve kifinomultabb eszközökkel figyeli az árazásukat, "akcióikat", vagy necces úton forgalmazott termékek garanciális ügyintézésébe fut bele, az biztos másként látja a dolgokat, mint a naiv vásárló.
Én már eljutottam arra a pontra, hogy bárhonnan szívesebben vásárlok, mint tőlük. -
jozsi252
veterán
Az az igazság hogy max a büntetés összege miatt tudom sajnálni, más miatt nem. Nem 100k-ra kellett volna, hanem mondjuk csak 30-40k-ra. Mivel napi szinten azért minimum 80 de inkább 90-100km-t vezetek, sokszor tapasztalom Pesten hogy a bringások mellett a rolleresek is pont leszarják a szabályokat. Persze tisztelet a kivételnek mert van bőven!!
Alapból mivel nincs a jelenlegi szabályozásba a roller besorolva sehova, segédmotorként kellene rá tekinteni! Azaz kellene rá bukósisak, jogosítvány, biztosítás.
- Biztosítás: hello.hu-n 2500ft/év áron kötöttem biztosítás ami épp arra a járgányra jó amivel megyek. Mindegy hogy elektromos roller, vagy bicikli. Viszont a rendőr nem tud érte baszogatni hogy biztosítás nélkül megyek.
- Bukósisak: Minden olyan járműre kellene ami önerőből legalább 20-25km/h sebességgel tud menni.
- Jogsi: Van sajnos 2 féle réteg. Egyik aki ismeri a szabályokat de nem érdekli, a másik pedig aki nem ismeri, és halvány fingja sincs róla hogy egy sárgán villogó közlekedési lámpánál mit kellene tennie. Ha már jogsira nem is lehet kötelezni az embert, legalább egy KRESZ vizsgára kellene hogy tisztában legyen a szabályokkal hogy mikor kinek van elsőbbsége.Sokan azért megpróbálják kihasználni a joghézagokat mivel normális szabályozás nincs az elektromos rollerekre. Viszont ha valakit baleset ér akkor arról csak saját maga tehet nem a szabályozás hiánya. Egy segédmotorra nem olyan nagy összeg letenni a jogsit, plusz egy nagyon belépő sisakot 20k környékén már lehet venni. Mivel akad bőven szabálysértő így a rendőrök tartok tőle egyre jobban fogják baszogatni a rollereseket..
-
PC4200
tag
Sry..
annyi egyforma rémhír van.. összekevert -
Skynet258
veterán
Ez a "második" eset mostanság, közös pont a két cider fogyasztása, a Deák tér és a 15 méter megtett táv (érdekes egybeesés) - illetve a cikkben Pintér Sándor "múlt heti" nyilatkozata szerepel... én ezzel nem találkoztam, csak 2019 novemberi nyilatkozatról tudok részéről roller ügyben.
Ezt a cikket megmondom őszintén kevésbé tudom komolyan venni, ne olvass ilyen szarokat.Ezzel együtt egy eset biztos volt, a belvárosban egy lány, ő kapott 100 ezres büntit meg éjjel hurcibálták a rendőrök őrsről őrsre. Illetve a Lime küldött pénteken egy emailt, hogy beszüntetik a tevékenységüket két kerületben (I. és V.). Szóval mozgolódás az van, rémhírterjesztő újságírás szintén, csak új kresz nincs - egyelőre. Nekem a sisak és a bukó ok, biztosítást is kötöttem biztos ami biztos - de a 18 év alattiak kizárása nettó baromság.
PC4200: nem, a nő az friss sztori.
-
PociAti
őstag
M365 Plus almás vonalon, a zöld robotra pedig m365 Tools az applikáció neve.
Lehetséges, hogy két egymástól eltérő csapat fejleszti, de akár lehetnek közös gyökerei is.
A lényeg, hogy ez csak tájékoztató jellegű információk. Feltételezve, hogy nem teljesen balfékek fejlesztik ezt a két appot, így valami köze lehet a valóságból. Bizonyos értékekből próbálnak - nem túl pontos és szakszerű - következtetést levonni. -
Laca1212
őstag
Akit érint, Emag-on bizonyos rollerekre van most 10% kupon ("kert10"). Többek közt a Kugoo G2Pro-ra, KUGOO KIRIN M4 Pro-ra (újracsomagoltra is viszi kupont), Kugoo G-Max-ra. Kugoo G2Pro 263.681 Ft-ért szvsz nem rossz 3 év garanciával. Ennyiért mennek itthon a Kínából rendelt, kvázi garancia nélküliek.
-
-
jozsi252
veterán
Rendeltem egy ilyen visszapillantót, kíváncsi vagyok milyen lesz. Többet nem akartam rákölteni, illetve csak a kormányvéges jöhet szóba mert max középtájon lenne hely, de oda akarok még lámpát is rakni.
Kerékpár visszapillantó tükör 100-as ELOPS -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #9166 üzenetére
Ilyen pontosság nem jön ki telefonos GPS-ből...
Ez egy "célhardver",
az ún. Dragy, viszont ettől eltekintve igen, zsebre vágom, hadd szóljon.
(Mondjuk most poénból lemértem volna a Bird-öt is, de nem akarta az
igazat. Egyszerűen nem vette figyelembe a custom módokat. Egy 1/8
mérföld eredménnyel lettem csak gazdagabb, ami meg nem érdekel.)Valószínűleg itt a magas házak mellett nem fogott elég jó jelet.
Amúgy egyszerű: összefutunk, és mérünk egyet, vmi nyíltabb terepen. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #6386 üzenetére
Volt szerencsém ma egy hasonló tesztet csinálni ugyanott, GPS loggal.
10 Hz GPS, azt mondják viszonylag pontos/pár századot téved max.Azóta 48V a rendszer, talán fogytam is, mások a vezérlők, de 3.95s lett:
Szerk: és 8 méteren belül megáll 25-ről, bár megcsúszik a hátsó kerék.
Valószínűleg még gyakorolni kell a vészfékezést, úgy lehet jobb...Szerk: itt egy csomó rollert tesztelnek hasonló módszerrel. 0-24 km/h
az alap, ugyaninnen a fékút. Egyébként 8 km/h-ás lépcsők: 32, 40, stb.
Ez ugyan nem 4 mp-en belüli, de végig nyomtam az összes lépcsőt.
(Már ameddig a Kugoo S1 Dual Turbo képes felküzdeni magát, <42...) -
nagyt0m
tag
válasz
Laca1212 #9152 üzenetére
Szia
Én ezt már 2x megvettem 1 hónapja, akkor mind a 2x készlethiányra hivatkozva törölték a rendelésem. Beszéltem az ügyfélszolgálattal is a 2. rendelés alatt, hogy biztos készleten van a G2 pro. Megnyugtattak, hogy igen. A pénzem kb 2 hét alatt kaptam vissza
De hátha neked szerencséd lesz. A kérdések/válaszoknál van márc 3.-i és ápr. 15.-i kérdés a használtsggal kapcsolatban .... ez árulkodó lehet.
Amikor törölték az első megrendelésem akkor ismét megvásárolható lett. -
DigitXT
félisten
Akkor annak meg 20eFt-os órabére van?
Ha 10 perc után fogadja a következő vendéget, akkor igen.
Ha viszont takarítania is kell és fél óránként jön csak vendég,
akkor hibás a számítás. Mindenesetre én sose kértem pénzt,
ha haveri alapon szerelgettem (akár motor olajcsere, ilyenek).A kérdés arra vonatkozott, hogy ez a 10 000 Ft egy szerviz-e,
járulékos költségekkel, vagy magánszemély, papírok nélkül...
Csak a miheztartás végett. Nyilván, ha az embernek tök nulla
az érzéke az ilyesmihez, s nincs otthon semmilyen szerszám,
nem fog nekiveselkedni otthon... Anno a motorszerelő kért el
4000 Ft/óra díjat. Zsebbe. (Amihez kellett, nem volt mit tenni.
De kisebb dolgokat én csináltam, nem volt lelkiismeretes...
Azért amikor a szerelő után* otthon kell javítani, az elég gáz.)*: hopp egy kimaradt csavar, hopp ez letört, de nem szól róla.
Lassan 7 éve készült ez a szarkasztikus videó a helyzetről. -
hito
nagyúr
válasz
Skynet258 #9151 üzenetére
Köszi a tippet, akkor nem is agyalok rajta tovább.
DigitXT: ahhoz képest, hogy 18eFt árról hallottam a felszereléssel kapcsolatban, nem tűnt soknak a 10eFt. Van amit nem órabérben mérnek, ha munkadíjról van szó, ezért nincs értelme órabérre váltani. Fodrász pl. 10 perc alatt letolja a hajad 3-4eFt-ért. Akkor annak meg 20eFt-os órabére van?
-
CreativeShop
újonc
Sziasztok!
Tudna valaki ajánlani kifejezetten rollerhez táskát?
A roller típusa: https://xiaomishop.hu/lifestyle/elektromos_rollerek/mi-electric-scooter-pro-2-nordic-edition-20km-h-fekete -
Laca1212
őstag
válasz
Stylerr #9139 üzenetére
Tegnap éjfél után voltak árváltozások. Egy újracsomagolt ("Eredeti csomagolás megbontva, a használat apró jelei látszódnak a terméken") Kugoo G2 Pro-t lőttem 156.705 Ft-ért. Meglátom mennyire használt, legrosszabb esetben megy vissza.
-
Skynet258
veterán
A sárvédő túl messze van a keréktől, a v3-nál már a csomag része az a kis téglatest távtartó (külön megveheted cirka 3k-ért) ami közelebb hozza a sárvédőt a kerékhez és nem is mozog vele. Ez v2 lehet de igazából maga a szerkezet ugyanaz. V4-nél meg adnak hozzá még valami kis basz biztonsági zárat is, hogy ne mozogjon.
Viszont a most rajta lévő kerék tömör gumi, ha leszeded róla a lengéscsillapítót nem lesz ember aki megveszi (max egy hozzánemértő). Tömör gumihoz mindenképp kell a lengéscsillapítás, különben szétrázza az agyad és a rollert is idővel. Ebben az esetben én lehet rajta hagynám...
-
uniqm1
tag
válasz
Reggie0 #9146 üzenetére
Köszi, ez hasznos infó. De akkor az a kérdés, hogy melyik app tudja kiolvasni. Én is kiváncsi vagyok rá, mert érzésem szerint nekem már kezd gyengülni az akksim. (6,6 km alatt 100%-ról 55-60%-ra merül, korábban ez inkább 65-70% volt...Igaz, ECO módot szinte nem is használok, jórészt full gázzal 30 körüli tempóval, bringaúton/sávban megyek végig, ami zabálja az akksit, na de ez így akkor is kezd már kevés lenni.)
-
Skynet258
veterán
v4 a legutolsó kiadás ebből, de igazából nüansznyi a különbség köztük.
Jó cucc ez pedig, én a helyedben néznék pár videót, és ha úgy érzed menne, akkor menni is fog. Ha raktál már össze IKEA cuccot akkor ez sem kihívás.
Elrontani sem nagyon lehet igazából, cucc ne maradjon ki a végén és akkor elvileg minden jó helyre került.
De persze nem akarlak meggyőzni, de szerintem ad annyit a menetkomforthoz, hogy én inkább használnám mint eladnám. Jó én most akarok venni szóval mi mást is gondolnék a sztoriról... -
hito
nagyúr
válasz
Skynet258 #9143 üzenetére
Nekiesnék én is, ha biztos lennék a sikerben
De azt nem szeretném, ha félúton derülne ki, hogy se felinstallálni nem tudom, se visszaállítani az eredeti állapotot
Egyébként azt hiszem az enyémen ilyen van. Legalábbis a tele ugyanilyen és piros és van hozzá plusz rugó (asszem kék). Otthon lefényképezem és feltöltöm.
-
uniqm1
tag
Szerintem nincs olyan app, ami az elhasználódás mértékét megmutatná, csak az akksi cellák aktuális értékét tudod megnézni (de azzal biztos találkoztál az említett alkalmazásokban is). Én legalábbis még nem találkoztam ilyen applikációval, de nem is nagyon tudom elképzelni, hogy lenne ilyen. Legalábbis abból kiindulva, hogy a kapacitást a kisülési görbéből lehet kiszámítani (jobb akksitöltőknek van ilyen tesztfunkciója, amikor feltölti az akkut az előírt feszültségre, és utána a beállított áramértékkel kisüti addig a feszültségig, ameddig az adott akkufajtát ki lehet sütni).
-
Stylerr
addikt
Emagról pénteken megrendeltem a Kugoo S1 Plust 130 ezerért, erre ma felnéztem az oldalra, és 120 ezer. Gyorsan a régi rendelést lemondtam, és újra megrendeltem. A maradék 10 ezer forintból pedig nézek rá majd kiegészítőket.
-
hito
nagyúr
válasz
csokaym #9133 üzenetére
Nem jó, nekem ez a kiegészítő nem ér 50eFt-ot
Így el tudom adni (remélem) 120-125-ért, anélkül meg 90 alatt vinnék el. 30-35 lenne a lengéscsillapító + 15-20 a beszerelés. Arról nem beszélve, hogy a másikból is ki kéne kapni, az se lenne ingyen. Nagyon jó cucc, de én most a Pro-ra nem szeretnék pluszba még ennyit költeni. Így is meglepően jó a komfortja, nem tudom miért, de kevésbé ráz, mint a tele nélküli, gyári sima M365. Lehet, hogy a gumikban van az ajánlottnál kisebb nyomás, azért nyeli jobban az útegyenetlenségeket.
-
hito
nagyúr
Xiaomi rollernek (M365 Pro) melyik appban és azon belül hol lehet ránézni az akkumulátor elhasználódás mértékére? Hétvégén vettem és kíváncsi lennék rá. M365 Dashboard és m365 Tools alkalmazásokban nem találtam.
Egyébként még aznap vettem egy Monorim első teleszkópos sima (fehér) M365-öt is. Gondoltam azt tartom meg, amelyik jobban tetszik. Végül nem gondoltam volna, de szín alapján döntöttem, úgyhogy a Pro marad
Azért az az első teleszkóp nem semmi. Tömör gumisra van szerelve, de a teleszkópnak köszönhetően ez egyáltalán nem érződik a menettulajdonságain. Mivel leginkább a szín miatt a Pro-t tartom meg, nem aggódom, szerintem a Monorim tele eladja a rollert, úgy hallottam népszerű (és nem olcsó) kiegészítő.
-
dzsidzsas
tag
Megjött és cserélni is akartam az Esegway 500-as motorvezérlőjét. Na nem fogom, nem jó hozzá. Most újabb fél napnyi keresés után, ami kompatibilis az nem 500w-os, hanem csak 350w-os. Erősen elgondolkodtam, hagyom a picsába vagy kivaterázom, vagy eladom alkatrésznek és veszek valami normális rollert.
-
JoeCockBill
senior tag
válasz
PociAti #9124 üzenetére
Visszapillantó tényleg nagyon sokat tud segíteni, első napokban én is azt tartottam a legfontosabb beszerezni való kiegészítőnek.
úgyám. felszereltem visszapillantót, egész jó volt, de aztán kicseréltem egy másikra amiről azt hittem hogy jobb lesz, de nem láttam benne semmit, nagyon para volt úgy közlekedni -
PociAti
őstag
válasz
Putyin90 #9123 üzenetére
Sohasem azzal van baj, amikor két közlekedésben részt vevő jármű más helyen van, hanem azzal, amikor azok egy helyen vannak.
Tehát ha "még időben" besorolsz középre vagy a felezőhöz, mert van időd, akkor az egész középre húzódás értelmetlen és szabálytalan volt. És akkor ha utolér, akkor még azt is meg kell várnia a mögötted lévő járműnek, hogy kisoroljál jobbra. Közben ha mögötted egy rolleres, vagy kerékpáros szabályosan, de nálad gyorsabban közlekedik, azzal egy újabb veszélyes forgalmi szituációt idéztél elő.
Visszapillantó tényleg nagyon sokat tud segíteni, első napokban én is azt tartottam a legfontosabb beszerezni való kiegészítőnek.
-
PociAti
őstag
válasz
Putyin90 #9121 üzenetére
Ha ő is balra szeretne kanyarodni, akkor kétszer keresztezed az útját.
Viszont ha szabályosan közlekednél, akkor mindketten egyszerre be tudnátok kanyarodni.A roller pár szempontból sokkal rosszabb a kerékpárnál.
- Az autós kevésbé tudja előre megjósolni a szándékát,
- kevésbé lehet nyilvánvaló (kar)jelzésekkel kommunikálni, (vagy köszönni,)
- forgalmat is kevésbé lehet figyelni, mivel idegesebben reagál a hátrafordulásra,
- és az úthibák (kátyúk, útpadkák) miatt sokkal kevesebb idő van a forgalomra figyelni, többet kell hazárdirozni.
És hát a gyorsulás is egész más. Azt is nehezebb kiszámítani autós szempontjából. -
Putyin90
senior tag
válasz
jozsi252 #9120 üzenetére
Ha jobbra kanyarodok, akkor időben hátranézek, ha jönnek mögöttem akkor indexelek a kezemmel, ha nem jön senki, akkor nem. Ha balra akarok kanyarodni, akkor is először hátranézek és időben besorolok középre/felezőhöz, aztán vagy intek balra vagy nem. Meg persze minden kanyarodás előtt kicsit lelassítok. Sokan amúgy azt hiszik, mikor balra kanyarodás előtt középre sorolok, hogy ott fogok menni és elkezdenek dudálni, az elején baromira zavart ez, de most már nem érdekel. Ha ő ettől boldogabb ember lesz, hát dudáljon. Amúgy szerintem indexet szerelhetnének gyárilag az e-rollerekre.
-
jozsi252
veterán
Megvolt a Mantis Duallal az első "nagyobb" menet. Most már végre biztonságosan tudok rollerezni mivel meg van a bukóm illetve kesztyű, így ki mertem merészkedni az utakra.
Kezdésként 45-nél koppant akkorát a plexin egy bogár hogy hihetetlen. Szóval érdemes bukót használni!
Aminek nagyon érzem a hiányát az a index/visszapillantó kombó. Balra nem is mertem vele kanyarodni csak jobbra. A másik ami szintén ehhez jön az az hogy még a kezemmel se merek jelezni hogy merre kanyarodnék, mert elég veszélyes 1 kézzel fogni a kormányt. Ezt a részt nagyon szokni kell, ha indexet nem is de legalább visszapillantót fogok szerintem venni. Jó azért tudni hogy mi van mögöttem, és egyelőre még biztonságosabb ha nem fordulok hátra.
Ti a balra kanyarodást index/tükör nélkül hogy oldjátok meg?
- jobbra lehúzódtok majd átmentek az úton tolva a rollert, vagy lassan?
- hátrafordultok és egyből kanyarodtok?A rollerba nem nagyon tudok belekötni igazából. Először kicsit fura volt hogy elengedve a gázt nem volt motorfék, de aztán felvilágosítottak hogy az csak akkor van amikor behúzom a féket egy kicsit, akkor lép működésbe az elektromos fék. Először úgy voltam vele hogy mivel első roller elég lesz ha csak a hátsó motort fogom használni, de emelkedőnél rájöttem hogy még így is nagyon jól jön a 2 motor ereje, szóval végig azzal mentem és óvatosan húztam a gázt. Viszont ha csak sík úton mennék akkor elegendő lenne a hátsó motor is.
De még nagyobb emelkedőnél is úgy húzta fel a 105kg-om hogy csak úgy kapaszkodni kellett a kormányba. Aztán szép lassan megtanultam a súlypontom úgy elhelyezni hogy ne kelljen a kormányba annyira kapaszkodni, mert nem szeretném ha eltörne.
Viszont így már tényleg egyértelmű számomra hogy a dinamikus haladáshoz elengedhetetlen a 2 motoros roller!
Augusztusba itthon leszek 3 hét szabin aztán be van már tervezve egy kör a Velencei tónál, addig pedig gyakorlok ezerrel hogy legyen tapasztalatom! -
PociAti
őstag
10-12k-s lakatokhoz képest ez aprópénz.
Azt elfelejtettem írni, hogy lakatoknál nem csak az a fontos, hogy minél kevésbé legyen idejük bíbelődni vele, hanem hogy a zárszerkezet minél inkább elérhetetlen helyen legyen. Én se véletlenül zárom le úgy, hogy fal felé legyen a kulcsnyílás, hanem tudatosan forgatom be úgy a lakatot.Látni videókat, ahol márkás U-lakotokat másodpercek alatt kinyitnak. A zár részt nyírják ki. Spéci, kulcsformájú fűrészfogú eszközt helyeznek a zárba, majd kalapáccsal rácsapnak.
Részlet a Tolvajkergetők 15. epizódjából.
A fagyasztásos módszer még spéci eszközt sem igényel, de lassabb. -
Laca1212
őstag
Egy KUGOO S1 PLUS esetén az első, hátsó felfüggesztés használható kategória vagy csak dísz? Egy felfüggesztés nélküli tömlő gumis rollerhez képest jobb lényegesebben? Vagy ugyanúgy szétráz az is? 😊
-
PociAti
őstag
Abus vagy Kryptonite között nincs érdemi különbség. Pár kerékpárboltot végigjártam, végül a Decathlonban vettem egyet, amit méretben jónak találtam.
Ez nyilván nem annyira ellenálló, mint a nagy márkák termékei, de ha ez a vastagság sem elégséges, akkor sokkal inkább a helyszínnel van a probléma, nem azzal, hogy mennyire edzett acélból készült a lakat. Bolt előtt 5-10 percekre szoktam lezárni, jól látható, lehetőség szerint kellemesen forgalmas helyre. Pozitívum a kamera, biztonsági őr, taxis, és hasonló dolgok jelenléte.
A vázat párszor körbetekertem visszaszedhető 3M ragasztószalaggal, és azt felülragasztottam ducktape-pel. A lakat U alakú részét is körbetekertem, hogy ne csesszem le a festést. -
Gigi01
őstag
-
Zsombe
senior tag
válasz
Putyin90 #9111 üzenetére
Köszi! Én is U lakatok között nézelődöm, egyelőre ez a Kryptonite tűnik szimpatikusnak + hurokkábel segítségével két rollert is le tudnék kötni. Bringán már bevált ez a márka. Vagy az Abus jobb?
@BabMester: Neked is köszi! Láncból Te milyet használsz?
-
Putyin90
senior tag
Szia! Én Mi Pro 2-höz ilyet használok: [link]
-
Zsombe
senior tag
Sziasztok!
Ki milyen lakatot/zárat használ/ajánl (konkréten M365 prohoz)?
-
csokaym
csendes tag
A 21Ah-s (3*7Ah) pakkokkal 67 km-t tudtam menni, itt kb 41V-on volt az akkufesz. Feltettem tölteni, mert már rendesen lelassult, kicsit nosztalgia feelingem volt, hogy annyival mentem, mint régen a 36V-os rendszerrel (28 km/h körül van ennél a fesznél a max sebességem)
Elmenne még pár km-t így is, egészen biztosan, az összesen 70 km szerintem simán benne van.
Ezen a végkimerültségű fázison viszont már nem úgy gurul, mint az elején - szeretem, ha azért van benne kraft -
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #9106 üzenetére
Nem irtam, hogy fogok, hanem gondolkodok rajta. De az csak koztes opcio, igazabol meg lehet sajat is, meg lehet sokkal nagyobb roller. Attol fugg mi lesz az uj torvenyben es mennyire lesz elheto vagy kell kijatszani.
Igazabol a sajat lenne a legjobb, de a vegen mindig az a legdragabb, mert a munka es uzlet elol veszi el az idot. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9105 üzenetére
Persze mindenkinek meg gyorsabb, meg jobb kell, mert csak.
Én megelégednék azzal, ha végre megbízható lenne a ketyere.
Mondjuk ez most pont nem a Kugoo sara, mert egyetlen gyári
alkatrészem sem romlott el mostanában. (Ennek persze lehet
némi köze ahhoz, hogy nem sok ilyen van az S1-emen, de na.)Oké, amikor lehet, megyek 40 km/h-val, és amikor emelkedőn
kell közúton mennem, ott se hátrány, ha nem lépésben kúszik.
Szóval ha úgy tetszik kimaxoltam a Kugoot. De nekem nem is
kell több. Igaz, kevesebb se... Jó ez így, csak menjen...Ui: nem olyan régen írtad, hogy Dualtron Raptort fogsz venni...
Miért, ha bőven elég az S1? Meg, hogy határ a csillagos ég.
Tiszta sor, hogy egy jó minőségű cucc drága. A Kugoo olcsó...Szerk: csokaym kollégának köszönhetően egy optikai tuning...
Amúgy nem is igaz, mert ez elvileg biztonságosabbá is teszi...
Elvileg a szélén nem igazán volt a lábnak jó tapadása gyárilag. -
Reggie0
félisten
válasz
jozsi252 #9097 üzenetére
En S1 Plus-al elvagyok napi 2x10km-et 93 kiloval. Nem a gepek tudasaval van itt a baj, hanem az igenyekkel. Igy is gyorsabb vagyok, mint a kerekparosok zome es a BKV sem gyorsabb alternativa.. Persze mindenkinek meg gyorsabb, meg jobb kell, mert csak. Az autoknal is ez megy, miert a rolleresek lennenek masok.
-
jozsi252
veterán
válasz
Stylerr #9100 üzenetére
Amit a gyenge rollerek nagyon meg tudnak érezni az az emelkedő. Ha olyan helyen mész ahol nincs akkor nem lesz gondod vele! Csak sokan nem ilyen szerencsések hogy ilyen helyen menjenek.
Amúgy az S1 Plus nem felfújhatós 8"-os kerékkel van szerelve. Ha szar az út akkor meg fogod érezni valószínűleg. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nintendo Switch 2
- Trollok komolyan
- Melyik tápegységet vegyem?
- Autós topik
- Call of Duty: Black Ops 7
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S23+ 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Mini PC! I5 10600KF / RTX 3060 12GB/ 16GB DDR4 / 1TB SSD
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- Honor 70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest