- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
- eBay-es kütyük kis pénzért
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- Kempingezés és sátrazás
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #9886 üzenetére
"A akkut tanácsos mind a teljes töltöttség állapotában tartani, ez számára a legjobb (így öregszik legkevésbé). Felejtsd el azokat, amit a mobilok, laptopok akkujáról tanultál, ezek teljesen más jellegűek."
Hat ez azert nem igaz. Erdekes modon meg autonal is sokaig torekedtek a 20-80% toltottseg tartasara, minthogy a telitoltesre. Azt meg nem mondhatod, hogy a telefon, laptop, auto akkumulator teljesen mas mint a roller, mert kicsit kilogna a lolab. A teslak manapsag sem toltenek 100%-ig.
-
morschergabe
tag
Sziasztok!
Feleségemnek tervezünk venni elektromos rollert, mivel a tömegközlekedési eszközöket szeretné elkerülni, de városban nagyon sokat kell mozogjon.Azért roller, mert ez hordozhatóbb és kezelhetőbb méreteiben, mint a kerékpárok, nem is szólva az árak különbségéről.
Ami kérdés felmerült bennünk, hogy a roller zárhatósága mennyire jól mmegoldott.Pl. egy-két órára valahová be kell mennie és épület előtt kell hagynia a gépet, mert nem tudja bevinni.Ilyenkor milyen zárat érdemes használni?
Amúgy a Xiaomi Scooter S1, vagy Pro 2 Nordic és a Lenovo M2 vannak a kinézettek közt.
Köszönöm a válaszokat! -
Kiskakukk
csendes tag
Ha van olyan hely, ahová nem viszitek be a rollert, milyen lakattal oldjátok meg a biztonságos tárolást?
-
PociAti
őstag
válasz
csabi94 #9895 üzenetére
Egy-két használaton belül helyre fog rázódni.
Én már az első héten is normál használat mellett a 30 km hatótávú Xiaomiból kihajtottam 23 km-t úgy, hogy 13-14% még maradt benne. A megadott paraméterek mellett* a Xiaomi rollerek hozzák a leírt hatótávot (*vékony alkat, nyugis tempó, sík terep, szélcsend). -
Laca1212
őstag
Szezon végén milyen töltöttséggel ajánlott letenni rollit?
-
Skynet258
veterán
válasz
Ezekiell #9891 üzenetére
Tudom, azért nem vettem meg az MR1-et mert nem akartam fúrni. Erre meg az volt írva, hogy kompatibilis az összes Xiaomi-val (akkor még nem volt róla szó, hogy itt is "rongálni" kell.
). Aztán jeleztem a srácoknak (akik egyébként abszolút korrekt arcok), hogy ez így alapból nem fog felmenni az újabb szériákra. Amúgy csak egy hosszabb fémlap kéne a csomagba még pluszba, és meg is lenne oldva, átszereled azt és felmegy roncsolás nélkül). Mint ahogy van is Espart copy és ahhoz hosszabb az a fémlap ami a deck-re ül rá, szóval ott javították is ezt a részét...
-
Skynet258
veterán
válasz
Ezekiell #9879 üzenetére
Hátra hogy raktad fel az Espart-ot, lereszelted a két kis kiálló részt (amibe csavarozod a kábelt)? Nekem emiatt akadt el a dolog.
Közben látom ki is tették az oldalra (az ott lévő kép az enyém, én küldtem még nekik, hogy ez így problémás kompatibilitás 1:1-ben), hogy csak átalakítással megy... Akkor gondolom ezt csináltad te is végül. Nekem nem volt szívem onnan leszedni azt a részt. -
PociAti
őstag
válasz
csabi94 #9887 üzenetére
Amit megvettél roller, azt hónapokkal ezelőtt gyártották Kínában, akkor feltöltötték az akkuját, majd átutazta a fél világot. Azért írtam, hogy annak töltöttségi szintje tájékoztató jellegű.
És a telefonod is valószínűleg ugyanígy működött a legelső használat során. Akkor, amikor még soha nem volt meghajtva, csak szép lassan elveszítette gyári töltöttségét, aztán az első terhelése összeesett.Az első használatból kb. csak annyi következtetést vonj le, hogy ha elteszed télire a rollert, és hónapokig rá se nézel, utána az első használat során hasonlót tapasztalhatsz majd 20%-os akkuval.
-
csabi94
őstag
válasz
PociAti #9886 üzenetére
Nem azon lepődtem meg, hogy többet fogyaszt a roller ezekkel a beállításokkal, hanem azon, hogy a cirka 20%-ból egyszerre 3% lett. Ilyet a telefon akkor csinál, ha már 800+ ciklus van az akksiban.
Vissza fogom venni a D mód teljesítményét nagyjából arra a szintre, ami a gyári sport mód, és a sport módot meghagyom arra az esetre a magasabb értékekkel, ha sietnék.
Eco módról továbbra sincs senkinek infója, hogy az micsoda? A gyalogló mód lenne az??
Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget!
U.i: nem tervezem 20-30% alatt használni, csak ez volt az első, ezért kíváncsi voltam, mennyit megy el.
-
PociAti
őstag
válasz
csabi94 #9883 üzenetére
A legelső töltési állapot hívjuk csak tájékoztató jellegűnek.
A akkut tanácsos mind a teljes töltöttség állapotában tartani, ez számára a legjobb (így öregszik legkevésbé). Felejtsd el azokat, amit a mobilok, laptopok akkujáról tanultál, ezek teljesen más jellegűek.
A 28 km/h-s tempót a Pro 2 tudni fogja, csak tölts fel rendesen.
Szerintem tedd vissza a gyári FW-t. (Tök jók P3Dr0 beállításai, de előbb szokd meg azt a beállítást, amit hozzáértő szakemberek hosszas kísérletezés után hangoltak ehhez a rollerhoz. Elég jó kompromisszumos megoldás teljesítményre, fogyasztásra és használhatóságra. Ha már hetek óta használod, utána célszerű csak eltérni ettől.)
A többi kérdésre meg annyira magától értetődő a válasz, hogy használat során magad is rá fogsz jönni. -
PociAti
őstag
válasz
Ezekiell #9879 üzenetére
A 10"-os kerekekhez van átalakító a monorim.hu oldalán, szóval ez egy létező alkatrész. Kínából is biztosan beszerezhető. Lehet kísérletezni alátéttel, 3D nyomtatással, fém faragással. Viszont ez lesz a jó irány, mivel mások kísérletezése erre a megoldásra vezetett.
-
jozsi252
veterán
válasz
csabi94 #9883 üzenetére
Sajnos a kérdésedre nem tudok választ adni, viszont egy nagyobb rollerral se indulunk el 20-30% környékén sehova, mert ha húzol neki egy kövéret akkor annyira beesik a feszültség hogy letilt a vezérlő. Meg igazából ilyen kis töltöttségnél már az akkuból sem tud annyi A kijönni mint mondjuk 70-80% környékén.
Szóval én azt mondom hogy töltsd fel teljesen és úgy próbálgasd az új beállításokat. -
csabi94
őstag
Sziasztok. Alapvető, béna kérdéseim lesznek.
Egy vadiúj, 10 km-t futott Pro 2-n megcsináltam P3Dr0 tagunk beállításait én is. A rollerrel elindultam úgy, hogy 1 csík még fixen világított, 1 pedig villogott (azt gondoltam, ez ilyen 20-30% környéke, majd jött egy rövid, 50 m-es, 10%-os emelkedő, és megállt a roller. Újraindítás után ránéztem telefonról, már pirosan villogott, 3%-on volt az akksi. Nyomtam 10-el egy tempomatot, és haza döcögtem vele. D-ben mentem végig. Ebből azt vontam le következtetésképpen, hogy visszább kell vennem a teljesítményt.Kérdésem: mindenhol látom az Eco módot (alkalmazásban). Ez mit jelent, hogyan tudom ezt aktiválni? Először azt hittem, a gyalogos mód az Eco, de miután átállítottam a max sebességet, gyalogos módban nem ment úgy sem többet 5-nél. Utána, gondoltam majd 20%-os akkuval ő maga vált Eco módba, de ez sem történt meg.
Ebben kérném a segítségeteket, hogy mivel védhető ki az ilyen baklövés, hogyan érdemes hosszabb távon tartani az akár 28 körüli tempót, viszont a nyomatékot elvenni, illetve mi is az az Eco mód?
Köszönöm szépen!
-
jozsi252
veterán
válasz
CrV6000 #9880 üzenetére
Nekem ez van, jól bevált. Bukósisak LS2 FF320.46 Stream Evo Jink
Insportline-ban rengeteg bukósisak van, érdemes oda elmenned. -
DigitXT
félisten
Valaki szaki meg tudná ezt magyarázni? Kugoo S1 vezérlő - éppen
csak megpöckölve (20A max.), normál esetben 1050 rpm-nél kifúj.Szeretném megfordítani a forgásirányt. Ezért eltoltam a fázisokat,
valóban megfordult, de darál: egyet eltolva a Hall szenzorokon egy
picit javul, erősnek is tűnik, ám nem tökéletes, meg lehet fogni úgy,
hogy ne tudjon elindulni (és továbbra is darál). Szóval valami most
sem jó még, de honnan a pékből hajtja meg 2315 rpm-re? Brutál...Lehetetlennek tűnik, de nem csalás, tényleg akasztja az órát, és ha
jobban megnézzük, üresen felvesz 6*1.8, azaz 11A-t. Hol a BEMF?!
Miért nem tudom normálisan megfordítani? Mindent "színre" kötve
hibátlanul viszi az eredeti irányban, ami jelenleg egy erős tolatás.
Azt hiszem az összes* kombinációt végigpróbáltam, de akkor se...
(Motort szétszedni, Hall szenzort forgatni nem szeretnék, ha lehet.)Szerk: igen a TPMS belever a villába, semmiképp nem marad így.
*: remélem azért még nem az összeset, mert valahogy azelőtt pont
sikerült így is-úgy is hajtani, de félek, hogy az másik vezérlő volt...
(Az 120 fokos, elvileg. De legalábbis tanítható, és simán vált irányt.) -
CrV6000
csendes tag
Sziasztok,
Bukósisakot szeretnék vásárolni (egy Mi Pro 2-m van), Decathlonban láttam Oxelo MF500-ast, de most nem kapható, Fuse Alpha lenne még ami hasonló, igaz árban drágább és még nem néztem a méretnek jobban utána.
Ti milyet használtok, mit javasoltok? Esetleg van olyan üzlet, amit javasoltok a kínálat miatt, vagy mert fel is lehet próbálni? -
Ezekiell
veterán
XIaomi Pro 2-nél kitámasztó magasítást mivel oldottátok meg? Felraktam egy Monorim-et előre és egy Esparts-ot hátra, és teljesen használhatatlan lett a kitámasztó, centikkel kellene hosszabbnak lennie kb. Van ehhez vmi pótalkatrész, vagy vmi?
-
djxp01
senior tag
Sziasztok! Xiaomi Essential rollerhez van esetleg valamilyen megoldás, hogy 25, vagy 30 km/h-val is tudjon menni? Ha van, mi lenne a pontos menete lépésről lépésre? Köszi szépen!
-
P3Dr0
senior tag
Huzd a gazt 1 sebessegen es tartsd 4 masodpercig majd elvileg csippannia kell es tartania a sebesseget mig ismet bele nem nyulsz vagy nem fekezel. Erdemes feltenni a rollert pl. egy dobozra es ugy kiprobalni mert ha uton mesz amin pici uthibak is vannak a razkodastol nemtudod pontosan azon a sebessegen tartani es akkor latszolag "nemmukodik" a cruise control. Legalabbis en mar jartam igy.
-
oszy
veterán
válasz
PociAti #9873 üzenetére
Nem közvetlenül utána, de újraindítottam. Az iPhone-val már nem is párosítottam! Droidoson megcsináltam amit írtam, és útnak indultam.
A telefonomon lévő Home app verziója: 6.9.201 Hungarian lett a régió, a nyelv pedig angol.
Hogyan kell bekapcsolni a cruise controlt? Néztem videót róla, nekem nem működik úgy.
-
PociAti
őstag
Biztosan nem kell nálad lennie a telefonnak!
Nem a telefon vezérli a rollert, ezért nem is kell minden egyes gázadáskor kapcsolatban lennie a telefonnak a rollerral, mivel ha ez igény lenne és egy pillanatra is elveszítené a kapcsolatot, vagy éppen visszakapcsolódna, akkor kiszámíthatatlanul, ezáltal életveszélyesen működne a roller.Nekem a 0225 / 0132 / 0128 FW verziókkal működött (ahol csak az elsőnek ESC vagymás néven DRV FW verziójának van jelentősége, ez vonatkozik a roller vezethetőségére, többi a kommunikációval és töltéssel kapcsolatos belső szoftver.)
A Xiaomi Home app verziója: 6.4.701 (régen frissítettem),
Region: Hungary, Language: Default.Az m36 Tools elvileg rendbe kellett volna hogy tegye. Újraindítottad utána a rollert? Egyes változások csak újraindítás után működnek.
Ha így nem megy, akkor még lenne lehetőség játszani a Xiaomi Home appban a beállításokkal (pl. megengedőbb régiót kiválasztani, ahol még van tempomat), vagy régebbi gyári FW-t feltenni. (Esetleg sajátot.)
Illetve vannak speckó vezérlő utasítások, pl. fékkart meghúzva kell bekapcsolni a rollert. Nem tudom ezek mit eredményeznek, utána kell nézni neki.
-
oszy
veterán
Most próbáltam hosszabb úton a rollert.
Az iPhone-ról letöröltem a rollert. Parkosítottam egy droidos telefonnal. Letölttötem rá az m365 tools programot. Bekapcsoltam a cruise controlt. A telefont itthon hagytam. A funkció nem működik. Bár az is lehet, hogy valamit rosszul csináltam. A cruise control bekapcsolásra gondolok. Esetleg a telefonnak nálam kell lennie párosítva a rollerrel? -
PociAti
őstag
Az FW-t a rollerra Bluetooth-on keresztül tolod át, jellemzően telefonról. Androidos mobilról. (Bár PC-ről is megoldható, de az már haladó szint.)
Az egyszerűbb módszer az, ha az emlegetett ScooterHacking Utility Appot felteszed az androidos eszközre, az appban készítesz egyedi FW-t (ezt hívják CFW-nek), lemented, majd ugyanebből az appból feltolod (BT-n keresztül) a rollerra. Ha jól emlékszem lementés nélkül is egyből fel lehet tolni a rollerra.
De vannak egyéb megoldások, pl. webes felületek, ahol CFW-t lehet készíteni, mint amilyen a https://m365.botox.bz/ is volt. Azért múltidő, mert ha jól sejtem ez az előző generációhoz való, nem a Pro 2, 1S, Essential szériához, de van olyan weboldal, ami már az új szériához való.
A weboldal által készített állományt kell felmásolni a telefonra, és onnan BT-n keresztül feltolni a rollerra.
Szerk: De ha a kérdés arra vonatkozik, hogy ha a CFW a rolleron van, akkor már tényleg nem kell a telefon. Nálam sosincs mobiltelefon. (Vagyis néha van nálam egy pici Samsung Galaxy Alpha, ha fotózni kell valamit, de abban sincs SIM, és a rollerozáshoz nem kell telefon. Lelakatolni szoktam a rollert, de BT-n keresztül appból soha nem lockolom. Még ki se próbáltam ezt a funkciót.)
-
P3Dr0
senior tag
válasz
PociAti #9862 üzenetére
Volt egy kis izgalom,hogy nem fog sikerulni a 224-es verzioval de vegulis sikerult az app felig tamogatja is (224 experimental).
Nem is felig. De most igy jo lesz azthiszem. Sajnos itt mar ösz van sokat esik az eso es nemsokara hó szoval lassan ugyis csak nezegetni fogom szegeny scootert a szobaban honapokig -
PociAti
őstag
Én is egy külön androidos készüléket használok erre a célra. Egy Xiaomi Redmi Note 2 van rá befogva, ami évek óta nem látott SIM kártyát, és talán még Google fiók se kell az App beszerzéséhez (bár ez utóbbira nem emlékszem pontosan, de a mobilon is egyedi FW van + OpenGAPPS).
Szinte csak 1 dologra kell figyelni, hogy a mobil és a roller is normálisan fel legyen töltve, nehogy az alatt a kb. 1 perces művelet alatt merüljön le valamelyik.
-
PociAti
őstag
Örülök neki, hogy segíteni tudtam!
Te is segítettél azzal a közösségen, hogy megosztottad személyes tapasztalataidat. Mindenki más igényekkel rendelkezik, más a felépítésünk, és máshonnan jöttünk. Értem ez alatt azt, hogy a motorosok általában más habitussal rendelkeznek, mint akik gyaloglástól váltanak e-rollerra. A kerékpárról "átnyergelők" állnak talán a legközelebb az e-rollerhez, de ott is nagy a szórás.Úgy látom a beállításokkal hasonló eredményre jutottunk. A YouTube videókban tényleg 1200-1500 közötti Throttle current raising coefficient a javasolt érték, de az már őrület. Az alap 300 helyett kipróbáltam a 400-at, és 500-on kötöttem ki, és bár már ez is erős nekem napi használatra, de azért megtartom, mert ritkán jól jön ez a karakterisztika.
A lámpákon való spóroláson filóztam egy kicsit, de fogyasztásban nem jelentenek semmit. Elől 2 W, ebből kiindulva hátul (a villogás miatt) talán csak fél Watt lehet, miközben a motor 200-400 W között fogyaszt.
Úgy tűnik frissebb appot használsz, amikor én főztem FW-t, abban még nem voltak ilyen lámpa beállítások.Ja és lehet egy kicsit rizikósan frissítettél FW-t, mert látszólag viszonylag új FW-re tettél fel egy egyedit készítésűt, pedig régit szokás felülírni (pl. 221-et). De valószínűleg van valami védelem az App-ban, hogy ne lehessen hülyeséget csinálni. Végül is működött, szóval jól csináltad.
-
P3Dr0
senior tag
válasz
PociAti #9852 üzenetére
Vegulis ez marad most egyenlore. 97kg mat 16km/h val szepen felcipelt egy eleg eros emelkedon kb. 100-150 meter hosszon.
Elosszor olyan durvara sikerult a gyorsulas hangolasa,hogy majdnem leestem indulaskor sport mode-ban.
Throttle current raising coefficient : 300. Feltettem : 1300-ra. Nekem ez mar durva volt.
Ezt vissza vettem 500-ra igy egy picivel erelyesebb de nem kenyelmetlen gyorsulas lett a vegeKers maradt de a hatso lampat lekapcsoltam,hogy gyorsitasnal meg lassulasnal ne villogjon csak kifejezetten fekezeskor villanjon fel.
Megegyszer koszonom a tippkeket, otleteket. -
P3Dr0
senior tag
válasz
PociAti #9852 üzenetére
Koszonom szepen a helpet sok jo infot irtal
Egyebkent a mostani beallitasok alatt 28 km/h maxot tudtam kihozni a rollerbol 97 kg terhelesemmelLehet megprobalom az altalad leiirt aram korlat ertekeket mert erzodik,hogy korlatozas most nincs a motoron de hianyzik egy kis "kakao".
Amugy tok erdekes,hogy mar igy is mennyivel jobban veszi az emelkedoket mint gyari allapotban.Mar csak egy kerdesem lenne. En rettentoen felek a defekttol. Erdemes tomor gumira cserelni a jelenlegi tomlos gumikat?
-
PociAti
őstag
válasz
csabi94 #9849 üzenetére
Legtöbb szempontból nekem is a Segway a szimpatikusabb, de amúgy a Xiaomit is a Ninebot gyártja, így minőségi különbség nem nagyon lesz közte.
Viszont ami nem tetszik a Segwayben, az az akkumulátor elhelyezése. Sokkal jobb a súlypontot minél közelebb elhelyezni a talajhoz, nem pedig előre és magasba tenni. -
PociAti
őstag
Igen, a m365 Tools verziójára gondoltam.
Magyar lokációt beállítva nekünk már nyár elején a 0225-ös DRV-t telepítette fel a Xiaomi Home app.Az általad belinkelt weboldalon megtalálod a Google Playstore linkjét ugyanennek. Így közvetlenül mobil eszközről is szerkesztheted a beállításokat, és az Appból felküldheted a rollerra, nem szükséges plusz feltöltő programot beiktatni a történetbe.
Először csak használd a rollert, és ha úgy érzed jobban igényeidre lehetne szabni, akkor nyúlj hozzá. Nem egy rakétatudomány. Értelmesen végigmenve a lépéseken nehéz elrontani, és még akkor is van kiút, ha téglásítottad, mert filléres eszközzel helyrehozható, erre is vannak videók.
Megsütni akkor tudnád, ha végletekig ki szeretnéd facsarni a rollert.
Nekem Xiaomi 1S rollerem van, 62 kg-mal terhelem, és csak annyit csináltam, hogy
- a tempomat idejét levettem, 5-ről 3 másodpercre,
- és az app szerint alapbeállításnak tűnő 350 W-hoz tartozó 25 / 17 / 12 Amper értékeket átállítottam 30 / 19 / 12 Amperra,
- valamint a csúcssebesség korlátját is átállítottam 33 / 25 / 17 km/h-ra.
Ezzel a sport mód lényegesen erősebb lett, de ezt szinte soha nem is használom. Az elmúlt 100 km-ből ha 5 km-t mentem így (teszt jelleggel), a maradék 95%-ban a Drive módot használtam. Vagyis úgy pontosabb, hogy akkor szoktam a sport módot használni, ha biztonsági okokból minél előbb le szeretnék tudni egy kényes szakaszt, mert pl. védett kerékpárútról kénytelen vagyok autók által használt úton haladni. -
csabi94
őstag
Sziasztok,
A 2 típus közül melyiket választanátok?
-Segway Ninebot Kickscooter E45E
A Xiaomi kicsit olcsóbb, és erősebb a fékje, a Segway pedig nekem átgondoltabbnak tűnik, sokkal letisztultabb, szebb, jobban tetszik, hogy nincs rajta bovdenes fék (bár ez lehet hátrány, ha gyorsan kell megállni
), illetve az összecsukás mechanizmusa is jobban tetszik.
Ugyanakkor a Xiaomiról sokkal több mindenütt a vélemény, itt is.
Napi 10 km ingázás, kisebb városi utakra használnám, a teljesítménye ha van annyi mint a Lime, nekem már elég.
Köszi a segítséget!
-
P3Dr0
senior tag
Időközben az SHU val (link: [link] ) kicsit átformáltam a FW-t. Kiszedtem a 30km/h speed limitet a csipogassal együtt, Max speed sport módban 33km/h, (ez a max állítólag amit a motor gond nélkül képes kihozni magából), sima és a gyalogos módok is picit "gyorsultak" (pl. a gyalog az 5 ről 7 km/h ra). Azonkívül a "tempomat" 4 sec után aktiválódik 5 helyett, míg a motor 4km/h sebességnél indul az eredeti 5 km/h helyett.
Viszont az áram és feszültség értékekhez nem nyúltam az üzemmódokban mert egyenlőre fogalmam sincs a motor parameétereiről a vezérlőről és az akkupakról. Így inkább hagytam ezeket az értékeket gyári beállításon. Ez a xiaomi mi pro 2 egész jól "formálható"Az éles teszt majd megmutatja volt-e értelme ennek vagy sem.
És persze kérdéses az élettartam is.
-
P3Dr0
senior tag
válasz
PociAti #9846 üzenetére
Mivel meg csak 2. napja vagyok tulaja a gepnek ezert elnezest kerek ha nem tudok teljes infoval szolgalni.
Ha az m365 Tools-ra gondolsz az az 1.6.7 verzioszamu.Egyedi custom FW-t hogy illetve mi alapjan erdemes elvegezni?
Lattam olyan websitetokat mint pl. [link]
ahol lehet confoglni majd a kesz configot letoltve lehet BT-on programozni a rollert de nemtudom mi alapjan erdemes a "tuningot" elvegezni. Megsutni a motort vagy vezerlot nemszeretnem. -
PociAti
őstag
Kiindulásnak nem rossz, de még most sincs halvány lila gőzöm arról, hogy nálad melyik verziójú App kezeli rendesen az új, azaz a 0224-es DRV firmware-ben lévő Cruise Control (tempomat) bekapcsolást.
Kereshetőség és linkelhetőség (ezáltal a fórum használhatósága) szempontjából úgy jó, ha egy hozzászóláson belül szerepelnek ezek az infók, és nem kell kutatómunkát végezni minden alkalommal.
Korábban talán csak FW downgrade esetén kapták vissza a felhasználók ezt a lehetőséget (bár lehet csak kevésbé voltak alaposak ahhoz, hogy az m365 Tools-ban kipróbálják ezt a funkciót). Én a roller finomhangolása miatt az egyedi FW mellett döntöttem. Gyakorlatban a garanciára nem tudom miként hat ez, de nem nagyon hallani arról, hogy garanciális problémák lennének a jelenlegi Xiaomi rollerekkel, pedig elég szép számmal adnak el belőle.
Egyedi (Custom) FW felrakása után a KERS teljesen kikapcsolható, ezzel szabad gurulás érhető el. Nem szokás alkalmazni, mert biztonságosabb az élet ha van energia-visszatáplálásos motorfék, ha esetleg elszállna a tárcsafék. (Amúgy még én se próbáltam ki a közepes és erős KERS funkciót, de majd tesztelni fogom).
-
P3Dr0
senior tag
válasz
PociAti #9843 üzenetére
Tegnap üzemeltem be a scootert és azonnal frissitett is FW.t a gyári app a legutolsóra. Cruise control ment is a levesbe ahogy kell. (Gondolom a legutolsó FW verzió lehet mert utána nem adott fel újabb frissítést). m365 Tools is az utolsó verzió ami a playstore-bol elérhető.
Scooter aktiválásnál a gyári appban Svédországot adtam meg mert itt lakom de a recommended az Germany volt.
Mindenesetre most örülök,hogy egy kapcsolóval a cruise controlt vissza tudtam kapcsolni.
Kers mode on lehet még kapcsolni hogy gyenge , normál vagy erős legyen. Alapból gyengén (weak) van gondolom ez a fék hatás lehet. Még nem nyúltam hozzám365 tools szerint a FW így néz ki :
ESC FW : 0224
BLE FW : 0132
BMS FW : 0128 -
kobe24
tag
Sziasztok.
Szeretnék vásárolni egy elektromos rollert munkába járáshoz. Igazából fogalmam sincs arról, hogy miket kell nézni a különböző rollereknél. Számomra az a fontos, hogy 15 km távolságot biztos meg tudjak vele tenni egy nap (bár ahogy nézegettem ezt azért a legtöbb roller simán teljesíti). Én két rollert néztem, az egyik az etwow booster s+, valamint xiaomi m365 pro 2. Előbbit a sebessége miatt nézegettem, mivel valamennyire az is fontos lenne számomra, valamint úgy olvastam, hogy strapabíróbb. Arra lennék kívánics, hogy ebben az ársávban van-e jobb választás, és ha esetleg nincs, akkor a xiaomi-hoz képest megéri-e a felárat az etwow. Köszönöm a válaszaitokat!
-
P3Dr0
senior tag
Talaltam megoldast a tempomatra. Ha mar felment a legujabb FW akkor sincs baj mert le kell tolteni a play store-bol az m365 Tools-t.
Elinditva a programot kapcsolodva a rollerral a BASIC funkcioknal szabadon kapcsolhato a Cruise Control ON vagy OFF.
Kiprobaltam jol mukodik. -
Laca1212
őstag
válasz
Saskakas18 #9839 üzenetére
Sokaknak gyengék, kis teherbírásúak, nincs lengéscsillapításuk gyárilag. Amúgy nincs velük baj.
-
eFeMeR74
senior tag
Ezt a témát már 1000x letárgyaltuk.
Mint ahogy a hatótávot 75kg emberre adják meg úgy a keréknyomást is. A 75kg tökéletes a 50psi ami kb 3,5 bar.
Ha nem akarod elrontani és a tökéletességre törekszel akkor a 8- 8,5 col kerék átmérője 21- 22cm.
Magyarul a testsúlyod elosztod a büvős 21 számmal és az lesz neked a megfelelő keréknyomás. Itt a forumon vagy 100 táblázatot,leírást találsz erről. -
P3Dr0
senior tag
Sziasztok!
Mai nap folyaman boldog tulaja lettem egy Mi PRO 2-nek.
[kép] [kép]Lenne par kerdesem. Ma kiprobaltam az eszkozt es egesz jol hasit pedig ropke 97kg vagyok
Svedorszagban lakom es sikerult egy latszolag orosz osszeszerelest megvennem aminek a vegsebessege nem 20 km/h hanem 26 km/h. (Egyszer valami tortent es sikerult rovid idore 32 km/h-t is kihozni a rollerbol de ahogy a "gazhoz" nyultam azonnal vissza allt 26 km/h-ra)
(Frissitettem a Fw-t is).
A hosszabb emelkedot alattam viszont mar eleg nehezen birja.
Mielott elkezdtem hasznalni a gepet a kerekeket felfujtam. (elso : 50 psi, hatso : 55 psi).
Ez a nyomas igy jo vagy sok?
Azonkivul kaptam egy extra gumit belsovel ami picit aggodalommal tolt el mivel olvastam is,hogy allitolag eleg konnyen kapnak ezek az eszkozok defektet.
Mennyire valos ez a problema?
Gondolkodtam,hogy a gumikat tomor gumira cserelnem. Erdemes?
Erre gondoltam :Honey comb solid 8.5" tire (C)
[link]Az utolso kerdesem az lenne,hogy erdemes a mostani 300 wattos motort 350 wattosra cserelni?
350 watt motor :
[link]Eleg ha az ember az uj motort beteszi max a hatotav lesz kisebb vagy ez azert nem ennyire egyszeru ahogy en gondolom?
Valaszokra elore is koszonom.
-
oszy
veterán
4. Inflate the inner tire to 15-20 PSI, and check the safety lines at two sides of the outer tire. Make sure that the distances from the safety lines to the hub edge are consistent.
5. Finally inflate the inner tire to 45-50 PSI. Tighten the air valve cap. Then, the tire assembly is completed.
Note: Wrap the pointed end of the crowbar with fiber cloth so that it will not damage the inner tire and coating of the hub.Nem kötekedés, de nem szeretném “elrontani”!
-
PociAti
őstag
válasz
wanted5 #9829 üzenetére
Akkor ismét a legfontosabb tanácsok, amit pár hónapnyi aktív tapasztalat után írok:
- Beüzemelést követően ne hagyjuk a Xiaomi Home applikációnak, hogy frissítse a firmwarte-t.
- A keréknyomást állítsuk be a testtömegünknek megfelelő értékre* (és rendszeresen ellenőrizzük).
- És minél gyakrabban töltsük az akkut! Nem túlzás minden használat után a nap végén feltenni töltőre. Sok tévhit van velük kapcsolatban, ami abból ered, hogy a telefonok, laptopok akkumulátorai eltérőek a járművek akkujairól.* Xiaomi owner's guide v2.5-1 szerint ajánlott keréknyomás beállítása:
testtömeg első hátsó
70 kg alatt 3,5 4,0 bar
70-90 kg 4,0 4,5 bar
90-100 kg 4,5 5,0 bar
100-110 kg 5,0 5,5 bar
110-120 kg 5,5 6,0 bar -
wanted5
őstag
válasz
PociAti #9807 üzenetére
A gyári akkus pumpa helyett bármely pumpa megteszi, amin van nyomásmérő. Kb. 2.000 Ft-tól kapni ilyet.
Adnak hozzá ilyet? Pont most nézegetem, hogy veszek egy xiaomi akkus kompresszort mellé, később sok esetben jól jöhet.
+ Leesett, hogy ehhez is kismillió kiegészítő van szóval kb kinyílt egy új világ. Kistáska a kormányra, akasztó, üvegtartó stb stb. Már csak az a kérdés, hogy itthon normális áron honnan tudnék rendelni, mert aliexpressen 1-2 dolláros tétel pl az akasztó.Valamint azon kívül, hogy ne frissítsük az FW-t más tudnivaló van, amire oda kell figyelni?
-
Syd69
aktív tag
Továbbra is pörgök ezen a rollertémán.
Elengedtem a xiaomi-t.
Nézegetem a Kugoo kirin s2-t. Papíron tudja a 120 kilót, ez jő is lehet.
Tapasztalatok? -
winben
aktív tag
Sziasztok!
Egy joyor y5s elektromos rollert néztem ki magamnak és abszolút newbie vagyok a témában. Én vagyok kb 100 kiló, nyilván vinnék magammal ezt-azt a hátizsákomban, így a 120 kg max teherbírásra szükségem van.
Főleg úgy, hogy Miskolcon lakom, ráadásul az Avason és emiatt bizonytalan vagyok abban, hogy a roller a maga 500W-jával mennyire képes megmászni a hegyet. Egyáltalán nem is tudom hogyan viselkedik egy ilyen kis jószág ha a terhelés maximumának közelébe kerül és erre egy rolleres bolt, szaküzlet sem hajlandó érdemben válaszolni.Értem én, hogy vao, komoly felfüggesztés, erős motor, satöbbi, papíron 15 fokos partmászási képesség, ballonos, 10 colos kerekek - de én ezt autó pótlására szeretném használni, ami néha abban is megnyilvánulna, hogy a Bükköt megmászva 10-12 km-es távon hazagurulok anyámékhoz. Közúton.
Tudtok valami bíztatót, véleményt mondani? Tudom, hogy van 14 napos elállási garancia, de minek járjam meg a felesleges köröket ha egyértelműen használhatatlan a járgány ezen körülmények között.
Ha esetleg tudtok erősebb, vadabb terepre is biztosan használható gépet akkor megköszönöm!
-
Skynet258
veterán
válasz
PociAti #9821 üzenetére
Hát sok minden mást már nem tudok hozzá venni még ha akarnék se szóval itt én is megállok.
Nem érzek rajta elkenést kanyarodás közben, minden ugyanolyan feszesnek tűnik. De én anno mikor megvettem használtam jégen is, mert új volt, és nem érdekelt hány fok van.
Szóval nem vagyok túl finnyás ezt illetően. De ugyanolyan biztonságosnak és fürgének érzem, csak nem ráz még annyira sem mint eddig (hozzáteszem alapból is simán jó).
-
PociAti
őstag
válasz
Skynet258 #9816 üzenetére
Köszönöm a választ!
4 kg súlynövekedés a X. Mi 1S modell esetén már túl sok lenne, félő elveszítené a kiindulási jellegét. Alapból 12,5 kg (pont annyi, mint egy doboz A4-es papír), teleszkóp 32%-os növekedést okozna.
Napi szinten kell emeletre cipelni, félő hogy az már nem lenne kényelmes.
Az általad említett Pro 2-nél arányaiban nézve szerényebb a növekedés, nem sokkal mászna 18 kg fölé.Kanyarodásban érzel valami különbséget? Picit máshogy viselkedik?
Az extrákat megértem, mert jó érzéssel tölt el, és ez is egyfajta hasznos tanulási folyamat. Viszont oda kell figyelni, hogy továbbra is hobbi legyen, ne hóbort.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #9815 üzenetére
"Egy olyan ceget nem fogok szandekosan tamogatni, amelyik akaratom ellenere adatokat gyujt, ha van alternativam."
Egy olyan technológiailag elmaradott rollerről van szó, amelyikhez még applikácó sincs, mert a BT-t nem sikerült megoldaniuk? (Nyilván hasonló ársávú rollerra értendő.)
Mégis melyik cég nem gyűjt adatokat a vásárlóiról? És mint írtam, pont a Xiaomi esetén redukálható le zéróra z az egyszeri adatküldés. -
Skynet258
veterán
Az első teleszkóp 30k volt (Monorim), a hátsó nem Monorim hanem Esparts (a Monorim megoldása elég batár hátra és fúrni is kell a roller vázát hozzá, így azt végül elvetettem), ez 18k volt. A felszerelés szerintem nem egy nagy művelet ha használtál már csavarhúzót meg imbuszkulcsot, de jó pénzért pár helyen fel is szerelik akár.
PociAti: én februárban vettem a Pro 2-t, és múlt hónapban került fel rá az első lengéscsillapító, tehát fél évig használtam alapon. Úgy is tetszett, de szeretem pimpelgetni a dolgokat, ezért is vágtam bele ezekbe. Hátrányok a plusz súly (összesen 4 kilóval szerintem nehezebb lett), és ha a hátsó lengőt is felrakod akkor pluszban 5 centivel lesz hosszabb.
A gyári rúgónak van némi susogása az első napokban, aztán ez moderálódik (alapból sem vészes csak megemlítem), de EXA légrugó beszerzését is tervezem, ez már hangtalan, plusz a levegővel állítod a nyomást/ellenállást, így baromi jól testreszabható - előnye még, hogy van belőle hosszabb/rövidebb kialakítás is. Egy Exa rugó darabja bő 20k körül van, így ha összeadunk mindent akkor egy százast még rálocsolok a cuccra. De persze ez nem kötelező manőver egyáltalán, de ilyenekre hajlandó vagyok költeni, ahogy gépházra vagy billentyűzetre is többet kiadok ha úgy van, mint az átlag. Ez is egyfajta hobbi.Amúgy nagyon más hátránya a fentiektől eltekintve szerintem nincs.
-
Reggie0
félisten
válasz
wanted5 #9814 üzenetére
Csakhogy annak van valos celja.
Ertem en, hogy neked nem szamit kinek milyen adatot es miert adsz ki, de van akinek igen es ezt megvalogatja. Ertelmes ember felfogja, hogy a penztarcajaval szavaz. Egy olyan ceget nem fogok szandekosan tamogatni, amelyik akaratom ellenere adatokat gyujt, ha van alternativam.
Amugy nem tudom miert kene kidobnom azert a vilagitast a lakasbol, mert a xiaomi adatot gyujt. -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #9812 üzenetére
A te erolkodesed esszerutlen. Kb. egyedul a xiaomi erolkodik ezzel az appos aktivalassal. Hiaba probalod vedeni a munder becsuletet, nagyon kilog a lolab.
A jogositvany nem feltetele a torvenyek betartasanak. A kerekparosokra, rolleresekre ugyan ugy vonatkozik a kresz, tehat ez sem indok."Mi a francnak rejtené el App-ba a kémkedési szándékát, ha gyártókként oprendszer szintjén megteheti?"
Tudtommal a mii home nem csak xiaomi telefonokra telepitheto."Az a hamis biztonságérzet, ha pontosan látod mit csinál az adott pillanatban? "
Nem, az a hamis biztonsagerzet, hogy azt hiszed masok mar ellenoriztek es megtalaltak volna a problemat, hiszen erre hivatkoztal. -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #9810 üzenetére
Egyre ésszerűtlenebbek a példáid.
Az új gépjárműnél több oldalas szerződést írsz alá, valamint jogosítvány kell a vezetéshez. Ezt legalább joggal feltételezik, de nem a gyártó feladata ellenőrizni. A kerékpárhoz nem kell kreszvizsga, és sokan joggal hőzöngenek emiatt. A nála kiszámíthatatlanabbul gyorsuló konkrét e-rollernél legalább van némi "oktatás".
És a példádra visszatérve abban se lennék biztos, hogy a modern, fedélzeti számítógéppel rendelkező gépjárműveknél nem kell valamit aktiválni.2021. második negyedévében a globális mobil piac (18,8%-os Samsung után) Xiaomi 16,9%-os részesedéssel a második legnépszerűbb telefon gyártó. Mi a francnak rejtené el App-ba a kémkedési szándékát, ha gyártókként oprendszer szintjén megteheti? Egy rendszer ezerszer alkalmasabb erre, mint egy visszafejthető applikáció.
"Hamis biztonsagerzet, ez nem igy mukodik."
Az a hamis biztonságérzet, ha pontosan látod mit csinál az adott pillanatban? (Összességében persze nehéz követni, de előre definiált szűk tartományban nagyon könnyű.) -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #9809 üzenetére
Nem a legjobb.
Erdekes modon meg autoknal sem kell appal aktivalni az autodat, hogy hasznalni tudd. Ez egy nyilvanvaloan csak kamu indok, erdekes modon mas rollergyartoknal jellemzoen .nincs erre szukseg.
Nyilvan meg lehet hekkelni, de kihasznaljak, hogy az atlag juzer ezzel nincs tisztaban es nem is reklamozzak, hogy a szemelyes adatok vedelme mellett is lehet aktivalni. Vajon miert, a biztonsag fontos nekik vagy az adatbegyujtes?
"Az meg simán leszűrhető, hogy ekkor milyen adatokat küld be az alkalmazás a központba, és ha ekkor valami malacságot csinálna, akkor már tele lennének vele azok a biztonsági oldalak, amiket rendszeresen olvasok."
Hamis biztonsagerzet, ez nem igy mukodik. Akkor az OpenSSL bugot mert csak 10 ev alatt vettek eszre? Vagy az TV-k altal gyujtott adatokat miert csak 2-4 ev utan?
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #9806 üzenetére
A logikai szál, a következtetés levonása továbbra sem világos.
A levegőtisztítónál nem érted a régiós szabályozás mibenlétét, ezért nem vennéd meg az egyik legjobb anyaghasználattal, összeszereléssel, stb. rendelkező rollert?
Mint írtam, nem szükséges hozzá telefon. Számítógépről, virtuális gépről is megoldható a beüzemelés. És a mögötte lévő ok, a biztonságos közlekedéssel kapcsolatos tájékoztatás elfogadása egyszeri kötelezettség.
Soha többet nem kell használni az alkalmazást!
Az meg simán leszűrhető, hogy ekkor milyen adatokat küld be az alkalmazás a központba, és ha ekkor valami malacságot csinálna, akkor már tele lennének vele azok a biztonsági oldalak, amiket rendszeresen olvasok. (Az alkalmazások máskor mit csinálnak, azt már nehéz nyomon követni, de ebben a konkrét 1 percben az adatcsomagokat simán át lehet nyálazni, nem túl hosszú.) -
PociAti
őstag
Egyszerű a beüzemelése.
- Az enyém 60%-os töltöttséggel érkezett, 10 km-t mentem vele, mire megjelent, hogy már tölteni kellene.
- A keréknyomást csak kézzel ellenőriztem, simán használható volt. Ha kézzel rámarkolva nem nagyon tudod benyomni, akkor rövid távon használhatod, de célszerű minél előbb a testtömeghez ajánlott keréknyomást beállítani. #8802-es hozzászólásomban megtalálod a táblázatot. A gyári akkus pumpa helyett bármely pumpa megteszi, amin van nyomásmérő. Kb. 2.000 Ft-tól kapni ilyet.
- Nem kell magyarra állítani, régiót viszont valamit ki kell választani. Utána viszont ne engedd a roller firmware-ét lefrissíteni! Egyes felhasználóknál letiltotta a tempomatot a frissítést követő új fw. Viszont a tempomat (cruise controll) az egyik legjobb tulajdonság amivel egy e-roller rendelkezhet! Csillagos ötös jár érte a Xiaomi fejlesztőinek!
- Csak egyetlen apró hibát tapasztaltam, a hátsó sárvédő tartóját nem húzták meg elég erősen (vagy kihagyták a rugós alátétet). Szerszámot adnak hozzá, szerelése, prizma alatti csavarok meghúzása kb. 60 másodperc. -
Reggie0
félisten
Ja latom a ketkedik akart lenni a kemkedik akart lenni.
#9804 PociAti: Kotelezo az alkalmazasukat felrakni es hasznalni, hogy a rollert be tudd uzemelni. Az alkalmazas meg adatot gyujt a telefonrol, irjak is, hozza kell jarulnod a telepiteskor.
Egy levegotisztitonal megis milyen regios szabalyozas van, amit nem lehet globalisan megugrani es indokoltta teszi?
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #9800 üzenetére
Kíváncsi lennék a gondolatmenetre, ami alapján ilyen következtetést vontál le.
Egyetlen dolog miatt kell végigmenni a Xiaomi Home App-ban a kötelező lépéseken, hogy beüzemeléskor végignézd a biztonságos használattal kapcsolatos videót, ezáltal bevédjék magukat baleset esetén.
Még telefon se kell hozzá, PC-ről, VPN-en keresztül is végig lehet menni a folyamaton, soha többé nem kell kapcsolatban lenni a gyártóval. Ennyit a kémkedésből.
A régiós kiadás pedig feltételezhetően az adott régió szabályaihoz alkalmazkodik. Ez sokkal inkább üdvözlendő dolog, mint elítélendő! Pont ezzel tudnak könnyedén megfelelni a helyi szabályozásnak, míg más gyártó rollereinél ezt nehéz központilag megoldani.
És a lényeg majdnem lemaradt: pont a legegyszerűbben átléphető feladatok miatt mondanál le az egyik legkiforrottabb eszköz lehetőségéről. Anyaghasználatban, összeszerelésben, alkatrész és szerviz ellátottságban, szoftveres lehetőségekben, applikációkban, egyértelműen az élmezőnyhöz tartozik, ha figyelembe vesszük az ár-érték arányt, és nem a félmillió közeli gépeket tekintjük az alapnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 0% THM részletfizetés, beszámítás! Gamer PC, notebook, konzol, Apple termék, hardver KAMATMENTESEN!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Asus Prime A320M R5 1600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1050 Ti 4GB Rampage SHIVA TT 500W
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2080 8GB Fractal Design Define R5 FSP 750W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged